abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70174491
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 17:13 schreef Bulletdodger het volgende:
Hier verkopen de huizen prima, zie veel verkocht bordjes
Reclamestunt van een makelaar?

Geef mensen 250 euro om een verkocht bord in de tuin te zetten .
pi_70175330
De markt is al gedesintegreerd, nu begint het kadaver te rotten en dat gaan we ruiken

Niks aan de hand mensen gewoon doorgaan met kopen

Die huizenbezitters die het zo mooi weten te brengen wat hun huis "waard" is, briljant.... kennelijk hebben ze nul komma nul besef van wat de werkelijke kosten zijn
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_70177244
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 16:30 schreef Drive-r het volgende:

Een stuk lastiger, helaas. Het is allemaal vrij subjectief, maar gezien het feit dat ik 80% van de tijd in de UK verblijf en hier ook een aardig huis huur, helpt een eigen woning in Nederland behoorlijk.

Heb je dan geen probleem met de 168 dagen regel?

Nogmaals, ik zie dat iets minder somber in. Verder koop ik iets in Amsterdam met 2 slaapkamers minimaal, wat volgens mij altijd een bepaalde aantrekkingskracht zal hebben en enigzins bereikbaar is voor toetreders.

Dat lijkt me wel is alleen maar de vraag of juist daar de prijzen met pak hem 10% gaan dalen

Ik denk dat er over de gehele linie meer ontslagen moet volgen. De koopkracht staat momenteel nog niet onder druk, maar dat zal de komende tijd veranderen in mijn mening. Verder zijn veel aangekondigde ontslagrondes nog niet verwerkt, aangezien mensen pas maanden na aankondiging daadwerkelijk op straat staan. Faillissementen blijven komen en dat zal nog wel even duren. Vergeet niet dat voor industrien met werkkapitaal (MKB bijv.) de echte liquiditeits crisis veelal pas begint als de markt weer omhoog gaat... Enfin, ik geloof in een stevige stijging tegen 2010.

Ik geloof best dat er nog flinke crash aankomt en dan met name in de bouw in q3 en q4 maar ik zie ook wel dat er best een aantal sectoren zijn die redelijk gezond zijn. De hardst getroffen sectoren hebben al flink wat klappen gehad en ik vraag me af of het nog slechter wordt.

Uiteindelijk is het geheel voor mij een irrationele beslissing. Ik ben tenslotte zelf full-time bezig om rendement te creëren voor onze investeerders en begrijp dat dit niet de beste investering van mijn leven zal zijn. Maar goed, geld is er ook om dingen van te kopen die het leven aangenaam maken. Dit is er een van

Das het belangrijkste

"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 19 juni 2009 @ 20:11:43 #54
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_70177464
quote:
Ger Hukker; "Het is geen zeepbel die knapt, het is eerder een luchtbed dat langzaam leegloopt"

Ger Hukker, beste mensen!
The End Times are wild
pi_70177623
Op zich klopt het wel. Huizenmarkten storten niet in, maar dalen in een paar jaar veel. Oof dat voor de huizenverkoper nu echt uitmaakt...

Overigens wordt in dat filmpje mijn geschatte 20% wel gestaafd.
pi_70177917
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 20:16 schreef Fastmatti het volgende:
Op zich klopt het wel. Huizenmarkten storten niet in, maar dalen in een paar jaar veel. Oof dat voor de huizenverkoper nu echt uitmaakt...

Overigens wordt in dat filmpje mijn geschatte 20% wel gestaafd.
De huizenmarkt is nog niet veel aan het dalen en pak hem beet 95% van de mensen met een huis blijft gewoon zitten. Diegene met een 'probleem' zijn die 5% van de huizenbezitters die graag willen verkopen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_70178065
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 20:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

De huizenmarkt is nog niet veel aan het dalen en pak hem beet 95% van de mensen met een huis blijft gewoon zitten. Diegene met een 'probleem' zijn die 5% van de huizenbezitters die graag willen verkopen
Als 40% minder woningen worden verkocht dan is de rest gewoon te duur. Kun je wel ontkennen dat de prijzen niet omlaag moeten maar de huizen worden echt niet verkocht hoor. Bovendien gaat de werkloosheid stijgen dus het aantal mensen dat gedwongen moet verkopen gaat toenemen wat nog meer druk op de markt zal veroorzaken.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 20:32:41 #58
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_70178234
Wel leuk die filmpjes van Youtube. Er wordt exact gezegd wat wij (sommigen dan) hier al jaren roepen. Af en toe vraag ik me wel af of de media hier gewoon lurkt bij gebrek aan inspiratie.
The End Times are wild
  vrijdag 19 juni 2009 @ 20:39:09 #59
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_70178472
Ger Hukker:"Het systeem van fiscalisering van de woningmarkt moet op de schop" (exit HRA)

Het moet niet gekker worden!
The End Times are wild
pi_70178513

Deze bedoel je
  vrijdag 19 juni 2009 @ 20:42:33 #61
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_70178592
Ja, maar zelfs die roept nu dat het feestje voorbij is. Bizar.
The End Times are wild
pi_70179549
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 20:39 schreef LXIV het volgende:
Ger Hukker:"Het systeem van fiscalisering van de woningmarkt moet op de schop" (exit HRA)

Het moet niet gekker worden!
Nog ff en Balkenende zelf komt vertellen dat de HRA afgeschaft moet worden-.
pi_70179595
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 20:28 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Als 40% minder woningen worden verkocht dan is de rest gewoon te duur. Kun je wel ontkennen dat de prijzen niet omlaag moeten maar de huizen worden echt niet verkocht hoor. Bovendien gaat de werkloosheid stijgen dus het aantal mensen dat gedwongen moet verkopen gaat toenemen wat nog meer druk op de markt zal veroorzaken.
Voor de 95% die niet willen verkopen maakt een daling niks uit
  vrijdag 19 juni 2009 @ 21:21:36 #64
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_70179616
De Nederlandse staat betaalt niet alleen het grootste deel van de effectieve rente op de woningmarkt, maar draagt ook het risico via de NHG. Dat percentage wordt nu nog groter.
Als dit Nederland de kop kost (we dragen ook heel wat risico in de VS) dan is dit voornamelijk de schuld van Balkenende, die iedere reele discussie over de HRA eenvoudigweg verbood.
The End Times are wild
pi_70179645
Volgens mij kan de staat de NHG helemaal niet dragen, net als de spaargaranties trouwens.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 21:23:34 #66
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_70179676
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 21:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Voor de 95% die niet willen verkopen maakt een daling niks uit
Nee, maar een stijging maakte ook nooit uit. En voor 90% van de verkopers maakt een daling ook niet uit. Want ze kopen een huis terug dat net zo goed meegedaald is. Het was allemaal papieren winst, die nooit massaal verzekert kon worden. Net zoals we niet allemaal ons geld van de bank kunnen halen, want het is er gewoon niet.

Maar 5% van de verkopers is voldoende om de markt helemaal te laten zakken. Die 95% doet helemaal niet mee in de markt.

Als je wil cashen dan moet je het nu doen. Die kans krijg je nooit meer, om een gaar rijtjesblok voor 230K te verkopen.
The End Times are wild
pi_70179687
Ik hoop voor je dat je het nooit hoeft uit te vinden
  vrijdag 19 juni 2009 @ 21:24:26 #68
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_70179708
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 21:22 schreef Fastmatti het volgende:
Volgens mij kan de staat de NHG helemaal niet dragen, net als de spaargaranties trouwens.
Hangt van de daling af en het percentage mensen dat zich erop moet beroepen. Ik zou het wel grappig vinden als Moody's onze kredietwaardigheid negatiever gaat beoordelen vanwege het gehussel hier.
The End Times are wild
pi_70179747
Ja echt grappig
pi_70179777
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 20:32 schreef LXIV het volgende:
Wel leuk die filmpjes van Youtube. Er wordt exact gezegd wat wij (sommigen dan) hier al jaren roepen. Af en toe vraag ik me wel af of de media hier gewoon lurkt bij gebrek aan inspiratie.
Inderdaad, komen ze nu mee zou ik zeggen. Dit zeggen figuren als Willem Middelkoop echt al jaren. Ik ook trouwens .

Prachtige man trouwens, die Jaap van Duijn.
pi_70179804
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 21:24 schreef LXIV het volgende:

[..]

Hangt van de daling af en het percentage mensen dat zich erop moet beroepen. Ik zou het wel grappig vinden als Moody's onze kredietwaardigheid negatiever gaat beoordelen vanwege het gehussel hier.
Klopt, maar bij 40% huizenprijs daling en massaontslagen zou dat best wel eens een ernstig probleem kunnen zijn.
pi_70179808
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 21:24 schreef LXIV het volgende:

[..]

In de NHG zitten enkele honderden miljoenen. Men kan de NHG helemaal niet financieren mochten huizenprijzen bijvoorbeeld 20 procent dalen. It's an accident waiting to happen.

Men zou ivm de hypotheekrenteaftrek sowieso Nederland moeten downgraden. De HRA is een kankergezwel voor de Nederlandse overheidsfinanciën.
pi_70179823
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 21:26 schreef pberends het volgende:

[..]

Inderdaad, komen ze nu mee zou ik zeggen. Dit zeggen figuren als Willem Middelkoop echt al jaren. Ik ook trouwens .

Prachtige man trouwens, die Jaap van Duijn.
Middelkoop vind ik dan weer niet zo'n betrouwbare bron. Dat is een echte doemdenker.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 21:29:58 #75
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_70179884
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 21:27 schreef pberends het volgende:

[..]

In de NHG zitten enkele honderden miljoenen. Men kan de NHG helemaal niet financieren mochten huizenprijzen bijvoorbeeld 20 procent dalen. It's an accident waiting to happen.
Het gaat natuurlijk alleen maar om de mensen die beroep moeten doen op de NHG en die de ontstane schuld ook daadwerkelijk niet kunnen betalen. En bij mensen met overwaarde is er sowieso al niks aan de hand. Het zal hooguit om enkele tientallen miljarden gaan.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')