Omdat ze dan niet meer kunnen garanderen dat OS X goed werkt op alle "ondersteunde" systemen. Inclusief de wokkietokkie hardware van Piet's PC Paleis. Die "het werkt altijd" gebruikservaring verdwijnt dan als sneeuw voor de zon.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 14:41 schreef Rosbief het volgende:
Als OSX zoveel beter is, waarom maken ze er dan gewoon geen legale pc-versie van?
Ah, voor de rest ben je het met de afbeeldingen eens?quote:Op zondag 21 juni 2009 18:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Meer dan 3 GB ram kan je vergeten onder 32 Bits, en met 64 Bits vista of XP heb je een heleboel compatibiliteitsproblemen met je applicaties.
Nee, maar wel door een betere chipset, betere processor, betere brander, betere wifi, beter scherm, betere accu, betere behuizing, lager gewicht en meer applicaties.quote:Op zondag 21 juni 2009 19:06 schreef Afvoerput het volgende:
$2100,- prijsverschil wordt gerechtvaardigd door een ander besturingssysteem?
Bouwkwaliteit, HP maakt duurzame laptops.quote:Op zondag 21 juni 2009 19:10 schreef nietzman het volgende:
Bouwkwaliteit, gewicht, accuduur, beter scherm en snelheid zijn niet relevant in zo'n grafiekje voor jou?
Beter is ook zo'n mooi subjectief begrip.quote:Op zondag 21 juni 2009 19:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, maar wel door een betere chipset, betere processor, betere brander, betere wifi, beter scherm, betere accu, betere behuizing, lager gewicht en meer applicaties.
Om nog maar te zwijgen over de dingen die niet in het tabelletje staan, zoals het verlichte toetsenbord en de magnetische adapteraansluiting.
Dus je geeft toe dat de apple beter is, maar het intresseert je niet.quote:Op zondag 21 juni 2009 19:26 schreef Afvoerput het volgende:
[..]
Bouwkwaliteit, HP maakt duurzame laptops.
gewicht, waar praten we over? 1 kg?
accuduur, hier heb je een punt. Hoewel ikzelf een acer heb waarvan de accu ongeveer 2 uur meegaat. Daar ondervind ik geen last van.
beter scherm en snelheid, dit is objectiveerbaar?
Tuurlijk. Kleurechtheid, kijkhoeken, responssnelheden enzovoorts zijn allemaal prima te meten hoor.quote:Op zondag 21 juni 2009 19:26 schreef Afvoerput het volgende:
Het gaat om het prijs verschil van 2100,-. Wat volgens de apple fanboys geheel terecht is.quote:Op zondag 21 juni 2009 19:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dus je geeft toe dat de apple beter is, maar het intresseert je niet.
Euh, nee. Kijk in de tabel. Elke feature van de MBP is beter dan die van HP.quote:Op zondag 21 juni 2009 19:27 schreef Afvoerput het volgende:
[..]
Beter is ook zo'n mooi subjectief begrip.
Het is ook terecht om meer te betalen voor een product wat beter in elkaar steekt.quote:Op zondag 21 juni 2009 19:30 schreef Afvoerput het volgende:
[..]
Het gaat om het prijs verschil van 2100,-. Wat volgens de apple fanboys geheel terecht is.
Vergelijk je ook autos op die manier?quote:Op zondag 21 juni 2009 19:30 schreef Afvoerput het volgende:
[..]
Het gaat om het prijs verschil van 2100,-. Wat volgens de apple fanboys geheel terecht is.
Eigenlijk is het gewoon penisnijd.quote:Op zondag 21 juni 2009 19:32 schreef nietzman het volgende:
En natuurlijk is het weer fanboyisme, maar als je meer geld voor een auto, voedsel, of kleding uittrekt is het de normaalste zaak van de wereld..
Zoek dan eens een vergelijkbare laptop qua processorsnelheid, batterijduur en scherm. Dan zal het verschil, als het er al is, aanzienlijk minder zijn. De vraag is: heb jij $2100 over voor al die features? Zo nee: Dan moet je die Apple niet kopen. Zo ja, dan wel.quote:Op zondag 21 juni 2009 19:30 schreef Afvoerput het volgende:
Om nog maar te zwijgen over de resolutie, die gewoon in het tabelletje staat. En ik gok dat die HP ook geen LED-backlight en glazen voorplaat heeft.quote:Op zondag 21 juni 2009 19:30 schreef nietzman het volgende:
[..]
Tuurlijk. Kleurechtheid, kijkhoeken, responssnelheden enzovoorts zijn allemaal prima te meten hoor.
Waarom is een roeiboot goedkoper dan een speedboot? Kom op zeg, maak nog een paar kromme vergelijkingen.quote:Op zondag 21 juni 2009 19:34 schreef Iblis het volgende:
[..]
Zoek dan eens een vergelijkbare laptop qua processorsnelheid, batterijduur en scherm. Dan zal het verschil, als het er al is, aanzienlijk minder zijn. De vraag is: heb jij $2100 over voor al die features? Zo nee: Dan moet je die Apple niet kopen. Zo ja, dan wel.
Het is niet alsof Apple mensen dwingt hun laptops te kopen hoor, ze vragen er een bepaald bedrag voor, en als mensen dat ervoor over hebben, dan is er een koop. Zo simpel werkt het, en het verkoopsucces bepaalt volgens mij mede of je kunt zeggen dat iets 'terecht' is. Is het terecht dat een Ferrari heel duur is en dat je ook met Daihatsu Charade van A naar B komt? Wie zal het zeggen.
Tuurlijk een hype.quote:Op zondag 21 juni 2009 19:40 schreef Afvoerput het volgende:
Oja, en het fenomeen hype zegt je verder ook niets?
Dit prijs- (en kwaliteits)verschil is er jaren, ook al voor de ‘hype’. Maar, is het terecht dat een roeiboot goedkoper is dan een speedboot? Als ik jouw redenatie volg niet namelijk. Behalve dan de speedbootfanboys, die vinden van wel.quote:Op zondag 21 juni 2009 19:40 schreef Afvoerput het volgende:
Waarom is een roeiboot goedkoper dan een speedboot? Kom op zeg, maak nog een paar kromme vergelijkingen.
Oja, en het fenomeen hype zegt je verder ook niets?
Er moet in het internettijdperk juist minder van dat soort zooi standaard geinstalleerd zijn bij je OS. Makkelijk met een paar knoppen downloadbaar en installeerbaar, prima, maar standaard meegeleverd? Ook iLife (en daar ben ik verder best over te spreken) had van mij niet standaard meegehoeven. Een OS moet je applicaties faciliteren, niet je applicaties zijn.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 11:44 schreef VNA9216 het volgende:
Tevens mist het hier en daar gewoon dingen waarvan je er gewoon vanuit gaat dat het bij een OS zit (zoals een paint achtig programma)
Natuurlijk is het terecht dat een speedboot meer kost. Je vergelijkt immers twee totaal verschillende dingen. Dat plaatje vergelijkt twee dezelfde dingen, namelijk laptops, en dan is het niet terecht dat een laptop met de merknaam apple $2100,- duurder is. Want wanneer je de specs vergelijkt is het verschil alleen voor een mierenneuker zichtbaar.quote:Op zondag 21 juni 2009 19:41 schreef Iblis het volgende:
[..]
Dit prijs- (en kwaliteits)verschil is er jaren, ook al voor de ‘hype’. Maar, is het terecht dat een roeiboot goedkoper is dan een speedboot? Als ik jouw redenatie volg niet namelijk. Behalve dan de speedbootfanboys, die vinden van wel.
Ga je zo met je poppen gooien, je hebt game set en match verloren vriendquote:Op zondag 21 juni 2009 19:55 schreef Afvoerput het volgende:
[..]
Natuurlijk is het terecht dat een speedboot meer kost. Je vergelijkt immers twee totaal verschillende dingen. Dat plaatje vergelijkt twee dezelfde dingen, namelijk laptops, en dan is het niet terecht dat een laptop met de merknaam apple $2100,- duurder is. Want wanneer je de specs vergelijkt is het verschil alleen voor een mierenneuker zichtbaar.
Zie mijn linkjes gisteren. een vergelijkbare Vaio was 450 euro duurder.quote:Op zondag 21 juni 2009 19:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik denk dat de topmodellen van Sony Vaio een aardig eind in de richting komen van de Macbook pro, maar daar ligt de prijs dan ook in de buurt.
dus een speedboot is geen bootquote:Op zondag 21 juni 2009 19:55 schreef Afvoerput het volgende:
[..]
Natuurlijk is het terecht dat een speedboot meer kost. Je vergelijkt immers twee totaal verschillende dingen. Dat plaatje vergelijkt twee dezelfde dingen, namelijk laptops, en dan is het niet terecht dat een laptop met de merknaam apple $2100,- duurder is. Want wanneer je de specs vergelijkt is het verschil alleen voor een mierenneuker zichtbaar.
Ja natuurlijk man. Zelfde als met de iPod, iedereen blijft maar schreeuwen dat het een hype is.quote:Op zondag 21 juni 2009 19:56 schreef Afvoerput het volgende:
Wil je soms beweren dat er geen sprake is van een apple-hype?
Tja, gek eigenlijk. Terwijl iedereen die een apple heeft helemaal lyrisch is over het product. Maar dat komt natuurlijk omdat iedereen geïndoctrineerd wordt door microsoft, helemaal niet omdat apple iets wat overpiced is.quote:Op zondag 21 juni 2009 20:01 schreef Swetsenegger het volgende:
en sowieso, waarom is 6% marktaandeel van apple een hype tegenover 90% marktaandeel voor windows? Wat is dat laatste dan? Een hyper?
+1quote:Verder zou ik gewoon als protest al geen apple kopen puur vanwege hun belachelijke maatstaven m.b.t. de prijs..
En al die mensen zijn zo lyrisch over hun product en oh wat is het goed.quote:Op zondag 21 juni 2009 20:18 schreef Afvoerput het volgende:
[..]
Tja, gek eigenlijk. Terwijl iedereen die een apple heeft helemaal lyrisch is over het product. Maar dat komt natuurlijk omdat iedereen geïndoctrineerd wordt door microsoft, helemaal niet omdat apple iets wat overpiced is.
Hey, het papierloze kantoor is weer eens terugquote:Op zondag 21 juni 2009 20:00 schreef iBolt het volgende:
NOOIT meer papier nodig
Ja erg he, ik ben er al voor de derde keer met een nieuwe machine ingetrapt.quote:Op zondag 21 juni 2009 20:24 schreef Blackf1re het volgende:
Mensen die niet toe willen geven dat ze voor veel geld genaaid zijn![]()
Stockholmsyndroom! Geef het nou toe dan!!!!1quote:Op zondag 21 juni 2009 20:29 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ja erg he, ik ben er al voor de derde keer met een nieuwe machine ingetrapt..
quote:Op zondag 21 juni 2009 20:29 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ja erg he, ik ben er al voor de derde keer met een nieuwe machine ingetrapt..
En dan neem je nogal een stap door Dell te bestempelen als een a-brand, want dat is het absoluut niet.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 14:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja, er is niemand die zegt dat apples goedkoop zijn. Maar goed de eerdere link naar de adamo toont aan dat vergelijkbare hardware van andere a-brands niet goedkoper is.
Wij vergelijken apple toch ook niet met een acer?quote:Op zondag 21 juni 2009 20:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik vraag me af waarom je dit soort topics in PTA niet tegen komt, mensen die vinden dan hun Fiat veel beter is dan een Audi en dat die veel te duur is.
Omdat niet 95% van de automobilisten in een Fiat rijdt en maar een beperkt groepje fanboys in een Audi.quote:Op zondag 21 juni 2009 20:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik vraag me af waarom je dit soort topics in PTA niet tegen komt, mensen die vinden dan hun Fiat veel beter is dan een Audi en dat die veel te duur is.
Beter scherm lijkt me duidelijk: de HP notebook in het voorbeeld komt qua scherm dichter uit bij een 15" MBP (qua resolutie) om het nog maar niet te hebben over de verdere kwaliteiten van het scherm. En een 2.1 GHz AMD CPU?quote:Op zondag 21 juni 2009 19:26 schreef Afvoerput het volgende:
[..]
Bouwkwaliteit, HP maakt duurzame laptops.
gewicht, waar praten we over? 1 kg?
accuduur, hier heb je een punt. Hoewel ikzelf een acer heb waarvan de accu ongeveer 2 uur meegaat. Daar ondervind ik geen last van.
Ik gok ook zo maar dat de verschillen in kwaliteit in autoland lang niet (meer) zo uitgesproken duidelijk zijn als de verschillen tussen een Mac en een Windows PC. Windows en OSX vergelijken is analoog aan een VW Kever te vergelijken met een Audi A8.quote:Op zondag 21 juni 2009 20:38 schreef Blackf1re het volgende:
[..]
Omdat niet 95% van de automobilisten in een Fiat rijdt en maar een beperkt groepje fanboys in een Audi.
Nee dat nietquote:Op zondag 21 juni 2009 20:28 schreef Litpho het volgende:
[..]
Hey, het papierloze kantoor is weer eens terug.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |