Denk meer dat het inhoudt dat Nijland vermoedt dat AZ heel ver will gaan voor Berg.quote:Op woensdag 1 juli 2009 15:43 schreef BliksemSchigt het volgende:
Dan klopte die 9 miljoen dus waar AZ en Groningen al rond over zouden zijn?

Denk dat Scheringa zonder verkoop ook wel genoeg centen heeft liggen.quote:Op woensdag 1 juli 2009 16:33 schreef BliksemSchigt het volgende:
Dan zal AZ toch eerst een spits moeten verkopen.

quote:Op woensdag 1 juli 2009 16:34 schreef Prosac het volgende:
[..]
Denk dat Scheringa zonder verkoop ook wel genoeg centen heeft liggen.

Koeman.quote:Op woensdag 1 juli 2009 16:35 schreef wallofdolls het volgende:
Van wie moet dat?

Dan haal je Berg en verpats je daarna Ari, Lens, Pelle of Dembele.. Bij AZ is het echt geen kwestie van eerst verkopen om te kunnen kopen. Als je een speler kunt halen die je graag wilt, dan ga je dat niet laten omdat je nog geen overbodige speler kwijt bent.quote:Op woensdag 1 juli 2009 16:36 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Koeman.
Het gaal niet om het geld, Prosac, maar om het aantal spitsen.

Vooral Ari mag weg. Aardige spits voor tegen middenmoters.quote:Op woensdag 1 juli 2009 16:46 schreef Prosac het volgende:
[..]
Dan haal je Berg en verpats je daarna Ari, Lens, Pelle of Dembele.. Bij AZ is het echt geen kwestie van eerst verkopen om te kunnen kopen. Als je een speler kunt halen die je graag wilt, dan ga je dat niet laten omdat je nog geen overbodige speler kwijt bent.

Ach Lens of Ari en 8 mln zou ik ook prima vinden.quote:Op woensdag 1 juli 2009 16:47 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Vooral Ari mag weg. Aardige spits voor tegen middenmoters.

Dealquote:Op woensdag 1 juli 2009 16:52 schreef Grulez het volgende:
[..]
Ach Lens of Ari en 8 mln zou ik ook prima vinden.

quote:"Natuurlijk staan we open voor versterkingen", weet Koeman. "We zijn altijd bezig om te kijken op welke posities we ons kunnen verbeteren. Mocht er bijvoorbeeld een spits vertrekken, dan zullen we er een nieuwe bij moeten halen. Vier spitsen heb je gewoon nodig in zo'n seizoen." Wanneer sleutelspelers als Dembélé, El Hamdaoui of De Zeeuw vertrekken, is het volgens Koeman zaak om snel te handelen en opvolgers aan te trekken die er direct staan.

Dan kan je net zo goed dit quotenquote:Op woensdag 1 juli 2009 17:02 schreef BliksemSchigt het volgende:
"Natuurlijk staan we open voor versterkingen", weet Koeman. "We zijn altijd bezig om te kijken op welke posities we ons kunnen verbeteren. Mocht er bijvoorbeeld een spits vertrekken, dan zullen we er een nieuwe bij moeten halen. Vier spitsen heb je gewoon nodig in zo'n seizoen." Wanneer sleutelspelers als Dembélé, El Hamdaoui of De Zeeuw vertrekken, is het volgens Koeman zaak om snel te handelen en opvolgers aan te trekken die er direct staan.

Berg valt wat mij betreft in de categorie "buitenkansje" voor clubs als zijnde AZ. Als je die kunt halen, dan moet je hem halen, zeker als je voorin niet echt een killer hebt staan. Dan hoeft het niet uit te maken dat je al mensen voor die positie hebt.quote:Op woensdag 1 juli 2009 17:36 schreef BliksemSchigt het volgende:
Hoezo? Er is toch een verschil tussen lijstjes maken en kijken waar je je elftal kan verbeteren, dan daadwerkelijk een speler aantrekken?
Elke club zal bezig zijn met het scouten van nieuwe spelers voor het geval dat, maar die daadwerkelijk aantrekken op dit moment is niet hetzelfde hoor.
Zoals ik het lees en begrijp, is de selectie van AZ rond voor dit seizoen, wanneer er niemand meer weggaat.
Dus dan zal Berg echt wel op het lijstje staan voor het geval dat, maar dat betekent niet dat hij aangetrokken gaat worden.

Ajax heeft inderdaad al Suarez en Sulejmani voor die positie. Dan heb je de 3 linkerspitsen met de hoogste potentie van heel Nederlandquote:Op woensdag 1 juli 2009 17:38 schreef Prosac het volgende:
[..]
Berg valt wat mij betreft in de categorie "buitenkansje" voor clubs als zijnde AZ. Als je die kunt halen, dan moet je hem halen, zeker als je voorin niet echt een killer hebt staan. Dan hoeft het niet uit te maken dat je al mensen voor die positie hebt.
Ander voorbeeld, Ajax wil nog steeds Elia, terwijl die toch eigenlijk ook niet echt nodig is?

quote:Op woensdag 1 juli 2009 15:49 schreef wallofdolls het volgende:
Dus Berg heeft getekend bij AZ en was zelfs al op de training?![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal

hier kan ik me goed in vinden...quote:Op woensdag 1 juli 2009 17:38 schreef Prosac het volgende:
[..]
Berg valt wat mij betreft in de categorie "buitenkansje" voor clubs als zijnde AZ. Als je die kunt halen, dan moet je hem halen, zeker als je voorin niet echt een killer hebt staan. Dan hoeft het niet uit te maken dat je al mensen voor die positie hebt.
Ander voorbeeld, Ajax wil nog steeds Elia, terwijl die toch eigenlijk ook niet echt nodig is?

Hmwoah. Dat zijn géen killers.quote:Op woensdag 1 juli 2009 17:45 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ik weet het niet. Ajax heeft nooit gezegd dat de selectie rond is. Als Koeman vindt dat hij met Dembele, El Hamdaoui, Pelle, Ari en Lens het seizoen aan kan gaan en dat Berg in die groep geen toegevoegde waarde heeft, dan zou ik Berg niet halen om het halen, want dan investeer je geld wat je misschien beter ergens voor kan gebruiken, en je hebt al 3 spitsen met een enorme potentie en marktwaarde.

Nee ik vond het zwaaien wel liefquote:Op woensdag 1 juli 2009 17:50 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan hyperbool jongen?

quote:Jans legt zich neer bij vertrek van topscorer Berg
01/07/2009 17:18
Ron Jans weet het zeker: Marcus Berg speelt komend seizoen niet meer voor FC Groningen. 'Het is alleen nog de vraag naar wie, wanneer en voor hoeveel hij bij ons vertrekt', aldus de vijftigjarige trainer van de Groningers tegen Voetbal International.
Daarmee geconfronteerd noemt Hans Nijland, algemeen directeur van FC Groningen, de opmerking van de trainer nogal voorbarig. 'Het verrast me dat Ron dit heeft gezegd, want alle clubs die serieus zijn voor Marcus moeten toch echt eerst langs FC Groningen. Natuurlijk, wij zijn niet naïef.'
'Marcus is topscorer geworden van het EK Onder-21, is pas 22 jaar en dus gewoon enorm goed. Clubs gaan zich vast nog melden, maar tot nu toe is het alleen AZ geweest dat echt concreet werd. AZ is de enige die zich gewoon zoals het hoort bij ons heeft gemeld: direct van club tot club.'
Ondertussen is het aantal clubs dat met Marcus Berg in verband wordt gebracht bijna eindeloos te noemen. Everton zou elf miljoen euro willen betalen, Liverpool interesse hebben en ook Bayern München, Fiorentina en Lazio zouden een bod op Berg overwegen.
'Ik hoor ook van alles, maar het is al juli, Marcus heeft een doorlopend contract bij FC Groningen en met al die genoemde clubs heb ik nog geen contact gehad', vervolgt Nijland, die meent dat er ook een mogelijkheid bestaat dat Berg in de Eredivisie blijft. En dan misschien wel bij AZ.
'Het ligt natuurlijk aan Marcus zelf. Maar als hij ons aangeeft dat hij naar AZ wil, dan komen we er redelijkerwijs wel uit. AZ is een hele mooie club. Waarom het niet in een eerder stadium is gelukt? AZ wil wellicht ook even afwachten en Marcus was de afgelopen weken op het EK actief.'

hehe je gebruikt een 'moeilijk woord' en denkt/ hoopt dat mensen het niet begrijpen of zo?quote:Op woensdag 1 juli 2009 17:50 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan hyperbool jongen?

Ik begrijp 'hyperbool' niet.quote:Op woensdag 1 juli 2009 19:07 schreef Grulez het volgende:
[..]
hehe je gebruikt een 'moeilijk woord' en denkt/ hoopt dat mensen het niet begrijpen of zo?

ari?quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:09 schreef Ungeheuer het volgende:
[..]
Ik begrijp 'hyperbool' niet.![]()
Het stuk waarin Nijland gequote wordt dat FCG en AZ er wel uitkomen als Berg interesse in AZ heeft doet mij vermoeden dat Nijland zit te vissen naar een speler van AZ.

Ach dat valt allemaal wel mee. Zat goede voetballers hebben bij de Fc rond gelopen. Recent: na Nevland dacht ik zo'n topper voorlopig niet weer te zien. Toen kwam Suarez (waarvan ik nog steeds denk dat hij de beste speler is ooit) en niet veel later Berg. Je vergeet voor het gemak dat Berg ook erg afhankelijk is van zijn medespelers. Robben was in zijn Groningentijd al fantastisch en moest het met minder materiaal om zich heen doen.quote:Op donderdag 2 juli 2009 01:41 schreef Harribo het volgende:
Ik als Fc Groningen fan zie Berg niet graag vertrekken nogmaals. Dat was de enige mam waardoor Groningen nog een beetje meedeed bovenin, zonder hem wordt het een drama, geen andere speler tikt die ballen erin bij Groningen. Of er moet dan weer versterking meteen komen.....maar spelers als Berg/Suarez etc...die kan je niet BLIJVEN halen .....toch?
Maar....Berg is echt een doelpuntenmachine....topkoop voor Az....eigenlijk voor elke eredivisieploeg.
Ik zou als ik Dirk was, niet zo lang wachten met hem te halen.

Nee hoor, maar ik vermoedde dat ie gewoon over de spoiler heen las en dus wilde ik dat 'moeilijke woord' nog even benadrukken zodat daar geen misverstand over bestondquote:Op woensdag 1 juli 2009 19:07 schreef Grulez het volgende:
[..]
hehe je gebruikt een 'moeilijk woord' en denkt/ hoopt dat mensen het niet begrijpen of zo?

Andersson kan pas na de winterstop weer meedoen.quote:Op donderdag 2 juli 2009 12:32 schreef Kriegel het volgende:
Andersson kan toch ook best een goal maken? Zelfs als Berg vertrekt zijn jullie niet meteen machteloos.

Misschien kunnen we van het transfergeld een nieuwe medische staf kopen...quote:Op donderdag 2 juli 2009 12:34 schreef Grunner het volgende:
[..]
Andersson kan pas na de winterstop weer meedoen.

quote:'Engelse en Duitse interesse voor Berg'
De belangstelling voor FC Groningen-spits Marcus Berg lijkt wekelijks toe te nemen. Hij wordt in verband gebracht met diverse clubs en volgens Groningen-directeur Hans Nijland is er sprake van interesse uit Duitsland en Engeland.
"Mij is door zijn zaakwaarnemer Søren Lerby medegedeeld dat er interesse bestaat vanuit Duitsland en Engeland", vertelt Nijland vrijdag op de officiële website van Voetbal International.
Toch rekent de directeur nog niet op een transfer, omdat de buitenlandse clubs nog niet aanklopten bij Groningen. "Het is natuurlijk reëel om te veronderstellen dat hij komend seizoen elders speelt, maar toch denk ik dat er nog altijd een kans bestaat dat Marcus gewoon hier blijft voetballen. Zoals ik eerder al heb gezegd: clubs die Marcus Berg willen, moeten eerst langs FC Groningen."
Bayern München en Everton worden genoemd in het rijtje van geïnteresseerde clubs. Mocht Berg verkassen, dan hebben de Noorderlingen al een lijstje met potentiële opvolgers klaar, zo bevestigde Nijland.

ja dat is echt klote.quote:Op donderdag 2 juli 2009 12:34 schreef Grunner het volgende:
[..]
Andersson kan pas na de winterstop weer meedoen.

Ze hebben nu sowieso een erg goede reputatie in Scandinavië.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 15:54 schreef thewishmaster het volgende:
Als Berg verkocht wordt vang je weer 10 a 15 miljoen. In het verleden heeft Groningen bewezen dat het een goed scoutingsapparaat heeft, dus dan zal er voor 3 a 4 miljoen wel weer een leuke spits komen uit bijvoorbeeld Scandinavië.

quote:Na de komst van Luis Antonio Valencia is inmiddels duidelijk geworden dat Nani op Old Trafford niet in de plannen van Sir Alex Ferguson voorkomt. Manchester United is zelfs bereid de aanvaller van de hand te doen. Zo hebben Atlético Madrid en Villarreal zich reeds gemeld voor de Portugees international. De laatste club heeft ook interesse in Gonzalo Bergessio (San Lorenzo) en Marcus Berg (FC Groningen). (AS)
quote:De interesse uit Engeland voor Marcus Berg begint concrete vormen aan te nemen. Zo wil Aston Villa binnenkort een officieel bod uitbrengen op de voorhoedespeler van FC Groningen, omdat John Carew waarschijnlijk naar Tottenham Hotspur vertrekt. De Londenaren zien de komst van de Zweeds international echter ook wel zitten, net als onder meer Everton, West Ham United en Bayern München. (The Mirror)

quote:HSV en Fulham melden zich voor Berg
Hamburger SV en Fulham zijn vooralsnog het meest concreet voor Marcus Berg. De clubs uit Duitsland en Engeland hebben reeds gesproken met FC Groningen over een eventuele overgang van de spits. Zaakwaarnemer Sören Lerby meldt aan RTV Noord dat zijn cliënt een lichte voorkeur heeft voor HSV.
Volgens Lerby is HSV favoriet en wordt mogelijk deze week nog bekend voor welke club Berg zal gaan spelen. De topscorer van Groningen heeft een doorlopend contract in de Euroborg, maar zowel Nijland als hoofdtrainer Ron Jans hebben zich reeds bij een vertrek van de Zweed neergelegd. Berg moet naar verluidt elf miljoen euro kosten.

Omdat het Engeland is of wat?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 23:49 schreef Cyberia18 het volgende:
Fulham vind ik een mooiere club, maar goed dat is persoonlijk.
HSV mag er natuurlijk ook wezen.

Die club heeft gewoon iets speciaals. Buiten haar lange historie en fantastische stadion (waar het echt die typisch Engelse voetbalsfeer ademt), staat er nu ook een coach aan het roer die het maximale uit de spelersgroep weet te halen. Met een paar goede aankopen hebben ze afgelopen seizoen enorme progressie geboekt tov de voorgaande jaren.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |