quote:Op donderdag 11 juni 2009 19:35 schreef belsen het volgende:
[..]
Wie staan er dit weekend in de Arena?
Ja, zo'n drie vragen per dag.quote:Op donderdag 11 juni 2009 20:49 schreef cafca het volgende:
Hee, leuk, een muziekquiz!
Nee, die zijn niet Amerikaans en die ben ik in 1995 al uit het oog verloren.quote:Op donderdag 11 juni 2009 21:17 schreef PrinceCharles het volgende:
oasis?
De zanger van Green Day heeft wel ooit een blauwe maandag in deze band gespeeld.quote:Op donderdag 11 juni 2009 21:33 schreef ScottTracy het volgende:
Greenday?
uhuhquote:
Nee, het hoofdgenre is de betere punkrock.quote:Op donderdag 11 juni 2009 21:39 schreef schaap001 het volgende:
The Posies?
quote:Op donderdag 11 juni 2009 21:50 schreef schaap001 het volgende:
Rancid?
Dat doe ik bij heel veel bands die onder dat genre worden geplaatst niet.quote:Op donderdag 11 juni 2009 22:24 schreef brother52 het volgende:
En bij Rancid denk ik ook niet echt aan punkrock
Hij heeft een paar weken meegespeeld toen Green Day niet meer zo liep, maar ging toen toch terug. Heeft ondertussen wel meegeschreven aan Radio, wat eigenlijk het 'doorbraaknummer' werd van de tweede EP. Daarna heeft Rancid Lars Frederiksen aangetrokken als tweede zanger/gitarist.quote:Op donderdag 11 juni 2009 22:24 schreef brother52 het volgende:
Die gast van Green Day had het aanbod om bij Rancid te komen spelen toch afgeslagen?
En bij Rancid denk ik ook niet echt aan punkrock
The Offspring zijn toch echt wel punk hoor!quote:Op donderdag 11 juni 2009 22:32 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat doe ik bij heel veel bands die onder dat genre worden geplaatst niet.
Ah, weer wat geleerdquote:Op donderdag 11 juni 2009 22:36 schreef belsen het volgende:
Hij heeft een paar weken meegespeeld toen Green Day niet meer zo liep, maar ging toen toch terug. Heeft ondertussen wel meegeschreven aan Radio, wat eigenlijk het 'doorbraaknummer' werd van de tweede EP. Daarna heeft Rancid Lars Frederiksen aangetrokken als tweede zanger/gitarist.
Ik ken eigenlijk alleen de ska dingen van Rancid en dat vind ik niet echt veel voorstellen.quote:En ja, Rancid ging in de goede tijd wel over de punkrock heen, ja, maar als ik 'punkrock, ska, reggae, hardcore' had gepost, dan was het denk zo geraden.
Tijd om dan eens wat van deze band te gaan luisteren, want het merendeel van de nummers is toch echt de betere punkrock. Ze spiegelen zichzelf graag aan The Clash en daar zit ook wel een kern van waarheid in. Life won't wait is bijvoorbeeld hun Sandanista! met evenveel rare experimenten als The Clash zou doen. Rancid (de S/T uit 2000) is dan weer een pure en (h)eerlijke hardcoreplaat. Maar de laatste tijd is het vuurtje wel een beetje uit de band.quote:Op donderdag 11 juni 2009 22:42 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ah, weer wat geleerd![]()
[..]
Ik ken eigenlijk alleen de ska dingen van Rancid en dat vind ik niet echt veel voorstellen.
Zou kunnen, met Richard Ashcroft dan rechtsachter.quote:Op donderdag 11 juni 2009 23:03 schreef knars het volgende:
Het doet me wat denken aan The Verve, die zien er ook zo fris uit.
Precies, maar die kerel links ziet er weer een stuk jonger uit dan ik bij The Verve vind passen.quote:Op donderdag 11 juni 2009 23:11 schreef belsen het volgende:
[..]
Zou kunnen, met Richard Ashcroft dan rechtsachter.
quote:"" is a song by the Australian rock band
, featured on their 2003 album
. It was the first single from the album, released in 2003 in Australia and the UK, and in 2004 in the United States. The song is often cited for similarities to Iggy Pop's "Lust for Life" and The White Stripes's "Screwdriver". However, the beat has been found to have been common in numerous 60s' Motown songs, including "I'm Ready For Love" by Martha And The Vandellas and "You Can't Hurry Love" by The Supremes.
quote:De dochter van de Amerikaanse zangeres en actriceen zanger
,
, wil zich laten ombouwen tot man.
Chastity Bonoquote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:12 schreef brother52 het volgende:
Dat moet dan de dochter van Sonny en Cher zijn. Geen idee hoe ze heet.
quote:
inderdaad.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:30 schreef schaap001 het volgende:
oude Prong foto?
Hij speelt nog wel mee op het laatste album maar is er op het podium niet meer bij.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:30 schreef bartrid het volgende:
Jason Newsted speelt toch geen bas meer bij ze?
correct!quote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:36 schreef belsen het volgende:
Neurotic Outsiders.
quote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:58 schreef schaap001 het volgende:
Joan Jett volgens mij
quote:In Great Britain,was recognised as a progenitor of the punk rock scene, and several of his singles became hits. "
" reached Number 11 in the UK pop charts, and its follow-up, the instrumental "
", made Number 5 in late 1977. "
" was a version of Jamaican musician Earl Zero's reggae song "None Shall Escape the Judgment"; Zero was credited as co-writer on
's later versions of the track.
Knap hoor!quote:Op vrijdag 12 juni 2009 12:14 schreef ranja het volgende:
Jonathan Richman? Egyptian Reggae?
quote:You raise yourself up to the higher degree
And look down in disguise at our misery
You're no better than your enemy
But it's easy to hate what you just can't be
Don't deny the fact that you're a mortal man
You can't escape from death when it's close at hand
Don't sit upon a pedestal and raise your voice
If you're to deaf to listen to the people choice
quote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:22 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Zegt mij niet veel...
Heb hem opgezocht, want hij kwam me niet bekend voor. Terecht, want ik heb niets van en met deze band. Vraag me af of dit echt zo'n bekend nummer is....quote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:36 schreef ranja het volgende:
Mark moet 'm kennen. Maar ja. Logisch dat je zoveel vragen mist.
Was Prong populair??? Niet in mijn contrijen.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 15:52 schreef ranja het volgende:
Bijzonder, Prong wel en deze niet. Waren toch tegelijk behoorlijk populair.
Ik wel, maar dat was 10 jaar later.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 16:01 schreef bartrid het volgende:
Ik heb Prong in ieder geval nooit tijdens het uitgaan gehoord.
Die hadden zo'n liedje op What's up 2...quote:Op vrijdag 12 juni 2009 16:17 schreef ranja het volgende:
en het nummer?
Nou ja, laat maar. Het nummer is The Truth.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 16:14 schreef bartrid het volgende:
rapmetal? Clawfinger dan?
Nog nooit gehoord.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 16:55 schreef ranja het volgende:
[..]
Nou ja, laat maar. Het nummer is The Truth.
Bij ons was de 3e altijd The Beautiful People van meneer Mansonquote:Op vrijdag 12 juni 2009 16:12 schreef ranja het volgende:
Ha, dat was bij mij al direct. Maar niet alleen in Deventer, ook in andere plaatsen waar ik wel eens kwam. Oa. Eindhoven en natuurlijk de Alpha op Lowlands.
Mooi blokje, RATM, Prong en mijn vraag.
Dat dacht ik een paar uur geleden ookquote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:22 schreef bartrid het volgende:
Er staat een vraag voor je Mark.
volgens RYM:quote:Op vrijdag 12 juni 2009 20:09 schreef Gehenna het volgende:
das cannibal corpse op de foto als ik me niet vergis, maar die komen toch uit de staat new york?
Gehenna +1quote:Op vrijdag 12 juni 2009 20:09 schreef Gehenna het volgende:
das cannibal corpse op de foto als ik me niet vergis, maar die komen toch uit de staat new york?
Die speelt geen cello, cultuurbarbaar...quote:
Nee, het is één iemand met cello en zoveel creatieve cellisten heb je niet in de popwereld.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 21:04 schreef bartrid het volgende:
Apocalyptica?
quote:Op vrijdag 12 juni 2009 21:11 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Perquisite?
I'll accept. De beste man heet Martin McCarrick en is niet alleen die dude van Therapy?, maar ook van This Mortal Coil, Siouxsie & the Banshees, Dead Can Dance, Throwing Muses, Kristin Hersh, Oceansize, enz....quote:Op vrijdag 12 juni 2009 21:37 schreef cafca het volgende:
Die dude van Therapy? weet alleen zijjn naam niet
Ik moest weg en heb hem bewust laten lopenquote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:22 schreef bartrid het volgende:
Er staat een vraag voor je Mark.
Die heb ik laatst nog genoemd in het Fok 2000 topic toen ik daar een nummer van Kristin Hersh inzettequote:Op vrijdag 12 juni 2009 21:49 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Tegenwoordig samen met zijn vrouw onder de naam The McCarricks. Zeker niet onaardig:
Dan ken je de versie van Your Ghost van de McCarricks waarschijnlijk ook wel? Erg mooi.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 21:54 schreef ranja het volgende:
[..]
Die heb ik laatst nog genoemd in het Fok 2000 topic toen ik daar een nummer van Kristin Hersh inzetteIk heb de McCarricks al 2x samen met Kristin gezien. 1 keer waren ze ook met z'n 2en het voorprogramma en deden later met Kristin ook een paar nummers mee.
Ik zettum even op dacht ik (Kristin):quote:Op vrijdag 12 juni 2009 21:58 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Dan ken je de versie van Your Ghost van de McCarricks waarschijnlijk ook wel? Erg mooi.
iggy_in_the_house +1quote:Op maandag 15 juni 2009 08:53 schreef iggy_in_the_house het volgende:
oh, arthur russel?
Zaterdagavond met m'n kersverse dochter op schoot 2 Rocky-films achter elkaar gezienquote:Op maandag 15 juni 2009 11:08 schreef ranja het volgende:
Survivor
had als hint nog een foto van Destiny's Child in gedachtenquote:Op maandag 15 juni 2009 11:13 schreef ranja het volgende:
Die foto was weinig helpvol maar die hitnoteringen des te meer
dusszzzz...quote:Op maandag 15 juni 2009 13:56 schreef bukgeit het volgende:
Makkie
weinig tijd...quote:Op maandag 15 juni 2009 13:56 schreef bukgeit het volgende:
Makkie, Superchunk.
quote:
namens bukgeit:quote:The Album Was Titled 'The Spaghetti Incident?' Because Of A Spaghetti Food Fight Between Steven Adler (The Original Guns N' Roses Drummer) And Axl Rose.
bij deze, game onquote:Op maandag 15 juni 2009 18:33 schreef MadMaster het volgende:
Die kan volgens mij wel goed gerekend worden...
Uiteraard. Was ook net thuis, dus het kwam wel even goed uit dat de vorige vraag niet direkt goed werd gerekendquote:Op maandag 15 juni 2009 19:04 schreef bartrid het volgende:
Spinal Tap toch?
Die heeft godzijdank geen single uit.....De nummer 1 is een jongedame dus geen Take That.quote:Op maandag 15 juni 2009 19:20 schreef methodmich het volgende:
Susan Boyle?
Iets ouder maar niet veel.quote:Op maandag 15 juni 2009 19:25 schreef Burnett het volgende:
miley cyrus?
Nope....quote:Op maandag 15 juni 2009 19:32 schreef Beregd het volgende:
fuck you van lilly allen?
Ze lijkt er wel iets op, maar ze is het toch niet....quote:Op maandag 15 juni 2009 19:33 schreef bukgeit het volgende:
Little Boots
ranja +1quote:Op maandag 15 juni 2009 19:50 schreef ranja het volgende:
Pixie Lott
Nieuwe hype uit het niets, ik heb haar in ieder geval niet in een of ander tv programma gezien (niet dat ik die ooit kijk trouwensquote:Op maandag 15 juni 2009 19:53 schreef Grobbel het volgende:
Is dat een nieuwe hype uit het niets, of moeten we die kennen van een of ander tv-programma?
brother52 +1quote:Op maandag 15 juni 2009 20:43 schreef brother52 het volgende:
Dat is I kissed Charles, het bandje van guitarist
Goed gegoktquote:
Ikea Flatpacks, van die platte dozen met planken en zo die je dan zelf in elkaar moet zettenquote:
Meidenpop, soul, heel schattig, maar daar was de zangeres uitgestapt en die waren doorgegaan met iemand die ook solodingen deed, geloof ik.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 18:42 schreef ranja het volgende:
Concretes? Nee, geen idee wat voor geluid die maken.
quote:
Gezin.... werk.... dat zijn wel de hoofdoorzaken.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:13 schreef belsen het volgende:
[..]Wat zien we je toch weinig de laatste tijd!
Grobbel +1quote:Op dinsdag 16 juni 2009 21:32 schreef Grobbel het volgende:
The Sounds.
Nee, precies. Een heel verschil met singles van eerdere albums, zoals Song with a Mission of Queen of Apology..quote:Op dinsdag 16 juni 2009 21:59 schreef Grobbel het volgende:
Ik ken alleen de single daarvan, No One Sleeps When I'm Awake. Nog niet heel erg bijzonder.
ranja +1quote:Op dinsdag 16 juni 2009 23:14 schreef ranja het volgende:
Er komt binnenkort een Pixies boxset maar kan me niet voorstellen dat die zo uitgebreid wordt met 4 studio albumsMinotaur ofzo heet die.
Een plaatje van het geheel staat op de hierboven genoemde site. En 24k gold-plated discs, serieus.quote:Here's what's in the Deluxe Edition, all stuffed inside a "custom dual-chambered slipcase":
* Come on Pilgrim (1987), Surfer Rosa (1988), Doolittle (1989), Bossanova (1990), and Trompe le Monde (1991) on 24k gold-plated CDs, mastered for 5.1 surround sound
* Come on Pilgrim (1987), Surfer Rosa (1988), Doolittle (1989), Bossanova (1990), and Trompe le Monde (1991) on DVD/Blu-Ray discs, mastered for 5.1 surround sound
* DVD/Blu-Ray of a previously unreleased 1991 performance at Brixton Academy in London
* DVD/Blu-Ray of every Pixies video
* 54-page art book
Seems like a hell of a lot, right? Well, the Limited Edition includes everything that's in the Deluxe Edition PLUS:
* Come on Pilgrim (1987), Surfer Rosa (1988), Doolittle (1989), Bossanova (1990), and Trompe le Monde (1991) on 180-gram virgin 12" vinyl, cut from the original analog tapes
* Faux fur hardcover 96-page art book
* Two 48" X 36", double-sided, fold-out, four-color wall posters
* A 22" X 14" Giclée print of brand new Larbalestier photo
Whew! Only 3000 copies of the Limited Edition will be made, but all of them will be signed by all four Pixies and Oliver. Oh, and the whole shebang comes housed in a "custom clamshell container that resembles the Monolith from the classic film 2001: A Space Odyssey," according to a press release. Good god.
quote:Minotaur will be available as a $175 Deluxe Edition and a $495 Limited Edition (not $450, as previously reported).
quote:Op woensdag 17 juni 2009 16:01 schreef MadMaster het volgende:
3 - Roy Orbinson - Pretty WomanHoofdpijnvraag...
quote:Although she never again had a hit of the magnitude of,
enjoyed a long and prosperous career recording primarily in English but also in French and Spanish. For the most part she sang country music, becoming the first female inducted into the Canadian Country Music Association’s "Hall of Honor" in 1987. A capable yodeler, she was hired to do the yodeling for the "Cousin Pearl" character on several segments of the hit TV series, The Beverly Hillbillies.
quote:bamboetouw
quote:Op donderdag 18 juni 2009 10:35 schreef Burnett het volgende:
robbie valentine???
quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:31 schreef knars het volgende:
Die kerel die met Brian May in Smile zat maar niet de theatrale kant op wilde die ze met Freddie wel op konden gaan, waarna hij er mee kapte en Smile als Queen verderging (en van wie ik de naam niet van weet?)
knars + 1quote:Tim Staffell's aMIGO is a unique blues and funk band, drawing influences from folk, latin and rock and featuring some of the most original, exciting songwriting to be heard on British shores.(yeah right)
The self-titled aMIGO (2001) album compiles the material Tim wrote during his thirty-year absence from the commercial scene. Musical luminaries such as Brian May, Snowy White, Morgan Fisher, and many others guested on the album. Brian May and Tim co-wrote 'Doin' Alright', which featured on Queen's debut album, and has now been re-recorded on the album, aMIGO.
A second album of all new material is on its way.
Welke bekende britse muzikant verleende ook zijn medewerking aan Thomas de Stoomlocomotief?quote:Staffell later decided to pursue a career as a model maker and designer, animator and commercials director, crafting models (amongst other projects) for the BBC adaptation of The Hitchhiker's Guide to the Galaxy and, for the inaugural series, was chief model maker for the children's TV show, Thomas The Tank Engine.
Wat isquote:Als eerste videoclip wordt vaakvan
genoemd. Dit is in die zin correct dat dit de eerste clip is de werd opgenomen met een videocamera. Het was niet echt de eerste clip,
was in ieder geval de eerste clip die de nodige aandacht kreeg. Deze clip veroorzaakte zonder meer een kentering in de popmuziek.
Filmpjes waarin muziek de belangrijkste rol speelt, zijn echter al zo oud als het medium film. In de jaren '20 maakte Oskar Fischinger animatiefilms speciaal voor muziek ("visual music"). Cab Calloway's Minnie the Moocher uit 1930 werd door de Fleischer Studios bewerkt tot Betty Boop-cartoon. In de jaren '40 ontstond het verschijnsel van de Soundies, korte filmpjes die speciaal voor de zogenaamde Panoram-jukebox werden gemaakt.
Een van de eerste muziekvideo's die speciaal voor televisie was gemaakt, was het nummer "Stranger in Paradise" van Tony Bennett. In dit nummer werd Bennett op cinematografische manier gevolgd op straat. In 1961 kwam het nummer "Travelin' Man" van Ricky Nelson uit. De promoclip bestaat uit de beelden van plaatsen/gebieden waarover in het nummer wordt gezongen.
Tell me more...quote:Op donderdag 18 juni 2009 17:50 schreef MadMaster het volgende:
Het is het klassieke antwoord, waar feitelijk niets van klopt...
Wie oh wie?quote:De Amerikaanse bandkomt weer bij elkaar en brengt nog dit jaar een nieuw album uit.
Dat zegt frontvrouwin een filmpje dat onlangs is opgedoken op internet. De nieuwe plaat moet Nobody's Daughter gaan heten.
Die staan ook wel op de rol, maar daar gaat het hier niet om.quote:Op donderdag 18 juni 2009 19:29 schreef Burnett het volgende:
no doubt
Aardig wat ex-leden dus.quote:- lead vocals, guitar (1989-2002, 2009)
- bass, backing vocals (1994-1999, 2009)
- guitar (2009)
- bass (1989-1992)
- bass, (1992)
- bass, backing vocals (1993-1994)
- guitar (1989)
- guitar (1989-2002)
- drums (1989-1992)
- drums (1992-1993)
- drums (1993-1998)
- drums (1998-2002)
Ook die niet.quote:Op donderdag 18 juni 2009 19:39 schreef Burnett het volgende:
breeders
namens belsen:quote:
quote:Nobody's Daughter is the forthcoming second solo album by Courtney Love and will be released on July 20, 2009, more than five years after her first solo album America's Sweetheart.
Is die ooit jong geweest?quote:Op donderdag 18 juni 2009 20:55 schreef Burnett het volgende:
een jonge courtney love...?
quote:are an Anglo-American college rock/alternative band, formed in London in 1986 by Californian sisters Tracey Bryn and Melissa Brooke Belland, daughters of The Four Preps singer, Bruce Belland.
quote:Op donderdag 18 juni 2009 21:27 schreef ranja het volgende:
Tracey en Melissa, is dat niet Voice of the Beehive?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |