ja, dat zal het zijn.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:19 schreef El_Liberaliste het volgende:
TS is jaloers dat hij niet zo'n mooie auto heeft.
mensen die de uitvoeger niet juist weten te gebruiken.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:20 schreef lurf_doctor het volgende:
Mensen die niet weten van een uitvoegstrook is, zoals TS![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
maar die oodie reed toch op de invoegstrook?quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:21 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
mensen die de uitvoeger niet juist weten te gebruiken.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
wat kan mij het schelen. iedereen weet wat ik bedoel. behalve die oodie rijder die hem onjuist gebruikt.quote:
quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:21 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
eens met de klacht, wat een klootzakken zijn dat. Ik ga ook nooit aan de kant. Ben student chauffeur en had er laatst 1 bijna in de zijkant zitten, gast achterin schrok wel even, maar vond dat het ook mongolen waren!
ja. het is een invoeger inderdaad.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:21 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
maar die oodie reed toch op de invoegstrook?
dat dus..quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:18 schreef Kopbal het volgende:
Als het niet druk is is het de gewoonte om gewoon naar links te gaan om zo de invoeger de ruimte te geven, alsof het verplicht is pas aan het eind in te voegen
...quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:22 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
wat kan mij het schelen. iedereen weet wat ik bedoel. behalve die oodie rijder die hem onjuist gebruikt.
als ik agent was geweest had ie een bon gekregen.![]()
maar goed, dat even terzijde. Als je al op de snelweg rijd en iemand wil invoegen dan ben je verplicht om die ander er tussen te laten.quote:
Tsja studenten he....quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:21 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
eens met de klacht, wat een klootzakken zijn dat. Ik ga ook nooit aan de kant. Ben student chauffeur en had er laatst 1 bijna in de zijkant zitten, gast achterin schrok wel even, maar vond dat het ook mongolen waren!
Jij weet het blijkbaar niet juist te gebruiken. Het is niet verplicht om tot het einde van de strook te rijden. Op het moment dat je kan invoegen, voeg je in. Of dat nou na 10 meter is, of aan het eind maakt niet uit.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:21 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
mensen die de uitinvoeger niet juist weten te gebruiken.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
en dan het snelle verkeer weer lastig vallen zeker omdat ik "maar" 130 rijd.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:18 schreef Kopbal het volgende:
Als het niet druk is is het de gewoonte om gewoon naar links te gaan om zo de invoeger de ruimte te geven, alsof het verplicht is pas aan het eind in te voegen
quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:24 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
maar goed, dat even terzijde. Als je al op de snelweg rijd en iemand wil invoegen dan ben je verplicht om die ander er tussen te laten.
En 130 is al te hard, dus je faalt nog dubbel ook.....quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:25 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
en dan het snelle verkeer weer lastig vallen zeker omdat ik "maar" 130 rijd._! je bent zeker een beginnend bestuurder.
Jammer dat jij er ook weinig van snaptquote:Op donderdag 18 juni 2009 11:14 schreef S1nn3rz het volgende:
ik haat dat zo he.![]()
rij je op de snelweg, netjes op de rechterbaan 130 op cruise control niks aan de hand denk je.![]()
zie je opeens iemand die uit een godvergeten dorp de snelweg op wil.
ik blij netjes rechts rijden, immers pas op het einde van de uitvoegstrook hoor je in te voegen op de rechterbaan van de snelweg.
maar nee hoor, deze oodie a3 rijder moet zo nodig na 10 meter al zijn linkerknipper aandoen en wil daarmee zeggen dat al het overige verkeer maar lekker aan de kant moet.
fuck het einde van de uitvoegstrook, fuck de rest moet hij gedacht hebben, ik rij oodie a3 dus heb meer recht op deze weg dan ieder ander.![]()
![]()
leer rijden oodie rijder.
Beginnend bestuurder zeker.....quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:26 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
![]()
![]()
mensen die van rijbaan veranderen moeten al het overige verkeer voor laten gaan.
het is aan mij, of ik, in mijn persoon, zo goed wil zijn om ruimte te maken voor een oodie.
inderdaad, en die snelheid maak je op de strook. niet in de eerste 10 meter.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:27 schreef DumDaDum het volgende:
[..]
Jammer dat jij er ook weinig van snapt
De strook is bedoeld om je snelheid aan te passen aan het overige verkeer en zo naadloos in te kunnen voegen. Dus niets einde van de strook....
Die andere chauffeur was wel slecht bezig natuurlijk. Gewoon gas geven als je gaat invoegen ipv met een sukkelgangetje aan het begin van de strook al naar links te schuiven
Dat dan weer wel inderdaad. Wel opletten wat je doet en voldoende snelheid maken.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:27 schreef Metatron het volgende:
Ik voeg ook altijd zo snel mogelijk in. Alleen zorg ik er wel voor dat m'n snelheid overeenkomt met de snelheid op de hoofdrijbaan, en kwak ik hem niet zonder te kijken naar links.
Ik heb het toch niet over van rijbaan veranderen? Dat is een optie. Je kan ook even wat afremmen of meer gas geven en in dezelfde rijstrook blijven.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:26 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
![]()
![]()
mensen die van rijbaan veranderen moeten al het overige verkeer voor laten gaan.
het is aan mij, of ik, in mijn persoon, zo goed wil zijn om ruimte te maken voor een oodie.
QFTquote:Op donderdag 18 juni 2009 11:25 schreef DrD00m het volgende:
[..]
Jij weet het blijkbaar niet juist te gebruiken. Het is niet verplicht om tot het einde van de strook te rijden. Op het moment dat je kan invoegen, voeg je in. Of dat nou na 10 meter is, of aan het eind maakt niet uit.
En als je naar links kan om de invoeger ruimte te geven, kan je dat ook gewoon doen. Is niet verplicht, maar wel zo sociaal en voorkomt zulke situaties.
Dat geldt helaas niet voor ritsen en invoegenquote:Op donderdag 18 juni 2009 11:26 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
![]()
![]()
mensen die van rijbaan veranderen moeten al het overige verkeer voor laten gaan.
het is aan mij, of ik, in mijn persoon, zo goed wil zijn om ruimte te maken voor een oodie.
iemand op een invoeger zit toch op een andere rijbaan en wil wisselen?quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:28 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik heb het toch niet over van rijbaan veranderen? Dat is een optie. Je kan ook even wat afremmen of meer gas geven en in dezelfde rijstrook blijven.
helaas voor jou wel.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:28 schreef DrD00m het volgende:
[..]
Dat geldt helaas niet voor ritsen en invoegen
quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:27 schreef WurM het volgende:
Ruimte maken zodat je medeweggebruikers op een normale snelheid kunnen invoegen is ook wel teveel gevraagd inderdaad.
Zo moeilijk is het toch niet om ff naar links te gaan
Dat zie ik wel vaak. Kom je van een secundaire weg, draai je de oprit naar de snelweg op, waar al meteen een bord 'autosnelweg' staat. Blijft iedereen maar 80 sukkelen tot zo ongeveer de blokmarkering, en geeft dan pas gas. (Of kwakt hem naar links, en geeft zelfs dan pas gas.) Mateloos irritant, dat soort treuzelneuzen voor je.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:27 schreef DumDaDum het volgende:
Die andere chauffeur was wel slecht bezig natuurlijk. Gewoon gas geven als je gaat invoegen ipv met een sukkelgangetje aan het begin van de strook al naar links te schuiven
bronquote:Een invoegstrook, bijvoorbeeld op een snelweg, is geen kruising. Het verkeer op de snelweg heeft dan ook voorrang boven het invoegende verkeer. Ook bij het wisselen van rijstrook moet u voorrang verlenen aan het verkeer dat naast of vlak achter u rijdt
Helaas zou ik hem gewoon lekker asociaal na 10meter al voor jouw auto plempen met 110km/u om jou te irriteren en zal daarbij ook even vrolijk zwaaien.quote:
Als het goed is rijd je al ongeveer die snelheid als je het geblokte gedeelte nadertquote:Op donderdag 18 juni 2009 11:28 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
inderdaad, en die snelheid maak je op de strook. niet in de eerste 10 meter.![]()
jij wel hoor. internet held.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:30 schreef DrD00m het volgende:
[..]
Helaas zou ik hem gewoon lekker asociaal na 10meter al voor jouw auto plempen met 110km/u om jou te irriteren en zal daarbij ook even vrolijk zwaaien.
Maar heeft toch voorrang omdat een invoeger vrij kort is.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:28 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
iemand op een invoeger zit toch op een andere rijbaan en wil wisselen?
Het is wel degelijk verplicht de rijstrook volledig uit te rijden. Op de A1 staan tegenwoordig overal gele borden met "Gehele uitvoegstrook gebruiken". Echter niemand die er zich aan stoort want men pleurt hem er gewoon op, ongeacht of er al iemand rijdt of niet.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:22 schreef karr-1 het volgende:
Volgens mij staat nergens dat het verplicht is om de hele strook te gebruiken. Mij is geleerd dat je moet invoegen zodra dat veilig kan, ongeacht of je nou aan het begin of het einde van de strook zit. En sommige stroken zijn ook heel kort, dus dan moet je wel snel invoegen.
Nee:quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:32 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Maar heeft toch voorrang omdat een invoeger vrij kort is.
quote:
lees mijn post hierboven even (met bron)quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:32 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Maar heeft toch voorrang omdat een invoeger vrij kort is.
zolang de auto die invoegt niet met een redelijke snelheid de snelweg op wil ga ik niet aan de kant, met 60 de snelweg op? Flikker toch op, leer eerst maar eens dat gaspedaal indrukken. De invoegstrook is er om snelheid te maken om met een normale snelheid de snelweg op te komen. Dar doe je niet op de snelweg zelf!quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:24 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
maar goed, dat even terzijde. Als je al op de snelweg rijd en iemand wil invoegen dan ben je verplicht om die ander er tussen te laten.
Je bent inderdaad niet wettelijk verplicht om de invoegende auto er tussen te laten, maar het is wel zo sociaal en het kost geen enkele moeite.quote:
Hoezo moet hij aan de kant gaan dan? Of ben jij zo'n pauper die maar vind dat iedereen aan de kant moet gaan voor jou? Dat, mijn vriend, is pauper.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:33 schreef Houzer het volgende:
TS is zo'n pauper die voor niemand aan de kant gaat mar lekker blijft hangen.
Ik ben het zó met je eens!quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:34 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
[..]
zolang de auto die invoegt niet met een redelijke snelheid de snelweg op wil ga ik niet aan de kant, met 60 de snelweg op? Flikker toch op, leer eerst maar eens dat gaspedaal indrukken. De invoegstrook is er om snelheid te maken om met een normale snelheid de snelweg op te komen. Dar doe je niet op de snelweg zelf!
Als de invoegstrook kort is, je net van een bocht komt en je in een fiat panda rijdt dan haal je die 120 niet hoorquote:Op donderdag 18 juni 2009 11:34 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
[..]
zolang de auto die invoegt niet met een redelijke snelheid de snelweg op wil ga ik niet aan de kant, met 60 de snelweg op? Flikker toch op, leer eerst maar eens dat gaspedaal indrukken. De invoegstrook is er om snelheid te maken om met een normale snelheid de snelweg op te komen. Dar doe je niet op de snelweg zelf!
ik hou me keurig aan de regels. ik wil het snellere verkeer niet lastigvallen omdat ik de cruise control aan heb.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:34 schreef Billy_Talent het volgende:
[..]
Je bent inderdaad niet wettelijk verplicht om de invoegende auto er tussen te laten, maar het is wel zo sociaal en het kost geen enkele moeite.
TS zou een keer getailwhipped moeten worden door een vrachtauto, of z'n theorie nog een keer overdoen.
quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:35 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Hoezo moet hij aan de kant gaan dan? Of ben jij zo'n pauper die maar vind dat iedereen aan de kant moet gaan voor jou? Dat, mijn vriend, is pauper.
Hoe kom je erbij dat ik dat zeg?quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:34 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
[..]
zolang de auto die invoegt niet met een redelijke snelheid de snelweg op wil ga ik niet aan de kant, met 60 de snelweg op? Flikker toch op, leer eerst maar eens dat gaspedaal indrukken. De invoegstrook is er om snelheid te maken om met een normale snelheid de snelweg op te komen. Dar doe je niet op de snelweg zelf!
Het is m.i. een verplichting die nergens op slaat. Gewoon zorgen dat A) je snelheid overeenkomt met die op de hoofdrijbaan en B) even met gas los of gas bij een gaatje zoeken en invoegen.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:32 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Het is wel degelijk verplicht de rijstrook volledig uit te rijden. Op de A1 staan tegenwoordig overal gele borden met "Gehele uitvoegstrook gebruiken". Echter niemand die er zich aan stoort want men pleurt hem er gewoon op, ongeacht of er al iemand rijdt of niet.
quote:
Ik zie hetquote:Op donderdag 18 juni 2009 11:33 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
lees mijn post hierboven even (met bron)
Als het druk is prima, als het niet druk is en er is overal ruimte zat gaat de beste invoegende auto zelf maar moeite doen om normaal in te voegen. Ik ga niet van baan wisselen omdat iemand blijkbaar niet kan inschatten dan wel snelheid kan maken.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:34 schreef Billy_Talent het volgende:
[..]
Je bent inderdaad niet wettelijk verplicht om de invoegende auto er tussen te laten, maar het is wel zo sociaal en het kost geen enkele moeite.
Of jij. TS deed niks verkeerd.quote:TS zou een keer getailwhipped moeten worden door een vrachtauto, of z'n theorie nog een keer overdoen.
Nee maar mekaar een beetje ruimte gunnen op de weg scheelt een hoop.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:35 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Hoezo moet hij aan de kant gaan dan? Of ben jij zo'n pauper die maar vind dat iedereen aan de kant moet gaan voor jou? Dat, mijn vriend, is pauper.
Ik ben het met je eens, ware het niet dat men al bij jouw punt A genoemde voorwaarde afhaakt omdat het blijkbaar okee is om met 60km/u je auto de snelweg op te mikken, ongeacht of er anderen rijden. Die moeten maar aan de kant voor zo iemand.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:37 schreef Metatron het volgende:
[..]
Het is m.i. een verplichting die nergens op slaat. Gewoon zorgen dat A) je snelheid overeenkomt met die op de hoofdrijbaan en B) even met gas los of gas bij een gaatje zoeken en invoegen.
Geforceerd de hele strook afrijden levert alleen maar een risico op dat iemand vanaf de linkerbaan komt en dat gaatje wat je had gevonden gebruikt. Kun je vervolgens in de ankers of de vluchtstrook op.
(Nu zouden mensen die bij een invoegstrook van de linker naar de rechterbaan gaan een standrechtelijk nekschot moeten krijgen, maar dat is een andere discussie. )
inderdaad, en op dat moment gun ik het snellere verkeer de ruimte. de invoeger had een constante snelheid aan kunnen houden en achter mij aan het einde van de strook prima kunnen invoegen.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:41 schreef Houzer het volgende:
[..]
Nee maar mekaar een beetje ruimte gunnen op de weg scheelt een hoop.
dan zit je met je dameskapperauto direct al aan zn top!quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:44 schreef jitzzzze het volgende:
Ik gebruik een oprit vaak als racebaan, waardoor ik met 150+ de invoeger op rij
Eensch, ik krijg ook steeds vaker het gevoel dat in NL men niet meer weet waarvoor de spiegels dienen.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:43 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
inderdaad, en op dat moment gun ik het snellere verkeer de ruimte. de invoeger had een constante snelheid aan kunnen houden en achter mij aan het einde van de strook prima kunnen invoegen.
dan rij je maar door op de vluchtstrook maar kom godverdomme niet met 60 de snelweg op!quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:35 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Als de invoegstrook kort is, je net van een bocht komt en je in een fiat panda rijdt dan haal je die 120 niet hoor
Dat ben ik met je eens, maar aangaande van de post van TS ga ik er enigszins vanuit dat het niet al te druk of file was en er dus ruimte zat was om in te voegen. Om dan zo vroeg al in te voegen is dan gewoon kansloos en maakt TS geen pauper. Wel degene die ging invoegen. Die persoon is dan toch degene die een ander geen ruimte geeft?quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:41 schreef Houzer het volgende:
[..]
Nee maar mekaar een beetje ruimte gunnen op de weg scheelt een hoop.
Ik doe precies hetzelfde. Werkt perfect, mits geen pauper voor je die met 70 wil gaan invoegen.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:44 schreef jitzzzze het volgende:
Ik gebruik een oprit vaak als racebaan, waardoor ik met 150+ de invoeger op rij
Helaas, die gaat nog wel wat harderquote:Op donderdag 18 juni 2009 11:45 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
dan zit je met je dameskapperauto direct al aan zn top!
Altijd van die leuke bochten om keihard doorheen te racenquote:Op donderdag 18 juni 2009 11:46 schreef Houzer het volgende:
[..]
Ik doe precies hetzelfde. Werkt perfect, mits geen pauper voor je die met 70 wil gaan invoegen.
Ik ging er van uit dat de invoeger een redelijke snelheid had opgebouwd. Aannames he..quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:45 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, maar aangaande van de post van TS ga ik er enigszins vanuit dat het niet al te druk of file was en er dus ruimte zat was om in te voegen. Om dan zo vroeg al in te voegen is dan gewoon kansloos en maakt TS geen pauper. Wel degene die ging invoegen. Die persoon is dan toch degene die een ander geen ruimte geeft?
Dat klopt.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:45 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, maar aangaande van de post van TS ga ik er enigszins vanuit dat het niet al te druk of file was en er dus ruimte zat was om in te voegen. Om dan zo vroeg al in te voegen is dan gewoon kansloos en maakt TS geen pauper. Wel degene die ging invoegen. Die persoon is dan toch degene die een ander geen ruimte geeft?
ik hou er van om woorden van users in mn hoofd zo aan te passen dat ik toch mijn mening kan plaatsenquote:
Sowieso krijg ik in NL steeds vaker het gevoel dat men niet meer weet waar ze mee bezig zijn in het verkeer. Laatst 1 of andere vakantie pauper die van de invoegstrook meteen naar links gaat. Nu is dat al aso, ware het niet dat er file was, de rechter rij langzaam reed en het links helemaal stil stond en toch naar links willenquote:Op donderdag 18 juni 2009 11:45 schreef Houzer het volgende:
[..]
Eensch, ik krijg ook steeds vaker het gevoel dat in NL men niet meer weet waarvoor de spiegels dienen.
Goh ik moet naar links, richting aangeven doen we niet we donderen hem gewoon naar links zonder te kijken
het is toch audi?quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:22 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
wat kan mij het schelen. iedereen weet wat ik bedoel. behalve die oodie rijder die hem onjuist gebruikt.
als ik agent was geweest had ie een bon gekregen.![]()
Wat een kutuser ben jij zeg.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:48 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
[..]
ik hou er van om woorden van users in mn hoofd zo aan te passen dat ik toch mijn mening kan plaatsen
Bij een korte strook moet je zeker aan het einde pas invoegen omdat je anders helemaal geen snelheid hebt.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:22 schreef karr-1 het volgende:
Volgens mij staat nergens dat het verplicht is om de hele strook te gebruiken. Mij is geleerd dat je moet invoegen zodra dat veilig kan, ongeacht of je nou aan het begin of het einde van de strook zit. En sommige stroken zijn ook heel kort, dus dan moet je wel snel invoegen.
Hmmm oke. Ik heb die borden wel gezien, maar het leek me meer een advies dan een verplichting.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:32 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Het is wel degelijk verplicht de rijstrook volledig uit te rijden. Op de A1 staan tegenwoordig overal gele borden met "Gehele uitvoegstrook gebruiken". Echter niemand die er zich aan stoort want men pleurt hem er gewoon op, ongeacht of er al iemand rijdt of niet.
Of was het nou verdrijvingsvlak?quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:50 schreef Deetch het volgende:
[..]
Bij een korte strook moet je zeker aan het einde pas invoegen omdat je anders helemaal geen snelheid hebt.
Als ik zo'n grijze duif of volvorijder (is mijn ervaring) op de invoeger zie gaat mijn hand automatisch naar de toeter want minstens de helft van de tijd gaat voor het verdringingsvlak (aan het begin van de invoeger) de knipperlamp al uit en wordt er direct na het verdringingsvlak een poging gedaan om in te voegen. Daar a ik dus niet voor aan de kant.
Ik maak pas ruimte als de auto op de invoeger een acceptabele snelheid heeft (en dus geen 60 km/u) en ergeen andere mogelijkheid is om voor of na mij in te voegen.
Ouderen, mensen met petjes/hoedjes en sigaren zijn inderdaad levensgevaarlijk dat ben ik met je eens.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:50 schreef Deetch het volgende:
[..]
Bij een korte strook moet je zeker aan het einde pas invoegen omdat je anders helemaal geen snelheid hebt.
Als ik zo'n grijze duif of volvorijder (is mijn ervaring) op de invoeger zie gaat mijn hand automatisch naar de toeter want minstens de helft van de tijd gaat voor het verdringingsvlak (aan het begin van de invoeger) de knipperlamp al uit en wordt er direct na het verdringingsvlak een poging gedaan om in te voegen. Daar a ik dus niet voor aan de kant.
Ik maak pas ruimte als de auto op de invoeger een acceptabele snelheid heeft (en dus geen 60 km/u) en ergeen andere mogelijkheid is om voor of na mij in te voegen.
hoeven we daar ons in iedergeval niet meer druk over te maken en kunnen we ons dus weer geheel focussen op de klacht van TSquote:
De snelheid maakt niet zo veel uit lijkt mij, het gaat erom dat je niet je auto ervoor kwakt als er iemand op de hoofdbaan aan komt rijden.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:47 schreef Billy_Talent het volgende:
[..]
Ik ging er van uit dat de invoeger een redelijke snelheid had opgebouwd. Aannames he..
TS? opheldering? Hoe hard reed de invoeger ongeveer?
Ritsenquote:Op donderdag 18 juni 2009 11:47 schreef Houzer het volgende:
[..]
Dat klopt.
Bij die ritsplekken tegenwoordig schijnt het ook een sport te zijn om iemand er niet meer tussen te laten, waarom rijd iedereen gauw het gat dicht bij het bord: Hier ritsen?
QFEquote:Op donderdag 18 juni 2009 11:28 schreef Billy_Talent het volgende:
[..]
Conclusie: TS is een asociale idioot in het verkeer.
Goed planquote:Op donderdag 18 juni 2009 11:52 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
[..]
hoeven we daar ons in iedergeval niet meer druk over te maken en kunnen we ons dus weer geheel focussen op de klacht van TS
Hmm, daar zou je ook nog wel eens gelijk in kunnen hebben, maar dan nog verandert dat niks aan de situatie van TS. Mensen moeten niet verwachten/eisen dat een ander wel aan de kant of in de ankers gaat.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:51 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Hmmm oke. Ik heb die borden wel gezien, maar het leek me meer een advies dan een verplichting.
Met correct anticiperend rijgedrag is hier niks mis mee.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:53 schreef fathank het volgende:
Ik voeg in waar ik zelf wil, met de juiste snelheid. Niemand gaat mij verplichten om helemaal tot het einde van de invoegstrook te rijden. Als ik eerder een gaatje zie duik ik daar in. Om vervolgens zo snel mogelijk door te stoten naar de linkerbaan en 150 op de cruise control . Voor de mensen die niet op tijd aan de kant gaan is groot licht uitgevonden.
Dat is helemaal niet okee. Dat mag helemaal niet volgens de wet. En de invoegende heeft zich maar aan te passen aan het overig verkeer.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:42 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens, ware het niet dat men al bij jouw punt A genoemde voorwaarde afhaakt omdat het blijkbaar okee is om met 60km/u je auto de snelweg op te mikken, ongeacht of er anderen rijden. Die moeten maar aan de kant voor zo iemand.
Ik rij zelf ook niet de hele uitvoegstrook uit overigens, als ik kan invoegen en ik rij dezelfde snelheid als de hoofdrijbaan, voeg ik ook gewoon in.
Bij dat soort mensen hoop ik altijd maar dat er eens een vrachtwagen vol op in rijdt.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:53 schreef Houzer het volgende:
Bij de A12 bij utrecht splitsing naar de A2, 1 baan richting Den Bosch 1 baan richting Amsterdam.
Op de baan naar A'dam staat file. Altijd van die kneuzen die rijden op de baan naar Den Bosch lekker de file voorbij om vervolgens op de weg te stoppen om er op het laaste moment nog tusssen te willen kruipen, uiteraard laat niemand die lul ertussen waardoor je op de andere baan ook file krijgt::r
Leer lezen, klapjosti.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:58 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet okee. Dat mag helemaal niet volgens de wet. En de invoegende heeft zich maar aan te passen aan het overig verkeer.
Dagelijkse kost tegenwoordig.quote:
Koop een bril, mafketelquote:Op donderdag 18 juni 2009 11:58 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet okee. Dat mag helemaal niet volgens de wet. En de invoegende heeft zich maar aan te passen aan het overig verkeer.
Dat ben ik met je eens.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:54 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Hmm, daar zou je ook nog wel eens gelijk in kunnen hebben, maar dan nog verandert dat niks aan de situatie van TS. Mensen moeten niet verwachten/eisen dat een ander wel aan de kant of in de ankers gaat.
Gewoonte, misschien. Maar geen verplichting. Officieel zelfs verboden, want: onnodig linksrijden.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:18 schreef Kopbal het volgende:
Als het niet druk is is het de gewoonte om gewoon naar links te gaan om zo de invoeger de ruimte te geven, alsof het verplicht is pas aan het eind in te voegen
Ja niet dus. De invoeger is bezig met een bijzondere verrichting en moet voorrang verlenen aan al het andere verkeer. Die verplichting is er dus niet. Hij mag zijn verrichting pas uitvoeren op het moment dat er ruimte is en hij het andere verkeer niet meer hindert.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:24 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
maar goed, dat even terzijde. Als je al op de snelweg rijd en iemand wil invoegen dan ben je verplicht om die ander er tussen te laten.
Spuit 111111111111111111111quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:13 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ja niet dus. De invoeger is bezig met een bijzondere verrichting en moet voorrang verlenen aan al het andere verkeer. Die verplichting is er dus niet. Hij mag zijn verrichting pas uitvoeren op het moment dat er ruimte is en hij het andere verkeer niet meer hindert.
Dit dus. Door inzichtloze kneuzen zoals TS ontstaan er files.quote:Op donderdag 18 juni 2009 15:00 schreef hetizmij het volgende:
Is toch een kleine moeite om even je stuur naar links en dan weer naar rechts te draaien? Zo haal je degene die invoegt meteen in, terwijl hij de ruimte heeft. Denk dat TS ook niet blij is als hij wil invoegen en iemand blijft naast hem rijden op de hoofdrijbaan. Maar TS zijn auto heeft dan ook wel de hele invoegstrook nodig om op snelheid te komen.
Maar kijk eerst ff in je spiegels wil je voordat je zonder te kijken je auto naar links gooit en ik weer vol in de ankers moet.quote:Op donderdag 18 juni 2009 15:00 schreef hetizmij het volgende:
Is toch een kleine moeite om even je stuur naar links en dan weer naar rechts te draaien? Zo haal je degene die invoegt meteen in, terwijl hij de ruimte heeft. Denk dat TS ook niet blij is als hij wil invoegen en iemand blijft naast hem rijden op de hoofdrijbaan. Maar TS zijn auto heeft dan ook wel de hele invoegstrook nodig om op snelheid te komen.
Of je toont ook een beetje inzicht en ziet al van tevoren dat de auto naar links zal gaan om het invoegende verkeer ruimte te geven en gaat iets langzamer rijden om vervolgens als dat voorbij is weer vol plankgas verder te karrenquote:Op donderdag 18 juni 2009 15:15 schreef fathank het volgende:
[..]
Maar kijk eerst ff in je spiegels wil je voordat je zonder te kijken je auto naar links gooit en ik weer vol in de ankers moet.
TS is duidelijk aan het trollen, waarschijnlijk heeft hij niet eens een rijbewijsquote:Op donderdag 18 juni 2009 15:08 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Dit dus. Door inzichtloze kneuzen zoals TS ontstaan er files.
Wijs me dat zuivelschap eens aan waar jij je rijbewijs uit hebt gehaald?quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:24 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
maar goed, dat even terzijde. Als je al op de snelweg rijd en iemand wil invoegen dan ben je verplicht om die ander er tussen te laten.
Het is ook een kleine moeite om gewoon beter in te schatten waar je in denkt te kunnen voegen. Jij en vele met jou overigensquote:Op donderdag 18 juni 2009 15:00 schreef hetizmij het volgende:
Is toch een kleine moeite om even je stuur naar links en dan weer naar rechts te draaien? Zo haal je degene die invoegt meteen in, terwijl hij de ruimte heeft. Denk dat TS ook niet blij is als hij wil invoegen en iemand blijft naast hem rijden op de hoofdrijbaan. Maar TS zijn auto heeft dan ook wel de hele invoegstrook nodig om op snelheid te komen.
Klacht: Mensen zoals jij die vinden dat een ander maar ruimte moet maken.quote:Op donderdag 18 juni 2009 15:26 schreef FutureWorld het volgende:
Klacht: Weggebruikers als TS die geen ruimte geven aan anderen.
Nee, files ontstaan door kneuzen zoals die invoeger die maar verwachten dat men voor hem aan de kant gaan. Zo werkt het gewoon niet in het verkeer.quote:Op donderdag 18 juni 2009 15:08 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Dit dus. Door inzichtloze kneuzen zoals TS ontstaan er files.
Bron: Veilig Verkeer Nederland en ik meen me zelfs een uitspraak van Koos Spee zulke acties alleen te doen als het echt niet anders kan.quote:Hoe moet ik invoegen op een autosnelweg?
Als u een autoweg of autosnelweg wilt oprijden moet u gebruik maken van de aanwezige invoegstrook. Op die strook moet u snelheid maken om te kunnen invoegen. U moet bij het invoegen de bestuurders op de doorgaande baan voor laten gaan. Op de doorgaande baan gaat het verkeer soms naar links om u de gelegenheid te geven in te voegen, maar dat is niet verplicht. Reken er dus niet op. Als u met een korte invoegstrook te maken hebt, en niet voldoende snelheid kunt maken om tussen het rijdende verkeer op de autoweg of autosnelweg in te voegen, moet u aan het begin van de invoegstrook stoppen en optrekken zodra u in uw linkerspiegel een opening ziet opdagen in de verkeersstroom. U mag bij het invoegen niet op de vluchtstrook komen. Het mag wel in een noodsituatie bijvoorbeeld wanneer bestuurders op de doorgaande rijbaan snelheid blijven opvoeren en je geen kans geven om in te voegen. Bij het invoegen is het gebruik van de richtingaanwijzer verplicht. U moet de richtingaanwijzer bij het invoegen pas gebruiken op het moment dat u ook daadwerkelijk naar links gaat om in te voegen. Gebruik de richtingaanwijzer niet om ruimte af te dwingen. Bij het invoegen moet u voor u zelf altijd aan de volgende punten aandacht geven: Vorm u, terwijl u nog op de toeleidende weg of op de oprit zit, een beeld van de verkeerssituatie op de weg waar u wilt invoegen: hoe druk is het, zijn er voldoende grote "gaten" in de verkeersstroom. Wanneer er voldoende ruimte is rijdt u door, anders stopt u bij het begin van de invoegstrook ( aan het eind van de invoegstrook kom je nauwelijks meer weg en is bovendien gevaarlijk ). Maak op de invoegstrook voldoende snelheid en probeer uw snelhed aan te passen aan die van het verkeer op de doorgaande rijbaan. Rij rechts op de invoegstrook. Wanneer het voor een vlotte verkeersdoorstroming bevordelijk is, mag je verkeer op de doorgaande rijbaan inhalen. Maak hiervan echter voorzichtig gebruik. Beoordeel, door in de spiegels en door opzij en over de schouder te kijken, of u zonder gevaar of hinder kunt invoegen. Kijk op wegen met tegemoetkomend verkeer ook naar voren, of er geen inhalend voertuig op uw weghelft zit. Als u kunt invoegen geeft u richting aan en voegt u in een vloeiende lijn in. Zet uw richtingaanwijzer uit zodra u op de rechterrijstrook rijdt. Als u naar de tweede strook wilt, doe dat dan niet in één keer. Achteropkomend verkeer denkt dat uw richtingaanwijzer nog aanstaat van het invoegen en houdt er geen rekening mee dat u gelijk wilt inhalen.
Oh, ik dacht dat die dingen daarvoor warenquote:Op donderdag 18 juni 2009 15:59 schreef BobbyB het volgende:
Aan al die josti's hier:
[Gebruik de richtingaanwijzer niet om ruimte af te dwingen. ]
Oh dus omdat ik TS een kneus vind omdat hij aso is betekent dat direct dat ik zo'n direct-invoeger ben?quote:Op donderdag 18 juni 2009 15:50 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Nee, files ontstaan door kneuzen zoals die invoeger die maar verwachten dat men voor hem aan de kant gaan. Zo werkt het gewoon niet in het verkeer.
quote:Op donderdag 18 juni 2009 15:50 schreef BobbyB het volgende:
Klacht: Mensen zoals jij die vinden dat een ander maar ruimte moet maken.
[..]
Dus omdat jij niet in je spiegels wil kijken of er geen sneller rijdend achteropkomend verkeer aankomt moet ik langzamer gaan rijden? Beetje omgekeerde wereld vriend. Ze zouden jou je rijbewijs af moeten pakken.quote:Op donderdag 18 juni 2009 15:17 schreef DrD00m het volgende:
[..]
Of je toont ook een beetje inzicht en ziet al van tevoren dat de auto naar links zal gaan om het invoegende verkeer ruimte te geven en gaat iets langzamer rijden om vervolgens als dat voorbij is weer vol plankgas verder te karren
Niks mis met sociaal rijgedrag, en al zeg ik het zelf, ik ben erg galant in het verkeer, maar als er ruimte zat is om in te voegen en iemand moet dan perse invoegen op het stuk waar ik rij doet ie zelf maar moeit om erop te komen, zoiets heet inzicht en als je dat niet hebt hoor je gewoon niet op de weg thuis. Klaar. Lees voor de gein ook even dat artikel wat ik hierboven post.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 09:16 schreef FutureWorld het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het moet, maar als die ruimte er toch ligt.. Nee, met 130 over de rechterbaan komen geknald zodat er zodoende iemand niet kan invoegen, terwijl er op de linkerbaan genoeg ruimte ligt om wél even die ruimte te creeeren. Sociaal rijgedrag, noemen ze dat. Inderdaad, niet verplicht. Maargoed, dat is sociaal zijn sowieso niet, toch Bobby?
Waar zeg ik dat?quote:Op vrijdag 19 juni 2009 09:07 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Oh dus omdat ik TS een kneus vind omdat hij aso is betekent dat direct dat ik zo'n direct-invoeger ben?
Nee, mijn beste fathank, je hebt blijkbaar maar rekening te houden met al die ongelooflijk tering josti's op de weg die hun rijbewijs bij elkaar hebben gepijpt en daardoor totaal geen inzicht hebben of überhaupt weet hebben van de geldende verkeersregels. Anders ben je asociaal.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 09:30 schreef fathank het volgende:
[..]
Dus omdat jij niet in je spiegels wil kijken of er geen sneller rijdend achteropkomend verkeer aankomt moet ik langzamer gaan rijden? Beetje omgekeerde wereld vriend. Ze zouden jou je rijbewijs af moeten pakken.
invoegstrook bedoel je zekerquote:Op donderdag 18 juni 2009 11:14 schreef S1nn3rz het volgende:
ik blij netjes rechts rijden, immers pas op het einde van de uitvoegstrook hoor je in te voegen op de rechterbaan van de snelweg.
quote:Op vrijdag 19 juni 2009 09:35 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Nee, mijn beste fathank, je hebt blijkbaar maar rekening te houden met al die ongelooflijk tering josti's op de weg die hun rijbewijs bij elkaar hebben gepijpt en daardoor totaal geen inzicht hebben of überhaupt weet hebben van de geldende verkeersregels. Anders ben je asociaal.
Op Jitzzze na reageert er ook niemand op het artikel dat ik post omdat daar precies staat wat ik al het hele topic zeg, maar ja, die zullen het ook wel verkeerd hebben.
Het is goed om te weten dat je geen ruimte hoeft te geven, alleen als je zin hebt.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 09:35 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Nee, mijn beste fathank, je hebt blijkbaar maar rekening te houden met al die ongelooflijk tering josti's op de weg die hun rijbewijs bij elkaar hebben gepijpt en daardoor totaal geen inzicht hebben of überhaupt weet hebben van de geldende verkeersregels. Anders ben je asociaal.
Op Jitzzze na reageert er ook niemand op het artikel dat ik post omdat daar precies staat wat ik al het hele topic zeg, maar ja, die zullen het ook wel verkeerd hebben.
Ze zouden mijn rijbewijs moeten afpakken omdat..?quote:Op vrijdag 19 juni 2009 09:30 schreef fathank het volgende:
[..]
Dus omdat jij niet in je spiegels wil kijken of er geen sneller rijdend achteropkomend verkeer aankomt moet ik langzamer gaan rijden? Beetje omgekeerde wereld vriend. Ze zouden jou je rijbewijs af moeten pakken.
Ik dat zegquote:Op vrijdag 19 juni 2009 09:39 schreef DrD00m het volgende:
[..]
Ze zouden mijn rijbewijs moeten afpakken omdat..?
Ik heb een pasjequote:Op vrijdag 19 juni 2009 09:42 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik dat zeg![]()
En nou hier met je roze-[ afbeelding ]-papiertje
Je bent er zelf helaas ook eentje.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 09:39 schreef rival het volgende:
en daarbij.. als ik aan de kant kan, dan ga ik. een beetje meewerken met elkaar ipv tegenwerken.. dan krijgen we vanzelf minder files stelletje mongolen!
en je blijft ook echt exact dezelfde snelheid rijden op je cruiseje kan ff bijgassen zijn er ook geen problemen...
maar nee, meneer de invoeger MOET natuurlijk wachten tot jij hem voorbij bent....
allemaal hetzelfde op de weg, echt fucking gaar dat ik met een stelletje randdebielen de weg moet delen
Mongolen
Meestal staat er rechts van de doorgetrokken streep gewoon een onderbroken streep. Dat betekent dus dat je gewoon van rechts naar links mag in zo'n geval. Alleen neit meer terug naar de rechterbaan totdat de doorgetrokken streep geen doorgetrokken streep meer is.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 09:42 schreef BobbyB het volgende:
Overigens kan het uitwijken naar links op veel plaatsen niet meer omdat er steeds vaker doorgetrokken strepen tussen de rechter baan en de baan ernaast (links) zijn getrokken.
het gaat er niet om wat moetquote:Op vrijdag 19 juni 2009 09:46 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Je bent er zelf helaas ook eentje.![]()
![]()
Toch typisch dat al die mensen die TS een kneus en aso noemen zelf degene zijn die aso zijn. Invoegend verkeer heeft GEEN voorrang. Je hebt als invoeger je snelheid aan te passen en in te voegen waar het kan, NIET te verwachten dat een ander ruimte voor je maakt. Je verwacht bij een kruising ook niet dat verkeer van rechts je ruimte geeft, dat is theoretisch precies hetzelfde.
Als het druk is of er een file is, is het een ander verhaal, maar dat was hier niet van toepassing.
Helaas, toch wat beter opletten vanmiddag. Meestal mag je vanaf de invoegstrook op de rechterbaan, en word door strepen tegengehouden dat je nog een baan naar links opschuift. Zodra de invoeger ophoud, houdt ook die extra streep op en mag je weer naar links toe vanaf de rechterbaan,quote:Op vrijdag 19 juni 2009 09:49 schreef fathank het volgende:
[..]
Meestal staat er rechts van de doorgetrokken streep gewoon een onderbroken streep. Dat betekent dus dat je gewoon van rechts naar links mag in zo'n geval. Alleen neit meer terug naar de rechterbaan totdat de doorgetrokken streep geen doorgetrokken streep meer is.
ik zie het meestal toch echt andersom (regio amsterdam)quote:Op vrijdag 19 juni 2009 09:51 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Helaas, toch wat beter opletten vanmiddag. Meestal mag je vanaf de invoegstrook op de rechterbaan, en word door strepen tegengehouden dat je nog een baan naar links opschuift. Zodra de invoeger ophoud, houdt ook die extra streep op en mag je weer naar links toe vanaf de rechterbaan,
Tja, hier gaat het eigenlijk al mis he...quote:
Ah, dus ik moet maar iedere keer aan de kant omdat een ander geen zin heeft fatsoenlijk zelf een plekje te zoeken om in te voegen. Dus wat je feitelijk zegt is dat we maar aan de kant moeten gaan voor mensen die te incapabel zijn om auto te rijden.quote:en die invoeger heeft geen voorang, maar wat is de moeite om even uit te wijken? of even je voet op het gas... die denkwijze altijd, ja amar ik HOEF hem geen ruimte te geven hoor volgens de regels
het gaat er om dat als je de ruimte hebt, je deze makkelijk ook aan een ander kan gunnen....
gun elkaar eens wat...
Dat is heel wat anders, expres iemand dwars zitten en geen ruimte geven. Als er gewoon voldoende ruimte is om in te voegen zoek je zelf maar een plekje, ik ga me niet iedere keer aan een ander aanpassen omdat ie in wil voegen. Dan kan je beter links blijven rijden want we hebben hier om de 300 meter een oprit.quote:ik zie de hele dag niks anders dan mensen die expres gaatjes dichtrijden, langzamer gaan als iemand erachter wilt... allemaal dat soort dingen.... en dan stiekem vanuit hun ooghoeken kijken hoe ze de ander dwars zitten
Eens, alleen is op een normale manier invoegen echt niet teveel gevraagd. Dat is gewoon fucking BASIS kennis van de snelweg. Als mensen zich eens aan de regels zouden houden, DAT zou files schelen.quote:een beetje samenwerking zou veel files schelen elke dag!
Echt? Daar rij ik dagelijks en wat ik beschreef is toch echt wat ik zie.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 09:52 schreef rival het volgende:
[..]
ik zie het meestal toch echt andersom (regio amsterdam)
ik zit al foto's te zoeken, nog niks gevondenquote:Op vrijdag 19 juni 2009 09:58 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Echt? Daar rij ik dagelijks en wat ik beschreef is toch echt wat ik zie.
Hier is het toch echt andersom. Dat je niet van de linkerbaan naar de rechterbaan mag.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 09:58 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Echt? Daar rij ik dagelijks en wat ik beschreef is toch echt wat ik zie.
Ha, ik welquote:Op vrijdag 19 juni 2009 10:01 schreef rival het volgende:
[..]
ik zit al foto's te zoeken, nog niks gevonden
Als je mijn pasje niet meer wilt innemen, ben ik het met je eensquote:Op vrijdag 19 juni 2009 09:58 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Echt? Daar rij ik dagelijks en wat ik beschreef is toch echt wat ik zie.
Oeh, een medestander. Nou vooruit, je mag je beginnerspasje houdenquote:Op vrijdag 19 juni 2009 10:02 schreef DrD00m het volgende:
[..]
Als je mijn pasje niet meer wilt innemen, ben ik het met je eens
West vermijd ik liever, 80quote:Op vrijdag 19 juni 2009 10:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ha, ik wel![]()
Bij de A10/A1 heeft fathank gelijk, maar op de A10 West is het weer zoals ik beschreef. Lekker verwarrend
Ik ook, maar vooral om de duizendhonderd afslagen.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 10:04 schreef rival het volgende:
[..]
West vermijd ik liever, 80![]()
maar inderdaad, lekker consequent
Ik vermijd amsterdam ook lieverquote:Op vrijdag 19 juni 2009 10:05 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik ook, maar vooral om de duizendhonderd afslagen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |