quote:Op maandag 15 juni 2009 11:47 schreef innepin het volgende:
Rio, gefeliciteerd met India!
[..]
Dankjewel voor je uitgebreide reactie LauraDe diëtiste is er wel iets uitgebreider op ingegaan dan "pech met hormonen" hoor, ik had het even héél beknopt samengevat voor hier (dat het dus in mijn geval niet komt door overgewicht of erfelijkheid). Het risico op latere diabetes is mij ook verteld, ik ben dan ook van plan om bij een diëtiste te blijven lopen na mijn zwangerschap.
Ik ben verder niet gestresst hoor! Ik zit wel mezelf gek te maken met alle lekkere dingen die ik zo graag zou willen etenAlleen al m'n rituele kop thee met suiker....
(geen gebrek aan zelfmedelijden hier
)
Lief dat je de moeite hebt genomen om zo'n uitgebreide reactie te typen
quote:Op maandag 15 juni 2009 11:51 schreef Sorbootje het volgende:
Oh zijn we alweer zover!![]()
net gesprek met collega:
Collega: Ik vind zwangere vrouwen, ja jou niet hoor, altijd zo'n mooie uitstraling hebben
Ik:Ik niet??
Collega: Nee, ik zie jou als collega, niet als lustobject.
Ik:
oh dan ben ik vast in de war met iemand andersquote:
Heb vandaag voor de derde keer in één week de helpdesk moeten bellen op mijn werk omdat ik mijn wachtwoord vergeten ben... dus ja inderdaadquote:Op maandag 15 juni 2009 11:59 schreef Ca.ra het volgende:
hihihi Sorbootje *mompelt iets met verweekte hersendelen*
Je krijgt denk ik een verwijsbrief mee om bloed te laten prikken en dan kijken ze daar ook na. Dus als je het niet meld is het ook niet zo heel erg.quote:Op maandag 15 juni 2009 12:35 schreef Vlindur het volgende:
En ik moet ook niet vergeten te melden dat ik 0-Negatief ben. Want dan moet ik iets met een Rhesus factor toch?
Dat maakt ook niets uit. Vragen ze ook niet na.quote:Op maandag 15 juni 2009 12:43 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Vriendlief weet niet wat voor bloedgroep hij heeft
Oh ok. Ik wacht het wel af dan.quote:Op maandag 15 juni 2009 12:43 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Dat maakt ook niets uit. Vragen ze ook niet na.
er zijn heel veel mensen die dat niet weten dus dat geeft niet zoquote:Op maandag 15 juni 2009 12:43 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Mijn vriend weet niet wat voor bloedgroep hij heeft
Je krijgt sowieso nog een keer een bloedtest. Maar melden kan nooit kwaad. In "mijn" ziekenhuis laten ze ALTIJD prikken, ze mogen er simpelweg niet vanuitgaan dat de vader inderdaad de vader is, dus ook al heeft Bert dezelfde bloedgroep, ik moest toch een spuit toen bij Ruben.quote:Op maandag 15 juni 2009 12:35 schreef Vlindur het volgende:
Miss, klote dat je glucose niet goed is! Hoop morgen op beter nieuws voor je. Nog 3.5 dag werken is dan wel weer super nieuws!![]()
Stiemie, balen dat je langer door moet zegdat sucks! Ben je dan straks ook langer thuis? Of telt dat dan niet door?
Ik voel me waardeloos, Ik eet mega slecht omdat er simpelweg niks in past en voel me nu zo slapjes en suf en flauwMoet donderdag voor het eerst naar de vlos, ik zal het dan wel aangeven, ik zou niet weten wat ik er aan kan doen
![]()
En ik moet ook niet vergeten te melden dat ik 0-Negatief ben. Want dan moet ik iets met een Rhesus factor toch?
Ok, straks ff kopen dan, moet toch nog boodschappen doen. Bedankt!quote:Op maandag 15 juni 2009 13:00 schreef mefke79 het volgende:
Vlindur: tip van de dag...ik heb geleefd op droge crackers (van die toast dingen, die eenhapskrengen) en drinkbouilon. Dan krijg je wel wat binnen, maar is het niet te zwaar zeg maar.
Hee slytje jij ook alquote:Op maandag 15 juni 2009 12:05 schreef miss_sly het volgende:
Ik kreeg net een telefoontje van de vk: bloeduitslag niet goed, verhoogde glucose
Morgen dus een curve laten prikken (nuchteer melden, duikerdrankje drinken en uur later laten prikken). Hoop dat het niets is, zo jammer als de laatste weken dan nog in het teken van opletten staan.
Jij hebt het ook pas zo laat, innepin? Wordt dat niet meestal al vroeger geconstateerd?
Nou ja, het betekent wel nog iets minder werken, want morgen ben ik dus never nooit niet op tijd
Nog 3,5 dag
quote:Op maandag 15 juni 2009 13:16 schreef DuchessX het volgende:
Ben ik weerNu alleen nog een keer om 15.00 glucose laten prikken en dan klaar
Wel een gedoetje zeg dat op en neer rijden naar het ziekenhuis
De hele wachtkamer zat net trouwens vol toen ik aankwam, maar ik denk omdat ik vanwege glucose kwam dat ik eerder geholpen werd want ik mocht naar binnen terwijl er minimaal nog 15 andere wachtenden waren
Woensdag weer naar gyn, dan de uitslag. Hopelijk geen diabetes
Mijn oma had het in ernstige mate en mijn vader heeft nu een lichte vorm
Maar ja net als onze Miss
al zegt: alles voor mijn meisje
Dan nog maar een aantal weken op dieet ofzo.
Miss: balen hé, ik hoop dat we het allebei niet hebben![]()
quote:[b]Op maandag 15 juni 2009 13:26 schreef Stiemie het volgende:[/b
Huup subtiel zeg waarom ze de bloedgroep van de vader niet hoeven te wetenIk was laatst naar de dokter omdat ik bang was voor een schimmelinfectie. Begon ze ook over meteen maar testen op geslachtsziektes. Dus ik zei al: lijkt me overbodig want 13 juni zijn we 10 jaar samen
Zegt ze doodleuk: "Oh maar juist tijdens de zwangerschap gaan er veel mannen vreemd" Nou ja zeg!
Wat lief, maar je hoeft je toch niet schuldig te voelen! Wees blij mens!quote:Op maandag 15 juni 2009 13:25 schreef DaviniaHR het volgende:
Miss sly, balen van je suiker, maar wellicht valt het mee
Stiemie, nog even voor jou een
kersjes, fijnd at de buikpijn minder is, jammer van de bijwerkingen...![]()
![]()
het is zooooo gezellig die mini-plopjes!
![]()
![]()
![]()
![]()
zwijmel, zwijmel, zucht
ben ik trouwens heel hormonaal als ik me dan schuldig voel t.o.v. vlindur die net zo ver is, en die nog niets voelt?
wel balen dat je je niet goed voelt. mss doet een enkel dropje wel wonderen, als je een lage bloeddruk hebt, iig. anders, we zijn bijna bij 12 wk, das trimester 2!
quote:Op maandag 15 juni 2009 12:25 schreef Ca.ra het volgende:
Bij mijn weten ontstaat zwangerschapsdiabetes meestal tussen de 24 en 28 weken, maar het kan voor het kindje weinig kwaad, zeker als het tijdig (als in een aantal weken voor de bevalling) ontdekt wordt en bijgestuurd dmv dieet of medicatie.
No problem, ik weet er zelf één en ander van en dan ben ik graag wat uitgebreider..... En bijna even lang zwanger zijn schept een bandquote:Op maandag 15 juni 2009 11:47 schreef innepin het volgende:
Rio, gefeliciteerd met India!
[..]
Dankjewel voor je uitgebreide reactie LauraDe diëtiste is er wel iets uitgebreider op ingegaan dan "pech met hormonen" hoor, ik had het even héél beknopt samengevat voor hier (dat het dus in mijn geval niet komt door overgewicht of erfelijkheid). Het risico op latere diabetes is mij ook verteld, ik ben dan ook van plan om bij een diëtiste te blijven lopen na mijn zwangerschap.
Ik ben verder niet gestresst hoor! Ik zit wel mezelf gek te maken met alle lekkere dingen die ik zo graag zou willen etenAlleen al m'n rituele kop thee met suiker....
(geen gebrek aan zelfmedelijden hier
)
Lief dat je de moeite hebt genomen om zo'n uitgebreide reactie te typen
als je weet dat hier nu een paar meiden zitten die daar mee zitten, dan kun je het iig iets anders brengen.quote:Op maandag 15 juni 2009 13:57 schreef RockabeIIa het volgende:
Ja en dus? Dan maar niet tactvol. Moet overal een strikje met een mooi papiertje om heen?
Het liefste wel natuurlijk, maar het leven leukerquote:Op maandag 15 juni 2009 13:57 schreef RockabeIIa het volgende:
Ja en dus? Dan maar niet tactvol. Moet overal een strikje met een mooi papiertje om heen?
Uh ja, iedereen houdt er iets aan over, namelijk een aanzienlijke kans zelf diabeet (zwangerschaps en/of ouderdoms) te worden. Of heb jij er nog iets aan overgehouden Rocka? Ik ben maar een half-expertquote:Op maandag 15 juni 2009 13:43 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
ik wil niemand angstig maken maar ik heb wel dergelijk iets overgehouden aan het feit dat mijn moek diabetes had ontwikkeld in haar zwangerschap. Ik vind het daarom ook altijd erg dom en niet te vergeten pijnlijk om op fora te lezen of van niet-experts te horen dat het voor het kindje weinig kwaad kan...
Hier ook, ik kreeg gelijk een heel pakket stripjes, naaldjes, meter enz, en moet 1 keer in de week de waarden van 2 dagen doormailen. Ik moet dus 2 keer in de week een 7punts curve (nuchter, na ontbijt, voor lunch, na lunch, voor avondeten, na avondeten, voor het slapen) maken.quote:Op maandag 15 juni 2009 14:01 schreef Brighteyes het volgende:
Wat ben ik trouwens blij dat ze hier in Gouda het systeem hebben dat je thuis mag prikken voor een dagcurve. Dat scheelt zo veel gedoe en tijd met heen en weer rijden.
Volgens mij moet dat in onderling overleg, 4 of 5 of 6 weken. Maar als je ziek wordt in de 6 weken voor je uitgerekende datum (dus ook een griepje oid) dan moet je verplicht 6 weken. Dus als de nood aan de man is....quote:Op maandag 15 juni 2009 14:14 schreef tessie het volgende:
Stiemie, mag dat eigenlijk wel joh? Je mag toch zelf bepalen of je 4 of 6 weken vantevoren met verlof gaat? (tenzij je ziek bent, dan móet je 6 weken...)
Ik heb net alweer een uur of 3liggen slapen. Pfff ben dat zo zat, heb echt het idee dat ik gewoon geen leven meer heb met al dat geslaap. Vind het echt niet normaal. Erwt, kom er nou uihuit!
Jeetje wat gaat het snel hier zegquote:Op maandag 15 juni 2009 11:47 schreef RockabeIIa het volgende:goedgekeurd!
Co_OL, nee dat hoeft niet. Vanwaar deze gedachte?
Naja, bij mij hebben ze ook wat testen gedaan, maar de uitslag daarvan zou pas na het weekend komen, dus die krijg ik ergens deze week in de bus. Aan de baby en placenta hebben ze alles gecontroleerd wat er te controleren viel zo ongeveer en daar was niks te bekennen. Een klein buikje, maar niks zorgwekkends verder. Ze weegt nu trouwens 729 gram. (Ik vertel het m'n vriend altijd in pakjes salami, omdat hij nooit precies kan inschatten hoeveel het is. Dus ze weegt nu al 4! pakjes salamiquote:Op maandag 15 juni 2009 14:33 schreef DuchessX het volgende:
Linda wat een geweldige foto van dat open bekkie![]()
![]()
Ik ben helemaal verliefd zeg, hoe krijgen ze het voor elkaar
![]()
De andere foto's zijn natuurlijk ook hartstikke leuk joh!
En wat fijn dat er uiteindelijk niets aan de hand was. Wat zul je geschrokken zijnBen je nu weer helemaal gerustgesteld?
ehm..nee, niet als het niet zwangerschapsgerelateerd is, toch? Ik geloof dat ik daar laats nog eens een discussie over had met Diaan73 (die het zou moeten kunnen weten dacht ik zo). Enja, griep kan je dan nog onder zwangergerelateerd gooien, maar een gekneusde enkel eigenlijk niet. Ik vroeg het juist omdat ik 'bang' was dat ze mij eerder in verlof wilden hebben...quote:ca.ra: Maar als je ziek wordt in de 6 weken voor je uitgerekende datum (dus ook een griepje oid) dan moet je verplicht 6 weken
Ja, maar dat is omdat je suiker hebt/er tegenaanzit toch?quote:Op maandag 15 juni 2009 14:07 schreef McLaura het volgende:
[..]
Hier ook, ik kreeg gelijk een heel pakket stripjes, naaldjes, meter enz, en moet 1 keer in de week de waarden van 2 dagen doormailen. Ik moet dus 2 keer in de week een 7punts curve (nuchter, na ontbijt, voor lunch, na lunch, voor avondeten, na avondeten, voor het slapen) maken.
Niet elke VK praktijk heeft een echo apparaat... bij de mijne hebben ze er dus geen een en dus zijn alle echo's in het ziekenhuis. Dat is dus het enige verschil.quote:Op maandag 15 juni 2009 14:25 schreef Co_OL het volgende:
Nou heb ik even rond gebeld en zijn nu dus lekker overgestapt naar een andere vken wat denk je het word gewoon op de praktijk gedaan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het hoort erbij, maar het feit dat je je kindje hebt maakt natuurlijk een hele hoop goed straks!.... met gevoel voor drama....
Ik moest voor de GTT (glucosetolerantietest) wel naar het ziekenhuis, maar voor de curves niet. De GTT was geen dagcurve, dat was om 8 uur spul zuipen, om half 9, 9 uur en half 10 prikken en toen ajuus.quote:Op maandag 15 juni 2009 14:45 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, maar dat is omdat je suiker hebt/er tegenaanzit toch?
Bij mij was het puur de suikertest en de meeste meiden moeten daarvoor naar het ziekenhuis zo te zien...
Ah ok. Dat wist ik niet.quote:Op maandag 15 juni 2009 17:20 schreef McLaura het volgende:
[..]
Ik moest voor de GTT (glucosetolerantietest) wel naar het ziekenhuis, maar voor de curves niet. De GTT was geen dagcurve, dat was om 8 uur spul zuipen, om half 9, 9 uur en half 10 prikken en toen ajuus.
Gaaf!!!quote:Op maandag 15 juni 2009 16:54 schreef flowerbox het volgende:
Bedankt voor jullie felicitaties!ik weet dus niet precies hoe ver ik ben. Heb de laatste tijd niet echt heel nauwkeurig bijgehouden
Maar toch gaf de test een vette plus aan (al na 1 sec.!) dus ik denk dat ik al wel tussen de 5 en 8 wkn ben.
Ik krijg die glimlach maar niet van mijn gezicht
quote:Op maandag 15 juni 2009 16:47 schreef Kersjes het volgende:
Tessie, ik wil niet lullig doen, maar....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wat veel meiden ineens met suikerproblemen! Allemaal sterkte ermee.
Linda, prachtige echo! Die eerste foto is echt geweldig
En verder heb ik al geen idee meer wat ik allemaal heb gelezen. Lang leve de hersenverweking!
Hier alles z'n gangetje. Gisteren wat buikpijn gehad, maar ik kon het echt niet definiëren als blaasontsteking of weeën of whatever. Ach, het is weer over en baby schopt vrolijk door![]()
Wij hadden vandeweek de flensjes met spinazie en roomkaasquote:Op maandag 15 juni 2009 18:31 schreef huuphuup het volgende:
wat leuk dat je je kindje al helemaal bewust voelt enzo Davinia![]()
lekker bij wegdromen![]()
wij hebben zonet uit Opperdepop gegetenen het was nog erg lekker ook
![]()
![]()
mexicaans gehakt onder een chipsdakje voor de kenners
quote:Op maandag 15 juni 2009 18:46 schreef mikoxx het volgende:
![]()
GEBOORTENIEUWS!!!!!
Gisteravond om 19:57 en 20:08 zijn onze zonen Max en Tygo geboren alles is goed en we mogen morgen naar huis.
Details volgen......
Gefeliciteerd met je zonen.quote:Op maandag 15 juni 2009 18:46 schreef mikoxx het volgende:![]()
GEBOORTENIEUWS!!!!!
Gisteravond om 19:57 en 20:08 zijn onze zonen Max en Tygo geboren alles is goed en we mogen morgen naar huis.
Details volgen......
Dat heb ik morgen ook, een GTT 50 grams. Volgens de folder van het OLVG is het een suikerdrankje drinken en eenmaal prikken na een uur. Dat is de lichtste van de drie GTT's; er zin er ook nog van 75 gram en 100 gram, maar daarbij wordt ook vaker geprikt.quote:Op maandag 15 juni 2009 17:20 schreef McLaura het volgende:
[..]
Ik moest voor de GTT (glucosetolerantietest) wel naar het ziekenhuis, maar voor de curves niet. De GTT was geen dagcurve, dat was om 8 uur spul zuipen, om half 9, 9 uur en half 10 prikken en toen ajuus.
Je mag hier de verloskundige nog voor bellen, maar als je toch naar de huisarts moet zou ik het daar overleggen (als je het prettig vind om het daar te overleggen, als je zo'n norse man hebt kan ik me voorstellen dat je liever de verloskundige beltquote:Op maandag 15 juni 2009 19:57 schreef Memmel het volgende:
Mikoxx van harte met je zoontjes! Geweldig en wat goed dat jullie al naar huis mogen!!!![]()
![]()
Ik weet niet of deze vraag hier thuis hoort, maar ik stel 'm toch: ik heb sinds gisteravond veel meer krampen weer in mijn buik. En vanmorgen had ik het idee dat de afscheiding ook wat anders rook dan de hele vorige week. Het beurse gevoel neemt ook weer toe. Nu moet ik morgen naar de ha, voor anticonceptie, maar ik zal het hem ook even vragen. Of moet ik de vk daar alsnog voor bellen? Ik herken het niet van Anna, iemand hier die het kent van een eerdere zwangerschap misschien?
Zo vreemd vind ik het niet, dat je er zo mee zit. Het is toch even iets dat de zorgeloosheid van je zwangerschap verknalt.quote:Op maandag 15 juni 2009 21:22 schreef miss_sly het volgende:
Ik voel me een doos en een drama-queen, maar dat hele gedoe met die suiker zit me gewoon niet lekker. Ben de hele dag al van slag en merk dan maar weer duidelijk hoe wankel mijn zog stabiliteit is. Het donkere ligt dan al snel weer op de loer. Wat een onzin he, want zo'n ramp is het toch niet allemaal?
Anyway, ik ga slapen, dan is het maar gauw morgen en kan iig het bloedprikken snel achter de rug zijn.
Da's geen goeie link, madammekequote:Op maandag 15 juni 2009 22:55 schreef McLaura het volgende:
Check http://forum.fok.nl/topic/http://1304117 voor de foto's van vamiddag!
quote:Op maandag 15 juni 2009 22:32 schreef Chan het volgende:
Ja gelukkig wel, uurtje zwangerschapsgym vanavond was wel even een fijne afleidingEn het kamertje begint eindelijk ergens op te lijken nu (de beschadigde onderdelen van het kamertje zijn vervangen) en morgen ga ik het schoonmaken en inruimen
Maar sjonge zeg, ik heb echt een heel erg kort lontje, hopelijk slaap ik vannacht weer eens wat beter..
EGOTOPIC! Fotosessie buikie, 33w6d zwanger :) zo?quote:Op maandag 15 juni 2009 22:59 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Da's geen goeie link, madammeke
Althans, het werkt niet...
quote:Op maandag 15 juni 2009 22:59 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Tessie ook succes morgen met strippen hihi klinkt fout zo
haha dat kan ik me voorstellen jaquote:Op maandag 15 juni 2009 23:21 schreef tessie het volgende:
Om 1 uur.
Ik vind strippen ook zo raar klinken altijd. Vooral als je het dan aan iemand vertelt waarvan je eigenlijk al weet dat die persoon vast niet gaat snappen waar je het over hebt..
Ik ook, dan nodig ik Stefan uit met FOK!tv om beelden te maken van het 'sokken-eet' festijn. Okay, was al een keer gedaan op FOK!, maar het blijft grappigquote:Op dinsdag 16 juni 2009 07:25 schreef Troel het volgende:
Ergens begin ik nu op een tweeling te hopen hoor fluug
Strippen doet toch niks 'vervelends' met de baby?quote:Op maandag 15 juni 2009 23:24 schreef TheFrankey het volgende:
Ze wouden mijn vriendin vandaag al strippen maar ze wou zelf niet. Verhalen of pijn en stress voor de baby hielden haar tegen, maar donderdag moet ze er denk ik toch aan...
Nou ja, zo zorgeloos vond ik het zwanger zijn toch al niet. Maar het stomme is dat het nog niet eens zeker is, en dat ik er nu al zo mee zit. Als ik een dieet krijg, ga ik me daar ook prima aan kunnen houden.quote:Op maandag 15 juni 2009 21:33 schreef innepin het volgende:
[..]
Zo vreemd vind ik het niet, dat je er zo mee zit. Het is toch even iets dat de zorgeloosheid van je zwangerschap verknalt.
Ik ga er anders mee om dan jij, ben redelijk nuchter en hou me gewoon maar braaf aan m'n dieet - meer kan ik ook niet doen. Beeb is nog altijd fijn en gezond in m'n buik, en "men" - verloskundige, diëtiste, maar ook ik zelf en vriendlief - let nu overal extra op. Dat stelt wel gerust
Er verandert namelijk niets aan het feit dat ik over een paar weekjes mama word van het ukje dat nu nog vrolijk in m'n buik spartelt. Suiker of niet.
* Kijkt miss_sly diep in de ogen en straalt wat positivisme overquote:Op dinsdag 16 juni 2009 07:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou ja, zo zorgeloos vond ik het zwanger zijn toch al niet. Maar het stomme is dat het nog niet eens zeker is, en dat ik er nu al zo mee zit. Als ik een dieet krijg, ga ik me daar ook prima aan kunnen houden.
Het is dat laatste waar ik ineens bang voor ben, dat er iets fout gaat, want kennelijk kan dat wel. En misschien word ik dan wle geen mama of is er iets met mijn meisje,
Ik ben iig nog nuchter en zometeen prikken en dan hoor ik het wel. Geen idee trouwens wanneer ik iets hoor.
Lol huup ik heb sinds het optimelincident geen optimel meer naast mn bed gehadquote:Op maandag 15 juni 2009 22:59 schreef huuphuup het volgende:
[..]als je de bekers optimel maar laat staan!
fijn dat je je wat beter voelt. Ik ken het gevoel hoor, dat je af en toe tegen de muren aan omhoog vliegt en het helemaal gehad hebten dan schaam ik me altijd zo enorm want het is helemaal niet alsof je iets mankeert of een problematische zwangerschap hebt ofzo maar soms... pfff...
Ben benieuwd naar jullie kamertje!
Tessie ook succes morgen met strippen hihi klinkt fout zo
De politie komt daar niet voor, de gemeente bellenquote:Op dinsdag 16 juni 2009 08:22 schreef Ca.ra het volgende:
Mijn overbuurman is een asociale lul die te lam is om 50 meter te lopen en dus zijn bus maar op de stoep recht voor mijn voordeur parkeert (ik had mijn gal al gespuid in de SC maar doe het nu lekker nog een keer).
Hij staat echt zo dichtbij de deur dat ik niet meer met een kinderwagen de deur uit zou kunnen als ik al bevallen was.
Sinds ik er (netjes) wat van gezegd hebt is hij alleen maar vervelender geworden en hij, zijn vrouw en al zijn visite parkeren bij ons op de stoep. Ben al een half jaar aan het klagen bij de politie maar die komen nooit.
Ben sjacherijnig vanochtend
2010 neem ik aan ?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 07:21 schreef flugeltje het volgende:
* Komt zichzelf schoorvoetend in topic melden
*** 17 februari 2009: flugeltje en Martijn_AR ***
Nu maar hopen dat ik wel de hele periode vol ga maken, maar daar gaan we vanuit. Drie maal is scheepsrecht
Voor de mensen die niet meegelezen hebben in het tweede streepjestopic....
Op vakantie in Griekenland werd ik 'ongesteld'. Ik effe verdrietig, maar vakantie, dus van je afzetten en genieten... Twee dagen later heb ik een kruisweg gelopen daar, netjes bij iedere afbeelding m'n 'onze vaders' opgezegd. Kom ik aan het einde van de kruisweg, zie ik iets glinsteren. Vind ik gewoon twee zilveren sterretjes op de grond. Martijn en ik zo van...![]()
Pies ik me daar twee dagen later alsnog een positieve test
Als het er nu twee blijken te zijn eet Martijn z'n sokken op heeft ie gezegd
*zet ´you can leave your hat on´ aan en komt al dansend binnen in sexy outfitquote:Op dinsdag 16 juni 2009 08:48 schreef innepin het volgende:
Tessie, succes met strippen vandaagHoop dat het effect heeft.
Dat vind ik nu ook...quote:Op dinsdag 16 juni 2009 09:04 schreef Brighteyes het volgende:
flugeltje, ik moet het even zeggen hoor, maar ik vind het echt zo stoer dat je je hier gewoon huppatee meteen na het piesen weer komt melden! Niks even afwachten, gewoon zwanger... PUNT!![]()
Je staat erbij hoor!
En als je zonder pyjama slaapt en je lekt dan plak je aan je arm vastquote:Op dinsdag 16 juni 2009 09:35 schreef mefke79 het volgende:
Happy![]()
Ik vroeg me al af hoe het met je was....succes met onder de steen zitten en ik ga voor je duimen!
Over pijnlijke voorgevels: het gaat over....voor een aantal weken. En dan komt het terug. Niet meer zo heftig, maar toch. Oja, en dan lekken ze af en toe ook nog in de nacht. Fijn he![]()
Hier heerlijk geslapen, wel wakker geonweerd, maar ik moest toch plassen en sliep daarna zo weer. Tessie, succes vandaag. En voor iedereen die het nodig heeft:
En ze kunnen ook prima overdag gaan lekken hoorquote:Op dinsdag 16 juni 2009 09:35 schreef mefke79 het volgende:
Happy![]()
Ik vroeg me al af hoe het met je was....succes met onder de steen zitten en ik ga voor je duimen!
Over pijnlijke voorgevels: het gaat over....voor een aantal weken. En dan komt het terug. Niet meer zo heftig, maar toch. Oja, en dan lekken ze af en toe ook nog in de nacht. Fijn he![]()
Hier heerlijk geslapen, wel wakker geonweerd, maar ik moest toch plassen en sliep daarna zo weer. Tessie, succes vandaag. En voor iedereen die het nodig heeft:
Maar jouw baby is straks veel mooierderderquote:Op dinsdag 16 juni 2009 09:40 schreef tessie het volgende:Ik ben echt een hormonster.
Ik ben gewoon chaga omdat een meisje van mijn pufclub die later dan mij uitgerekend was en de babykamer enzo nog niet eens klaar had, gewoon gister al bevallen is.
Welnee joh, dat hoort erbijquote:Op dinsdag 16 juni 2009 10:03 schreef tessie het volgende:
Dit is toch echt het stomme van hormonen. Ik wéét dat ik me aanstel en dat ik stom doe en onredelijk ben, maar het voelt gewoon echt wel zo. Jaloers kreng ben ik ook gewoon.
Als het ooit nog maar es overgaatquote:Op dinsdag 16 juni 2009 10:03 schreef tessie het volgende:
Dit is toch echt het stomme van hormonen. Ik wéét dat ik me aanstel en dat ik stom doe en onredelijk ben, maar het voelt gewoon echt wel zo. Jaloers kreng ben ik ook gewoon.
Jij niet, wij welquote:Op dinsdag 16 juni 2009 10:06 schreef RockabeIIa het volgende:
Moet wel eerlijk zeggen dat ik er helemaal geen last van heb en bij de eerste wel...
quote:Op dinsdag 16 juni 2009 10:27 schreef innepin het volgende:
Happy, ik hoop het echt voor je dat we je volgende week gewoon weer terugzien hier![]()
Miss sly, over dat voorpiepen, je moet gewoon je eigen telling bedenken. Vraag maar aan huup, die is daar goed in. Dan kan je ineens mensen weglaten "want die zijn al bijna bevallen", of "die komen bijna nooit", en voor je het weet sta je bovenaan![]()
Haha, dat is een goeiequote:Op dinsdag 16 juni 2009 10:27 schreef innepin het volgende:
Happy, ik hoop het echt voor je dat we je volgende week gewoon weer terugzien hier![]()
Miss sly, over dat voorpiepen, je moet gewoon je eigen telling bedenken. Vraag maar aan huup, die is daar goed in. Dan kan je ineens mensen weglaten "want die zijn al bijna bevallen", of "die komen bijna nooit", en voor je het weet sta je bovenaan
Nou ja, dat dus, maar volgens Rocka is dat niet zo. Dus ben ik niet zomaar gerustgesteld.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 10:44 schreef mefke79 het volgende:
Miss...ze kramen niet allemaal onzin uit, lijkt me zo. Maar dat komt ook omdat ze er vanuit gaan dat zwangerschapsdiabetes behandeld wordt.
En simpel geredeneerd, als je het niet behandelt, dan lijkt me enig gevaar voor je kindje wel mogelijk. Al was het maar ivm groei (grote kindjes) en situatie na de geboorte (met een kindje dat moet 'afkicken' van hogere suikerwaardes). Dus onbehandelde diabetes: ja ik kan me voorstellen dat het niet goed is, maar behandelde diabetes is dan weer een ander verhaal.
Komt goed
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En anders aan Rocka vragen wat zij dan heeft? Ik neem aan dat zij ook niet liegt over zoiets, zeker niet als het zo ingrijpend is dat je er echt iets aan overhoudt.
oh eh mwah.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 10:57 schreef Ca.ra het volgende:
Hee Huup, over vocht vasthouden gesproken he.... hoe is het daar nu mee?
geeeeen ideequote:Op dinsdag 16 juni 2009 11:11 schreef Ca.ra het volgende:
Hm vervelend Huup. En idd moeilijk dilemma.
Maar is het dan niet zo dat je een (of een paar dagen) meer plast maar daarna stabiliseert? Anders loop je leeg...
ja het is t waarschijnlijk ook wel waard om te doen maar ik ben zo eigenwijsquote:Op dinsdag 16 juni 2009 11:19 schreef miss_sly het volgende:
Wat vervelend huup. MIsschien toch eens vragen of dat met die drukpunt-massage tijdelijk zorgt voor een grote afvoer van het vocht en dat het daarna minder wordt. Dan is het wellicht de moeite waard om het te doen?
Ha, nou werkt het natuurlijk niet meer, want je hebt jezelf al verradenquote:Op dinsdag 16 juni 2009 11:11 schreef MeNicole het volgende:
Voor de dames die odner mij staan en haast hebben ga jullie gang hoor. Ik vind het best als ide van mij nog ff blijft zitten. Niet te lang natuurlijkmaar de 40 weken gewoon volmaken vind ik prima
Heb ik bij Mikael ook steeds geroepen en die kwam precies met 40 weken dus misschien helpt het nu weer
Want eigenlijk ben ik het spuugzat
![]()
oeh lekker dat vruchtwaterquote:Op dinsdag 16 juni 2009 11:22 schreef Lois het volgende:
Huup ik had ook extreem veel vocht, en ook extreem veel vruchtwater. Dat laatste kwam er bij het breken van de vliezen uit, echt een stortvloeden het eerste was een paar dagen na de bevalling ineens weg. Na de bevalling bleef ik plassen, echt enorm leek wel, en ook ontzettend veel zweten. Ineens, zo'n 3-4 dagen na de bevalling viel het ons op dat ik mijn normale benen en voeten weer had.
Wat mij wel erg veel hielp die laatste weken, tegen het vele vocht/kramp/rusteloze benen was fietsen op een hometrainer. Door de beweging wordt er meer vocht afgevoerd en had ik stukken minder kramp 's nachts.
[dooddoener] Dat is de manier van je lichaam om je alvast voor te bereiden op de gebroken nachten met baby straks. [/dooddoener]quote:Op dinsdag 16 juni 2009 11:26 schreef huuphuup het volgende:
Innepin haha nouja, ik ging normaal echt maar 3 keer op een dag plassen, hooguit. Gewoon, tot die blaas vol zat, en dan gaan met die banaan10 keer overdag is voor mij vrij veel ghehe maar dat boeit me nog niet eens zo. Het gaat me vooral om 's nachts. Het breekt me op om niet door te slapen maar steeds wakker te worden van het moeten plassen enzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |