Gave picquote:Op dinsdag 9 juni 2009 17:51 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
IDD de 590
Vanmiddag ff naar de Mediamarkt in Roermond geweest. op de terugweg via Asselt weer naar huis.
En daar zag ik een mooi buitje hangen
[ afbeelding ]
Vaag...quote:
Mee eensquote:Op dinsdag 9 juni 2009 21:44 schreef DemonRage het volgende:
Die bui hier in Eindhoven is niet veel aan, ookal flitst het af en toe. (inmiddels niet meer)
En niet zo'n beetjequote:Op dinsdag 9 juni 2009 22:22 schreef tho_Omas het volgende:
Hier breekt de tering uit aan de zwarte lucht te zien.
Edit: Regen !![]()
En dat met de 590?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 17:51 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
IDD de 590
Vanmiddag ff naar de Mediamarkt in Roermond geweest. op de terugweg via Asselt weer naar huis.
En daar zag ik een mooi buitje hangen
[ afbeelding ]
Jep.... bevalt zeer goedquote:Op dinsdag 9 juni 2009 22:43 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
En dat met de 590?wow dit ziet er nog beter uit dan mijn verdwenen canon powershot camera
Ik ben dus hard opzoek naar een nieuwe camera, buget is beperkt en mijn ogen vallen voornamelijk op de:
Olympus SP590 UZ
Panasonic DMF-FZ 28
Beide hele goeie camera's.
De Pana heeft 60seconden sluitertijd, de oly heeft 8min! Bulbstand dus.
Nu is de vraag: Kun je bij deze camera de knop ingedrukt houden en op de gewenste tijd laten stoppen? Of moet die dan die hele 8min vol maken.
Qua landschap ziet het er goed uit zie ik welbeetje te vreden mee?
Fijn om dat te horen.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 23:02 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Jep.... bevalt zeer goed
vooral de 26X optische zoom,
[ afbeelding ]
en de dubbele stabilisator doet z'n werk uitstekend.
Hij heeft heel veel mogelijkheden... het is bijna een spiegelreflex
Als je een RM-UC1 kabel erbij koopt, dan kan je de BULB natuurlijk beter bedienen.
Hoewel het helemaal offtopic.. als je een bulb opname neemt, heb je een langere sluitertijd, en wil je dus geen beweging krijgen.. vandaar die kabel. Het kan wel zonder kabel, maar bij die van mij moet je dan de knop ingedrukt houden, en dat is dus niks. Ik zelf heb voor mijn canon een infrarood remote control, en een timer remote met kabel..quote:Op dinsdag 9 juni 2009 23:12 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Fijn om dat te horen.
Maar wat bedoel je met die kabel?
Is de bulbstand te vergelijken met een DSLR?of kan dat alleen met behulp van die kabel.
Ik hb zelf de Nikon D70 gehad dus ik weet wat bulbstand is. Nu praten we over (waarschijnlijk de eerste) bulbstand op een compacte camera. Bewegende beeld is indd niks maar zolang ik maar op de gewenste tijd de knop los kan laten en dat die de foto neemt en niet dat die net als de meeste compacte camera's de tijd vol maakt tot die een foto neemt. Sta je dan 8min langquote:Op dinsdag 9 juni 2009 23:17 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Hoewel het helemaal offtopic.. als je een bulb opname neemt, heb je een langere sluitertijd, en wil je dus geen beweging krijgen.. vandaar die kabel. Het kan wel zonder kabel, maar bij die van mij moet je dan de knop ingedrukt houden, en dat is dus niks. Ik zelf heb voor mijn canon een infrarood remote control, en een timer remote met kabel..
Inmiddels is de regenbui alweer verdwenen en is het creepy rustig buitenquote:Op dinsdag 9 juni 2009 23:26 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik hb zelf de Nikon D70 gehad dus ik weet wat bulbstand is. Nu praten we over (waarschijnlijk de eerste) bulbstand op een compacte camera. Bewegende beeld is indd niks maar zolang ik maar op de gewenste tijd de knop los kan laten en dat die de foto neemt en niet dat die net als de meeste compacte camera's de tijd vol maakt tot die een foto neemt. Sta je dan 8min lang
Ontopic:
Aantrekkende wind hier, pieken lopen alweer in de 30![]()
Bedankt ben er helemaal uitquote:Op dinsdag 9 juni 2009 23:36 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Inmiddels is de regenbui alweer verdwenen en is het creepy rustig buiten
hier kun je de handleiding van de SP-590 downloaden.
* Sj0rSz roeiboot vast klaar legt.quote:Op woensdag 10 juni 2009 09:42 schreef SpeedyGJ het volgende:
Voor het zuiden ja...hier zullen we net als gewoonlijk niet veel van merken.
quote:Op woensdag 10 juni 2009 12:49 schreef marcel-o het volgende:
karin![]()
da's een heel mooi lagedrukgebied die flink wat regen(met onweer) gaat veroorzaken, zal me niks verbazen dat t ook flink gaat waaien bij de staart.
't kan trouwens n een of andere orkaan uit de US zijn... weet iemand een naam?
Wasmachine?quote:
zit je daar nu?quote:Op woensdag 10 juni 2009 20:32 schreef Adelante het volgende:
Lekker doorweekt in de Kuip zitten bij NED-NOO
Lekker voor zequote:Op woensdag 10 juni 2009 20:56 schreef Burnie88 het volgende:
Haha, zeikende regen in De Kuip. Mooi gezicht.
Hier al vanaf het middaguur (en afgelopen nacht ook)quote:Op woensdag 10 juni 2009 21:05 schreef Asgard het volgende:
Damn het regent al uren hier joh (R'dam)
Als ik hier een tornado zie, zal ik de kenmerken onthouden en ze op de hoogte houden.quote:Op woensdag 10 juni 2009 22:34 schreef sander-3 het volgende:
Interessante pagina: http://www.srh.noaa.gov/oun/spotter/training.php
quote:
quote:Op woensdag 10 juni 2009 22:37 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Als ik hier een tornado zie, zal ik de kenmerken onthouden en ze op de hoogte houden.![]()
Dankzij jou hulpquote:
De radar glitcht trouwens, dus wat er weergegeven wordt kan in werkelijkheid anders (intenser) zijn.quote:Op woensdag 10 juni 2009 23:50 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.buienradar.nl/
Kans is klein dat 't ergens in Nederland droog blijft vannacht.
Hier in Brussel klatert 't ook alweer lekker.
Zou eerst voor een DSLR gaan maar gezien de buget heb ik dit eerst maar even van de baan gedaan.quote:
Yup yupquote:Op donderdag 11 juni 2009 03:12 schreef PallominnoX het volgende:
Het regent al 2 dagen achtereen.. zonder onweer of wat dan ook. Bah![]()
Een heeog punt?quote:Op donderdag 11 juni 2009 12:29 schreef marcel-o het volgende:
nu dat ding van vanmorgen aan t oplossen is, komt er een frontje vanaf de Noordzee. Wat zal dat ding gaan doen? Er zit een een heeog punt in.
hoogquote:
Op de radarbeelden, kun je dat duidelijk terugzien.quote:Op donderdag 11 juni 2009 17:21 schreef Roel_Jewel het volgende:
Krijg van een collega melding van een enķrme hagelbui in Maastricht. Bruggen glad door de vele hagel die gevallen was. Veel onweer. Bliksem sloeg in op 't stoplicht voor 'm. Bliksem is op de radar ook te zien. Ineens neemt die intensiteit bij Maastricht enorm toe.
Daar zit wel wat onweer in. Zet je camera maar klaarquote:Op donderdag 11 juni 2009 19:30 schreef marcel-o het volgende:
er komen erg donkere wolken rdam zuid binnen drijven
ben benieuwd
Ik zit tegen Best aanquote:Op donderdag 11 juni 2009 20:45 schreef DemonRage het volgende:
Ik merk niets, er drijven wel grote wolken voorbij, maar ik merk niets van onweer ofzo.
Langer dan 30 seconden duurde het niet.quote:Op donderdag 11 juni 2009 20:53 schreef Vanquish_ het volgende:
Tering, wat een bui hier in Eindhoven
Apart, hier vielen 3 druppels (Achtse Barrier)quote:Op donderdag 11 juni 2009 20:53 schreef Vanquish_ het volgende:
Tering, wat een bui hier in Eindhoven
Ik vind het wel prima zo, aangezien ik dit weekend buitenactiviteiten hebquote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:53 schreef Burnie88 het volgende:
Rust in de atmosfeer, ook wel weer eens lekker. Wat mij betreft mag het vanaf volgende week maandag weer lekker buiig weer worden.
Zaterdag is nog een mooie dag. Daarna op zondag volgen er al weer buien.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:53 schreef Burnie88 het volgende:
Rust in de atmosfeer, ook wel weer eens lekker. Wat mij betreft mag het vanaf volgende week maandag weer lekker buiig weer worden.
Fijn, ik ga zaterdag snowboarden met de familie.. en zondag wilde ik in de tuin zitten...quote:Op vrijdag 12 juni 2009 12:16 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Zaterdag is nog een mooie dag. Daarna op zondag volgen er al weer buien.
Wat kun je zondag pas zien??quote:Op zaterdag 13 juni 2009 12:28 schreef Stephan1237 het volgende:
Ojee, en fok gaat down dus dan kunnen we het pas zondag zien
Het past wel, maar het is vrij onleesbaarquote:Op zaterdag 13 juni 2009 14:54 schreef marcel-o het volgende:
whehe, t aantal mm past geeneens in t veldje
quote:Op zaterdag 13 juni 2009 16:28 schreef Fredo55 het volgende:
Die grafiekjes op buienradar zijn net zo onbetrouwbaar als Piet Paulusma.
quote:Op zaterdag 13 juni 2009 16:36 schreef marcel-o het volgende:
[..]
na dit geloof k m helemaal niet meer
ik weet ngo wel een aantal jaar geleden.quote:Op maandag 15 juni 2009 09:59 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.meteox.nl/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=satradar
RIP Luxemburg
Je hebt idd gelijk. Nu is het al veul minder.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 16:28 schreef Fredo55 het volgende:
Die grafiekjes op buienradar zijn net zo onbetrouwbaar als Piet Paulusma.
Hm, hier in Brussel zou het dan zwaar moeten regen (rood op de kaart), maar dat valt wel mee. Zit bij vluchthaven Zaventem, dus wellicht dat 't hier in de buurt wel ergens hard regent.quote:
yup maar niet in NLquote:Op maandag 15 juni 2009 18:48 schreef Burnie88 het volgende:
Morgen misschien weer mooie onweersbuien.
er loert wel wat ten westen van ons, maar het trekt heeeel langzaam, dus dat is even afwachten.quote:
Dat gebied boven Engeland trekt inderdaad uiterst langzaam de Noordzee op.quote:Op maandag 15 juni 2009 21:17 schreef Againzender het volgende:
[..]
er loert wel wat ten westen van ons, maar het trekt heeeel langzaam, dus dat is even afwachten.
Voor de Zeeuwse kust nu ook een onweersbuitje trouwens.
gewoon n lege waar je alleen n zachte ruis hoort. (dus tussen zenders in) dan kan je t t best horen.quote:
Inderdaad veel gerommel in de lucht hier!quote:Op maandag 15 juni 2009 23:00 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Er zijn enkele flitsen te zien boven het westland
heb hier 19 inch tuner met draaiknop en digitaal schermpje.quote:Op maandag 15 juni 2009 22:53 schreef marcel-o het volgende:
[..]
gewoon n lege waar je alleen n zachte ruis hoort. (dus tussen zenders in) dan kan je t t best horen.
werkt overigens t best met n analoog (draai) radiootje
andere band kiezenquote:Op maandag 15 juni 2009 23:04 schreef Kwaliteit het volgende:
Er zijn trouwens niet echt lege frequentie's hier want er zijn behoorlijk wat condities in de lucht, kan veel ontvangen uit polen, italië, frankrijk en spanje.
haal de was maar binnen iddquote:Op maandag 15 juni 2009 23:22 schreef kree het volgende:
oei zo te zien krijg ik hier zo wat (katwijk)
dat gaat een ouderwets Haags kwartiertje worden: rammen!quote:Op maandag 15 juni 2009 23:24 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Het duurt niet lang meer voor het hier los gaat haha!
Haha, en dan valt het straks toch tegen zegquote:Op maandag 15 juni 2009 23:26 schreef Againzender het volgende:
[..]
dat gaat een ouderwets Haags kwartiertje worden: rammen!
ja, maar we blijven toch steeds weer hopen als we de radarbeelden zienquote:Op maandag 15 juni 2009 23:26 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Haha, en dan valt het straks toch tegen zeg!
Het beeld van 00:00 gaf 127 waarnemingen (bliksem) weerquote:Op dinsdag 16 juni 2009 00:08 schreef Roel_Jewel het volgende:
Jeuj, wat een boel onweer in dat gebied
http://www.buienradar.nl/h.aspx?jaar=-3&soort=loop1uur1x1_bliksem
Hier Brussel lijkt vooralsnog rustig te blijven.
Hey is dat toevallig in de regio van Meerzicht?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 00:46 schreef Heinekenfreak het volgende:
Ging net toch aardig tekeer in Zoetermeer ffies![]()
Klik voor grote versie. :-).
[ link | afbeelding ]
Groet en welterusten...
Uden niet veel van meegemaakt of ik ben er doorheen geslapen al betwijfel ik dat met de raam open.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 11:37 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat een regen hier in Oss, vannacht rond 2 uur ruim een uur lang hevig onweer en stortregen, nu sinds 9 uur vanmorgen bijna hetzelfde, langdurige harde regen en donker!
Geen idee of 't ook onder dat begrip valt, maar hier bij Brussel is 't naar 't westen toe nog niet helemáál donker. Beetje licht te zienquote:
Heeft wel watquote:Op woensdag 17 juni 2009 00:15 schreef Gitanki het volgende:
Rond deze tijd van het jaar wordt het nooit volmaakt donker, was me vorig jaar ook eens opgevallen toen ik rond 1 uur 's nachts buiten was.
hey grappig, Ik heb dit onder [ctrl v] om the vragen wat dat zijn: http://www.sat24.nl/euquote:Op woensdag 17 juni 2009 13:20 schreef SpeedyGJ het volgende:
En opnieuw heeel veel zon
Wat een monser die lagedrukgebiedKlik
Die veren zijn hier trouwens heel mooi te zien![]()
Warmer?? 16 graden dit weekeindequote:Op donderdag 18 juni 2009 22:11 schreef Stephan1237 het volgende:
Wordt volgens mij de komende dagen wel warmer
Mss komt ie net van Antarcticaquote:Op donderdag 18 juni 2009 22:51 schreef Againzender het volgende:
[..]
Warmer?? 16 graden dit weekeinde
onzekerheid is veels te groot, al drie weken lijkt het over een dasg of vijf warm te worden, maar het gebeurt steeds niet.quote:
Godzijdankquote:Op donderdag 18 juni 2009 23:16 schreef Againzender het volgende:
[..]
onzekerheid is veels te groot, al drie weken lijkt het over een dag of vijf warm te worden, maar het gebeurt steeds niet.
doe eens normaalquote:Op donderdag 18 juni 2009 23:56 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Godzijdank![]()
Ik hoop dat we geen 2006 zomer krijgen
Wanneer gaat het weer vriezen
![]()
quote:Op vrijdag 19 juni 2009 14:52 schreef Frutsel het volgende:
Als iemand nog tips, informatie of foto's heeft van de Lichtende Nachtwolk...
Lichtende nachtwolken boven Nederland
gvdquote:Op vrijdag 19 juni 2009 09:51 schreef INViCTuS het volgende:
Volgende week wel warmer en de temperaturen gaan richting 25 of hoger eind van de week. Wel stijgen de neerslagkansen en ziet het ernaar uit dat het maar van korte duur is....op termijn dan
[ afbeelding ]
Moet dat bij ons komenquote:Op zondag 21 juni 2009 00:38 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.sat24.nl/
Ontploft lekker daar boven het noorden van Italië.
Zonnetje was zeker vroeg op vanochtend.quote:Op zondag 21 juni 2009 23:06 schreef marcel-o het volgende:
Zode zonsondergang van de langste dag heeft wel de schoonheidsprijs 2009 behaald
![]()
zo vet.
iemand pics.
Šquote:Door noodweer zijn dit weekeinde in Italië zeker vier doden gevallen. Twee mensen worden nog vermist, zo meldde persbureau ANSA gisteravond.
De stad Lecce in het Zuid-Italiaanse Apulië werd getroffen door een hevige wolkbreuk. Een 81-jarige advocaat kwam om het leven toen hij met zijn sportauto een ondergelopen onderdoorgang van een viaduct inreed. Een 63-jarige vrouw verdronk in de lift van haar appartementencomplex toen zij wilde kijken of er waterschade was in de kelder.
Vlakbij Venetië kwamen twee moeders van 35 om het leven toen zij hun dochters wilden helpen. De twee vrouwen hadden vanaf het strand gezien hoe de zwemmende meisjes in moeilijkheden kwamen door het slechte weer. De twee moeders werden door een sterke stroming naar open zee meegesleurd, terwijl de drie meisjes veilig het strand wisten te bereiken.
Het Toscaanse eiland Elba is getroffen door een storm met windsnelheden oplopend tot 100 kilometer per uur. Twee opvarenden van boten worden vermist.
dat bedoel ikquote:Op woensdag 24 juni 2009 08:35 schreef marcel-o het volgende:
[ afbeelding ]
zaterdag![]()
dat wordt echt fucking ranzighoop wel flink onweer dr voor terug te krijgen
Het onweer bij voorkeur wat later op de avond, aangezien ik nog een BBQ hebquote:Op woensdag 24 juni 2009 08:35 schreef marcel-o het volgende:
[ afbeelding ]
zaterdag![]()
wat is nou mooier dan BBQ met uitzicht op bliksem en onweer wolkenquote:Op woensdag 24 juni 2009 09:48 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Het onweer bij voorkeur wat later op de avond, aangezien ik nog een BBQ heb
Het is over het algemeen bekend dat een BBQ niet goed tegen regenwater kanquote:Op woensdag 24 juni 2009 09:49 schreef marcel-o het volgende:
[..]
wat is nou mooier dan BBQ met uitzicht op bliksem en onweer wolken
quote:Op woensdag 24 juni 2009 09:50 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Het is over het algemeen bekend dat een BBQ niet goed tegen regenwater kan
Hou is ff op hoorquote:Op woensdag 24 juni 2009 08:35 schreef marcel-o het volgende:
[ afbeelding ]
zaterdag![]()
No focking wayquote:Op woensdag 24 juni 2009 09:31 schreef marcel-o het volgende:
Nederland kennende wel![]()
zo'n storm als paar weken terug, maar dan overdagkan k tenminste rustig slapen
aaahhhquote:Op woensdag 24 juni 2009 10:11 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Hou is ff op hoor
heb dan nachtdienst wil niet weer zo;n drama noodweer nacht als laatst
truequote:Op woensdag 24 juni 2009 10:12 schreef SpeedyGJ het volgende:
Wat is nou niet beter dan vette bliksemfoto's makenen als je het goed doet dan krijg je zelfs de shelf/rolwolk erop
Misschien toch maar ff een zeiltje spannenquote:Op woensdag 24 juni 2009 10:04 schreef Burnie88 het volgende:
Hopen dat er zaterdag/zondag inderdaad flinke onweersbuien gaan vallen. Shelfclouds, downbursts, flinke hagel, laat allemaal maar komen!
Ik hoop er ook op.quote:
Foutje zekerquote:Op woensdag 24 juni 2009 18:34 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
0706001 18:26:50 24-06-09 P 2 STORMSCHADE DREEF AFT PLATAANSTRAAT Eenh: AFT652
Sorry ik liet een hele grote scheetquote:Op woensdag 24 juni 2009 18:34 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
0706001 18:26:50 24-06-09 P 2 STORMSCHADE DREEF AFT PLATAANSTRAAT Eenh: AFT652
Dat hoop ik niet voor je.quote:Op woensdag 24 juni 2009 17:42 schreef SpeedyGJ het volgende:
Nog even en ik zie de bodem van de oceaan
Waarom nietquote:
ach, zo'n nacht-dat-niemand-slaapt schept wel een band tusen mensenquote:Op woensdag 24 juni 2009 09:31 schreef marcel-o het volgende:
Nederland kennende wel![]()
zo'n storm als paar weken terug, maar dan overdagkan k tenminste rustig slapen
een lege zee?quote:
Overdag niet, stel je voor, ik ben in een weiland aan het fietsen met om mij heen alleen maar bomen en het wordt zulk weer ,quote:Op woensdag 24 juni 2009 22:53 schreef Againzender het volgende:
[..]
ach, zo'n nacht-dat-niemand-slaapt schept wel een band tusen mensen
Overigens zie ik zoiets dit weekeinde niet gebeuren. Maar een paar leuke onweersbuien zijn zeker mogelijk
Wel eens halverwege de jaren 90 begin juni 's middags een soort squalline meegemaakt. Stond dat van onder een (betonnen) afdak te bekijken, je zag een paar 100 meter verderop gewoon volwassen populieren afbreken. En dat was in Amsterdam, dan kan je nog wel op tijd schuilen. In een weiland wil je niet overvallen worden door zoiets inderdaadquote:Op woensdag 24 juni 2009 23:03 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Overdag niet, stel je voor, ik ben in een weiland aan het fietsen met om mij heen alleen maar bomen en het wordt zulk weer ,
ik heb het ook een keer meegemaakt op het Heegermeer op een zeilboot, zonder motor (tja, op geld werd nog gelet toenquote:Op woensdag 24 juni 2009 23:23 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Een keer meegemaakt, in het midden van een polder, ver weg van de beschaving. Op de scooter en het begon flink te onweren, sloeg echt rondom mij in. Gas bij en toen ging de dynamo voor de verlichting kapot. In het stikdonker mij een weg naar huis moeten banen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |