abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70097248
Ik heb een bedrijf ontdekt dat diensten levert.

Dit bedrijf kent een aantal verschillende betaalmogelijkheden, en bied hierover informatie aan op een website.

Als ik deze informatie gebruik, en gebruik maak van de dienst, verwacht het bedrijf dat ze mij daarvoor een rekening kunnen sturen.

Door een vergissing van het bedrijf, heb ik de mogelijkheid om mijn persoons/bedrijfs-gegevens helemaal niet kenbaar te maken op het moment dat ik van hun diensten gebruik maak.

Kortom, zij voeren alle diensten uit waarvoor ik ze opdracht geef, doen dat geheel naar volle tevredenheid en naar behoren, en ze sturen me geen rekening, omdat ze niet over mijn gegevens beschikken.

Ben ik nu strafbaar, en zo ja, waarom exact?

Ik vraag dus niet naar meningen of morele praatjes en gewetensnood, maar duidelijkheid vanuit de wetgever?

Bij voorbaat dank.
i reserve the right to do as i damnwell please.
  Moderator woensdag 17 juni 2009 @ 15:01:06 #2
9859 crew  Karina
Woman
pi_70097278
Beetje dom bedrijf, ze voeren dus diensten uit voor een onbekende? Raar.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  woensdag 17 juni 2009 @ 15:02:09 #3
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_70097311
Strafbaar, strafbaar...

Nee jij kan er niks aan doen dat die ruksite geen verplicht veld heeft met pers. gegevens.

Ik zie het meer als een onbemande wasstraat die het doet als je je auto erin rijdt.
pi_70097332
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:01 schreef Karina het volgende:
Beetje dom bedrijf, ze voeren dus diensten uit voor een onbekende? Raar.
En niet een klein bedrijfje, een van de grootste en meest complete dienstverleners van nederland, ik lach me rot... maar vraag me echt af of ik ze niet moet inlichten ofzow.....
pi_70097450
Waarschijnlijk krijgen ze het wel door als meer mensen gebruik maken van deze "optie".
Ze kunnen er nogal wat geld mee mislopen, en een beetje bedrijf hoort dat wel op tijd door te hebben.

Verder ontopic: ik heb geen idee of dit strafbaar zou zijn, en indien het wel zou zijn, hoe ze alsnog bij de juiste persoon terecht moeten komen aangezien ze deze gegevens niet hebben.

De diensten die ze aanbieden, gaat het daarbij om een paar euro of vrij grote bedragen eigenlijk?
pi_70097506
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:02 schreef vanwelleer het volgende:

[..]

En niet een klein bedrijfje, een van de grootste en meest complete dienstverleners van nederland, ik lach me rot... maar vraag me echt af of ik ze niet moet inlichten ofzow.....
Kun je doen. Let wel, als het een grote dienstverlener is, zijn er ook de middelen om je te traceren, als het er echt op aan komt. Kun je ergens de voorwaarden lezen van de dienstverlener. Staat vast ergens op de site. Ik zou dat maar eens doorlezen en kijken wat daar allemaal staat.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_70097509
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:02 schreef vanwelleer het volgende:

[..]

Doe een meer info want ik denk dat je iets over het hoofd ziet
  woensdag 17 juni 2009 @ 15:09:07 #9
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_70097523
Het lijkt mij dat dit strafbaar is. Jij gaat een overeenkomst aan waaraan verplichtingen verbonden zijn voor zowel jou als het bedrijf en daarbij verstrek je (moedwillig) onjuiste gegevens en komt jouw deel van de overeenkomst niet na. Dus waarom dacht jij dat dit niet strafbaar is?
En een grote kans dat ze alles op alles zetten je te achterhalen en dat de rekening nog wel gepresenteerd wordt.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  woensdag 17 juni 2009 @ 15:09:35 #10
148795 Punjab
Next Stop...
pi_70097539
Het is een digitale dienst die ze leveren? Ik neem aan dat ze dus niet onsite bij jou iets komen leveren?

Maar het feit dat jij van te voren "onrechtmatig" van plan bent te handelen, maakt je denk ik wel strafbaar ja. Je bent daarintegen niet verplicht om het te melden aan de leverende partij denk ik.

Anyway als ze jouw gegevens nooit kunnen achterhalen, wat maakt het dan uit of het strafbaar is?

Zou alleen niet met je eigen ip om de diensten verzoeken
Tis wat als je niks anders kunt...
Op donderdag 22 juni 2006 20:10 schreef milagro het volgende:
he who dares wins, so go go gadget arms, legs, and leutert.
pi_70097544
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:06 schreef KleinVosje het volgende:
Waarschijnlijk krijgen ze het wel door als meer mensen gebruik maken van deze "optie".
Ze kunnen er nogal wat geld mee mislopen, en een beetje bedrijf hoort dat wel op tijd door te hebben.

Verder ontopic: ik heb geen idee of dit strafbaar zou zijn, en indien het wel zou zijn, hoe ze alsnog bij de juiste persoon terecht moeten komen aangezien ze deze gegevens niet hebben.

De diensten die ze aanbieden, gaat het daarbij om een paar euro of vrij grote bedragen eigenlijk?
Je kunt kiezen.

Dit bedrijf bied verschillende diensten aan, ik zou zomaar voor een paar duizend euro kunnen verbruiken vandaag, zonder dat iemand binnen dit bedrijf dat opvalt....

Ik maak nu een week of 6 gebruik van deze diensten, en overweeg zelfs om ze acief aan derden te gaan aanbieden, aangezien ik geen kosten heb in de uitvoering ervan...
pi_70097555
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:09 schreef Marijkezwolle het volgende:
Het lijkt mij dat dit strafbaar is. Jij gaat een overeenkomst aan en verstrekt daar bij (moedwillig) onjuiste gegevens en komt jouw deel van de overeenkomst niet na. Dus waarom dacht jij dat dit niet strafbaar is?
En een grote kans dat ze alles op alles zetten je te achterhalen en dat de rekening nog wel gepresenteerd wordt.
rekening + onkosten
  woensdag 17 juni 2009 @ 15:10:16 #13
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_70097564
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:09 schreef Marijkezwolle het volgende:
Het lijkt mij dat dit strafbaar is. Jij gaat een overeenkomst aan en verstrekt daar bij (moedwillig) onjuiste gegevens geen gegevens omdat er niet naar gevraagd wordt en komt jouw deel van de overeenkomst niet dus na. Dus waarom dacht jij dat dit niet strafbaar is?
  woensdag 17 juni 2009 @ 15:11:07 #14
56621 Houzer
Vuyge pusherman
pi_70097592
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:09 schreef vanwelleer het volgende:

[..]

Je kunt kiezen.

Dit bedrijf bied verschillende diensten aan, ik zou zomaar voor een paar duizend euro kunnen verbruiken vandaag, zonder dat iemand binnen dit bedrijf dat opvalt....

Ik maak nu een week of 6 gebruik van deze diensten, en overweeg zelfs om ze acief aan derden te gaan aanbieden, aangezien ik geen kosten heb in de uitvoering ervan...
Leg uit wat je doet?
ik ben de jager met de pet.
  woensdag 17 juni 2009 @ 15:12:54 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_70097651
quote:

[..]

Je kunt kiezen.

Als je dat dan maar niet doet in de veronderstelling dat het legaal is.

Wel zonder zeuren op de blaren gaan zitten, heur.
The love you take is equal to the love you make.
pi_70097655
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:08 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Kun je doen. Let wel, als het een grote dienstverlener is, zijn er ook de middelen om je te traceren, als het er echt op aan komt. Kun je ergens de voorwaarden lezen van de dienstverlener. Staat vast ergens op de site. Ik zou dat maar eens doorlezen en kijken wat daar allemaal staat.

Deze dienstverlener heeft vestigingen door heel nederland,(en zelfs erbuiten) ik heb er nu ongeveer 20 geprobeerd.

Alle diensten waarvoor ik opdracht geef, worden bij mij, onsite uitgevoerd, door echte mensen, met echte spullen....
  woensdag 17 juni 2009 @ 15:13:18 #17
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_70097666
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:10 schreef BeamofLight het volgende:

[..]
Er wordt wel naar gevraagd, echter TS kiest ervoor deze niet kenbaar te maken doordat hij door een fout dat kan doen. Dat maakt het niet minder strafbaar of minder verwijtbaar lijkt mij. Moedwillig is hier hoe dan ook op van toepassing.
pi_70097732
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:10 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

Tijdens het sluiten van de overeenkomst wordt er niet naar mijn gegevens gevraagd.
pi_70097783
quote:

[..]

Je kunt kiezen.

je gaat een overeenkomst aan ook al vul jij die gegevens niet in, op het moment dat jij gebruik maakt van deze diensten dan wordt het zeer aannemelijk voor een rechter dat je een "overeenkomst" aangaat volgens de voorwaarde van de geleverde goederen of diensten.
Daarbij komt kijken dat jij kan verwachten dat er voor deze diensten betaald moet worden. Hierdoor heb jij een zeer zwakke postie en zeker omdat je hier al post dat je weet dat je er eigenlijk voor moet betalen wordt het erg moeilijk om aannemelijk te maken dat jij er niets van af wist;) beetje dom dus dat jij het hier post
pi_70097849
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:13 schreef Marijkezwolle het volgende:

. Moedwillig is hier hoe dan ook op van toepassing.
moedwillig wat dan.....

moedwillig niet uit mezelf over de rekening beginnen, als de tegenpartij er niet voor kiest om te vragen wie ik ben, of hoe ik ga betalen?
  † In Memoriam † woensdag 17 juni 2009 @ 15:18:56 #21
21636 Feestkabouter
pi_70097861
is dit een puzzel?

kom op mensen, hij zou voor 1000en euro's per dag kunnen 'inhuren', meer dan 20 vestigingen........ wat voor bedrijf is dit?
effe brainstormen!
pi_70097901
Ze kunnen toch zo even checken wie de dienst uiteindelijk heeft gebruikt? Of is dat niet te traceren. En zodra jij het doorverkoopt dan is het al helemaal simpel.
pi_70097982
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:18 schreef vanwelleer het volgende:

[..]

moedwillig wat dan.....

moedwillig niet uit mezelf over de rekening beginnen, als de tegenpartij er niet voor kiest om te vragen wie ik ben, of hoe ik ga betalen?
ja precies, dat is inderdaad moedwillig, jij weet namelijk dat je voor deze rekeningen hoort te betalen.
dat heet namelijk handelen naar redelijkheid en billijkheid
  Moderator woensdag 17 juni 2009 @ 15:23:48 #24
9859 crew  Karina
Woman
pi_70097991
Iets met internethosting? Of films online bekijken? Iets in die trant.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  woensdag 17 juni 2009 @ 15:24:36 #25
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_70098012
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:18 schreef vanwelleer het volgende:

[..]

moedwillig wat dan.....

Moedwillig niet jouw verplichting die voortvloeit vanuit het aangaan van de overeenkomst is niet zonder gevolgen, of ben je werkelijk zo naïef? Je kunt het proberen goed te praten maar op het moment dat die rekening alsnog op je mat valt wees dan ook mans genoeg om hem zonder morren te betalen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')