abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70222019
quote:
Op zondag 21 juni 2009 11:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

vanwaar die ruime marge in tijd (2 tot 10 jaar)?
Door de door mij gevreesde ingrepen van de NL-overheid. Ze gaan er net zolang pleisters op plakken tot de patiënt daadwerkelijk overleden is. Zelfde als wat de Fed doet met het opkopen van staatsobligaties.
pi_70222041
quote:
Op zondag 21 juni 2009 14:57 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Wat doe jij eigenlijk nog in NL?
Werken aan een toekomst in het buitenland
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  zondag 21 juni 2009 @ 15:03:32 #153
141482 Q.
JurassiQ
pi_70222052
quote:
Op zondag 21 juni 2009 15:00 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Precies, er zit maar 1 ding op en dat betekend dat ouderen eerst hun eigen vermogen moeten opmaken voordat ze hun hand bij de overheid kunnen ophouden. Daarnaast zullen ze zwaar moeten inleveren op welvaart en met minder medische zorg genoegen nemen. Het is vervelend maar het zou onmenselijk zijn de jonge generatie ervoor op te laten draaien en ze zou uit te buiten dat zij hun oude dag in armoede mogen gaan doorbrengen. Laat deze generatie nu maar eens eindelijk zelf verantwoordelijkheid nemen, ze hebben boven hun stand geleefd en nu moeten ze de pijn maar eens gaan nemen.
Alleen jammer dat ze dat never nooit gaan doen en door hun aantallen (democratie) ook nooit zullen hoeven te doen... Waar blijft dat stemrecht voor alleen de werkenden?
For great justice!
pi_70222077
quote:
Op zondag 21 juni 2009 15:02 schreef pberends het volgende:

[..]

Door de door mij gevreesde ingrepen van de NL-overheid. Ze gaan er net zolang pleisters op plakken tot de patiënt daadwerkelijk overleden is. Zelfde als wat de Fed doet met het opkopen van staatsobligaties.
Precies, iets met zachte heelmeesters schiet door mijn hoofd...
I'll sing you a lullaby.
pi_70222087
quote:
Op zondag 21 juni 2009 15:03 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Werken aan een toekomst in het buitenland
sjezus man, stop die plunjezak vol, en moven met die hap
  zondag 21 juni 2009 @ 15:04:33 #156
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_70222098
quote:
Op zondag 21 juni 2009 15:03 schreef Q. het volgende:

[..]

Alleen jammer dat ze dat never nooit gaan doen en door hun aantallen (democratie) ook nooit zullen hoeven te doen... Waar blijft dat stemrecht voor alleen de werkenden?
Is u 4 real?
pi_70222118
quote:
Op zondag 21 juni 2009 15:03 schreef Q. het volgende:

[..]

Volgens mij moeten de jongeren hier in NL een voorbeeld nemen aan de jongeren in Iran
I'll sing you a lullaby.
pi_70222119
quote:

[..]

shit, ik ben het zowaar met je eens geloof ik

crisis, ja goed, maar nu nog even niet, dank.
pi_70222142
quote:
Op zondag 21 juni 2009 15:04 schreef xenobinol het volgende:

[..]

De huizenprijzen zijn een paar procent gedaald van de all time high en NU al komen ze met "De overdrachtsbelasting moet tijdelijk afgeschaft worden", "De banken moeten de lagere rente wel doorberekenen aan klanten" en ze gaan nu al de Nationale Hypotheekgarantie verhogen... het is werkelijk ongelofelijk.

Wtf gaan ze wel niet doen als huizenprijzen 12% dalen? De hypotheekrente volledig aftrekbaar maken?
pi_70222152
quote:
Op zondag 21 juni 2009 15:04 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

Is u 4 real?
Wie betaald beslist, dat is een goede slogan
I'll sing you a lullaby.
pi_70222177
quote:
Op zondag 21 juni 2009 15:05 schreef pberends het volgende:

[..]

De huizenprijzen zijn een paar procent gedaald van de all time high en NU al komen ze met "De overdrachtsbelasting moet tijdelijk afgeschaft worden", "De banken moeten de lagere rente wel doorberekenen aan klanten" en ze gaan nu al de Nationale Hypotheekgarantie verhogen... het is werkelijk ongelofelijk.
Tja.... alsof je probeert om een kadaver te reanimeren, totaal kansloos dus
I'll sing you a lullaby.
pi_70222244
quote:
Op zondag 21 juni 2009 15:04 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Zelfs nu hoor je nog geluiden van figuren als Ger Hukker dat er eigenlijk niets aan de hand is. Het is werkelijk niet te geloven. In volledige ontkenningsfase zitten dit soort figuren.

Inclusief de huidige huizenverkopers die nauwelijks met prijzen zakken ondanks het feit dat ze al 12 maanden or so hun huis te koop hebben.
pi_70222362
quote:
Op zondag 21 juni 2009 15:09 schreef pberends het volgende:

[..]

Zelfs nu hoor je nog geluiden van figuren als Ger Hukker dat er eigenlijk niets aan de hand is. Het is werkelijk niet te geloven. In volledige ontkenningsfase zitten dit soort figuren.

Inclusief de huidige huizenverkopers die nauwelijks met prijzen zakken ondanks het feit dat ze al 12 maanden or so hun huis te koop hebben.
joh, ik ken mensen die al vijf jaar hun huis te koop hebben staan. Het interesseert ze gewoon niet. Betaal je niet de prijs. Ga je toch gewoon op een ander?

Kun je nog zoveel jammeren dat die mensen niet van deze wereld zijn, hun huis koop je er niet mee.
pi_70222393
OMG, ik zie nu pas die heerlijke reportage van NOVA van gisteren:

http://www.novatv.nl/page/detail/uitzendingen/7043/

Crisis raakt commercieel onroerend goed VS

.
pi_70222471
quote:
Op zondag 21 juni 2009 15:14 schreef pberends het volgende:
OMG, ik zie nu pas die heerlijke reportage van NOVA van gisteren:

http://www.novatv.nl/page/detail/uitzendingen/7043/

Crisis raakt commercieel onroerend goed VS

.
niet vergeten een doekje naast je neer te leggen, he
pi_70223862
quote:
Op zondag 21 juni 2009 15:17 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

niet vergeten een doekje naast je neer te leggen, he
"Nederlandse pensioenfondsen zitten ook in commercieel Amerikaans vastgoed"

Epische faal weer bij de pensioenfondsen, met het ABP voorop waarschijnlijk.
pi_70223968
quote:
Op zondag 21 juni 2009 16:03 schreef pberends het volgende:

[..]

"Nederlandse pensioenfondsen zitten ook in commercieel Amerikaans vastgoed"

Epische faal weer bij de pensioenfondsen, met het ABP voorop waarschijnlijk.
denk het ja
pi_70226059
quote:
Op zondag 21 juni 2009 13:37 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

wat is je inflatieverwachting dan? Ik bedoel, een gemiddelde inflatieverwachting van 3% per jaar (en doomroepers verwachten een veelvoud geloof ik) leidt tot een 80% stijging van prijzen over de komende twintig jaar. Wat doet dan de nominale huizenprijs?

Over een termijn van 20 jaar is demografie overigens van de grootste invloed. Veel huizen zullen over 20 jaar volstrekt onverkoopbaar zijn, en simpelweg gesloopt worden.
De enige reden dat er huizen gesloopt gaan worden is om ervoor te zorgen dat de babyboomers nog maximaal kunnen cashen met hun huizen. Ik ga er eerlijk gezegd vanuit dat de woningmarkt pas mag stabiliseren als de babyboomers hun huizen verkocht hebben voor de hoofdprijs. Dat is het enige belang van de overheid.
  zondag 21 juni 2009 @ 21:05:21 #169
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_70232675
quote:
Op zondag 21 juni 2009 14:41 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

het gaat iets subtieler. Banken wordt verzocht in des lands belang wat meer uitstel van betaling te verlenen, of toch maar dat ene project voordelig te financieren. Nederland heeft geen traditie van zichtbaar en direct ingrijpen, maar dat gaat op indirecte weg, op dit vlak veelal via banken. Daar krijgen banken tzt even stilzwijgend wel iets voor terug hoor, het is geen filantropie, de ene hand wast de andere.

Dat betalen dus uiteindelijk jij en ik, via een hogere rentemarge, of indirect via een versoepeld toezicht.

Jij overschat overigens de flexibiliteit van Nederlanders echt hopeloos. Een Amerikaan kan je vragen om 3000 kilometer te verhuizen voor een baan, een Nederlander is al pissed als hij een andere kamer krijgt binnen hetzelfde gebouw. Het zal nogal meevallen met die emigratie.
Wat ik probeer te zeggen is dat de Nederlandse overheid eenvoudigweg niet in staat zal zijn om de huizenbubbel eeuwig omhoog te houden. We zijn niet geisoleerd. Het een zal ten koste van het andere gaan. Willen ze de staatsschuld dan nog een keer verdubbelen? Op een zeker moment loopt de kredietwaardigheid terug en moeten ze meer rente betalen. Willen ze de inkomstenbelasting naar 75% opvoeren? Dan zal iedereen die geen HRA heeft en die weg kan toch zo ongeveer vertrekken. Of echt droog brood eten.

De staat is niet bij machte om zo'n enorme pyramide overeind te houden. Dat was mischien in het guldentijdperk nog mogelijk geweest. De Duitsers, sedert 1929 bang voor inflatie, gooien straks de rente gewoon weer omhoog. Dat Nederland dan begint te piepen interesseert ze niks. Ze hadden in de goede tijd volop waarschuwingen gehad van de ECB en het IMF. Die werden echter door Balkenende de lucht in geslagen. Er mócht zelfs niet over gepraat worden. Wie zijn billen brandt, etc.
The End Times are wild
pi_70232915
Ik zou het echt prachtig vinden als Standard & Poor's de rating van Nederland downgrade puur om de hypotheekrenteaftrek... wat een prachtig signaal zou dat zijn.
pi_70232970
http://www.ad.nl/economie(...)heekrenteaftrek.html
quote:
Opvallend is dat Nederlanders met een laag inkomen van onder de 1600 euro per maand meer hechten (43 procent) aan de aftrek dan mensen met een midden- of een hoog inkomen (respectievelijk 34 en 33 procent), terwijl midden- en hoge inkomens er relatief sterker van profiteren.
!
  zondag 21 juni 2009 @ 21:21:36 #172
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_70233464
Terwijl die mensen veel beter af zouden zijn met een algemeen lager belastingtarief. De propagandamolen heeft prima werk gedaan.
The End Times are wild
pi_70234014
quote:
Op zondag 21 juni 2009 21:21 schreef LXIV het volgende:
Terwijl die mensen veel beter af zouden zijn met een algemeen lager belastingtarief. De propagandamolen heeft prima werk gedaan.
Ik snap het ook niet: de HRA wordt door belastingbetalers betaald.

Als je de HRA afschaft en je stopt dat bedrag volledig terug in een lagere inkomensbelasting, dan kan men de hypotheek nog steeds evengoed betalen? Ze doen net of de HRA van de geldboom van Bos komt.
  zondag 21 juni 2009 @ 21:37:06 #174
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_70234071
Lagere inkomens met HRA zijn zelfs beter af als de HRA wordt afgeschaft (en de belastingen evenredig verlaagd)
The End Times are wild
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 21 juni 2009 @ 21:42:10 #175
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_70234278
quote:
Op zondag 21 juni 2009 10:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

En wat zijn de gevolgen waar de jongeren onder leiden?
Een paar antwoorden
quote:
Op zondag 21 juni 2009 10:58 schreef Goverman het volgende:
^^ hoge belastingen... De huidige verzorgingsstaat in stand houden (AOW, AWBZ etc.) gaat niet meer werken als de verhouding werkenden/niet-werkenden verschuift. Of je moet de schijfjes 33, 42, 52% gaan vervangen door: 42, 54, 62%...

Om e.e.a. wel te kunnen betalen zul je - simpelgezegd - de inkomsten moeten verhogen (hogere belasting, afschaffen aftrek hypotheekrente) of de uitgaven moeten verminderen (variërend van het stoppen van '; linkse hobbies' tot het niet meer verbreden van snelwegen).

Dat zijn dus de consequenties: meer belastingen, minder ervoor terug.
quote:

[..]

quote:
Op zondag 21 juni 2009 11:31 schreef henkway het volgende:

[..]

Om dat het van de lengte van de neergaande conjunctuur afhangt denk ik he

Maar structureel hebben jongeren niets te besteden en willen steeds meer ouderen gaan cashen
quote:
Op zondag 21 juni 2009 14:55 schreef henkway het volgende:

[..]

Daar ben ik ook bang voor als we de AWBZ, de ZVW zorgkartel en de AOW willen blijven betalen dan moet de belasting fors omhoog
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')