abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70020648
Vorig deel: Zwangerschap en geboorte deel 503

13 juni 2009: TheFrankey (papa)
21 juni 2009: tessie (jongen)
03 juli 2009: MeNicole
11 juli 2009: Jeetjejom
14 juli 2009: Flower-Ti-Amo
25 juli 2009: Innepin
28 juli 2009: McLaura (jongen)
30 juli 2009: Urla (meisje)
*** 31 juli 2009: miss_sly en het_fokschaap *** (meisje)
31 juli 2009: Nijna
09 augustus 2009: _Bar_
16 augustus 2009: Chan (jongen)
18 augustus 2009: huuphuup (meisje)
*** 19 augustus 2009: Brighteyes en Stinkie *** (jongen)
21 augustus 2009: Kersjes (jongen)
24 augustus 2009: Poppedein (meisje)
*** 25 augustus 2009: DuchessX en Juup© *** (meisje)
25 augustus 2009: SilkTie (papa, )
25 augustus 2009: hi_flyer & bromfly_er
30 augustus 2009: Murp (papa)
17 september 2009: Stiemie
17 september 2009: Linda2205 meisje
17 september 2009: mefke79
17 september 2009: Ca.ra
20 september 2009: Ssserpente (meisje)
22 september 2009: XXXKarinXXX
25 september 2009: Rekkie (papa)
28 september 2009: Takkembah (meisje)
03 oktober 2009: RockabeIIa (rocker )
07 oktober 2009: Xenia (meisje)
09 oktober 2009: Sorbootje (meisje)
10 oktober 2009: het-is-mij
11 oktober 2009: Martine1984 (jongen)
13 oktober 2009: Rubey (meisje)
16 oktober 2009: Sproet-je
27 oktober 2009: lunastar
03 november 2009: Troel en Bert
03 november 2009: Twinkly (jongen)
11 november 2009 DutchieBre (papa)
14 november 2009: ziggyziggyziggy (papa)
16 november 2009: WupWup
29 november 2009: Poppejans
04 december 2009: Incantrix
05 december 2009: Guuzewuus
06 december 2009: Meimeltje
08 december 2009: Bucko
13 december 2009: Amaranta (was Bumbaloe)
22 december 2009: Lijnloos
30 december 2009: Vlindur
30 december 2009: DaviniaHR en PhysicsRules

2010

01 januari 2010: Beessie-Jen
07 januari 2010: Tan
10 januari 2010: Faja-lobi
10 januari 2010: CalamityJane
28 januari 2010: twentemeisje
30 januari 2010: vrouwtje-theelepel
10 februari 2010: sindell
15 februari 2010: Ymme
16 februari 2010: Asyniur
*** 17 februari 2010: flugeltje en Martijn_AR ***

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Over tikkers en tellers en babybanners.
Als jouw naam nog niet blauw is, maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 16-06-2009 09:54:19 ]
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_70020676
Waarin Rocka weer is goedgekeurd door de vk, jeuj!
Waarin Rio papa is geworden van baby India

En ik zei dus
quote:
Op maandag 15 juni 2009 11:47 schreef innepin het volgende:
Rio, gefeliciteerd met India!
[..]

Dankjewel voor je uitgebreide reactie Laura De diëtiste is er wel iets uitgebreider op ingegaan dan "pech met hormonen" hoor, ik had het even héél beknopt samengevat voor hier (dat het dus in mijn geval niet komt door overgewicht of erfelijkheid). Het risico op latere diabetes is mij ook verteld, ik ben dan ook van plan om bij een diëtiste te blijven lopen na mijn zwangerschap.
Ik ben verder niet gestresst hoor! Ik zit wel mezelf gek te maken met alle lekkere dingen die ik zo graag zou willen eten Alleen al m'n rituele kop thee met suiker.... (geen gebrek aan zelfmedelijden hier )
Lief dat je de moeite hebt genomen om zo'n uitgebreide reactie te typen
pi_70020710
Co_ol dat hoeft niet hoor, ik denk dat het ook af hangt van of de verloskundige zelf een echo apparaat heeft.

Ymme fijn dat je je goed voelt!
pi_70020730
Oh zijn we alweer zover!

net gesprek met collega:

Collega: Ik vind zwangere vrouwen, ja jou niet hoor, altijd zo'n mooie uitstraling hebben

Ik: Ik niet??

Collega: Nee, ik zie jou als collega, niet als lustobject.

Ik:
pi_70020811
Jeuh netjes Rocka

ik baal ontzettend van de PZ-afdeling bij ons op werk
alles is geregeld, in kannen en kruiken enzo, nieuw contract binnen (eindelijk bevestigd een week voor die andere af zo lopen ), baas is al een maand of wat op de hoogte van de zwangerschap, vervanging is geregeld en ingewerkt.
Het enige wat zij moeten doen is een krabbeltje zetten of in ieder geval mij een reactie geven. En ik hoor gewoon niets van ze heb al tig keer aan de telefoon gehangen (varierend van "oh daar ga ik niet over" tot "ok je hoort zsm van ons") verschillende mailtjes gestuurd en ook een paar keer langs geweest.
Het is zo'n enorme puinhoop daar, reorganisaties enzo. Blegh. Ik wil zekerheid

/irritatie-rant
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_70020841
quote:
Op maandag 15 juni 2009 11:51 schreef Sorbootje het volgende:
Oh zijn we alweer zover!

net gesprek met collega:

Collega: Ik vind zwangere vrouwen, ja jou niet hoor, altijd zo'n mooie uitstraling hebben

Ik: Ik niet??

Collega: Nee, ik zie jou als collega, niet als lustobject.

Ik:
is dat diezelfde die tegen je tetten stond te praten? of was jij dat niet?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_70020905
Weet ik niet meer
  maandag 15 juni 2009 @ 11:58:21 #8
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_70020952
Thanks voor de felicitaties allemaal!

Ga weer even naar mijn dochter kijken, kan er niet mee ophouden
Ik heb al een boek.
pi_70020956
quote:
Op maandag 15 juni 2009 11:56 schreef Sorbootje het volgende:
Weet ik niet meer
oh dan ben ik vast in de war met iemand anders

was iemand die een viezige collega had die altijd op borsthoogte praatte enzo en toen ineens ging vragen of diegene zwanger was na de voorgevel es uitvoerig bestudeerd te hebben
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 15 juni 2009 @ 11:59:49 #10
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_70020996
hihihi Sorbootje *mompelt iets met verweekte hersendelen*
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_70021125
quote:
Op maandag 15 juni 2009 11:59 schreef Ca.ra het volgende:
hihihi Sorbootje *mompelt iets met verweekte hersendelen*
Heb vandaag voor de derde keer in één week de helpdesk moeten bellen op mijn werk omdat ik mijn wachtwoord vergeten ben... dus ja inderdaad

Heb het nu toch maar opgeschreven... ben alleen bang dat ik dat ook vergeet.
  Moderator maandag 15 juni 2009 @ 12:05:20 #12
5428 crew  miss_sly
pi_70021141
Ik kreeg net een telefoontje van de vk: bloeduitslag niet goed, verhoogde glucose
Morgen dus een curve laten prikken (nuchteer melden, duikerdrankje drinken en uur later laten prikken). Hoop dat het niets is, zo jammer als de laatste weken dan nog in het teken van opletten staan.

Jij hebt het ook pas zo laat, innepin? Wordt dat niet meestal al vroeger geconstateerd?

Nou ja, het betekent wel nog iets minder werken, want morgen ben ik dus never nooit niet op tijd

Nog 3,5 dag
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_70021151
Lekker subtiel van die collega Sorbootje, ik vind dat zoiezo altijd een beetje raar als mannen (en dan zeker collega's) dat tegen een zwangere vrouw zeggen, onder elkaar oke maar ik hoef zoiets niet te horen.

Ik heb trouwens vannacht geprobeerd te slapen met polsbeschermers om tegen de tintelingen in mijn vingers maar ik werd gek van die warme dingen om me heen dat ik ze maar weer af heb gedaan.

Wat ik me af vroeg, als de baby is ingedaald, voel je dat dan ook? Want toen ik de laatste keer bij de vk was (1,5 wk geleden) zei ze dat de baby al wat ingedaald was en sinds een paar dagen voel ik als ik op een bepaalde manier zit of sta iets anders onderin.
  maandag 15 juni 2009 @ 12:08:32 #14
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_70021212
Oh miss_sly wat vervelend Hopelijk valt het nog mee. Ik moest wel lachen om je 3,5 dag.

Hier minder nieuws... Kan er nog niet teveel over kwijt in verband met meelezers/openbaarheid enzo, maar ik "moet" mijn verlof verzetten van 6 weken naar 4 weken voor de uitgerekende datum. Nou is moeten een groot woord, maar het is wel een stuk gunstiger zeg maar. Dan dus pas 21 augustus met verlof.. Da's nog heel ver weg.
pi_70021253
Miss_sly wat rot
hopelijk was het een momentopname en valt het met de dagcurve prikken uiteindelijk wel mee.
3.5 werkdag nog maar yaaay

Stiemie ook al vervelend nieuws. Jammer, vooral omdat je je er waarschijnlijk al op ingesteld had enzo.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 15 juni 2009 @ 12:12:20 #16
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_70021279
Miss Sly, heb ik ook gehad hoor. ergens tussendoor was mijn suiker 6,6 en toen heb ik ook een dagcurve moeten laten prikken (overdreven woord trouwens, het is helemaal geen dagcurve. bij mij 1x nuchter en 1x 2 uur na de maaltijd)
Toen was het weer prima, 4,2 en 4,4. Dus niet meteen reden tot paniek als je eens een keertje hoog prikt op een random prik.

Met het hele gedoe zijn we trouwens wel een hele ochtend bezig geweest, met op en neer rijden naar het ziekenhuis enzo. Maar dat was ook omdat mijn schoonmoeder me bracht en die is met pensioen en niet zo gewend om om 8 uur al ergens te zijn, dus we hadden 9 uur bij mij thuis afgesproken.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  Moderator maandag 15 juni 2009 @ 12:17:38 #17
5428 crew  miss_sly
pi_70021383
Mja, ik vind het toch een beetje een domper, hoewel ik dat niet had verwacht. Maar ik had deze uitslag ook niet verwacht. Ik snoep niet eens zoveel, drink mijn thee zonder suiker, drink heel veel water en frisdrank-zero. Maar alles voor mijn meisje natuurlijk, dat spreekt voor zich.

Vind het ook wel wat vreemd, want ik heb al vanaf het begin veel vruchtwater, en dat is een van de symptomen las ik op internet. Had ik dan niet al veel eerder zo'n uitslag moeten hebben? En als ze daar nu erg laat mee zijn, kan dat dan kwaad voor Senna?

En misschien valt het dus nog mee? Dat hoop ik dan maar. Ik moet ook niet te ver doordraven nu. Even morgen maar afwachten.
  maandag 15 juni 2009 @ 12:25:41 #18
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_70021529
Bij mijn weten ontstaat zwangerschapsdiabetes meestal tussen de 24 en 28 weken, maar het kan voor het kindje weinig kwaad, zeker als het tijdig (als in een aantal weken voor de bevalling) ontdekt wordt en bijgestuurd dmv dieet of medicatie.
Wel heb je kans op een 'suikerbaby', dus een groot kind omdat het een overdosis aan suiker van jou heeft gekregen. Maar dat is alleen als het onbehandeld blijft, dus eigenlijk meer iets uit de tijd van onze oma's. Als je de suiker met een dieet onder controle kunt houden dan kun je ook in de meeste gevallen gewoon thuis bevallen. Heb je medicijnen nodig, dan moet je bij mijn weten automatisch naar het ziekenhuis. Dit vanwege suikerschommelingen bij de baby na de geboorte, zij kunnen daar sneller op inspelen.

Maar ga eerst maar eens rustig prikken, er is een grote kans dat er niks aan de hand is. (volgens mijn verloskundige in ieder geval, en ik heb behoorlijk wat risicofactoren ivm overgewicht en suikerziekte in de familie)
pi_70021575
Miss_sly wat vervelend dat de uitslag van de glucose niet helemaal goed was!
Hopelijk blijk morgen dat alles gewoon goed is en het een eenmalige uitschieter is.

Stiemie dat is ook een tegenvaller! Je stelt je helemaal in op vroeg verlof en dan moet je het alsnog uitstellen Is er geen middenweg 5 weken ipv 4 ofzo?
pi_70021601
Flower-ti-amo, ingedaald of indalen voel je zeker weten. Is bij je schaambotje een beetje beursachtig gevoel wat soms gepaard gaat met wat krampen. Maar vooral dat schaambotje voel je dan duidelijk.
pi_70021624
Oh en balen Miss Sly dat je nu verhoogde suiker hebt. Hopelijk is het eenmalig verhoogd en blijkt morgen alles in orde.

Hier gaat alles goed. Ben echt stukken minder misselijk. Moeheid is nog aanwezig en verders gewoon druk met zieke kinderen thuis de afgelopen week.
  maandag 15 juni 2009 @ 12:32:26 #22
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70021649
Rocka, fijn!

miss_sly, wat balen zeg, hopelijk valt het mee.

Stiemie, je maakt me wel nieuwsgierig, maar het klinkt iig wel rot. Jammer dat je er niet uit kan wanneer je dat zelf zou willen.
pi_70021695
Miss, klote dat je glucose niet goed is! Hoop morgen op beter nieuws voor je. Nog 3.5 dag werken is dan wel weer super nieuws!

Stiemie, balen dat je langer door moet zeg dat sucks! Ben je dan straks ook langer thuis? Of telt dat dan niet door?

Ik voel me waardeloos, Ik eet mega slecht omdat er simpelweg niks in past en voel me nu zo slapjes en suf en flauw Moet donderdag voor het eerst naar de vlos, ik zal het dan wel aangeven, ik zou niet weten wat ik er aan kan doen
En ik moet ook niet vergeten te melden dat ik 0-Negatief ben. Want dan moet ik iets met een Rhesus factor toch?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 15 juni 2009 @ 12:36:06 #24
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_70021718
Rio, gefeliciteerd met de geboorte van je dochter! Wat een wondertje is het he?

Stiiemie, da's vervelend van je verlof. Maar dan heb je straks wel 2 weken extra om te genieten van je meiden!

Miss_Sly, ik hoop voor je dat het meevalt met die glucose. Succes morgen!

FTA, ik heb de vorige keer de baby niet bewust voelen indalen, heb dus geen duidelijke indalingsweeen gehad, maar ineens voelde het inderdaad allemaal anders en zei de vk dat hij ingedaald was. Zelfde als bij jou dus.

Huup, klinkt als een chaos daar op die afdeling. Daar ben je dan weer mooi klaar mee.

Fijn dat het al beter gaat,Tan en Davinia!

En Duchess, jij blijft genieten, wat er ook gebeurt he?

Rocka, het gaat inderdaad zo snel nu voor de 2e keer! Komt natuurlijk omdat de hele mallemolen van werken, zorgen en opvoeden gewoon doorgaat. Je hebt nu minder tijd om uren te zwijmelen in (online) babywinkels, boekjes te lezen over zwangerschap en baby's en te fantaseren over hoe het "straks" zal zijn. Minder bewust van alles en dat heeft natuurlijk als voordeel dat het nu allemaal veel sneller lijkt te gaan.
In mijn geval nog maar 10 tot 12 weekjes

Mijn buikpijn is nu een stuk minder, de ab slaat goed aan
Ben helaas wel weer veel misselijk overdag wat een bijwerking kan zijn. Nou ja, ik zit nu toch thuis onder het mom van rustig aan doen. Had er ook niet aan moeten denken om vandaag te gaan werken, we hebben heel weinig slaap gehad vanwege onze peuter die de hele nacht heeft lopen spoken en huilen door alle verjaardagsindrukken van gister
En zijn broertje deed vrolijk mee, die heeft vannacht aan een stuk door lopen breakdancen in mijn buik!
.... met gevoel voor drama....
  maandag 15 juni 2009 @ 12:36:20 #25
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_70021720
alleen als je man positief is toch?
pi_70021769
quote:
Op maandag 15 juni 2009 12:35 schreef Vlindur het volgende:

En ik moet ook niet vergeten te melden dat ik 0-Negatief ben. Want dan moet ik iets met een Rhesus factor toch?
Je krijgt denk ik een verwijsbrief mee om bloed te laten prikken en dan kijken ze daar ook na. Dus als je het niet meld is het ook niet zo heel erg.

Hier heb ik denk ik ernstig gebrek aan slaap. Laatste weken was zowiezo al slecht maar de laatste dagen is het helemaal erg. Gister was ik er zelfs echt ziek van. Hield weer niks binnen en overal spierpijn. Vanmorgen heb ik Mikael maar bij me in bed genomen en de dvdspeler aan gedaan Zo kon ik tot half 10 nog beetje slapen. Straks als ie na de psz is ga ik nog ff plat. Daarna gaat ie door na mijn ouders dus morgen lekker bijslapen.

Oh en vannacht was er wel iets leuks. Steeds als ik bijna in slaap val dan word de kleine meneer heel erg druk. Die is nog steeds niet ingedaald en kan dus nog alle kanten op. Omdat me steeds niet geloofde ben ik maar tegen hem aangekropen. Kon ie niet slapen omdat mijn buik zo bewoog Weet ie er meteen van
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_70021801
Miss Sly, das balen zeg hopelijk valt het morgen allemaal mee. En nog maar 3,5 dag werken... ik ben stiekem een beetje jaloers

Cool, de eerste echo hoeft niet in het ziekenhuis plaats te vinden hoor. Het ligt er aan of de VK een echo apparaat heeft, en wat hun werkwijze is. Dat verschilt per VK.
pi_70021877
quote:
Op maandag 15 juni 2009 12:36 schreef Ca.ra het volgende:
alleen als je man positief is toch?
Mijn vriend weet niet wat voor bloedgroep hij heeft
pi_70021887
quote:
Op maandag 15 juni 2009 12:43 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Vriendlief weet niet wat voor bloedgroep hij heeft
Dat maakt ook niets uit. Vragen ze ook niet na.

[ Bericht 1% gewijzigd door MeNicole op 15-06-2009 12:57:38 ]
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_70021921
quote:
Op maandag 15 juni 2009 12:43 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Dat maakt ook niets uit. Vragen ze ook niet na.
Oh ok. Ik wacht het wel af dan.

Kun je zn naam ff veranderen? Ik tiep het in als automatisme
pi_70021932
quote:
Op maandag 15 juni 2009 12:43 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Mijn vriend weet niet wat voor bloedgroep hij heeft
er zijn heel veel mensen die dat niet weten dus dat geeft niet zo

Hier werd juist expliciet meerdere keren gezegd dat men de bloedgroep van de vader altijd buiten beschouwing laat omdat "degene waarvan de moeder zegt dat het de vader is niet ook daadwerkelijk de vader hoeft te zijn."
Om het gezellig te houden enzo

Gewoon even doorgeven aan je vk en zij zal je dan alles vertellen over wat er gaat gebeuren en dergelijke
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 15 juni 2009 @ 12:53:15 #32
35189 Troel
scherp en bot
pi_70022130
quote:
Op maandag 15 juni 2009 12:35 schreef Vlindur het volgende:
Miss, klote dat je glucose niet goed is! Hoop morgen op beter nieuws voor je. Nog 3.5 dag werken is dan wel weer super nieuws!

Stiemie, balen dat je langer door moet zeg dat sucks! Ben je dan straks ook langer thuis? Of telt dat dan niet door?

Ik voel me waardeloos, Ik eet mega slecht omdat er simpelweg niks in past en voel me nu zo slapjes en suf en flauw Moet donderdag voor het eerst naar de vlos, ik zal het dan wel aangeven, ik zou niet weten wat ik er aan kan doen
Je krijgt sowieso nog een keer een bloedtest. Maar melden kan nooit kwaad. In "mijn" ziekenhuis laten ze ALTIJD prikken, ze mogen er simpelweg niet vanuitgaan dat de vader inderdaad de vader is, dus ook al heeft Bert dezelfde bloedgroep, ik moest toch een spuit toen bij Ruben.
(en ik zal hem deze keer weer krijgen )

Sly, wat balen van die glucose, Stiemie, heel erg vervelend dat je langer doormoet. Denk je wel dat je dat trekt lichamelijk? Want het is niet niets natuurlijk. Kersjes, ik had gehoopt dat die stomme pijn nu wel een keer weg zou zijn bij je

Hier vanochtend even de gyn gesproken en ik hoef pas over een maand weer
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 15 juni 2009 @ 13:00:12 #33
100412 mefke79
komt goed!
pi_70022330
Miss, hopelijk valt het mee . En ter geruststelling, of jij tijdens je zwangerschap nou veel of weinig suikers eet, het heeft geen invloed op het krijgen van zwangerschapsdiabetes. Kijk maar eens op deze site van de Diabetes Vereniging Nederland.

Rocka,goedgekeurd, fijn! Stiemie, das een tegenvaller van je verlof. Kan je niet nog wat vakantiedagen opnemen? Ik ga ook pas 4 weken van te voren, maar ik lever een zwik vakantiedagen in en ga daardoor als nog 6 weken van te voren.
Vlindur: tip van de dag...ik heb geleefd op droge crackers (van die toast dingen, die eenhapskrengen) en drinkbouilon. Dan krijg je wel wat binnen, maar is het niet te zwaar zeg maar.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_70022462
Troel, fijn dat je pas over maand weer heen hoeft!
quote:
Op maandag 15 juni 2009 13:00 schreef mefke79 het volgende:

Vlindur: tip van de dag...ik heb geleefd op droge crackers (van die toast dingen, die eenhapskrengen) en drinkbouilon. Dan krijg je wel wat binnen, maar is het niet te zwaar zeg maar.
Ok, straks ff kopen dan, moet toch nog boodschappen doen. Bedankt!
pi_70022701
quote:
Op maandag 15 juni 2009 12:05 schreef miss_sly het volgende:
Ik kreeg net een telefoontje van de vk: bloeduitslag niet goed, verhoogde glucose
Morgen dus een curve laten prikken (nuchteer melden, duikerdrankje drinken en uur later laten prikken). Hoop dat het niets is, zo jammer als de laatste weken dan nog in het teken van opletten staan.

Jij hebt het ook pas zo laat, innepin? Wordt dat niet meestal al vroeger geconstateerd?

Nou ja, het betekent wel nog iets minder werken, want morgen ben ik dus never nooit niet op tijd

Nog 3,5 dag
Hee slytje jij ook al Wat mefke al zegt, het heeft niks met je eetpatroon te maken. Het is iets met de hormonen in de placenta die ineens besluiten om in gevecht te gaan met de hormonen die insuline produceren. Zoiets. (duidelijk hè )
En ze kunnen dat natuurlijk alleen constateren wanneer je bloed laat prikken, en dat doe je bij 30 weken Hoop dat het bij jou meevalt! En anders heb ik een heel mooie lijst met hoe je je koolhydraten moet verdelen over een dag

Ik hoef trouwens ook nog maar 3 dagen te werken, hebben we donderdag samen verlof
pi_70022759
Ben ik weer Nu alleen nog een keer om 15.00 glucose laten prikken en dan klaar Wel een gedoetje zeg dat op en neer rijden naar het ziekenhuis De hele wachtkamer zat net trouwens vol toen ik aankwam, maar ik denk omdat ik vanwege glucose kwam dat ik eerder geholpen werd want ik mocht naar binnen terwijl er minimaal nog 15 andere wachtenden waren Woensdag weer naar gyn, dan de uitslag. Hopelijk geen diabetes Mijn oma had het in ernstige mate en mijn vader heeft nu een lichte vorm Maar ja net als onze Miss al zegt: alles voor mijn meisje Dan nog maar een aantal weken op dieet ofzo.

Miss: balen hé, ik hoop dat we het allebei niet hebben

Sorbo wat een hork die collega

Vlindur hoe gaat het met eten als je iets vloeibaars neemt, lukt dat niet beter?

Rocka weer goedgekeurd!

Stiemie wat balen zeg

Kersjes nog gefeliciteerd met Devin Wat rot dat je nu weer misselijk bent zeg

Rio Geniet er maar lekker van
#geen
pi_70022816
Miss_sly, dat is minder... misschien valt het mee .

Sorbo, lekker van die collega...

Stiemie, hmmmz dat is een tegenvaller... zeker als je je al helemaal had ingesteld op die 2 weken eerder...

Vlindur, ze prikken ook je bloedgroep hoor maar je kan natuurlijk altijd ff vermelden dat je 0- hebt... Geen idee hoe dat zit met die negatieve rhesusfactor.

MeNicole, slaap ze! Hahaha die kleine heeft zich dus even goed laten voelen aan lief, gnagnagna.

Troel, een maand wegblijven klinkt positief!

Ik ga even plat nu dreumes ligt te slapen, zolang het duurt...
Fake it till you make it...
pi_70022865
quote:
Op maandag 15 juni 2009 13:16 schreef DuchessX het volgende:
Ben ik weer Nu alleen nog een keer om 15.00 glucose laten prikken en dan klaar Wel een gedoetje zeg dat op en neer rijden naar het ziekenhuis De hele wachtkamer zat net trouwens vol toen ik aankwam, maar ik denk omdat ik vanwege glucose kwam dat ik eerder geholpen werd want ik mocht naar binnen terwijl er minimaal nog 15 andere wachtenden waren Woensdag weer naar gyn, dan de uitslag. Hopelijk geen diabetes Mijn oma had het in ernstige mate en mijn vader heeft nu een lichte vorm Maar ja net als onze Miss al zegt: alles voor mijn meisje Dan nog maar een aantal weken op dieet ofzo.

Miss: balen hé, ik hoop dat we het allebei niet hebben
Iedereen ineens aan de diabetes hier
Hoop dat het meevalt
  maandag 15 juni 2009 @ 13:24:07 #39
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_70022974
MvM is geweest en de test was nog steeds positief!

Ik kan nog prima eten. Wel zit ik bij de warme maaltijd sneller vol dan normaal lees: normaal schep ik 2x op en nu niet meer. Ik heb overdag wel sneller honger. Bijvoorbeeld als ik ontbeten heb reguliere tijd dan heb ik nu al 1,5 uur eerder dan reguliere lunchtijd honger

Vlindur, misschien inderdaad drinkboullion. Krijg je in elk geval genoeg zouten enzo nog binnen en verder veel kleine hapjes. Dus bijv 7x per dag een piepklein beetje ipv 3x per dag normaal...
  maandag 15 juni 2009 @ 13:25:16 #40
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_70023009
Ow en miss_sly, hopelijk valt het mee en was het een eenmalige uitschieter
  maandag 15 juni 2009 @ 13:25:41 #41
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_70023019
Miss sly, balen van je suiker, maar wellicht valt het mee
Stiemie, nog even voor jou een
kersjes, fijnd at de buikpijn minder is, jammer van de bijwerkingen...

het is zooooo gezellig die mini-plopjes!
zwijmel, zwijmel, zucht

ben ik trouwens heel hormonaal als ik me dan schuldig voel t.o.v. vlindur die net zo ver is, en die nog niets voelt?
wel balen dat je je niet goed voelt. mss doet een enkel dropje wel wonderen, als je een lage bloeddruk hebt, iig. anders, we zijn bijna bij 12 wk, das trimester 2!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 15 juni 2009 @ 13:26:21 #42
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_70023040
Tsja het is ook wel een flinke tegenvaller hoor. Ik wilde liefst 6 weken van tevoren zeker ook omdat Linde 2 weken te vroeg kwam. Nu maar kijken of ik anders misschien inderdaad wat vakantiedagen op kan nemen. BE heel spannend is het niet hoor, maar zodra ik meer kan melden / meer zekerheid heb zal ik het wel laten weten. Gelukkig krijg ik die 2 weken die ik nu vooraf inlever achteraf erbij. Dus dan straks lekker lang met de baby thuis

Rocka de 2e zwangerschap gaat inderdaad zoveel sneller dan de eerste. Ik weet nog dat ik wekelijks een foto van mijn buik maakte en dat ik van die groei-overzichtjes verslond bij de zwangerschap van Linde. Nu denk ik soms: oeps weer 2 weken verder

Troel fijn dat alles goed was bij de gyn!

Huup subtiel zeg waarom ze de bloedgroep van de vader niet hoeven te weten Ik was laatst naar de dokter omdat ik bang was voor een schimmelinfectie. Begon ze ook over meteen maar testen op geslachtsziektes. Dus ik zei al: lijkt me overbodig want 13 juni zijn we 10 jaar samen Zegt ze doodleuk: "Oh maar juist tijdens de zwangerschap gaan er veel mannen vreemd" Nou ja zeg!
  maandag 15 juni 2009 @ 13:30:22 #43
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_70023161
Miss_sly wat een tegenvaller zo, maar idd wie weet valt het allemaal wel mee,en heb je nergens last van, en nog maar 3,5 dag werken je bent er bijna

Innepin ook al bijna verlof

Vlindur bloed word er standaard geprikt, ze testen op zoveel dingen namelijk en daar komt ook gelijk uit dat je een negatieve reshus factor hebt.
je krijgt dan met 30 weken na het bloedprikken een prik die ervoor zorgt dat je geen antistoffen aan gaat maken.
en na de bevalling krijg je nog een keer een prik.

En stieme jammer dat je nu nog 2 weken langer moet werken, hopelijk vliegen ze wel snel voorbij!!!
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_70023204
quote:
[b]Op maandag 15 juni 2009 13:26 schreef Stiemie het volgende:[/b
Huup subtiel zeg waarom ze de bloedgroep van de vader niet hoeven te weten Ik was laatst naar de dokter omdat ik bang was voor een schimmelinfectie. Begon ze ook over meteen maar testen op geslachtsziektes. Dus ik zei al: lijkt me overbodig want 13 juni zijn we 10 jaar samen Zegt ze doodleuk: "Oh maar juist tijdens de zwangerschap gaan er veel mannen vreemd" Nou ja zeg!

Asyniur, fijn hè, dat de MvM test dan óók positief is
pi_70023387
quote:
Op maandag 15 juni 2009 13:25 schreef DaviniaHR het volgende:
Miss sly, balen van je suiker, maar wellicht valt het mee
Stiemie, nog even voor jou een
kersjes, fijnd at de buikpijn minder is, jammer van de bijwerkingen...

het is zooooo gezellig die mini-plopjes!
zwijmel, zwijmel, zucht

ben ik trouwens heel hormonaal als ik me dan schuldig voel t.o.v. vlindur die net zo ver is, en die nog niets voelt?
wel balen dat je je niet goed voelt. mss doet een enkel dropje wel wonderen, als je een lage bloeddruk hebt, iig. anders, we zijn bijna bij 12 wk, das trimester 2!
Wat lief, maar je hoeft je toch niet schuldig te voelen! Wees blij mens! (al zat ik vanochtend wel ff te horen van binnen of ik iets voelde, maar behalve mn darmen echt niks raars ) Nog 2 dagen en dan zijn we 12 weken

En de rest bedankt voor de bloed en eet tips! Tof dat iedereen altijd mee denkt!

[ Bericht 3% gewijzigd door Vlinder op 15-06-2009 13:42:59 ]
pi_70023517
Miss Sly, vervelend zeg! Hopelijk valt het mee!

En dat verhaal over die mannen die vreemd gaan tijdens de zwnagerschap, wat een lekker onbeholpen opmerking!

Noemen ze die mexicaanse griep een pandemie.... ik kwam tijdens mijn lullige half uurtje pauze 7 (!) zwangere vrouwen tegen hier in Leeuwarden. En dat waren dan natuurlijk alleen de vrouwen aan wie je het ziet. Echt veel!
  maandag 15 juni 2009 @ 13:43:05 #47
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_70023585
quote:
Op maandag 15 juni 2009 12:25 schreef Ca.ra het volgende:
Bij mijn weten ontstaat zwangerschapsdiabetes meestal tussen de 24 en 28 weken, maar het kan voor het kindje weinig kwaad, zeker als het tijdig (als in een aantal weken voor de bevalling) ontdekt wordt en bijgestuurd dmv dieet of medicatie.

ik wil niemand angstig maken maar ik heb wel dergelijk iets overgehouden aan het feit dat mijn moek diabetes had ontwikkeld in haar zwangerschap. Ik vind het daarom ook altijd erg dom en niet te vergeten pijnlijk om op fora te lezen of van niet-experts te horen dat het voor het kindje weinig kwaad kan...
I'm so glamourous I piss glitter!
  Moderator maandag 15 juni 2009 @ 13:45:30 #48
5428 crew  miss_sly
pi_70023659
Wat heb je dan overgehouden, rocka?
En was dat een ontdekte zwangerschapsdiabetes,of juist niet?

Alle sites zeggen dat het geen kwaad kan voor de baby, als het maar op tijd ontdekt wordt en er actie wordt ondernomen.

En ja, natuurlijk maak je mensen wel angstig, zeker als je dan zo een smiley plaatst, een opmerking plaatst, maar niet vertelt hoe of wat.
  maandag 15 juni 2009 @ 13:51:27 #49
190853 RockabeIIa
pi_70023844
Mijn moeder heeft alleen bij haar 4e zwangerschap geen diabetes ontwikkeld. Bij de andere 3 wel en ze is daarin ook begeleid. Men wist het dus wel.
Als er iemand is die echt wil weten wat ik er aan heb over gehouden dan PM maar. Ik vind het niet iets om in het openbaar te vertellen, een beetje privacy heb ik graag. Het komt ook niet vaak voor dus je hoeft ook niet gelijk de hoogste boom in. Maar het is niet voor niets dat men het in de gaten dient te houden als men zwangerschapsdiabetes heeft.
  Moderator maandag 15 juni 2009 @ 13:53:30 #50
5428 crew  miss_sly
pi_70023896
Dat ze het niet voor niets in de gaten houden, lijkt me sowieso al duidelijk.

Ik vind je eerste post toch niet zo erg tactvol als je daarna gaat roepen dat het niet zo vaak voorkomt en dat je niet gelijk de hoogste boom in hoeft.
pi_70024004
Zo, wat een hoop gelezen weer!

Rio, gefeliciteerd met je dochter! Geniet er maar lekker van en ga nog maar heeeeeel lang naar dr kijken!

Rocka goedgekeurd bij de VK

Innepin en Miss nog maar 3 dagen werken! (weer een mijlpaal hah, zwangerschapsverlof!) Wel balen van de verhoogde glucose, misschien valt het allemaal mee

Huup met kramp! Hielpen bananen daar nou tegen?

En verder weet ik het niet meer In ieder geval dan nog maar wat en voor degene die ik vergeten ben en het nodig hebben!

Ik ben donderdagnacht hals over kop naar het ziekenhuis vertrokken. Vroeg ik hier van de week al over het verlies van de slijmprop, donderdagnacht verloor ik heel veel bloed en stolsels (denk: hele hevige menstruatie). Ziekenhuis gebeld, gelijk langskomen. Aan de CTG, inwendige onderzoeken. Niks kunnen vinden, maar wel moeten blijven. Vrijdag ook nog 3 CTG's gehad, plus inwendig onderzoek en 2 echo's (erg leuk, er was een ass. bij die het nog moest leren en ik mocht proefkonijn zijn, dus kreeg echt een echo van een half uur, 2D, 3D, 4D, alles er op en er aan).

Zaterdag nog steeds alles goed, dus mocht ik weer naar huis. Rustig aan doen enzo. Maar er is geen weeen-activiteit gemeten en met het kleine meisje was ook alles in orde, dus ze hebben geen idee wat het nou was

Wel een paar erg leuke foto's meegekregen van de echo's

Vond ik persoonlijk de leukste. Je kijkt dus in d'r open mondje, met tongetje en daarboven een neusje met 2 neusgaatjes en helemaal bovenin nog een vuistje!

Knuffelen met de navelstreng

BOE!

"Kijk papa, ik heb spierballen!"
Lotte!
Noah!
  maandag 15 juni 2009 @ 13:57:32 #52
190853 RockabeIIa
pi_70024019
Ja en dus? Dan maar niet tactvol. Moet overal een strikje met een mooi papiertje om heen?
  maandag 15 juni 2009 @ 13:58:49 #53
190853 RockabeIIa
pi_70024052
wauw Linda, mooi meisje
En fijn dat alles goed met je is! Rustig aan doen hoor!

* RockabeIIa gaat werken
  maandag 15 juni 2009 @ 14:01:28 #54
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70024139
Wat ben ik trouwens blij dat ze hier in Gouda het systeem hebben dat je thuis mag prikken voor een dagcurve. Dat scheelt zo veel gedoe en tijd met heen en weer rijden.
pi_70024162
quote:
Op maandag 15 juni 2009 11:47 schreef innepin het volgende:
Rio, gefeliciteerd met India!
[..]

Dankjewel voor je uitgebreide reactie Laura De diëtiste is er wel iets uitgebreider op ingegaan dan "pech met hormonen" hoor, ik had het even héél beknopt samengevat voor hier (dat het dus in mijn geval niet komt door overgewicht of erfelijkheid). Het risico op latere diabetes is mij ook verteld, ik ben dan ook van plan om bij een diëtiste te blijven lopen na mijn zwangerschap.
Ik ben verder niet gestresst hoor! Ik zit wel mezelf gek te maken met alle lekkere dingen die ik zo graag zou willen eten Alleen al m'n rituele kop thee met suiker.... (geen gebrek aan zelfmedelijden hier )
Lief dat je de moeite hebt genomen om zo'n uitgebreide reactie te typen
No problem, ik weet er zelf één en ander van en dan ben ik graag wat uitgebreider..... En bijna even lang zwanger zijn schept een band

Misschien kun je thee met zoetjes proberen, maar dan wel Natrena en niet die vieze neppers met chemische bijsmaak.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  Moderator maandag 15 juni 2009 @ 14:02:00 #56
5428 crew  miss_sly
pi_70024163
quote:
Op maandag 15 juni 2009 13:57 schreef RockabeIIa het volgende:
Ja en dus? Dan maar niet tactvol. Moet overal een strikje met een mooi papiertje om heen?
als je weet dat hier nu een paar meiden zitten die daar mee zitten, dan kun je het iig iets anders brengen.

Eerst (inclusief smiley) aangeven dat we te gemakkelijk denken en dat het wel kwaad kan (goh, nee, dan maken wij ons vast niet ongerust hoor) en dan zegge dat het maar zelden voorkomt en dat we niet in de hoogste boom moeten.

Dan zou je de boodschap ook anders kunnen brengen, ook zonder roze strikje.
pi_70024184
quote:
Op maandag 15 juni 2009 13:57 schreef RockabeIIa het volgende:
Het liefste wel natuurlijk, maar het leven leuker

En dank Werk ze!
Lotte!
Noah!
pi_70024217
quote:
Op maandag 15 juni 2009 13:43 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

ik wil niemand angstig maken maar ik heb wel dergelijk iets overgehouden aan het feit dat mijn moek diabetes had ontwikkeld in haar zwangerschap. Ik vind het daarom ook altijd erg dom en niet te vergeten pijnlijk om op fora te lezen of van niet-experts te horen dat het voor het kindje weinig kwaad kan...
Uh ja, iedereen houdt er iets aan over, namelijk een aanzienlijke kans zelf diabeet (zwangerschaps en/of ouderdoms) te worden. Of heb jij er nog iets aan overgehouden Rocka? Ik ben maar een half-expert
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_70024293
Ennuh, Sly ook een suikerbuikje dus. Hopelijk goed onder controle te houden!
  maandag 15 juni 2009 @ 14:07:29 #60
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_70024331
Hier is de kleine ook wederom anders gaan liggen volgens mij, voel nu veel meer gewicht onderin zitten.
Wat lopen best lastiger maakt en nog sneller het ik moet naar het toilet gevoel
pi_70024334
quote:
Op maandag 15 juni 2009 14:01 schreef Brighteyes het volgende:
Wat ben ik trouwens blij dat ze hier in Gouda het systeem hebben dat je thuis mag prikken voor een dagcurve. Dat scheelt zo veel gedoe en tijd met heen en weer rijden.
Hier ook, ik kreeg gelijk een heel pakket stripjes, naaldjes, meter enz, en moet 1 keer in de week de waarden van 2 dagen doormailen. Ik moet dus 2 keer in de week een 7punts curve (nuchter, na ontbijt, voor lunch, na lunch, voor avondeten, na avondeten, voor het slapen) maken.
  maandag 15 juni 2009 @ 14:11:00 #62
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_70024433
Alle diabeteszwangere... Ik had bij de eerste zwangerschap wat vage klachten die leken op suiker en bij allebei megaveel vruchtwater (duidelijk teken van suiker). Ook de verhoogde kans was aanwezig gezien het feit dat mijn mams en haar zussen en mijn oma het ook allemaal hadden en sommige nog normale diabetes hebben. Een keertje losgeprikt bij de vk en netjes vierenhalf. De volgende morgen bijna onderuit dus gebeld en komen voor een dagcurve. Wat bleek ik had zeg maar omgekeerde suiker, mijn suiker was voor het eten rond de 4 en die zakte naarmate mijn eten verteerde zeg maar. Dus als ik bijna moest gaan eten werd ik naar en met die dagcurve bleek toen dat hij rond de 1,6 schommelde dus vanaf die tijd altijd zoet en bananen bij de hand gehad en nog een paar keer een soort van megaflauw gevoel gehad en het is niet zo erg geworden dat ik aan de tabletjes moest. Bij Eva (2e zwangerschap) heb ik het in mindere mate gehad maar ook omgekeerd.
pi_70024561
Linda, das wel ff schrikken. Gelukkig was er niks aan de hand. En je hebt super mooie echo foto´s! Die eerste is echt super leuk!

Miss Sly en Duchess, hoop dat jullie geen zwangerschapsdiabetes hebben hoor!

Stiemie, mag dat eigenlijk wel joh? Je mag toch zelf bepalen of je 4 of 6 weken vantevoren met verlof gaat? (tenzij je ziek bent, dan móet je 6 weken...)

Ik heb net alweer een uur of 3 liggen slapen. Pfff ben dat zo zat, heb echt het idee dat ik gewoon geen leven meer heb met al dat geslaap. Vind het echt niet normaal. Erwt, kom er nou uihuit!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  maandag 15 juni 2009 @ 14:14:41 #64
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_70024574
Sorry* Rocka, maar ik zeg ook alleen maar wat mij verteld is en wat ik zoal gelezen heb.

Ik loop momenteel 'dubbel', zowel bij de gyn als de vlos, nog vanwege dat flauwvallen. De eerste gyn was een botte vent die zoiets had van aha je bent te dik, er is suikerziekte in je familie en je prikt een keer te hoog DUS bereid je maar vast voor op zwangerschapssuiker. Nog even een dagcurve prikken om het te bewijzen. Een beetje die houding, heel vervelend. Nu heb ik een vrouwelijke (belgische) gyn en die is een stuk humaner.

Maar goed ik zat na de uitspraak van die vent ook behoorlijk in mijn piepzak en mijn verloskundige zei dat suiker in principe geen kwaad kan voor het kindje, zo lang de moeder haar suikerspiegel maar onder controle weet te houden.
Er zullen idd altijd uitzonderingen zijn, en dat jij er daar een van bent is natuurlijk heel vervelend voor jou, maar ik wou miss sly allen geruststellen dat het eenmalig prikken van een te hoge suiker niet betekent dat alle alarmbellen meteen moeten gaan rinkelen.

* en dit is een sorry in de zin van het spijt me, niet in de zin van 'sorry maar ik ben het er helemaal niet mee eens'. Ik zeg het er maar even bij want het kan anders misschien verkeerd overkomen.
  maandag 15 juni 2009 @ 14:19:12 #65
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_70024718
Tessie
  maandag 15 juni 2009 @ 14:23:02 #66
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_70024833
Linda, vreemde uitkomst (of eigenlijk geen) maar gelukkig was het niks ernstigs. En wat een leuke foto's heb je meegekregen!

Tssss Stiemie, wat een opmerking zeg Wat zei je? Mijn vent doet dat niet??

Jemig, diabetes lijkt inderdaad wel de nieuwste trend te worden hier...
  maandag 15 juni 2009 @ 14:23:11 #67
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_70024837
quote:
Op maandag 15 juni 2009 14:14 schreef tessie het volgende:
Stiemie, mag dat eigenlijk wel joh? Je mag toch zelf bepalen of je 4 of 6 weken vantevoren met verlof gaat? (tenzij je ziek bent, dan móet je 6 weken...)

Ik heb net alweer een uur of 3 liggen slapen. Pfff ben dat zo zat, heb echt het idee dat ik gewoon geen leven meer heb met al dat geslaap. Vind het echt niet normaal. Erwt, kom er nou uihuit!
Volgens mij moet dat in onderling overleg, 4 of 5 of 6 weken. Maar als je ziek wordt in de 6 weken voor je uitgerekende datum (dus ook een griepje oid) dan moet je verplicht 6 weken. Dus als de nood aan de man is....

En Tessie, ik kan het me wel voorstellen dat je het zat aan het worden bent. Ik zit nu zelf op het punt dat ik echt last begin te krijgen van de buik (niet meer lekker in bed kunnen liggen enzo) en het wordt vanaf nu alleen maar erger he....

Maar denk maar zo: het is alleen maar goed dat je nu zo veel kunt (moet) slapen, dan kun je alvast een beetje reserve opbouwen voor tijdens/na de bevalling. Want het is volgens mij een hele prestatie die er dan geleverd moet worden! Als ik dan van mijn moeder hoor dat zij eerst drie dagen weeen heeft gehad (met pauzes ertussen, telkens als de verloskundige kwam...) en dus geen oog heeft dichtgedaan, en daarna nog een bevalling van een halve dag.... Nou doe mij dan maar wat extra slaap van te voren hoor!
pi_70024923
quote:
Op maandag 15 juni 2009 11:47 schreef RockabeIIa het volgende:
goedgekeurd!

Co_OL, nee dat hoeft niet. Vanwaar deze gedachte?
Jeetje wat gaat het snel hier zeg

Vanwaar die gedachte, nou onze huidige vk doet de eerste echo altijd in het ziekenhuis. Omdat wij op 12 feb een mk hebben gehad tijdens de 11 weken echo mochten we nu eerder namelijk tussen 7 en 9 weken.

De eerste keer dat ik belde konden we pas op 2 juli en nadat me vriendin belde kon het toch 18 juni. Nou belde ze vandaag om de afspraak te verplaatsen naar een eerder tijdstip of naar een andere dag. Me vriendin natuurlijk helemaal over de rooie en die zei dus dat ze de eerste keer alleen maar in het ziekenhuis deden.

Nou heb ik even rond gebeld en zijn nu dus lekker overgestapt naar een andere vk en wat denk je het word gewoon op de praktijk gedaan
  maandag 15 juni 2009 @ 14:28:32 #69
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_70024984
het ligt er denk maar net aan Co_ol, en wat maakt uiteindelijk het verschil vraag ik me nu af? een echo in het ziekenhuis of een echo in de praktijk????
pi_70025129
Linda wat een geweldige foto van dat open bekkie Ik ben helemaal verliefd zeg, hoe krijgen ze het voor elkaar De andere foto's zijn natuurlijk ook hartstikke leuk joh!
En wat fijn dat er uiteindelijk niets aan de hand was. Wat zul je geschrokken zijn Ben je nu weer helemaal gerustgesteld?

Tess je lijf heeft het blijkbaar nodig...voorbereiding óp hé..? Wie weet wil Erwt dat je goed uitgerust bent voor als hij zich over een paar uurtjes aankondigt..? Het kan nog voor het strippen...!

Oh trouwens, ik heb steeds meer pijn zo in het gebied van mijn stuitje, net of een zenuw bekneld zit en vanuit mijn heupen straalt het uit naar mijn liezen. Is dat bandenpijn of bekkenpijn? En is dit nou gewoon de fase waarin dit normaal is of moet ik even opletten? Het is trouwens wel erg lastig lopen met die pijn en dan aan de voorkant van mijn lijf harde buiken en een baby die op mijn blaas trappelt
Als ik met Juup weg ben loop ik steeds verder achter hem omdat hij vergeet dat ik niet zo snel meer kan en hij heeft altijd haast Ik moet er wel om lachen eik Eer hij aan mijn tempo gewend is is de baby er al lang

BE en McLaura, wat handig dat jullie zelf thuis konden prikken! In principe had ik dat ook gekund, ik heb ooit een tijd mijn suiker moeten meten en ik heb al die spulletjes nog in huis. Maar helemaal niet aan gedacht om dat met het ziekenhuis te overleggen.... Nou ja zo meteen is het achter de rug en gelukkig is het ziekenhuis maar 15 min. rijden met de auto En wie weet ga ik gelijk even shoppen Grote Prenatal in de buurt
#geen
pi_70025265
quote:
Op maandag 15 juni 2009 14:33 schreef DuchessX het volgende:
Linda wat een geweldige foto van dat open bekkie Ik ben helemaal verliefd zeg, hoe krijgen ze het voor elkaar De andere foto's zijn natuurlijk ook hartstikke leuk joh!
En wat fijn dat er uiteindelijk niets aan de hand was. Wat zul je geschrokken zijn Ben je nu weer helemaal gerustgesteld?
Naja, bij mij hebben ze ook wat testen gedaan, maar de uitslag daarvan zou pas na het weekend komen, dus die krijg ik ergens deze week in de bus. Aan de baby en placenta hebben ze alles gecontroleerd wat er te controleren viel zo ongeveer en daar was niks te bekennen. Een klein buikje, maar niks zorgwekkends verder. Ze weegt nu trouwens 729 gram. (Ik vertel het m'n vriend altijd in pakjes salami, omdat hij nooit precies kan inschatten hoeveel het is. Dus ze weegt nu al 4! pakjes salami )

En Erwt..kom je buiten spelen? Mama wil je graag bewonderen! en wij hier stiekem ook!

Duchess, shop ze!
Lotte!
Noah!
  maandag 15 juni 2009 @ 14:39:52 #72
100412 mefke79
komt goed!
pi_70025364
quote:
ca.ra: Maar als je ziek wordt in de 6 weken voor je uitgerekende datum (dus ook een griepje oid) dan moet je verplicht 6 weken
ehm..nee, niet als het niet zwangerschapsgerelateerd is, toch? Ik geloof dat ik daar laats nog eens een discussie over had met Diaan73 (die het zou moeten kunnen weten dacht ik zo). Enja, griep kan je dan nog onder zwangergerelateerd gooien, maar een gekneusde enkel eigenlijk niet. Ik vroeg het juist omdat ik 'bang' was dat ze mij eerder in verlof wilden hebben...

en over die zwangerschapsdiabetes, ik weet er toevallig wat meer van omdat ik in die hoek werk, maar ik ben geen expert. De diabetesvereniging en een vk (en zeker een diabetesverpleegkundige) lijken me wel expert, dus daarom verwees ik daar ook naar. Voor zover ik weet hoeft het geen gevolgen voor je kindje te hebben als je maar onder controle blijft. Wisselende glucosewaarden zijn sowieso niet goed, ook niet voor jezelf en natuurlijk pikt je kindje daar wat van mee, vandaar dat ze het graag in de gaten houden.

oja, en dames die wel zwdiabetes hebben, vraag even goed na bij je verzekering of je die prikmaterialen vergoed krijgt. Het zou zonde zijn als je ze zelf ging betalen, tis best duur. Al weet ik ook dat lang niet elke verzekeraar ze vergoed omdat het 'maar' een tijdelijke conditie is.
pi_70025392
Het stomme is ook dat het slapen dus gewoon ook niet helpt voor een uitgerust gevoel, ik ben gewoon de hele tijd echt moe, en soms dus zo moe dat ik echt moet slapen. En als ik weer wakker word, ben ik nog steeds moe. Ik ga er maar vanuit dat ik als ik moet bevallen door de adrenaline energie ga krijgen ofzo, want anders weet ik echt niet hoe het moet, als ik nu niet eens een dag door kan komen zonder minimaal 2 keer slapen tussendoor.
pi_70025437
Mefke, voor zover ik het steeds begrepen hebt, maakt het niet uit waarom je ziek bent. Of dat nu idd een griepje of een gekneusde enkel is, of ietse wat wel door je zwangerschap komt, je moet dan 6 weken vantevoren met verlof....
pi_70025439
Linda, wat een eng verhaal zo Gelukkig doet je beeb het nog goed En heb je supertoffe echofoto's meegekregen

Duchess, stuitje wijst volgens mij op bekkenpijn. Heel vervelend! Ik heb het al vanaf 20 weken ofzo Gewoon rustig aandoen, tenzij je het echt de hele dag door hebt. (bij mij bv vooral na rare houdingen, of na veel lopen ofzo)

Hmmm, suikercurves. Heb ik nog helemaal niks over gehoord, da's ook wel weer raar. toch maar even vk bellen zo

In het kader van verzin-je-eigen-mijlpaal, het is nog maar 40 dagen tot m'n uitgerekende datum

Oh en ik had het al gemeld op 't downtimeforum, maar toch nog even hier: volgens mij is m'n beeb ingedaald M'n maagzuur is weg en m'n navel is terug En ik loop nu echt als Donald Duck, waggelend met kont naar achter. Ahhh zo charmant

Tessie, je lijf wil gewoon rust hebben voor de bevalling Dat zal het zijn
  maandag 15 juni 2009 @ 14:45:37 #76
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70025529
quote:
Op maandag 15 juni 2009 14:07 schreef McLaura het volgende:

[..]

Hier ook, ik kreeg gelijk een heel pakket stripjes, naaldjes, meter enz, en moet 1 keer in de week de waarden van 2 dagen doormailen. Ik moet dus 2 keer in de week een 7punts curve (nuchter, na ontbijt, voor lunch, na lunch, voor avondeten, na avondeten, voor het slapen) maken.
Ja, maar dat is omdat je suiker hebt/er tegenaanzit toch?

Bij mij was het puur de suikertest en de meeste meiden moeten daarvoor naar het ziekenhuis zo te zien...
  maandag 15 juni 2009 @ 14:47:13 #77
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_70025583
tessie

het lijkt me idd naar om zo moe te zijn, maar aan de andere kant, liever nu en dan wat fitter als de baby er is, dan andersom. hoe stom het ook klinkt zo!

diabetesdames, hopelijk valt het bij jullie en jullie beebs allemaal mee!
innepin! nog 40 dagen! Geweldige mijlpaal!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 15 juni 2009 @ 14:49:57 #78
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70025675
quote:
Op maandag 15 juni 2009 14:25 schreef Co_OL het volgende:
Nou heb ik even rond gebeld en zijn nu dus lekker overgestapt naar een andere vk en wat denk je het word gewoon op de praktijk gedaan
Niet elke VK praktijk heeft een echo apparaat... bij de mijne hebben ze er dus geen een en dus zijn alle echo's in het ziekenhuis. Dat is dus het enige verschil. Tenzij je doorverwezen wordt naar het ziekenhuis voor een echo, maar dan kijken ze ook gelijk anders dan een vk doet.
  maandag 15 juni 2009 @ 14:56:20 #79
100412 mefke79
komt goed!
pi_70025909
Tessie, je had gelijk!
UWV site: Ziektedagen die meetellen voor het verlof
Bent u ziek in de periode van 6 weken vlak voor uw vermoedelijke bevallingsdatum en nog voordat uw zwangerschapsuitkering is begonnen? Dan tellen deze ziektedagen mee als zwangerschapsverlof. Uw verlof is hierdoor eerder afgelopen. Het maakt niet uit of uw ziekte te maken heeft met uw zwangerschap of een andere oorzaak heeft.

Wat ik alleen nog even niet snap...als je nou 1 dag ziek bent, mag je dan nog terug komen? Of moet je dan meteen met verlof? (en mag je dus niet terugkomen om even je werk af te maken...). Nou kan ik deze regel sowieso wel ontduiken indien nodig,want ik kan er voor kiezen om een vrije dag te nemen. Maar Stiemie, voor jou is dit dus dan wel gunstig...(als je zou willen natuurlijk)
  maandag 15 juni 2009 @ 15:08:18 #80
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70026341
Ja, zo had ik het dus ook altijd begrepen idd.

Voor 1 zo'n dag zou ik een vrije dag in leveren trouwens.
Dat ga ik ook doen als ze gaan zeggen dat die 2 uurtjes minder op mijn lange dagen betekenen dat ik eerder met verlof zal moeten, als ik het van mijn vrije uren doe dan kost het me 5x4 uur = 20 uur voor mijn verlof en dan hou ik 2 weken van 20 u na mijn verlof.
  maandag 15 juni 2009 @ 15:09:33 #81
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_70026392
Geen idee hoe het precies zit Mefke. Ik was sowiezo van plan om de 6 weken te nemen, dus daar heb ik me verder niet op ingelezen. Maar er zijn vast wel andere '4-weken-dames' op het forum!
  maandag 15 juni 2009 @ 15:12:58 #82
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70026520
Ik denk dat het ook van je werkgever (en verzekeraar) af hangt... die betalen liever geen ziektekosten als ze het aan het UWV kunnen overdragen.
  maandag 15 juni 2009 @ 15:16:57 #83
100412 mefke79
komt goed!
pi_70026674
ja, die uwv uitkering....hier was HRM vergeten te melden aan mijn leidinggevende dat je die uitkering krijgt. En dus dachten ze dat mijn vervanging van het budget af zou moeten...niet dus...hopelijk krijg ik dus toch een vervanger..
  maandag 15 juni 2009 @ 15:33:36 #84
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_70027259
Tessie vervelend zeg dat je zo moe bent. Wel lekker dat je nu nog zo veel ongestoord kan bijslapen. Gewoon lekker van genieten joh!

Over mijn verlof: Ik mag zelf ook voor 6 weken van tevoren kiezen hoor, maar gezien de situatie is dat gewoon echt niet verstandig om te doen helaas. Gelukkig heb ik nog wel zo'n stuk of 10 vrije dagen dus misschien dat ik die dan allemaal op kan nemen om zo toch eerder met verlof te kunnen tipte mijn collega net die over de vrije dagen gaat Zou wel erg fijn zijn want ik keek al best naar de datum uit zeg maar.

Kersjes ik was te verbaasd over de opmerking van de dokter. Ze heeft uiteindelijk beide testen gedaan en toen ik belde over de uitslag heb ik nog wel even gezegd dat ik dus gelijk had over die onnodige geslachtsziektetest
  maandag 15 juni 2009 @ 15:43:19 #85
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70027573
Ik snap alleen niet zo goed wat het verschil is tussen met 36 eruit of vakantiedagen opnemen stiemie.
Nou ja goed, gaat me ook niks aan eigenlijk.

En ja, ik snap dat van die dokter eigenlijk wel. Ok, het kan wat minder lomp gebracht, maar ik denk dat je de vrouwen niet de kost wil geven die zeggen wat jij zei en die toch wél belazerd zijn en met iets opgescheept werden. Voor de behandeling is het dan wel handig om te weten. Zeker als je zwanger bent.
pi_70027644
Wat is er een boel geschreven weer zeg

Ik ben wel weer een beetje bijgelezen, maar weet echt niet meer wat ik allemaal gelezen heb De paar dingen die ik wel onthouden heb:

Rio gefeliciteerd met je dochter!

Linda fijn dat er toch niks ergs aan de hand was! En mooie echoplaatjes!!

Miss sly nog maar 3,5 dag ipv 4 dagen, scheelt toch weer Hopelijk valt het mee met de suiker!

klaagmodus
Ik hou vocht vast sinds vrijdag.. En ik ben sinds vrijdag ook ineens heel erg benauwd.. En ik lek al meer melk.. En ik heb al meer last van maagzuur.. En ik slaap al beroerder.. En daardoor ben ik zo vreselijk moe.. En ik heb nog steeds telkens bekkenpijn.. En ik ben het gewoon even zat
/klaagmodus
  maandag 15 juni 2009 @ 15:51:20 #87
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_70027852
BE ik snap dat het er niet duidelijker op wordt zo, maar ik kan echt nog niet meer vertellen op een openbaar forum, maar wilde toch even mijn teleurstelling kwijt Je hebt dus pm

Ik begreep van de dokter ook wel dat ze die test wilde doen hoor, maar de manier waarop ze het bracht vond ik wel wat...ehm lomp. Leek bijna alsof het haar zelf was overkomen ofzo. Als ze het iets anders gebracht had, was het al heel anders overgekomen natuurlijk.

Chan dat kan toch gewoon dat je het er soms even helemaal mee gehad hebt!
pi_70029183
Channeke vervelend hoor. Gewoon lekker even een baaldagje inlassen.

Linda wat een schrik maar wel fijn dat er uiteindelijk niets aan de hand was, of nouja fijn, nu weet je nog niets natuurlijk... maar fijn dat het in elk geval niets ernstigs is. En leuk van je echo, mooie plaatjes heb je meegekregen

Bar met gedraaide beeb doen ze het weer tegelijk mijn meiske is ook weer gedraaid. Dit keer met dr hoofd naar boven. En ze ligt flink hoog au onder mn ribboog zeg maar

Tessie ik hoop echt dat Erwt zich snel aandient. Chell moet gewoon gelijk krijgen met haar voorspelling

Innepin woehoee! 40 dagen nog maar!

En nu vergeet ik vast weer van alles en nog wat, suikervrij dr op dan maar voor al wie wil
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 15 juni 2009 @ 16:26:10 #89
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_70029209
Tessie, ik heb dat de vorige keer gehad, ik was op het eind zo verschrikkelijk moe. 's Nachts kon ik haast niet slapen en overdag werd ik het huis uit gedrild. Leuk hoor, als er groot onderhoud gepleegd wordt in en om de flat tijdens je zwangerschapsverlof
Ik maaktge me zorgen hoe ik het allemaal zou moeten gaan trekken, zo'n zware lichamelijke beproeving als een bevalling toch kan zijn. Maar... het is allemaal goedgekomen hoor! Ondanks dat de meeste vrouwen toch allesbehalve fit van start gaan en het veel energie vergt, de oergevoelens en instincten krijgen op een gegeven moment de overhand. En hoe lang of kort het ook duurt, hoe zwaar het ook kan zijn, je gaat het redden, echt waar En vervolgens zorgt de adrenaline ervoor dat je als alles achter de rug is alleen nog maar klaarwakker kan liggen staren naar je pasgeboren wondertje en dus alsnog niet slaapt

Chan, soms zit het allemaal gewoon even tegen. Hopelijk voel je je gauw weer wat lekkerder
pi_70029447
Chan
Lotte!
Noah!
pi_70029683
He Chan, zo naar al die kwaaltjes

Kersjes, dat is nog irritanter, als je dan door het lawaai niet eens kan slapen. Daar heb ik gelukkig geen last van. En idd, ik probeer er maar op te vertrouwen dat het met de bevalling wel goedkomt.... Ik hoop gewoon dat die moeheid daarna wel over gaat. Ik bedoel, ik snap best dat je dan snachts vaak wakker bent om te voeden enzo, maar deze vermoeidheid is toch wel heel anders....
pi_70029757
Chan, bah, Klaag maar lekker een eind weg hoor! Het zou fijn zijn als je pijnen en vervelendheden er ook mee zouden vertrekken!

Tessie, hou vol he, je hoeft nog maar even! Je kan al snel gaan genieten van je kleine baby!

Ik heb ook van die potten Hak-Verwen fruit gekocht Nou, dat gaat er wel in hoor!
En verder ook boullion en crackers gekocht, bedankt dus!
pi_70029773
ik kom me hier voorzichtig melden
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
  maandag 15 juni 2009 @ 16:45:01 #94
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_70029875
Rio, gefeliciteerd met je dochter!

@Rocka, wat fijn dat alles goed was bij de VK.

Miss_Sly & Innepin: wat fijn dat jullie bijna verlof hebben!!! heerlijk vooruitzicht...

@Linda: wat een naar verhaal over je spoedopname in het ziekenhuis... maar wel onwijs mooie echo's!

@Tan, het slapen gaat hier erg wisselend, als ik vrij ben, kan ik langer blijven liggen en ben ik iets beter uitgerust, maar ben wel iedere nacht veeeeel en vaak wakker... dus best vervelend...
ben nu ook net thuis, en heel erg moe, maar verzet me ertegen, wil namelijk nu niet slapen, want ben zo bang dat ik van8 weer niet goed slaap...
(en dan morgenochtend nog meer moe ben etc etc).

@Chan; een knuffel voor de kwaaltjes...

En natuurlijk flowerbox welkom!!!!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  maandag 15 juni 2009 @ 16:45:26 #95
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70029893
flowerbox, wat leuk! Hoe ver ben je, denk je? Gefeliciteerd!
pi_70029908
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:42 schreef flowerbox het volgende:
Gefeliciteerd!!!

Hoe ver ben je?!
pi_70029953
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:42 schreef flowerbox het volgende:
heey wat tof! gefeliciteerd

hoe ver enzo?

Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 15 juni 2009 @ 16:47:59 #98
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_70029980
Flowerbox, hartelijk gefeliciteerd en welkom hier
Hoe ver ben je?

Tessie, ik wil niet lullig doen, maar....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het hoort erbij, maar het feit dat je je kindje hebt maakt natuurlijk een hele hoop goed straks!
  Moderator maandag 15 juni 2009 @ 16:50:29 #99
5428 crew  miss_sly
pi_70030059
flowerbox, gefeliciteerd

linda, wat eng allemaal en wat goed dat alles toch in orde was. En mooie echo's!

tessie het is ook niet leuk zo allemaal op het laatst. Nog effies en dan is Erwtje bij je!
  maandag 15 juni 2009 @ 16:54:11 #100
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_70030213
Flowerbox gefeliciteerd Hoever ben je nu?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')