Na de geboorte heb ik volgens mij helemaal geen spuiten meer gehad (op die voor de placenta na). Maar Ruben had dan ook ook 0-quote:Op dinsdag 9 juni 2009 11:41 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Ja das weer iets nieuws. Met 30 wk kijken ze erna als je bloed moet prikken en dan krijg je de afspraak erna weer een anti D spuit. En straks na de geboorte weer 1.
Ik weet nog dat bij Mikael ze toen zeiden dat het voor elke volgende zwangerschap goed zat zo maar ze hebben dat toch weer verandert.
quote:Op dinsdag 9 juni 2009 11:39 schreef huuphuup het volgende:
[..]
haha sorrywas garpje
![]()
en ik dacht eigk dat het toen gewoon om die standaard 30-weken prik ging, niet een vervolgprik zeg maar. Resultaat al bekend daarvan?
Ze hebben het bij mij inderdaad meteen teruggezetquote:Op dinsdag 9 juni 2009 11:46 schreef _Bar_ het volgende:
en Troel je kunt ook eerst bloed laten prikken bij die 30 weken, en dan door naar de afspraak bij de vlos/gyn en dan daar je anti-D prik.
Zolang je eerst maar bloed hebt laten prikken.
oh ik mocht 2 uur van tevoren niets meer eten geloof ik, maar prikken is hier rond 8 uur ongeveer dus ik denk dat ik wel soort van nuchter genoeg wasquote:Op dinsdag 9 juni 2009 11:48 schreef miss_sly het volgende:
Ik mag vanaf 11 uur de avond ervoor niets eten/drinken. Ik ga dus maar vroeg laten prikken
U vraagt, wij draaien:quote:Op dinsdag 9 juni 2009 13:13 schreef Kersjes het volgende:Weer een paar dames goedgekeurd (min of meer) en mijlpalen bereikt!
Ik heb ook zin in een mijlpaal. De uitgerekende datum ofzo![]()
Doe die van mij maarquote:Op dinsdag 9 juni 2009 13:25 schreef chacama het volgende:
En welke verse beeb wordt in deel 500 geboren????
Op de bovenste foto kun je het zien. 43 mm, 11w2d.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 13:14 schreef Beessie-Jen het volgende:
mooie echo Vlindur... hebben ze ook gemeten?
mwoah, hersenen zagen er prima uit, hoofd was mooi ovaal. Dat het koppie nog steeds klein was was niet zo erg. Ach het moet er ook nog uit dus prijs je maar gelukkig zei de gynquote:Op dinsdag 9 juni 2009 14:27 schreef innepin het volgende:
Mooi beebje huup!Fijn dat alles goed was, geen zorgen meer om kleine hoofdjes en dergelijke dus?
Hee die opmerking ken ikquote:Op dinsdag 9 juni 2009 14:31 schreef huuphuup het volgende:
[..]
mwoah, hersenen zagen er prima uit, hoofd was mooi ovaal. Dat het koppie nog steeds klein was was niet zo erg. Ach het moet er ook nog uit dus prijs je maar gelukkig zei de gynbedankt he
![]()
haha ja och, beter zo dan andersom he, dat de gyn zegt van "oef... en het moet er ook nog uit...quote:
Ja haring mag wel, is wel rauw, maar vanwege de korte verwerking en omdat het geen aaseters zijn, mag het wel.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 14:48 schreef Brighteyes het volgende:
Meiden, even een vraagje. Hoe zit het nou met haring? Nu met de hollandse nieuwe?
Niet voor mezelf, ik moet er niet aan denken, maar hier verderop in de gang zit een meisje en die is ook zwanger, alleen ze is engelse van origine en weet hier in holland amper de weg tussen alle do's en don'ts.
Dus ik zei dat ik het mijn 'expert-panel' wel even zou vragen.![]()
Dat laatste is volgens mij inmiddels achterhaald, juist door die vacuum verpakking. Het kan best eens een tijdje in de winkel liggen en vanwege de relatief hoge bewaartemperatuur hebben bacterien vrij spel. Als je die gerookte zalm vervolgens op een pizza doet en verwarmd kan het weer geen kwaad, maar zomaar gerookte zalm uit de supermarkt (en zelfs bij sommige visboeren) wordt tegenwoordig dacht ik afgeraden.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 14:55 schreef CalamityJane het volgende:
Volgens wat wij thuis noemen De Kwaaltjesbijbel (Veilig zwanger zijn van Beatrijs nogiets) is zoute haring ok. Dit, omdat het geconserveerd wordt met zout, waardoor bacteriën geen kans krijgen. (Maar mij ook niet gezien.)
Gerookte zalm zou volgens dat boek trouwens ook mogen, als het maar direct uit de (vacuüm)verpakking wordt opgegeten... Zijn er ook werkelijk mensen die dat doen?
Ik lust zelf geen vis, dus ik slik trouw visoliecapsules. Maar ik heb geleerd dat je gevacuümeerde vis juist moet vermijden, omdat er daarin de listeriabacterie kan groeien. Dus vis eten: hartstikke goed, maar wel vers! (en idd wat Tan zei, geen roofvis)quote:Op dinsdag 9 juni 2009 14:55 schreef CalamityJane het volgende:
Volgens wat wij thuis noemen De Kwaaltjesbijbel (Veilig zwanger zijn van Beatrijs nogiets) is zoute haring ok. Dit, omdat het geconserveerd wordt met zout, waardoor bacteriën geen kans krijgen. (Maar mij ook niet gezien.)
Gerookte zalm zou volgens dat boek trouwens ook mogen, als het maar direct uit de (vacuüm)verpakking wordt opgegeten... Zijn er ook werkelijk mensen die dat doen?
een filmpjequote:Op dinsdag 9 juni 2009 15:03 schreef mijsje het volgende:
ik vraag me altijd af wat een 4d echo nou is...![]()
ik moet ook altijd wel even lachen als mensen over haring praten als verse vis... Haring is ingemaakt in zout (duh, zoute haring) en het kan weken/maanden duren voor je hem eet. (wordt ook ingevroren en ontdooid als het echt lang duurt voor het gegeten wordt, zoals de zoute haring in maart of april) zoute haring is nooit heel vers als in gisteren gevangen...rauw is het wel, maar dus ook goed geconserveerd. Ik heb ook altijd begrepen dat het (met mate) een goede vis voor zwangeren is, omdat het vette vis is...
ah, is dat mysterie ook weer opgelost...quote:Op dinsdag 9 juni 2009 15:04 schreef huuphuup het volgende:
[..]
een filmpje
de 4e dimensie is tijd. 3d is dus een foto eigk en 4d een filmpje.
quote:Op dinsdag 9 juni 2009 15:10 schreef huuphuup het volgende:
Heb ik trouwens heel erg over Tessie heen gelezen of heeft die zich nog niet gemeld vandaag?
Ik ben een beetje warrig maar stiekem hoop ik op een vers beebje weer erbij![]()
erwt
ja van gisteravond een berichtje dat ze mikte op woensdagquote:Op dinsdag 9 juni 2009 15:18 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Je hebt gelijk! Ze is helemaal nog niet geweest!
Tessie! Joehoe! Waar zit je?
Maarrr bij 2d is het ook een filmpje tochquote:Op dinsdag 9 juni 2009 15:04 schreef huuphuup het volgende:
[..]
een filmpje
de 4e dimensie is tijd. 3d is dus een foto eigk en 4d een filmpje.
ooohquote:Op dinsdag 9 juni 2009 15:23 schreef tessie het volgende:Nix hier hoor. Mega baaldag. En tegen de tijd dat ik een beetje bijgelezen ben, ben ik alweer in slaap gevallen.
Mijn baby komt eruit als hij een peuter is.
ja je hebt gelijk.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 15:22 schreef innepin het volgende:
[..]
Maarrr bij 2d is het ook een filmpje tochDus als het daar niet bijgezegd wordt - gewoon lxb - is het toch ook overbodig om bij 3d - lxbxd - te zetten dat het beweegt?
Ik was van de logica hèquote:Op dinsdag 9 juni 2009 15:28 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ja je hebt gelijk.
Hmmm...
gek wel. Nouja, 3d is met hamsterwangen en 2d is rontgenbeeb
ohja was jij dat!quote:Op dinsdag 9 juni 2009 15:31 schreef innepin het volgende:
[..]
Ik was van de logica hè
4d is dus gewoon 3d maar met een vier klinkt het stoerder en daarom mag je er meer voor betalen.
Tessie
Gerookte zalm mag inmiddels niet meer.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 14:55 schreef CalamityJane het volgende:
Zucht, ik kan die tegenstrijdige adviezen soms zó niet hebben.. Mijn VK heeft me aan het begin gezegd dat vacuümverpakt wel mag, mits meteen gegeten na openen én dat vers geen probleem isquote:Op dinsdag 9 juni 2009 15:38 schreef Faja-Lobi het volgende:
[..]
Gerookte zalm mag inmiddels niet meer.
psies!quote:Op dinsdag 9 juni 2009 10:39 schreef Brighteyes het volgende:
Kan ik me voorstellen mikoxx... En nu maakt het niet zo heel veel meer uit mochten de boel wel op gang komen door wat beweging van jou dus ik zou zelf geloof ik ook niet meer heel braaf de hele dag met mijn pootjes omhoog gaan liggen.![]()
Ja, hier lijken alle klachten al vroeg te beginnen.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 15:53 schreef Incantrix het volgende:
[..]
En Tessie,![]()
Ymme,! Heb jij dat nu al? Ik heb nog niet één iets dat ik normaal nooit lust en nu wel.. En ik had nog wel zo gehoopt op een witlof-craving ofzo..
Ik houd mijn hart vast (en mijn vet hihi).quote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:02 schreef RockabeIIa het volgende:
Ymme, en dat is nog maar het begin! Dat wordt nog wat met jou!![]()
quote:Op dinsdag 9 juni 2009 13:26 schreef miss_sly het volgende:
Die van Tessie of de![]()
van mikoxx, denk ik !
Ow, of van TheFrankey, die staat bovenaan!
Genoeg keus dus, kom maar op met die verse beebjes
quote:Op dinsdag 9 juni 2009 13:40 schreef oeke het volgende:
Lieve zwangeren, Ik wil jullie even een riem onder het hart steken, het is zo mooi en bijzonder en zelfs het uitgeputte gevoel is in combinatie met al die liefde die je voelt best relaxed!
En weet je wat ook heerlijk is, dat je zo lang en ongegeneerd naar iemand mag kijken en staren en dat dat je kindje is!![]()
![]()
![]()
Miss Sly, onze zoon, dat is zo leuk om te zeggen, nog even en jij kan zeggen, dit is Senna onze dochter!![]()
Dank jullie wel voor alle aanmoediging en liefde! En geniet nog even van het zwanger zijn...
Nu ga ik me maar eens melden in het babietjes topic
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |