Publikumsbeschimpfung.quote:
Dat heet nou, under construction. Tenzij ze in Chemnitz niet van het fenomeen ramen hebben gehoord, of verf.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 18:01 schreef Reya het volgende:
Het etagegebouw doet me denken aan Chemnitz.
Ik wou dat ik het zo goed verdroeg, in het openbaar de bons te krijgen.quote:
Fi donc, de Van Gaal van het L-gebouw.quote:
Wie is wij?quote:Op zondag 21 juni 2009 12:39 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Wij zijn ook geen fan van politiek.
hihiquote:Op zondag 21 juni 2009 13:03 schreef Martijn_77 het volgende:
[ link | afbeelding ]
Een van de voorbeelden zoals Wilders in de Media wordt neer gezet
quote:
Wij zijn ook geen fan van het volk.quote:Op zondag 21 juni 2009 12:43 schreef Polspatz het volgende:
[..]
Wie is wij?
Het liefst had ik een democratie bestuurd door het volk zelf dat via een zich aan de regels houdende machine haar wensen aangeeft.
u bent van de elite?quote:
Nee, in mijn ogen is 'het volk' een denkbeeldige entiteit.quote:Op zondag 21 juni 2009 13:41 schreef Polspatz het volgende:
[..]
u bent van de elite?
klopt het dat het volk per definitie altijd in de meerderheid is? Om die reden snap ik dat er een elite moet zijn.
Niet elke grap is een voltreffer.quote:Op zondag 21 juni 2009 13:59 schreef Reya het volgende:
Ik ben het volk, en ik eis dat Geert Wilders tot ambassadeur op Nauru wordt benoemd.
De van Dale is er content mee.quote:
Völlertreffer is dan weer een Nederlandse vinding.quote:Op zondag 21 juni 2009 15:45 schreef TitusPullo het volgende:
Voltreffer is een germanisme.
Zelfgermanisering.quote:Op zondag 21 juni 2009 16:39 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
De van Dale is er content mee.
Van Dale is content met germanismen.quote:Op zondag 21 juni 2009 16:39 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
De van Dale is er content mee.
Lebensraum.quote:Op zondag 21 juni 2009 16:45 schreef Monidique het volgende:
[..]
Van Dale is content met germanismen.
Landverrader.quote:Op zondag 21 juni 2009 17:26 schreef du_ke het volgende:
Hoi, ik zag vandaag in Duitsland een Marokkaan in een Nederlandse Bora rijden. Was jij dat mutant?
Het zal je wellicht niet verbazen, maar nee.quote:Op zondag 21 juni 2009 17:26 schreef du_ke het volgende:
Hoi, ik zag vandaag in Duitsland een Marokkaan in een Nederlandse Bora rijden. Was jij dat mutant?
?quote:
Ik heb maar eens even beide seizoenen Californication binnengehaald.quote:Op zondag 21 juni 2009 20:55 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
?
Tijd om weer puberale tv te kijken. Top Gear begint vanavond weer met een nieuwe serie.
Goed dat je het zei!quote:Op zondag 21 juni 2009 20:55 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
?
Tijd om weer puberale tv te kijken. Top Gear begint vanavond weer met een nieuwe serie.
Welk net?quote:Op zondag 21 juni 2009 20:55 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
?
Kloptquote:
Neem een vriendin.quote:Op zondag 21 juni 2009 21:15 schreef Wheelgunner het volgende:
Geen reclame dus, maar wanneer moet ik dan bier uit de koelkast halen?
Het had gekundquote:Op zondag 21 juni 2009 19:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het zal je wellicht niet verbazen, maar nee.
Nieuwe verkiezingen lijken me de enige geloofwaardige optie, maar gezien de algehele teneur van het Iraanse regime koester ik weinig hoop.quote:Raad van Hoeders: fouten bij stembusgang
TEHERAN (ANP) - De Raad van Hoeders, het hoogste juridische orgaan in Iran, heeft zondag laten weten dat tijdens de presidentsverkiezingen in vijftig steden meer mensen hebben gestemd dan er stemgerechtigd waren. Dat meldde de Iraanse nieuwspagina Presstv.
De Raad bekeek de uitslagen in de steden op verzoek van de verliezende kandidaat Mohsen Rezaei. ,,De bewering van Rezaei dat in 170 steden meer dan 100 procent van de stemgerechtigden heeft gestemd is niet correct. Dat is maar in vijftig steden gebeurd'', aldus een woordvoerder van de raad.
Het is onduidelijk of de drie miljoen extra stemmen de resultaten van de verkiezingen vertekenen. Dat wordt nog onderzocht. De zittende president Mahmoud Ahmadinejad won. Zijn drie opponenten stellen dat er sprake is van fraude.
3 miljoen extra? Dat lijkt me wel een beetje naïef. Met een gemiddelde opkomst van ik meen zo'n 70% zijn er wel wat meer extra stemmetjes bijgekomen.quote:Het is onduidelijk of de drie miljoen extra stemmen de resultaten van de verkiezingen vertekenen. Dat wordt nog onderzocht. De zittende president Mahmoud Ahmadinejad won. Zijn drie opponenten stellen dat er sprake is van fraude.
Doe niet zo negatief.quote:
Aan het plaatje te zien staat die shuttle vaak stilquote:
het was toch al gelekt het was een andere f1 coureurquote:Op maandag 22 juni 2009 10:33 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
De knipoog was inderdaad wel duidelijk. Maar wel leuk gedaan.
quote:Cancer In Humans: Cost Of Being Smarter Than Chimps?
ScienceDaily (June 22, 2009) — Are the cognitively superior brains of humans, in part, responsible for our higher rates of cancer? That's a question that has nagged at John McDonald, chair of Georgia Tech's School of Biology and chief research scientist at the Ovarian Cancer Institute, for a while. Now, after an initial study, it seems that McDonald is on to something. The new study is available online in the journal Medical Hypothesis and will appear in the forthcoming issue of the journal.
"I was always intrigued by the fact that chimpanzees appear to have lower rates of cancer than humans," said McDonald. "So we went back and reanalyzed some previously reported gene expression studies including data that were not used in the original analyses."
McDonald and his graduate students, Gaurav Arora and Nalini Polivarapu, compared chimp-human gene expression patterns in five tissues: brain, testes, liver, kidneys and heart. They found distinct differences in the way apoptosis — or programmed cell death — operates, suggesting that humans do not "self-destroy" cells as effectively as chimpanzees do. Apoptosis is one of the primary mechanisms by which our bodies destroy cancer cells.
"The results from our analysis suggest that humans aren't as efficient as chimpanzees in carrying out programmed cell death. We believe this difference may have evolved as a way to increase brain size and associated cognitive ability in humans, but the cost could be an increased propensity for cancer," said McDonald.
Like all evolutionary hypotheses, this can't be proven absolutely, according to McDonald. However, his lab has recently obtained additional direct experimental evidence consistent with the hypothesis that apoptotic function is more efficient in chimps than in humans.
FALCON PUNCH!quote:
Een gewonnen zaak.quote:Op maandag 22 juni 2009 18:16 schreef Nautilus_ het volgende:
Hoe noem je een door Mutant01 aanhangig gemaakte zaak?
Kijk maar uit anders sla ik je met de Telegraaf en dwing je SBS6 te kijken.quote:Op maandag 22 juni 2009 21:44 schreef Reya het volgende:
[..]
Het toeval wil dat hij pal boven je reageert.
De Nederlandse versie van de Sharia.quote:Op maandag 22 juni 2009 22:04 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Kijk maar uit anders sla ik je met de Telegraaf en dwing je SBS6 te kijken.
Dat is beter dan andersom.quote:Op maandag 22 juni 2009 22:04 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Je brengt hem nog op ideeënquote:
Intussen lees jij de Panorama en de Aktueel tegelijkertijd.quote:Op maandag 22 juni 2009 22:04 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Dat begrijpt de gewone man nietquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
Maar dan staart hij naar het scherm en ziet hij het anushart. Boven het hart staat een naam, en hij denkt aan de zomers van zijn jeugd, waar de dagen begonnen onder het geklapper van de vlaggen van het strandpaviljoen waar hij limonade dronk op het terras en waterijs bestelde bij een kraam. O, die beschaafde atmosfeer van gedempt spreken en gerinkel van koffiekopjes!quote:Op maandag 22 juni 2009 22:39 schreef Picchia het volgende:
Ik zie een droevig gezicht vol onbegrip naar een scherm turen. Waarom kijkt deze beste man toch zo droevig? Ah, zijn chips zijn op.
Is dat vanwege een gedeelde seksuele voorkeur?quote:Op maandag 22 juni 2009 22:51 schreef TitusPullo het volgende:
Ik luister nog liever naar R. Kelly.
Juiste huidskleur, verkeerde leeftijd.quote:Op maandag 22 juni 2009 22:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Is dat vanwege een gedeelde seksuele voorkeur?
quote:Op maandag 22 juni 2009 22:52 schreef Nautilus_ het volgende:
[..]
Maar dan staart hij naar het scherm en ziet hij het anushart. Boven het hart staat een naam, en hij denkt aan de zomers van zijn jeugd, waar de dagen begonnen onder het geklapper van de vlaggen van het strandpaviljoen waar hij limonade dronk op het terras en waterijs bestelde bij een kraam. O, die beschaafde atmosfeer van gedempt spreken en gerinkel van koffiekopjes!
http://www.trouw.nl/nieuw(...)ng_op_internet_.htmlquote:De overheid moet een heffing opleggen op alle internetabonnementen. Met dat geld moeten innovatieve initiatieven in de krantenwereld worden gefinancierd.
In het advies van de commissie-Brinkman aan minister Plasterk (media) wordt niet rechtstreeks het verband gelegd, maar duidelijk is dat vooral internetinitiatieven bij regionale media hiermee moeten worden gefinancierd. Volgens de commissie kan de heffing ook helpen om de consument van media en internet duidelijk te maken dat nieuws en nieuwsgaring niet gratis is.
Het advies van de commissie, onder leiding van de voormalige CDA-politicus en de huidige voorzitter van de bouwwerkgever Elco Brinkman, wordt vandaag in Den Haag gepresenteerd. Een Kamermeerderheid vroeg om een advies om te bezien in hoeverre de overheid kan bijdragen aan een gezonde krantensector in Nederland.
De commissie doet geen uitspraak over het in de politiek meest controversiële onderwerp. Veel krantenuitgeverijen wezen er bij de politiek op dat de concurrentieverhoudingen in de massamedia worden verstoord door de reclame-inkomsten van de publieke omroep. Die omroepen worden gefinancierd uit belastinggeld en hun reclame-inkomsten zouden de markt verstoren.
Echt! Hoe bedenken ze het?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 08:07 schreef Autodidact het volgende:
[..]
http://www.trouw.nl/nieuw(...)ng_op_internet_.html.
Misschien moeten er ook heffingen op email komen om innovatie bij TNT en andere postbezorgende bedrijven te financieren.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 08:07 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Bas?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:37 schreef TitusPullo het volgende:
Haring!
?quote:
Als het zo nog even doorgaat schaar ik mij aan BA`s zijdequote:Op dinsdag 23 juni 2009 08:07 schreef Autodidact het volgende:
[..]
... we have cookies.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 11:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Als het zo nog even doorgaat schaar ik mij aan BA`s zijde![]()
En betalen ze daar wel netjes meelheffing over?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 15:22 schreef TitusPullo het volgende:
Maar hebben ze ook pitabroodjes?
je hebt ook gelezen, ik dacht altijd dat die middeleeuwse belasting afgeschaft was in de 19de eeuwquote:Op dinsdag 23 juni 2009 15:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
En betalen ze daar wel netjes meelheffing over?
Je weet niet of je nou moet lachen of huilen.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 08:07 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Een eigenschap die alleen de grootste kunst bezit: Bach, Kafka, Reya.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 16:23 schreef Reya het volgende:
[..]
Je weet niet of je nou moet lachen of huilen.
Als ze durum hebben sluit ik me er bij aan.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 15:22 schreef TitusPullo het volgende:
Maar hebben ze ook pitabroodjes?
Heeft je vriendin je gedag gezegd?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 16:31 schreef Reya het volgende:
Het verheugt me te melden dat ik binnenkort weer vrij man ben.
Zo'n hedendaagse, die huishoudt op school of werk?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 17:55 schreef Reya het volgende:
O, was ik maar een revolverheld.
Er zit niet eens een 'g' in...quote:Op dinsdag 23 juni 2009 18:13 schreef TitusPullo het volgende:
Revolver: een woord dat iedere Limburger onvergeeflijk zal verminken.
M'god, las het in de NRC. Een van de weinige keren dat ik moest lachen om iets in de krant.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 08:07 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Een Marokkaans-Algerijnse Nederlander in Naarden. Best stoer eigenlijk.quote:
Dit zijn van die artikelen waar mijn ogen iets van wijder open gaan staan (buiten bepaalde genotsartikelen natuurlijk).quote:Op dinsdag 23 juni 2009 19:10 schreef Monidique het volgende:
[..]
M'god, las het in de NRC. Een van de weinige keren dat ik moest lachen om iets in de krant.
Ik las Klopkoek.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 19:22 schreef Mutant01 het volgende:
Ah Koekoek en zijn fantasieverhaal weer bij editie.nl.
De iPhone is ook wel flexibel in zijn OS geloof ik. Maar daar heb ik geen ervaring mee.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 20:09 schreef Monidique het volgende:
Ja, ik las over dat Symbian net. Dat is eigenlijk wel vereist als je wat meer wilt?
Maar ook 30 euro + telefoon. Zoveel bel en SMS ik helemaal niet,quote:Op dinsdag 23 juni 2009 20:17 schreef Autodidact het volgende:
[..]
De iPhone is volgens mij ook wel flexibel in zijn OS geloof ik. Maar daar heb ik geen ervaring mee.
De wereld heeft mij ingehaald.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 20:20 schreef TitusPullo het volgende:
Ik had nooit gedacht dat jij Internet op je telefoon wilde.
Ze vergat toch niet de pil te slikken?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 20:24 schreef TitusPullo het volgende:
Volgens mij ken ik het meisje van de Kriebello reclame.
Zo vertrouwd waren wij niet.quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | 16,95 * 24 = 406,80 2,50 * 12 + = 30,00 10,00 * 12 + = 120,00 24,95 + = 24,95 = 581,75 vs. iPhone 3Gs 29,95 * 24 = 718,80 99,95 + = 99,95 26,25 + = 26,25 = 845,00 |
een n97 of een samsung omnia HDquote:Op dinsdag 23 juni 2009 20:09 schreef Monidique het volgende:
Ja, ik las over dat Symbian net. Dat is eigenlijk wel vereist als je wat meer wilt?
Iphone, met OS3.0 is het ding nog handiger geworden. Enige browser waar je ook fatsoenlijk naar een internetsite kan gaan die niet voor mobielgebruik is.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 19:53 schreef Monidique het volgende:
Jongens en meisjes. Ik wil een nieuwe telefoon. Ik ben erg kieskeurig, maar ook weer niet.
Wat wil ik:
- onbeperkt internet.
- een fatsoenlijke browser.
- (anders een mogelijkheid een browser te installeren. Windows, unix?)
- betaalbaar.
Een iPhone vind ik eigenlijk te duur, maar is wel wat ik voor ogen heb. Meningen? Ideeën?
Te laat. Nu heb ik reeds een Nokia 5800 besteld.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 22:13 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Iphone, met OS3.0 is het ding nog handiger geworden. Enige browser waar je ook fatsoenlijk naar een internetsite kan gaan die niet voor mobielgebruik is.
quote:Poolse broeder Knotz pleit voor leuke seks
Anale penetratie vindt hij niets, SM ook niet, masturbatie kan net
Het seksleven van katholieke stellen hoeft niet zo saai te zijn als sommige kerkliederen. Daarom schreef broeder Knotz een boek over seks.
Ik hoop dat je er blij mee zult zijn.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 22:16 schreef Monidique het volgende:
[..]
Te laat. Nu heb ik reeds een Nokia 5800 besteld.
Jij hebt zeker nog zo'n oude waar je niet eens een filmpje mee kan opnemen.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 22:13 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Iphone, met OS3.0 is het ding nog handiger geworden. Enige browser waar je ook fatsoenlijk naar een internetsite kan gaan die niet voor mobielgebruik is.
Yep, maar de jailbreak compenseert alle mogelijke beperkingen.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 22:33 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Jij hebt zeker nog zo'n oude waar je niet eens een filmpje mee kan opnemen.
Vroeger kon je tenminste nog bier openen met die dingen.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 22:33 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Jij hebt zeker nog zo'n oude waar je niet eens een filmpje mee kan opnemen.
Jij bent het meisje rechtsachter die geen aandacht krijgt van de adonis?quote:
En zeiksnor.quote:
Fleurtjes neigen wel wat tot sletterigheid, maar dan toch eerder met hockeyjongens dan met scooterjeugd, dus is het minder erg.quote:
quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:54 schreef Wheelgunner het volgende:
Taalnazi's zijn de beste nazi's die er zijn.
Nee, bierkoning: vandaar dat m'n snor zo nat is. Autodidact, die had een zeiksnor.quote:
Dat is een wat merkwaardig verwijt voor iemand die zwoegt in het L-gebouw. Ik heb me gisteren opnieuw moeten inschrijven voor een tentamen omdat de administratiejuffrouw mijn naam verkeerd had ingevuld. "Dat is dan 25 euro." Ja, dat is dan 25 euro die ik net zo goed had kunnen verscheuren.quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:11 schreef Mutant01 het volgende:
Taalnazi.
De administratiejuffrouw zit niet in het L gebouw. Het ESSC zit in het B gebouw. En de examenadministratie zit in het J gebouw. Hihi.quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:40 schreef Nautilus_ het volgende:
[..]
Dat is een wat merkwaardig verwijt voor iemand die zwoegt in het L-gebouw. Ik heb me gisteren opnieuw moeten inschrijven voor een tentamen omdat de administratiejuffrouw mijn naam verkeerd had ingevuld. "Dat is dan 25 euro." Ja, dat is dan 25 euro die ik net zo goed had kunnen verscheuren.
Shit, dan heb ik me laten oplichten.quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De administratiejuffrouw zit niet in het L gebouw. Het ESSC zit in het B gebouw. En de examenadministratie zit in het J gebouw. Hihi.
25 euro in de vorm van vijf briefjes van vijf euro is prima doormidden te scheuren.quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:47 schreef TitusPullo het volgende:
Er is geen briefje van vijfentwintig euro.
Nakijken is saai.quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:57 schreef Mutant01 het volgende:
Ze zijn wel weer langzaam met nakijken zeg.
Rijd uit frustratie je Bora door de gevel van het L-gebouw.quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:57 schreef Mutant01 het volgende:
Ik wacht nog op de cijferpublicatie voor Ondernemingsrecht. Ik heb nu alle BA-vakken gehaald, behalve mijn minor, maar die laat ik bewust open.quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:57 schreef Mutant01 het volgende:
Altijd wel aandoenlijk, zo'n gastdocentje voor een groep beroepssarcasten.quote:Op woensdag 24 juni 2009 15:00 schreef Nautilus_ het volgende:
Wat ook grappig is: Mijn broer kreeg vorige week een gastcollege van iemand uit het bedrijfsleven. Die man: "Ik investeerde veel in mijn studie. Ik besteedde twee keer zoveel tijd aan mijn studie als de gemiddelde student." Iemand uit de zaal: "Bij ons noemen ze zo iemand gewoon een trage leerling."
Prima, met een beetje mazzel binnenkort nog een lucratief dealtje met de overheid.quote:Op woensdag 24 juni 2009 16:34 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Hoe doet je eigen bedrijfje het, zo tijdens de crisis?
Of slaan, voor wie bedreven is in karate.quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
25 euro in de vorm van vijf briefjes van vijf euro is prima doormidden te scheuren.
De overheid is de enige spender op dit moment zo lijkt het.quote:Op woensdag 24 juni 2009 16:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
Prima, met een beetje mazzel binnenkort nog een lucratief dealtje met de overheid.
Een communicatiemiddel voor schilders die met gevaarlijke stoffen werken. Twinner.quote:Op woensdag 24 juni 2009 16:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
Prima, met een beetje mazzel binnenkort nog een lucratief dealtje met de overheid.
Dat valt reuze mee, hoewel dat waarschijnlijk bij grootschalige automatiseringsprojecten wel het geval is. De consumentenmarkt draait ook nog wel redelijk door. Sponsordealtjes e.d. zijn binnen de juiste sectoren ook nog wel redelijk te doen. Maar zo'n overheidsdealtje is wel een iets stabielere inkomstenbron natuurlijk.quote:Op woensdag 24 juni 2009 16:57 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
De overheid is de enige spender op dit moment zo lijkt het.
quote:Wat dan, de hele dag gezellig namen verzinnen? Mulisch lezen? Moet iemand z'n hele leven overhoop gooien omdat er een of ander wijf met een foetus rondloopt?
Haha een moskee als uitvalsbasis voor een bewapende groep agenten voordat ze de boel neerslaan/schieten. Wel schoenen uitdoen!quote:Ongeveer vijfhonderd bewapende agenten zouden uit een moskee tevoorschijn zijn gekomen en betogers te lijf zijn gegaan in het centrum van Teheran.
Het komt wat schizofreen over.quote:Op woensdag 24 juni 2009 20:34 schreef Picchia het volgende:
[..]
Haha een moskee als uitvalsbasis voor een bewapende groep agenten voordat ze de boel neerslaan/schieten. Wel schoenen uitdoen!
quote:DNB zag helft groei van kredieten over het hoofd
Amsterdam, 24 juni. Op de balansen van Nederlandse banken is sinds 2000 slechts de helft van de groei in kredietverlening zichtbaar geweest.
Banken brachten sinds begin deze eeuw veel leningen via securitisatie onder in speciale vehikels buiten de balans. Daardoor zijn ze niet meegeteld in de officiële statistieken over kredietverlening door de banken.
Dat blijkt uit het Statistisch Bulletin dat De Nederlandsche Bank heeft gepubliceerd. De centrale bank heeft haar statistieken over de bancaire kredietverlening nu aangepast. Het securitiseren van leningen is het bundelen, herverpakken en doorverkopen van leningen aan anderen. Daarvoor plaatsen banken die leningen in zogeheten special purpose vehicles (SPV’s) buiten de balans, waarvan beleggers obligaties kunnen kopen.
Op deze manier hevelen de banken kredietrisico’s over naar andere partijen. Bovendien tellen ze niet meer mee bij het bedrag dat de banken gegeven een eigen vermogen maximaal mogen uitlenen en kunnen ze daardoor meer kredieten verstrekken.
Juist de grote hoeveelheid gesecuritiseerde hypotheken lag in de Verenigde Staten aan de wortel van de kredietcrisis.
neo-liberaal euforie na de instorting van het sovjetrijk... : de vrije markt lost het wel op...quote:Op woensdag 24 juni 2009 21:53 schreef Fastmatti het volgende:
Nederland is aan het instorten, niet door de kredietcrisis maar door twintig jaar lang te weigeren te investeren in dit land.
Paddy's?quote:Op woensdag 24 juni 2009 23:26 schreef Reya het volgende:
Verdomme, pubquiz verloren op de shootout.
"Welke dag is het vandaag?"quote:Op woensdag 24 juni 2009 23:26 schreef Reya het volgende:
Verdomme, pubquiz verloren op de shootout.
Dat plaatst dit toch wel in een iets ander perspectief:quote:Op donderdag 25 juni 2009 08:12 schreef Montov het volgende:
I could digress and say that you have the ability to give magnificent gentle kisses, or that I love your tan lines or that I love the curve of your hips, the erotic beauty of you holding yourself (or two magnificent parts of yourself) in the faded glow of the night's light...
Classy.
'recharge the batteries'...quote:Colbert: Tell me about the Mark Sanford nobody knows about.
Sanford: Well, I guess it would be the degree to which I love solitude. I love to be out in the woods with my boys.
Colbert (interrupting): Could I just change the subject for a minute?
Sanford: OK.
Colbert: Tell me about the Mark Sanford no one cares about.
Sanford: Well, I’d go back to the same guy who loves solitude with the boys and the wife down at the farm.
Colbert: If you like solitude, isn’t politics kind of an odd career to go into?
Sanford laughs and shrugs.
Colbert: What a masochistic thing to do, if you like being alone.
Sanford: Look, you don’t get to be as engaged as we are with the world of politics without being surrounded by people and loving people, but you’ve got to balance that with some time to recharge the batteries.
Overheidsinterventie heeft dit veroorzaakt. Door het onbeperkt bijdrukken van geld, door de HRA en door het verplicht stellen van hypotheken aan arme mensen. Daarbij niet te vergeten de ongebreidelde uitbreiding van het ambtenarenapparaat en de import van arme mensen die alleen maar geld kosten.quote:Op woensdag 24 juni 2009 22:57 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
neo-liberaal euforie na de instorting van het sovjetrijk... : de vrije markt lost het wel op...
die moet dus gefaald hebben volgens jou ?
Onbeperkt? Lijkt me niet .. dan was de inflatie miljoenen procenten geweest.quote:Op donderdag 25 juni 2009 12:52 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Overheidsinterventie heeft dit veroorzaakt. Door het onbeperkt bijdrukken van geld,
dat hoeft voor mij ook niet...maar hoezo stimuleert dat investeerders tot niet investeren ?quote:
door de HRA
?? daar weet ik niks van... een bank is vrij iemand een hypotheek te weigeren toch ?quote:en door het verplicht stellen van hypotheken aan arme mensen.
klassiek borrelpraat... hoezo gingen ondernemers daardoor minder investeren ?quote:Daarbij niet te vergeten de ongebreidelde uitbreiding van het ambtenarenapparaat en de import van arme mensen die alleen maar geld kosten.
quote:Pronto prontissimo son come il fulmine:
sono il factotum della città.
Ah, bravo Figaro! Bravo, bravissimo;
a te fortuna non mancherà.
Gelijk heb je. Wat zou ik zeuren, als zelfs de onderdaling in de onderwereld al een dolle boel is?quote:
quote:Vous n'êtes qu'un orgueil menti par les ténèbres
Aux yeux du solitaire ébloui de sa foi
Dit is toch een beat van niks. Noem je dit nou drum'nbass?quote:Op donderdag 25 juni 2009 18:05 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Gelijk heb je. Wat zou ik zeuren, als zelfs de onderdaling in de onderwereld al een dolle boel is?
Ik vergeet altijd de juiste volgorde, waardoor mijn onzekerheid nog toeneemt.quote:Op donderdag 25 juni 2009 20:16 schreef Picchia het volgende:
Als je dat 10 keer herhaald voordat je met een meisje gaat praten dan ben je dom, in de war, onhandig en onzeker, lijkt mij.
Dat krijg je op je Nokia 5800.quote:
Dat denk jij maar.quote:Op donderdag 25 juni 2009 21:18 schreef Mutant01 het volgende:
Monidique stinkt, hihi. Dat kan ie toch niet lezen.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |