Ja haring mag wel, is wel rauw, maar vanwege de korte verwerking en omdat het geen aaseters zijn, mag het wel.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 14:48 schreef Brighteyes het volgende:
Meiden, even een vraagje. Hoe zit het nou met haring? Nu met de hollandse nieuwe?
Niet voor mezelf, ik moet er niet aan denken, maar hier verderop in de gang zit een meisje en die is ook zwanger, alleen ze is engelse van origine en weet hier in holland amper de weg tussen alle do's en don'ts.
Dus ik zei dat ik het mijn 'expert-panel' wel even zou vragen.![]()
Dat laatste is volgens mij inmiddels achterhaald, juist door die vacuum verpakking. Het kan best eens een tijdje in de winkel liggen en vanwege de relatief hoge bewaartemperatuur hebben bacterien vrij spel. Als je die gerookte zalm vervolgens op een pizza doet en verwarmd kan het weer geen kwaad, maar zomaar gerookte zalm uit de supermarkt (en zelfs bij sommige visboeren) wordt tegenwoordig dacht ik afgeraden.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 14:55 schreef CalamityJane het volgende:
Volgens wat wij thuis noemen De Kwaaltjesbijbel (Veilig zwanger zijn van Beatrijs nogiets) is zoute haring ok. Dit, omdat het geconserveerd wordt met zout, waardoor bacteriën geen kans krijgen. (Maar mij ook niet gezien.)
Gerookte zalm zou volgens dat boek trouwens ook mogen, als het maar direct uit de (vacuüm)verpakking wordt opgegeten... Zijn er ook werkelijk mensen die dat doen?
Ik lust zelf geen vis, dus ik slik trouw visoliecapsules. Maar ik heb geleerd dat je gevacuümeerde vis juist moet vermijden, omdat er daarin de listeriabacterie kan groeien. Dus vis eten: hartstikke goed, maar wel vers! (en idd wat Tan zei, geen roofvis)quote:Op dinsdag 9 juni 2009 14:55 schreef CalamityJane het volgende:
Volgens wat wij thuis noemen De Kwaaltjesbijbel (Veilig zwanger zijn van Beatrijs nogiets) is zoute haring ok. Dit, omdat het geconserveerd wordt met zout, waardoor bacteriën geen kans krijgen. (Maar mij ook niet gezien.)
Gerookte zalm zou volgens dat boek trouwens ook mogen, als het maar direct uit de (vacuüm)verpakking wordt opgegeten... Zijn er ook werkelijk mensen die dat doen?
een filmpjequote:Op dinsdag 9 juni 2009 15:03 schreef mijsje het volgende:
ik vraag me altijd af wat een 4d echo nou is...![]()
ik moet ook altijd wel even lachen als mensen over haring praten als verse vis... Haring is ingemaakt in zout (duh, zoute haring) en het kan weken/maanden duren voor je hem eet. (wordt ook ingevroren en ontdooid als het echt lang duurt voor het gegeten wordt, zoals de zoute haring in maart of april) zoute haring is nooit heel vers als in gisteren gevangen...rauw is het wel, maar dus ook goed geconserveerd. Ik heb ook altijd begrepen dat het (met mate) een goede vis voor zwangeren is, omdat het vette vis is...
ah, is dat mysterie ook weer opgelost...quote:Op dinsdag 9 juni 2009 15:04 schreef huuphuup het volgende:
[..]
een filmpje
de 4e dimensie is tijd. 3d is dus een foto eigk en 4d een filmpje.
quote:Op dinsdag 9 juni 2009 15:10 schreef huuphuup het volgende:
Heb ik trouwens heel erg over Tessie heen gelezen of heeft die zich nog niet gemeld vandaag?
Ik ben een beetje warrig maar stiekem hoop ik op een vers beebje weer erbij![]()
erwt
ja van gisteravond een berichtje dat ze mikte op woensdagquote:Op dinsdag 9 juni 2009 15:18 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Je hebt gelijk! Ze is helemaal nog niet geweest!
Tessie! Joehoe! Waar zit je?
Maarrr bij 2d is het ook een filmpje tochquote:Op dinsdag 9 juni 2009 15:04 schreef huuphuup het volgende:
[..]
een filmpje
de 4e dimensie is tijd. 3d is dus een foto eigk en 4d een filmpje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |