abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70097248
Ik heb een bedrijf ontdekt dat diensten levert.

Dit bedrijf kent een aantal verschillende betaalmogelijkheden, en bied hierover informatie aan op een website.

Als ik deze informatie gebruik, en gebruik maak van de dienst, verwacht het bedrijf dat ze mij daarvoor een rekening kunnen sturen.

Door een vergissing van het bedrijf, heb ik de mogelijkheid om mijn persoons/bedrijfs-gegevens helemaal niet kenbaar te maken op het moment dat ik van hun diensten gebruik maak.

Kortom, zij voeren alle diensten uit waarvoor ik ze opdracht geef, doen dat geheel naar volle tevredenheid en naar behoren, en ze sturen me geen rekening, omdat ze niet over mijn gegevens beschikken.

Ben ik nu strafbaar, en zo ja, waarom exact?

Ik vraag dus niet naar meningen of morele praatjes en gewetensnood, maar duidelijkheid vanuit de wetgever?

Bij voorbaat dank.
i reserve the right to do as i damnwell please.
  Moderator woensdag 17 juni 2009 @ 15:01:06 #2
9859 crew  Karina
Woman
pi_70097278
Beetje dom bedrijf, ze voeren dus diensten uit voor een onbekende? Raar.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  woensdag 17 juni 2009 @ 15:02:09 #3
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_70097311
Strafbaar, strafbaar...

Nee jij kan er niks aan doen dat die ruksite geen verplicht veld heeft met pers. gegevens.

Ik zie het meer als een onbemande wasstraat die het doet als je je auto erin rijdt.
pi_70097332
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:01 schreef Karina het volgende:
Beetje dom bedrijf, ze voeren dus diensten uit voor een onbekende? Raar.
En niet een klein bedrijfje, een van de grootste en meest complete dienstverleners van nederland, ik lach me rot... maar vraag me echt af of ik ze niet moet inlichten ofzow.....
pi_70097450
Waarschijnlijk krijgen ze het wel door als meer mensen gebruik maken van deze "optie".
Ze kunnen er nogal wat geld mee mislopen, en een beetje bedrijf hoort dat wel op tijd door te hebben.

Verder ontopic: ik heb geen idee of dit strafbaar zou zijn, en indien het wel zou zijn, hoe ze alsnog bij de juiste persoon terecht moeten komen aangezien ze deze gegevens niet hebben.

De diensten die ze aanbieden, gaat het daarbij om een paar euro of vrij grote bedragen eigenlijk?
pi_70097506
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:02 schreef vanwelleer het volgende:

[..]

En niet een klein bedrijfje, een van de grootste en meest complete dienstverleners van nederland, ik lach me rot... maar vraag me echt af of ik ze niet moet inlichten ofzow.....
Kun je doen. Let wel, als het een grote dienstverlener is, zijn er ook de middelen om je te traceren, als het er echt op aan komt. Kun je ergens de voorwaarden lezen van de dienstverlener. Staat vast ergens op de site. Ik zou dat maar eens doorlezen en kijken wat daar allemaal staat.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_70097509
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:02 schreef vanwelleer het volgende:

[..]

Doe een meer info want ik denk dat je iets over het hoofd ziet
  woensdag 17 juni 2009 @ 15:09:07 #9
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_70097523
Het lijkt mij dat dit strafbaar is. Jij gaat een overeenkomst aan waaraan verplichtingen verbonden zijn voor zowel jou als het bedrijf en daarbij verstrek je (moedwillig) onjuiste gegevens en komt jouw deel van de overeenkomst niet na. Dus waarom dacht jij dat dit niet strafbaar is?
En een grote kans dat ze alles op alles zetten je te achterhalen en dat de rekening nog wel gepresenteerd wordt.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  woensdag 17 juni 2009 @ 15:09:35 #10
148795 Punjab
Next Stop...
pi_70097539
Het is een digitale dienst die ze leveren? Ik neem aan dat ze dus niet onsite bij jou iets komen leveren?

Maar het feit dat jij van te voren "onrechtmatig" van plan bent te handelen, maakt je denk ik wel strafbaar ja. Je bent daarintegen niet verplicht om het te melden aan de leverende partij denk ik.

Anyway als ze jouw gegevens nooit kunnen achterhalen, wat maakt het dan uit of het strafbaar is?

Zou alleen niet met je eigen ip om de diensten verzoeken
Tis wat als je niks anders kunt...
Op donderdag 22 juni 2006 20:10 schreef milagro het volgende:
he who dares wins, so go go gadget arms, legs, and leutert.
pi_70097544
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:06 schreef KleinVosje het volgende:
Waarschijnlijk krijgen ze het wel door als meer mensen gebruik maken van deze "optie".
Ze kunnen er nogal wat geld mee mislopen, en een beetje bedrijf hoort dat wel op tijd door te hebben.

Verder ontopic: ik heb geen idee of dit strafbaar zou zijn, en indien het wel zou zijn, hoe ze alsnog bij de juiste persoon terecht moeten komen aangezien ze deze gegevens niet hebben.

De diensten die ze aanbieden, gaat het daarbij om een paar euro of vrij grote bedragen eigenlijk?
Je kunt kiezen.

Dit bedrijf bied verschillende diensten aan, ik zou zomaar voor een paar duizend euro kunnen verbruiken vandaag, zonder dat iemand binnen dit bedrijf dat opvalt....

Ik maak nu een week of 6 gebruik van deze diensten, en overweeg zelfs om ze acief aan derden te gaan aanbieden, aangezien ik geen kosten heb in de uitvoering ervan...
pi_70097555
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:09 schreef Marijkezwolle het volgende:
Het lijkt mij dat dit strafbaar is. Jij gaat een overeenkomst aan en verstrekt daar bij (moedwillig) onjuiste gegevens en komt jouw deel van de overeenkomst niet na. Dus waarom dacht jij dat dit niet strafbaar is?
En een grote kans dat ze alles op alles zetten je te achterhalen en dat de rekening nog wel gepresenteerd wordt.
rekening + onkosten
  woensdag 17 juni 2009 @ 15:10:16 #13
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_70097564
quote:
Het lijkt mij dat dit strafbaar is. Jij gaat een overeenkomst aan en verstrekt daar bij (moedwillig) onjuiste gegevens geen gegevens omdat er niet naar gevraagd wordt en komt jouw deel van de overeenkomst niet dus na. Dus waarom dacht jij dat dit niet strafbaar is?
  woensdag 17 juni 2009 @ 15:11:07 #14
56621 Houzer
Vuyge pusherman
pi_70097592
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:09 schreef vanwelleer het volgende:

[..]

Je kunt kiezen.

Dit bedrijf bied verschillende diensten aan, ik zou zomaar voor een paar duizend euro kunnen verbruiken vandaag, zonder dat iemand binnen dit bedrijf dat opvalt....

Ik maak nu een week of 6 gebruik van deze diensten, en overweeg zelfs om ze acief aan derden te gaan aanbieden, aangezien ik geen kosten heb in de uitvoering ervan...
Leg uit wat je doet?
ik ben de jager met de pet.
  woensdag 17 juni 2009 @ 15:12:54 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_70097651
quote:

[..]

Je kunt kiezen.

Als je dat dan maar niet doet in de veronderstelling dat het legaal is.

Wel zonder zeuren op de blaren gaan zitten, heur.
The love you take is equal to the love you make.
pi_70097655
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:08 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Kun je doen. Let wel, als het een grote dienstverlener is, zijn er ook de middelen om je te traceren, als het er echt op aan komt. Kun je ergens de voorwaarden lezen van de dienstverlener. Staat vast ergens op de site. Ik zou dat maar eens doorlezen en kijken wat daar allemaal staat.

Deze dienstverlener heeft vestigingen door heel nederland,(en zelfs erbuiten) ik heb er nu ongeveer 20 geprobeerd.

Alle diensten waarvoor ik opdracht geef, worden bij mij, onsite uitgevoerd, door echte mensen, met echte spullen....
  woensdag 17 juni 2009 @ 15:13:18 #17
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_70097666
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:10 schreef BeamofLight het volgende:

[..]
Er wordt wel naar gevraagd, echter TS kiest ervoor deze niet kenbaar te maken doordat hij door een fout dat kan doen. Dat maakt het niet minder strafbaar of minder verwijtbaar lijkt mij. Moedwillig is hier hoe dan ook op van toepassing.
pi_70097732
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:10 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

Tijdens het sluiten van de overeenkomst wordt er niet naar mijn gegevens gevraagd.
pi_70097783
quote:

[..]

Je kunt kiezen.

je gaat een overeenkomst aan ook al vul jij die gegevens niet in, op het moment dat jij gebruik maakt van deze diensten dan wordt het zeer aannemelijk voor een rechter dat je een "overeenkomst" aangaat volgens de voorwaarde van de geleverde goederen of diensten.
Daarbij komt kijken dat jij kan verwachten dat er voor deze diensten betaald moet worden. Hierdoor heb jij een zeer zwakke postie en zeker omdat je hier al post dat je weet dat je er eigenlijk voor moet betalen wordt het erg moeilijk om aannemelijk te maken dat jij er niets van af wist;) beetje dom dus dat jij het hier post
pi_70097849
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:13 schreef Marijkezwolle het volgende:

. Moedwillig is hier hoe dan ook op van toepassing.
moedwillig wat dan.....

moedwillig niet uit mezelf over de rekening beginnen, als de tegenpartij er niet voor kiest om te vragen wie ik ben, of hoe ik ga betalen?
  † In Memoriam † woensdag 17 juni 2009 @ 15:18:56 #21
21636 Feestkabouter
pi_70097861
is dit een puzzel?

kom op mensen, hij zou voor 1000en euro's per dag kunnen 'inhuren', meer dan 20 vestigingen........ wat voor bedrijf is dit?
effe brainstormen!
pi_70097901
Ze kunnen toch zo even checken wie de dienst uiteindelijk heeft gebruikt? Of is dat niet te traceren. En zodra jij het doorverkoopt dan is het al helemaal simpel.
pi_70097982
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:18 schreef vanwelleer het volgende:

[..]

moedwillig wat dan.....

moedwillig niet uit mezelf over de rekening beginnen, als de tegenpartij er niet voor kiest om te vragen wie ik ben, of hoe ik ga betalen?
ja precies, dat is inderdaad moedwillig, jij weet namelijk dat je voor deze rekeningen hoort te betalen.
dat heet namelijk handelen naar redelijkheid en billijkheid
  Moderator woensdag 17 juni 2009 @ 15:23:48 #24
9859 crew  Karina
Woman
pi_70097991
Iets met internethosting? Of films online bekijken? Iets in die trant.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  woensdag 17 juni 2009 @ 15:24:36 #25
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_70098012
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:18 schreef vanwelleer het volgende:

[..]

moedwillig wat dan.....

Moedwillig niet jouw verplichting die voortvloeit vanuit het aangaan van de overeenkomst is niet zonder gevolgen, of ben je werkelijk zo naïef? Je kunt het proberen goed te praten maar op het moment dat die rekening alsnog op je mat valt wees dan ook mans genoeg om hem zonder morren te betalen.
pi_70098051
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:13 schreef vanwelleer het volgende:

[..]

Deze dienstverlener heeft vestigingen door heel nederland,(en zelfs erbuiten) ik heb er nu ongeveer 20 geprobeerd.

Alle diensten waarvoor ik opdracht geef, worden bij mij, onsite uitgevoerd, door echte mensen, met echte spullen....
Ze komen on site, maar hebben geen gegevens van je? Post je straks ook in de klaagbaak als de stront de ventilator heeft geraakt!?
pi_70098096
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:25 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Ze komen on site, maar hebben geen gegevens van je? Post je straks ook in de klaagbaak als de stront de ventilator heeft geraakt!?
Haha verhaal is dus een hoax hier heb ik over heen gelezen ze moeten wel je gegevens hebben als ze on site komen:P
pi_70098146
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:16 schreef Uierzalf het volgende:

[..]

je gaat een overeenkomst aan ook al vul jij die gegevens niet in, op het moment dat jij gebruik maakt van deze diensten dan wordt het zeer aannemelijk voor een rechter dat je een "overeenkomst" aangaat volgens de voorwaarde van de geleverde goederen of diensten.
Daarbij komt kijken dat jij kan verwachten dat er voor deze diensten betaald moet worden. Hierdoor heb jij een zeer zwakke postie en zeker omdat je hier al post dat je weet dat je er eigenlijk voor moet betalen wordt het erg moeilijk om aannemelijk te maken dat jij er niets van af wist;) beetje dom dus dat jij het hier post

Nope.

Het bedrijf in kwestie bied haar diensten onder andere online maar ook via filialen door heel nederland aan, en vermeld haar voorwaarden.
Doordat er verschillende mogelijkheden zijn om te betalen nadat de dienst is verricht, is er ook een mogelijkheid om opdracht te geven tot het verrichten van die diensten COMPLEET ANONIEM,.... waarna de diensten keurig netjes worden uitgevoerd.

Omdat mijn "dienst" volledig ontraceerbaar is (zoals de aankoop van beltegoed als je met cash betaalt) kan er echt NIEMAND ooit de gegeven opdracht naar mij herleiden, omdat ik nergens "vastgelegd" wordt.

Ik begrijp dat het een beetje onduidelijk blijft, maar ik wil het bedrijf niet in de rode cijfers helpen .....

de beurskoers is al laag genoeg .....
  woensdag 17 juni 2009 @ 15:30:43 #29
39631 GoeRoe86
Libera eas de ore leonis!
  woensdag 17 juni 2009 @ 15:33:32 #30
154193 TheYoung1
Lief zijn loont nog steeds!!
pi_70098286
* verwacht pm'etje van TS met verdere gegevens over betreffende leverancier*
ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
Patat, dat is het!!
pi_70098289
quote:
Het lijkt mij dat dit strafbaar is. Jij gaat een overeenkomst aan waaraan verplichtingen verbonden zijn voor zowel jou als het bedrijf en daarbij verstrek je (moedwillig) onjuiste gegevens en komt jouw deel van de overeenkomst niet na. Dus waarom dacht jij dat dit niet strafbaar is?
Je argumenteert op basis van civielrecht (onrechtmatige daad) en concludeert tot iets uit het strafrecht (strafbaar feit).

Dat kan dus niet hè
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_70098330
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:28 schreef vanwelleer het volgende:

[..]

Nope.

Het bedrijf in kwestie bied haar diensten onder andere online maar ook via filialen door heel nederland aan, en vermeld haar voorwaarden.
Doordat er verschillende mogelijkheden zijn om te betalen nadat de dienst is verricht, is er ook een mogelijkheid om opdracht te geven tot het verrichten van die diensten COMPLEET ANONIEM,.... waarna de diensten keurig netjes worden uitgevoerd.

Omdat mijn "dienst" volledig ontraceerbaar is (zoals de aankoop van beltegoed als je met cash betaalt) kan er echt NIEMAND ooit de gegeven opdracht naar mij herleiden, omdat ik nergens "vastgelegd" wordt.

Ik begrijp dat het een beetje onduidelijk blijft, maar ik wil het bedrijf niet in de rode cijfers helpen .....

de beurskoers is al laag genoeg .....
Ik geloof geen hol van je verhaal maar ok,
Hoe je het ook went of keert je bent strafbaar en als je een rekening krijgt moet je betalen
Doe je dit niet dan ben je niets anders dan een crimineel en hoop ik dat je voor dit wangedrag gestraft zal worden
pi_70098392
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:33 schreef r_one het volgende:

[..]

Je argumenteert op basis van civielrecht (onrechtmatige daad) en concludeert tot iets uit het strafrecht (strafbaar feit).

Dat kan dus niet hè
Dit is inderdaad civielrecht, overeenkomsten recht afdeling koop toch?, maar ook daar aan zitten straffen verbonden als je de wet overtreed
pi_70098415
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:33 schreef TheYoung1 het volgende:
* verwacht pm'etje van TS met verdere gegevens over betreffende leverancier*

Eh, volgens mij is TS ergens door een mand gevallen...
pi_70098512
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:36 schreef Uierzalf het volgende:
Dit is inderdaad civielrecht, overeenkomsten recht afdeling koop toch?, maar ook daar aan zitten straffen verbonden als je de wet overtreed
Maar dat was de vraag niet.

Zie TT
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_70098540
Tvp, gewoon omdat ik ontzettend benieuwd ben welke dienst dit betreft.
Ik krijg niks anders verzonnen dan downloadbare diensten.
Maar daar heb je geen mensen voor nodig. Dus het moet bijna om een goed gaan.
  woensdag 17 juni 2009 @ 15:41:37 #37
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_70098564
Ik lees 'strafbaar' meer als 'kunnen ze me iets maken?'
pi_70098583
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:39 schreef r_one het volgende:

[..]

Maar dat was de vraag niet.

Zie TT
sorry wat is TT
  woensdag 17 juni 2009 @ 15:43:33 #39
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_70098623
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:42 schreef Uierzalf het volgende:

[..]

sorry wat is TT
Topic titel.
  woensdag 17 juni 2009 @ 15:43:55 #40
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_70098639
Tvp. Dit loopt goed af. Voor de leverancier welteverstaan.
Primum non nocere
pi_70098693
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Topic titel.
haha dank je,

dan is het antwoord JA op de TT
pi_70098700
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:41 schreef Lienekien het volgende:
Definieer 'ze'.
.
pi_70098717
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:45 schreef Uierzalf het volgende:

[..]

haha dank je,

dan is het antwoord JA op de TT
NEE.
.
pi_70098719
Ik denk dat TS nu even hard aan het nadenken is over de opmerking dat het bedrijf on site dingen heeft gedaan voor haar. Dus er zijn wel degelijk gegevens... ik hoop dat ze flink kosten heeft gemaakt, de facturen zijn onderweg.
pi_70098785
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:46 schreef r_one het volgende:

[..]

NEE.
Waarom dan nee?

Edit: Zie het al het is een onrechtmatige daad

[ Bericht 7% gewijzigd door Uierzalf op 17-06-2009 15:53:37 (Even opgezcoht en gezien dat ik een fout maakte) ]
  woensdag 17 juni 2009 @ 15:48:37 #46
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_70098818
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:45 schreef r_one het volgende:

[..]

Definieer 'ze'.
Het betreffende bedrijf.
  woensdag 17 juni 2009 @ 15:49:30 #47
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_70098859
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:46 schreef AlphaOmega het volgende:
Ik denk dat TS nu even hard aan het nadenken is over de opmerking dat het bedrijf on site dingen heeft gedaan voor haar. Dus er zijn wel degelijk gegevens... ik hoop dat ze flink kosten heeft gemaakt, de facturen zijn onderweg.
Haar? Ze?
pi_70098953
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:49 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Haar? Ze?
Hmmm... volgens mij zit ik even wat TS'en door elkaar te halen...

Het had Het en Het moeten zijn!
pi_70099055
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:48 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het betreffende bedrijf.
Dan kan het hooguit 'onrechtmatig' zijn. Voor 'strafbaar' heb je toch echt een OM en een strafrechter nodig die 'je wat kunnen maken'.
.
pi_70099074
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:47 schreef Uierzalf het volgende:

[..]

Waarom dan nee?

^^

Edit:
.
pi_70099087
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:54 schreef r_one het volgende:

[..]

Dan kan het hooguit 'onrechtmatig' zijn. Voor 'strafbaar' heb je toch echt een OM en een strafrechter nodig die 'je wat kunnen maken'.
Ja ik had het al opgezocht en je hebt gelijk
pi_70099133
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:41 schreef Lienekien het volgende:
zucht.

En ik vraag, ben ik strafbaar als

- ik een opdracht geef volgens de voorwaarden van het bedrijf, en het bedrijf vergeet te vragen wie ik ben, of waar de rekening heen mag, of zelfs welke prijs er betaalt moet worden?

Het bedrijf heeft nu al wekenlang verschillende diensten uitgevoerd, personeel ingezet, en prestaties geleverd boven verwachtingen.

Neem even als voorbeeld een telecomleverancier ( dat is het niet, maar even er zijn raakvlakken )

Als deze leverancier op internet haar voorwaarden neerzet, mag jij als potentieel klant verwachten dat die voorwaarden compleet zijn.

Nu ontdek je dat je binnen die zojuist genoemde mogelijkheden, het bedrijf opdracht kunt geven om telecomdiensten aan jou (of anderen) te leveren, ZONDER dat ze jou ooit vragen WIE je bent, of welke prijs je gaat betalen.
Eveneens ontdek je dat je voor de reeds afgenomen goederen en diensten nimmer een factuur zult ontvangen, omdat men simpelweg de uitgevoerde diensten niet kan terugherleiden naar jouw opdracht....
(omdat je zijn vergeten te vragen wie je bent enzo..... )
pi_70099190
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:43 schreef Florian_ het volgende:
Tvp. Dit loopt goed af. Voor de leverancier welteverstaan.
HOE dan ?
pi_70099267
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:25 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Ze zijn onsite geweest waar ik ze wilde hebben, hebben daar perfect werk geleverd, en zijn weer vertrokken, na hun arbeid even te hebben bewonderd....
pi_70099383
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:23 schreef Karina het volgende:
Iets met internethosting? Of films online bekijken? Iets in die trant.

Het enige wat er online aan is, is dat ze (onder andere) online adverteren met hun diensten.

Alle diensten bestaan uit echte tastbare producten, een stuk dienstverlening, en echt personeel, dat daadwerkelijke arbeid verricht.
pi_70099386
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:56 schreef vanwelleer het volgende:

[..]

zucht.

En ik vraag, ben ik strafbaar als

- ik een opdracht geef volgens de voorwaarden van het bedrijf, en het bedrijf vergeet te vragen wie ik ben, of waar de rekening heen mag, of zelfs welke prijs er betaalt moet worden?

Het bedrijf heeft nu al wekenlang verschillende diensten uitgevoerd, personeel ingezet, en prestaties geleverd boven verwachtingen.

Neem even als voorbeeld een telecomleverancier ( dat is het niet, maar even er zijn raakvlakken )

Als deze leverancier op internet haar voorwaarden neerzet, mag jij als potentieel klant verwachten dat die voorwaarden compleet zijn.

Nu ontdek je dat je binnen die zojuist genoemde mogelijkheden, het bedrijf opdracht kunt geven om telecomdiensten aan jou (of anderen) te leveren, ZONDER dat ze jou ooit vragen WIE je bent, of welke prijs je gaat betalen.
Eveneens ontdek je dat je voor de reeds afgenomen goederen en diensten nimmer een factuur zult ontvangen, omdat men simpelweg de uitgevoerde diensten niet kan terugherleiden naar jouw opdracht....
(omdat je zijn vergeten te vragen wie je bent enzo..... )
wat wil je nou horen?
lees de vorige pagina daarin staat overduidelijk dat je aansprakelijk gesteld kan worden voor de schade, ook naderhand ook al heb je je gegevens niet ingevuld. wanneer zij kunnen bewijzen dat jij gebruik hebt gemaakt van die diensten zonder er voor te betalen dan moet je betalen.

Het maakt mij niet uit hoe ze het bewijzen maar je ken hoe dan ook AANSPRAKELIJK gesteld worden, of je moet onder de 16 zijn dan worden je ouders aansprakelijk gesteld
pi_70099466
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:18 schreef Feestkabouter het volgende:
is dit een puzzel?

kom op mensen, hij zou voor 1000en euro's per dag kunnen 'inhuren', meer dan 20 vestigingen........ wat voor bedrijf is dit?
effe brainstormen!
Herstel, bij nader onderzoek, meer dan 200 vestigingen..
pi_70099539
En als ze daadwerkelijk onsite arbeid verrichten, hebben ze je adresgegevens dus. Lijkt me dat het niet heel ingewikkeld zal zijn voor dat bedrijf om de punten te verbinden en je een rekening te sturen voor het geheel. Het zal wel niet strafbaar zijn, maar als deze vordering ooit voor een rechter zou komen, vermoed ik dat die in het voordeel van de dienstverlener gaat oordelen (je neemt tenslotte een dienst van ze af en het is redelijk om te veronderstellen dat daar een prestatie tegenover staat)
  woensdag 17 juni 2009 @ 16:06:24 #59
56621 Houzer
Vuyge pusherman
pi_70099547
Wat is je doel hiermee?
ik ben de jager met de pet.
pi_70099776
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:59 schreef vanwelleer het volgende:

[..]

Ze zijn onsite geweest waar ik ze wilde hebben, hebben daar perfect werk geleverd, en zijn weer vertrokken, na hun arbeid even te hebben bewonderd....
Maar op die site kan wel een factuurtje worden bezorgd, en op die site kan een deurwaarder uiteindelijk ook beslag leggen op zaken. Succes verder.
  woensdag 17 juni 2009 @ 16:12:49 #61
39631 GoeRoe86
pi_70099826
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 16:06 schreef anboni het volgende:
En als ze daadwerkelijk onsite arbeid verrichten, hebben ze je adresgegevens dus. Lijkt me dat het niet heel ingewikkeld zal zijn voor dat bedrijf om de punten te verbinden en je een rekening te sturen voor het geheel. Het zal wel niet strafbaar zijn, maar als deze vordering ooit voor een rechter zou komen, vermoed ik dat die in het voordeel van de dienstverlener gaat oordelen (je neemt tenslotte een dienst van ze af en het is redelijk om te veronderstellen dat daar een prestatie tegenover staat)
Het is wel degelijk strafbaar. TS mag er van uitgaan dat er een tegenprestatie staat voor geleverde inspanning. Betaling is dus redelijk. Het maakt niet uit of het bedrijf je NAW gegevens niets. Als ze een manier vinden om jou te contacteren zal TS moeten betalen, de inspanning is immers geleverd. Klaar
  woensdag 17 juni 2009 @ 16:13:48 #62
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_70099860
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:33 schreef r_one het volgende:

[..]

Dat kan dus niet hè
Je hebt gelijk Het is inderdaad niet strafbaar, maar ook niet zonder consequenties (alsin, TS hoeft niet te betalen), laat ik het dan zo zeggen
pi_70100016
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 16:12 schreef GoeRoe86 het volgende:

[..]

Het is wel degelijk strafbaar. TS mag er van uitgaan dat er een tegenprestatie staat voor geleverde inspanning. Betaling is dus redelijk. Het maakt niet uit of het bedrijf je NAW gegevens niets. Als ze een manier vinden om jou te contacteren zal TS moeten betalen, de inspanning is immers geleverd. Klaar
"Strafbaar" impliceert volgens mij dat het iets betreft wat in het wetboek voor strafrecht bepaald is. Dat lijkt me hier niet direct het geval, hoewel het in zekere zin misschien als diefstal (of oplichting) aangemerkt kan worden, dan wordt het verhaal nog wat interessanter want dan zou die dienstverlener aangifte kunnen doen. Politie en OM hebben natuurlijk nog iets uitgebreidere mogelijkheden om iemand op te sporen dan incassobureau/deurwaarder als het puur civielrechterlijk zou zijn
  FOK!fotograaf woensdag 17 juni 2009 @ 16:26:23 #64
13368 NiGeLaToR
pi_70100396
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 16:04 schreef vanwelleer het volgende:

[..]

Herstel, bij nader onderzoek, meer dan 200 vestigingen..
Ze moeten wel heel slecht kunnen nagaan dat jij dit bent geweest, een bedrijf met 200 vestigingen zal anders weinig moeite hebben (en nemen) om je te zoeken, te vinden en te laten dokken
Geloof mij, zelfs dit topic zal tzt tegen je gebruikt worden. En zo niet, tjah, dan verdienen ze 't schijnbaar

Maargoed, aangezien je hiermee al toegeeft het opzettelijk te doen voor eigen gewin is het een kruizing tussen oplichting en diefstal - je weet immers dat het niet de bedoeling is en toch doe je het. Strafbaar dus
  woensdag 17 juni 2009 @ 16:27:53 #65
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_70100460
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 16:06 schreef anboni het volgende:
En als ze daadwerkelijk onsite arbeid verrichten, hebben ze je adresgegevens dus. Lijkt me dat het niet heel ingewikkeld zal zijn voor dat bedrijf om de punten te verbinden en je een rekening te sturen voor het geheel.
^ Dit.

Hoezo weten ze niet wie je bent, ze komen toch langs?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_70100473
TS is een pauper die anderen op kosten jaagt en straks gaat lopen janken als er een deurwaarder voor zijn deur staat.

Eigenlijk is TS gewoon een klootzak en ik hoop echt dat hij nog eens zeepjes mag gaan rapen in de bajes. Profiteurs als TS kunnen we hier in Nederland missen als kiespijn.

Benieuwd wanneer we zijn jank topic kunnen gaan verwachten.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  woensdag 17 juni 2009 @ 16:29:18 #67
39631 GoeRoe86
pi_70100521
Iemand een hyves van deze held
pi_70100654
laatste bezoek: 27 minuten, 17 seconden geleden.
aantal posts: 12 (gemiddeld 12 per dag)

volgens mij heeft hij zich alleen geregistreerd om dit onzin topic te openen
pi_70101125
Op al die 'on-site' adressen ligt nu mooi een factuurtje, en die komt vast wel een keer jouw kant op! Succes
pi_70104423
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:47 schreef Uierzalf het volgende:

[..]

Waarom dan nee?

Het gaat hier om wanprestatie.

ontopic:
Ik kan niet meteen bedenken welke delictsomschrijving uit het strafrecht hier eventueel op van toepassing zou kunnen zijn, maar het heeft zeker wel civiele consequenties.
Je bent gewoon een overeenkomst aangegaan die nagekomen dient te worden. De tegenprestatie dient dus te worden voldaan.
pi_70105095
Ik zie het zo:

Je komt een supermarkt binnen en doet daar boodschappen. Als je klaar bent met het doen van boodschappen loop je naar de kassa. Daar zie je niemand zitten Sterker nog, er staat helemaal geen personeel in de winkel

Je loopt vervolgens door, zonder af te rekenen. Ben je dan strafbaar? Volgens mij wel, terzake verduistering.

Je neemt wederrechtelijk goederen weg (je wordt geacht er voor te betalen namelijk), echter zonder dat je deze door een misdrijf (iedereen mag namelijk goederen meenenem in de supermarkt) hebt verkregen.

Ik zou je nog eens goed bedenken of je wel wil doorzetten met deze actie

Daar komt nog bij de situatie dat je door hebt dat er geen winkelpersoneel in de supermarkt staat!
Als je op dat moment, met dat in je achterhoofd, de winkel ingaat en goederen meeneemt is dat gewoon puur en alleen diefstal...
pi_70105743
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 16:27 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

^ Dit.

Hoezo weten ze niet wie je bent, ze komen toch langs?
Voorbeeld:

Als het bedrijf een krant zou zijn, (en dat is het niet) zou ik een pagina grote advertentie kunnen opgeven, om in de editie van morgen te worden geplaatst.

Het bedrijf vraag NERGENS aan mij wie ik ben, noch hoe ik ga betalen.

De redacteur die de advertentie plaatst, de drukker die de krant drukt, de vervoerders die hem naar de winkel brengen, al deze mensen verrichten arbeid in mijn opdracht.

De redactuer houdt zich niet bezig met het verzenden van facturen, en de drukker en chauffeur van de vrachtauto ook niet.

Toch ligt de volgende dag, de krant met daarin mijn pagina-grote advertentie in de winkels, tekst en lay-out precies zoals opgegeven.

De redacteur, drukker en chauffeur krijgen gewoon hus salaris van de krant.

Omdat het bedrijf kennelijk niet op de hoogte is van deze manier van opdrachtgeven, is er niemand belast met het controleren of er betaald is, omdat de betaling normaal gesproken al binnen is voordat de advertentie geplaatst wordt.

Wie komt er straks langs dan, de redacteur, de drukker of de chauffeur?

En nogmaals, ik heb bij het geven van de opdracht NERGENS en aan niemand mijn personalia hoeven geven, noch hebben we afspraken gemaakt over betalen.

Ik geef opdracht om X uit te voeren op locatie Y.

Het bedrijf in kwestie gaat naar locatie Y om het werk te verrichten.
pi_70106040
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 18:23 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Het gaat hier om wanprestatie.

ontopic:
Ik kan niet meteen bedenken welke delictsomschrijving uit het strafrecht hier eventueel op van toepassing zou kunnen zijn, maar het heeft zeker wel civiele consequenties.
Je bent gewoon een overeenkomst aangegaan die nagekomen dient te worden. De tegenprestatie dient dus te worden voldaan.
Ik ben een overeenkomst aangegaan op het moment dat ik de opdracht gaf tot het uitvoeren van het werk.

Een deel van de overeenkomst is in dit geval dat de betaling, na de geleverde prestatie, achteraf mag worden betaald.

Een deel van de overeenkomst is dat de uitvoerder mij daarvoor achteraf een factuur mag sturen.

Tijdens het sluiten van de overeenkomst, vraagt de uitvoerder mij op geen enkel moment, wie ik ben, of waar de factuur heengezonden zal worden.

Ik ben en blijf voor de uitvoerder compleet anoniem.

De opdracht wordt uitgevoerd, naar volle tevredenheid, en helemaal conform mijn eisen en wensen.

Ik wacht tot ik een ons weeg maar ontvang nimmer een factuur.

Welke wanprestatie lever ik?
pi_70106185
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 18:46 schreef Phuturistixxx het volgende:
Ik zie het zo:

Je komt een supermarkt binnen en doet daar boodschappen. Als je klaar bent met het doen van boodschappen loop je naar de kassa. Daar zie je niemand zitten Sterker nog, er staat helemaal geen personeel in de winkel

Je loopt vervolgens door, zonder af te rekenen. Ben je dan strafbaar? Volgens mij wel, terzake verduistering.

Je neemt wederrechtelijk goederen weg (je wordt geacht er voor te betalen namelijk), echter zonder dat je deze door een misdrijf (iedereen mag namelijk goederen meenenem in de supermarkt) hebt verkregen.

Ik zou je nog eens goed bedenken of je wel wil doorzetten met deze actie

Daar komt nog bij de situatie dat je door hebt dat er geen winkelpersoneel in de supermarkt staat!
Als je op dat moment, met dat in je achterhoofd, de winkel ingaat en goederen meeneemt is dat gewoon puur en alleen diefstal...
bijna ..hihihi

in deze supermarkt zou ik niet schuldig zijn aan diefstal of verduistering, aangezien ik naar de kassa ben gelopen om mijn boodschappen ter betaling aan te bieden.

Als er niemand is om mijn betaling aan te nemen, mag ik rustig de boodschappen neenemen, ik had immers niet het oogmerk me deze boodschappen wederrechtelijk toe te eigenen....
Ze waren, anders dan door misdrijf, reeds onder mijn beheer toen ik ze uit het schap pakte en in het mandje deed.......

maar daar gaat het nu niet om.....
pi_70106254
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 16:42 schreef Goover het volgende:
Op al die 'on-site' adressen ligt nu mooi een factuurtje, en die komt vast wel een keer jouw kant op! Succes

Op geen van de 20 uitgeprobeerde sites ligt een factuur.

Dat is ook niet gebruikelijk, aangezien de partij die daadwerkelijk de diensten verricht, gewoon betaald krijgt vanuit het bedrijf, en zich NIET met facturatie bezighoud.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')