abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 juni 2009 @ 12:26:22 #51
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_70354881
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 08:15 schreef Monolith het volgende:

[..]

Tjsa, niet als je verdragen ondertekent waarin je akkoord gaat met de afspraak dat walvissen alleen nog voor onderzoek gedood mogen worden.
Hebben de jappen dat getekend dan? Linkje?

Sowieso graag even een linkje dat minder walvissen slecht is voor de algehele natuur, want daar ben ik ook wel benieuwd naar. Dat wist ik niet namelijk
Laffe huichelaar
pi_70355441
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 12:26 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Sowieso graag even een linkje dat minder walvissen slecht is voor de algehele natuur, want daar ben ik ook wel benieuwd naar. Dat wist ik niet namelijk
Tja de gevolgen ga je pas achteraf merken hé. En dan is het te laat. Mens moet eens optieften en denken dat de aarde enkel en alleen aan haar toebehoort .
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
  donderdag 25 juni 2009 @ 12:47:53 #53
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_70355620
quote:

[..]

Nee. Volgens mij niet, neemt niet weg dat je ze dus eigenlijk gewoon moet dwingen om het wel te tekenen.
quote:
Daar is geen linkje voor, maar het is logisch.
De hele natuur, op mensen na, houd zichzelf in evenwicht. Haal je er 1 weg is je evenwicht ook weg.
Vraag maar aan Australië... Daar werden vroeger een keer, meen ik, konijnen gedropt die daar geen natuurlijke tegenstander hadden
pi_70356089
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 12:43 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Tja de gevolgen ga je pas achteraf merken hé. En dan is het te laat. Mens moet eens optieften en denken dat de aarde enkel en alleen aan haar toebehoort .
Laat die Walvissen er maar iets aan doen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_70356192
Waaruit blijkt dat de walvissen waarop de Japanners jagen bedreigde diersoorten zijn? Niet alle walvissoorten worden namelijk met uitsterven bedreigd.
  donderdag 25 juni 2009 @ 13:06:46 #56
181657 LordNemephis
computer says no
pi_70356260
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 13:00 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Laat die Walvissen er maar iets aan doen.
Ha, de afdeling stomme opmerkingen...

Als je één schakel uit de keten weghaalt heeft dat gevolgen voor de rest. Het is dus in ons eigen voordeel de walvissen te beschermen tegen kleine gele mannetjes hun onderzoeksobjecten opeten.
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
pi_70356264
Iedereen zegt wel dat walvissen bedreigt worden, maar zijn daar wel goede bronnen voor?
Volgens mij is het niet eens exact bekend hoeveel walvissen er zijn.
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
  donderdag 25 juni 2009 @ 13:09:11 #58
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_70356349
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 13:06 schreef Jegorex het volgende:
Iedereen zegt wel dat walvissen bedreigt worden, maar zijn daar wel goede bronnen voor?
Volgens mij is het niet eens exact bekend hoeveel walvissen er zijn.
Is het niet om te voorkomen dat ze bedreigd worden?
Zodra ze bedreigd zijn ben je namelijk al te laat
pi_70356433
Ik ben absoluut geen boomknuffelaar whatsoever.. maar vind het walvisjagen toch echt te ver gaan. Afschaffen. Helaas is er niemand in de wereld die de ballen heeft er wat tegen te doen.. behalve een paar hippies. Ik ben in dit geval blij met die hippies.
pi_70356577
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 12:47 schreef Keltie het volgende:

[..]

Daar is geen linkje voor, maar het is logisch.
De hele natuur, op mensen na, houd zichzelf in evenwicht. Haal je er 1 weg is je evenwicht ook weg.
Vraag maar aan Australië... Daar werden vroeger een keer, meen ik, konijnen gedropt die daar geen natuurlijke tegenstander hadden
En padden.

En vossen.

En karpers.

En nog een of andere zeester in Tasmanie.

En katten.

En. En. En.
  donderdag 25 juni 2009 @ 13:18:50 #61
210905 PatatFriet
Goudgeel en knapperig
pi_70356740
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 13:09 schreef Keltie het volgende:

[..]

Is het niet om te voorkomen dat ze bedreigd worden?
Zodra ze bedreigd zijn ben je namelijk al te laat
Dan mag Sea Shepherd de kabeljauw- en palingvissers ook wel gaan pesten
Maar oh nee, wacht, de mensen die paling en kabeljouw eten, dat zijn 'wij'
Die mooie lieve aaibare walvisjes daarentegen worden alleen gegeten door gemene spleetogen, dus voor acties dáártegen is het veel gemakkelijker om draagvlak te vinden.

Selectieve verontwaardiging
Patat, het meest veelzijdige stukje friet.... patat!
pi_70356971
quote:

[..]

quote:
On 23 July 1982, members of the IWC voted by the necessary three-quarters majority to implement a pause on commercial whaling. The relevant text reads:

Not withstanding the other provisions of paragraph 10, catch limits for the killing for commercial purposes of whales from all stocks for the 1986 coastal and the 1985/86 pelagic seasons and thereafter shall be zero. This provision will be kept under review, based upon the best scientific advice, and by 1990 at the latest the Commission will undertake a comprehensive assessment of the effects of this decision on whale stocks and consider modification of this provision and the establishment of other catch limits.

The measure passed by 25 votes to seven, with five abstentions.

Japan, Norway, Peru and the Soviet Union (later replaced by Russia) lodged formal objections, since the moratorium was not based on advice from the Scientific Committee. Japan and Peru later withdrew their objections (Japan's withdrawal was precipitated by the US threatening to reduce their fishing quota within US waters if the objection was not withdrawn). In 2002 Iceland was allowed to rejoin IWC with a reservation to the moratorium (Iceland withdrew from IWC in 1992), but this reservation is not recognised as a valid objection by many IWC members. In addition, Italy, Mexico and New Zealand do not consider the ICRW to be in force between their countries and Iceland. None of these countries, however, has mounted any legal challenge to Iceland's membership of the IWC.

As the moratorium applies only to commercial whaling, whaling under the scientific-research and aboriginal-subsistence provisions of the ICRW is still allowed. However, environmental groups dispute the overused claim of research "as a disguise for commercial whaling, which is banned." Since 1994, Norway, has been whaling commercially and Iceland began hunting commercially in September 2006. Since 1986, Japan has been whaling under scientific research permits.
bron
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_70357064
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 13:18 schreef PatatFriet het volgende:

[..]

Die mooie lieve aaibare walvisjes daarentegen worden alleen gegeten door gemene spleetogen, dus voor acties dáártegen is het veel gemakkelijker om draagvlak te vinden.

kabeljouw Je weet niet eens hoe je het schrijft . Je dan de functie van vangstquotum uitleggen ga ik al helemaal niet aan beginnen
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_70357154
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 01:03 schreef Kopbal het volgende:
En terecht. Opknopen aan de hoogste boom die terroristen van Sea Sheperd.
Vies hippietuig.
pi_70357170
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 13:24 schreef Monolith het volgende:

[..]

[..]

bron
Samenvatting?

Ze mogen alleen walvissen vangen voor onderzoek toch? Dat staat ook op die schepen "research" . Research m'm reet . Ze verkopen het gewoon via de zwarte markt en een web aan corrupte ambtenaren door aan de hoogste bieder.
pi_70357206
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 13:29 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Domme reactie. En dat is "ontwikkelaar" .... Nu snap ik waarom FOK zo vaak retetraag is
  donderdag 25 juni 2009 @ 13:32:07 #67
210905 PatatFriet
Goudgeel en knapperig
pi_70357266
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 13:26 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

kabeljouw Je weet niet eens hoe je het schrijft .
Kabeljauw
pi_70357415
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 13:32 schreef PatatFriet het volgende:

[..]

Kabeljauw
Juist ja met AU dus
  donderdag 25 juni 2009 @ 13:39:03 #69
210905 PatatFriet
Goudgeel en knapperig
pi_70357534
Oeps, 2e keer typo (1e x staat t wel goed )
  donderdag 25 juni 2009 @ 13:44:00 #70
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_70357711
quote:

[..]

Dat is ook in het nieuws geweest en daarom worden hier nu ook de visvervangers (sojabasis meen ik) onder de aandacht gebracht

Volgens mij werken we hier ook gewoon met visquota's waar aan gehouden word?
pi_70357760
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 01:09 schreef Kopbal het volgende:

[..]

Ja, en dat geldt ook voor de walvisvaart. Die mensen op dat schip doen ook gewoon hun werk.
Tja, zo kun je nooit iemand verantwoordelijk stellen. 'Ze doen gewoon hun werk' is een zwaktebod.
Sum es est, sumus estis sunt
  donderdag 25 juni 2009 @ 13:48:55 #72
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_70357889
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 13:45 schreef Leevancleef het volgende:

[..]

Tja, zo kun je nooit iemand verantwoordelijk stellen. 'Ze doen gewoon hun werk' is een zwaktebod.
Tjah, de kampbewakers deden ook gewoon hun werk.. Dat dit nou het afslachten van het Joodse volk betekende
  donderdag 25 juni 2009 @ 13:49:30 #73
210905 PatatFriet
Goudgeel en knapperig
pi_70357918
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 13:44 schreef Keltie het volgende:
Volgens mij werken we hier ook gewoon met visquota's waar aan gehouden word?
Was er op Urk laatst niet iets met tong en schar en schol ofzo?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 25 juni 2009 @ 13:55:07 #74
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_70358140
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 13:49 schreef PatatFriet het volgende:

[..]

Was er op Urk laatst niet iets met tong en schar en schol ofzo?
Geen idee?
quote:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zou kunnen, aangezien de Nederlandse overheid er, volgens mij, vrij fel op is... Maar dat zijn ze op alles waar ze een boete voor uit kunnen delen

EDIT:
Wel grappig dat je 1 gedeelte er maar uitpakt waar je onzinnig over ken doen, maar de goede ontwikkeling van een visvervanger onbesproken laat.. Wijkt zeker teveel af van je visie?
  donderdag 25 juni 2009 @ 13:59:36 #75
210905 PatatFriet
Goudgeel en knapperig
pi_70358308
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 13:55 schreef Keltie het volgende:
Wel grappig dat je 1 gedeelte er maar uitpakt waar je onzinnig over ken doen, maar de goede ontwikkeling van een visvervanger onbesproken laat.. Wijkt zeker teveel af van je visie?
Mooi dat zoiets ontwikkeld wordt, maar 'we' (de consumenten) willen er nog niet echt aan heb ik het idee.
pi_70358322
quote:

[..]

Je bent nu al die stenen tegen die sleepnetten vergeten die pas geleden voor zoveel verontwaardiging tegen de 'milieuhippies' hebben gezorgd?
Selectief geheugen ?
pleased to meet you
  donderdag 25 juni 2009 @ 14:01:43 #77
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_70358382
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 13:06 schreef LordNemephis het volgende:

[..]

Als je één schakel uit de keten weghaalt heeft dat gevolgen voor de rest. Het is dus in ons eigen voordeel de walvissen te beschermen tegen kleine gele mannetjes hun onderzoeksobjecten opeten.
Ik wil niet goed praten wat die Japanners doen, maar wat is jou bron/bewijs voor bovenstaande stelling?
Het uitsterven van de dinosaurus hebben we volgens mij niet dagelijks last van.
Of van de mammoet, de Dodo, en ga zo maar door.

Tuurlijk is het niet goed als een dier uitsterft maar om nou te zeggen dat het gevolgen heeft voor de rest....

BTW. Volk van de SS mogen ze van mij ook af laten zinken in zee. Wat een stel hippies zijn dat.
Eerst dagenlang Japannertje pesten en dan boos worden als de japanners een keer wat terugdoen.
pi_70358421
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 13:59 schreef moussie het volgende:

Je bent nu al die stenen tegen die sleepnetten vergeten die pas geleden voor zoveel verontwaardiging tegen de 'milieuhippies' hebben gezorgd?
Selectief geheugen ?
Dat was Green Peace toch?
Audaces fortuna juvat
  donderdag 25 juni 2009 @ 14:10:32 #79
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_70358702
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 13:59 schreef PatatFriet het volgende:

[..]

Mooi dat zoiets ontwikkeld wordt, maar 'we' (de consumenten) willen er nog niet echt aan heb ik het idee.
Komt steeds meer, lag voorlopig alleen bij "Toko's" (Chinese/ Aziatische supermarkten) en het staat volgens mij ook steeds vaker bij Chinese restaurants op de kaart.
Het kan ook niet zo zijn dat het binnen 5 minuten over te krijgen is en populair is, maar de ontwikkeling is goed en moet z'n kans (en dus tijd) krijgen.
  donderdag 25 juni 2009 @ 14:14:07 #80
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_70358814
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:01 schreef goldhorn het volgende:

[..]

Ik wil niet goed praten wat die Japanners doen, maar wat is jou bron/bewijs voor bovenstaande stelling?
Logisch nadenken misschien?
quote:
Toen stierf zo'n beetje alles uit
quote:
Mens heeft zich vrij goed doorontwikkeld, dat klopt.
quote:
Tuurlijk is het niet goed als een dier uitsterft maar om nou te zeggen dat het gevolgen heeft voor de rest....
Wolven eten gnoe's, sterven de wolven uit groeien de gnoepopulaties uit hun voegen, vreten teveel gras en noem maar op.
Natuur is een keten, haal 1 schakel weg en ergens gaat er een stronthoop rollen.
quote:
BTW. Volk van de SS mogen ze van mij ook af laten zinken in zee. Wat een stel hippies zijn dat.
Eerst dagenlang Japannertje pesten en dan boos worden als de japanners een keer wat terugdoen.
pi_70358860
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:01 schreef goldhorn het volgende:

[..]

En over de quota die voor kabeljauw en andere vissen geld:
Volgens mij hebben de jappaners ook een quota op hun walvissen, ze jagen een van tevoren bepaald aantal walvissen.
  donderdag 25 juni 2009 @ 14:17:21 #82
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_70358931
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:15 schreef Jegorex het volgende:

[..]

En over de quota die voor kabeljauw en andere vissen geld:
Volgens mij hebben de jappaners ook een quota op hun walvissen, ze jagen een van tevoren bepaald aantal walvissen.
En daarna stropen ze inderdaad nog even verder.
En dat moet aangepakt worden, evenals illigale visvangst in Nederland en andere strooppraktijken.
pi_70358968
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:14 schreef Keltie het volgende:
[..]

Wolven eten gnoe's, sterven de wolven uit groeien de gnoepopulaties uit hun voegen, vreten teveel gras en noem maar op.
Natuur is een keten, haal 1 schakel weg en ergens gaat er een stronthoop rollen.
En als de wolven zijn uitgestorven zijn er nog wel meer roofdieren die de gnoe's opeten.
Daarnaast zullen er veel eerder epidemien onder de gnoe's komen als er te veel van zijn, dat zag je 10-15 jaar geleden ook in Nederland met de konijnen.

Als er dan nog te veel gnoe's komen kunnen wij meer gnoe's eten
  donderdag 25 juni 2009 @ 14:21:25 #84
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_70359088
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:18 schreef Jegorex het volgende:

[..]

En als de wolven zijn uitgestorven zijn er nog wel meer roofdieren die de gnoe's opeten.
Daarnaast zullen er veel eerder epidemien onder de gnoe's komen als er te veel van zijn, dat zag je 10-15 jaar geleden ook in Nederland met de konijnen.

Als er dan nog te veel gnoe's komen kunnen wij meer gnoe's eten
Ah, jij je zin. Dan schieten we alles maar kapot.
Ik bedoel: wij zijn de mensheid en de natuur moet zich maar aan ons aanpassen.
Natuur? Daar heb je toch niets aan? Wat heeft mijn nageslacht er nu aan om nog eens een wolf ofzo te kunnen zien? Daarom hebben we nu al zoveel docu's opgenomen, hij ziet het maar op TV.

"Opa, wat is dat?"
"Dat is een wolf jongen, die leefde vroeger nog toen ik jong was... Maar die hebben we uitgemoord."
  donderdag 25 juni 2009 @ 14:22:41 #85
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_70359136
Neemt trouwens niet weg dat de vissen in de oceaan ook daadwerkelijk de oceaan in leven houden, meen ik.
Dus zonder vissen geen oceaan en zonder oceaan geen aarde.
  donderdag 25 juni 2009 @ 14:23:28 #86
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_70359170
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 01:07 schreef Bushmaster het volgende:
Van mij mogen ze die milieuterroristen enteren. Met haken.
tja, is subjectief
pi_70359252
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 12:43 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

wil niet veel zeggen hoor maar dieren sterven ook uit zonder toedoen van de mens en doet dat al miljoenen jaren, en raad eens de aarde is er nog steeds.

Overigens vind ik het wel grappig dat de markt er weer eens beter in slaagt een bepaald diersoort te redden dan die actie groeperingen. In die landen kunnen ze het vlees al aan de straatstenen niet kwijt en neemt de vangst dus ook af.
  donderdag 25 juni 2009 @ 14:28:05 #88
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_70359311
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:26 schreef Chewie het volgende:

[..]

wil niet veel zeggen hoor maar dieren sterven ook uit zonder toedoen van de mens en doet dat al miljoenen jaren, en raad eens de aarde is er nog steeds.
Dat noemen ze evolutie. Dat is wat anders.
quote:
Overigens vind ik het wel grappig dat de markt er weer eens beter in slaagt een bepaald diersoort te redden dan die actie groeperingen. In die landen kunnen ze het vlees al aan de straatstenen niet kwijt en neemt de vangst dus ook af.
pi_70359327
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:03 schreef Colnago het volgende:

[..]

Dat was Green Peace toch?
yup .. en dat was in een natura 2000 gebied voor de kust van Duitsland? Denemarken? ..
Uiteraard was de reactie ook daar dat de milieuhippies aangepakt moeten worden, subsidies moeten in worden getrokken etc etc .. dat er ondertussen nog maar weinig kabeljauw rond zwemt en de zeebodem keer op keer vernielt wordt voor steeds minder vis is natuurlijk onbelangrijk, 'we eten toch geen kabeljauw' zeggen ze dan.
pleased to meet you
pi_70359330
Het is natuurlijk vrij hypocriet geleuter, zoals meestal wanneer het om dieren gaat. Als een soort met uitsterven wordt bedreigd moet er niet op gevist worden, maar de walvisstand doet er helemaal niet toe. Het is net als met zeehondjes, wat er toe doet is de aaibaarheidsfactor. Als kinderen van 7 het zielig vinden dan heb ik daar begrip voor, daar zijn het kinderen voor. Maar als je de 12 gepasseerd bent wordt het tijd om zelfstandig na te denken en consequent te zijn.

Helaas slaat de infantiliteit toe met de westerse decadentie. En het stuitende egocentrisme. Het zijn altijd anderen die iets moeten doen of laten. Als een golfplaten opslaggebouw op een onooglijk en onderbezet industrieterrein 50 euro in de maand meer moet kosten om een of andere hamster tegen uitsterven te beschermen is dat al te veel gevraagd. Maar een paar duizend Japanners aan de bedelstaf brengen omdat we het plaatje van dat dier zo mooi vinden is vanzelfsprekend. Walgelijk.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_70359441
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:28 schreef Weltschmerz het volgende:
Het is natuurlijk vrij hypocriet geleuter, zoals meestal wanneer het om dieren gaat. Als een soort met uitsterven wordt bedreigd moet er niet op gevist worden, maar de walvisstand doet er helemaal niet toe. Het is net als met zeehondjes, wat er toe doet is de aaibaarheidsfactor. Als kinderen van 7 het zielig vinden dan heb ik daar begrip voor, daar zijn het kinderen voor. Maar als je de 12 gepasseerd bent wordt het tijd om zelfstandig na te denken en consequent te zijn.

Helaas slaat de infantiliteit toe met de westerse decadentie. En het stuitende egocentrisme. Het zijn altijd anderen die iets moeten doen of laten. Als een golfplaten opslaggebouw op een onooglijk en onderbezet industrieterrein 50 euro in de maand meer moet kosten om een of andere hamster tegen uitsterven te beschermen is dat al te veel gevraagd. Maar een paar duizend Japanners aan de bedelstaf brengen omdat we het plaatje van dat dier zo mooi vinden is vanzelfsprekend. Walgelijk.
Een cruciaal verschil lijkt mij toch wel dat Japan akkoord is gegaan met een verdrag dat commerciële walvisvaart verbiedt, maar dat de facto onder de noemer 'wetenschappelijke doeleinden' nog steeds doet.
pi_70359446
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:28 schreef Weltschmerz het volgende:
. Maar een paar duizend Japanners aan de bedelstaf brengen omdat we het plaatje van dat dier zo mooi vinden is vanzelfsprekend. Walgelijk.
Het is nu ook al een zwaar gesubsidieerde bedrijfstak in Japan en dan is het ook niet vreemd dat er meer gevangen wordt dan waar de markt om vraagt, dat zie je hier ook bijvoorbeeld met de melkproductie en landbouwproducten.
  donderdag 25 juni 2009 @ 14:33:50 #93
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_70359526
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:14 schreef Keltie het volgende:

[..]

Logisch nadenken misschien?
Als ik logisch nadenk kom ik op mijn eerdere verhaaltje uit. Geen (grote) gevolgen voor de rest
quote:
[..]

Toen stierf zo'n beetje alles uit
Ja, en... Daar zijn we goed overheen gekomen. Geen (grote) gevolgen in de voedsel keten.
quote:
[..]

Over het algemeen vangt de natuur dit goed op en zal de keten zich aanpassen.
natuurlijk moeten we niet in het wilde weg gaan jagen, maar het verdwijnen van een diersoort is niet het einde van de wereld, zoals veel organisatie ons doen geloven.
pi_70359669
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:33 schreef goldhorn het volgende:
Ja, en... Daar zijn we goed overheen gekomen. Geen (grote) gevolgen in de voedsel keten.
Je haalt een aantal zaakjes door elkaar. De natuur heeft geen speciale interesse in 'ons'. Na een mondiale catastrofe die 99% van de organismen op aarde uitroeit zal op termijn ook wel weer een hele nieuwe biodiversiteit ontstaan, maar dan zonder ons.
  donderdag 25 juni 2009 @ 14:41:25 #95
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_70359794
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:33 schreef goldhorn het volgende:

[..]

Als ik logisch nadenk kom ik op mijn eerdere verhaaltje uit. Geen (grote) gevolgen voor de rest
[..]

Omdat de voedselketen opnieuw werd opgebouwd. En de wereld die klap redelijk op kon vangen.
Daarnaast was in dit geval dat de zoogdieren zich konden evolueren doordat de Dinosauriërs uitstierven.
Maargoed, misschien is het nu wel tijd om de zoogdieren uit te laten sterven
quote:
[..]

Over het algemeen vangt de natuur dit goed op en zal de keten zich aanpassen.
natuurlijk moeten we niet in het wilde weg gaan jagen, maar het verdwijnen van een diersoort is niet het einde van de wereld, zoals veel organisatie ons doen geloven.
Iets doet mij denken dat wij in de keten horen die dan aangepast dient te worden
  donderdag 25 juni 2009 @ 14:43:30 #96
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_70359854
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Monolith het volgende:

[..]

Je haalt een aantal zaakjes door elkaar. De natuur heeft geen speciale interesse in 'ons'. Na een mondiale catastrofe die 99% van de organismen op aarde uitroeit zal op termijn ook wel weer een hele nieuwe biodiversiteit ontstaan, maar dan zonder ons.
Nee, wat ik probeer te zeggen is, dat het uitsterven van diersoorten niet wel zeggen dan de rest ook mis gaat. Ik ben me er ook wel bewust van dat de natuur niet om de mens draait. Maar het verleden leert ons dat de natuur veel kan hebben en zich goed kan aanpassen.
  donderdag 25 juni 2009 @ 14:45:42 #97
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_70359931
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:41 schreef Keltie het volgende:

[..]

Omdat de voedselketen opnieuw werd opgebouwd. En de wereld die klap redelijk op kon vangen.
Daarnaast was in dit geval dat de zoogdieren zich konden evolueren doordat de Dinosauriërs uitstierven.
Maargoed, misschien is het nu wel tijd om de zoogdieren uit te laten sterven
Kortom, de natuur kan dit goed opvangen.
quote:
[..]

Iets doet mij denken dat wij in de keten horen die dan aangepast dient te worden
Daar ben ik het opzich dan wel weer mee eens. De mensheid begint langzamerhand een plaag te worden op de aarde. Maar dat is weer een andere discussie.
  donderdag 25 juni 2009 @ 14:47:10 #98
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_70359982
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:45 schreef goldhorn het volgende:

[..]

Kortom, de natuur kan dit goed opvangen.
Alleen vallen wij onder de zoogdieren dacht ik zo...
En volgens mij willen veel millieugasten een aarde met mens en dier
quote:
[..]

Daar ben ik het opzich dan wel weer mee eens. De mensheid begint langzamerhand een plaag te worden op de aarde. Maar dat is weer een andere discussie.
  donderdag 25 juni 2009 @ 14:48:54 #99
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_70360041
Oeh en dan vind ik het ook erg jammer dat de mensheid maar denkt alles te kunnen maken (of dood te maken) en de natuur te kunnen verkrachten.
Het enige waardoor wij weer eens met de neus op de feiten gedrukt kunnen worden is een natuurramp zoals een tsunami.
pi_70360215
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:31 schreef Monolith het volgende:
Een cruciaal verschil lijkt mij toch wel dat Japan akkoord is gegaan met een verdrag dat commerciële walvisvaart verbiedt, maar dat de facto onder de noemer 'wetenschappelijke doeleinden' nog steeds doet.
Ja maar dat is het spel van internationale druk en hetzelfde hypocriete geleuter. Het lijkt mij dat enkele landen die uitzondering hebben bedongen om de vloot in stand te houden in een periode dat de walvispopulatie aan moest groeien. Nu beweren ze dat er weer genoeg zijn. Landen waar al eeuwen geen walvis gegeten meer wordt vinden bij voorbaat dat er te weinig zijn zolang er niet voor elk kind eentje is om te knuffelen.

Nou vissen die Japanners zo de zee leeg, het maakt niet op wat voor dier. Maar ook de Noren willen weer vangen, en ik geloof dat de Noren een beter cv hebben wat betreft het respecteren van de visstand dan de meeste landen.

Het enige wat hierin echt belangrijk is, is dat er geen diersoorten uitsterven, aaibaar, mooi, indrukwekkend of afstotelijk, dat maakt niet uit. Als je dat wilt bereiken dan zul je daar zelf wat voor moeten doen, en je zult ervoor moeten zorgen dat anderen daar niet onevenredig veel voor moeten doen, of zelfs de schijn moeten ophouden. Die hypocrisie helpt echt niet om uitsterven te voorkomen.

Maar we zien dat het infantiele sentiment de agenda bepaalt, en niet het uitstervingsrisico. Dat geldt ook voor de zeehondjes, die in de verste verte niet bedreigd zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')