abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70255311
Ik vraag me af of dit ook mensen zal raken die nu al in een goedkope huurwoning zitten?
Lijkt me toch sterk dat ze straks gewoon kunnen zeggen dat er ff 100,- euro op de huur komt, om die aardige woningcoöperaties maar extra te spekken...
  maandag 22 juni 2009 @ 15:45:07 #252
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_70255403
Ik zou natuurlijk ook gewoon mijn inkomen over mijn Duitse GmbH kunnen laten lopen, dan heb ik in NL geen inkomen en recht op huursubsidie.
:-)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator maandag 22 juni 2009 @ 16:04:03 #253
236264 crew  capricia
pi_70256112
quote:
Op maandag 22 juni 2009 15:42 schreef Phuturistixxx het volgende:
Ik vraag me af of dit ook mensen zal raken die nu al in een goedkope huurwoning zitten?
Lijkt me toch sterk dat ze straks gewoon kunnen zeggen dat er ff 100,- euro op de huur komt, om die aardige woningcoöperaties maar extra te spekken...
Ik lees het artikel net anders.
Namelijk dat je een woning huurt die commercieel bijv. 800 euro moet kosten. Door allerlei subsidies van de overheid aan de woningbouwcorporaties kost die woning jou 500 euro huur. Ongeacht hoe hoog je inkomen is.
Die subsidies zijn natuurlijk niet terecht voor mensen met een hoger inkomen. Daar is het niet voor bedoeld. En dus moeten dat soort subsiedies verdwijnen. Dat zal dan concreet in gaan houden dat de huur voor die inkomens zal stijgen, zodat het gelijk is aan een normaal commercieel niveau.

Zo begrijp ik de OP...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_70256583
Het zal meer tokkies in de prachtwijken brengen
het is zaak om niet de modale mens uit de prachtwijken te sturen

dus heel erg dom, niet doen
pi_70256716
quote:
Op maandag 22 juni 2009 16:17 schreef henkway het volgende:
Het zal meer tokkies in de prachtwijken brengen
het is zaak om niet de modale mens uit de prachtwijken te sturen

dus heel erg dom, niet doen

Tjee, als je twintig keer dezelfde post plaatst wordt het niet opeens wél een valide argument hè?
pi_70257485
quote:
Op maandag 22 juni 2009 16:20 schreef k_man het volgende:

[..]

Tjee, als je twintig keer dezelfde post plaatst wordt het niet opeens wél een valide argument hè?
Offtopic: Wat een prachtige fotos maak jij zeg.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_70258276
Tnx!
  maandag 22 juni 2009 @ 17:32:16 #258
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_70259317
quote:
Op maandag 22 juni 2009 00:59 schreef dvr het volgende:

[..]

Hier!! Vuige hippie. Eerst 5 jaar (zal wel 6 of 7 jaar zijn geweest, geef toe) de student uithangen -met door mij gefinancierde professoren, faculteiten, bibliotheken, OV-kaarten, etc- en dan zodra hij eindelijk eens een beetje productief dreigt te worden alles in eigen zak steken!

Je hebt gelijk! Naar mijn jarenlang arme student zijn moet ik wat gaan terugbetalen aan de maatschappij waardoor ik per saldo ook arm blijf..

Waarom heb ik in Godsnaam gestudeerd?
  maandag 22 juni 2009 @ 17:43:21 #259
45206 Pietverdriet
pi_70259662
quote:
Op maandag 22 juni 2009 17:32 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Je hebt gelijk! Naar mijn jarenlang arme student zijn moet ik wat gaan terugbetalen aan de maatschappij waardoor ik per saldo ook arm blijf..

Om ziehiehieluge mensen en ambtenaren van een belegde boterham en dak boven het hoofd te voorzien.
Kennedy zei: ask not what your country can do for you - ask what you can do for your country..
Die vraag hoeven we in Nederland niet te stellen, dat verteld de overheid je keurig.
pi_70267126
quote:
Op maandag 22 juni 2009 17:32 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Dat kun je afvragen ja, je zou van te voren misschien een kosten baten analyse kunnen maken?
Ik heb nooit gestudeerd, maar heb toch een zeer behoorlijke baan, ipv te studeren aan een universiteit heb ik zeer veel tijd en energie gestoken in zelf ontwikkeling, kortom studeren is geen must.
  maandag 22 juni 2009 @ 20:42:48 #261
45206 Pietverdriet
pi_70267188
quote:
Op maandag 22 juni 2009 20:40 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat kun je afvragen ja, je zou van te voren misschien een kosten baten analyse kunnen maken?
Ik heb nooit gestudeerd, maar heb toch een zeer behoorlijke baan, ipv te studeren aan een universiteit heb ik zeer veel tijd en energie gestoken in zelf ontwikkeling, kortom studeren is geen must.
Alleen met begrijpend lezen gaat het nog wat lastig
pi_70267275
quote:
Op maandag 22 juni 2009 20:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Alleen met begrijpend lezen gaat het nog wat lastig
Neuken dan wel weer heel goed
  maandag 22 juni 2009 @ 20:48:23 #263
45206 Pietverdriet
pi_70267407
quote:
Op maandag 22 juni 2009 20:45 schreef raptorix het volgende:

[..]

Neuken dan wel weer heel goed
PM me maar
pi_70267465
quote:
Op maandag 22 juni 2009 20:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

PM me maar
Alleen reactie met foto
pi_70270240
quote:
Op maandag 22 juni 2009 16:04 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik lees het artikel net anders.
Namelijk dat je een woning huurt die commercieel bijv. 800 euro moet kosten. Door allerlei subsidies van de overheid aan de woningbouwcorporaties kost die woning jou 500 euro huur. Ongeacht hoe hoog je inkomen is.
Hoezo commercieel 800 euro? Misschien qua vraag en aanbod ja, omdat het aanbod wordt beperkt door de hoeveelheid land en het beleid, terwijl de vraag er is omdat de hogere inkomens een flinke belastingkorting krijgen wanneer ze zich fors in de schulden steken voor een dak boven hun hoofd.

Er is geen vrije markt, dus kun je ook niet de commerciele prijs bepalen. Schaf de hypotheekrente af, en zo'n woning is commercieel nog maar 600 waard, dan hebben we het nog maar over 100 euro.

Het is sowieso een gereguleerde markt, daar kom je sowieso niet onderuit want de vraag is altijd groter dan het aanbod. Dan moet je kijken naar de manier waarop die gereguleerd wordt en in welke mate. Met de mate heb ik op zich geen probleem, maar als we bijna allemaal een heel groot deel van ons inkomen kwijt zijn aan wonen (wat de werkgevers ten koste van onze internationale concurrentiepositie moeten ophoesten en wat wij weer moeten ophoesten door ons voor de komende twintig jaar slaaf van de bank te maken), terwijl de meesten van ons helemaal niet zo briljant wonen, dan wordt het dus niet goed gereguleerd.

Grootste probleem is de HRA, die verstoort ook de huurmarkt, het tweede probleem is het functioneren van de woningcorporaties, ook in relatie tot hun doelstelling, het derde probleem is dat van de grenswaarden die de overheid hanteert. Maak zaken als huurtoeslag en indirecte subsidie traploos.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 22 juni 2009 @ 21:58:05 #266
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_70270456
ben benieuwd hoe ze een bestaand huurcontract willen openbreken.
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_70271547
quote:
Op maandag 22 juni 2009 21:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hoezo commercieel 800 euro? Misschien qua vraag en aanbod ja, omdat het aanbod wordt beperkt door de hoeveelheid land en het beleid, terwijl de vraag er is omdat de hogere inkomens een flinke belastingkorting krijgen wanneer ze zich fors in de schulden steken voor een dak boven hun hoofd.

Er is geen vrije markt, dus kun je ook niet de commerciele prijs bepalen. Schaf de hypotheekrente af, en zo'n woning is commercieel nog maar 600 waard, dan hebben we het nog maar over 100 euro.
Merkwaardige redenatie. De HRA is in feite een soort subsidie voor woningeigenaren. Als je die afschaft wordt het kopen van een woning dus onaantrekkelijker. Oftwel: huren wordt aanlokkelijker. Als de vraag naar huurwoningen stijgt zal de prijs ook stijgen en niet dalen zoals jij zegt.
  maandag 22 juni 2009 @ 22:28:37 #268
45206 Pietverdriet
pi_70271951
quote:
Op maandag 22 juni 2009 22:19 schreef k_man het volgende:

[..]

Merkwaardige redenatie. De HRA is in feite een soort subsidie voor woningeigenaren. Als je die afschaft wordt het kopen van een woning dus onaantrekkelijker. Oftwel: huren wordt aanlokkelijker. Als de vraag naar huurwoningen stijgt zal de prijs ook stijgen en niet dalen zoals jij zegt.
Je kan de HRA wel afschaffen, net als alle andere aftrekposten en subsidies, maar dan zal je de lasten voor de burger moeten verlagen.
pi_70273017
quote:
Op maandag 22 juni 2009 07:36 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Mja dat is dus wel een van de, zo niet het, nade(e)l(en) van wonen waar ik woon. Tis goedkoop, maar je houdt je hart vast wanneer een van de buren verhuist. Nu is het rustig (nog steeds regelmatig vaag gekrijs, middernachtelijk geschreeuw en onduidelijk lawaai, maar das rustig) maar ieder moment kan er idd weer een tokkie in de straat komen wonen die de hele boel op stelten zet.

Maar om nou +500 euro per maand neer te leggen om daar van af te zijn... Neh, nog steeds niet echt aantrekkelijk...
En vanmorgen waren mijn ruitenwissers ineens stuk...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_70273512
quote:
Op maandag 22 juni 2009 22:19 schreef k_man het volgende:
Merkwaardige redenatie. De HRA is in feite een soort subsidie voor woningeigenaren. Als je die afschaft wordt het kopen van een woning dus onaantrekkelijker.
En dalen dus de huizenprijzen, en als een huis minder duur is kun je het ook voor minder verhuren, sterker nog, je zult wel moeten.
quote:
Oftwel: huren wordt aanlokkelijker. Als de vraag naar huurwoningen stijgt zal de prijs ook stijgen en niet dalen zoals jij zegt.
Als je de HRA ineens afschaft en de rest hetzelfde laat korte tijd wel ja. Maar mijn punt is dat het een en dezelfde markt is. Je hebt woonruimte, daar is per definitie gebrek aan, en je hebt een maandelijks bedrag wat dat kost (ook zonder hypotheek). Kopen is in principe voor de vrager die voor de lange termijn en de stabiliteit gaat, huren is voor de beweeglijke woonruimtevrager voor de kortere termijn.

Nu is er een kunstmatige scheiding. Als je de markt goed reguleert dan houd je de woonlasten laag (loonkosten en internationale concurrentiepositie), je houdt iedereen mobiel die mobiel wil zijn, je streeft naar behoud van de woningvoorraad (laat lagere inkomens ook kopen als ze daar toch willen blijven zitten), en je streeft naar stabiliteit van het geheel, conjunctuurbestendigheid en remming daarvan dus. Dat betreft zowel de onderkant als de bovenkant, en die zijn ook onderdeel van hetzelfde geheel.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_70273590
Als de overheid 100.000 huurwoningen per jaar gaat bouwen dan kunnen ze de huren best vrij laten
goed voor de economie
pi_70405045
Schiet mij maar lek, weten ze wel wat ze willen
quote:
vr 26 jun 2009, 17:53 |
Huizen niet meer alleen naar inkomen verdeeld
DEN HAAG - Door een aanpassing van de Huisvestingswet hoeven gemeenten bij de verdeling van goedkope huizen niet langer alleen te kijken naar het inkomen van mensen.

Dat valt op te maken uit een mededeling van het ministerie van Wonen, Wijken en Integratie. Gemeenten kunnen ook proberen wijken een eigen karakter te geven, door bijvoorbeeld rustige mensen bij rustige mensen te zetten of ouderen bij ouderen. De gemeenten kunnen juist ook willen mixen.

Toekomstige bewoners kunnen ook aangeven naar een rustige of juist heel kleurrijke wijk te willen.
pi_70411146
Mgihgihgigh prachtig hoe ze grote-gribus-wijk-met-de-bierkratjes-en-witte-sokken-in-de-voortuin-en-peter-beense-op-de-boombox-op-15 eufemistisch weten te vatten onder de noemer "kleurrijk.

I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  Moderator vrijdag 26 juni 2009 @ 23:26:30 #274
236264 crew  capricia
pi_70412182
Doe mij dan maar een huur van 300 euro in een rustige villawijk!
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  † In Memoriam † vrijdag 1 oktober 2010 @ 14:34:27 #275
230491 Zith
pls tip
pi_87061430
Waar men de PvdA uitschold omdat ze rijkere mensen in huurwoningen meer wilden laten betalen, gaat het nieuwe kabinet precies hetzelfde doen :)

Na 4 jaar scheefwonen betaal je 20% (eigenlijk 1,05 tot de 4e) meer op de huurprijs, en waarschijnlijk 250% meer dan je buurman die huurtoeslag ontvangt :)

VVD _O_
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_87062354
Welke huurprijzen vallen onder scheefwonen dan?
Alles waar je huursubsidie voor kunt aanvragen?
Wanneer woon je scheef als je (net) geen huursubsidie kunt aanvragen maar wel in een woning woont die er nog net voor in aanmerking komt?

bij net boven subsidie grens is er geen optie om te kopen je kunt dan niet genoeg hypotheek krijgen want waar kun je nou voor 4,5 x 27575 110300 een gelijkwaardige eengezinswoning kopen?

maar je huur van ¤ 640 zou dan dus wel extra verhoogd mogen worden?
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  † In Memoriam † vrijdag 1 oktober 2010 @ 15:00:42 #277
230491 Zith
pls tip
pi_87062519
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 14:56 schreef ender_xenocide het volgende:
Welke huurprijzen vallen onder scheefwonen dan?
Alles waar je huursubsidie voor kunt aanvragen?
Wanneer woon je scheef als je (net) geen huursubsidie kunt aanvragen maar wel in een woning woont die er nog net voor in aanmerking komt?

bij net boven subsidie grens is er geen optie om te kopen je kunt dan niet genoeg hypotheek krijgen want waar kun je nou voor 4,5 x 27575 110300 een gelijkwaardige eengezinswoning kopen?

maar je huur van ¤ 640 zou dan dus wel extra verhoogd mogen worden?
Ik geloof dat als je meer dan 43.000 p.j. verdient en huurt..?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 15:11:49 #278
45206 Pietverdriet
pi_87063032
Geweldig hoe het falen van de overheid weer bij aad werknaad wordt neergelegd.
  † In Memoriam † vrijdag 1 oktober 2010 @ 15:13:09 #279
230491 Zith
pls tip
pi_87063085
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Geweldig hoe het falen van de overheid weer bij aad werknaad wordt neergelegd.
Als het via links niet doorgaat dan gaan ze wel rechtsom, uiteindelijk (in dit geval; hoger inkomen, hogere huur) doen ze allemaal hetzelfde.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 15:25:50 #280
45206 Pietverdriet
pi_87063670
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:13 schreef Zith het volgende:

[..]

Als het via links niet doorgaat dan gaan ze wel rechtsom, uiteindelijk (in dit geval; hoger inkomen, hogere huur) doen ze allemaal hetzelfde.
Meer staat, meer geld, en vooral niets echt aanpakken.
pi_87063739
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 12:46 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Slecht plan... Mensen die weinig verdienen worden al geholpen in de vorm van huurtoeslag etc, waarom moeten de "gewone" mensen nou weer meer betalen :(
Om die huurtoeslag te betalen?
pi_87064099
Hoe weten corporaties wie scheefwoont? Hebben ze ook al inzicht in de belastingdienst gegevens?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 15:40:11 #283
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_87064263
Bij de meeste verenigingen moet je toch en salaris opgeven? Dat bepaalt ook mede of je een woning mag huren of niet.. Die vereniging waar ik in zit staat in elk geval niet toe dat ik een woning wil die bijvoorbeeld een te lage huur heeft in verhouding met mijn salaris..
pi_87064284
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:40 schreef Swiffer het volgende:
Bij de meeste verenigingen moet je toch en salaris opgeven? Dat bepaalt ook mede of je een woning mag huren of niet.. Die vereniging waar ik in zit staat in elk geval niet toe dat ik een woning wil die bijvoorbeeld een te lage huur heeft in verhouding met mijn salaris..
Dat is toch alleen bij aanvang van het huurcontract?
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 15:45:40 #285
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_87064473
Neup, ik moest een salarisindicatie bij inschrijving overleggen , en deze zelf up to date houden.

Maar dat is al even geleden, dus misschien is dat inmiddels veranderd bij nieuwe inschrijvingen.
pi_87064532
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:45 schreef Swiffer het volgende:
Neup, ik moest een salarisindicatie bij inschrijving overleggen , en deze zelf up to date houden.
Daar heb ik nog nooit van gehoord. Dus je huurt een woning van een wbv, en moet elk jaar je jaaropgave laten zien? Wat gebeurt er dan als je salaris dusdanig is gestegen dat je geen recht meer op die woning hebt?
pi_87067900
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:46 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Daar heb ik nog nooit van gehoord. Dus je huurt een woning van een wbv, en moet elk jaar je jaaropgave laten zien? Wat gebeurt er dan als je salaris dusdanig is gestegen dat je geen recht meer op die woning hebt?
De wet beschermt huurders, ze kunnen je er niet uitzetten zolang je de huur betaald. Trouwens als mijn verhuurder komt vragen wat ik verdien krijgen ze mijn middelvinger te zien, het gaat ze namelijk helemaal niets aan wat ik verdien.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 19:36:21 #288
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_87072561
Het nieuwe kabinet gaat de huren verhogen voor "scheefhuurders".
Ik citeer uit het regeerakkoord:
quote:
• Voor huishoudens met een inkomen tot 43.000 euro stijgen de huren bij gereguleerde
woningen niet met meer dan de inflatie.
• De doorstroming op de huurmarkt wordt bevorderd door voor huurders van een
gereguleerde woning met een huishoudinkomen van meer dan 43.000 euro een
maximale huurstijging van inflatie + 5% toe te staan.
Het is op het randje, minder erg dan ik gedacht had, maar toch. Twee minimumloonverdieners die een woning delen staan al als scheefhuurder te boek, maar als je gaat rekenen zou een dergelijk stel ongeveer 180k hypotheek kunnen krijgen, daar kan je een hele redelijke woning van kopen.
Veel interessanter is de volgende maatregel:

quote:
• Huurders van een corporatiewoning krijgen het recht hun woning tegen een redelijke
prijs te kopen.
Wat dit precies betekent is afwachten. Ik heb zelf al eens een voorstel gedaan bij mijn verhuurder, maar die werd afgewezen met de reden dat 'er voldoende woningen beschikbaar moeten blijven in het segment van <<mijn adres>>'.

Het probleem op de woningmarkt is dat de sloop van woningen zich voornamelijk afspeelt in het betaalbare segment, terwijl bouw zich voornamelijk op het dure segment richt. Huurders worden als duivels gezien, maar er zijn genoeg woningbezitters(kopers) die makkelijk een duurdere woning kunnen kopen. Deze scheefkoop wordt niet aangepakt.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 21:46:44 #289
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_87078590
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 13:06 schreef Swetsenegger het volgende:
Geld om 'nieuwe goede dingen' te doen :? Waarom doen ze dat nu al niet met die miljarden reserves waar woningcorporaties op zitten.
ja precies, hele steden zijn van die gasten. kan me nauwelijks voorstellen dat ze er niets aan overhouden.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 1 oktober 2010 @ 21:51:27 #290
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_87078863
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 19:36 schreef ouderejongere het volgende:
Het nieuwe kabinet gaat de huren verhogen voor "scheefhuurders".
Ik citeer uit het regeerakkoord:
[..]

Het is op het randje, minder erg dan ik gedacht had, maar toch. Twee minimumloonverdieners die een woning delen staan al als scheefhuurder te boek, maar als je gaat rekenen zou een dergelijk stel ongeveer 180k hypotheek kunnen krijgen, daar kan je een hele redelijke woning van kopen.
Veel interessanter is de volgende maatregel:
[..]

Wat dit precies betekent is afwachten. Ik heb zelf al eens een voorstel gedaan bij mijn verhuurder, maar die werd afgewezen met de reden dat 'er voldoende woningen beschikbaar moeten blijven in het segment van <<mijn adres>>'.

Het probleem op de woningmarkt is dat de sloop van woningen zich voornamelijk afspeelt in het betaalbare segment, terwijl bouw zich voornamelijk op het dure segment richt. Huurders worden als duivels gezien, maar er zijn genoeg woningbezitters(kopers) die makkelijk een duurdere woning kunnen kopen. Deze scheefkoop wordt niet aangepakt.
Als die prijs echt redelijk is koop ik als notoire scheefhuurder mijn woning wel. Maar hoe moet dit in de praktijk gaan werken? Je bent verplicht je meest recente loonstrook over te dragen aan een corporatie?
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 22:08:28 #291
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_87079785
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 21:51 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Als die prijs echt redelijk is koop ik als notoire scheefhuurder mijn woning wel. Maar hoe moet dit in de praktijk gaan werken? Je bent verplicht je meest recente loonstrook over te dragen aan een corporatie?
Dat zit er wel in. De verhuurder zal bij de volgende huuraanpassing vragen een jaaropgaaf in te sturen. Of ze die nog gaan controleren weet ik niet. Je kan zelf ook een A4-tje uitprinten met een fictief bedrijf, jouw sofinummer en een salaris van 20k.
De meeste corporaties hebben een koopgarantregeling, dan koop je de woning voor 75% van de marktwaarde. Bij verkoop koopt de corporatie de woning terug voor 75% van de -op dat moment- marktwaarde. Je haalt dan wel veel minder winst, maar je zit nooit met een onverkoopbare woning. Ik weet alleen niet of je alsnog dezelfde woning kan huren als kopen een te grote stap is gebleken.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 22:12:50 #292
45206 Pietverdriet
pi_87079987
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 22:08 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Dat zit er wel in. De verhuurder zal bij de volgende huuraanpassing vragen een jaaropgaaf in te sturen. Of ze die nog gaan controleren weet ik niet. Je kan zelf ook een A4-tje uitprinten met een fictief bedrijf, jouw sofinummer en een salaris van 20k.
De meeste corporaties hebben een koopgarantregeling, dan koop je de woning voor 75% van de marktwaarde. Bij verkoop koopt de corporatie de woning terug voor 75% van de -op dat moment- marktwaarde. Je haalt dan wel veel minder winst, maar je zit nooit met een onverkoopbare woning. Ik weet alleen niet of je alsnog dezelfde woning kan huren als kopen een te grote stap is gebleken.
Zwartwerken en andere mensen aanzetten tot fraude, je bent écht het een waar sociaal wonder. Moet je trouwens niet ergens in een ander topic schelden op mensen die veel verdienen?
  † In Memoriam † vrijdag 1 oktober 2010 @ 22:15:23 #293
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_87080117
Kunnen ze dit niet ook op de gehandicapten en zieken afwentelen? Of het sociaal minimum wat verder naar beneden?

Scheefhuurders hun staatssteun afpakken, hoe durven ze!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 1 oktober 2010 @ 22:16:38 #294
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_87080191
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 22:08 schreef ouderejongere het volgende:

Hmz 75% zou best interessant kunnen worden.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 22:36:43 #295
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_87081174
M.a.w.: als je keihard je best doet op je werk en je wordt beloond door je werkgever middels een salarisverhoging zal dit voor niks zijn? Waar gaan we heen met die land. :N

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  † In Memoriam † zaterdag 2 oktober 2010 @ 12:02:58 #296
230491 Zith
pls tip
pi_87093140
Wat voor huis kan je kopen met een inkomen van 43.000 p.j.? 170.000 oid? Dus dan heb je (als 43k verdiener) de keuze: of je verlaat je rijtjeshuis met genoeg ruimte voor de kinderen voor een kleiner huis, of gaat enorm veel betalen (33% meer in 5 jaar met 6% 'boete'+ 1.5% inflatie)
pi_87093738
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 12:02 schreef Zith het volgende:
Wat voor huis kan je kopen met een inkomen van 43.000 p.j.? 170.000 oid? Dus dan heb je (als 43k verdiener) de keuze: of je verlaat je rijtjeshuis met genoeg ruimte voor de kinderen voor een kleiner huis, of gaat enorm veel betalen (33% meer in 5 jaar met 6% 'boete'+ 1.5% inflatie)
Je gaat niet enorm veel betalen. Je gaat minder weinig betalen.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 13:07:47 #298
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_87095179
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 19:36 schreef ouderejongere het volgende:
maar er zijn genoeg woningbezitters(kopers) die makkelijk een duurdere woning kunnen kopen. Deze scheefkoop wordt niet aangepakt.
Dit meen je toch niet serieus mag ik hopen? Dat duivelse scheefhuren aanpakken is al twijfelachtig, met verschillende prijzen voor hetzelfde product, maar mensen dwingen een duurder huis te kopen is echt van de zotte.
Vampire Romance O+
pi_87095413
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 13:07 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Dit meen je toch niet serieus mag ik hopen? Dat duivelse scheefhuren aanpakken is al twijfelachtig, met verschillende prijzen voor hetzelfde product, maar mensen dwingen een duurder huis te kopen is echt van de zotte.
Hoezo... het komt op hetzelfde neer, mensen dwingen meer geld voor hetzelfde product te laten betalen omdat je meer verdient. Dat is altijd een krankzinnig plan ongeacht om welk product of dienst het gaat.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_87095813
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 13:16 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Hoezo... het komt op hetzelfde neer, mensen dwingen meer geld voor hetzelfde product te laten betalen omdat je meer verdient. Dat is altijd een krankzinnig plan ongeacht om welk product of dienst het gaat.
Nee, je draait het om. Mensen met veel geld moeten een marktconforme prijs betalen. Mensen met weinig geld krijgen het product een beetje goedkoper omdat ze het anders niet kunnen betalen en het wel een eerste levensbehoefte is. Rijke mensen betalen dus niet meer, arme mensen betalen minder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')