abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 juni 2009 @ 08:10:14 #176
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_70279257
O ik baal zo, want m'n linkeroor doet vervelend. Gisteravond vervormde al het geluid. Hoopte nog even dat het aan het hoorapparaat lag, maar ik merkte ook zonder apparaat dat ik bepaalde dingen die ik anders wel hoor niet hoorde. Nu is het wel weer iets beter volgens mij, maar ik ben me wel kapot geschrokken . Ik hoop maar dat het weer helemaal bijtrekt... .
Niet meer actief op Fok!
pi_70279275
Kaas!

18 uur op een fiets. Ik heb na 18 meter al last van mn kont.

De beloofde stats van mijn ontbijt:

Cornflakes 76 gr
Chocoschelpjes 35 gr
Melk 340 gr

Visueel gezien zijn de schelpjes zwaar in de minderheid 80% / 20% maar in grammen dus niet echt: openbaring!!! )

En de bevolking van dit goeds:

Cornflakes:
89.9 gr koolhydraten
waarvan 8.5 suiker
waarvan 75.4 zetmeel
(wat is die andere 6 gr dan? )
3 gr vezels

Schelpjes:
77.9 gr koolhydraten
waarvan 21.9 suikers
6.3 gr vezels

Dan ook mijn lunch nog even voor de volledigheid voor een wat vollediger beeld wat ik zoal eet op een dag.

3 bruine bolletjes waarvan 2 met:
37.5 gr zalmsnippers
2/3 tomaat
stuk komkommer
3 plakjes gebraden kalkoen/kipfile

en 1 met:
pastasalade met kip en pesto + de rest van de tomaat

Tussendoor: fruitje. Na de lunch eet ik ook niet meer tot aan het avondeten, ook geen behoefte aan. Terwijl ik meestal wel om een uur of 11 trek begin te krijgen maar we lunchen pas om 12:30. Daarom ook vaak een tussendoortje. Voorheen was dat een krentenbol maar die heb ik verbannen!

Dit eet ik dus elke dag, maandag doe ik boodschappen en donderdag is alles op. Vrijdag halen we meestal wat lekkers: Bruin stokbroodje met een kroketje/picanto of een Turkse pizza.

Hoe slecht/goed is dit dus? Het moet natuurlijk ook wel een beetje leuk blijven. Dit kan ik zo 'jaren' volhouden zeg maar. De lunch is echt , daar kijk ik echt naar uit.

Terwijl als ik bijvoorbeeld 's ochtends brood eet weet ik dat ik dat niet vol ga houden. Te veel gedoe 's ochtends/niet lekker.

Kuddddosss voor iedereen die deze lange lap tekst helemaal gelezen heeft
He who dies with the most toys
still dies
  dinsdag 23 juni 2009 @ 08:25:04 #178
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_70279417
Ik heb trouwens niets van HP gelezen. Daar haal ik idd m'n neus voor op . Miss moet ik het toch maar eens doen. Heb wel twee films gezien geloof ik, maar die vond ik ook niet zo...
Niet meer actief op Fok!
pi_70279568
Vik wat vervelend van je oor!! Hopelijk trekt het snel weer bij..

en Goedemorgen
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  dinsdag 23 juni 2009 @ 08:42:05 #180
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_70279611
Kaas Wat ontzettend geweldig!

Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  dinsdag 23 juni 2009 @ 08:45:04 #181
33954 ElisaB
pi_70279644
Nou goed, ik ben er dus weer

Dank allemaal voor de lieve berichtjes Jammer dat ik ze gisterenavond niet meer gelezen heb, want ik had ze kunnen gebruiken! Dit was een aanval van de buitencategorie en ik kan me maar één keer eerder herinneren dat ik het zo zwaar heb gehad met mijn migraine. Fuck, poep!

Nu dus maar weer hopen dat dit het was voor deze ronde
pi_70279713
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 08:45 schreef ElisaB het volgende:

Dank allemaal voor de lieve berichtjes Jammer dat ik ze gisterenavond niet meer gelezen heb, want ik had ze kunnen gebruiken! Dit was een aanval van de buitencategorie en ik kan me maar één keer eerder herinneren dat ik het zo zwaar heb gehad met mijn migraine. Fuck, poep!

ik hoop heel erg met je mee, man wat lijkt me dat vervelend! ik heb zelf ook bijna nooit hoofdpijn, maar als ik (gewone) hoopdpijn heb, baal ik altijd al onzettend, kan me dus niet voorstellen hoe het moet zijn om zullke zware migraine aanvallen te hebben

Is het nu helemaal over?

Vik, wat vervelend van je oor, ik hoop dat het ook helemaal wegtrekt!

Goedemorgen, trouwens
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 08:50:35 #183
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_70279724
Mogge!

Weer op het werk, maar inmiddels wel snipverkouden .

HP vond ik leuk tot deel 4 ofzo, daarna niet meer zo. En ik vind vooral het begin leuk. Als ze vertelt over het leven alledag, grappige proefjes en lessen enzo. Maar dan moet er iets mis gaan en dat vind ik dan weer niet leuk . Maar begrijp wel dat een boek ook niet oneindig door kan gaan over koetjes en kalfjes .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  dinsdag 23 juni 2009 @ 08:52:46 #184
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_70279762
Je doet het zo gek nog niet hoor VulcanJ!
Zal het even voor je doorlopen:
- De melk is prima, daar hoef je ook echt geen 0% vet variant voor te gebruiken.
- Cornflakes, ligt er even aan welke variant, zijn ook goed te gebruiken om af te vallen/slank te geraken omdat het complexe koolhydraten zijn en die heb je nou eenmaal nodig (40-70% van de energiebehoefte dient hier uit gehaald te worden, de rest uit eiwit en vet btw)
Die schelpjes erin zijn wel écht fout, die suikers zijn dan weer niet goed omdat het uit het groepje simpele koolhydraten komt en die suikers doen meer kwaad dan goed, niet iedere suiker op de doos is dus hetzelfde.

* De zetmeel en góede suikers worden door je lichaam afgebroken tot bloedsuiker (glucose) en dat hebben je hersenen en zenuwstelsel nodig.
Extra tip: Binnen 15 minuten na het sporten een energiedrankje naar binnen werken óf frisdrank, fruitdrank of gewoon fruit (geen aardbeien) zodat je spieren die vrijgekomen suikers opnemen (wil je dát doen, lichaamsgewicht in kilo's x 0,8 = aantal gram aan koolhydraten dat je naar binnen moet werken en dat is niet zo heel veel)

Anyway we dwalen af, op naar de lunch:
De term bruin bolletje zegt niet zoveel, volkoren/meergranen/gewoon bruin?
Bruin is niet ten alle tijden beter dan wit, slechter is het nooit mits het "echt" wit is.
De gebraden kipfilet is prima, relatief veel eiwitten en een laag aantal kcal en de rest van het beleg trouwens ook.
Ook de salade is prima, niets op aan te merken.

Je vrijdag maaltijd is niet zo geweldig (kroket! ) en de Turkse pizza smaakt heerlijk maar is niet bepaald ideaal.
Wat is trouwens je doorsnee avondmaaltijd? Die maakt voor velen het verschil tussen een goed afvalschema en een averechts effect.
Overigens zit je nogal laag in de totaal aantal kcal, maar dat kan prima rechtgetrokken worden door het avondmaaltje.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 08:59:48 #185
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_70279893
Mogguh

Leuk linkje voor de taartenbakkers onder ons en iedereen die wil kwijlen en oh-en en ah-en:
http://www.threadcakes.com/
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 23 juni 2009 @ 09:01:02 #186
33954 ElisaB
pi_70279926
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 08:50 schreef cyclechick het volgende:
ik hoop heel erg met je mee, man wat lijkt me dat vervelend! ik heb zelf ook bijna nooit hoofdpijn, maar als ik (gewone) hoopdpijn heb, baal ik altijd al onzettend, kan me dus niet voorstellen hoe het moet zijn om zullke zware migraine aanvallen te hebben

Is het nu helemaal over?
Het is gelukkig niet altijd even erg. De aanval begint met een aura (ongeveer een half uur) en wordt gevolgd door hoofdpijn (4 tot 12 uur). Meestal is het dan weer over (hoewel een zweempje hoofdpijn meestal wel blijft) en is het wachten op de volgende aanval. Dat gaat zo een dag of 10 door en dan ben ik er weer vanaf voor een paar maanden.

De hoofdpijn is gelukkig ook niet altijd even erg. Soms valt het na de aura mee en kan ik verder alsof er niets gebeurd is. Soms weet ik niet waar ik het zoeken moet.

Ik hoop altijd dat ik het slapend door kan brengen. Maar als de hoofdpijn te erg is, is slapen geen optie. Dan lig ik stilletjes snikkend te wachten tot het overgaat. Zielig hè
  dinsdag 23 juni 2009 @ 09:02:46 #187
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_70279955
Dat klinkt echt afschuwelijk Elisa . Wat zegt je huisarts ervan?
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  dinsdag 23 juni 2009 @ 09:05:23 #188
33954 ElisaB
pi_70280009
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 09:02 schreef XcUZ_Me het volgende:
Dat klinkt echt afschuwelijk Elisa . Wat zegt je huisarts ervan?
Die zegt: "Tsja... kan gebeuren. Als het té erg wordt moeten we maar eens wat medicijnen gaan proberen...."

Weet je wat het is; de meeste migraine-middelen hebben akelige bijwerkingen. En daar zit een mens ook niet op te wachten. Zolang het eens in de zoveel maanden een paar dagen is, overleef ik het wel. Alleen als ik er middenin zit of als het zo heftig is als gisteren, dan zie ik het soms even niet meer zitten.
pi_70280039
even planning:

O: yoghurt met kiwi en 2 lepels all bran
S: hardlopen 12-10-12
T: banaan?
L: in de stad, hoop iets redelijk gezonds....
T:? ligt aan hoe ongezond de L was
D: chili con carne ( rundergehakt, bruine bonen, mais, ananas, paprika, prei, ui, mix, tomatenpuree) met ijsbergsla
T: denk niks misschien wat yoghurt ofzo
  dinsdag 23 juni 2009 @ 09:11:35 #190
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_70280149
Een dag of 10? Mijn god Elisa!

Ik hoop van harte dat dit het inderdaad was voor deze ronde
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_70280162
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 09:05 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Die zegt: "Tsja... kan gebeuren. Als het té erg wordt moeten we maar eens wat medicijnen gaan proberen...."

Weet je wat het is; de meeste migraine-middelen hebben akelige bijwerkingen. En daar zit een mens ook niet op te wachten. Zolang het eens in de zoveel maanden een paar dagen is, overleef ik het wel. Alleen als ik er middenin zit of als het zo heftig is als gisteren, dan zie ik het soms even niet meer zitten.
phoe, bah.. ik vind het wel zielig voor je inderdaad
en gewone pijnstillers verlichten dan zeker ook niet echt?

Maar het moet toch ergens vandaan komen? het is toch niet normaal om zo vaak hoofdpijn te hebben? stress, bepaalde voedingsstoffen/alcohol waar je niet tegen kunt/ik weet het niet, maar het is toch raar dat ik dat nooit heb, en jij elke maand?
pi_70280288
Lijstje voor vandaag, O is al klaar, de rest is concept

O: 2 volkoren boterham met kaas, 2 café au lait met 1 suiker
T: appel of kiwi
L: 4 volkoren boterhammen met? Kipfilet met philadelphia ofzo? 1 glas sap
T: appel of kiwi
D: wat de pot schaft thuis
T: misschien yoghurt of nootjes

Sport: de hele dag bureauwerk, trein- en busreizen, paard Weinig dus
pi_70280313
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 08:45 schreef ElisaB het volgende:

Jeetje, klinkt echt onbehoorlijk akelig zeg! Is er niks dat je zelf kan doen om de aanval te couperen?
  dinsdag 23 juni 2009 @ 09:24:13 #194
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
  dinsdag 23 juni 2009 @ 09:24:34 #195
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_70280433
sorry een paar dingen hier kloppen niet helemaal.... niet als aanval bedoeld, maar je bracht het nogal stellig enzo....ik reageer ook even op vulcanJ trouwens
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 08:52 schreef Lastpost het volgende:
Je doet het zo gek nog niet hoor VulcanJ!
Zal het even voor je doorlopen:
- De melk is prima, daar hoef je ook echt geen 0% vet variant voor te gebruiken.
- Cornflakes, ligt er even aan welke variant, zijn ook goed te gebruiken om af te vallen/slank te geraken omdat het complexe koolhydraten zijn en die heb je nou eenmaal nodig (40-70% van de energiebehoefte dient hier uit gehaald te worden, de rest uit eiwit en vet btw)
cornflakes worden gemaakt van mais, dat is een relatief simpel/suikerachtig koolhydraat. er zijn ook volkorentarweflakes te krijgen. maar goed, beter cornflakes dan die chocozooi
quote:
Die schelpjes erin zijn wel écht fout, die suikers zijn dan weer niet goed omdat het uit het groepje simpele koolhydraten komt en die suikers doen meer kwaad dan goed, niet iedere suiker op de doos is dus hetzelfde.

* De zetmeel en góede suikers worden door je lichaam afgebroken tot bloedsuiker (glucose) en dat hebben je hersenen en zenuwstelsel nodig.
ook de slechte suikers worden omgezet in glucose - alle koolhydraten worden glucose. alleen de sukikers en simpele zetmelen zetten zich snéller om in glucose waardoor je een piek in je bloedsuiker krijgt, je lichaam gaat flink insuline aanmaken, dus na die piek komt een dal en krij je opnieuw honger. bovendien wordt de hoeveelheid glucose in je bloed die niet verbruikt wordt omgezet in vet (als reserve): als je langzame koolhydraten eet kom je minder snel boven die grens uit: de geleidelijke afgifte zorgt dat jelichaam geen reserve hóeft aan te maken.
glucose heb je nodig, maar het is verstandig om zoveel mogelijk complexe zetmelen/koolhydraten/granen te eten.
quote:
Extra tip: Binnen 15 minuten na het sporten een energiedrankje naar binnen werken óf frisdrank, fruitdrank of gewoon fruit (geen aardbeien) zodat je spieren die vrijgekomen suikers opnemen (wil je dát doen, lichaamsgewicht in kilo's x 0,8 = aantal gram aan koolhydraten dat je naar binnen moet werken en dat is niet zo heel veel)
dat lijkt me een bar slecht idee, eerlijk gezegd. waarom zou je pure suiker naar binnen gieten als je na het sporten je glycogeen voorraad ook aan kunt vullen met gezonde koolhydraten? het is trouwens alleen nodig als je hardcore krachttraining doet en bezig bent met spieren opbouwen - zo'n advies vind ik behoorlijk overdreven voor iemand die net start met afvallen en nog niet weet dat chocoschelpjes zwaarder ween dan cornflakes en veel suiker bevatten.
er is overigens geen verschil tussen fruitsuiker in aardbeien en in andere fruitsoorten oor zover ik weet.
quote:
Anyway we dwalen af, op naar de lunch:
De term bruin bolletje zegt niet zoveel, volkoren/meergranen/gewoon bruin?
Bruin is niet ten alle tijden beter dan wit, slechter is het nooit mits het "echt" wit is.
De gebraden kipfilet is prima, relatief veel eiwitten en een laag aantal kcal en de rest van het beleg trouwens ook.
Ook de salade is prima, niets op aan te merken.
als je volkoren brood neemt voortaan, ipv bolletjes bruin (bruin is meestal half wit half volkoren meel) is t een prachtige lunch! let bij brood op het volgende: donkerbruin is niet altijd volkoren. sterker og, sommige donkerbruin supermarktbrood is gekleurd met een karamel achtige stof. let op de term "volkoren" in de naam van het brood: alleen als dat er in staat weet je dat je volkoren broed hebt. meergranen kan vanalles zijn, zelfs bijna wit brood (en wit brood levert simpele koolhydraten, bijna net als suiker).
lunch is vrder prima! goed idee kipfilet en de extra groentes.
quote:
Je vrijdag maaltijd is niet zo geweldig (kroket! ) en de Turkse pizza smaakt heerlijk maar is niet bepaald ideaal.
Wat is trouwens je doorsnee avondmaaltijd? Die maakt voor velen het verschil tussen een goed afvalschema en een averechts effect.
Overigens zit je nogal laag in de totaal aantal kcal, maar dat kan prima rechtgetrokken worden door het avondmaaltje.
ik zou als ik jou was vaker eten overdag: tussendoortjes nemen (gezonde! zuivel, of een extra boterham, een stuk fruit, een stukje vette vis, een handje ongezouten nootjes) en dan s avnd ook gewoon gezond eten. je weet zelf ook wel at turkse pizza niet ok is natuurlijk. een kroket valt mee, maar niet te vaak!
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_70280510
Thanks kwak, dat scheelt mij behoorlijk wat type-werk! Maar ik wilde dus ongeveer hetzelfde zeggen!

Verder goedemorgen.
Elies, wat een verschrikking zeg, die migraine! Ik duim met je mee dat je er nu weer even vanaf bent...
DaD, feli met je mooie cijfer!
En verder weet ik het niet meer, maar iig aan iedereen!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_70280534
Mooie aanvulling kwak!
Overigens is het ook voor een beginnend sporter belangrijk om wel iets te eten na de training, maar een banaan is al voldoende, hoeft idd geen pure suiker te zijn!
  dinsdag 23 juni 2009 @ 09:30:07 #198
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_70280560
goeiemorgen allemaal! ik ben weer eens niet helemaal bijgelezen, sorry!
ik las zo snel iets ove rDaD en dr 8 en over elisa dr hoofdpijn en daph heeft nieuw haar! leuk!

ik ben boosch op de gmeente. mn fiets zondagmiddag ín het rek geparkeerd. een rek waar geen oog ofo aan zat om mn kettingslot aan vast te maken, dus ik kon alleen mn fiet zelf vastzetten. waarschijnlijk heeft zondagaond iemand mijn fiets naast het rek gepleurd en toen ik m maandagavond wilde halen was mn fiets weg.

de gemeente heeft een fiets fout fiets weg beleid, wat ook geldt als je fiets in het rek tussen twee andere fietsen staat, en al helemaal als je fiets tegen de muur staat ofzo... maar goed, ik had m dus netjes in t rek staan

je kan hem opalen ergens op een van god verlaten bedrijven terrein aan de rand van de stad, moet je 26 euro betalen voor je eigen fiets. en echt he, ik vind het prima als ze mensen straffen al ze hun fiets tegen een bom bij t station slingeren, maar het weghalen van fietsen die in et rek tussen twee andere fietsen staan of het weghalen van fietsen in een stalling waar ze je niet de mogelijkheid geven om hem goed vast te zetten

oh en je kunt hem alleen halen op maandag tussen 14 en 16 en op woensda tussen 18 en 20 u.
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 09:31:48 #199
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_70280602
Been there, done that, kwak . idd.
Niet meer actief op Fok!
pi_70280607
Oh lijsttijd!

O: klein bakje cruesli met melk (wil ik een beetje afbouwen) en een beker optimel
T: 2 appels
L: 2 boterhammen met makreelfilet
T: stukkie chocolade (afbouwen!)
T: banaantje?
D: kleine ciabatta met ham, gekookt ei, komkommer, tomaat en sla, toe bakje perzikyoghurt

Laatste T weet ik nog niet, moet even kijken hoe de rest van de dag gaat

[dramaqueen]Oh en mijn haar is heel krullerig enzo vandaag en ik heb het los en niemand op kantoor ziet dat ik naar de kapper geweest ben [/dramaqueen]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')