quote:
Ah een beetje een sluimerend Fokbestaan leid je dus.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 18:53 schreef victorinox het volgende:
[..]
![]()
Hoewel ik nooit echt weg ben geweest, ik doe het alleen rustiger aan.
Tevens doe ik ook niet meer aan FMT omdat dat te veel tijd kost.
Red Eye? Niet die met Cilian Murphy maar die Koreaanse?quote:Op zondag 12 juli 2009 01:21 schreef Neelzfinch het volgende:
Ik ben op zoek naar een (horror?)film waarvan ik een paar jaar geleden in de bioscoop een trailer had gezien. Het begint met een paar jonge dames die in het vliegtuig naast een man komen te zitten en alles lijkt koek en ei. Maar ineens slaat de film over in een horrorfilm. Zo werd dat in de trailer naar voren gebracht. Ik ben helaas de titel van de film vergeten, maar zou hem nog graag willen zien. Wie o wie helpt mij?
Snakes on a Plane kan ook natuurlijk nog...quote:Op zondag 12 juli 2009 01:26 schreef Tim86 het volgende:
Klikt als Red Eye of Flightplan, maar dat ging slechts om 1 dame.
Helaas. Ik kan mij deze serie wel vaag herinneren...quote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:18 schreef Terpentin07 het volgende:
[..]
Deze misschien?
[ afbeelding ]
http://de.wikipedia.org/wiki/Luzie,_der_Schrecken_der_Stra%C3%9Fe
Of deze
[ afbeelding ]
http://de.wikipedia.org/w(...)us_dem_zweiten_Stock
ja is Snatch, geweldige film!!quote:Op vrijdag 26 juni 2009 00:20 schreef Fingon het volgende:
Ik zoek een film, het gaat over crimineel circuit, illegaal boksen, met in het plot Ierse kampers, waarvan de leider geddwongen wordt te vechten, ze verbranden zijn moeder levend in een caravan, en uiteindelijk vecht hij en maakt hij massa's winst door op zichzelf te gokken, een erg leuke film die ik nog wel eens wil zien, een beetje a la layer cake
Roman Holiday lijkt me dat.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 15:33 schreef SuperPoekie het volgende:
Ik zoek een oude zwart-wit film.
De enige scene die ik me herinner is dat er een (gemaskerd) bal aan de gang is. De vrouwelijke hoofdrolspeelster heeft een witte jurk met grote zwarte stippen (echt grote polka-dots) aan. Zij en de mannelijke hoofdrolspeler zijn bezig met een juwelenroof of iets dergelijks en vluchten naar een vliegtuig op een scootertje.
Is misschien paris when it sizzles, want ik dacht dat de vrouw audrey hepburn was, maar zeker weet ik t niet (kan ook niet echt controleren adhv foto's van zulke films..) dus ik vraag het hier maar even
Maar het geen dat ik me het best kan herinneren (de huge polkadots op de jurk) mist wel op die boot-scene en ze zijn ook daar niet bezig met een roof.. Ik weet t ook niet meer, ik heb m ooit op tv gezien toen ik klein was. Misschien is hij niet zwart wit maar herinner ik me hem zo door die jurk.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 15:36 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Roman Holiday lijkt me dat.
http://en.wikipedia.org/wiki/Roman_Holiday
Ik kwam op het idee door Hepburn op een scooter vandaar.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 15:55 schreef SuperPoekie het volgende:
[..]
Maar het geen dat ik me het best kan herinneren (de huge polkadots op de jurk) mist wel op die boot-scene en ze zijn ook daar niet bezig met een roof.. Ik weet t ook niet meer, ik heb m ooit op tv gezien toen ik klein was. Misschien is hij niet zwart wit maar herinner ik me hem zo door die jurk.
haha, ja, dat was ongeveer de eerste film die ik zelf had bedacht. Maar Hepburn weet ik dus niet zeker..quote:Op dinsdag 14 juli 2009 16:00 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Ik kwam op het idee door Hepburn op een scooter vandaar.
Le temps du loupquote:Op dinsdag 14 juli 2009 15:10 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Ik las ooit een samenvatting van een film die mij wel interessant leek maar ik weet de titel niet meer. En ik kan hem dus nergens meer vinden.
Gaat over een vrouw die naar een haar buitenhuis op het platteland rijdt. Als ze aankomt zit er een kerel in het huisje. Wat blijkt: er is tijdens de autorit die die vrouw maakte, een kernoorlog geweest en nu is het natuurlijk every man for himself.
De rest weet ik niet meer maar het leek me een interessant concept.
Is hier een movie-buff die weet welke film dit is?
Ik kon helaas ook bij Tsjechische series niks meer vinden.Maar misschien zijn het Die Ompis uit de Rappelkiste?quote:Op maandag 13 juli 2009 00:46 schreef Basson het volgende:
[..]
Helaas. Ik kan mij deze serie wel vaag herinneren...![]()
Via youtube, adh van deze titels nog meer nostalgische series tegengekomen die ik toen keek, Pan Tau, Die Märchenbraut....
Volgens mij is het wel van dezelfde studio
Ik zat vorige week Miss March te kijken (http://www.imdb.com/title/tt1151922/) en die klinkt min of meer hetzelfde. Enige verschil was dat de dude in kwestie gepijpt werd door de dame, die op dat moment een epileptische aanval kreeg. Van schrik stak hij haar meerdere keren met een vork in haar gezicht, waarna hij op de vlucht ging en het verhaal vertelde aan zijn vriend, in een auto...quote:Op woensdag 15 juli 2009 18:10 schreef jimjim1983 het volgende:
ik zag laatst een film en een grap daarin was dat een gast, volgens mij, schrok van een vrouw en iets te sterk reageert en haar dan in haar oog steekt en doodmaakthij vertelt dit aan een vriend wanneer ze in de auto zitten.
weet iemand welke film dit is? is van dit jaar.
Yo!quote:Op zaterdag 11 juli 2009 18:02 schreef victorinox het volgende:
[..]
Had je het hier al eens eerder gevraagd?
Volgens mij is het deze film:
Savannen
Wel hoor. Overduidelijk.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 21:32 schreef Feeeeble het volgende:
Judgment Night?
Misschien toch niet.....
Ik heb die film (lang geleden) een keertje gezien, maar pas een aantal jaren terug heb ik na lang zoeken de titel kunnen vinden en sindsdien staat ie in mijn vote-history op IMDb.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 17:20 schreef fayle het volgende:
[..]
Yo!
Het is 'm.
Imdb is wat leeg qua info, maar via The Veldt en Ray Bradbury is nu zeker: dawasm.
Thanks!
(en uit pure nieuwsgierigheid: kende je de film? kende je het verhaal van Bradbury dat jij 'm weet waar ieder ander in het duister taste?
Graag gedaan hoorquote:Op zaterdag 18 juli 2009 21:56 schreef Schobbejak. het volgende:
[..]
Ja hoor, dat moet hem zijn.. Bedankt!
Alien Fury: Countdown to Invasionquote:Op maandag 20 juli 2009 02:26 schreef Yurithemaster het volgende:
Film(meen ik)
Ging over dat er aliens vermomd als mensen op de aarde rondliepen en ze gebruikten ene inhalator om hier goed te kunnen ademen. en hun ruimteschip/vloot zou dan op de donkere kant van de maan schuilen.
Bedankt dat zal m zijnquote:Op dinsdag 21 juli 2009 18:37 schreef Mirjam het volgende:
it could happen to you
Sowieso is dat met 3 kwart van de films waar hier om gevraagd wordtquote:
nou, dat valt volgens mij reuze mee, maar 'lottery ticket waitress' intypen dat kan iedereenquote:Op woensdag 22 juli 2009 12:19 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Sowieso is dat met 3 kwart van de films waar hier om gevraagd wordt
Doe je best met mijn vraag dan, over de jaren drie keer gevraagd maar helaas nooit gelukt.quote:Op woensdag 22 juli 2009 12:19 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Sowieso is dat met 3 kwart van de films waar hier om gevraagd wordt
en je weet helemaal niks over personages of verhaallijn?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 02:49 schreef Fokski het volgende:
[..]
Doe je best met mijn vraag dan, over de jaren drie keer gevraagd maar helaas nooit gelukt.
Nee, helaas niet veel. Volgens mij wel over de tweede wereldoorlog en men zat een beetje in de stad te bivakeren maar iemand die de film kent zou de filmstijl direct moeten herkennen. Het zag er zo apart uit dat alles in focus was.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 06:38 schreef Patch het volgende:
[..]
en je weet helemaal niks over personages of verhaallijn?
Misschien staat de film hier bij:quote:Op vrijdag 24 juli 2009 12:06 schreef Fokski het volgende:
[..]
Nee, helaas niet veel. Volgens mij wel over de tweede wereldoorlog en men zat een beetje in de stad te bivakeren maar iemand die de film kent zou de filmstijl direct moeten herkennen. Het zag er zo apart uit dat alles in focus was.
Tarkovsky gebruikt dat vaak, dan zou het Ivan's Childhood kunnen zijn, maar die is niet in het Duits.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 12:06 schreef Fokski het volgende:
[..]
Nee, helaas niet veel. Volgens mij wel over de tweede wereldoorlog en men zat een beetje in de stad te bivakeren maar iemand die de film kent zou de filmstijl direct moeten herkennen. Het zag er zo apart uit dat alles in focus was.
Er is inderdaad een South Park aflevering hierover, dat is 913 Free Willzyx en daarin sturen ze uiteindelijk een Orca aan een raket vastgebonden naar de maan.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 13:54 schreef MikeyMo het volgende:
Ik heb van de week star trek 4 gezien en daar is het plot dat ze terug naar het verleden moeten om wat bultruggen op te stralen en mee te nemen naar de toekomst om een buitenaards iets tevreden te stellen.
Waarop ik tegen mijn medekijker zei: ik heb dit ergens eerder gezien. Iets waarin aan het einde van de film/serie(?) Walvissen vanuit de oceaan omhoog gaan naar de ruimte.
De vraag is allen waar heb ik dit eerder gezien? South Park? Yellow Submarine of toch iets anders? Help?
28 days later lijkt me. Als het een comedy was, dan Shaun of the deadquote:Op zaterdag 25 juli 2009 02:00 schreef EvanStone het volgende:
Ik zoek een film (Brits), vrij recentelijk.
Opgenomen in Engeland waar zombies/vampiers/.. de stad overnemen.
Het enige wat ik weet is dat er twee vrienden in een huis wonen weten de stad te ontvluchten (met o.a. een rode auto) en daarbij een vriendin en ouders(?) weten mee te nemen.
Ik heb de films in mijn omschrijving een beetje door elkaar gehaald, maar bedankt.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 02:04 schreef Tim86 het volgende:
[..]
28 days later lijkt me. Als het een comedy was, dan Shaun of the dead
Ik ga eens kijken. Bedankt.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 12:03 schreef Keina het volgende:
@ Fokski
Heb je al op oorlogsfilms.jouwpagina.nl gekeken, ik weet niet welke film je bedoelt, misschien kom je het hier zelf wel tegen!
Groetjes
Deze?quote:Op maandag 27 juli 2009 00:27 schreef WammesWaggel het volgende:
[film]
Een komedie/parodie op nerds/sci-fi/star wars, zou van 2008 of 2009 moeten zijn, iemand enig idee?
Blood Fist 1 lijkt me....quote:Op maandag 27 juli 2009 23:00 schreef SpuitK0p het volgende:
Toen ik nog een menneke was zo'n jaar of 12 a 14 geleden zag ik eens een film die ik van mijn ouders niet mocht afkijken![]()
Het enige wat ik nog weet is dat er harde volgens mij kooigevechten plaatsvonden en dat de "eindbaas" om het zo maar even te zeggen een flinke neger was met ik geloof een bos haar.. DIe elke keer zo smerig keek naar de hoofdrolspeler. Ook werden mensen in de ring gekilled..
En nee het was niet Bloodsport..
Wie weet er waar ik het over heb?
Kickboxer
The Running man
Misschien Best of the Best?? Weet niet of dit met een neger is als eindbaas, ik bedoel een echte pikzwarte neger..
Speelt Billy Blanks hier dan de bad guy?quote:Op maandag 27 juli 2009 23:06 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Blood Fist 1 lijkt me....
http://www.imdb.com/title/tt0096952/
Blanks was daar de bad guy idd.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:29 schreef SpuitK0p het volgende:
[..]
Speelt Billy Blanks hier dan de bad guy?
Dacht dat het ook echt in een kooi was..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Maar zijn er ook meer?
*excuses*
voor diegene die hierop gaan antwoorden: graag de titels in spoilertags !quote:Op woensdag 29 juli 2009 19:13 schreef Whooz het volgende:
Ik zoek eigenlijk maar titels in een bepaald genre, waarin de slechterikken juist winnen ipv de goede.
De nieuwste Batman is een voorbeeld ervan. De Joker wint op het einde eigenlijk. Maar zijn er ook meer?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
Die eerste klinkt als Mercury Rising.quote:Op woensdag 29 juli 2009 17:24 schreef Tyr80 het volgende:
Ik zoek er twee!
Enerzijds een film (of mogelijk een aflevering van de X-Files) waarin er iets met cryptografie of beveiliging gedaan werd met hele pagina's vol met letters. Maar, ze hadden dat systeem niet gecheckt op 'The Idiot Factor' of zoiets, en toen bleek er toch ergens een of andere autist te zijn die in zo'n pagina in 1 oogopslag de werkelijke informatie zag. Of iets. Kan trouwens ook een aflevering van Outer Limits geweest zijn...
De tweede is een (jeugd) film, die ik ergens tussen 84 en 88 gezien moet hebben over twee kinderen, een jongen en een meisje, die allerlei psychic powers krijgen wanneer ze hun vingers gekruisd tegen hun slaap aanzetten. Dingen laten zweven enzo, weet het niet meer precies. Nu ik eraan terugdenk kan het goed iets Zweeds/Deens nagesynchroniseerds geweest zijn.
Zou het enorm indrukwekkend vinden als het op basis van deze gebrekkige beschrijvingen lukt, maar ben benieuwd...
klinkt als Burried Alive (1 of 2)quote:Op woensdag 29 juli 2009 19:38 schreef DrDentz het volgende:
Ik heb een tijd geleden een film gezien, weet echt niet meer hoe die heet. Het ging zo:
Een vrouw vermoordde (geloof ik) haar man, omdat ze een nieuw vriendje had en in z'n huis wilde blijven wonen. Alleen, hij is schijndood. Eenmaal begraven komt hij bij en graaft zich een weg omhoog door de grond. Hij gaat naar het huis van z'n vrouw en sluit haar en haar vriendje op in een kamer. Ze horen hem de hele tijd timmeren en zagen en als ze eruit mogen is het hele huis veranderd in een soort doolhof. Ze komen in steeds kleinere gangetjes terecht tot ze zelf in een kist zitten.
Hopelijk kent iemand 'm. Was een gave film.
verhaal klinkt spannender dan de daadwerkelijke uitwerking, is echt een B-film voor tv...quote:
Klopt helemaal, super! Weer een leuke film om opnieuw te kijken. Maar niemand weet dus die andere, met die psychic kids?quote:Op woensdag 29 juli 2009 19:16 schreef SaintOfKillers het volgende:
Die eerste klinkt als Mercury Rising.
Ik heb een VHS-rip gedownload.quote:Op woensdag 29 juli 2009 21:00 schreef Patch het volgende:
[..]
verhaal klinkt spannender dan de daadwerkelijke uitwerking, is echt een B-film voor tv...
Heb 'm nog wel ergens liggen...
dat had ik met watcher in the woodsquote:Op donderdag 30 juli 2009 21:23 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ik heb een VHS-rip gedownload.Binnenkort eens kijken.
De keer dat ik 'm op tv zag is zo'n 15 jaar geleden, vond 'm doodeng.
quote:Op donderdag 30 juli 2009 21:31 schreef Mirjam het volgende:
[..]
dat had ik met watcher in the woods
járen naar gezocht (patch), gedownload, gekeken
vette anti climax
Klass. Een film uit Estland....quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 23:31 schreef Prik0 het volgende:
In de Veronica Gids stond een paar weken terug een recensie over een Deense/Finse/Poolse? film over een mogelijke schietpartij op een school. De jongen in kwestie wordt door de hele school gepest en wil wraak nemen. Aan het einde van de film heb je stiekem meer sympathie voor de jongen en vindt je dat de jongen inderdaad raak moet nemen. Deze film wil ik dus graag zien ben alleen de titel vergeten. Volgens mij bestaat de titel uit één woord.
Thanksquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 23:57 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Klass. Een film uit Estland....
Ja inderdaad. Wel een vreselijke film...... ik werd er nou niet echt vrolijker.....quote:Op zondag 2 augustus 2009 00:17 schreef Prik0 het volgende:
[..]
Thanks![]()
Ik zat toch wel redelijk in de buurt met mijn landen.
Au cigogne!quote:Op zondag 2 augustus 2009 10:06 schreef UltraR het volgende:
Een korte Nederlandse film.
Gaat over een gezin: vader, moeder, zoon, dochter die op vakantie zijn op een Franse camping.
Kinderen worden met het jaar natuurlijk ouder en hebben geen zin meer in lange wandelingen die ze altijd deden. Waardoor vader uiteindelijk in zijn eentje op stap gaat. En de rest van het gezin wat "romantische" ervaringen heeft op de camping.
-Zoon zoent met een Frans meisje. Die zeggen geloof ik heel de tijd "ooievaar" tegen elkaar ipv "au revoir", omdat hij dat als klein kind altijd verkeerd zei...
-Meisje krijgt ruzie om jongens met haar camping vriendin en eindigt met het aftrekken van een jongen in de toiletgebouwen...
-Moeder heeft sjans op het campingfeest.
-Vader raakt, geloof ik, verdwaald en komt bij een kabelbaan terecht waar hij gaat zitten kletsen met de monteur.
Iemand een idee van de titel?
quote:
Een gedeelte van je beschrijving voldoet aan "Toy Soldiers"...quote:Op zondag 2 augustus 2009 21:57 schreef Drago-X het volgende:
Zoek een film.
Is al een tijd geleden dat ik hem gezien heb. Wat ik me kan herinneren:
- wordt een hele hoop mensen vermoord in een high-school en een gymzaal.
- Zit een man in een rolstoel, die probeert met een aantal anderen te ontsnappen.
- ze moeten op een gegeven moment ergens door een smal luik ontsnappen, maar die man in de rolstoel kan niet mee.
- een of ander rambo figuur, helpt de jongeren van de school ontsnappen.
- de concierge wordt in zijn hok overhoop geschoten.
- in de gymzaal wordt er geschoten met vuur pijl en boog.
Peep Show?quote:Op zondag 2 augustus 2009 21:49 schreef Marcel_V het volgende:
Hopelijk kunnen jullie mij helpen.![]()
Ik ben op zoek naar een serie die een tijdje geleden (denk een jaartje) te zien was op comedy central.
-Deze serie was volledig gefilmd vanuit de ogen van de spelers.
-Het was een britse serie (geen sitcom oid.)
-De enige uitzending die ik me nog kan herinneren is dat 1 van de 2 paddo's heeft genomen en volgens mij in een bad ligt.
Nee dat is hem niet.quote:Op maandag 3 augustus 2009 07:58 schreef Patch het volgende:
[..]
Een gedeelte van je beschrijving voldoet aan "Toy Soldiers"...
quote:Op maandag 3 augustus 2009 16:01 schreef JeMoeder het volgende:
OK, dit wordt een moeilijke denk ik; het is nl een vage schim uit mijn jeugd.
Vroeg mocht ik met oud&nieuw altijd lang opblijven natuurlijk, en dus kon ik dan ook een grote mensenfilm zien. Toen ik een jaar of 8/9 was; was er op oudjaarsavond een film op met een Engelse of Amerikaanse vrouw die een groep met (ik dacht) weeskinderen door China laat marcheren om te ontsnappen aan een zekere dood. Dit kan zijn het Rode leger van Mao tijdens de Chinese revolutie, maar ook de Japanners in WOII of één van de andere oorlogen tussen Japan en China. Iemand enig idee? De film was zeer spannend voor mij als klein uppie
Red Dawn?quote:Op zondag 2 augustus 2009 21:57 schreef Drago-X het volgende:
Zoek een film.
Is al een tijd geleden dat ik hem gezien heb. Wat ik me kan herinneren:
- wordt een hele hoop mensen vermoord in een high-school en een gymzaal.
- Zit een man in een rolstoel, die probeert met een aantal anderen te ontsnappen.
- ze moeten op een gegeven moment ergens door een smal luik ontsnappen, maar die man in de rolstoel kan niet mee.
- een of ander rambo figuur, helpt de jongeren van de school ontsnappen.
- de concierge wordt in zijn hok overhoop geschoten.
- in de gymzaal wordt er geschoten met vuur pijl en boog.
dat is hem ook niet.quote:
Hero lijkt me met Jet Liquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 00:44 schreef Daury het volgende:
Dus,
een japanner/chinees (bekende acteur) moet de keizer vermoorden. Uiteindelijk krijgt hij de kans dit te doen, maar realiseert zich dat het niet de juiste beslissing is. Hij verlaat het paleis en wordt door het koninklijk leger vermoord voor hij de poort uit is.
Koningenwerk! Vertel het me!
Nope, dit gaat over een westers jochie, en het gaat juist over chinese kinderkes met een westerse juffrouw/arts/verpleegster die ze redt.quote:Op maandag 3 augustus 2009 17:03 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
empire of the sun misschien?
http://www.imdb.com/title/tt0092965/
The Inn of the Sixth Happinessquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 08:25 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Nope, dit gaat over een westers jochie, en het gaat juist over chinese kinderkes met een westerse juffrouw/arts/verpleegster die ze redt.
SoK mijn heldquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 10:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
The Inn of the Sixth Happiness
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |