quote:Op maandag 15 juni 2009 11:47 schreef innepin het volgende:
Rio, gefeliciteerd met India!
[..]
Dankjewel voor je uitgebreide reactie LauraDe diëtiste is er wel iets uitgebreider op ingegaan dan "pech met hormonen" hoor, ik had het even héél beknopt samengevat voor hier (dat het dus in mijn geval niet komt door overgewicht of erfelijkheid). Het risico op latere diabetes is mij ook verteld, ik ben dan ook van plan om bij een diëtiste te blijven lopen na mijn zwangerschap.
Ik ben verder niet gestresst hoor! Ik zit wel mezelf gek te maken met alle lekkere dingen die ik zo graag zou willen etenAlleen al m'n rituele kop thee met suiker....
(geen gebrek aan zelfmedelijden hier
)
Lief dat je de moeite hebt genomen om zo'n uitgebreide reactie te typen
quote:Op maandag 15 juni 2009 11:51 schreef Sorbootje het volgende:
Oh zijn we alweer zover!![]()
net gesprek met collega:
Collega: Ik vind zwangere vrouwen, ja jou niet hoor, altijd zo'n mooie uitstraling hebben
Ik:Ik niet??
Collega: Nee, ik zie jou als collega, niet als lustobject.
Ik:
oh dan ben ik vast in de war met iemand andersquote:
Heb vandaag voor de derde keer in één week de helpdesk moeten bellen op mijn werk omdat ik mijn wachtwoord vergeten ben... dus ja inderdaadquote:Op maandag 15 juni 2009 11:59 schreef Ca.ra het volgende:
hihihi Sorbootje *mompelt iets met verweekte hersendelen*
Je krijgt denk ik een verwijsbrief mee om bloed te laten prikken en dan kijken ze daar ook na. Dus als je het niet meld is het ook niet zo heel erg.quote:Op maandag 15 juni 2009 12:35 schreef Vlindur het volgende:
En ik moet ook niet vergeten te melden dat ik 0-Negatief ben. Want dan moet ik iets met een Rhesus factor toch?
Dat maakt ook niets uit. Vragen ze ook niet na.quote:Op maandag 15 juni 2009 12:43 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Vriendlief weet niet wat voor bloedgroep hij heeft
Oh ok. Ik wacht het wel af dan.quote:Op maandag 15 juni 2009 12:43 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Dat maakt ook niets uit. Vragen ze ook niet na.
er zijn heel veel mensen die dat niet weten dus dat geeft niet zoquote:Op maandag 15 juni 2009 12:43 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Mijn vriend weet niet wat voor bloedgroep hij heeft
Je krijgt sowieso nog een keer een bloedtest. Maar melden kan nooit kwaad. In "mijn" ziekenhuis laten ze ALTIJD prikken, ze mogen er simpelweg niet vanuitgaan dat de vader inderdaad de vader is, dus ook al heeft Bert dezelfde bloedgroep, ik moest toch een spuit toen bij Ruben.quote:Op maandag 15 juni 2009 12:35 schreef Vlindur het volgende:
Miss, klote dat je glucose niet goed is! Hoop morgen op beter nieuws voor je. Nog 3.5 dag werken is dan wel weer super nieuws!![]()
Stiemie, balen dat je langer door moet zegdat sucks! Ben je dan straks ook langer thuis? Of telt dat dan niet door?
Ik voel me waardeloos, Ik eet mega slecht omdat er simpelweg niks in past en voel me nu zo slapjes en suf en flauwMoet donderdag voor het eerst naar de vlos, ik zal het dan wel aangeven, ik zou niet weten wat ik er aan kan doen
![]()
En ik moet ook niet vergeten te melden dat ik 0-Negatief ben. Want dan moet ik iets met een Rhesus factor toch?
Ok, straks ff kopen dan, moet toch nog boodschappen doen. Bedankt!quote:Op maandag 15 juni 2009 13:00 schreef mefke79 het volgende:
Vlindur: tip van de dag...ik heb geleefd op droge crackers (van die toast dingen, die eenhapskrengen) en drinkbouilon. Dan krijg je wel wat binnen, maar is het niet te zwaar zeg maar.
Hee slytje jij ook alquote:Op maandag 15 juni 2009 12:05 schreef miss_sly het volgende:
Ik kreeg net een telefoontje van de vk: bloeduitslag niet goed, verhoogde glucose
Morgen dus een curve laten prikken (nuchteer melden, duikerdrankje drinken en uur later laten prikken). Hoop dat het niets is, zo jammer als de laatste weken dan nog in het teken van opletten staan.
Jij hebt het ook pas zo laat, innepin? Wordt dat niet meestal al vroeger geconstateerd?
Nou ja, het betekent wel nog iets minder werken, want morgen ben ik dus never nooit niet op tijd
Nog 3,5 dag
quote:Op maandag 15 juni 2009 13:16 schreef DuchessX het volgende:
Ben ik weerNu alleen nog een keer om 15.00 glucose laten prikken en dan klaar
Wel een gedoetje zeg dat op en neer rijden naar het ziekenhuis
De hele wachtkamer zat net trouwens vol toen ik aankwam, maar ik denk omdat ik vanwege glucose kwam dat ik eerder geholpen werd want ik mocht naar binnen terwijl er minimaal nog 15 andere wachtenden waren
Woensdag weer naar gyn, dan de uitslag. Hopelijk geen diabetes
Mijn oma had het in ernstige mate en mijn vader heeft nu een lichte vorm
Maar ja net als onze Miss
al zegt: alles voor mijn meisje
Dan nog maar een aantal weken op dieet ofzo.
Miss: balen hé, ik hoop dat we het allebei niet hebben![]()
quote:[b]Op maandag 15 juni 2009 13:26 schreef Stiemie het volgende:[/b
Huup subtiel zeg waarom ze de bloedgroep van de vader niet hoeven te wetenIk was laatst naar de dokter omdat ik bang was voor een schimmelinfectie. Begon ze ook over meteen maar testen op geslachtsziektes. Dus ik zei al: lijkt me overbodig want 13 juni zijn we 10 jaar samen
Zegt ze doodleuk: "Oh maar juist tijdens de zwangerschap gaan er veel mannen vreemd" Nou ja zeg!
Wat lief, maar je hoeft je toch niet schuldig te voelen! Wees blij mens!quote:Op maandag 15 juni 2009 13:25 schreef DaviniaHR het volgende:
Miss sly, balen van je suiker, maar wellicht valt het mee
Stiemie, nog even voor jou een
kersjes, fijnd at de buikpijn minder is, jammer van de bijwerkingen...![]()
![]()
het is zooooo gezellig die mini-plopjes!
![]()
![]()
![]()
![]()
zwijmel, zwijmel, zucht
ben ik trouwens heel hormonaal als ik me dan schuldig voel t.o.v. vlindur die net zo ver is, en die nog niets voelt?
wel balen dat je je niet goed voelt. mss doet een enkel dropje wel wonderen, als je een lage bloeddruk hebt, iig. anders, we zijn bijna bij 12 wk, das trimester 2!
quote:Op maandag 15 juni 2009 12:25 schreef Ca.ra het volgende:
Bij mijn weten ontstaat zwangerschapsdiabetes meestal tussen de 24 en 28 weken, maar het kan voor het kindje weinig kwaad, zeker als het tijdig (als in een aantal weken voor de bevalling) ontdekt wordt en bijgestuurd dmv dieet of medicatie.
No problem, ik weet er zelf één en ander van en dan ben ik graag wat uitgebreider..... En bijna even lang zwanger zijn schept een bandquote:Op maandag 15 juni 2009 11:47 schreef innepin het volgende:
Rio, gefeliciteerd met India!
[..]
Dankjewel voor je uitgebreide reactie LauraDe diëtiste is er wel iets uitgebreider op ingegaan dan "pech met hormonen" hoor, ik had het even héél beknopt samengevat voor hier (dat het dus in mijn geval niet komt door overgewicht of erfelijkheid). Het risico op latere diabetes is mij ook verteld, ik ben dan ook van plan om bij een diëtiste te blijven lopen na mijn zwangerschap.
Ik ben verder niet gestresst hoor! Ik zit wel mezelf gek te maken met alle lekkere dingen die ik zo graag zou willen etenAlleen al m'n rituele kop thee met suiker....
(geen gebrek aan zelfmedelijden hier
)
Lief dat je de moeite hebt genomen om zo'n uitgebreide reactie te typen
als je weet dat hier nu een paar meiden zitten die daar mee zitten, dan kun je het iig iets anders brengen.quote:Op maandag 15 juni 2009 13:57 schreef RockabeIIa het volgende:
Ja en dus? Dan maar niet tactvol. Moet overal een strikje met een mooi papiertje om heen?
Het liefste wel natuurlijk, maar het leven leukerquote:Op maandag 15 juni 2009 13:57 schreef RockabeIIa het volgende:
Ja en dus? Dan maar niet tactvol. Moet overal een strikje met een mooi papiertje om heen?
Uh ja, iedereen houdt er iets aan over, namelijk een aanzienlijke kans zelf diabeet (zwangerschaps en/of ouderdoms) te worden. Of heb jij er nog iets aan overgehouden Rocka? Ik ben maar een half-expertquote:Op maandag 15 juni 2009 13:43 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
ik wil niemand angstig maken maar ik heb wel dergelijk iets overgehouden aan het feit dat mijn moek diabetes had ontwikkeld in haar zwangerschap. Ik vind het daarom ook altijd erg dom en niet te vergeten pijnlijk om op fora te lezen of van niet-experts te horen dat het voor het kindje weinig kwaad kan...
Hier ook, ik kreeg gelijk een heel pakket stripjes, naaldjes, meter enz, en moet 1 keer in de week de waarden van 2 dagen doormailen. Ik moet dus 2 keer in de week een 7punts curve (nuchter, na ontbijt, voor lunch, na lunch, voor avondeten, na avondeten, voor het slapen) maken.quote:Op maandag 15 juni 2009 14:01 schreef Brighteyes het volgende:
Wat ben ik trouwens blij dat ze hier in Gouda het systeem hebben dat je thuis mag prikken voor een dagcurve. Dat scheelt zo veel gedoe en tijd met heen en weer rijden.
Volgens mij moet dat in onderling overleg, 4 of 5 of 6 weken. Maar als je ziek wordt in de 6 weken voor je uitgerekende datum (dus ook een griepje oid) dan moet je verplicht 6 weken. Dus als de nood aan de man is....quote:Op maandag 15 juni 2009 14:14 schreef tessie het volgende:
Stiemie, mag dat eigenlijk wel joh? Je mag toch zelf bepalen of je 4 of 6 weken vantevoren met verlof gaat? (tenzij je ziek bent, dan móet je 6 weken...)
Ik heb net alweer een uur of 3liggen slapen. Pfff ben dat zo zat, heb echt het idee dat ik gewoon geen leven meer heb met al dat geslaap. Vind het echt niet normaal. Erwt, kom er nou uihuit!
Jeetje wat gaat het snel hier zegquote:Op maandag 15 juni 2009 11:47 schreef RockabeIIa het volgende:goedgekeurd!
Co_OL, nee dat hoeft niet. Vanwaar deze gedachte?
Naja, bij mij hebben ze ook wat testen gedaan, maar de uitslag daarvan zou pas na het weekend komen, dus die krijg ik ergens deze week in de bus. Aan de baby en placenta hebben ze alles gecontroleerd wat er te controleren viel zo ongeveer en daar was niks te bekennen. Een klein buikje, maar niks zorgwekkends verder. Ze weegt nu trouwens 729 gram. (Ik vertel het m'n vriend altijd in pakjes salami, omdat hij nooit precies kan inschatten hoeveel het is. Dus ze weegt nu al 4! pakjes salamiquote:Op maandag 15 juni 2009 14:33 schreef DuchessX het volgende:
Linda wat een geweldige foto van dat open bekkie![]()
![]()
Ik ben helemaal verliefd zeg, hoe krijgen ze het voor elkaar
![]()
De andere foto's zijn natuurlijk ook hartstikke leuk joh!
En wat fijn dat er uiteindelijk niets aan de hand was. Wat zul je geschrokken zijnBen je nu weer helemaal gerustgesteld?
ehm..nee, niet als het niet zwangerschapsgerelateerd is, toch? Ik geloof dat ik daar laats nog eens een discussie over had met Diaan73 (die het zou moeten kunnen weten dacht ik zo). Enja, griep kan je dan nog onder zwangergerelateerd gooien, maar een gekneusde enkel eigenlijk niet. Ik vroeg het juist omdat ik 'bang' was dat ze mij eerder in verlof wilden hebben...quote:ca.ra: Maar als je ziek wordt in de 6 weken voor je uitgerekende datum (dus ook een griepje oid) dan moet je verplicht 6 weken
Ja, maar dat is omdat je suiker hebt/er tegenaanzit toch?quote:Op maandag 15 juni 2009 14:07 schreef McLaura het volgende:
[..]
Hier ook, ik kreeg gelijk een heel pakket stripjes, naaldjes, meter enz, en moet 1 keer in de week de waarden van 2 dagen doormailen. Ik moet dus 2 keer in de week een 7punts curve (nuchter, na ontbijt, voor lunch, na lunch, voor avondeten, na avondeten, voor het slapen) maken.
Niet elke VK praktijk heeft een echo apparaat... bij de mijne hebben ze er dus geen een en dus zijn alle echo's in het ziekenhuis. Dat is dus het enige verschil.quote:Op maandag 15 juni 2009 14:25 schreef Co_OL het volgende:
Nou heb ik even rond gebeld en zijn nu dus lekker overgestapt naar een andere vken wat denk je het word gewoon op de praktijk gedaan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het hoort erbij, maar het feit dat je je kindje hebt maakt natuurlijk een hele hoop goed straks!.... met gevoel voor drama....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |