En niet een klein bedrijfje, een van de grootste en meest complete dienstverleners van nederland, ik lach me rot... maar vraag me echt af of ik ze niet moet inlichten ofzow.....quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:01 schreef Karina het volgende:
Beetje dom bedrijf, ze voeren dus diensten uit voor een onbekende? Raar.
Kun je doen. Let wel, als het een grote dienstverlener is, zijn er ook de middelen om je te traceren, als het er echt op aan komt. Kun je ergens de voorwaarden lezen van de dienstverlener. Staat vast ergens op de site. Ik zou dat maar eens doorlezen en kijken wat daar allemaal staat.quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:02 schreef vanwelleer het volgende:
[..]
En niet een klein bedrijfje, een van de grootste en meest complete dienstverleners van nederland, ik lach me rot... maar vraag me echt af of ik ze niet moet inlichten ofzow.....
Doe een meer info want ik denk dat je iets over het hoofd zietquote:Op woensdag 17 juni 2009 15:02 schreef vanwelleer het volgende:
[..]
En niet een klein bedrijfje, een van de grootste en meest complete dienstverleners van nederland, ik lach me rot... maar vraag me echt af of ik ze niet moet inlichten ofzow.....
Je kunt kiezen.quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:06 schreef KleinVosje het volgende:
Waarschijnlijk krijgen ze het wel door als meer mensen gebruik maken van deze "optie".
Ze kunnen er nogal wat geld mee mislopen, en een beetje bedrijf hoort dat wel op tijd door te hebben.
Verder ontopic: ik heb geen idee of dit strafbaar zou zijn, en indien het wel zou zijn, hoe ze alsnog bij de juiste persoon terecht moeten komen aangezien ze deze gegevens niet hebben.
De diensten die ze aanbieden, gaat het daarbij om een paar euro of vrij grote bedragen eigenlijk?
rekening + onkostenquote:Op woensdag 17 juni 2009 15:09 schreef Marijkezwolle het volgende:
Het lijkt mij dat dit strafbaar is. Jij gaat een overeenkomst aan en verstrekt daar bij (moedwillig) onjuiste gegevens en komt jouw deel van de overeenkomst niet na. Dus waarom dacht jij dat dit niet strafbaar is?
En een grote kans dat ze alles op alles zetten je te achterhalen en dat de rekening nog wel gepresenteerd wordt.
quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:09 schreef Marijkezwolle het volgende:
Het lijkt mij dat dit strafbaar is. Jij gaat een overeenkomst aan en verstrekt daar bij (moedwillig) onjuiste gegevens geen gegevens omdat er niet naar gevraagd wordt en komt jouw deel van de overeenkomst niet dus na. Dus waarom dacht jij dat dit niet strafbaar is?
En een grote kans dat ze alles op alles zetten je te achterhalen en dat de rekening nog wel gepresenteerd wordt.
Leg uit wat je doet?quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:09 schreef vanwelleer het volgende:
[..]
Je kunt kiezen.![]()
Dit bedrijf bied verschillende diensten aan, ik zou zomaar voor een paar duizend euro kunnen verbruiken vandaag, zonder dat iemand binnen dit bedrijf dat opvalt....
Ik maak nu een week of 6 gebruik van deze diensten, en overweeg zelfs om ze acief aan derden te gaan aanbieden, aangezien ik geen kosten heb in de uitvoering ervan...
Als je dat dan maar niet doet in de veronderstelling dat het legaal is.quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:09 schreef vanwelleer het volgende:
[..]
Je kunt kiezen.![]()
Dit bedrijf bied verschillende diensten aan, ik zou zomaar voor een paar duizend euro kunnen verbruiken vandaag, zonder dat iemand binnen dit bedrijf dat opvalt....
Ik maak nu een week of 6 gebruik van deze diensten, en overweeg zelfs om ze acief aan derden te gaan aanbieden, aangezien ik geen kosten heb in de uitvoering ervan...
quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:08 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Kun je doen. Let wel, als het een grote dienstverlener is, zijn er ook de middelen om je te traceren, als het er echt op aan komt. Kun je ergens de voorwaarden lezen van de dienstverlener. Staat vast ergens op de site. Ik zou dat maar eens doorlezen en kijken wat daar allemaal staat.
Er wordt wel naar gevraagd, echter TS kiest ervoor deze niet kenbaar te maken doordat hij door een fout dat kan doen. Dat maakt het niet minder strafbaar of minder verwijtbaar lijkt mij. Moedwillig is hier hoe dan ook op van toepassing.quote:
Tijdens het sluiten van de overeenkomst wordt er niet naar mijn gegevens gevraagd.quote:
je gaat een overeenkomst aan ook al vul jij die gegevens niet in, op het moment dat jij gebruik maakt van deze diensten dan wordt het zeer aannemelijk voor een rechter dat je een "overeenkomst" aangaat volgens de voorwaarde van de geleverde goederen of diensten.quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:09 schreef vanwelleer het volgende:
[..]
Je kunt kiezen.![]()
moedwillig wat dan.....quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:13 schreef Marijkezwolle het volgende:
. Moedwillig is hier hoe dan ook op van toepassing.
ja precies, dat is inderdaad moedwillig, jij weet namelijk dat je voor deze rekeningen hoort te betalen.quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:18 schreef vanwelleer het volgende:
[..]
moedwillig wat dan.....
moedwillig niet uit mezelf over de rekening beginnen, als de tegenpartij er niet voor kiest om te vragen wie ik ben, of hoe ik ga betalen?
Moedwillig niet jouw verplichting die voortvloeit vanuit het aangaan van de overeenkomst is niet zonder gevolgen, of ben je werkelijk zo naïef? Je kunt het proberen goed te praten maar op het moment dat die rekening alsnog op je mat valt wees dan ook mans genoeg om hem zonder morren te betalen.quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:18 schreef vanwelleer het volgende:
[..]
moedwillig wat dan.....
moedwillig niet uit mezelf over de rekening beginnen, als de tegenpartij er niet voor kiest om te vragen wie ik ben, of hoe ik ga betalen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |