abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70363504
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 16:17 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Niet mee eens
Wel mee eens. Die roestplekken kan je de verkoper niet kwalijk nemen. Je moet wel blind zijn als je dat niet ziet.
pi_70363957
Inderdaad die roestplekken had ik moeten zien, maar de auto's staan daar zo dicht p elkaar, dat je maar tot je middel zicht hebt. Echt spiegel aan spiegel.

Op de teller van de Benzine Charade staat 137000. Maar denk dat niet helemaal meer klopt.
Pedalen zijn helemaal glad en stuur is ook helemaal glad afgesleten.
  donderdag 25 juni 2009 @ 16:39:49 #78
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_70363980
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 16:17 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Niet mee eens
Helaas wel waar, de koper heeft niet de moeite genomen de koopwaar te inspecteren. Hij heeft zich er niet van vergewist of de koopwaar voldeed aan zijn eisen.
Hij had gewoon een proefrit moeten maken, minstens.

Ik moet het toch ff kwijt; een auto kopen zonder proefrit te maken?!?!?!
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_70364333
Tsja heb hiervoor al 5 auto's gekocht van een particulier en test ik de auto 30 a 45 minten rijden.

30 minuten ongeveer alles aan de auto zelf checken.

Of er NAP, onderhoudsboekje bijzit, maar deze keer dacht ik ( Stom natuurlijk ) dat het via een dealer wel goed zou zitten.

Hiervoor heb ik 3x een swift gereden en 1x een suzuki 100 gx coupe.

Heb nu ook weer een suzuki 100 gx coupe.

Allemaal moeiteloos door de APK.

Allemaal zonder problemen. Alleen slijtage onderdelen, maar dat is normaal.

Wil nu een 2de auto aanschaffen om eind van dit jaar\ begin volgend jaar door europa te reizen.

Maar weet nu 1 ding zeker. Ga alleen maar particulier kopen in de toekomst.
  donderdag 25 juni 2009 @ 17:04:24 #80
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_70364771
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 16:26 schreef ktnxbye het volgende:

[..]

Wel mee eens. Die roestplekken kan je de verkoper niet kwalijk nemen. Je moet wel blind zijn als je dat niet ziet.
De verkoper word wettelijk als de 'deskundige' gezien, deze zou dus openheid van zaken moeten geven, en gebreken zou hij niet achter mogen houden of verzwijgen.

En dat word helaas nog wel eens 'vergeten'..
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_70386564
Wat toevallig dit topic, ik kom er dus gisteren ook achter wat voor oplichters het zijn daar in Nieuw Vennep
Vorige week daar een auto gekocht.

Al valt de situatie bij mij nogal mee, ik heb de auto wel goed gezien en proefrit gemaakt. Vooral de km stand zit ik mee in m'n maag, die ga ik maandag na laten kijken. Bij mij ook de centrale vergrendeling niet helemaal goed, werkt wel vanaf bijrijder kant, bestuurderskant werkt alleen afsluiten, anders gaat alleen dat portier open. Verder hadden ze de aanjager met een draadje ergens in de zekeringenkast gestoken zodat deze ook bleef werken zonder sleutel in het contact dat al zelf opgelost door het draadje beter aan te sluiten. Ook zitten er banden onder die maar net voldoen aan minimum eisen. Wat er verder mankeert ga ik achter komen als ik de auto naar een goede garage breng voor een grote beurt..
pi_70386963
wtf, wat heeft dat ding gekost? 50 euro? gezien dat ik er nog niet eens voor zou geven
pi_70387339
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 09:42 schreef HaanZ het volgende:
Wat toevallig dit topic, ik kom er dus gisteren ook achter wat voor oplichters het zijn daar in Nieuw Vennep
Vorige week daar een auto gekocht.

Al valt de situatie bij mij nogal mee, ik heb de auto wel goed gezien en proefrit gemaakt. Vooral de km stand zit ik mee in m'n maag, die ga ik maandag na laten kijken. Bij mij ook de centrale vergrendeling niet helemaal goed, werkt wel vanaf bijrijder kant, bestuurderskant werkt alleen afsluiten, anders gaat alleen dat portier open. Verder hadden ze de aanjager met een draadje ergens in de zekeringenkast gestoken zodat deze ook bleef werken zonder sleutel in het contact dat al zelf opgelost door het draadje beter aan te sluiten. Ook zitten er banden onder die maar net voldoen aan minimum eisen. Wat er verder mankeert ga ik achter komen als ik de auto naar een goede garage breng voor een grote beurt..
Dude..ik bedoel WTF???.. ik ken auto's van meer dan 40 jaar oud die nog in betere staat zijn :S
Dit account is permanent uitgeschakeld.
  vrijdag 26 juni 2009 @ 10:12:00 #84
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_70387343
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 09:57 schreef _Drake_ het volgende:
wtf, wat heeft dat ding gekost? 50 euro? gezien dat ik er nog niet eens voor zou geven
900,-.... bizar he...
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_70387535
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 10:11 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

Dude..ik bedoel WTF???.. ik ken auto's van meer dan 40 jaar oud die nog in betere staat zijn :S
Die foto's zijn niet van mij hè Bij mij zitten er alleen een paar hele kleine plekjes waar de lak begint op te bollen, die kan ik makkelijk aanpakken met een lakstift.
  vrijdag 26 juni 2009 @ 10:20:41 #86
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_70387625
Jeez. Die lui in Nieuw Vennep liggen nu nog met een kater in hun nest te ronken van al dat bier dat ze van je ¤900 hebben gehaald (of van de gratis AH kratjes )
Ik zou het ding naar de sloop brengen, dit weekend ff goed zuipen/"harde reset" en dan maandag weer met een schone lei beginnen.

on-topic: denk niet dat je snel je geld terugkrijgt. Die gasten lichten al op sinds de vorige eeuw (en niet alleen hun showroomverlichting ) Die zijn wel gewend aan een boze klant die zijn geld terug wil.
En als je er goed over nadenkt , weet je ook wel dat je zelf minstens voor 51% schuldig bent aan deze aankoop.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 26 juni 2009 @ 10:29:23 #87
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_70387916
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 15:05 schreef silenthill het volgende:
Ik post nu via mijn Iphone dus hou het kort. Als ik thuis ben heb ik wat foto's voor jullie. Stand van zaken tot nu. Anwb heeft inderdaad gezegd, dat de garage eerst de gelegenheid voor reparatie moet krijgen. Dat de politie hier niets aan kan doen.

Ik ben langsgeweest vandaag maar kon in geen geval mijn geld terugkrijgen. Heb dan zelf gevraagd of hem kon inruilen voor een andere auto. Dat was okay.

Ik heb gekozen voor een daihatsui charade evi 16v uit 91. Zag er van buiten. En binnen netjes uit. Proefrit gemaakt.

3 punten ontdekt:
Uitlaat door en door rot.
Toerenteller doet het niet.
Linksvoor lager of homokineet kapot. Krakend geluid bij scherp naar linkssturen.
Stationar slaat motor af.

Dit zou verholpen worden en nieuwe apk, kan hem volgende week ophalen. Een 1 op 1 inruil. Meer kon ik er niet van maken.
klinkt als een goede deal

Hoe kan je nu met zoiets akkoord gaan als je daarvoor zo bent genaaid? Daarnaast kan je ook niet meer gaan klagen over die 1e auto want men heeft een alternatief geboden en je bent akkoord gegaan. Echt, hoe dom kan je zijn...
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_70388243
Ik zit net eens op het marktplaatsaanbod te kijken van deze vermoedelijke Charlatan, een leuk feitje dat eruit kwam is dat minimaal 15% een KM. stand van 158/159 Dkm had een andere veelvoorkomende is 138/139 Dkm, geen enkele auto in het aanbod heeft de 200Dkm gehaald.

Ik heb hier inderdaad dik mijn twijfels bij.
  vrijdag 26 juni 2009 @ 10:44:24 #89
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_70388412
no shit sherlock... Heb je dit topic wel gelezen? Er staat zelfs een link naar tros radar...
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_70388413
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 10:18 schreef HaanZ het volgende:

[..]

Die foto's zijn niet van mij hè Bij mij zitten er alleen een paar hele kleine plekjes waar de lak begint op te bollen, die kan ik makkelijk aanpakken met een lakstift.
In jouw geval zou ik voor de zekerheid uitsluiten of het Chassisnummer niet is bewerkt, kans is niet gek groot hoor, maar gezien jouw issues acht ik een aanwezige kans dat je weleens met een voormalig gestolen auto zou kunnen rondrijden.
pi_70388889
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 10:44 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

In jouw geval zou ik voor de zekerheid uitsluiten of het Chassisnummer niet is bewerkt, kans is niet gek groot hoor, maar gezien jouw issues acht ik een aanwezige kans dat je weleens met een voormalig gestolen auto zou kunnen rondrijden.
Toevallig reed ik nog dezelfde dag dat ik de auto kocht in een politie controle waarbij de hele auto + papieren werden doorgelicht, dus dan kan ik toch wel aannemen dat dat verder goed zit?
pi_70389210
Ik vind het wel vreemd dat je met deze praktijken al jaren kan wegkomen in Nederland.
pi_70389331
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 10:58 schreef HaanZ het volgende:

[..]

Toevallig reed ik nog dezelfde dag dat ik de auto kocht in een politie controle waarbij de hele auto + papieren werden doorgelicht, dus dan kan ik toch wel aannemen dat dat verder goed zit?
Nee, ik bedoel fysieke controle op de serienummers van het voertuig, ze zullen 100% kloppen hoor, het zoeken is dus naar bewerkingssporen, ik heb het vermoeden dat je contactsleutel vervangen is (daar staan bij sommige auto's namelijk ook serienummers op, dat de papieren zullen kloppen geloof ik zonder meer.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Omkatten

En nog een tip, mocht je iets opvallen moet je dat NIET hier op de fora of politie melden, want dan ben je je auto echt kwijt.
pi_70389678
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 15:16 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

Aangifte? Wat dacht je van TS zijn eigen onderzoeksplicht?
Zou mij bevreemnden eigenlijk. je mag best verwachten dat koopwaar aan wat minimale eisen voldoet. Pizza's moeten eetbaar zijn, op laptops moet je rustig een briefje af kunnen tikken zonder dat hij om de haverklap reboot oid. Kan dat niet dan moet dat expliciet vermeld worden.

Bovendien is klooien met de km stand, wat ze waarschijnlijk gewoon doen, strafbaar, niet?
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_70389954
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 10:20 schreef Hyperdude het volgende:
Die gasten lichten al op sinds de vorige eeuw (en niet alleen hun showroomverlichting ) Die zijn wel gewend aan een boze klant die zijn geld terug wil.
Dan moeten er toch best klanten geweest zijn die zijn gaan knokken? Maar het zijn kampers?
pi_70390797
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 11:21 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Zou mij bevreemnden eigenlijk. je mag best verwachten dat koopwaar aan wat minimale eisen voldoet. Pizza's moeten eetbaar zijn, op laptops moet je rustig een briefje af kunnen tikken zonder dat hij om de haverklap reboot oid. Kan dat niet dan moet dat expliciet vermeld worden.

Bovendien is klooien met de km stand, wat ze waarschijnlijk gewoon doen, strafbaar, niet?
Ik weet het niet zeker hoor, correct me if I'm wrong maar volgens mij is het toegestaan als het onder "Reparatie KM-teller" valt
  vrijdag 26 juni 2009 @ 12:20:49 #97
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_70391843
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 11:27 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Dan moeten er toch best klanten geweest zijn die zijn gaan knokken? Maar het zijn kampers?
Ja, en niet zo een beetje ook.
Ik ben er een paar jaar geleden eens geweest. Toen ik die één van die gasten sprak wist ik al genoeg en ben meteen weer weg gereden. Vlak daarna werd het topic geopend waar ik hier eerder de link van plaatste. Mijn gevoel was dus goed.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
  zaterdag 27 juni 2009 @ 09:13:33 #98
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_70417884
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 00:20 schreef LordNemephis het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

maar een goede les
Gevalletje "eigen schuld" lijkt me. Je hebt totaal niet aan je onderzoeksplicht voldaan, en gewoon een wrak "as is" gekocht.
censuur :O
  zaterdag 27 juni 2009 @ 12:14:00 #99
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_70420302
Als je een auto van 900 euro wilt kopen en je laat je zo afschepen, ben je ook niet echt handig bezig hè
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_70420827
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 16:49 schreef silenthill het volgende:
deze keer dacht ik ( Stom natuurlijk ) dat het via een dealer wel goed zou zitten.
Ehm, dit bedrijf is toch helemaal geen dealer?

Als ze dat wel zijn, kun je ook nog gaan klagen bij de importeur van het merk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')