abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70325781
Je kunt 'lelijkheid' ook compenseren door een andere kwaliteit. Zelfverzekerdheid is er eentje die al genoemd is. Daarnaast zijn er ook genoeg 'lelijke' mannen die 'mooie' vrouwen hebben omdat ze bijvoorbeeld financieel of op een andere manier succesvol zijn. Macht, status of een andere kwaliteit die uitgestraald worden zijn absolute chick magnets. Veel vrouwen zullen dat ontkennen, echter de praktijk wijst anders uit.
  woensdag 24 juni 2009 @ 15:54:38 #142
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_70327219
In mijn ogen speelt uiterlijk tot op zekere hoogte een rol, iedereen heeft wel wat en karakter is iets waar je uiteindelijk mee moet leren leven. Ik heb bv een vriendin gehad die best wel dik was maar ze had een enorm leuk koppie, een brabants accent en had een heleboel gemeen met me, hadden veel dezelfde interesses en hobbies en de sex was altijd super. Ondanks dat ze niet direct voldeed aan een schoonheidsideaal was ze toch een onwijs leuke griet.

Als echt álles aan het uiterlijk rot is, tja dan is het vervelender maar zolang iemand een leuke kop heeft en het karakter goed is boeit de rest al snel wat minder. Tuurlijk moet je geen 500kg wegen ofzo maar dan heb je het ook wel over extremen.

Vrouwen hebben sowieso vaker een probleem met een lelijk uiterlijk dan mannen. Mannen zijn toch vaak meer visueel georienteerd terwijl vrouwen weer naar wat praktsischere zaken kijken bij het kiezen van een partner, zoals is hij aardig, spontaan, karaktervol, zelfverzekerd heeft ie geld etc. alles wat handig is om kindjes mee te krijgen zeg maar terwijl mannen meer kijken naar kan ik het erop.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 24 juni 2009 @ 16:02:25 #143
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_70327541
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 12:32 schreef AquaMined het volgende:

[..]

Ja... en dan moet je dat ook de rest van je leven volhouden, anders kom je weer aan. Wie gaat er nou echt zo'n levenstijl aanhangen (élke dag naar de sportschool, áltijd maar saladetjes eten) als je beroep niet eens afhangt van je uiterlijk (zoals bij modellen en acteurs)? Het is niet dat de motivatie ontbreekt, het is gewoon een brakke kwaliteit van leven als je de hele dag maar geobsedeerd bent met je gewicht en sporten en gezond doen. Wat meer genieten en wat meer kilo's vind ik zelf iig aantrekkelijker dan van die healthfreaks.
Je kan ook ipv naar de sportschool eens met je lui dikke reet uit de auto komen en vaker gaan fietsen, of in plaats van voor de tv ploffen 's avonds met een kant en klaar maaltijd gewoon koken en daarna een wandeling maken of wat anders actiefs doen.

bewegen en gezond leven hoeft echt niet vervelend te zijn hoor Het is meestal gemakzucht waar mensen dik van worden (uitgezonderd mensen die een psychische of fysieke afwijking hebben zoals bv een ex van me had die dik werd door medicatie)
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_70327705
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 12:55 schreef solaire het volgende:

[..]

Het befaamde bang om alleen te zijn of niet alleen kunnen zijn of niks meer krijgen,
Goede basis voor een relatie ook.

Ik heb liever geen relatie dan een "het moet maar bij gebrek aan beter" relatie.
pi_70327849
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 15:17 schreef Duikelaar het volgende:
Je kunt 'lelijkheid' ook compenseren door een andere kwaliteit. Zelfverzekerdheid is er eentje die al genoemd is. Daarnaast zijn er ook genoeg 'lelijke' mannen die 'mooie' vrouwen hebben omdat ze bijvoorbeeld financieel of op een andere manier succesvol zijn. Macht, status of een andere kwaliteit die uitgestraald worden zijn absolute chick magnets. Veel vrouwen zullen dat ontkennen, echter de praktijk wijst anders uit.
Dat is echt zo. Ik vind het zelfs onaantrekkelijk als een man teveel met zn uiterlijk bezig is, liever een dikke man met veel zelfvertrouwen en humor. Als ik me maar goed voel bij hem.
en nee ik ben niet op zoek geen spam aub

[ Bericht 1% gewijzigd door cikolata op 24-06-2009 16:15:18 ]
pi_70327924
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 16:09 schreef cikolata het volgende:

[..]

Dat is echt zo. Ik vind het zelfs onaantrekkelijk als een man teveel met zn uiterlijk bezig is, liever een dikke man met veel zelfvertrouwen en humor.
en nee ik ben niet op zoek geen spam aub
Helemaal mee eens
pi_70328439
Ik heb ooit een meisje ontmoet van 1m05. Geen dwerggroei, alles was in proportie, ze was was gewoon mini. (zoals Michael J. Anderson, de circusdirecteur uit de serie Carnivale).
Eigenlijk was een supertoffe meid, heel goedlachs en een positieve ingesteldheid. En ze had best een mooi gezicht. Maar eerlijk waar, ik zou het niet kunnen om een relatie te hebben, een verschil van 85cm is echt niet te overbruggen. Maar ik zou haar niet lelijk noemen, want in haar totaliteit is ze een mooi mens
  woensdag 24 juni 2009 @ 18:49:13 #148
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_70333086
Mooie mensen hebben al deze gezeik niet. geen semi-diepe gesprekken over het wel of niet bla bla bla. Die leven gewoon, en genieten. en neuken. en neuken.. naast dat ik al niet zoveel heb om mee voor de dag te komen, krijg ik en kritiek en word mijn geest gedwongen tot in extremen te relativeren. Achteraf heb ik er allemaal weinig tot niks aan. Als ik ooit de staatsloterij win oid. Koop ik gewoon een ander gezicht.

Om mijzelf een beetje tegente spreken. Ik snap heus wel dat je estetische tekortkomingen kan compenseren met iets anders. Je zal wel geen don juan worden al ben je de beste *vul in* maar leuk is anders.

Ik was vandaag weer in het stadje in Purmerend. Jeemig zeg al die mooie leuke meisjes. Ook de gemiddelde meisjes zijn zo cute. En wat een nek-gymnastiek om steeds om te moeten kijken links, rechts en helemaal omdraaien nakijken en genieten...

Hoe doen Antillianen en surinamers dat. De meesten zijn ook niet wat je noemt 'mooi'

[ Bericht 15% gewijzigd door Schenkstroop op 24-06-2009 19:11:22 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  woensdag 24 juni 2009 @ 19:19:28 #149
222384 Bonzai.
recht in de zee in een ton
pi_70333957
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 12:19 schreef Friek_ het volgende:
Ik denk dat het per geslacht verschilt, eerlijk gezegd.

Een lelijke vrouw is simpelweg genaaid. Mannen vallen namelijk voor zo'n 70% op uiterlijk (als het niet meer is).
Een beetje kort door de bocht misschien. Mannen (sommige mannen dan) vallen ook steeds meer op intellegentie. Heb eens gehoord dat daardoor blonde mensen wel eens zouden kunnen uitsterven (echt waar!)
Ik zie rond in de wereld,
waarin de stenen rusten,
de planten levend groeien,
de dieren voelend leven ...
  woensdag 24 juni 2009 @ 20:23:33 #150
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_70336192
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 18:49 schreef Schenkstroop het volgende:
Mooie mensen hebben al deze gezeik niet. geen semi-diepe gesprekken over het wel of niet bla bla bla. Die leven gewoon, en genieten. en neuken. en neuken.. naast dat ik al niet zoveel heb om mee voor de dag te komen, krijg ik en kritiek en word mijn geest gedwongen tot in extremen te relativeren. Achteraf heb ik er allemaal weinig tot niks aan. Als ik ooit de staatsloterij win oid. Koop ik gewoon een ander gezicht.

Om mijzelf een beetje tegente spreken. Ik snap heus wel dat je estetische tekortkomingen kan compenseren met iets anders. Je zal wel geen don juan worden al ben je de beste *vul in* maar leuk is anders.

Ik was vandaag weer in het stadje in Purmerend. Jeemig zeg al die mooie leuke meisjes. Ook de gemiddelde meisjes zijn zo cute. En wat een nek-gymnastiek om steeds om te moeten kijken links, rechts en helemaal omdraaien nakijken en genieten...

Hoe doen Antillianen en surinamers dat. De meesten zijn ook niet wat je noemt 'mooi'
Smaken verschillen vriend!!
pi_70336590
Doe een beetje romantisch

Ik zat een keer in een discotheek, en ik kreeg inneens een witte wijn. Ik zo "sorry ik heb niks besteld "
Die barvrouw zo "ja van die jongen in het witte T-shirt "

Hij was 3 jaar jonger, maar ik was toch gevleid. ( Hij is ook wel vet knap maar jongere mannen vind ik normaal )
Dus doe gewoon charming!
Lieve kusjes Ilse
  woensdag 24 juni 2009 @ 22:03:41 #152
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_70340288
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 19:19 schreef Bonzai. het volgende:
Een beetje kort door de bocht misschien. Mannen (sommige mannen dan) vallen ook steeds meer op intellegentie. Heb eens gehoord dat daardoor blonde mensen wel eens zouden kunnen uitsterven (echt waar!)
Dat is een test van die mannen: als je dat gelooft, dan ben je niet zo intelligent, en dan vallen we niet op je.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_70366296
Interessante vraag.. ik vroeg mezelf dit toevallig van de week ook af, maar vond het ergens een beetje 'lomp' om te vragen, dus ben blij dat het topic er al is
Wat ik me eigenlijk afvraag is óf 'lelijke' mensen in de meeste gevallen echt verliefd zijn op/tevreden zijn met hun partner, of dat het toch vooral een kwestie is van 'het beste nemen wat er te krijgen valt'/'genoegen nemen met'... Dat laatste lijkt me dan weer niet fair naar de partner, tenzij het is uitgesproken, maar dan is het weer meer een soort verstandshuwelijk ('we willen allebei niet alleen zijn dus zullen we dan maar samen oud worden?')
pi_70366446
wat is dan de definitie van lelijk?
pi_70366797
Tja, dat is een rekbaar begrip.. en voor iedereen anders..
Maar er zijn wel gevallen (om een beetje extreem voorbeeld te nemen: een extreem dikke vrouw met snor en nog maar 3 tanden in haar mond.. en ja, die bestaan..) waarbij ik me toch echt zeer moeilijk voor kan stellen dat er iemand anders rondloopt die daarvan oprecht denkt "goh wat een aantrekkelijke dame"..

Ik vraag het me overigens niet alleen af voor die extreme gevallen hoor, ook voor mensen die gewoon net iets afwijken van het gemiddelde schoonheidsideaal, of die ondanks hun perfecte figuurtje amper iets uitstralen, en ook voor de 'middenmoot' (waar ik mezelf ook maar even optimistisch onder reken) vraag ik me af of het realistisch is te verwachten dat je vroeg of laat diegene tegenkomt die 'het' is voor je, of dat iedereen in de loop van zijn leven op een gegeven moment gewoon (al dan niet bewust) z'n eisen bijstelt omdat alleen blijven ook niet alles is..
pi_70372777
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 18:27 schreef Maartel het volgende:
Ik vraag het me overigens niet alleen af voor die extreme gevallen hoor, ook voor mensen die gewoon net iets afwijken van het gemiddelde schoonheidsideaal, of die ondanks hun perfecte figuurtje amper iets uitstralen, en ook voor de 'middenmoot' (waar ik mezelf ook maar even optimistisch onder reken) vraag ik me af of het realistisch is te verwachten dat je vroeg of laat diegene tegenkomt die 'het' is voor je, of dat iedereen in de loop van zijn leven op een gegeven moment gewoon (al dan niet bewust) z'n eisen bijstelt omdat alleen blijven ook niet alles is..
Ik denk dat mensen sowieso met te hoge eisen beginnen met dank aan de media. Dat soort mensen zijn gewoon niet realistisch, de meeste mensen zijn maar gewoon en hebben hun imperfecties en dingetjes zowel innerlijk als uiterlijk. Dat schoonheidsideaal *is* een ideaal - maar een enorm klein percentage van de bevolking voldoet daar aan. Als je dan toch blijft verwachten dat je partner zo is (fysiek en mentaal perfect) ja, dan blijf je wel een tijdje alleen; en dan vraag ik me altijd af, hoe perfect ben je zelf, als je constant dat soort dingen loopt te eisen van je potentiele partners? Ben jij dan zo mooi, knap, intelligent, etc? Volgens mij zijn alle mannen die roepen "ik wil niet zo'n lelijk wijf" zelf ook niet de mooiste. Dus óf FOK! zit vol met supermodellen óf iedereen moet z'n verwachtingen toch serieus naar de realiteit bijstellen.
pi_70373223
Dat klinkt redelijk alleen heb je zelf volgens mij niet heel erg veel invloed op waar je op valt..
Als je toevallig hele 'gemiddelde' vrouwen leuk vind terwijl je er zelf fantastisch uitziet heb je mazzel, maar als je er zelf niet uitziet houdt dit toch niet gelijk in dat je daarom ineens op horken valt.. Je dromen een beetje bijstellen is wel realistisch, maar om dan maar te denken "oké, dan date ik wel iemand waar ik niks voor voel" dat gaat volgens mij een beetje aan het idee van daten en relaties voorbij..
pi_70373475
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 21:39 schreef AquaMined het volgende:
Dus óf FOK! zit vol met supermodellen
Die stelling kun je bij voorbaat weglaten hoor.
De gemiddelde FOK!ker is gewoon niet knap....en iedereen weet het ook van elkaar, alleen iedereen doet net alsof het anders is, omdat niemand het leuk vindt om onderdeel te zijn van een groepje losers, uitgaande van dat niet knap zijn meteen betekent dat je wel een loser moet zijn. Maar zo zien pubers dat nu eenmaal, dat krijg je er niet meer uit.

Het is toch te idioot voor woorden dat je gecomputergegenereerde mensen kunt maken, en eigenlijk al weet hoe ze ingeschat worden..
Uiterlijk is te belangrijk tegenwoordig, en het komt niemand ten goede.

Zelfs echt knappe mensen niet, want die raken geobsedeerd met hun uiterlijk, en kunnen daardoor ongelooflijk ongelukkig worden bij de kleinste imperfectie, zoals een pukkeltje, of een rimpeltje.
pi_70373573
Ik vind die 3,5 er eigenlijk prima uitzien daar
pi_70374370
Fok.forum is overigens een trendsetter!

http://forum.viva.nl/forum/list_messages/50320
pi_70374611
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 22:19 schreef katerwater het volgende:
Fok.forum is overigens een trendsetter!

http://forum.viva.nl/forum/list_messages/50320
Even off-topic:

Dit is nog niets, er wordt hier meegekeken door radio-dj's, politici, andere websites, noem maar op.
FOK! en GeenStijl zijn de 2 grote internetpilaren voor de Nederlandse media.
pi_70375742
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 18:14 schreef dikkemongul het volgende:
wat is dan de definitie van lelijk?
Wat voor jou persoonlijk lelijk is.
X
X
X
pi_70376025
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 21:56 schreef Lamon het volgende:

[..]

De gemiddelde FOK!ker is gewoon niet knap....en iedereen weet het ook van elkaar, alleen iedereen doet net alsof het anders is, omdat niemand het leuk vindt om onderdeel te zijn van een groepje losers, uitgaande van dat niet knap zijn meteen betekent dat je wel een loser moet zijn. Maar zo zien pubers dat nu eenmaal, dat krijg je er niet meer uit.

[ afbeelding ]

Het is toch te idioot voor woorden dat je gecomputergegenereerde mensen kunt maken, en eigenlijk al weet hoe ze ingeschat worden..

Zelfs echt knappe mensen niet, want die raken geobsedeerd met hun uiterlijk, en kunnen daardoor ongelooflijk ongelukkig worden bij de kleinste imperfectie, zoals een pukkeltje, of een rimpeltje.
Ik herken mezelf wel in die 8
pi_70376026
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 20:04 schreef mirved het volgende:
Allereerst dat overgewicht kan hij zelf iets aan doen (als het geen ziekte is) Als hij ervoor zorgt dat hij op alle punten die hij wel kan beďnvloedde goed scoort dan is dat al een begin. Ten tweede (en nu weet ik zeker dat een hoop vrouwen gaan zeggen dat het niet waar is) maar vrouwen letten minder op uiterlijk dan mannen. Als je op een vrouw de indruk kan maken dat je leuk in de omgang bent, mysterieus, haar kan beschermen, goed vader figuur etc. Dan zal het uiterlijk minder meetellen. Alleen in dit geval krijg ik het idee dat we echt spreken over iemand met een afwijking wat wel een erg negatief punt is (Onderbewust zoekt een vrouw naar een geschikte partner waarmee zij gezonde kinderen kan produceren, iets als een afwijking is dus een groot nadeel).

Soms zie je een lelijke gast met een knappe vriendin en dan denk je "hoe krijgt hij het voor elkaar" Vaak kan geld een rol spelen. Maar dit hoeft zeker niet het geval te zijn als deze persoon humor heeft, interessant is, avontuurlijk, uitdagend etc. Ik ken persoonlijk iemand met een groeistoornis die in een rolstoel zit en toch een leuke vriendin heeft alleen omdat hij gewoon zo'n geweldig persoon is. Ondanks dat alles in zijn leven veel zwaarder voor hem is, is hij altijd positief, vrolijk en staat hij voor je klaar. Alles is te bereiken als je maar hard genoeg er voor werkt.
Jij hebt het begrepen.

Sterkte aan die vriend van je, TS.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_70376041
Écht lelijke mensen zoeken lotgenoten met een goed innerlijk (en soms komen daar zelfs nog mooie kinderen uit!). Opgelost.
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 21:56 schreef Lamon het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Apart dat ze (het) tussen 8.5 en 9.4 een donkerdere huid heeft en dat de 10 opeens weer een lichte huid heeft, of ligt dat aan mijn scherm?
Cool story, Hansel.
pi_70376136
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 22:57 schreef wikwakka2 het volgende:
Écht lelijke mensen zoeken lotgenoten met een goed innerlijk (en soms komen daar zelfs nog mooie kinderen uit!). Opgelost.
Een goed innerlijk is dat weer moeilijk te vinden dan een goed uiterlijk.

Vandaar ook dat innerlijk veel aantrekkelijker (want lastiger) is dan uiterlijk.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_70376173
quote:
Apart dat ze (het) tussen 8 en 9.4 een donkerdere huid heeft en dat de 10 opeens weer een lichte huid heeft, of ligt dat aan mijn scherm?
6-6.4 vind ik de mooiste. 1.0-3.4 de lelijkste.

pi_70376490
Wat is dat voor plaatje dan? Ik geloof echt niet dat dat computer gegenereerd is, of dat een computer de knapheid kan inschatten . Overigens het enige wat echt veranderd lijkt de kaak en de hoeveelheid makeup. Of ben ik nou blind
pi_70376641
quote:
[..]

Apart dat ze (het) tussen 8.5 en 9.4 een donkerdere huid heeft en dat de 10 opeens weer een lichte huid heeft, of ligt dat aan mijn scherm?
Blank is gewoon het toppunt van schoonheid.
X
X
X
pi_70376701
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 23:12 schreef Frasier het volgende:

[..]

Dat is subjectief.
Cool story, Hansel.
pi_70376738
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 23:12 schreef Frasier het volgende:

[..]

Doe normaal.

Ik vind een gebruinde vrouw mooier. Blond haar en natuurlijk gebruinde huid. Mooi hoor. Of sowieso van zichzelf een donker meisje.

Rood met sproeten is niet echt mijn ding.

donderdag 25 juni 2009 @ 23:15:54 #172
260490 Aenaem
Bananentaart
pi_70376818
Kan ook zijn dat iemand een makeover heeft gekregen

Maar ik zie nooit echt een oerlelijk persoon bij zoon topmodel lopen hoor...

En tja... liever een rijke lelijkerd dan een mooie zwerver... denken de meeste
pi_70376868
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 23:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Doe normaal.

Ik vind een gebruinde vrouw mooier. Blond haar en natuurlijk gebruinde huid. Mooi hoor. Of sowieso van zichzelf een donker meisje.

Rood met sproeten is niet echt mijn ding.
Ik doe heel normaal. Smaken verschillen. Dat jij een zwartje wel lekker vindt is jouw smaak en niet meer dan dat.
X
X
X
pi_70377003
Verwachtingen bijstellen is prima. Je kunt niet verwachten om alleen maar supermodellen tegen te komen. Eisen bijstellen is een heel ander verhaal.
pi_70377209
quote:
Ik weet ook niet waarom dat zo is, alleen dat dit de modale cijfering is, dus dat de meeste mensen deze cijfers qua aantrekkelijkheid gaven voor iedere foto.

Ik weet het niet, mensen zijn bijvoorbeeld niet bijster enthousiast over Steve Buscemi, toch is er een jaar of 5 terug een kledingmerk geweest wat hem op posters heeft gegooid met hun kleding, en toen zag hij er in mijn ogen, voor zover ik dat als man kan beoordelen best goed uit.
Het is ook niet de persoonlijke mening die geldt, meer het schoonheidsideaal, wat voor de grootste groep mensen als gemiddeld wordt beschouwd, terwijl het eigenlijk enorme uitzonderingen zijn.

Zoals iemand al zei, Brad Pitt, of voor vrouwen Catherine Zeta-Jones ofzo is niet het gemiddelde, het zijn uitzonderingen.
Voor veel mensen betekent dat, dat ze er eigenlijk anders uit zouden willen zien, en dat maakt soms ongelukkig.

Als je te dik bent, kun je afvallen, als je pukkeltjes hebt, kun je spulletjes kopen om het te verbloemen, als je wit bent kun je in de zon gaan liggen, als je kaal wordt kun je haarimplantaten nemen, maar je uiterlijk is nooit te perfectioneren, en daar moet je gewoon vrede mee hebben.
Ik ben altijd perfectionist geweest en heb daar ook erg van gebaald, waarom zij wel en ik niet, maar nu ben ik blij met hoe ik eruit zie, en neem geen extreme maatregelen om het te veranderen.
Tevreden word je toch nooit, omdat perfectie of iets wat er op lijkt gewoon niet te realiseren is.

Niets mis met een beetje verzorging, maar op een gegeven moment moet je jezelf gewoon accepteren zoals je bent.
En vooral bij jongere meisjes schijnt dat een steeds groter wordend probleem te zijn.
En het leven is al moeilijk genoeg zonder je druk te maken om dingen die je toch niet kunt veranderen.

Ik vind het bijvoorbeeld altijd heel opvallend hoeveel accessoires ze dragen, bling, zonnebril, oorbellen, piercings, haarbanden, extentions, extreem veel make-up, zoveel mogelijk troep om je af te leiden van het persoon zelf..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')