hmmm dat punt 12 heb ik ook ja. vandaag weer. heel de dag niks gedaan op werk. wist niet zo goed wat ik moest doen. dan ga ik zitten fokken en dan voel ik me nog kutter. pieker pieker pieker. en nu denk ik: kan iemand me misschien afschieten?quote:Op donderdag 9 juli 2009 18:11 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Ik dus ook, want in ieder boek staan minder interessantere stukken. De eerst hoofdstukken zijn sowieso meestal even doorbijten en daar kom ik niet doorheen. Daarom lees ook nooit een boek.
Met films heb ik dat ook. Na een half uur- drie kwartier ofzo raak ik tijdens een dialoog de draad kwaad. Meestal ga ik dan een peuk roken en daarna verder kijken. Ik kijk ook veel series, die duren maar 40 minuten.
Dat ik op een chaotische manier door zo'n soort tekst lees, dus een onlogische volgorde, klinkt me ook bekend in de oren.
Van punt 12 heb ik ook heel veel last:
[..]
Die hyperactiviteit zit in mijn hoofd, waardoor gedachten echt langs ratelen als een sneltrein. Ik maak me vaak druk om niks. Na het werk zit ik dan bijvoorbeeld te piekeren over iets wat ik heb gezegd (meestal eruit geflapt), terwijl ik weet dat er niks aan de hand is. Ondertussen denk ik nog aan 5 andere dingen. Mijn gedachte gaan bijna de hele tijd heen en weer, tenzij ik bepaalde drugs heb gebruikt. Als ik ergens mee bezig ben wat ik echt leuk vind heb ik af en toe wel zo'n hyperfocus, maar daar heb ik ook nooit bij stil gestaan (dat anderen dat niet zo hebben).
quote:Op donderdag 9 juli 2009 18:56 schreef Murmeli het volgende:
is er iemand die me wil afschieten? please?
is ook liefquote:Op donderdag 9 juli 2009 19:01 schreef Maartel het volgende:
[..]
![]()
Een virtuele knuffel kun je krijgen, that's it
Wat dat betreft mogen we toch blij zijn dat we dingen als MSN tegenwoordig hebben hequote:Op donderdag 9 juli 2009 19:16 schreef Murmeli het volgende:
[..]
is ook lief
ben al aan het afreageren tegen iemand op de msn.... die is
idd. en ik heb diegene nog nooit gezien irl ook hahaha....quote:Op donderdag 9 juli 2009 19:40 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Wat dat betreft mogen we toch blij zijn dat we dingen als MSN tegenwoordig hebben he
Buiten dat je altijd even bij iemand terecht kunt, praat het ook gewoon makkelijker dan IRL.
quote:Op donderdag 9 juli 2009 18:56 schreef Murmeli het volgende:
hmmm dat punt 12 heb ik ook ja. vandaag weer. heel de dag niks gedaan op werk. wist niet zo goed wat ik moest doen. dan ga ik zitten fokken en dan voel ik me nog kutter. pieker pieker pieker. en nu denk ik: kan iemand me misschien afschieten?
en ik ben jaloers op degene met wie ik vandaag op de kamer zat, die heeft mooi concerta dus die kon zich lekker concentreren en hard werkenkutzooi. ik heb nu een schijthumeur. maar wat ik zei dus: is er iemand die me wil afschieten? please?
Grappige bij mij is juist weer dat ik de reclame beter bekijk dan sommige programma's...quote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:33 schreef MaJo het volgende:
Ik las dat iemand slecht tegen reclames op de radio kan, dat heb ik op de tv![]()
Mja, da's dan wel weer waar :-)quote:Op vrijdag 10 juli 2009 17:12 schreef RRGJL het volgende:
Ik weet niet of dat allemaal zo ADD of ADHD gerelateerd is hoorEr bestaat ook nog zoiets als karakter
Genoeg NT'ers die dit soort dingen ook vertonen.
NT'ers?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 17:12 schreef RRGJL het volgende:
Ik weet niet of dat allemaal zo ADD of ADHD gerelateerd is hoorEr bestaat ook nog zoiets als karakter
Genoeg NT'ers die dit soort dingen ook vertonen.
Mijn baas zou zeggen: dat zit je niet dwars, dat is een uitdaging. Dat is geen probleem, dat is een kans.quote:Op donderdag 9 juli 2009 22:00 schreef Murmeli het volgende:
dank jullie voor de knuffelsikben weer wat vrolijker! heb geklaagd op de msn tegen iemand en ik heb opgeschreven wat me dwars zat. en het hielp! en het is maar 1 blaadje geworden dusdat valt ook mee
Ja? Ik heb het idee dat naarmate ik opgeruimd probeer te doen, mijn hele leven jn het teken staat van alles opruimen en netjes houden. daar word ik zooooo moe vanquote:Op vrijdag 10 juli 2009 21:13 schreef Chell het volgende:![]()
Tijdje niet gepost, maar ik leef nog! Drukjes enzo! Van de week op mijn werk bezig geweest met een enorme uitzoekklus, heel saai...en ik ging me toch hard!Wowie!
Leuk man die Concerta![]()
Verder ben ik bezig met het boek "Opgeruimd leven met ADHD". Aanrader vind ik! Heel herkenbaar en er staan écht goeie tips in! Heel praktisch allemaal![]()
Ik heb zojuist bij Ikea een ding gekocht wat naast de voordeur komt. Dit wordt mijn postplekEr zitten wieltjes onder, dus ik kan 'm ook meenemen als ik wat met die post wil gaan doen
Nu ligt de post echt overal omdat ik het gewoon bij het binnenkomen ergens neerflikker.
Jammer genoeg is het wel een lelijk ding, maar goed, het moest even een low budget oplossing worden en een ladenkastje o.i.d. heeft geen zin, want dat is niet visueel genoeg. Dus het is een soort trolley geworden.
oeh dat klinkt goedquote:Op vrijdag 10 juli 2009 22:13 schreef Chell het volgende:
Maar dat boek gaat niet over 'opgeruimd doen'. Het gaat over organiseren, over ADHD vriendelijke manieren om je huis en financieën op orde te houden e.d.
En dat betekent dus niet dat ze je proberen een enorm weekrooster aan te praten of ingewikkelde administratiesystemen, in tegendeel!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |