sorry een paar dingen hier kloppen niet helemaal....

niet als aanval bedoeld, maar je bracht het nogal stellig enzo....ik reageer ook even op vulcanJ trouwens
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 08:52 schreef Lastpost het volgende:Je doet het zo gek nog niet hoor VulcanJ!
Zal het even voor je doorlopen:
- De melk is prima, daar hoef je ook echt geen 0% vet variant voor te gebruiken.
- Cornflakes, ligt er even aan welke variant, zijn ook goed te gebruiken om af te vallen/slank te geraken omdat het complexe koolhydraten zijn en die heb je nou eenmaal nodig (40-70% van de energiebehoefte dient hier uit gehaald te worden, de rest uit eiwit en vet btw)
cornflakes worden gemaakt van mais, dat is een relatief simpel/suikerachtig koolhydraat. er zijn ook volkorentarweflakes te krijgen. maar goed, beter cornflakes dan die chocozooi

quote:
Die schelpjes erin zijn wel écht fout, die suikers zijn dan weer niet goed omdat het uit het groepje simpele koolhydraten komt en die suikers doen meer kwaad dan goed, niet iedere suiker op de doos is dus hetzelfde.
* De zetmeel en góede suikers worden door je lichaam afgebroken tot bloedsuiker (glucose) en dat hebben je hersenen en zenuwstelsel nodig.
ook de slechte suikers worden omgezet in glucose - alle koolhydraten worden glucose. alleen de sukikers en simpele zetmelen zetten zich snéller om in glucose waardoor je een piek in je bloedsuiker krijgt, je lichaam gaat flink insuline aanmaken, dus na die piek komt een dal en krij je opnieuw honger. bovendien wordt de hoeveelheid glucose in je bloed die niet verbruikt wordt omgezet in vet (als reserve): als je langzame koolhydraten eet kom je minder snel boven die grens uit: de geleidelijke afgifte zorgt dat jelichaam geen reserve hóeft aan te maken.
glucose heb je nodig, maar het is verstandig om zoveel mogelijk complexe zetmelen/koolhydraten/granen te eten.
quote:
Extra tip: Binnen 15 minuten na het sporten een energiedrankje naar binnen werken óf frisdrank, fruitdrank of gewoon fruit (geen aardbeien) zodat je spieren die vrijgekomen suikers opnemen (wil je dát doen, lichaamsgewicht in kilo's x 0,8 = aantal gram aan koolhydraten dat je naar binnen moet werken en dat is niet zo heel veel)
dat lijkt me een bar slecht idee, eerlijk gezegd. waarom zou je pure suiker naar binnen gieten als je na het sporten je glycogeen voorraad ook aan kunt vullen met gezonde koolhydraten? het is trouwens alleen nodig als je hardcore krachttraining doet en bezig bent met spieren opbouwen - zo'n advies vind ik behoorlijk overdreven voor iemand die net start met afvallen en nog niet weet dat chocoschelpjes zwaarder ween dan cornflakes en veel suiker bevatten.
er is overigens geen verschil tussen fruitsuiker in aardbeien en in andere fruitsoorten oor zover ik weet.
quote:
Anyway we dwalen af, op naar de lunch:
De term bruin bolletje zegt niet zoveel, volkoren/meergranen/gewoon bruin?
Bruin is niet ten alle tijden beter dan wit, slechter is het nooit mits het "echt" wit is.
De gebraden kipfilet is prima, relatief veel eiwitten en een laag aantal kcal en de rest van het beleg trouwens ook.
Ook de salade is prima, niets op aan te merken.
als je volkoren brood neemt voortaan, ipv bolletjes bruin (bruin is meestal half wit half volkoren meel) is t een prachtige lunch! let bij brood op het volgende: donkerbruin is niet altijd volkoren. sterker og, sommige donkerbruin supermarktbrood is gekleurd met een karamel achtige stof. let op de term "volkoren" in de naam van het brood: alleen als dat er in staat weet je dat je volkoren broed hebt. meergranen kan vanalles zijn, zelfs bijna wit brood (en wit brood levert simpele koolhydraten, bijna net als suiker).
lunch is vrder prima! goed idee kipfilet en de extra groentes.
quote:
Je vrijdag maaltijd is niet zo geweldig (kroket!

) en de Turkse pizza smaakt heerlijk maar is niet bepaald ideaal.
Wat is trouwens je doorsnee avondmaaltijd? Die maakt voor velen het verschil tussen een goed afvalschema en een averechts effect.
Overigens zit je nogal laag in de totaal aantal kcal, maar dat kan prima rechtgetrokken worden door het avondmaaltje.
ik zou als ik jou was vaker eten overdag: tussendoortjes nemen (gezonde! zuivel, of een extra boterham, een stuk fruit, een stukje vette vis, een handje ongezouten nootjes) en dan s avnd ook gewoon gezond eten. je weet zelf ook wel at turkse pizza niet ok is natuurlijk. een kroket valt mee, maar niet te vaak!
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.