abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70280298

Marcus Berg , Bijnaam: Svarte-Marcus (17 augustus 1986, Torsby) is een Zweedse voetballer. Na in de jeugd voor IFK Velen en Torsby IF gespeeld te hebben maakte hij in 2003 de overgang naar de jeugdafdeling van IFK Göteborg. Bij die club debuteerde Berg in 2005 in de Allsvenskan, de hoogste divisie van Zweden. In augustus 2007 tekent hij voor vier seizoenen bij het Nederlandse FC Groningen. Op dat moment is hij topscorer in Zweden met veertien doelpunten in zestien wedstrijden. De spits stond tevens in de belangstelling van Ajax, Heerenveen en Paris Saint Germain. De Zweed is de duurste aankoop ooit van de Groningers én de duurste verkoop van IFK.

Inmiddels staat de teller alweer op 8 doelpunten in de eredivisie. Vooral tegen de topclubs vlogen ze er lekker in. Twee doelpunten uit bij Ajax, doelpunt uit tegen AZ, twee doelpunten thuis tegen Feyenoord en de winnende in het thuisduel tegen PSV. Niet slecht voor de eerste drie maanden eredivisie!

• Doelpunt Berg tegen PSV. (de 2-1)
  • Marcus Berg vs Feyenoord.
  • Doelpunt Berg tegen AZ.
  • De 1-1 tegen Ajax.
  • De 1-2 tegen Ajax.
  • Video presentatie Marcus Berg, Groningen.
  • Marcus Berg, IFK Göteborg - Giftig

Marcus Berg op wiki (NED)
    Marcus Berg op wiki (ENG)
    Marcus Berg weblog.
    Marcus Berg VI stats.
    Marcus Berg topic #1 : De reuzendoder
    Marcus Berg topic #2: Weer in vorm na kwartet goals.
  • pi_70280323
    Even serieus, ik vind 10 miljoen voor een speler nogal veel, maar jullie vinden dat flink te weinig?
    A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
    Klik dan als je durft
    pi_70280397
    quote:
    Op dinsdag 23 juni 2009 09:18 schreef Suijk het volgende:
    Even serieus, ik vind 10 miljoen voor een speler nogal veel, maar jullie vinden dat flink te weinig?
    Dat bedrag maakt het bericht alleen maar ongeloofwaardiger natuurlijk. Zeker als Ajax voor Elia niet verder dan 8 miljoen wil gaan. Waar halen ze die 10 voor Berg dan vandaan?
      dinsdag 23 juni 2009 @ 09:23:33 #4
    156288 wallofdolls
    Making love with my ego
    pi_70280415
    Ik vind dat sowieso te veel voor een speler die nog nooit aan het hoogste niveau geroken heeft op clubniveau.

Maargoed, tegenwoordig kan alles.
    quote:
    Op dinsdag 23 juni 2009 09:19 schreef Prosac het volgende:
    "waarschijnlijk"
    "bronnen binnen de top van Ajax"
    "niettemin zouden.."
    "bekendmaken als Groningen een vervanger heeft" (terwijl er nog nooit enige geruchten daaromtrent zijn geweest)

bericht hangt van teveel vaagheden aan elkaar
    Ajax speelt ook geen CL dus opzouten met die hap

En ook net doen alsof het " de nieuwe spits van Ajax" betreft . (Terwijl er veel interessante clubs geinteresseerd schijnen te zijn)
      dinsdag 23 juni 2009 @ 09:24:44 #5
    73274 Prosac
    Bedankt Ray
    pi_70280438
    quote:
    Afgaande op de bedragen die eerder genoemd werden vind ik het wat weinig. Maar 7 miljoen winst in 2 jaar tijd is wel weer lekker hoor. Zelfde plus bedrag als Suarez, al was dat in 1 jaar tijd.
    Ik kan me ook niet voorstellen dat Nijland al akkoord zou zijn met 10 miljoen, terwijl het jeugd-EK nog bezig is.
    pi_70280500
    quote:
    Op dinsdag 23 juni 2009 09:24 schreef Prosac het volgende:

[..]

Afgaande op de bedragen die eerder genoemd werden vind ik het wat weinig. Maar 7 miljoen winst in 2 jaar tijd is wel weer lekker hoor. Zelfde plus bedrag als Suarez, al was dat in 1 jaar tijd.
    Ik kan me ook niet voorstellen dat Nijland al akkoord zou zijn met 10 miljoen, terwijl het jeugd-EK nog bezig is.
    Lijkt me ook niet nee.
    Klik dan als je durft
    pi_70280515
    Van die 10 mil houd Groningen ook maar 6 mil over oid, kun je ook niet zoveel mee.
    Bodybuilding #1
    Hardlopen #2
    pi_70280552
    quote:
    Op dinsdag 23 juni 2009 09:28 schreef Kerol het volgende:
    Van die 10 mil houd Groningen ook maar 6 mil over oid, kun je ook niet zoveel mee.
    Daar haalt Groningen gewoon een nieuwe Suarez én een nieuwe Berg voor hoor.
      dinsdag 23 juni 2009 @ 09:30:21 #9
    73274 Prosac
    Bedankt Ray
    pi_70280569
    quote:
    Op dinsdag 23 juni 2009 09:28 schreef Kerol het volgende:
    Met 6 miljoen kan Groningen heel veel, alleen moet je dan weer naar een andere categorie in je scoutingsbak. De "nog ietsje een gok" speler. (Luirink, Buijs, Suarez, Matavz)
    Misschien kan het helemaal geen kwaad om weer dat soort spelers te halen

Maar Femi zat in de categorie "zekerheidje" en dat is tot nu toe ook tegengevallen.
    pi_70280598
    Ajax @ TT
    pi_70280633
    quote:
    Op dinsdag 23 juni 2009 09:22 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Dat bedrag maakt het bericht alleen maar ongeloofwaardiger natuurlijk. Zeker als Ajax voor Elia niet verder dan 8 miljoen wil gaan. Waar halen ze die 10 voor Berg dan vandaan?
    Als ze nu 10 miljoen krijgen, en dan nog een miljoen of 3 voor toekomstige prestaties plus een percentage van de volgende transfer, dan heb je gewoon een hele goede deal lijkt me, voor een speler die twee jaar bij je club heeft gevoetbald.
    pi_70280661
    quote:
    Op dinsdag 23 juni 2009 09:33 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Als ze nu 10 miljoen krijgen, en dan nog een miljoen of 3 voor toekomstige prestaties plus een percentage van de volgende transfer, dan heb je gewoon een hele goede deal lijkt me, voor een speler die twee jaar bij je club heeft gevoetbald.
    Als dat de deal zou zijn wel ja.
      dinsdag 23 juni 2009 @ 09:35:37 #13
    73274 Prosac
    Bedankt Ray
    pi_70280685
    quote:
    Op dinsdag 23 juni 2009 09:33 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

van die 1,5 miljoen aan prestaties voor Suarez hebben we tot nu toe ook geen cent gezien, dus ik hoop dat de voorwaarden dit keer dan gunstiger zijn.
    pi_70280782
    quote:
    nou, dat is hij wel waard hoor. Een kans betekent bij Berg bijna altijd een goal. Hij is enorm koelbloedig in het afronden van kansen. Bovendien heeft hij een enorm goed gevoel voor positie. Ook voetballend maakt hij enorme stappen. Hij is nog maar 22 hè. Zit enorm veel potentie in. Op zeker dat hij er meer dan 25 per seizoen maakt bij Ajax. Bij Groningen was de aanvoer naar Berg gewoon waardeloos te noemen vaak, dat zal bij Ajax een stuk beter zijn. Imo heeft Berg meer potentie dan Huntelaar.

Maar goed, er zitten enorm veel clubs achter hem aan. Ben benieuwd waar hij komend seizoen speelt.
    "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
    pi_70280902
    quote:
    Op dinsdag 23 juni 2009 09:35 schreef Prosac het volgende:

[..]

van die 1,5 miljoen aan prestaties voor Suarez hebben we tot nu toe ook geen cent gezien, dus ik hoop dat de voorwaarden dit keer dan gunstiger zijn.
    Kampioenschap zeker? Nee dat was niet zo slim van Groningen..
    pi_70281120
    meer potentie dan huntelaar. dat is wel een gedurfde uitspraak zeg. ja hij is jonger maar huntelaar heeft toch zeker wel vergelijkbare mogelijkheden wat betreft meevoetballen.
    "Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
    pi_70281206
    quote:
    Op dinsdag 23 juni 2009 09:53 schreef TheClown1 het volgende:
    meer potentie dan huntelaar. dat is wel een gedurfde uitspraak zeg. ja hij is jonger maar huntelaar heeft toch zeker wel vergelijkbare mogelijkheden wat betreft meevoetballen.
    het grote probleem van Huntelaar is nu juist dat hij niet kan meevoetballen imo.
    Huntelaar mist daarvoor handelingssnelheid, maar ook techniek, hij kan totaal geen man uitspelen om maar eens iets te noemen.
    "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
    pi_70281321
    het systeem wat huntelaar bij ajax en bij real madrid gespeeld heeft vraagt niet van hem om een man uit te spelen maar ik heb hem vaker bij oranje een man zien uitspelen.

snap nooit zo goed waarom mensen zijn techniek betwijfelen maar goed dit is het berg topic niet huntelaar dus zal ik verder on topic blijven.

voor groningen zou het beter zijn dat berg naar villarreal gaat in plaats van ajax.meer geld en je hebt geen last van hem in de competitie.
    "Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
      dinsdag 23 juni 2009 @ 10:03:20 #19
    73274 Prosac
    Bedankt Ray
    pi_70281333
    quote:
    Op dinsdag 23 juni 2009 09:44 schreef Frankz0rz het volgende:

[..]

Ja, kampioenschappen of deelname aan hoofdtoernooi van de CL.

Oh wacht.. volgens mij hebben we nog 250.000 euro gekregen wegens het doorkomen van de groepsfase UEFA.
    pi_70281374
    quote:
    Op dinsdag 23 juni 2009 10:03 schreef Prosac het volgende:

[..]

Oh wacht.. volgens mij hebben we nog 250.000 euro gekregen wegens het doorkomen van de groepsfase UEFA.
    pi_70281457
    quote:
    Op dinsdag 23 juni 2009 10:03 schreef Prosac het volgende:

[..]

Klik dan als je durft
      dinsdag 23 juni 2009 @ 10:09:06 #22
    54880 Cruoninga
    Est. MXL AD
    pi_70281510
    quote:
    Op dinsdag 23 juni 2009 09:44 schreef Frankz0rz het volgende:

[..]

Dat had volgens mij ook nog een bonus opgeleverd, ja. In ieder geval zou er nog wat extra geld naar het noorden gaan als Ajax het hoofdtoernooi van de Champions League zou halen...
      dinsdag 23 juni 2009 @ 10:37:49 #23
    148059 Pritt
    Atheïst
    pi_70282327
    Welkom Marcus.
    A.F.C. Ajax - Piet de Visser
      dinsdag 23 juni 2009 @ 10:47:11 #24
    82552 Bullet-tooth
    H.K.A.S. Groningen
    pi_70282608
    Nijland is niet zo dom om Marcus na dit tournooi aan een Nederlandse club te verpatsen...
    Henk Knaagt Aan Schenen
    Hij Kijkt Aapjes Soms
      dinsdag 23 juni 2009 @ 10:50:19 #25
    147271 fuckbuddy
    Ken sent me
    pi_70282702
    quote:
    FC Groningen kreeg nul op rekest van Berg. De club wilde het contract met de spits openbreken, opwaarderen en verlengen. "Maar hij tekent zeker niet bij", aldus zaakwaarnemer Søren Lerby. Ook landskampioen AZ meldde zich bij de Deense belangenbehartiger voor Berg. Een transfer naar Alkmaar was echter pas aan de orde als Ari of een andere voorhoedespeler de formatie van Ronald Koeman zou verlaten.
    Dus reken niet op een vertrek naar Alkmaar. Berg zou wel dom zijn als ie naar Ajax zou gaan...
    Ik zou als speler 10x eerder naar Lazio bijv gaan en ik kan me niet voorstellen dat er geen Europese belangstelling is...
    Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
    Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
      dinsdag 23 juni 2009 @ 10:53:53 #26
    156288 wallofdolls
    Making love with my ego
    pi_70282797
    quote:
    Op dinsdag 23 juni 2009 10:50 schreef fuckbuddy het volgende:

[..]

Dus reken niet op een vertrek naar Alkmaar. Berg zou wel dom zijn als ie naar Ajax zou gaan...
    Ik zou als speler 10x eerder naar Lazio bijv gaan en ik kan me niet voorstellen dat er geen Europese belangstelling is...
    Maar toch. AZ heeft geen killer. En die hebben we wel nodig. En Berg is die killer. El Hamdaoui is nogal onhandig in zn positiespel en pingelt er wat op los. Ari is een beetje traag ofzo.
    pi_70282831
    quote:

[..]

Volgens jou was Berg toch al lang en breed binnen?
      dinsdag 23 juni 2009 @ 11:00:12 #28
    147271 fuckbuddy
    Ken sent me
    pi_70282982
    quote:
    Op dinsdag 23 juni 2009 10:55 schreef sjimz het volgende:

[..]

Volgens jou was Berg toch al lang en breed binnen?
    Nee volgens mij was Berg persoonlijk rond met AZ...
    Berg heeft ook gesproken met Brands, AZ en Groningen hebben ook contact gehad, dat bevestigd Veldmate zelfs.
    Maar let op als een transfer niet doorgaat dan zal Brands meteen roepen in de media dat er nooit iets concreets is afgesproken. Het was ook bij AZ bekend dat Ari of Pelle verkocht moest worden voordat er iemand bij gehaald zou worden..

@Wallofdolls,

Misschien is Pontus wel een killer
    Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
    Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
    pi_70283484
    3 jaar laten rijpen bij Ajax en dan de stap maken naar het buitenland. Ik blij, Marcus blij, Ajax blij.
      dinsdag 23 juni 2009 @ 11:23:02 #30
    156288 wallofdolls
    Making love with my ego
    pi_70283599
    quote:
    Op dinsdag 23 juni 2009 11:18 schreef Cyberia18 het volgende:
    3 jaar laten rijpen bij Ajax en dan de stap maken naar het buitenland. Ik blij, Marcus blij, Ajax blij.
      dinsdag 23 juni 2009 @ 12:25:47 #31
    188719 Harribo
    Voetbalfan
    pi_70285461
    Als Berg bij Groningen weggaat, wordt het wel heeeel triest gesteld met de scoringskansen van Groningen.
    De rest van de aanval lig je als tegenstander toch niet echt wakker van.
    Hoop doet voetballen
      dinsdag 23 juni 2009 @ 12:28:16 #32
    73274 Prosac
    Bedankt Ray
    pi_70285557
    quote:
    Op dinsdag 23 juni 2009 12:25 schreef Harribo het volgende:
    Als Berg bij Groningen weggaat, wordt het wel heeeel triest gesteld met de scoringskansen van Groningen.
    De rest van de aanval lig je als tegenstander toch niet echt wakker van.
    Och, datzelfde werd ook geroepen toen Suarez en Nevland vertrokken.. de defensie zou wel ernstig verzwakt raken bij een vertrek van Kruiswijk, niemand zou Lindgren op kunnen volgen..

viel uiteindelijk allemaal wel mee.
    pi_70285709
    quote:

[..]

Dus reken niet op een vertrek naar Alkmaar.
    Hoho. Pelle staat schijnbaar in de belangstelling van Chievo. Waarom weet ik niet, maar gped, als we hem ergens kunnen dumpen...
      dinsdag 23 juni 2009 @ 12:47:59 #34
    156288 wallofdolls
    Making love with my ego
    pi_70286141
    Hohohohoho

----------Pelle---Berg-------
    -Martens------------------Dembele
    --------Schaars-- De Zeeuw
      dinsdag 23 juni 2009 @ 13:35:49 #35
    73274 Prosac
    Bedankt Ray
    pi_70287631
    quote:
    Ajax-coach Jol: 'Berichten over transfer Berg voorbarig'

Marcus Berg moet de eerste nieuwe aanwinst van Ajax worden voor het aankomend seizoen. Dagblad De Pers meldt dinsdag dat de Amsterdamse club en FC Groningen het eens zijn over een transfersom van tien miljoen euro voor de Zweedse spits. Trainer Martin Jol (foto) van Ajax noemt de berichten dinsdag over Berg echter ‘voorbarig’.

Tegen Ajaxlife geeft Jol aan niet onwelwillend te staan tegenover de komst van de 22-jarige aanvaller. ‘Berg is een doelpuntenmachine,’ aldus de kersverse trainer van Ajax. Dat de club tien miljoen euro betaald voor de Zweedse international is volgens Jol onzin. ‘Zoveel geld hebben wij ook na de verkoop van Thomas Vermaelen niet.’ (MavdH)

Bron (en d/t-fout): Sportweek
    pi_70287679
    Verstandige woorden van Jol. Het geld is bij Ajax op.
      dinsdag 23 juni 2009 @ 13:40:19 #37
    73274 Prosac
    Bedankt Ray
    pi_70287755
    quote:
    Op dinsdag 23 juni 2009 13:37 schreef Chadi het volgende:
    Zou men die miljoenen sparen om de aandelen terug te kopen?
    pi_70287870
    quote:
    Ajax en FC Groningen ontkennen akkoord

In Groningen en Amsterdam is met verbazing gereageerd op het bericht dat Ajax en FC Groningen het eens zijn geworden over een transfersom voor Marcus Berg. Ajax-trainer Martin Jol en algemeen directeur Hans Nijland van Groningen ontkennen dat er sprake is van een akkoord. “De berichtgeving is wat voorbarig”, aldus Jol.

Dagblad De Pers meldde dinsdagochtend dat Ajax en Groningen het eens waren geworden over een transfersom van tien miljoen euro. De transfer zou echter pas afgerond worden op het moment dat Groningen een vervanger voor Berg heeft gevonden. Tegenover RTVNH ontkent Nijland dit bericht: “De laatste keer dat ik Danny Blind, de technisch directeur van Ajax, heb gesproken was ruim een maand geleden. Ik verwacht dat Marcus gewoon bij Groningen speelt het komend seizoen, te beginnen om 2 augustus in de Euroborg tegen Ajax. "

Ook Jol meldt dat er geen akkoord is bereikt. Tegenover supportersblad AjaxLife laat de trainer echter wel weten niet onwelwillend tegen de komst van de 22-jarige Zweed te staan. “Berg is een doelpuntenmachine”, meldde Jol. Tien miljoen euro is echter teveel, meent de trainer: “Zoveel geld hebben wij ook na de verkoop van Thomas Vermaelen niet."

Berg maakt momenteel ook indruk buiten de landsgrenzen. De A-international speelt in eigen land met Jong Zweden op het EK onder 21. Daar maakte hij in de eerste groepswedstrijd gelijk drie doelpunten tegen Wit-Rusland (5-1). Na de nederlaag tegen Italië (2-1) hopen de Scandinaviërs vanavond ten koste van Servië door te gaan. Het is geen geheim meer dat talloze clubs voor de 22-jarige spits op de tribune zitten.

FC Groningen kreeg nul op rekest van Berg. De club wilde het contract met de spits openbreken, opwaarderen en verlengen. "Maar hij tekent zeker niet bij", aldus zaakwaarnemer Søren Lerby. Ook landskampioen AZ meldde zich bij de Deense belangenbehartiger voor Berg. Een transfer naar Alkmaar was echter pas aan de orde als Ari of een andere voorhoedespeler de formatie van Ronald Koeman zou verlaten.
    pi_70287895
    quote:
    Op dinsdag 23 juni 2009 13:40 schreef Prosac het volgende:

[..]

Zou men die miljoenen sparen om de aandelen terug te kopen?
    Ik denk dat Ajax een te groot jasje heeft aangetrokken de laatste jaren. Geld uitgeven als water maar niets terug verdienen. Je moet ook risico's nemen hoor met talenten maar niet tegen de bedagen die ze nu er voor neerleggen. Kijk naar PSV en AZ die doen niks geks.
    pi_70287930
    Kan trouwens die banner omlaag in plaats van dwars door de tekst., Ik klik er toch niet op.
    pi_70288038
    quote:
    Op dinsdag 23 juni 2009 13:37 schreef Chadi het volgende:

Geloof je dat nou echt? Slop speelde met zijn uitspraak gewoon slim spel.
    pi_70288088
    quote:
    Tegenover RTVNH ontkent Nijland dit bericht: “De laatste keer dat ik Danny Blind, de technisch directeur van Ajax, heb gesproken was ruim een maand geleden. Ik verwacht dat Marcus gewoon bij Groningen speelt het komend seizoen, te beginnen om 2 augustus in de Euroborg tegen Ajax. "
    Nijland toch .
      dinsdag 23 juni 2009 @ 13:51:40 #43
    82552 Bullet-tooth
    H.K.A.S. Groningen
    pi_70288119
    quote:
    Op dinsdag 23 juni 2009 13:50 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Nijland toch .
    Hij doet z'n best .
    Henk Knaagt Aan Schenen
    Hij Kijkt Aapjes Soms
    pi_70288156
    quote:
    Op dinsdag 23 juni 2009 13:49 schreef Cyberia18 het volgende:

[..]

Geloof je dat nou echt? Slop speelde met zijn uitspraak gewoon slim spel.
    pi_70288176
    quote:

[..]

Nijland toch .
    pi_70288199
    quote:
    Op dinsdag 23 juni 2009 13:52 schreef Chadi het volgende:

[..]

dinsdag 23 juni 2009 @ 14:00:37 #47
    73274 Prosac
    Bedankt Ray
    pi_70288421
    quote:

[..]

Nijland toch .

Nijland hield zijn vingers gekruist achter de rug bij die uitspraak.
    pi_70288528
    Oké. 8 miljoen & Bakkiechoco (als vervanger van Meerdink). Doe eens happen Nijland.
      dinsdag 23 juni 2009 @ 14:05:30 #49
    73274 Prosac
    Bedankt Ray
    pi_70288607
    quote:
    Op dinsdag 23 juni 2009 14:03 schreef Cyberia18 het volgende:
    Oké. 8 miljoen & Bakkiechoco (als vervanger van Meerdink). Doe eens happen Nijland.
    11 miljoen in een keer te voldoen, 25% doorverkoopclausule
    plus Kennedy
    Hebben jullie nog een linkshalf die niet al te vaak geblesseerd is?
    pi_70288778
    quote:
    Op dinsdag 23 juni 2009 14:05 schreef Prosac het volgende:

[..]

11 miljoen in een keer te voldoen, 25% doorverkoopclausule
    plus Kennedy
    Hebben jullie nog een linkshalf die niet al te vaak geblesseerd is?
    Anita kan uitstekend als linkshalf fungeren moet ik zeggen. Die mogen jullie erbij nemen.

( )
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')