Hoog tijd om Japan, dat beweert walvissen alleen voor onderzoek af te slachten terwijl het vlees in restaurants te krijgen is, eens goed de waarheid te vertellen en te eisen dat zijzelf stoppen met het doden van bedreigde dieren!quote:Actie kabinet na incident Japanse walvisvaart
Uitgegeven: 24 juni 2009 23:29
Laatst gewijzigd: 24 juni 2009 23:33
DEN HAAG - Japan heeft woensdag tijdens de Internationale Walvisvaart Commissie (IWC) aandacht gevraagd voor de acties van Sea Shepherd. De militante milieuorganisatie kwam eerder dit jaar in aanvaring met Japanse walvisvaarders.
De Nederlandse vertegenwoordiger op de IWC-conferentie verklaarde dat het kabinet op korte termijn maatregelen bekend zal maken naar aanleiding van incidenten eerder dit jaar en eind 2008 tussen Japanse walvisvaarders en de Steve Irwin, het schip van de actievoerders dat in Nederland staat geregistreerd.
Een woordvoerder van het ministerie van Verkeer en Waterstaat kon niet aangeven wanneer de maatregelen zullen bekend worden.
Ambassadeur
Na een voorval begin 2009 werd de Nederlandse ambassadeur in Japan ontboden en drong Japan aan op maatregelen van Nederland en Australië waar het schip vandaan komt.
De Nederlandse regering gaf toen aan het recht op vrije meningsuiting en demonstratie te respecteren, ook op zee. Maar stelde ook dat er grenzen zijn als het gaat om de uitoefening van dat recht.
Geweldloos protest
De Nederlandse vertegenwoordiger herhaalde die boodschap woensdag en benadrukte dat Nederland gelooft in geweldloos protest. Omdat ook andere IWC-deelnemers dat vinden, moet die boodschap worden overgebracht aan de Internationale Maritieme Organisatie (IMO) die oordeelt over zaken als goed zeemanschap.
Tijdens de IWC staat de walvisjacht centraal en daar is Nederland tegen, zo maakte de afvaardiging ook nog maar eens duidelijk.
Het zijn wel eeuhm aparte mensen, zeg maar. Maarja, toch iemand moet het doen.quote:Op donderdag 25 juni 2009 01:03 schreef Kopbal het volgende:
En terecht. Opknopen aan de hoogste boom die terroristen van Sea Sheperd.
Vies hippietuig.
Ja, en dat geldt ook voor de walvisvaart. Die mensen op dat schip doen ook gewoon hun werk.quote:Op donderdag 25 juni 2009 01:05 schreef LordNemephis het volgende:
[..]
Het zijn wel eeuhm aparte mensen, zeg maar. Maarja, toch iemand moet het doen.
Kap eens met spammen.quote:Op donderdag 25 juni 2009 01:26 schreef Eminentie het volgende:
http://www.seashepherd.nl/donate.html
Hier kan je doneren. Ze vragen een bedrag van 30 euro per jaar, maar een eenmalige gift mag vast wel minder zijn.
Geweldloos my assquote:Op donderdag 25 juni 2009 01:13 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Sea Shepherd.
Ondanks het hoge kneuzengehalte en het amateurisme doen ze in ieder geval wel íets. Bovendien iets dat geweldloos is. En ze hebben nog aardig wat succes ook.
Japan moet gewoon eens ophouden met die onzin.
http://www.theage.com.au/(...)a-20090205-7z05.htmlquote:
D'r zit een dunne lijn tussen wat die kneuzen van de SS (quote:Op donderdag 25 juni 2009 01:13 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Ondanks het hoge kneuzengehalte en het amateurisme doen ze in ieder geval wel íets. Bovendien iets dat geweldloos is. En ze hebben nog aardig wat succes ook.
Hoor en wederhoor.quote:Op donderdag 25 juni 2009 01:42 schreef Eminentie het volgende:
[..]
http://www.theage.com.au/(...)a-20090205-7z05.html
Zo lang er geen walvissen zijn is walvisvaart niet nodig.quote:Op donderdag 25 juni 2009 02:09 schreef Nachtraaf het volgende:
Zo lang er geen walvisvaarders zijn is Sea Shepard niet nodig.
Dus waarom inplaats van schelden op Sea Shepard niet hun bestaans-rede weg halen en daarmee een ernstig probleem aan pakken (walvis jagen).
Je bedoelt dat we geen runderen meer moeten eten om geen last te krijgen van hordes woedende hindoes?quote:Op donderdag 25 juni 2009 02:09 schreef Nachtraaf het volgende:
Zo lang er geen walvisvaarders zijn is Sea Shepard niet nodig.
Dus waarom inplaats van schelden op Sea Shepard niet hun bestaans-rede weg halen en daarmee een ernstig probleem aan pakken (walvis jagen).
quote:Op donderdag 25 juni 2009 02:28 schreef OreO het volgende:
Het voortbestaan van runderen word niet bedreigd, die van walvissen wel.
Goede argumentatie..quote:Zo lang er geen walvissen zijn is walvisvaart niet nodig.
Dus waarom in plaats van schelden op walvisvaarders hun bestaansreden wegnemen en daarmee een ernstig probleem aanpakken (walvissen).
quote:Op donderdag 25 juni 2009 00:57 schreef LordNemephis het volgende:
Van Nu.nl:
[..]
Hoog tijd om Japan, dat beweert walvissen alleen voor onderzoek af te slachten terwijl het vlees in restaurants te krijgen is, eens goed de waarheid te vertellen en te eisen dat zijzelf stoppen met het doden van bedreigde dieren!
Wat zeg ik, niet alleen niks doen tegen Sea Shepherd, stuur voor mijn part ook de marine maar op die Japanse schepen af.
Zolang er geen joden zijn is de holo..........quote:Op donderdag 25 juni 2009 02:13 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Zo lang er geen walvissen zijn is walvisvaart niet nodig.
Dus waarom in plaats van schelden op walvisvaarders hun bestaansreden wegnemen en daarmee een ernstig probleem aanpakken (walvissen).
Dude...quote:
Ja, als we vergelijkingen toch belachelijk makenquote:Op donderdag 25 juni 2009 06:41 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dude...
Zou dat maar weghalen, ik heb bans voor minder gehad.
Ik maakte die post juist om aan te tonen dat de logica van de user waar ik op reageerde niet deugde.quote:Op donderdag 25 juni 2009 06:53 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ja, als we vergelijkingen toch belachelijk makenMijn vergelijking was ongeveer even logisch als die van de gequote user. Als ik dit dan moet doen om de belachelijkheid van die post te tonen, doe ik dat.
En weghalen maakt ook niets uit. Dan kunnen ze me alsnog bannen. Maar dat zie ik dan wel weer
Hoezo? Ik persoonlijk snap echt niet wat er mis is met op walvissen jagen. Is niets anders dan de zalmvangst, bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 25 juni 2009 06:55 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Apart dat mensen de Japanners hierin verdedigen.
Ze doen hun werk? Zogenaamd voor onderzoek ja. Ze houden zich totaal niet aan de wetgeving en quota die gesteld zijn , en als het ze niet bevalt schieten ze met scherp terug :quote:Op donderdag 25 juni 2009 01:09 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Ja, en dat geldt ook voor de walvisvaart. Die mensen op dat schip doen ook gewoon hun werk.
quote:Op donderdag 25 juni 2009 06:39 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Zolang er geen joden zijn is de holo..........
Of haringvangst. Maar daar word ook mee gekapt zodra er te weinig van zijn zodat ze op uitsterven staan.quote:Op donderdag 25 juni 2009 06:59 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Hoezo? Ik persoonlijk snap echt niet wat er mis is met op walvissen jagen. Is niets anders dan de zalmvangst, bijvoorbeeld.
Je bent dat min of meer verplicht aan je nageslacht . Verder was de blauwe vinvis jaren bijna uitgestorven en beschermd . Nu gaat het iets beter met de populatie en de Jappen gaan weer volop jagen. Er is daar geen milieu politie op de int wateren. Daarom ben ik er helemaal voor. Die gasten die nertsenfokkerijen bezoeken mogen wat mij aangaat ook een kogel. Die fokkerijen zijn (ongeacht je mening daarover) wél gewoon legaal. Iets dat je van de walvisjacht niet kunt zeggen.quote:Op donderdag 25 juni 2009 07:28 schreef Keltie het volgende:
[..]
Of haringvangst. Maar daar word ook mee gekapt zodra er te weinig van zijn zodat ze op uitsterven staan.
Punt met de natuur is dat het complete plaatje ontwricht raakt/ kan raken zodra je er 1 diersoort weg haalt (grofweg gezegd).
Eens.quote:Op donderdag 25 juni 2009 07:33 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Je bent dat min of meer verplicht aan je nageslacht . Verder was de blauwe vinvis jaren bijna uitgestorven en beschermd . Nu gaat het iets beter met de populatie en de Jappen gaan weer volop jagen. Er is daar geen milieu politie op de int wateren. Daarom ben ik er helemaal voor. Die gasten die nertsenfokkerijen bezoeken mogen wat mij aangaat ook een kogel. Die fokkerijen zijn (ongeacht je mening daarover) wél gewoon legaal. Iets dat je van de walvisjacht niet kunt zeggen.
Tjsa, niet als je verdragen ondertekent waarin je akkoord gaat met de afspraak dat walvissen alleen nog voor onderzoek gedood mogen worden.quote:Op donderdag 25 juni 2009 06:36 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp jagen ze op walvissen om ze op te eten
Inderdaad! Schakel de marine in!!!!! Diersoorten doden om op te eten, dat kan natuurlijk niet
Hear hear.quote:Op donderdag 25 juni 2009 07:33 schreef Pacmaniac het volgende:
Je bent dat min of meer verplicht aan je nageslacht .
Als ze maar tegen natuurbeschermers kunnen zeurenquote:Op donderdag 25 juni 2009 06:55 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Ga het ff opnemen voor die maffia Jappenquote:Op donderdag 25 juni 2009 08:04 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik zeg de Seasheperd enteren, personeel vastketenen aan eigen boot en dan gaatje in de romp maken
Niks apart. Net zoals ik zijn vele het gezeik met die kuthippies die denken het pure onderscheid tussen 'goed' en 'kwaad' te maken, meer dan zat. Kotsneigingen krijg ik als ik dat tuig op die SS-boot weer eens hoor brallen over de 'good cause'.quote:Op donderdag 25 juni 2009 06:55 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Niettus, ze doen het voor research.quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:17 schreef HeatWave het volgende:
Ik ben normaal niet zo'n mileuhippie, integendeel, greenpeace mogen ze van mij op de lijst naast Al Qaida zetten, maar Sea Sheperd vind ik anders, er is gewoon een internationaal verdrag en Japan lapt het aan zijn laars.
Altijd als ik een stukje walvis op mijn bord heb liggen onderwerp ik het eerst aan een autopsie alvorens ik het in mijn mond stop.quote:
Maar volgens mij heeft Japan (en IJsland dacht ik) dat verdrag niet ondertekend.quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:17 schreef HeatWave het volgende:
Ik ben normaal niet zo'n mileuhippie, integendeel, greenpeace mogen ze van mij op de lijst naast Al Qaida zetten, maar Sea Sheperd vind ik anders, er is gewoon een internationaal verdrag en Japan lapt het aan zijn laars.
quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:41 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Maar volgens mij heeft Japan (en IJsland dacht ik) dat verdrag niet ondertekend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |