En niet een klein bedrijfje, een van de grootste en meest complete dienstverleners van nederland, ik lach me rot... maar vraag me echt af of ik ze niet moet inlichten ofzow.....quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:01 schreef Karina het volgende:
Beetje dom bedrijf, ze voeren dus diensten uit voor een onbekende? Raar.
Kun je doen. Let wel, als het een grote dienstverlener is, zijn er ook de middelen om je te traceren, als het er echt op aan komt. Kun je ergens de voorwaarden lezen van de dienstverlener. Staat vast ergens op de site. Ik zou dat maar eens doorlezen en kijken wat daar allemaal staat.quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:02 schreef vanwelleer het volgende:
[..]
En niet een klein bedrijfje, een van de grootste en meest complete dienstverleners van nederland, ik lach me rot... maar vraag me echt af of ik ze niet moet inlichten ofzow.....
Doe een meer info want ik denk dat je iets over het hoofd zietquote:Op woensdag 17 juni 2009 15:02 schreef vanwelleer het volgende:
[..]
En niet een klein bedrijfje, een van de grootste en meest complete dienstverleners van nederland, ik lach me rot... maar vraag me echt af of ik ze niet moet inlichten ofzow.....
Je kunt kiezen.quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:06 schreef KleinVosje het volgende:
Waarschijnlijk krijgen ze het wel door als meer mensen gebruik maken van deze "optie".
Ze kunnen er nogal wat geld mee mislopen, en een beetje bedrijf hoort dat wel op tijd door te hebben.
Verder ontopic: ik heb geen idee of dit strafbaar zou zijn, en indien het wel zou zijn, hoe ze alsnog bij de juiste persoon terecht moeten komen aangezien ze deze gegevens niet hebben.
De diensten die ze aanbieden, gaat het daarbij om een paar euro of vrij grote bedragen eigenlijk?
rekening + onkostenquote:Op woensdag 17 juni 2009 15:09 schreef Marijkezwolle het volgende:
Het lijkt mij dat dit strafbaar is. Jij gaat een overeenkomst aan en verstrekt daar bij (moedwillig) onjuiste gegevens en komt jouw deel van de overeenkomst niet na. Dus waarom dacht jij dat dit niet strafbaar is?
En een grote kans dat ze alles op alles zetten je te achterhalen en dat de rekening nog wel gepresenteerd wordt.
quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:09 schreef Marijkezwolle het volgende:
Het lijkt mij dat dit strafbaar is. Jij gaat een overeenkomst aan en verstrekt daar bij (moedwillig) onjuiste gegevens geen gegevens omdat er niet naar gevraagd wordt en komt jouw deel van de overeenkomst niet dus na. Dus waarom dacht jij dat dit niet strafbaar is?
En een grote kans dat ze alles op alles zetten je te achterhalen en dat de rekening nog wel gepresenteerd wordt.
Leg uit wat je doet?quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:09 schreef vanwelleer het volgende:
[..]
Je kunt kiezen.![]()
Dit bedrijf bied verschillende diensten aan, ik zou zomaar voor een paar duizend euro kunnen verbruiken vandaag, zonder dat iemand binnen dit bedrijf dat opvalt....
Ik maak nu een week of 6 gebruik van deze diensten, en overweeg zelfs om ze acief aan derden te gaan aanbieden, aangezien ik geen kosten heb in de uitvoering ervan...
Als je dat dan maar niet doet in de veronderstelling dat het legaal is.quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:09 schreef vanwelleer het volgende:
[..]
Je kunt kiezen.![]()
Dit bedrijf bied verschillende diensten aan, ik zou zomaar voor een paar duizend euro kunnen verbruiken vandaag, zonder dat iemand binnen dit bedrijf dat opvalt....
Ik maak nu een week of 6 gebruik van deze diensten, en overweeg zelfs om ze acief aan derden te gaan aanbieden, aangezien ik geen kosten heb in de uitvoering ervan...
quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:08 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Kun je doen. Let wel, als het een grote dienstverlener is, zijn er ook de middelen om je te traceren, als het er echt op aan komt. Kun je ergens de voorwaarden lezen van de dienstverlener. Staat vast ergens op de site. Ik zou dat maar eens doorlezen en kijken wat daar allemaal staat.
Er wordt wel naar gevraagd, echter TS kiest ervoor deze niet kenbaar te maken doordat hij door een fout dat kan doen. Dat maakt het niet minder strafbaar of minder verwijtbaar lijkt mij. Moedwillig is hier hoe dan ook op van toepassing.quote:
Tijdens het sluiten van de overeenkomst wordt er niet naar mijn gegevens gevraagd.quote:
je gaat een overeenkomst aan ook al vul jij die gegevens niet in, op het moment dat jij gebruik maakt van deze diensten dan wordt het zeer aannemelijk voor een rechter dat je een "overeenkomst" aangaat volgens de voorwaarde van de geleverde goederen of diensten.quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:09 schreef vanwelleer het volgende:
[..]
Je kunt kiezen.![]()
moedwillig wat dan.....quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:13 schreef Marijkezwolle het volgende:
. Moedwillig is hier hoe dan ook op van toepassing.
ja precies, dat is inderdaad moedwillig, jij weet namelijk dat je voor deze rekeningen hoort te betalen.quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:18 schreef vanwelleer het volgende:
[..]
moedwillig wat dan.....
moedwillig niet uit mezelf over de rekening beginnen, als de tegenpartij er niet voor kiest om te vragen wie ik ben, of hoe ik ga betalen?
Moedwillig niet jouw verplichting die voortvloeit vanuit het aangaan van de overeenkomst is niet zonder gevolgen, of ben je werkelijk zo naïef? Je kunt het proberen goed te praten maar op het moment dat die rekening alsnog op je mat valt wees dan ook mans genoeg om hem zonder morren te betalen.quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:18 schreef vanwelleer het volgende:
[..]
moedwillig wat dan.....
moedwillig niet uit mezelf over de rekening beginnen, als de tegenpartij er niet voor kiest om te vragen wie ik ben, of hoe ik ga betalen?
Ze komen on site, maar hebben geen gegevens van je? Post je straks ook in de klaagbaak als de stront de ventilator heeft geraakt!?quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:13 schreef vanwelleer het volgende:
[..]
Deze dienstverlener heeft vestigingen door heel nederland,(en zelfs erbuiten) ik heb er nu ongeveer 20 geprobeerd.![]()
Alle diensten waarvoor ik opdracht geef, worden bij mij, onsite uitgevoerd, door echte mensen, met echte spullen....
Haha verhaal is dus een hoax hier heb ik over heen gelezen ze moeten wel je gegevens hebben als ze on site komen:Pquote:Op woensdag 17 juni 2009 15:25 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Ze komen on site, maar hebben geen gegevens van je? Post je straks ook in de klaagbaak als de stront de ventilator heeft geraakt!?
quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:16 schreef Uierzalf het volgende:
[..]
je gaat een overeenkomst aan ook al vul jij die gegevens niet in, op het moment dat jij gebruik maakt van deze diensten dan wordt het zeer aannemelijk voor een rechter dat je een "overeenkomst" aangaat volgens de voorwaarde van de geleverde goederen of diensten.
Daarbij komt kijken dat jij kan verwachten dat er voor deze diensten betaald moet worden. Hierdoor heb jij een zeer zwakke postie en zeker omdat je hier al post dat je weet dat je er eigenlijk voor moet betalen wordt het erg moeilijk om aannemelijk te maken dat jij er niets van af wist;) beetje dom dus dat jij het hier post
Je argumenteert op basis van civielrecht (onrechtmatige daad) en concludeert tot iets uit het strafrecht (strafbaar feit).quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:09 schreef Marijkezwolle het volgende:
Het lijkt mij dat dit strafbaar is. Jij gaat een overeenkomst aan waaraan verplichtingen verbonden zijn voor zowel jou als het bedrijf en daarbij verstrek je (moedwillig) onjuiste gegevens en komt jouw deel van de overeenkomst niet na. Dus waarom dacht jij dat dit niet strafbaar is?
Ik geloof geen hol van je verhaal maar ok,quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:28 schreef vanwelleer het volgende:
[..]
Nope.![]()
Het bedrijf in kwestie bied haar diensten onder andere online maar ook via filialen door heel nederland aan, en vermeld haar voorwaarden.
Doordat er verschillende mogelijkheden zijn om te betalen nadat de dienst is verricht, is er ook een mogelijkheid om opdracht te geven tot het verrichten van die diensten COMPLEET ANONIEM,.... waarna de diensten keurig netjes worden uitgevoerd.![]()
Omdat mijn "dienst" volledig ontraceerbaar is (zoals de aankoop van beltegoed als je met cash betaalt) kan er echt NIEMAND ooit de gegeven opdracht naar mij herleiden, omdat ik nergens "vastgelegd" wordt.
Ik begrijp dat het een beetje onduidelijk blijft, maar ik wil het bedrijf niet in de rode cijfers helpen .....![]()
de beurskoers is al laag genoeg .....
Dit is inderdaad civielrecht, overeenkomsten recht afdeling koop toch?, maar ook daar aan zitten straffen verbonden als je de wet overtreedquote:Op woensdag 17 juni 2009 15:33 schreef r_one het volgende:
[..]
Je argumenteert op basis van civielrecht (onrechtmatige daad) en concludeert tot iets uit het strafrecht (strafbaar feit).
Dat kan dus niet hè
Eh, volgens mij is TS ergens door een mand gevallen...quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:33 schreef TheYoung1 het volgende:
* verwacht pm'etje van TS met verdere gegevens over betreffende leverancier*
Maar dat was de vraag niet.quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:36 schreef Uierzalf het volgende:
Dit is inderdaad civielrecht, overeenkomsten recht afdeling koop toch?, maar ook daar aan zitten straffen verbonden als je de wet overtreed
Definieer 'ze'.quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:41 schreef Lienekien het volgende:
Ik lees 'strafbaar' meer als 'kunnen ze me iets maken?'
NEE.quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:45 schreef Uierzalf het volgende:
[..]
haha dank je,
dan is het antwoord JA op de TT
Waarom dan nee?quote:
Haar? Ze?quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:46 schreef AlphaOmega het volgende:
Ik denk dat TS nu even hard aan het nadenken is over de opmerking dat het bedrijf on site dingen heeft gedaan voor haar. Dus er zijn wel degelijk gegevens... ik hoop dat ze flink kosten heeft gemaakt, de facturen zijn onderweg.
Hmmm... volgens mij zit ik even wat TS'en door elkaar te halen...quote:
Dan kan het hooguit 'onrechtmatig' zijn. Voor 'strafbaar' heb je toch echt een OM en een strafrechter nodig die 'je wat kunnen maken'.quote:
^^quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:47 schreef Uierzalf het volgende:
[..]
Waarom dan nee?
Edit: Zie het al het is een onrechtmatige daad
Ja ik had het al opgezocht en je hebt gelijkquote:Op woensdag 17 juni 2009 15:54 schreef r_one het volgende:
[..]
Dan kan het hooguit 'onrechtmatig' zijn. Voor 'strafbaar' heb je toch echt een OM en een strafrechter nodig die 'je wat kunnen maken'.
zucht.quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:41 schreef Lienekien het volgende:
Ik lees 'strafbaar' meer als 'kunnen ze me iets maken?'
HOE dan ?quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:43 schreef Florian_ het volgende:
Tvp. Dit loopt goed af. Voor de leverancier welteverstaan.
Ze zijn onsite geweest waar ik ze wilde hebben, hebben daar perfect werk geleverd, en zijn weer vertrokken, na hun arbeid even te hebben bewonderd....quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:25 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Ze komen on site, maar hebben geen gegevens van je? Post je straks ook in de klaagbaak als de stront de ventilator heeft geraakt!?
quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:23 schreef Karina het volgende:
Iets met internethosting? Of films online bekijken? Iets in die trant.
wat wil je nou horen?quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:56 schreef vanwelleer het volgende:
[..]
zucht.![]()
En ik vraag, ben ik strafbaar als
- ik een opdracht geef volgens de voorwaarden van het bedrijf, en het bedrijf vergeet te vragen wie ik ben, of waar de rekening heen mag, of zelfs welke prijs er betaalt moet worden?
Het bedrijf heeft nu al wekenlang verschillende diensten uitgevoerd, personeel ingezet, en prestaties geleverd boven verwachtingen.
Neem even als voorbeeld een telecomleverancier ( dat is het niet, maar even er zijn raakvlakken )
Als deze leverancier op internet haar voorwaarden neerzet, mag jij als potentieel klant verwachten dat die voorwaarden compleet zijn.
Nu ontdek je dat je binnen die zojuist genoemde mogelijkheden, het bedrijf opdracht kunt geven om telecomdiensten aan jou (of anderen) te leveren, ZONDER dat ze jou ooit vragen WIE je bent, of welke prijs je gaat betalen.
Eveneens ontdek je dat je voor de reeds afgenomen goederen en diensten nimmer een factuur zult ontvangen, omdat men simpelweg de uitgevoerde diensten niet kan terugherleiden naar jouw opdracht....
(omdat je zijn vergeten te vragen wie je bent enzo..... )
Herstel, bij nader onderzoek, meer dan 200 vestigingen..quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:18 schreef Feestkabouter het volgende:
is dit een puzzel?
kom op mensen, hij zou voor 1000en euro's per dag kunnen 'inhuren', meer dan 20 vestigingen........ wat voor bedrijf is dit?
effe brainstormen!
Maar op die site kan wel een factuurtje worden bezorgd, en op die site kan een deurwaarder uiteindelijk ook beslag leggen op zaken. Succes verder.quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:59 schreef vanwelleer het volgende:
[..]
Ze zijn onsite geweest waar ik ze wilde hebben, hebben daar perfect werk geleverd, en zijn weer vertrokken, na hun arbeid even te hebben bewonderd....
Het is wel degelijk strafbaar. TS mag er van uitgaan dat er een tegenprestatie staat voor geleverde inspanning. Betaling is dus redelijk. Het maakt niet uit of het bedrijf je NAW gegevens niets. Als ze een manier vinden om jou te contacteren zal TS moeten betalen, de inspanning is immers geleverd. Klaarquote:Op woensdag 17 juni 2009 16:06 schreef anboni het volgende:
En als ze daadwerkelijk onsite arbeid verrichten, hebben ze je adresgegevens dus. Lijkt me dat het niet heel ingewikkeld zal zijn voor dat bedrijf om de punten te verbinden en je een rekening te sturen voor het geheel. Het zal wel niet strafbaar zijn, maar als deze vordering ooit voor een rechter zou komen, vermoed ik dat die in het voordeel van de dienstverlener gaat oordelen (je neemt tenslotte een dienst van ze af en het is redelijk om te veronderstellen dat daar een prestatie tegenover staat)
Je hebt gelijkquote:Op woensdag 17 juni 2009 15:33 schreef r_one het volgende:
[..]
Je argumenteert op basis van civielrecht (onrechtmatige daad) en concludeert tot iets uit het strafrecht (strafbaar feit).
Dat kan dus niet hè
"Strafbaar" impliceert volgens mij dat het iets betreft wat in het wetboek voor strafrecht bepaald is. Dat lijkt me hier niet direct het geval, hoewel het in zekere zin misschien als diefstal (of oplichting) aangemerkt kan worden, dan wordt het verhaal nog wat interessanter want dan zou die dienstverlener aangifte kunnen doen. Politie en OM hebben natuurlijk nog iets uitgebreidere mogelijkheden om iemand op te sporen dan incassobureau/deurwaarder als het puur civielrechterlijk zou zijnquote:Op woensdag 17 juni 2009 16:12 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Het is wel degelijk strafbaar. TS mag er van uitgaan dat er een tegenprestatie staat voor geleverde inspanning. Betaling is dus redelijk. Het maakt niet uit of het bedrijf je NAW gegevens niets. Als ze een manier vinden om jou te contacteren zal TS moeten betalen, de inspanning is immers geleverd. Klaar
Ze moeten wel heel slecht kunnen nagaan dat jij dit bent geweest, een bedrijf met 200 vestigingen zal anders weinig moeite hebben (en nemen) om je te zoeken, te vinden en te laten dokkenquote:Op woensdag 17 juni 2009 16:04 schreef vanwelleer het volgende:
[..]
Herstel, bij nader onderzoek, meer dan 200 vestigingen..
^ Dit.quote:Op woensdag 17 juni 2009 16:06 schreef anboni het volgende:
En als ze daadwerkelijk onsite arbeid verrichten, hebben ze je adresgegevens dus. Lijkt me dat het niet heel ingewikkeld zal zijn voor dat bedrijf om de punten te verbinden en je een rekening te sturen voor het geheel.
Het gaat hier om wanprestatie.quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:47 schreef Uierzalf het volgende:
[..]
Waarom dan nee?
Edit: Zie het al het is een onrechtmatige daad
Voorbeeld:quote:Op woensdag 17 juni 2009 16:27 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
^ Dit.
Hoezo weten ze niet wie je bent, ze komen toch langs?
Ik ben een overeenkomst aangegaan op het moment dat ik de opdracht gaf tot het uitvoeren van het werk.quote:Op woensdag 17 juni 2009 18:23 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Het gaat hier om wanprestatie.
ontopic:
Ik kan niet meteen bedenken welke delictsomschrijving uit het strafrecht hier eventueel op van toepassing zou kunnen zijn, maar het heeft zeker wel civiele consequenties.
Je bent gewoon een overeenkomst aangegaan die nagekomen dient te worden. De tegenprestatie dient dus te worden voldaan.
bijna ..hihihiquote:Op woensdag 17 juni 2009 18:46 schreef Phuturistixxx het volgende:
Ik zie het zo:
Je komt een supermarkt binnen en doet daar boodschappen. Als je klaar bent met het doen van boodschappen loop je naar de kassa. Daar zie je niemand zittenSterker nog, er staat helemaal geen personeel in de winkel
![]()
Je loopt vervolgens door, zonder af te rekenen. Ben je dan strafbaar? Volgens mij wel, terzake verduistering.
Je neemt wederrechtelijk goederen weg (je wordt geacht er voor te betalen namelijk), echter zonder dat je deze door een misdrijf (iedereen mag namelijk goederen meenenem in de supermarkt) hebt verkregen.
Ik zou je nog eens goed bedenken of je wel wil doorzetten met deze actie
Daar komt nog bij de situatie dat je door hebt dat er geen winkelpersoneel in de supermarkt staat!
Als je op dat moment, met dat in je achterhoofd, de winkel ingaat en goederen meeneemt is dat gewoon puur en alleen diefstal...
quote:Op woensdag 17 juni 2009 16:42 schreef Goover het volgende:
Op al die 'on-site' adressen ligt nu mooi een factuurtje, en die komt vast wel een keer jouw kant op! Succes
Ja, vastquote:Op woensdag 17 juni 2009 19:16 schreef vanwelleer het volgende:
Als er niemand is om mijn betaling aan te nemen, mag ik rustig de boodschappen neenemen, ik had immers niet het oogmerk me deze boodschappen wederrechtelijk toe te eigenen....
Ze waren, anders dan door misdrijf, reeds onder mijn beheer toen ik ze uit het schap pakte en in het mandje deed.......
En ook deze alvast QFTquote:Op woensdag 17 juni 2009 19:12 schreef vanwelleer het volgende:
Ik ben een overeenkomst aangegaan op het moment dat ik de opdracht gaf tot het uitvoeren van het werk.![]()
En op het moment dat je de winkel uitliep met de niet betaalde boodschappen in je mandje was je oogmerk gericht op het lopen van een rondje om het pand heen, om ze vervolgens weer terug in de schappen te gaan leggen, of niet?quote:Op woensdag 17 juni 2009 19:16 schreef vanwelleer het volgende:
Als er niemand is om mijn betaling aan te nemen, mag ik rustig de boodschappen neenemen, ik had immers niet het oogmerk me deze boodschappen wederrechtelijk toe te eigenen....
Ze waren, anders dan door misdrijf, reeds onder mijn beheer toen ik ze uit het schap pakte en in het mandje deed.......
quote:Op woensdag 17 juni 2009 19:20 schreef r_one het volgende:
[..]
Ja, vast![]()
In je dromen![]()
QFT
[..]
En ook deze alvast QFT![]()
quote:Op woensdag 17 juni 2009 19:26 schreef Maharbal het volgende:
[..]
En op het moment dat je de winkel uitliep met de niet betaalde boodschappen in je mandje was je oogmerk gericht op het lopen van een rondje om het pand heen, om ze vervolgens weer terug in de schappen te gaan leggen, of niet?
Je hebt antwoorden gekregen op je vraag. Probeer nou niet quasi-juridisch dingen te bedenken die kant noch wal slaan.
Dat heb je niet. Een kassa is niet meer dan een object en een object kun je geen overeenkomst mee aangaan.quote:Op woensdag 17 juni 2009 19:27 schreef vanwelleer het volgende:
gestaafd doordat je bij de kassa de goederen ter betaling hebt aangeboden
Wederechtelijk is weer wat anders, heeft met partners en vreemdgaan te maken. Gok ikquote:Diefstal is het pas als je goederen : "wegneemt" MET het oogmerk je die goederen wederechtelijk toe te eigenen.
Het gaat in dit geval om het geobjectiveerde begrip van oogmerk, en niet wat jij subjectief beleeft. Als jij die boodschappen niet afrekent, dan ben je er (of hoor je er) van bewust te zijn dat je diefstal pleegt, en op dat moment heb je het oogmerk om je die goederen wederrechtelijk toe te eigenen, omdat je WELBEWUST de beslissing neemt om ze niet af te gaan rekenen / wachten totdat iemand je komt helpen.quote:Op woensdag 17 juni 2009 19:30 schreef vanwelleer het volgende:
[..]
pfffffff![]()
bij het betreden van de winkel heb je het oogmerk om boodschappen de doen.
Als je netjes de uitgezochte boodschappen TER BETALING AANBIED, en er is niemand om je betaling aan te nemen, dan pleeg je geen diefstal.![]()
maar da's allemaal offtopic.
Ik heb nergens een antwoord op mijn vraag, misschien even terug naar de vraag ?
Haha, daar gaat het zeker WEL om. Het simpele feit dat er niemand is om je betaling aan te nemen is geen vrijwaring om maar weg te lopen met de goederen en ze je toeëigenen!quote:Op woensdag 17 juni 2009 19:16 schreef vanwelleer het volgende:
[..]
bijna ..hihihi
in deze supermarkt zou ik niet schuldig zijn aan diefstal of verduistering, aangezien ik naar de kassa ben gelopen om mijn boodschappen ter betaling aan te bieden.
maar daar gaat het nu niet om.....
quote:Op woensdag 17 juni 2009 19:46 schreef Phuturistixxx het volgende:
[..]
Haha, daar gaat het zeker WEL om. Het simpele feit dat er niemand is om je betaling aan te nemen is geen vrijwaring om maar weg te lopen met de goederen en ze je toeëigenen!
Zou mooie boel zijn, als ik wat jat ergens zou ik dan alleen hoeven zeggen: "er was niemand om mijn betaling aan te nemen". Fout dus.
Bij verduistering is het OOGMERK met opzet weggelaten, juist voor die gevallen dat mensen te goedertrouw handelen, maar op enig moment tóch besluiten tot wederrechtelijke toeëigening.
In jouw geval zou je bij de eerste handeling nog kunnen zeggen dat het allemaal niet met opzet ging. Maar bij alle handelingen daarna natuurlijk wél. Je wist heel goed dat er niemand bij de kassa zou zijn en met dat in gedachten besloot je telkens opnieuw goederen weg te nemenDát is in ieder geval verduistering als het niet ook diefstal is.
Mag ik vragen waarom je dit offtopic vindt? Je vraagt: strafbaar? Als ik dan aangeef dat je inderdaad strafbaar bent met opgaaf van artikelen zeg je offtopicquote:Op woensdag 17 juni 2009 19:57 schreef vanwelleer het volgende:
[..]
steeds verder offtopic, maar goed....
Je hebt deels gelijk, deels niet.
Als je echt gaat kijken naar definities, kom je in dit voorbeeld uit op "bezitter, niet te goeder trouw"
Immers het ter betaling aanbieden neemt het oogmerk tot wederechtelijk toeeigenen weg......
Het afwezig zijn van personeel om de betaling in ontvangst te nemen, verminderd niet de uitgevoerde handeling van het aanbieden ter betaling.
Het meenemen van de goederen zonder ze daadwerkelijk te hebben betaald, en niet niet vermelden van deze gebeurtenis aan de politie door de klant, maakt dat deze klant bezitter werd, maar niet te goeder trouw.
zo.
Nu weer ontopic verder?
Mja, waarom zou dat nu zijn...quote:Op woensdag 17 juni 2009 20:18 schreef BaggerUser het volgende:
ik geloof dr niks van, waarom zou je niet gewoon kunnen zeggen welke of teminste wat voor bedrijf het is
De vraag is alleen, is hij strafbaar? Dat er een vordering tegen hem ingesteld KAN worden snapt hij volgens mij wel.quote:Op woensdag 17 juni 2009 20:30 schreef Consurechter het volgende:
Uiteraard moet je betalen. Er is sprake van een overeenkomst. Zij hebben hun prestaties geleverd en hebben nu een vordering op jou. Dat ze deze vordering nog niet kunnen innnen maakt niets uit, de vordering blijft bestaan. Pas als ze na 5 jaar niets hebben laten horen is de vordering niet meer afdwingbaar.
Nee het is niet strafbaar om een bedrijf niet te wijzen op openstaande vorderingen jegens jou.quote:Op woensdag 17 juni 2009 20:33 schreef Phuturistixxx het volgende:
[..]
De vraag is alleen, is hij strafbaar? Dat er een vordering tegen hem ingesteld KAN worden snapt hij volgens mij wel.
quote:Op woensdag 17 juni 2009 20:46 schreef Five_Horizons het volgende:
Waarom zo weinig smilies, eigenlijk?
quote:Op woensdag 17 juni 2009 20:36 schreef RemcoDelft het volgende:
1 woord voor TS: IP adres. Gevolgd door onderzoek ==> adresgegevens ==> deurwaarder.
quote:Op woensdag 17 juni 2009 21:16 schreef vanwelleer het volgende:
[..]
![]()
ik probeer ECHT om niet zo op te vallen.....
Dus wel civielrechtelijk.quote:Op woensdag 17 juni 2009 21:14 schreef Phuturistixxx het volgende:
Dus civielrechtelijk is er niets aan de hand
Strafrechtelijk lijkt het me bij nader inzien toch geen strafbaar feit, gezien het hele koop-op-afstand gebeuren.
Conclusie, als je maar betaald als ze bij je aankloppen TS
Ik weet niet wat je bedoeld? Als hij niet betaald als ze bij hem aankloppen heeft hij een civielrechtelijk probleem. Nu nog niet.quote:
quote:Op woensdag 17 juni 2009 20:07 schreef Phuturistixxx het volgende:
[..]
Mag ik vragen waarom je dit offtopic vindt? Je vraagt: strafbaar? Als ik dan aangeef dat je inderdaad strafbaar bent met opgaaf van artikelen zeg je offtopicJe WILT het gewoon niet horen
Jij hebt helemaal geen betaling aangeboden als ik het zo lees. Je hebt een bestelling geplaatst en kwam er toen achter dat je nergens (verplicht) je gegevens hoefde in te vullen. Dat is niet hetzelfde als 'ter betaling aanbieden'. Je zou dan minimaal een mail moeten gestuurd hebben (in real life zou je eens door de winkel geroepen hebben of iets dergelijks) om dat te kunnen stellen.
Volgens jouw stelling zou je een winkel in kunnen lopen (een kleine), wachten tot de bediende even naar achter gaat of uit het zicht is en de goederen mee kunnen nemen? Dat is toch volslagen onzin?
Enige manier waarop ik zou kunnen bedenken waarom dit toch legaal zou kunnen zijn is op het moment dat de website ook geen prijzen of mogelijkheid tot prijsopgaaf weergeeft. Dan nóg is er zoiets als 'recht op basis van gezond verstand' (ben de officiële term even kwijt) waarin de rechter kijkt naar wat in het normale dagelijkse verkeer als norm wordt gezien. Het is vrij normaal en dagelijks dat je voor diensten/goederen geld verschuldigd bent, dus zelfs afwezigheid van prijzen of prijsopgaven zou niet meteen betekenen dat je legaal bezig bent.
Ik ging er van uit dat je de opdrachten via internet plaatste. Daarom trok ik de vergelijking met een normale winkel.quote:Op woensdag 17 juni 2009 20:54 schreef Consurechter het volgende:
[..]
Nee het is niet strafbaar om een bedrijf niet te wijzen op openstaande vorderingen jegens jou.
Jazeker, want je maakt gebruik van een dienst en zorgt er voor dat men jou niet kan factureren en speelt daar bewust op in. Flessentrekkerij.quote:Op woensdag 17 juni 2009 21:31 schreef vanwelleer het volgende:
....Ben ik dan strafbaar voor het geven van de opdracht?
Dan is 'ie dus niet strafbaar.....quote:Op woensdag 17 juni 2009 21:38 schreef Alicey het volgende:
[..]
Jazeker, want je maakt gebruik van een dienst en zorgt er voor dat men jou niet kan factureren en speelt daar bewust op in. Flessentrekkerij.
In een eventuele strafzaak bewijs rond krijgen is echter weer niet zo eenvoudig voor de OvJ.
Hij is dan haske strafbaar, maar hij komt er mee weg. Vind ik toch net iets anders.quote:Op woensdag 17 juni 2009 21:39 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dan is 'ie dus niet strafbaar.....
Zoals ik het begrijp hoeft hij er niets voor te doen om niet gefactureerd te worden... alhoewel ik aanvankelijk ookquote:Op woensdag 17 juni 2009 21:38 schreef Alicey het volgende:
[..]
Jazeker, want je maakt gebruik van een dienst en zorgt er voor dat men jou niet kan factureren en speelt daar bewust op in. Flessentrekkerij.
In een eventuele strafzaak bewijs rond krijgen is echter weer niet zo eenvoudig voor de OvJ.
quote:Op woensdag 17 juni 2009 21:37 schreef Phuturistixxx het volgende:
Het antwoord heb je wel
[..]
Ik ging er van uit dat je de opdrachten via internet plaatste. Daarom trok ik de vergelijking met een normale winkel.
Ik begrijp nu dat je een kantoor binnen wandelt, een opdracht plaatst en er niemand op enig moment aan je vraagt wie je bent en voor wie je werkt. Das een ander verhaal en dan gaat mijn vergelijking inderdaad niet op.
quote:Op woensdag 17 juni 2009 21:39 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dan is 'ie dus niet strafbaar.....
Neuh.... als er geen bewijs is, is 'ie niet te straffen, ergo: niet strafbaar.quote:Op woensdag 17 juni 2009 21:40 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hij is dan haske strafbaar, maar hij komt er mee weg. Vind ik toch net iets anders.
Het is meteen een civielrechtelijk "probleem".quote:Op woensdag 17 juni 2009 21:29 schreef Phuturistixxx het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je bedoeld? Als hij niet betaald als ze bij hem aankloppen heeft hij een civielrechtelijk probleem. Nu nog niet.
Nee, hij kan volgens mij zijn verplichting pas niet na komen nadat hij een factuur ontvangen heeft...quote:Op woensdag 17 juni 2009 21:44 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Het is meteen een civielrechtelijk "probleem".
Hij gaat een overeenkomst aan en komt zijn verplichtingen niet na.
We gebruiken kennelijk een andere definitie van strafbaar.quote:Op woensdag 17 juni 2009 21:43 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Neuh.... als er geen bewijs is, is 'ie niet te straffen, ergo: niet strafbaar.
quote:Op woensdag 17 juni 2009 21:42 schreef Crazy Harry het volgende:
Leuke puzzel, ik denk dat KPN de oplossing is
Een overeenkomst is civielrechtelijk (verbintenissenrecht). Hoe is dit dan geen civielrechtelijke kwestie?quote:Op woensdag 17 juni 2009 21:45 schreef Phuturistixxx het volgende:
[..]
Nee, hij kan volgens mij zijn verplichting pas niet na komen nadat hij een factuur ontvangen heeft...
Kennelijk is er geen betalingstermijn afgesproken en heeft de ander nog geen vordering opgeëist. Stellen dat hij zijn verplichting niet nakomt, is dus niet terecht.quote:Op woensdag 17 juni 2009 21:44 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Het is meteen een civielrechtelijk "probleem".
Hij gaat een overeenkomst aan en komt zijn verplichtingen niet na.
Totdat zo'n misselijkmakende profiteur als TS misbruik maakt van TS zijn diensten.quote:Op woensdag 17 juni 2009 21:29 schreef Peter het volgende:
Dat het bedrijf onzorgvuldig handelt wil niet zeggen dat jij daar misbruik van mag maken. Maar dat merk je pas als ze er achteraan gaan.
Dus als ik morgenavond een kogel door je kop jaag, en niemand ziet mij, ben ik niet strafbaarquote:Op woensdag 17 juni 2009 21:43 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Neuh.... als er geen bewijs is, is 'ie niet te straffen, ergo: niet strafbaar.
quote:Op woensdag 17 juni 2009 22:21 schreef HunterSThompson het volgende:
TS geeft opdrachten zijn grofvuil op te halen?
200 kantoren, op locatie diensten verlenen, op afbetaling normaal... website..quote:Op woensdag 17 juni 2009 22:32 schreef vanwelleer het volgende:
[..]
![]()
Briljant, maar ik heb het over een daadwerkelijk privaat (beursgenoteerd) bedrijf, dat in Nederland een groot marktaandeel heeft in deze dienstverlening.
quote:Op woensdag 17 juni 2009 22:26 schreef Crazy Harry het volgende:
Nah, ik geloof er steeds minder van
Je beweert in eerste instantie dat je het gedane werk bewonderd hebt, om vervolgens te beweren dat ze je op het afleveradres niet kennen...
En je weet wel dat er geen facturen liggen...
Als ze je op het afleveradres niet kennen, hoe kan jij dan het werk bewonderd hebben en hoe kan je weten dat er geen facturen liggen?
Als men je niet kent, ga ik er van uit dat ze ook niet weten dat jij degene bent die de opdracht heeft laten uitvoeren, en dan gaan ze ook echt niet vertellen of er een factuur van de opdracht ligt.
Tjonge, nu maak je het wel heel makkelijk...quote:Op woensdag 17 juni 2009 22:43 schreef vanwelleer het volgende:
[..]
Ik heb het daadwerkelijke uitgevoerde werk, persoonlijk kunnen zien, vanaf een bankje aan de overkant
Ik weet dat er geen facturen liggen, omdat deze dienst wordt geleverd bij vooruitbetaling, of indien per factuur achteraf, daar op geen enkele wijze verschil in zit voor de uitvoerenden.
De uitvoerenden voeren uit, en vertrekken, om op hun kantoor de volgende opdracht van een planner te krijgen.
Er komt voor de uitvoerende personen geen betalingscontrole aan te pas.
quote:Op woensdag 17 juni 2009 22:46 schreef Crazy Harry het volgende:
[..]
Tjonge, nu maak je het wel heel makkelijk...
*kuch*quote:Op woensdag 17 juni 2009 22:31 schreef r_one het volgende:
Gaat TS de vorderingen postuum betalen, mocht 'het bedrijf' hem traceren en hem alsnog een rekening stuurt voor de verleende diensten?
quote:
Wat ik dan niet begrijp is waarom je dit topic geopend hebt? Jij stelt een vraag, iedereen geeft antwoord, maar volgens jou kom je er toch mee weg. Ik zie dus geen ander nut dan stoerdoenerij van jouw kant, of doe je serieus iets met de gegeven antwoorden?quote:Op donderdag 18 juni 2009 10:02 schreef vanwelleer het volgende:
[..]
Och laat ik het zo zeggen.....
Als ze me zouden kunnen traceren zou ik er niet aan begonnen zijn.
Dat is geen antwoord op de vraag, dat is de vraag ontwijken.quote:Op donderdag 18 juni 2009 10:02 schreef vanwelleer het volgende:
Och laat ik het zo zeggen.....
Als ze me zouden kunnen traceren zou ik er niet aan begonnen zijn.
quote:Op donderdag 18 juni 2009 10:06 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Wat ik dan niet begrijp is waarom je dit topic geopend hebt? Jij stelt een vraag, iedereen geeft antwoord, maar volgens jou kom je er toch mee weg. Ik zie dus geen ander nut dan stoerdoenerij van jouw kant, of doe je serieus iets met de gegeven antwoorden?
quote:Op donderdag 18 juni 2009 10:41 schreef vanwelleer het volgende:
[..]
Goeie vraag, ik zal het je uitleggen.
Ik vind mezelf heel slim.
Als ik meen dat ik ergens gelijk in heb, ga ik proberen om mijn eigen redenatie onderuit te halen, daarvoor roep ik jullie hulp in.
Ik overweeg dus heel serieus of jullie op-aanmerkingen ergens iets opleveren waar ik zelf nog niet aan had gedacht.
stoerdoenerij heeft er niets mee te maken, ik ben al stoer, en voel niet de behoefte om dat hier bevestigd te krijgen.
quote:Op donderdag 18 juni 2009 10:28 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op de vraag, dat is de vraag ontwijken.
Geef nou eens gewoon antwoord en draai je kont er niet onderuit:
Mochten ze, op welke manier dan ook, en gebruikmakend van opsporingstechnieken waar jij op dit moment nog geen benul van hebt, je op enig moment toch kunnen backtracen, en ze sturen je keurig een rekening voor de verleende diensten, ga je die dan ook netjes betalen? Of heb je dan opeens niet meer zo'n grote mond en verlaat "Den Grooten Patscherigen Vanwelleer" stilletjes het toneel?
QFT!quote:Op donderdag 18 juni 2009 10:45 schreef vanwelleer het volgende:
ALS dit gebeurt, dan betaal ik DUBBEL !
quote:Op donderdag 18 juni 2009 10:49 schreef Lienekien het volgende:
Je vraagt ons om je redenatie onderuit te halen. Maar je vertelt maar heel selectief hoe het in elkaar steekt!
Ja, zo kan ik het ook.
Ik bedoel: hoe kun je nou je redenatie écht op de proef stellen door maar zo weinig informatie te geven?quote:Op donderdag 18 juni 2009 10:53 schreef vanwelleer het volgende:
[..]
daar is WGR toch ook voor?
Informatie van leken, kenners en juristen, al dan niet in de dop.....
Wat is nou QFT ?quote:Op donderdag 18 juni 2009 10:52 schreef r_one het volgende:
[..]
QFT!![]()
@mods: IP-adressen werden toch gelogd op Fok!?![]()
En voor mijn gevoel staat TS ook niet open voor argumenten van anderen, anders had hij inmiddels wel begrepen hoe de vork in de steel zit.quote:Op donderdag 18 juni 2009 10:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik bedoel: hoe kun je nou je redenatie écht op de proef stellen door maar zo weinig informatie te geven?
quote:Op donderdag 18 juni 2009 10:52 schreef Karina het volgende:
Op het moment dat je het formulier (of wat dan ook) invulde om de opdracht te geven, stond daar een bepaald bedrag bij neem ik aan? En meestal moet je ook op een knop drukken van "ik ga accoord met de voorwaarden".
Als er een bedrag werd genoemd, dan wist je donders goed dat het niet gratis was en door het nu gratis uit te laten voeren, lijkt me dat je inderdaad gewoon aan het stelen bent (maar dat wist je zelf ook). Dat voorbeeld met die kassa waar niemand zit vind ik wel een goede: je weet best dat je moet betalen maar je neemt de spullen toch lekker gratis mee.
En stelen is strafbaar.
quote:Op donderdag 18 juni 2009 10:59 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
En voor mijn gevoel staat TS ook niet open voor argumenten van anderen, anders had hij inmiddels wel begrepen hoe de vork in de steel zit.
Niemand die vraagt wie jij bent?quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:02 schreef vanwelleer het volgende:
[..]
je bent lui want je leest niet.
Ik hoef niets in te vullen.
ik hoef nergens op te klikken.
ik loop een vestiging binnen, geef mijn opdracht, en die wordt gewoon keurig uitgevoerd.
Niemand die zich bezighoud met de vraag OF, DOOR WIE, noch HOE er betaald zal worden...
quote:Op donderdag 18 juni 2009 10:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik bedoel: hoe kun je nou je redenatie écht op de proef stellen door maar zo weinig informatie te geven?
quote:
Dat je ergens binnenstapt had ik volgens mij nog nergens gelezen! Ik ben niet lui, ik trek de verkeerde conclusies, ik dacht dat je iets bestelde op internet en vervolgens bleek dat je, na het geven van de opdracht, nergens meer je naw gegevens hoefde in te vullen.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:02 schreef vanwelleer het volgende:
[..]
je bent lui want je leest niet.
Ik hoef niets in te vullen.
ik hoef nergens op te klikken.
ik loop een vestiging binnen, geef mijn opdracht, en die wordt gewoon keurig uitgevoerd.
Niemand die zich bezighoud met de vraag OF, DOOR WIE, noch HOE er betaald zal worden...
Nee, de feiten zijn totaal niet helder. Jij presenteert hier een selectie uit de feiten en ik vertrouw jou niet. Ik denk dat je essentiële informatie weglaat. Want je wílt helemaal niet dat je redenatie onderuit wordt gehaald, je wilt je alleen maar luid op de borst bonken dat je zo slim bent.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:05 schreef vanwelleer het volgende:
[..]
wat mis je nog dan?
Het maakt toch niets uit welk bedrijf, of wat voor dienst.... de feiten zijn helder, ..toch?
quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:06 schreef Karina het volgende:
[..]
Dat je ergens binnenstapt had ik volgens mij nog nergens gelezen! Ik ben niet lui, ik trek de verkeerde conclusies, ik dacht dat je iets bestelde op internet en vervolgens bleek dat je, na het geven van de opdracht, nergens meer je naw gegevens hoefde in te vullen.
Nu is het nog vreemder, je geeft persoonlijk (aan een balie neem ik dan nu aan) een opdracht en degene achter de balie vraagt verder niet naar je naam of zo.
En wat snap jij niet aan de wederzijdse verplichtingen van een overeenkomst?quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:03 schreef vanwelleer het volgende:
[..]
Ik vraag ook niet om argumenten, maar om toetsing mbt de wetgeving..
quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, de feiten zijn totaal niet helder. Jij presenteert hier een selectie uit de feiten en ik vertrouw jou niet. Ik denk dat je essentiële informatie weglaat.
quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:16 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
En wat snap jij niet aan de wederzijdse verplichtingen van een overeenkomst?
Ik ben het helemaal met Lienekien eens, ga jij jezelf nog maar lekker op de borst slaan, kunnen wij ons bescheuren om de torenhoge rekening die volgt.
quote:
Kijk nog eens goed.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:29 schreef vanwelleer het volgende:
[..]
![]()
WoordenBoek
zelfgenoegzaamheid is (nog) niet gevonden.
Mocht u de betekenis van zelfgenoegzaamheid vinden dan kunt u het hier toevoegen.
quote:
Tjonge, je laat echt zien dat Lienekien gelijk heeft: synoniemen van zelfgenoegzaamheid.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:29 schreef vanwelleer het volgende:
[..]
![]()
WoordenBoek
Mocht u de betekenis van zelfgenoegzaamheid vinden dan kunt u het hier toevoegen.
Zit je linkeroog dicht?quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:32 schreef vanwelleer het volgende:
[..]
Done.
![]()
WoordenBoek
http://www.woorden-boek.nl/?woord=zelfgenoegzaamheidquote:zelfgenoegzaamheid: Het meestentijds tevreden zijn over onze eigen ik en onze handelingen
quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zit je linkeroog dicht?
[..]
http://www.woorden-boek.nl/?woord=zelfgenoegzaamheid
Dat zou best eens kunnen, gewoon grof vuil op laten halen en waarschijnlijk is dat nog gewoon gratis ook.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:38 schreef MarkyB het volgende:
TVP voor de ontknoping dat het gewoon de vuilnis ophaaldienst is van zijn gemeente.
Hij zal wel moeten. En gevonden wordt ie ook wel, want hij wil de diensten aan derden gaan aanbieden, en dat is vast met de bedoeling er zelf beter van te worden. En dan zijn er opeens wat meer sporen.quote:Op donderdag 18 juni 2009 10:28 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op de vraag, dat is de vraag ontwijken.
Geef nou eens gewoon antwoord en draai je kont er niet onderuit:
Mochten ze, op welke manier dan ook, en gebruikmakend van opsporingstechnieken waar jij op dit moment nog geen benul van hebt, je op enig moment toch kunnen backtracen, en ze sturen je keurig een rekening voor de verleende diensten, ga je die dan ook netjes betalen? Of heb je dan opeens niet meer zo'n grote mond en verlaat "Den Grooten Patscherigen Vanwelleer" stilletjes het toneel?
Ja, daar blijft onze kleine blaaskaak over luchtfietsen... niks concreets.... gelul in de ruimte... even wat synoniemen noemen...quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:40 schreef _Flash_ het volgende:
Loopt je nou fysiek een vestiging binnen of doe je het online?
En ja, dat maakt wel uit.
Je hebt het verder over 'onsite'. Dit houdt normaal gesproken in dat de werkzaamheden op een locatie van jouw keuze plaatsvinden. Op basis van dat adres kan men toch herleiden naar jou?
Op basis waarvan, eigenlijk?quote:Op donderdag 18 juni 2009 14:17 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik gok dat het wat deze TS geen blaaskakerij is, trouwens. Wellicht iets heel eenvoudigs, maar ik geloof TS eigenlijk op voorhand.....
Misschien heeft het te maken met deze opmerking:quote:
quote:Op donderdag 18 juni 2009 10:58 schreef vanwelleer het volgende:
[..]
Wat is nou QFT ?
Ennuh.... de mods kennen me...
beter dan ze zouden willen vermoed ik....
Zoiets, inderdaad.....quote:Op donderdag 18 juni 2009 14:21 schreef Marijkezwolle het volgende:misschien kennen ze elkaar gewoon ofzo?
Goh:quote:Op donderdag 18 juni 2009 14:21 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Misschien heeft het te maken met deze opmerking:
[..]misschien kennen ze elkaar gewoon ofzo?
quote:Op woensdag 17 juni 2009 20:46 schreef Five_Horizons het volgende:
Waarom zo weinig smilies, eigenlijk?
Lezen is moeilijk hè.quote:Op woensdag 17 juni 2009 21:16 schreef vanwelleer het volgende:
[..]
![]()
ik probeer ECHT om niet zo op te vallen.....
Vertel.quote:Op donderdag 18 juni 2009 14:32 schreef Lienekien het volgende:
Oh, en nou weet ik ook om welk bedrijf het gaat.
Damn, ik nog steeds niet... Kun je het verklappen (desnoods via PM)?quote:Op donderdag 18 juni 2009 14:32 schreef Lienekien het volgende:
Iedereen hier is nieuwsgierig..quote:Op donderdag 18 juni 2009 14:32 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Damn, ik nog steeds niet... Kun je het verklappen (desnoods via PM)?![]()
Wil je het eens PM-en?quote:Op donderdag 18 juni 2009 14:32 schreef Lienekien het volgende:
quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:40 schreef _Flash_ het volgende:
Loopt je nou fysiek een vestiging binnen of doe je het online?
En ja, dat maakt wel uit.
Je hebt het verder over 'onsite'. Dit houdt normaal gesproken in dat de werkzaamheden op een locatie van jouw keuze plaatsvinden. Op basis van dat adres kan men toch herleiden naar jou?
Op het feit dat ze videobeelden van je hebben na.quote:Op donderdag 18 juni 2009 14:40 schreef vanwelleer het volgende:
[..]
Ik loop een willekeurige vestiging binnen.
Ik laat diensten uitvoeren op iedere gewenste locatie, dus ook locaties waar ik niets mee te maken heb, nimmer ben geweest.
Op basis daarvan is er geen enkele route die je terug naar mij zou kunnen herleiden....
Ik had niks moeten zeggen! Sorry!quote:
Ja, die drol van dat paspoort.quote:Op donderdag 18 juni 2009 14:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik had niks moeten zeggen! Sorry!![]()
![]()
(Maar ik weet wel wie het is.)
Kom je soms binnen in de bedrijfskleding?quote:Op donderdag 18 juni 2009 14:40 schreef vanwelleer het volgende:
[..]
Ik loop een willekeurige vestiging binnen.
Ik laat diensten uitvoeren op iedere gewenste locatie, dus ook locaties waar ik niets mee te maken heb, nimmer ben geweest.
Op basis daarvan is er geen enkele route die je terug naar mij zou kunnen herleiden....
Ik gok als clown en dan maar roepen dat ze em nooit kunnen traceren ondanks dat ie al overal op het nieuws geweest isquote:Op donderdag 18 juni 2009 14:45 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Kom je soms binnen in de bedrijfskleding?
quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:44 schreef Scorpie het volgende:
TS, heb je iets moeten aanpassen in de bestelprocedure om geen gegevens te hoeven in vullen? Dus zeg maar bij een website van een 1 een 2 moeten maken in de URL? Zo ja, dan ben je fucked (als ze je vinden).
quote:Op donderdag 18 juni 2009 14:45 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Kom je soms binnen in de bedrijfskleding?
quote:Op donderdag 18 juni 2009 14:17 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik gok dat het wat deze TS geen blaaskakerij is, trouwens. Wellicht iets heel eenvoudigs, maar ik geloof TS eigenlijk op voorhand.....
quote:Op donderdag 18 juni 2009 14:51 schreef _Led_ het volgende:
Ik weet in ieder geval dat TNT sinds vanmiddag aan het kijken is naar een lek, en de schade gaat verhalen op misbruikers.
Succes !
quote:Op donderdag 18 juni 2009 14:41 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Op het feit dat ze videobeelden van je hebben na.
Dus je kan er géén persoonlijk voordeel uit halen?quote:Op donderdag 18 juni 2009 14:40 schreef vanwelleer het volgende:
quote:Op donderdag 18 juni 2009 15:11 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Dus je kan er géén persoonlijk voordeel uit halen?
Goh ja ik kan ook een pizza bij mijn buurman laten bezorgen.
Ik doe ook een gokje... Is het Boels?
quote:Op donderdag 18 juni 2009 15:23 schreef Karina het volgende:
Volgens mij is het gewoon een raadseltje.
quote:Op donderdag 18 juni 2009 15:23 schreef Lienekien het volgende:
Ja, ja. Maar de indruk moet dus zijn ontstaan dat jij via internet al betaald hebt? Dan begint het proces dus wél via internet en niet pas als jij die vestiging binnenloopt?
Dank je. Ik geloof je zo welquote:Op donderdag 18 juni 2009 14:59 schreef vanwelleer het volgende:
[..]
dank voor je vertrouwen, ik zal het niet beschamen.
en mocht je twijfelen is een demo voor jou persoonlijk natuurlijk altijd beschikbaar.
Maar hoe kunnen ze dan denken dat jij al hebt betaald?quote:Op donderdag 18 juni 2009 15:25 schreef vanwelleer het volgende:
[..]
Nope, er hoeft geen indruk te zijn ontstaan, en nogmaals het enige dat internet ermee te maken heeft is dat dit bedrijf een internetpagina heeft, waarop ze haar algemene voorwaarden publiceert.
quote:Op donderdag 18 juni 2009 15:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar hoe kunnen ze dan denken dat jij al hebt betaald?
quote:Op donderdag 18 juni 2009 15:52 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Hetzelfde als het telefonisch bestellen van pizza's dus. Vals adres opgeven en anoniem bellen.
Valt weinig tegen te doen, maar wel een ongelovelijke teringstreek.
Dat karma maar mag bestaan
quote:Op donderdag 18 juni 2009 15:35 schreef _Flash_ het volgende:
Geloof het niet, maar zet het bedrijf eens in een PM naar mij als je wilt.
quote:Op donderdag 18 juni 2009 19:05 schreef Lienekien het volgende:
Dus je komt binnen en je zegt: "Willen jullie je ding gaan doen op Hoofdweg 12?" En ze zeggen: "Ja meneer, komt voor elkaar meneer, goedendag meneer."
Ik geloof er geen fluit van.
Woon je nog in de buurt? Dan wil ik dat wel een keer zien.quote:Op donderdag 18 juni 2009 19:22 schreef vanwelleer het volgende:
[..]
Toch komt het daar op neer......
Nu al 21 keer.
quote:Op donderdag 18 juni 2009 19:29 schreef Alicey het volgende:
[..]
Woon je nog in de buurt? Dan wil ik dat wel een keer zien.Mijn
waarschijnlijk ook wel.
Nope, al een hele tijd niet meer.quote:Op donderdag 18 juni 2009 19:33 schreef vanwelleer het volgende:
[..]
Alicey ?
........Alicey ?
................Alicey !!!!!!!!
je bent niet meer blauw ?
Natuurlijk bewaar ik je geheim goed.quote:Stuur me even je adres in een PM,
dan zal ik een demonstratie voor je in elkaar zetten, als jij belooft mijn geheim goed te bewaren...
quote:Op donderdag 18 juni 2009 19:51 schreef Phuturistixxx het volgende:
vanwelleer, wannneer kun je publiekelijk maken om welk bedrijf het gaat? Ik ben nu toch wel erg nieuwsgierig
quote:Op donderdag 18 juni 2009 19:59 schreef Sloggi het volgende:
Dus de Praxis is over een week failliet?
goeie vraag, kwam niet in me op! op zich vreemd, want TS wekt duidelijk de indruk dat ie heel erg zit te wachten op die vraag omdat het antwoord op het puntje van zijn tong ligt en eraf wil springen!!quote:Op donderdag 18 juni 2009 19:51 schreef Phuturistixxx het volgende:
vanwelleer, wannneer kun je publiekelijk maken om welk bedrijf het gaat?
quote:Op donderdag 18 juni 2009 23:44 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
goeie vraag, kwam niet in me op! op zich vreemd, want TS wekt duidelijk de indruk dat ie heel erg zit te wachten op die vraag omdat het antwoord op het puntje van zijn tong ligt en eraf wil springen!!
Je gaat lelijk doen tegen je vrouw?quote:
quote:Op vrijdag 19 juni 2009 09:13 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Je gaat lelijk doen tegen je vrouw?
Hoe kon je bij de NS gratis reizen dan?quote:Op vrijdag 19 juni 2009 09:10 schreef vanwelleer het volgende:
[..]
klopt, maar ik wil het dit bedrijf niet aandoen om ze ECHT publiekelijk in d'r ondergoed te zetten..
En ze moeten toch echt even de kans krijgen om te reageren op de hele toestand.
Maar net als bij de Nederlandse Spoorwegen, die ik informeerde over de mogelijkeid tot gratis treinreizen.... mochten ze ervoor kiezen om geen actie te ondernemen door het gaatje te dichten, dan voel ik geen enkel bezwaar om hier uitgebreid en tot in detail uit te leggen waar en hoe je voor de rest van je leven een heleboel geld kunt besparen, ZONDER iets illegaals of wederechtelijks te doen.
Jawel; je hebt bewust niet pro-actief gereageerd, wat jou een profiterende eikel maakt.quote:Op donderdag 18 juni 2009 18:58 schreef vanwelleer het volgende:
ook niets gedaan om anoniem te zijn..
Gratis treinreizenquote:Op vrijdag 19 juni 2009 09:44 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Hoe kon je bij de NS gratis reizen dan?
quote:Op vrijdag 19 juni 2009 09:44 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Hoe kon je bij de NS gratis reizen dan?
quote:Op vrijdag 19 juni 2009 09:42 schreef Karina het volgende:
Ik word ook steeds nieuwsgieriger natuurlijkMaar is het niet zo dat deze dienst gratis is? Dat jij alleen maar denkt dat je ervoor zou moeten betalen? Of is dat een hele domme vraag.
Om wat voor dienst gaat het?quote:Op vrijdag 19 juni 2009 11:42 schreef vanwelleer het volgende:
[..]
domme vragen bestaan niet, wel domme mensen die geen vragen stelllen.
Het is volstrekt normaal om voor deze dienst te betalen, ik heb nog nooit iemand gehoord die dacht dat deze dienst gratis was...
Dan ben je strafbaar...quote:Op vrijdag 19 juni 2009 11:42 schreef vanwelleer het volgende:
[..]
Het is volstrekt normaal om voor deze dienst te betalen, ik heb nog nooit iemand gehoord die dacht dat deze dienst gratis was...
punt van TS is alleen dat zoals hij het uitvoert hij nooit voor de rechter zal staan.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:45 schreef _Flash_ het volgende:
TS is gewoon te kwadertrouw bezig. Dat zal elke rechter in zien.
Volgens mij ALLEEN als hij de facturen niet betaald of niet KAN betalen...quote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:45 schreef _Flash_ het volgende:
TS is gewoon te kwadertrouw bezig. Dat zal elke rechter in zien.
quote:Op vrijdag 19 juni 2009 19:13 schreef Phuturistixxx het volgende:
[..]
Volgens mij ALLEEN als hij de facturen niet betaald of niet KAN betalen...
quote:Op vrijdag 19 juni 2009 19:11 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
punt van TS is alleen dat zoals hij het uitvoert hij nooit voor de rechter zal staan.
Als je echt duidelijkheid wil zul je zelf ook duidelijk zijn. Je verhaal is nu zo omslachtig en wazig dat je er juridisch gezien nog alle kanten mee op kunt.quote:Op woensdag 17 juni 2009 14:59 schreef vanwelleer het volgende:
...
Ik vraag dus niet naar meningen of morele praatjes en gewetensnood, maar duidelijkheid vanuit de wetgever?
...
Het smileygebruik deed het al vermoedenquote:Op donderdag 18 juni 2009 10:58 schreef vanwelleer het volgende:
[..]
Wat is nou QFT ?
Ennuh.... de mods kennen me...
beter dan ze zouden willen vermoed ik....
Topic toevallig gelezen? Zou je es moeten doenquote:Op zaterdag 20 juni 2009 00:10 schreef Ivo1986 het volgende:
Zal de AH actie wel zijn, gratis producten zonder dat je formulieren hoeft in te vullen.
Ik ben het eens met F _o _k - het is nu behoorlijk omslachtig!quote:Op vrijdag 19 juni 2009 22:52 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Als je echt duidelijkheid wil zul je zelf ook duidelijk zijn. Je verhaal is nu zo omslachtig en wazig dat je er juridisch gezien nog alle kanten mee op kunt.
Neh joh, hoe kom je daar nou bijquote:Op vrijdag 19 juni 2009 09:26 schreef vanwelleer het volgende:
Is het echt wederrechtelijk dan? met 2 rr'en ?
kweet ik bent lui, .....
quote:Op woensdag 17 juni 2009 19:41 schreef r_one het volgende:
Wederechtelijk is weer wat anders, heeft met partners en vreemdgaan te maken. Gok ik
quote:Op vrijdag 19 juni 2009 22:52 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Als je echt duidelijkheid wil zul je zelf ook duidelijk zijn. Je verhaal is nu zo omslachtig en wazig dat je er juridisch gezien nog alle kanten mee op kunt.
Details. Je verwoord de situatie nu in zulke algemene termen dat er juridisch gezien niet zo veel over valt te zeggen, behalve wellicht dat kwader trouw aan de orde is. Kwader trouw is op zich niet strafbaar, maar kan bepaald handelen wel strafbaar maken.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 20:44 schreef vanwelleer het volgende:
[..]
Je weet hoe dol ik ben op input, wat wil je graag duidelijker?
quote:Op zaterdag 20 juni 2009 20:58 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Details. Je verwoord de situatie nu in zulke algemene termen dat er juridisch gezien niet zo veel over valt te zeggen, behalve wellicht dat kwader trouw aan de orde is. Kwader trouw is op zich niet strafbaar, maar kan bepaald handelen wel strafbaar maken.
je blijft vaag over het gesprek aan de balie.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 20:44 schreef vanwelleer het volgende:
[..]
Je weet hoe dol ik ben op input, wat wil je graag duidelijker?
'de beurs' is groter dan de AEXquote:Op vrijdag 19 juni 2009 22:19 schreef SFR08 het volgende:
Ok, beursgenoteerde bedrijven die zich (o.a.) bezig houden met dienstverlening en met meer dan 200 vestigingen.
Ahold(albert), ING(of andere banken), KPN, Randstad, TNT.
Maar even bij de Nederlandse gehouden voor het gemak
Je gebruikt hier civiele en strafrechtelijke termen ( en theoriën ) door elkaar.quote:Op zondag 21 juni 2009 08:39 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Volgens mij is hier wellicht sprake van "ongerechtvaardigde verrijking" (artikel 6:212 BW) en een onrechtmatige daad. Er wordt door opdracht van TS een dienst verleend aan een derde, die daardoor "ongerechtvaardigd verrijkt" wordt. De schade zou daarom op deze derde kunnen worden verhaald. Omdat deze dienst is verleend zonder instemming van deze derde is er sprake van een onrechtmatige daad door TS jegens deze derde. Uiteindelijk kan de schade dus op TS worden verhaald.
Daarnaast is er wellicht sprake van "culpa in contrahendo" omdat TS te kwader trouw (want bewust, hij heeft in dit topic aangegeven dat hij beseft dat door zijn handelen schade ontstaat) gebruik maakt van een zwakte in de procedures. Hij kan weten dat dit niet de bedoeling is en dat hierdoor schade ontstaat. Dientengevolge kan een schadevergoeding worden toegekend (precontractuele onzorgvuldigheid).
Dat TS weinig sporen achterlaat is niet relevant en maakt hem niet minder aansprakelijk.
quote:Op zondag 21 juni 2009 12:07 schreef Maharbal het volgende:
Verder is het zoals de TS het schetst gewoon wanprestatie. De TS is een overeenkomst aangegaan en komt zijn deel van de overeenkomst niet na.
Over het algemeen hoor jij je gegevens bekend te maken aan de wederpartij waarmee jij een overeenkomst sluit.quote:Op zondag 21 juni 2009 20:28 schreef vanwelleer het volgende:
[..]
...was even stil, heb het serieus overwogen....
Hoe kan iemand me wanprestatie verwijten, (mijn deel van de overeenkomst is inderdaad een betalingsverplichting) als ie me niet in staat stelt (kan stellen in dit geval) om mijn factuur te voldoen?
Is het niet eerst de plicht van de dienstverlener, om zijn deel van de overeenkomst na te komen, (of er op zn minst voor te zorgen dat ie daartoe in staat is, en dus over gegevens van mij als opdrachtgever moet beschikken) voordat ie diensten gaat verlenen?
BIj voorbaat dank voor je antwoord,....
Maar ik weet het bijna zeker......
quote:Op maandag 22 juni 2009 08:15 schreef Maharbal het volgende:
Natuurlijk kan er slechts sprake zijn van wanprestatie als verzuim is ingetreden (tenzij verzuim niet nodig is), maar die stap had ik gewoon uit theoretisch oogpunt overgeslagen omdat jouw vraag ook geheel theoretisch was.
Oh, je wilt ze een lesje leren. Lesjes die men normaal gesproken leert door het tegen ze te zeggen in plaats van veel te veel gebruik van hun fout.quote:Op maandag 22 juni 2009 12:43 schreef vanwelleer het volgende:
Dit bedrijf zal moeten leren om geen opdrachten aan te nemen, tenzij ze redelijkerwijs weet met wie ze zaken doet.....
Ben ik ook wel benieuwd naar, hoe zo'n gesprek nou gaat.quote:Op maandag 22 juni 2009 15:16 schreef Feestkabouter het volgende:
Vanweleer, reageer nog even op mijn post van 21-6 00.51
Nu ik er zo over nadenk: Ik denk dat hier best wel eens sprake kan zijn van verzuim. Het feit dat jij niet je gegevens beschikbaar stelt voor facturering kan best wel eens een aan jou toe te rekenen omstandigheid zijn, waardoor de verklaring (de ingebrekestelling) geacht wordt jou alsnog bereikt te hebben (3:37 uit m'n hoofd) en er derhalve ook daadwerkelijk verzuim in kan treden. Ik blijf bij mijn stelling dat dit wanprestatie oplevert.quote:Op maandag 22 juni 2009 12:43 schreef vanwelleer het volgende:
[..]
![]()
De rest van je verhaal ondersteun ik geheel, en wil er niets aan af doen. Dit bedrijf zal moeten leren om geen opdrachten aan te nemen, tenzij ze redelijkerwijs weet met wie ze zaken doet.....
Dank voor je heldere blik.
heb ik nou altijd, op het moment dat ik echt kritische vragen ga stellen dan geeft de andere kant niet meer thuis.quote:Op maandag 22 juni 2009 15:44 schreef Karina het volgende:
[..]
Ben ik ook wel benieuwd naar, hoe zo'n gesprek nou gaat.
Als je over een uurtje naar de tandarts moet, zie je overal wortelkanaalbehandelingen inquote:Op donderdag 25 juni 2009 13:21 schreef vanwelleer het volgende:Zelfs verzuim kan niet van toepassing zijn, aangezien ik me steeds heb overtuigd van het feit dat er niemand geintreseerd was in mijn gegevens, ik heb herhaaldelijk gevraagd of dit de bedoeling was.
Bedrijf is een paar pagina's terug al in kennis gesteld, en heeft nu de kans op onderzoek te doen naar het gat.
Nadat het gedicht is zal ik het tot in detail posten.
mag ik je dan NOGmaals vragen om eens concreet zo'n gesprekje hier neer te zetten (waarbij je dan exacte bedrijfsnaam en opdracht mag aanpassen omdat je dat nog niet wil prijsgeven)quote:Op donderdag 25 juni 2009 13:21 schreef vanwelleer het volgende:Zelfs verzuim kan niet van toepassing zijn, aangezien ik me steeds heb overtuigd van het feit dat er niemand geintreseerd was in mijn gegevens, ik heb herhaaldelijk gevraagd of dit de bedoeling was.
hebben de experts bij het grote beursgenoteerde bedrijf het gat al gedicht?quote:Op donderdag 25 juni 2009 13:21 schreef vanwelleer het volgende:Zelfs verzuim kan niet van toepassing zijn, aangezien ik me steeds heb overtuigd van het feit dat er niemand geintreseerd was in mijn gegevens, ik heb herhaaldelijk gevraagd of dit de bedoeling was.
Bedrijf is een paar pagina's terug al in kennis gesteld, en heeft nu de kans op onderzoek te doen naar het gat.
Nadat het gedicht is zal ik het tot in detail posten.
Uiteraard, maar ook met de lokale fondsen, micap en smallcap kom je eigenlijk niet verder dan diequote:
Ik ben OOK nog steeds benieuwd naar de (globale) inhoud van zo'n gesprek.quote:Op donderdag 25 juni 2009 22:01 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
mag ik je dan NOGmaals vragen om eens concreet zo'n gesprekje hier neer te zetten (waarbij je dan exacte bedrijfsnaam en opdracht mag aanpassen omdat je dat nog niet wil prijsgeven)
quote:Op maandag 13 juli 2009 11:44 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik ben OOK nog steeds benieuwd naar de (globale) inhoud van zo'n gesprek.
Dus jij biedt de opdrachten aan, aan de medewerker?quote:Op maandag 13 juli 2009 11:50 schreef vanwelleer het volgende:
[..]
Goeiemorgen allemaal, wat een weertje he?
...nou, ik wou dat ik op de bahama's woonde...
Ben je naar de kapper geweest, je haar zit heel leuk vandaag ?
.....ja, leuk dat je het opmerkt, wat kunnen we voor je betekenen?
Och, ik heb wat opdrachten bij me, is het druk ?
.... neuhh, leg daar maar neer, dan zal ik ze straks verwerken....Toppie, ... fijne dag allemaal !!!
.... jij ook, tot ziens...
quote:Op maandag 13 juli 2009 12:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus jij biedt de opdrachten aan, aan de medewerker?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |