Bekend verhaal. Je hebt hem zeker ergens in Nieuw-Vennep gehaald?quote:Heb de auto wel bekeken, maar stond helemaal ingeparkeerd.
Gevraagd om er een nieuw APK op te zetten en de auto even goed na te lopen.
Vanavond de auto betaald en afgehaald, wilde wel een proefrit maken, maar werd afgepoeierd met de opmerking dat er wat personeel ziek was en ik hem niet op de brug kon bekijken of een proefrit kon maken.
Ik ga voor A4 in Nieuw Vennep.quote:Op woensdag 24 juni 2009 22:54 schreef admiraal_anaal het volgende:
Zker in Rotterdam geweest bij Jetcars?
Bestaan die nog??? Kan me nog herinneren hoe ik daar een jaar of 7 geleden met een maat langsging. Geen sfi kast onder de kap (luchtaanzuiginstallatie zeg maar) Ik meld dat aan die gast. Hij: "iesj niet waar, daar iesj ding" Wijst naar de accu...quote:Op woensdag 24 juni 2009 22:54 schreef admiraal_anaal het volgende:
Zker in Rotterdam geweest bij Jetcars?
Eerste hit op google (en ik ken helemaal niks in nieuw vennep):quote:Op woensdag 24 juni 2009 22:55 schreef silenthill het volgende:
@cheqy
Inderdaad in Nieuw Vennep, had zelf wel wat gegoogled, maar niet goed genoeg. Ze hebben ook nog hun naam aangepast.
Alweer? Hoe heten ze nu dan?quote:Op woensdag 24 juni 2009 22:55 schreef silenthill het volgende:
@cheqy
Inderdaad in Nieuw Vennep, had zelf wel wat gegoogled, maar niet goed genoeg. Ze hebben ook nog hun naam aangepast.
Ik denk dat de politie weinig voor je kan doen, maar proberen kan altijd.quote:Op woensdag 24 juni 2009 22:59 schreef silenthill het volgende:
Ik wil morgen terug gaan en als ze me niet mijn geld terug geven eerst even langs het APK station om na te gaan hoe dit nu door de APK is gekomen en daarna eventueel naar de politie.
Weet alleen niet of de politie daar wat mee doet...
Kom dan met een bewapende groep terug want het zijn me toch een stelletje kampers....quote:Op woensdag 24 juni 2009 23:04 schreef DJKoster het volgende:
Heengaan, geld terugvragen. Willen ze niet, 's nachts even langsgaan en de volgende dag terugkomen..
Kijken of je de auto kan doorverkopen en je verlies als lesgeld zien.quote:Op woensdag 24 juni 2009 23:07 schreef silenthill het volgende:
Hmmmmm... in mijn eentje tegen 4 man wordt wat lastig denk....
Dus vraag naarstig om jullie advies...
alleen of ie remtquote:
Die stopt daar waar de tegenpartij je had moeten informeren.quote:
Klopt. Maar hij heeft gewoon een wanprestatie geleverd en dat zou al genoeg moeten zijn om te kunnen ontbinden. Het had alleen een hoop gedoe gescheeld als meneer de verkoper niet op zijn bruine ogen had geloofd.quote:Op woensdag 24 juni 2009 23:39 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Die stopt daar waar de tegenpartij je had moeten informeren.
quote:Okay, als eerste wil ik vertellen dat het wel een beetje ontzettend stom van me is geweest om een auto te kopen, zonder een proefrit te hebben gemaakt.
*knip*
... de auto betaald...wilde wel een proefrit maken, maar werd afgepoeierd ... niet op de brug kon bekijken of een proefrit kon maken.
Personeel was toch ziek..quote:Op woensdag 24 juni 2009 23:07 schreef silenthill het volgende:
Hmmmmm... in mijn eentje tegen 4 man wordt wat lastig denk....
Dus vraag naarstig om jullie advies...
Want dan heb je geluk gehad, heb je 1 van de betere exemplaren te pakken!quote:
daarvoor moet je toch rijden schoonheidquote:
quote:Op donderdag 25 juni 2009 08:52 schreef Catch22- het volgende:
[..]
daarvoor moet je toch rijden schoonheid
[..]
Want dan heb je geluk gehad, heb je 1 van de betere exemplaren te pakken!
Dan wil ik niet weten hoe de slechtere het (niet) doen!quote:Op woensdag 24 juni 2009 22:43 schreef silenthill het volgende:.
De lijst van mankementen is behoorlijk lang, dus ik noem de 2 ergste maar:
De sleutel past alleen op het contactslot en kan dus de auto niet op slot doen.
Ik kan niet harder rijden dan 80km, stottert onder het rijden, valt regelmatich uit bij verschillende snelheden en slaat af bij het stilstand.
[..]
Want dan heb je geluk gehad, heb je 1 van de betere exemplaren te pakken!
En je kon geen andere auto vinden die wat minder gebreken had?quote:Op donderdag 25 juni 2009 15:05 schreef silenthill het volgende:
Ik post nu via mijn Iphone dus hou het kort. Als ik thuis ben heb ik wat foto's voor jullie. Stand van zaken tot nu. Anwb heeft inderdaad gezegd, dat de garage eerst de gelegenheid voor reparatie moet krijgen. Dat de politie hier niets aan kan doen.
Ik ben langsgeweest vandaag maar kon in geen geval mijn geld terugkrijgen. Heb dan zelf gevraagd of hem kon inruilen voor een andere auto. Dat was okay.
Ik heb gekozen voor een daihatsui charade evi 16v uit 91. Zag er van buiten. En binnen netjes uit. Proefrit gemaakt.
3 punten ontdekt:
Uitlaat door en door rot.
Toerenteller doet het niet.
Linksvoor lager of homokineet kapot. Krakend geluid bij scherp naar linkssturen.
Stationar slaat motor af.
Dit zou verholpen worden en nieuwe apk, kan hem volgende week ophalen. Een 1 op 1 inruil. Meer kon ik er niet van maken.
quote:Op donderdag 25 juni 2009 15:05 schreef silenthill het volgende:
Ik post nu via mijn Iphone dus hou het kort. Als ik thuis ben heb ik wat foto's voor jullie. Stand van zaken tot nu. Anwb heeft inderdaad gezegd, dat de garage eerst de gelegenheid voor reparatie moet krijgen. Dat de politie hier niets aan kan doen.
Ik ben langsgeweest vandaag maar kon in geen geval mijn geld terugkrijgen. Heb dan zelf gevraagd of hem kon inruilen voor een andere auto. Dat was okay.
Ik heb gekozen voor een daihatsui charade evi 16v uit 91. Zag er van buiten. En binnen netjes uit. Proefrit gemaakt.
3 punten ontdekt:
Linksvoor lager of homokineet kapot. Krakend geluid bij scherp naar linkssturen.
Dit zou verholpen worden en nieuwe apk, kan hem volgende week ophalen. Een 1 op 1 inruil. Meer kon ik er niet van maken.
Aangifte? Wat dacht je van TS zijn eigen onderzoeksplicht?quote:Op woensdag 24 juni 2009 23:10 schreef SadKingBilly het volgende:
in ieder geval aangifte doen als ze je niet correct willen helpen daar
Goed topic was datquote:Op donderdag 25 juni 2009 15:30 schreef cheqy het volgende:
Het schoot me opeens te binnen dat er al eerder een topic over dit bedrijf was geopend. Alleen heetten ze toen A4 Auto's.
Kan je misschien even kijken hoe dat afliep.
Anaal gepentreerd door A4AUTOS te NIEUW VENNEP
Man dat ding is rijp voor de sloop.quote:Op donderdag 25 juni 2009 15:43 schreef silenthill het volgende:
okay hier het lijstje van mankementen van de originele auto:
Sleutel werkt alleen op contactslot
Linkerspiegel opplakplastic
Harder dan 80 km per uur gaat niet, auto gaat dan willekeurig stotteren, langzamer dan 80km hapert ie
ook af en toe.
Veel afslaan bij stoplicht
3de versnelling gaat moeilijk
Isolatie boven het gaspedaal druk teveel op je voet, waardoor je niet helemaal gas los kan laten. ( heb ik al tijdelijk opgelost.
Koppeling ratelt.
Versnellingsbak rattelt
Heel veel roest
En dan vergeet ik nog een aantal punten.
Dus met die inruil hoop ik van slecht naar minder slecht te gaan![]()
Het zijn wel 4 zeer slechte punten bij die charade, maar als die worden verholpen en 1 jaartje APK en dat ik hem nog effen op de brug kan kijken, ben ik al blij.
Het is voor mij een goede les geweest tot nu toe.
Ik heb nog foto's en die ga ik nu even proberen te plaatsen.
Www.tinypic.com kun je ze neerzetten dan krijg je daar een linkje van [img]..... enz.quote:Op donderdag 25 juni 2009 15:50 schreef silenthill het volgende:
Shit, heb foto's maar weet niet hoe ik ze kan plaatsen.
Kan iemand me dat even uitleggen, of even een linkje plaatsen.
Niet mee eensquote:Op donderdag 25 juni 2009 16:13 schreef DJKoster het volgende:
Sorry hoor... Maar dat is echt een gevalletje "eigen schuld, dikke bult"
Wat heb je van die auto gezien voordat je hem kocht? De bovenkant?
Ow, zelfs daar zitten roestplekken..
Wel mee eens. Die roestplekken kan je de verkoper niet kwalijk nemen. Je moet wel blind zijn als je dat niet ziet.quote:
Helaas wel waar, de koper heeft niet de moeite genomen de koopwaar te inspecteren. Hij heeft zich er niet van vergewist of de koopwaar voldeed aan zijn eisen.quote:
De verkoper word wettelijk als de 'deskundige' gezien, deze zou dus openheid van zaken moeten geven, en gebreken zou hij niet achter mogen houden of verzwijgen.quote:Op donderdag 25 juni 2009 16:26 schreef ktnxbye het volgende:
[..]
Wel mee eens. Die roestplekken kan je de verkoper niet kwalijk nemen. Je moet wel blind zijn als je dat niet ziet.
Dude..ik bedoel WTF???.. ik ken auto's van meer dan 40 jaar oud die nog in betere staat zijn :Squote:Op vrijdag 26 juni 2009 09:42 schreef HaanZ het volgende:
Wat toevallig dit topic, ik kom er dus gisteren ook achter wat voor oplichters het zijn daar in Nieuw Vennep
Vorige week daar een auto gekocht.
Al valt de situatie bij mij nogal mee, ik heb de auto wel goed gezien en proefrit gemaakt. Vooral de km stand zit ik mee in m'n maag, die ga ik maandag na laten kijken. Bij mij ook de centrale vergrendeling niet helemaal goed, werkt wel vanaf bijrijder kant, bestuurderskant werkt alleen afsluiten, anders gaat alleen dat portier open. Verder hadden ze de aanjager met een draadje ergens in de zekeringenkast gestoken zodat deze ook bleef werken zonder sleutel in het contactdat al zelf opgelost door het draadje beter aan te sluiten. Ook zitten er banden onder die maar net voldoen aan minimum eisen. Wat er verder mankeert ga ik achter komen als ik de auto naar een goede garage breng voor een grote beurt..
900,-.... bizar he...quote:Op vrijdag 26 juni 2009 09:57 schreef _Drake_ het volgende:
wtf, wat heeft dat ding gekost? 50 euro? gezien dat ik er nog niet eens voor zou geven
Die foto's zijn niet van mij hèquote:Op vrijdag 26 juni 2009 10:11 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Dude..ik bedoel WTF???.. ik ken auto's van meer dan 40 jaar oud die nog in betere staat zijn :S
klinkt als een goede dealquote:Op donderdag 25 juni 2009 15:05 schreef silenthill het volgende:
3 punten ontdekt:
In jouw geval zou ik voor de zekerheid uitsluiten of het Chassisnummer niet is bewerkt, kans is niet gek groot hoor, maar gezien jouw issues acht ik een aanwezige kans dat je weleens met een voormalig gestolen auto zou kunnen rondrijden.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 10:18 schreef HaanZ het volgende:
[..]
Die foto's zijn niet van mij hèBij mij zitten er alleen een paar hele kleine plekjes waar de lak begint op te bollen, die kan ik makkelijk aanpakken met een lakstift.
Toevallig reed ik nog dezelfde dag dat ik de auto kocht in een politie controle waarbij de hele auto + papieren werden doorgelicht, dus dan kan ik toch wel aannemen dat dat verder goed zit?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 10:44 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
In jouw geval zou ik voor de zekerheid uitsluiten of het Chassisnummer niet is bewerkt, kans is niet gek groot hoor, maar gezien jouw issues acht ik een aanwezige kans dat je weleens met een voormalig gestolen auto zou kunnen rondrijden.
Nee, ik bedoel fysieke controle op de serienummers van het voertuig, ze zullen 100% kloppen hoor, het zoeken is dus naar bewerkingssporen, ik heb het vermoeden dat je contactsleutel vervangen is (daar staan bij sommige auto's namelijk ook serienummers op, dat de papieren zullen kloppen geloof ik zonder meer.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 10:58 schreef HaanZ het volgende:
[..]
Toevallig reed ik nog dezelfde dag dat ik de auto kocht in een politie controle waarbij de hele auto + papieren werden doorgelicht, dus dan kan ik toch wel aannemen dat dat verder goed zit?
Zou mij bevreemnden eigenlijk. je mag best verwachten dat koopwaar aan wat minimale eisen voldoet. Pizza's moeten eetbaar zijn, op laptops moet je rustig een briefje af kunnen tikken zonder dat hij om de haverklap reboot oid. Kan dat niet dan moet dat expliciet vermeld worden.quote:Op donderdag 25 juni 2009 15:16 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
Aangifte? Wat dacht je van TS zijn eigen onderzoeksplicht?
Dan moeten er toch best klanten geweest zijn die zijn gaan knokken? Maar het zijn kampers?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 10:20 schreef Hyperdude het volgende:
Die gasten lichten al op sinds de vorige eeuw (en niet alleen hun showroomverlichting) Die zijn wel gewend aan een boze klant die zijn geld terug wil.
Ik weet het niet zeker hoor, correct me if I'm wrong maar volgens mij is het toegestaan als het onder "Reparatie KM-teller" valtquote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:21 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Zou mij bevreemnden eigenlijk. je mag best verwachten dat koopwaar aan wat minimale eisen voldoet. Pizza's moeten eetbaar zijn, op laptops moet je rustig een briefje af kunnen tikken zonder dat hij om de haverklap reboot oid. Kan dat niet dan moet dat expliciet vermeld worden.
Bovendien is klooien met de km stand, wat ze waarschijnlijk gewoon doen, strafbaar, niet?
Ja, en niet zo een beetje ook.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:27 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Dan moeten er toch best klanten geweest zijn die zijn gaan knokken? Maar het zijn kampers?
Gevalletje "eigen schuld" lijkt me. Je hebt totaal niet aan je onderzoeksplicht voldaan, en gewoon een wrak "as is" gekocht.quote:Op donderdag 25 juni 2009 00:20 schreef LordNemephis het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
maar een goede les
Ehm, dit bedrijf is toch helemaal geen dealer?quote:Op donderdag 25 juni 2009 16:49 schreef silenthill het volgende:
deze keer dacht ik ( Stom natuurlijk ) dat het via een dealer wel goed zou zitten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |