Haha ja sorry maar er is toch echt ruim 10 cm van mijn haar af (aan de voorkant zelfs nog meer)quote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:37 schreef Phaidra het volgende:
Haha, daph, ik moet lachen om je dramaqueen, sorry. Ik had vorige week ook zoiets. Had nieuwe schoenen aan (mooie open schoenen met hakje) en niemand op mijn werk had er iets over gezegd, terwijl mijn collega's doorgaans wel oplettend zijn. Een dag later zegt een collega: "Hee, vandaag heb je niet die leuke schoentjes aan!".
![]()
Dus misschien zien ze het wel, maar hebben ze het te druk om er iets van te zeggen ofzo!
Heb je toevallig kennisen die duiken? Ik weet toevallig dat mensen met clusterhoofdpijn er baat bij hebben zuurstof te gebruiken bij een aanval. Je zou het eventueel een keer kunnen proberen? Baat het niet dan schaadt het niet!quote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:37 schreef ElisaB het volgende:
Ik heb het helaas nog niet kunnen vinden. Sommige mensen kunnen een aanval stoppen door direct iets intens te doen. Bijvoorbeeld in de tuin knetterhard gaan staan schreeuwen, heel erg hardlopen, klaarkomen (jawel) of iets heel scherps eten. Bij mij wordt de hoofdpijn daar alleen maar erger van.
Nou ja, weet je; iedereen heeft wel wat, en ik heb dit. Het zij zo.
15 gram suiker is een hele eetlepel suiker. das best veel en juist voor je ontbijt is dat onhandig omdat je dan een lekkere bloedsuiker schommeling krijgt de hele dag. maar als t voor jou makkelijker is om vol te houden als je het gevoel hebt dat je iets lekkers eet s ochtends kan ik er wel inkomen dat je dit graag doet. maar kun je niet zoetstof over je cornflakes doen ofzo?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:36 schreef VulcanJ het volgende:
Tnx Lastpost!![]()
[..]
Dat de schelpjes niet goed zijn snap ik. Maar daarvoor eet ik ze ook niet, de schelpjes eet ik om het vol te kunnen houden(fun/lekker/enz). Ik probeer het dan ook als geheel te zien. Zijn ze dan nog steeds 'echt' fout?
Ontbijt is:
96.6 gr koolhydraten
wv 14.1 gr suiker ( waarschijnlijk de slechte variant..? )
jungle broodjes zijn gok ik nog slechter dan det arwebolletjes die je nu eet. zoals ik zei: donkerbruin in niet persé goed, en pitjes enzo ook niet persé (wel lekker). waarom eet je niet gewoon volkoren botehammen. waarom zou je een compromis zoeken ipv je an te leren om de gezondere variant te eten.ik vond volkoren brood eerst ook niet lekker, maar ik heb t ook geleerd te eten, omdat het zoveel gezonder is... bolletjes zijn sowieso niet zo handig: ze zijn vaak al snel even zwaar als twee boterhammen: je eet er ongemerkt meer van.quote:Gewoon bruin denk ik: de bolletjes zijn voorverpakte bruine bolletjes van de supermarkt. Nothing special. Ook weer een compromis eigenlijk: beter dan wit maar wel slechter dan bijvoorbeeld de junglebroodjes van bakker bart(toch?)
[..]
ligt er een beetje aan hoe vaak je dat "grotere geheel" ziet... als je én een suikerrijk ontbijt eet én turkse pizza, dan is het niet zo'n geslaagddagplan. als je bezig bent emt afvallen kun je beter beginnen meteen gezond plan. dan kun nje best 1 kee rin de maand of week voor mijn part pizza eten, maar neem dan niet ó;ok een kroketquote:Snap ik ook. Ik weet dat het slecht is, maar wederom: als geheel gezien... 1x in de week iets echt lekkers. Dat het niet goed is weet ik, maar volgens mij is het niet 'echt' slecht als je dit 1x in de week doet toch?
[..]
ideën:quote:Ik probeer ook nog goede tussendoortjes te vinden maar dat is nog niet echt gelukt. Krentenbol maar weer geschrapt(zit niks nuttigs in en veel suikers, en aangezien die ik al genoeg had(ontbijt)). Samen met wat nieuwe tussendoortjes ( 11:00 en 15:00 ofzo ) moet het toch op een respectabel aantal komen toch?
varkensvlees is niet persé evil. hoe veel aardappelen risjt pasta neem je? he tis de moeite waard dat eens af te wegen. ca. 75-125 gram ongekookte pasta p.p. is normaal...quote:Avondmaaltijd is praktisch altijd van het zelfde stramien:
aarappelen/rijst/pasta
groenten ( 150-200 gr pp )
vlees ( vegetarisch/kip/rund/ zo min mogelijk varkensvlees )
125 gram ongekookte pasta? Dat vind ik echt heeeul veul! Ik had laatst voor de lunch pasta gemaakt, toen had ik 75 gram ongekookt en dat vond ik eigenlijk al best veelquote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:44 schreef kwakveense het volgende:
[...]
varkensvlees is niet persé evil. hoe veel aardappelen risjt pasta neem je? he tis de moeite waard dat eens af te wegen. ca. 75-125 gram ongekookte pasta p.p. is normaal...
Hebben jullie laatst die uitzending gezien van 'Je zal het maar hebben' over een meisje met clusterhoofdpijn? Ik werd helemaal naar alleen maar door ernaar te kijken. Dat meisje had elke dag meerdere aanvallen. Zo zielig... Maar misschien helpt zuurstof idd ook wel bij migraine!quote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:41 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Heb je toevallig kennisen die duiken? Ik weet toevallig dat mensen met clusterhoofdpijn er baat bij hebben zuurstof te gebruiken bij een aanval. Je zou het eventueel een keer kunnen proberen? Baat het niet dan schaadt het niet!
het is een man héquote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:45 schreef Daph_ het volgende:
[..]
125 gram ongekookte pasta? Dat vind ik echt heeeul veul! Ik had laatst voor de lunch pasta gemaakt, toen had ik 75 gram ongekookt en dat vond ik eigenlijk al best veel
Linkje?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:46 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Hebben jullie laatst die uitzending gezien van 'Je zal het maar hebben' over een meisje met clusterhoofdpijn? Ik werd helemaal naar alleen maar door ernaar te kijken. Dat meisje had elke dag meerdere aanvallen. Zo zielig... Maar misschien helpt zuurstof idd ook wel bij migraine!
@Daph, ik had die schoenen aan op de foto's die ik laatst postte met nieuwe kleding. Was misschien niet zo heel duidelijk te zien, maar toch.
Jij weet ook altijd wel nog iets positiefs te noemen he!quote:
Wat zit daar weinig wortel inquote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:49 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ga vanavond dit maken: klik. Had gisteravond zo'n kant-en-klaar mix gemaakt, maar die was ffffiiiees geworden.
Je moet toch watquote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:52 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Jij weet ook altijd wel nog iets positiefs te noemen he!![]()
voor de pijn
Die gaan we halen! waar?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:24 schreef kwakveense het volgende:
cornflakes worden gemaakt van mais, dat is een relatief simpel/suikerachtig koolhydraat. er zijn ook volkorentarweflakes te krijgen. maar goed, beter cornflakes dan die chocozooi![]()
2 Junglebroodjes van bakker Bart dan i.p.v. de 3 bruine, niet volkoren, bolletjes. Ken je die Junglebroodjes?quote:als je volkoren brood neemt voortaan, ipv bolletjes bruin (bruin is meestal half wit half volkoren meel) is t een prachtige lunch! let bij brood op het volgende: donkerbruin is niet altijd volkoren. sterker og, sommige donkerbruin supermarktbrood is gekleurd met een karamel achtige stof. let op de term "volkoren" in de naam van het brood: alleen als dat er in staat weet je dat je volkoren broed hebt. meergranen kan vanalles zijn, zelfs bijna wit brood (en wit brood levert simpele koolhydraten, bijna net als suiker).
lunch is vrder prima! goed idee kipfilet en de extra groentes.
Ik zat te denken aan wat vruchtenkwark om 11:00. Dan begin ik meestal honger te krijgen (ontbijt is om 7:00 al naar binnen gewerkt).quote:ik zou als ik jou was vaker eten overdag: tussendoortjes nemen (gezonde! zuivel, of een extra boterham, een stuk fruit, een stukje vette vis, een handje ongezouten nootjes) en dan s avnd ook gewoon gezond eten. je weet zelf ook wel at turkse pizza niet ok is natuurlijk. een kroket valt mee, maar niet te vaak!
De vriendin van de broer van m'n vriend (volg je het nog?) maakt echt bij élke gelegenheid worteltjestaart voor iedereen. En we houden helemaal niet van worteltjestaart.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:49 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ga vanavond dit maken: klik. Had gisteravond zo'n kant-en-klaar mix gemaakt, maar die was ffffiiiees geworden.
Dan heb je mijn worteltjestaart nog niet geproefdquote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:57 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
De vriendin van de broer van m'n vriend (volg je het nog?) maakt echt bij élke gelegenheid worteltjestaart voor iedereen. En we houden helemaal niet van worteltjestaart..
U vraagt, wij draaien!quote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:50 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Linkje?Die heb ik niet gezien namelijk..
volgens mij een soort huismerk special K vand e Albert heijn ofzo...quote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:55 schreef VulcanJ het volgende:
%@#$%@#$@# GRMBLTekst van mn post foetsie. Nog een keer dan maar, iets minder uitgebreid dan maar want het werk wacht!
![]()
[..]
Die gaan we halen! waar?![]()
Moet ik dan nog steeds de chocoschelpjes killen?![]()
[..]
ik zou er niet op rekenen dat het antwoord dat ze geven bij de bakker bart ergens op slaat. waarom eet je nou niet gewoon boterhammen? die bolletjes zijn duur en nergens voor nodig. ik ken die broodjes wel en het is lekker, maar echt iets voor "extra" voor een bijzondere dag...quote:2 Junglebroodjes van bakker Bart dan i.p.v. de 3 bruine, niet volkoren, bolletjes. Ken je die Junglebroodjes?
Geen idee of dat echt volkoren is maar dat gaan we een keer vragen.
[..]
een tussendoortje s ochtends vruchtenkwark klinkt goed. wel opletten dat je een magere variant neemt, niet volvette kwark.quote:Ik zat te denken aan wat vruchtenkwark om 11:00. Dan begin ik meestal honger te krijgen (ontbijt is om 7:00 al naar binnen gewerkt).
Na de lunch heb ik nooit honger tot aan het avondeten. Dat komt door de weldadige lunch denk ik![]()
had je mn commentaar op laspost's post ook gelezen? staat nog wel wat nuttigs in misschienquote:Dank je kwak!
Ik hou ook niet van speculaas.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:59 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Dan heb je mijn worteltjestaart nog niet geproefddaar zit ook kaneel, nootmuskaat en gember doorheen dus het smaakt ook een beetje naar speculaas.
Ahahaquote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:02 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik hou ook niet van speculaas.. 't Begint ook gewoon heel grappig te worden. Laatst had lief een picknick met hun (ik moest werken) en toen 'ie terugkwam vroeg ik: "En?" "Ja. Worteltjestaart."
Dat is wel waarquote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:49 schreef kwakveense het volgende:
[..]
het is een man hé![]()
tsja, ik kan in mn eentje wel 150 gram op als ik niet uitkijken ik word depressief van het kutbeetje in de pan als ik 75 gram kook. dus ik ga er meestal maar ergens tussenin zitten, en eet daarom ook niet zo vaak pasta.
rood vlee sis idd. minder gezond dan wit vlees, maar met mate heb je die complexe ijzerverbinding juist nodig. (en wie eet er nou regelmatig een pond vlees per keerquote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:01 schreef cyclechick het volgende:
Varkensvlees is best wel ongezond hoor! sowieso is rood vlees slechter dan wit vlees. In rood vlees zit veel haem, een complexe ijzerverbinding die het zuurstoftransport in het bloed verzorgt. Als er veel vlees wordt gegeten,(een pond per keer) stijgt de haemconcentratie in de dikke darm, waar cellen worden beschadigd. Dit kan uitmonden in tumorvorming. bovendien is varkensvlees veel vetter dan andere soorten vlees en zitten er meer verzadigde vetten in vlees.
witvlees en vis kun je beter wat meer eten en dan af en toe een stukje rood vlees.
Altijd worteltjestaart.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:02 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Ahahamaar maakt ze dan nooit iets anders? Dat wordt toch saai?
Dank jequote:
Dat dusquote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:06 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Zonde.
Geef haar anders een taartenreceptenboek voor haar verjaardag
Ik ken helemaal niemand die duikt. Maar ik zal van de week nog eens een afspraakje maken met de dok!quote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:41 schreef Leintjeuh het volgende:
Heb je toevallig kennisen die duiken? Ik weet toevallig dat mensen met clusterhoofdpijn er baat bij hebben zuurstof te gebruiken bij een aanval. Je zou het eventueel een keer kunnen proberen? Baat het niet dan schaadt het niet!
O die lijkt mij ook wel leuk iddquote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:18 schreef Greys het volgende:
Ik ga vanavond naar The Proposal
Echt zo'n ouderwetse Sandra-Bullock-zit-er-in-dus-zal-het-wel-leuk-zijn film!
Zo, na deze uiting van blijdschap ga ik even de rest bijlezen![]()
Mag ik meequote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:18 schreef Greys het volgende:
Ik ga vanavond naar The Proposal
Echt zo'n ouderwetse Sandra-Bullock-zit-er-in-dus-zal-het-wel-leuk-zijn film!
Zo, na deze uiting van blijdschap ga ik even de rest bijlezen![]()
Ik denk dat het wel veel uitmaakt dat ik van huis uit nooit varkensvlees heb gegeten (dat krijg je met een turkse vader), dus ik hou er gewoon niet echt van, het idee staat me een beetje tegen. (hoewel ik het soms wel eet hoor! bijvoorbeeld een tosti ham kaas ofzo, maar meestal vermijd ik het)quote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:04 schreef kwakveense het volgende:
[..]
rood vlee sis idd. minder gezond dan wit vlees, maar met mate heb je die complexe ijzerverbinding juist nodig. (en wie eet er nou regelmatig een pond vlees per keer)
dat varkensvlees veel vetter is is gewoon niet waar! een mager filetlapje of een magere schnitzel (ongepaneerd) een magere ribkarbonade of magere fricandeau zijn bijna net zo mager als kipfilet. je moet bij varkensvlees gewoon ook de juiste keuzes maken. varkensworst en spek enzo zijn uiteraard erg vet en ongezond. maar ik vind de hetze tegen varkensvlees zwaar overdreven. net als dat je er pukkels van zou krijgen
ik kan het me voorstellen, maar je wilt het toch wel weten uiteindelijk, dus hup! moed verzamelen en gaan, ik duim voor je dat het aan je hoorapparaat ligtquote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:19 schreef Viking84 het volgende:
[..]
O die lijkt mij ook wel leuk idd.
Ik zit het moment om naar de audiciën te gaan uit te stellen, want nu kan ik me iig nog voorhouden dat het aan m'n hoorapparaat ligt en als ik straks zekerheid heb niet meer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |