En niet een klein bedrijfje, een van de grootste en meest complete dienstverleners van nederland, ik lach me rot... maar vraag me echt af of ik ze niet moet inlichten ofzow.....quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:01 schreef Karina het volgende:
Beetje dom bedrijf, ze voeren dus diensten uit voor een onbekende? Raar.
Kun je doen. Let wel, als het een grote dienstverlener is, zijn er ook de middelen om je te traceren, als het er echt op aan komt. Kun je ergens de voorwaarden lezen van de dienstverlener. Staat vast ergens op de site. Ik zou dat maar eens doorlezen en kijken wat daar allemaal staat.quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:02 schreef vanwelleer het volgende:
[..]
En niet een klein bedrijfje, een van de grootste en meest complete dienstverleners van nederland, ik lach me rot... maar vraag me echt af of ik ze niet moet inlichten ofzow.....
Doe een meer info want ik denk dat je iets over het hoofd zietquote:Op woensdag 17 juni 2009 15:02 schreef vanwelleer het volgende:
[..]
En niet een klein bedrijfje, een van de grootste en meest complete dienstverleners van nederland, ik lach me rot... maar vraag me echt af of ik ze niet moet inlichten ofzow.....
Je kunt kiezen.quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:06 schreef KleinVosje het volgende:
Waarschijnlijk krijgen ze het wel door als meer mensen gebruik maken van deze "optie".
Ze kunnen er nogal wat geld mee mislopen, en een beetje bedrijf hoort dat wel op tijd door te hebben.
Verder ontopic: ik heb geen idee of dit strafbaar zou zijn, en indien het wel zou zijn, hoe ze alsnog bij de juiste persoon terecht moeten komen aangezien ze deze gegevens niet hebben.
De diensten die ze aanbieden, gaat het daarbij om een paar euro of vrij grote bedragen eigenlijk?
rekening + onkostenquote:Op woensdag 17 juni 2009 15:09 schreef Marijkezwolle het volgende:
Het lijkt mij dat dit strafbaar is. Jij gaat een overeenkomst aan en verstrekt daar bij (moedwillig) onjuiste gegevens en komt jouw deel van de overeenkomst niet na. Dus waarom dacht jij dat dit niet strafbaar is?
En een grote kans dat ze alles op alles zetten je te achterhalen en dat de rekening nog wel gepresenteerd wordt.
quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:09 schreef Marijkezwolle het volgende:
Het lijkt mij dat dit strafbaar is. Jij gaat een overeenkomst aan en verstrekt daar bij (moedwillig) onjuiste gegevens geen gegevens omdat er niet naar gevraagd wordt en komt jouw deel van de overeenkomst niet dus na. Dus waarom dacht jij dat dit niet strafbaar is?
En een grote kans dat ze alles op alles zetten je te achterhalen en dat de rekening nog wel gepresenteerd wordt.
Leg uit wat je doet?quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:09 schreef vanwelleer het volgende:
[..]
Je kunt kiezen.![]()
Dit bedrijf bied verschillende diensten aan, ik zou zomaar voor een paar duizend euro kunnen verbruiken vandaag, zonder dat iemand binnen dit bedrijf dat opvalt....
Ik maak nu een week of 6 gebruik van deze diensten, en overweeg zelfs om ze acief aan derden te gaan aanbieden, aangezien ik geen kosten heb in de uitvoering ervan...
Als je dat dan maar niet doet in de veronderstelling dat het legaal is.quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:09 schreef vanwelleer het volgende:
[..]
Je kunt kiezen.![]()
Dit bedrijf bied verschillende diensten aan, ik zou zomaar voor een paar duizend euro kunnen verbruiken vandaag, zonder dat iemand binnen dit bedrijf dat opvalt....
Ik maak nu een week of 6 gebruik van deze diensten, en overweeg zelfs om ze acief aan derden te gaan aanbieden, aangezien ik geen kosten heb in de uitvoering ervan...
quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:08 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Kun je doen. Let wel, als het een grote dienstverlener is, zijn er ook de middelen om je te traceren, als het er echt op aan komt. Kun je ergens de voorwaarden lezen van de dienstverlener. Staat vast ergens op de site. Ik zou dat maar eens doorlezen en kijken wat daar allemaal staat.
Er wordt wel naar gevraagd, echter TS kiest ervoor deze niet kenbaar te maken doordat hij door een fout dat kan doen. Dat maakt het niet minder strafbaar of minder verwijtbaar lijkt mij. Moedwillig is hier hoe dan ook op van toepassing.quote:
Tijdens het sluiten van de overeenkomst wordt er niet naar mijn gegevens gevraagd.quote:
je gaat een overeenkomst aan ook al vul jij die gegevens niet in, op het moment dat jij gebruik maakt van deze diensten dan wordt het zeer aannemelijk voor een rechter dat je een "overeenkomst" aangaat volgens de voorwaarde van de geleverde goederen of diensten.quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:09 schreef vanwelleer het volgende:
[..]
Je kunt kiezen.![]()
moedwillig wat dan.....quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:13 schreef Marijkezwolle het volgende:
. Moedwillig is hier hoe dan ook op van toepassing.
ja precies, dat is inderdaad moedwillig, jij weet namelijk dat je voor deze rekeningen hoort te betalen.quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:18 schreef vanwelleer het volgende:
[..]
moedwillig wat dan.....
moedwillig niet uit mezelf over de rekening beginnen, als de tegenpartij er niet voor kiest om te vragen wie ik ben, of hoe ik ga betalen?
Moedwillig niet jouw verplichting die voortvloeit vanuit het aangaan van de overeenkomst is niet zonder gevolgen, of ben je werkelijk zo naïef? Je kunt het proberen goed te praten maar op het moment dat die rekening alsnog op je mat valt wees dan ook mans genoeg om hem zonder morren te betalen.quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:18 schreef vanwelleer het volgende:
[..]
moedwillig wat dan.....
moedwillig niet uit mezelf over de rekening beginnen, als de tegenpartij er niet voor kiest om te vragen wie ik ben, of hoe ik ga betalen?
Ze komen on site, maar hebben geen gegevens van je? Post je straks ook in de klaagbaak als de stront de ventilator heeft geraakt!?quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:13 schreef vanwelleer het volgende:
[..]
Deze dienstverlener heeft vestigingen door heel nederland,(en zelfs erbuiten) ik heb er nu ongeveer 20 geprobeerd.![]()
Alle diensten waarvoor ik opdracht geef, worden bij mij, onsite uitgevoerd, door echte mensen, met echte spullen....
Haha verhaal is dus een hoax hier heb ik over heen gelezen ze moeten wel je gegevens hebben als ze on site komen:Pquote:Op woensdag 17 juni 2009 15:25 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Ze komen on site, maar hebben geen gegevens van je? Post je straks ook in de klaagbaak als de stront de ventilator heeft geraakt!?
quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:16 schreef Uierzalf het volgende:
[..]
je gaat een overeenkomst aan ook al vul jij die gegevens niet in, op het moment dat jij gebruik maakt van deze diensten dan wordt het zeer aannemelijk voor een rechter dat je een "overeenkomst" aangaat volgens de voorwaarde van de geleverde goederen of diensten.
Daarbij komt kijken dat jij kan verwachten dat er voor deze diensten betaald moet worden. Hierdoor heb jij een zeer zwakke postie en zeker omdat je hier al post dat je weet dat je er eigenlijk voor moet betalen wordt het erg moeilijk om aannemelijk te maken dat jij er niets van af wist;) beetje dom dus dat jij het hier post
Je argumenteert op basis van civielrecht (onrechtmatige daad) en concludeert tot iets uit het strafrecht (strafbaar feit).quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:09 schreef Marijkezwolle het volgende:
Het lijkt mij dat dit strafbaar is. Jij gaat een overeenkomst aan waaraan verplichtingen verbonden zijn voor zowel jou als het bedrijf en daarbij verstrek je (moedwillig) onjuiste gegevens en komt jouw deel van de overeenkomst niet na. Dus waarom dacht jij dat dit niet strafbaar is?
Ik geloof geen hol van je verhaal maar ok,quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:28 schreef vanwelleer het volgende:
[..]
Nope.![]()
Het bedrijf in kwestie bied haar diensten onder andere online maar ook via filialen door heel nederland aan, en vermeld haar voorwaarden.
Doordat er verschillende mogelijkheden zijn om te betalen nadat de dienst is verricht, is er ook een mogelijkheid om opdracht te geven tot het verrichten van die diensten COMPLEET ANONIEM,.... waarna de diensten keurig netjes worden uitgevoerd.![]()
Omdat mijn "dienst" volledig ontraceerbaar is (zoals de aankoop van beltegoed als je met cash betaalt) kan er echt NIEMAND ooit de gegeven opdracht naar mij herleiden, omdat ik nergens "vastgelegd" wordt.
Ik begrijp dat het een beetje onduidelijk blijft, maar ik wil het bedrijf niet in de rode cijfers helpen .....![]()
de beurskoers is al laag genoeg .....
Dit is inderdaad civielrecht, overeenkomsten recht afdeling koop toch?, maar ook daar aan zitten straffen verbonden als je de wet overtreedquote:Op woensdag 17 juni 2009 15:33 schreef r_one het volgende:
[..]
Je argumenteert op basis van civielrecht (onrechtmatige daad) en concludeert tot iets uit het strafrecht (strafbaar feit).
Dat kan dus niet hè
Eh, volgens mij is TS ergens door een mand gevallen...quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:33 schreef TheYoung1 het volgende:
* verwacht pm'etje van TS met verdere gegevens over betreffende leverancier*
Maar dat was de vraag niet.quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:36 schreef Uierzalf het volgende:
Dit is inderdaad civielrecht, overeenkomsten recht afdeling koop toch?, maar ook daar aan zitten straffen verbonden als je de wet overtreed
Definieer 'ze'.quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:41 schreef Lienekien het volgende:
Ik lees 'strafbaar' meer als 'kunnen ze me iets maken?'
NEE.quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:45 schreef Uierzalf het volgende:
[..]
haha dank je,
dan is het antwoord JA op de TT
Waarom dan nee?quote:
Haar? Ze?quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:46 schreef AlphaOmega het volgende:
Ik denk dat TS nu even hard aan het nadenken is over de opmerking dat het bedrijf on site dingen heeft gedaan voor haar. Dus er zijn wel degelijk gegevens... ik hoop dat ze flink kosten heeft gemaakt, de facturen zijn onderweg.
Hmmm... volgens mij zit ik even wat TS'en door elkaar te halen...quote:
Dan kan het hooguit 'onrechtmatig' zijn. Voor 'strafbaar' heb je toch echt een OM en een strafrechter nodig die 'je wat kunnen maken'.quote:
^^quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:47 schreef Uierzalf het volgende:
[..]
Waarom dan nee?
Edit: Zie het al het is een onrechtmatige daad
Ja ik had het al opgezocht en je hebt gelijkquote:Op woensdag 17 juni 2009 15:54 schreef r_one het volgende:
[..]
Dan kan het hooguit 'onrechtmatig' zijn. Voor 'strafbaar' heb je toch echt een OM en een strafrechter nodig die 'je wat kunnen maken'.
zucht.quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:41 schreef Lienekien het volgende:
Ik lees 'strafbaar' meer als 'kunnen ze me iets maken?'
HOE dan ?quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:43 schreef Florian_ het volgende:
Tvp. Dit loopt goed af. Voor de leverancier welteverstaan.
Ze zijn onsite geweest waar ik ze wilde hebben, hebben daar perfect werk geleverd, en zijn weer vertrokken, na hun arbeid even te hebben bewonderd....quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:25 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Ze komen on site, maar hebben geen gegevens van je? Post je straks ook in de klaagbaak als de stront de ventilator heeft geraakt!?
quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:23 schreef Karina het volgende:
Iets met internethosting? Of films online bekijken? Iets in die trant.
wat wil je nou horen?quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:56 schreef vanwelleer het volgende:
[..]
zucht.![]()
En ik vraag, ben ik strafbaar als
- ik een opdracht geef volgens de voorwaarden van het bedrijf, en het bedrijf vergeet te vragen wie ik ben, of waar de rekening heen mag, of zelfs welke prijs er betaalt moet worden?
Het bedrijf heeft nu al wekenlang verschillende diensten uitgevoerd, personeel ingezet, en prestaties geleverd boven verwachtingen.
Neem even als voorbeeld een telecomleverancier ( dat is het niet, maar even er zijn raakvlakken )
Als deze leverancier op internet haar voorwaarden neerzet, mag jij als potentieel klant verwachten dat die voorwaarden compleet zijn.
Nu ontdek je dat je binnen die zojuist genoemde mogelijkheden, het bedrijf opdracht kunt geven om telecomdiensten aan jou (of anderen) te leveren, ZONDER dat ze jou ooit vragen WIE je bent, of welke prijs je gaat betalen.
Eveneens ontdek je dat je voor de reeds afgenomen goederen en diensten nimmer een factuur zult ontvangen, omdat men simpelweg de uitgevoerde diensten niet kan terugherleiden naar jouw opdracht....
(omdat je zijn vergeten te vragen wie je bent enzo..... )
Herstel, bij nader onderzoek, meer dan 200 vestigingen..quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:18 schreef Feestkabouter het volgende:
is dit een puzzel?
kom op mensen, hij zou voor 1000en euro's per dag kunnen 'inhuren', meer dan 20 vestigingen........ wat voor bedrijf is dit?
effe brainstormen!
Maar op die site kan wel een factuurtje worden bezorgd, en op die site kan een deurwaarder uiteindelijk ook beslag leggen op zaken. Succes verder.quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:59 schreef vanwelleer het volgende:
[..]
Ze zijn onsite geweest waar ik ze wilde hebben, hebben daar perfect werk geleverd, en zijn weer vertrokken, na hun arbeid even te hebben bewonderd....
Het is wel degelijk strafbaar. TS mag er van uitgaan dat er een tegenprestatie staat voor geleverde inspanning. Betaling is dus redelijk. Het maakt niet uit of het bedrijf je NAW gegevens niets. Als ze een manier vinden om jou te contacteren zal TS moeten betalen, de inspanning is immers geleverd. Klaarquote:Op woensdag 17 juni 2009 16:06 schreef anboni het volgende:
En als ze daadwerkelijk onsite arbeid verrichten, hebben ze je adresgegevens dus. Lijkt me dat het niet heel ingewikkeld zal zijn voor dat bedrijf om de punten te verbinden en je een rekening te sturen voor het geheel. Het zal wel niet strafbaar zijn, maar als deze vordering ooit voor een rechter zou komen, vermoed ik dat die in het voordeel van de dienstverlener gaat oordelen (je neemt tenslotte een dienst van ze af en het is redelijk om te veronderstellen dat daar een prestatie tegenover staat)
Je hebt gelijkquote:Op woensdag 17 juni 2009 15:33 schreef r_one het volgende:
[..]
Je argumenteert op basis van civielrecht (onrechtmatige daad) en concludeert tot iets uit het strafrecht (strafbaar feit).
Dat kan dus niet hè
"Strafbaar" impliceert volgens mij dat het iets betreft wat in het wetboek voor strafrecht bepaald is. Dat lijkt me hier niet direct het geval, hoewel het in zekere zin misschien als diefstal (of oplichting) aangemerkt kan worden, dan wordt het verhaal nog wat interessanter want dan zou die dienstverlener aangifte kunnen doen. Politie en OM hebben natuurlijk nog iets uitgebreidere mogelijkheden om iemand op te sporen dan incassobureau/deurwaarder als het puur civielrechterlijk zou zijnquote:Op woensdag 17 juni 2009 16:12 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Het is wel degelijk strafbaar. TS mag er van uitgaan dat er een tegenprestatie staat voor geleverde inspanning. Betaling is dus redelijk. Het maakt niet uit of het bedrijf je NAW gegevens niets. Als ze een manier vinden om jou te contacteren zal TS moeten betalen, de inspanning is immers geleverd. Klaar
Ze moeten wel heel slecht kunnen nagaan dat jij dit bent geweest, een bedrijf met 200 vestigingen zal anders weinig moeite hebben (en nemen) om je te zoeken, te vinden en te laten dokkenquote:Op woensdag 17 juni 2009 16:04 schreef vanwelleer het volgende:
[..]
Herstel, bij nader onderzoek, meer dan 200 vestigingen..
^ Dit.quote:Op woensdag 17 juni 2009 16:06 schreef anboni het volgende:
En als ze daadwerkelijk onsite arbeid verrichten, hebben ze je adresgegevens dus. Lijkt me dat het niet heel ingewikkeld zal zijn voor dat bedrijf om de punten te verbinden en je een rekening te sturen voor het geheel.
Het gaat hier om wanprestatie.quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:47 schreef Uierzalf het volgende:
[..]
Waarom dan nee?
Edit: Zie het al het is een onrechtmatige daad
Voorbeeld:quote:Op woensdag 17 juni 2009 16:27 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
^ Dit.
Hoezo weten ze niet wie je bent, ze komen toch langs?
Ik ben een overeenkomst aangegaan op het moment dat ik de opdracht gaf tot het uitvoeren van het werk.quote:Op woensdag 17 juni 2009 18:23 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Het gaat hier om wanprestatie.
ontopic:
Ik kan niet meteen bedenken welke delictsomschrijving uit het strafrecht hier eventueel op van toepassing zou kunnen zijn, maar het heeft zeker wel civiele consequenties.
Je bent gewoon een overeenkomst aangegaan die nagekomen dient te worden. De tegenprestatie dient dus te worden voldaan.
bijna ..hihihiquote:Op woensdag 17 juni 2009 18:46 schreef Phuturistixxx het volgende:
Ik zie het zo:
Je komt een supermarkt binnen en doet daar boodschappen. Als je klaar bent met het doen van boodschappen loop je naar de kassa. Daar zie je niemand zittenSterker nog, er staat helemaal geen personeel in de winkel
![]()
Je loopt vervolgens door, zonder af te rekenen. Ben je dan strafbaar? Volgens mij wel, terzake verduistering.
Je neemt wederrechtelijk goederen weg (je wordt geacht er voor te betalen namelijk), echter zonder dat je deze door een misdrijf (iedereen mag namelijk goederen meenenem in de supermarkt) hebt verkregen.
Ik zou je nog eens goed bedenken of je wel wil doorzetten met deze actie
Daar komt nog bij de situatie dat je door hebt dat er geen winkelpersoneel in de supermarkt staat!
Als je op dat moment, met dat in je achterhoofd, de winkel ingaat en goederen meeneemt is dat gewoon puur en alleen diefstal...
quote:Op woensdag 17 juni 2009 16:42 schreef Goover het volgende:
Op al die 'on-site' adressen ligt nu mooi een factuurtje, en die komt vast wel een keer jouw kant op! Succes
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |