quote:Op woensdag 10 juni 2009 23:03 schreef Ofyles2 het volgende:
Estanislao Basora werd gisteren van zijn record geholpen.
Wat voor record had hij en wie verbeterde hem?
Snel was hij wel, het gaat niet om de openingstreffer.quote:
Oh, naam gaat me sowieso niet lukken, ik wacht wel even tot de sportfans langs zijn geweest.quote:Op woensdag 10 juni 2009 23:19 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Snel was hij wel, het gaat niet om de openingstreffer.
Ik heb bovendien de naam van die speler niet gehoord, hij speelt nu nog bij Valencia.
Dan gaat het om David Villa denk ik.quote:Op woensdag 10 juni 2009 23:19 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Snel was hij wel, het gaat niet om de openingstreffer.
Ik heb bovendien de naam van die speler niet gehoord, hij speelt nu nog bij Valencia.
lijkt me een mini dilemma, hij komt uit het vorige topic dus 1. lijkt mequote:Op woensdag 10 juni 2009 23:28 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik zit nu met een dilemma.
Als ik deze vraag vervang en iemand anders beantwoordt deze opengebleven vraag, moet ik hem/haar dan één of twee punten geven?
quote:Op woensdag 10 juni 2009 23:44 schreef De_Hertog het volgende:
Volgende keer graag niet eerst 'moment' posten en dan die post editten met een vraag, ik zag de tijd niet veranderen in m'n myAT dus had nog geen nieuwe vraag verwacht..
quote:Op woensdag 10 juni 2009 23:47 schreef De_Hertog het volgende:
Bedoel je welke veldslag, of wat?
Slag bij Tannenberg?
Ja, ik heb geen zin continu het topic te refreshen tot er toevallig een vraag komtquote:
quote:Op woensdag 10 juni 2009 23:47 schreef Cobra4 het volgende:
De slag bij Nieuwpoort?
quote:Op woensdag 10 juni 2009 23:53 schreef De_Hertog het volgende:
London (grote brand van)?
Snel hoorquote:Op woensdag 10 juni 2009 23:59 schreef Cobra4 het volgende:
Laproigh?
Laat mijn slijter het maar niet horen. Die verkoopt nooit meer een fles aan mij.quote:Op donderdag 11 juni 2009 00:00 schreef De_Hertog het volgende:
Snel hoorHet is Laphroaig, maar vooruit
Snel en goed!quote:Op donderdag 11 juni 2009 00:04 schreef De_Hertog het volgende:
Europese Gemeenschap voor Kolen en Staal
Ik denk dat het voor de uitspraak niet uitmaakt. Of koop jij je whisky via briefwisseling?quote:Op donderdag 11 juni 2009 00:04 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Laat mijn slijter het maar niet horen. Die verkoopt nooit meer een fles aan mij.
Donequote:Op donderdag 11 juni 2009 00:05 schreef Burnett het volgende:
Ben trouwens mijn 1e punt vergeten te vermelden in de tussenstand..., zie #14
quote:Op donderdag 11 juni 2009 00:05 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor de uitspraak niet uitmaakt. Of koop jij je whisky via briefwisseling?
Zien en proberen, neem ik aan?quote:Op donderdag 11 juni 2009 00:09 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik moet de whisky zien voor ik het koop.
Het liefst wel.quote:
De zijderoute loopt van het westen naar China, dus Marrakech is een beetje uit de buurt. Isophaan kan ik niets over vinden, geen idee welke stad je bedoelde maar het lijkt er niet op iig. Bagdad en Hongkong zijn ook fout.quote:Op donderdag 11 juni 2009 00:10 schreef Ofyles2 het volgende:
Marrakech?
We zijn erquote:Op donderdag 11 juni 2009 00:12 schreef qonmann het volgende:
Samarkan d?
De dwaze moeders van de Plaza de Mayo.quote:Op donderdag 11 juni 2009 00:17 schreef Cobra4 het volgende:
De dwaze moeders?
stand AKQ 1600quote:Op donderdag 11 juni 2009 00:21 schreef Burnett het volgende:
bonnie and clyde
Wat isquote:was Charles Lindbergh's vliegtuig waarmee hij op 20 en 21 mei 1927 de Atlantische Oceaan overvloog.
quote:Op donderdag 11 juni 2009 00:34 schreef Burnett het volgende:
chevrolet
quote:Op donderdag 11 juni 2009 00:39 schreef Burnett het volgende:Een vraag over auto's goed! (is het een Lumina?)
Die vlaggen staan OP de berg, niet er onderquote:Op donderdag 11 juni 2009 00:47 schreef vaagsel het volgende:
Ik dacht drielandenpunt met die wegwijzers en Nederlandse vlag.
Tjah nooit geweestquote:Op donderdag 11 juni 2009 00:49 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Die vlaggen staan OP de berg, niet er onderMaar waar het wel is weet ik verder ook niet..
quote:Op donderdag 11 juni 2009 00:57 schreef ScottTracy het volgende:
Wiskunde: de grafiek van welke functie wordt hieronder afgebeeld?
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 11 juni 2009 00:59 schreef De_Hertog het volgende:
1/x?
Mwah, misschien wel! Op x=0 is y tegelijkertijd oneindig en -oneindig, en dat is eigenlijk hetzelfdequote:Op donderdag 11 juni 2009 01:00 schreef Ofyles2 het volgende:
Een niet-continue functie
Deze was nog niet moeilijkquote:Op donderdag 11 juni 2009 01:01 schreef ScottTracy het volgende:
[..]Dacht eens proberen hoe zo'n wiskundevraagje loopt als qonmann er niet is
Een horizontale én een verticale asymptoot, de x-as en de y-asquote:Op donderdag 11 juni 2009 01:03 schreef Ofyles2 het volgende:
Heeft die functie nou een horizontale limiet of een horizontale asymptoot?
Nou ja, het heeft in de verte wel iets met sport te maken, al is het dan denksport.quote:Op donderdag 11 juni 2009 01:11 schreef De_Hertog het volgende:
Oh, en ik weet nauwelijks iets van sport dus ik zal al helemaal nooit sportvragen stellen.
Ah, daarmee maak je het helemaal afquote:Op donderdag 11 juni 2009 01:19 schreef Burnett het volgende:
Was het niet een klein mannetje in een schaaktoestel dat leek op een Turk?
quote:
quote:Hiervoor bedacht hij in 1822 de differentiemachine; een concept voor een machine die tabellen van veeltermen kon uitschrijven. Babbage begon aan de bouw van de machine, maar het bouwen ervan viel niet mee. De machine werkte mechanisch en de tandwieltechniek was nog niet geavanceerd genoeg om tot een goed resultaat te komen. Verder veranderde Babbage steeds het ontwerp van de machine.
Aldus kwam hij in 1833 met de "analytische machine". Deze machine zou met invoer vanaf ponskaarten wiskundige bewerkingen kunnen uitvoeren. Deze machine wordt algemeen gezien als het concept van de computer.
En daar draait het om in deze quizquote:Op donderdag 11 juni 2009 01:22 schreef Terpentin07 het volgende:
Serieus? weer iets geleerd.
Snel en goed Burnett +2quote:Op donderdag 11 juni 2009 01:40 schreef Burnett het volgende:
Defqon.1 Almere
Parkpop Den Haag
Eurosonic/Noorderslag Groningen
Paaspop Schijndel
Dance Valley Spaarnwoude
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagboek van Anne Frank?quote:Op donderdag 11 juni 2009 02:13 schreef vaagsel het volgende:
De bijbel is het best verkochte boek ter wereld. Welk boek staat op de tweede plaats?
Nee, best verkochte Harry Potter boek is 44 miljoen keer verkocht. Het boek wat ik zoek minstens 800 miljoen keer.quote:
MaJo +1quote:
Daar noem je me fluctuaties.quote:Op donderdag 11 juni 2009 02:17 schreef vaagsel het volgende:
[..]
MaJo +1
Schattingen lopen uiteen tussen de 800 miljoen en 6.5 miljard.
stand AKQ 1600
4 qonmann
8 Cobra4
6 De_Hertog
9 Burnett
4 ScottTracy
2 vaagsel
2 MaJo
Dat is de meest gedruktequote:Op donderdag 11 juni 2009 02:16 schreef Daffodil31LE het volgende:
De IKEA-catalogus!
Owja.... Volgens mij had ik dat in een vaag en ver verleden eens gevraagd...quote:
Dat laatste cijfer is echt onmogelijk, dan heeft gemiddeld iedereen ter wereld 1 exemplaarquote:
quote:Op donderdag 11 juni 2009 02:15 schreef MaJo het volgende:
Rode boekje van MaJo
Misschien zitten er ook exemplaren van het Rode Boek voor de productiegegevens van CD's en hun afspeelapparatuur bij.quote:Op donderdag 11 juni 2009 02:19 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat laatste cijfer is echt onmogelijk, dan heeft gemiddeld iedereen ter wereld 1 exemplaar
quote:Op donderdag 11 juni 2009 02:21 schreef Daffodil31LE het volgende:
Mein KJampf
Giel Beelen werd inderdaad gedumpt toen hij dit zei.quote:Op donderdag 11 juni 2009 02:26 schreef Cobra4 het volgende:
Krijg ik ook ontslag als ik zeg dat "Mein Kampf" één van de indrukwekkendste boeken is die ik ooit heb gelezen?
Waarschijnlijk wel.quote:Op donderdag 11 juni 2009 02:35 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Ik merk het.
Toch is het zo'n Oja-ding.
Niet echt. Al kun je met behulp van kernenergie wel gebruik maken van de drie eh.... dingen.quote:Op donderdag 11 juni 2009 02:41 schreef Ofyles2 het volgende:
Heeft het iets met kernenergie te maken?
Ja weet ik veel.quote:Op donderdag 11 juni 2009 02:52 schreef Siniti het volgende:
Hele topic doodvallen valt toch wel mee, ik bedoel het is 2:52 in de nacht
geweldige samenvattingquote:Op donderdag 11 juni 2009 02:58 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Ja weet ik veel.
Opa vertelt: "In mijn tijd was het om 3.00 's nachts enorm druk in de AKQ. Mensen zaten als mongolen op de F5-knop te rossen. Er werden postcounts per dag gehaald waarbij tong80 een amateur leek. Toetsenborden moesten dagelijks vervangen worden, katten uit gordijnen worden gehaald na de zoete klanken van Eisbär en MaJo smeekte om Beatlevragen. Om uiteindelijk niet in het topic te zijn als er eentje werd gesteld.
Vroeger, toen de dieren nog spraken, de kippen nog tanden hadden en de guldens van hout waren."
quote:Op donderdag 11 juni 2009 02:58 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Ja weet ik veel.
Opa vertelt: "In mijn tijd was het om 3.00 's nachts enorm druk in de AKQ. Mensen zaten als mongolen op de F5-knop te rossen. Er werden postcounts per dag gehaald waarbij tong80 een amateur leek. Toetsenborden moesten dagelijks vervangen worden, katten uit gordijnen worden gehaald na de zoete klanken van Eisbär en MaJo smeekte om Beatlevragen. Om uiteindelijk niet in het topic te zijn als er eentje werd gesteld.
Vroeger, toen de dieren nog spraken, de kippen nog tanden hadden en de guldens van hout waren."
Nee. Ook op groene stroom, grijze stroom, paarse stroom en stroom met witte vlekjes werkt dit.quote:Op donderdag 11 juni 2009 03:03 schreef Ofyles2 het volgende:
Nieuwe gok: groene energie?
Jawel hoor. Kijk eens naar Frankrijk. Mooie oranje vlek. Het lijkt ergens wel op PAL, maar is wat "lichtgevender" qua kleurbeeld.quote:Op donderdag 11 juni 2009 03:11 schreef MaJo het volgende:
Ken alleen die twee, geen idee hoe de andere heet. Wist niet eens dat er nog een was![]()
Yup!quote:
Vooruit, het was Mory Kantequote:Op donderdag 11 juni 2009 09:42 schreef De_Hertog het volgende:
Mody Kante of zo iets
Ah ok. M'n ouders hebben daar nog ergens een singletje van liggen meen ik, maar het is al een tijdje geleden dat ik die voor het laatst gezien of gehoord hebquote:Op donderdag 11 juni 2009 09:43 schreef iggy_in_the_house het volgende:
[..]
Vooruit, het was Mory Kante
Oorspronkelijk De StaatsMijnen, maar de Engelse versie is ook goed lees ik nu.quote:Op donderdag 11 juni 2009 09:48 schreef iggy_in_the_house het volgende:
dutch state mines
quote:worden meestal gemaakt van nylon, maar ook van polyester en andere materialen. Vooral in de jaren '80 en '90 werden ze veel op straat gedragen en zelfs in grotere oplagen verkocht dan spijkerbroeken. Geleidelijk aan verdween
uit het straatbeeld en kwam men ze vrijwel alleen in combinatie met sport tegen. Sinds 2004 komt
echter weer sterk opzetten. Behalve in de sport keert het kledingstuk weer veelvuldig terug op straat. Vaak worden ze door vrouwen in het uitgaansleven onder een rokje of een lange trui gedragen.
quote:Op donderdag 11 juni 2009 09:54 schreef Dagobert het volgende:
Legging?
quote:
Shit en ik dacht dat het een moeilijke vraag was....quote:
Laat ik zeggen dat zowel de vraag als het antwoord voor mij volledige abacadabra isquote:Op donderdag 11 juni 2009 11:08 schreef tomtomaat het volgende:
[..]
Shit en ik dacht dat het een moeilijke vraag was....
Die is nooit playmate geweest geloof ik. En Isabella Rossellini is geen Law and Order actrice geloof ik.quote:
Nee, wel Amerikaanse idd. Maar de aftrapdame is later geboren en eerder gestorven dan Mae.quote:
Er is ook een schoenenzaak met haar achternaam in NL. De Law and Orderactrice heet net als haar vader een Hongaar die ooit Mr Universe was.quote:Op donderdag 11 juni 2009 11:35 schreef Neleos het volgende:
Ik weet alleen dat Ice-T in Law and Order zit.
quote:
quote:Veni, vidi, vici =
Carpe Diem =
Quid Pro Quo =
Ik kwam zag en overwonquote:Op donderdag 11 juni 2009 11:46 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Een drietal Latijnse uitdrukkingen. Ik zoek de Nederlandse vertalingen. De 3e goede krijgt de 2 punten.
[..]
quote:Op donderdag 11 juni 2009 11:49 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Ik kwam zag en overwon
Pluk de dag
Voor wat hoort wat?
Quid pro quo betekent zeker niet 'voor wat hoort wat'. Het is daar voor gaan staan, op dezelfde manier als 'carpe diem' voor 'geniet van het leven' staat, maar letterlijk betekent het iets als 'iets voor iets' of 'het een voor het ander' of zo.quote:
Mijn bron is wikipedia:quote:Op donderdag 11 juni 2009 11:56 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Quid pro quo betekent zeker niet 'voor wat hoort wat'. Het is daar voor gaan staan, op dezelfde manier als 'carpe diem' voor 'geniet van het leven' staat, maar letterlijk betekent het iets als 'iets voor iets' of 'het een voor het ander' of zo.
Mja, dat is toch echt geen vertaling. Maargoed, ga maar doorquote:Op donderdag 11 juni 2009 12:00 schreef iggy_in_the_house het volgende:
[..]
Mijn bron is wikipedia:
http://nl.wikipedia.org/w(...)den_en_uitdrukkingen
Ik ga uit dat dat goed is
Neuh. een meer demonische opponent.quote:
Madison Square Garden?quote:Op donderdag 11 juni 2009 12:21 schreef De_Hertog het volgende:is een van de bekendste hallen ter wereld.
heeft een eigen televisiekanaal en een eigen marktslogan (The World's Most Famous Arena). De hal, die plaats biedt aan een kleine 20.000 toeschouwers, wordt gebruikt voor verschillende sportevenementen, waaronder boksen, basketbal en ijshockey. Ook is de hal bekend als podium voor muziekconcerten.
Welke hal?
En weer terug naar jouquote:
Big John idd.quote:
Dan had Seedorf dichter in de buurt gekomen.quote:
Ohja, die heeft daar ook nog gespeeld natuurlijk.quote:Op donderdag 11 juni 2009 12:34 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Dan had Seedorf dichter in de buurt gekomen.
quote:
Nepthys?quote:Op donderdag 11 juni 2009 13:03 schreef Neleos het volgende:
Lijkt een beetje op Nefertiti, maar die is het niet.
De naam lijkt er niet op, maar je zit erg dicht bij: Nefertiti was zijn vrouw. De andere namen zijn het ook niet.quote:Op donderdag 11 juni 2009 13:03 schreef Neleos het volgende:
Lijkt een beetje op Nefertiti, maar die is het niet.
Ah z'n vrouw. Misschien schiet z'n naam me nog te binnen zo.quote:Op donderdag 11 juni 2009 13:05 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
De naam lijkt er niet op, maar je zit erg dicht bij: Nefertiti was zijn vrouw. De andere namen zijn het ook niet.
Ah het schip van Morpheus!quote:
Die komt niet uit Egyptequote:Op donderdag 11 juni 2009 13:09 schreef steekbal het volgende:
Nebudkadnezar
Misschien helpt de hint hierbovenquote:Op donderdag 11 juni 2009 13:10 schreef Neleos het volgende:
[..]
Ah z'n vrouw. Misschien schiet z'n naam me nog te binnen zo.
Atelenoie?quote:
Ja, Arachnaton of zoiets.quote:Op donderdag 11 juni 2009 13:12 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Misschien helpt de hint hierboven
Ik vind het dichtbij genoeg, het was Achnaton, zonder 'ar' (zat je aan spinnen te denken?quote:
Achnaton! Dat was het ja.quote:Op donderdag 11 juni 2009 13:16 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik vind het dichtbij genoeg, het was Achnaton, zonder 'ar' (zat je aan spinnen te denken?)
Ik herken het gevoel ja.quote:Op donderdag 11 juni 2009 13:22 schreef De_Hertog het volgende:
Verdomme, laatst nog wat over gehoord. Die begon met een songfestivalnummer toch? Naam is me ontschoten.. Bekend gevoel he?
http://en.wikipedia.org/wiki/Eurovision_Song_Contest_1974quote:Op donderdag 11 juni 2009 13:26 schreef Neleos het volgende:
[..]
Ik herken het gevoel ja.Maar Steekbal heeft het goed. Of die begon met een songfestivalnummer weet ik zo niet?
![]()
quote:Portugal's entry "E depois do adeus" was used as one of the two signals to launch the Carnation Revolution against the Estado Novo regime. The song alerted the rebel captains and soldiers to begin the coup and the tanks of the left-wing military coup to move in. John Kennedy O'Connor describes it as "the only Eurovision entry to have actually started a revolution", while Des Mangan suggests that other Portuguese entries (he mentions 1998's "Se Eu Te Pudesse Abraçar") would not be likely to inspire coups.[1]
Theo Maasen?quote:Op donderdag 11 juni 2009 13:27 schreef steekbal het volgende:
VAn wie is de show Geluk zit in hele grote dingen ?
quote:Die avond om 22.55u zendt het radiostation Emissores Associados de Lisboa het lied "E Depois do Adeus" ('Sinds het Afscheid') van Paulo de Carvalho uit, waarmee Portugal een paar weken eerder, op 6 april 1974, deelgenomen heeft aan het Eurovisie Songfestival en laatste was geëindigd. Deze zender heeft slechts een bereik van 100-150 km rond Lissabon, maar geeft alvast in het centrum van het land het afgesproken signaal voor de opstandige officieren en soldaten om posities in te nemen. Even later, op 25 april om 00.20u, bevestigt uitzending van het lied "Grândola, Vila Morena" ('Grândola, bruine stad') van de progressieve zanger Zeca Afonso dat de operaties begonnen zijn en de strategische punten in heel het land moeten bezet worden (vanaf 03.00u).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |