Helaas heeft Pim het niet geredquote:Aangezien Joep & Teun ook een eigen topic hebben, vind ik dat deze 4 zieltjes dat ook verdienen, en ik mag hopen dat het baasje iets heel naars krijgt
Vandaag van 08:00 tot 15:00 Ambu dienst, de standaard dingen zoals konijnen gevonden, honden kwijt, kalkoen op het dak etc..
En toen werden we rond 13u opgeroepen door het dcw daar lag een doos kittens..
Bleek dat een werknemer gister iets meende te horen uit een afval container maar dacht dat het wel aan hem zou liggen, het toch niet los kon laten en vandaag toen hij op het werk kwam direct is gaan kijken..
Daar vond hij 4 totaal doorweekte en ijskoude kittens ze zijn waarschijnlijk tussen de 2 a 4 dagen oud..
Ze waren echt heeeeel erg onderkoeld. Dus hebben we ze direct mee de ambu in genomen en direct tegen mijn lichaam aan gezet voor de warmte.
Mijn collega had in de tussentijd direct contact opgenomen met de persoon die de kittenplaatsing doet en binnen 4min terwijl we naar haar huis reden kreeg ik een telefoontje van haar
Er was niemand anders te bereiken en er zijn geen andere opvang adresjes momenteel, dus mocht ik direct door naar huis, m.a.w. nachtrust Het was natuurlijik niet de bedoeling om zo snel nieuwe pleegkittens er bij te krijgen, maar so be it.. ze zijn van harte welkom
Facts:
Het zijn 2 mannetjes en 2 vrouwtjes.
Zwart met wit M: Pim 120 gram
Zwart M: Boris 135 gram
Zwart V: Noes 115 gram
Zwart V: Evie 134 gram
PS: Volgens Teuntje zijn ze heeeeeeeeeeel erg eng
En nu gaat het ook al erg slecht met Noesquote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:07 schreef Logician het volgende:
Nou.. ik weet niet waar ik moet beginnen![]()
Er bleek ook bloed in de diaree te zitten bij Pim en zijn lichaamstemp. was nog net 34graden ondanks elk uur een nieuwe kruik, de DA zei dat het geen zin had om dan een vocht infuus oid in te brengen omdat volgens haar alles staat en valt met de lichaamstemp.
Voor ze verder ging kijken wou ze de kittens op kattenziekte testen ivm het overgeven, de diaree en het bloed in de ontlasting.. ik heb mij 10min. buiten helemaal staan opvreten van de zenuwen..
Gelukkig bleek die test negatief.. dus wel een darminfectie maar gelukkig geen kattenziekte..
De andere 3 waren wel goed op temp. en reageerden ook goed.. maar pimmetje helaas niet, omdat ze hem geen lanzame leidensweg wilde geven heeft ze hem ingeslapen![]()
@: leukerdje, ik wil het wel aannemen, maar zoals ik al zei, de kittens vallen onder regels waar ik nu helaas niets meer mee kan, het is wel zo dat als ze zo beter zijn en er is een nieuwe moederpoes ze daar dan waarschijnlijk wel direct geplaatst kunnen worden.. Ik vind het dus moeilijk om daar op in te gaan om dat dit allemaal buiten mij om gaat en ik niet de zeggenschap over de kittens heb wat dat betreft..
Ik ga even een kop koffie zetten en een sigaret roken
Duim hier verder voor de kittens!quote:Op maandag 8 juni 2009 19:30 schreef Mama_Mia het volgende:
Ben net gebeld.
De darmpjes zaten nogal verstopt/waren ontstoken, dus die zijn bij de DA gemasseerd. Ze wil nog wel een beetje drinken dus ze laten Noes op dit moment nog in leven. Het wordt helaas afwachten of het nu beter gaat, ze blijft aan de antibiotica, maar de abcessen die ze had waren wel weer wat gegroeid. Enige wat nu gedaan kan worden is proberen haar te voeren en afwachten
Verder nieuws horen we later wel denk ik, Logician werd weer opgehaald van de dierenarts.
HUP NOES
Dat dus.quote:Op maandag 8 juni 2009 20:06 schreef Darklight het volgende:
Hier maar verder duimen, maar heb wel een slecht gevoel
quote:Op maandag 8 juni 2009 20:09 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Maar ze is er nog dus we blijven duimen! Er zijn kittens doorgekomen die er nog slechter aan toe waren dan haar.
Nee, Logi moet werken tot 22u, dus nog verder geen nieuws gehad. Maar het is nog niet zeker of ze Noes mag houden; wat ik begreep moest ze zich inschrijven voor de kitten op de website, net zoals alle anderen.quote:Op maandag 8 juni 2009 20:57 schreef Brittie het volgende:
Ik hoop dat ze blijft vechten, ze krijgt nog wel een huisje bij Logi zelf! Hopelijk trekt dat haar over de streep! Hup Noes!
Any news?
Dat is ook zuur als je er zoveel energie en liefde in gestoken hebtquote:Op maandag 8 juni 2009 21:01 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Nee, Logi moet werken tot 22u, dus nog verder geen nieuws gehad. Maar het is nog niet zeker of ze Noes mag houden; wat ik begreep moest ze zich inschrijven voor de kitten op de website, net zoals alle anderen.
5 kittens opvangen mag wel als je een fret hebt, maar een kat houden niet? Das kromquote:Op maandag 8 juni 2009 21:45 schreef Logician het volgende:
Ben net thuis, wat een dag!
Even snel een paar feitjes:
De DA weet niet wat voor absessen/ontstekingen het zijn, ze heeft zoiets nog nooit eerder gezien.
De darmen van Noesje zitten helemaal dicht = lauw water geven en veel masseren
Noesje heeft waarschijnlijk niesziekte en daar is niets tegen te doen behalve afwachten
Ik mag Noes niet houden van het asiel omdat ik een fret heb (ondanks dat deze katten gewend is)..
Ik moet eerlijk zeggen dat ik heb zitten janken toen ik hoorde dat ik dr niet mocht houden, maar ik kan er niets tegen doen, dus ik moet het gewoon accepteren en ik ga natuurlijk gewoon met net zoveel liefde verder met haar verzorging..
Ik heb nog niet gegeten, dus dat ga ik nu eerst maar eens even doen, ben serieus blij dat k morgen vrij ben..
Eet smakelijk en een dikke kus voor jou!quote:Op maandag 8 juni 2009 21:45 schreef Logician het volgende:
Ben net thuis, wat een dag!
Even snel een paar feitjes:
De DA weet niet wat voor absessen/ontstekingen het zijn, ze heeft zoiets nog nooit eerder gezien.
De darmen van Noesje zitten helemaal dicht = lauw water geven en veel masseren
Noesje heeft waarschijnlijk niesziekte en daar is niets tegen te doen behalve afwachten
Ik mag Noes niet houden van het asiel omdat ik een fret heb (ondanks dat deze katten gewend is)..
Ik moet eerlijk zeggen dat ik heb zitten janken toen ik hoorde dat ik dr niet mocht houden, maar ik kan er niets tegen doen, dus ik moet het gewoon accepteren en ik ga natuurlijk gewoon met net zoveel liefde verder met haar verzorging..
Ik heb nog niet gegeten, dus dat ga ik nu eerst maar eens even doen, ben serieus blij dat k morgen vrij ben..
Preciesquote:Op maandag 8 juni 2009 22:38 schreef Cat22 het volgende:
Je hebt het volste recht om te vragen naar de reden van deze regeling. En hen dan ook te bevragen over de risico's die zij blijkbaar zien bij kittens van meer dan 3 maanden itt de risico's die volgens hen dus niet aanwezig zijn bij kittens van jonger dan 3 maanden. Ik ben erg benieuwd naar hun antwoord.
Ik zou me graag aanbieden, maar is het niet zo dat wanneer je een kitten via dit soort opvang weg zou doen, je ze weer verplicht naar het asiel moet brengen?quote:dan zou ik stiekum kijken naar een onderhandse afspraak waarbij iemand anders Noesje adopteert en haar daarna afstaat aan jou. Of zo.
Bij Redcat (Eindhoven eo) werkt het zo dat de eigenaren de papieren van de kat moeten tekenen + betalen op het asiel. In de meeste gevallen komt het kitten dan helemaal niet mee. De eigenaren gaan net voordat ze het kitten mee mogen nemen langs bij het asiel, handelen het papierwerk af en kunnen met de papieren bij de pleegouders aantonen dat zij de rechtmatige adoptieouders zijn. Dan krijgen ze het kitten van de pleegouders mee. Dat voorkomt onnodig gesleep met kittens.quote:Op maandag 8 juni 2009 22:41 schreef Mama_Mia het volgende:
Ik zou me graag aanbieden, maar is het niet zo dat wanneer je een kitten via dit soort opvang weg zou doen, je ze weer verplicht naar het asiel moet brengen?
Volgens mij staat er echter in het contract wat je als eigenaar tekent dat je verplicht bent de kat terug te brengen als je niet meer in staat bent om ervoor te zorgen oid. Maar ik heb het zo niet bij de hand dus ben niet 1000% zeker.quote:Op maandag 8 juni 2009 22:50 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Bij Redcat (Eindhoven eo) werkt het zo dat de eigenaren de papieren van de kat moeten tekenen + betalen op het asiel. In de meeste gevallen komt het kitten dan helemaal niet mee. De eigenaren gaan net voordat ze het kitten mee mogen nemen langs bij het asiel, handelen het papierwerk af en kunnen met de papieren bij de pleegouders aantonen dat zij de rechtmatige adoptieouders zijn. Dan krijgen ze het kitten van de pleegouders mee. Dat voorkomt onnodig gesleep met kittens.
Uitzondering zijn de kittens waarvoor na 8 weken geen baasje is gevonden. Als het erg druk is in de opvang gaan die wel terug naar het asiel om van daaruit geadopteerd te worden. Maar dat zou voor Noesje dan natuurlijk niet gelden.
Don'tquote:Op maandag 8 juni 2009 23:22 schreef Logician het volgende:
thx voor het begrip iedereen, ik ging zo aan mezelf twijfelen he..
quote:Op donderdag 4 juni 2009 12:33 schreef Logician het volgende:
Ik heb vreselijk de neiging gehad ze te houden..
Probleem is denk ik het volgende, ik heb vorig jr mijn destijds beste vriendin in huis genomen, ze had geen werk, geen geld niets.. ik heb een half jr lang alles betaald voor dr; eten, sigaretten, kleding, kapper, uitgaan, etc... , 1200e ong. uitgeleend uiteindelijk zat ik zelf zo in de shit dat ik mijn eigen huur niet meer kon betalen en Q. mijn katten toen heeft overgenomen, ik vind dit nog steeds heel moeilijk (zelfs vragen aan hem hoe het met ze gaat is al lastig omdat er zoveel emotie bij zit).. En daardoor twijfel ik nu heel erg.. ben net een beetje terug uit het dal.. dus financieel zou het wel kunnen, maar ik weet gewoon niet of ik al toe ben aan een nieuw katje van mijzelf... ..
Oh pardon, dat had ik niet meegekregenquote:Op dinsdag 9 juni 2009 13:09 schreef Logician het volgende:
Ik moet morgen werken dus dan ga ik het zeker aankaarten .. maar vind dat wel een beetje eng..
@Harajuku: Ik had al in het Joep & Teuntjetopic verteld waarom dat was, zal het eens quoten:
[..]
npquote:Op dinsdag 9 juni 2009 13:11 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Oh pardon, dat had ik niet meegekregen
Yesquote:Op dinsdag 9 juni 2009 13:10 schreef Logician het volgende:
ps: Noes dronk net gewoon 15ml !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
quote:Op dinsdag 9 juni 2009 13:10 schreef Logician het volgende:
quote:Op dinsdag 9 juni 2009 13:10 schreef Logician het volgende:
Gewoon houden dat beestje.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 14:48 schreef Coraline. het volgende:
Ik hoop toch zo dat er ineens iets gebeurt waardoor je lieve Noes mag houden
opzich snap ik je, maar dat is natuurlijk ook niet een erg leuke manier. Denk niet dat je daar een lekker gevoel aan over houdt.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 15:45 schreef kasper het volgende:
[..]
Gewoon houden dat beestje.
Wat willen ze doen dan? Met geweld komen halen?
Precies, alles wat zij zegtquote:Op dinsdag 9 juni 2009 18:24 schreef Brittie het volgende:
Ja dat denk ik idd ook... Nouja, even afwachten wat de bazin zegt. Gewoon vragen hoe het zit. En ik vind dat je ook best aan kunt geven dat het wat vreemd is dat je wel kittens op mag vangen maar ze niet mag houden regardless.
Mooi dat Noes vanmiddag zoveel gedronken heeft! Hoe is het nu?
Tofquote:Op dinsdag 9 juni 2009 22:28 schreef Logician het volgende:
Het gaat echt heel goed met drinken!![]()
![]()
Ik zal de foto's eens uploaden
Mooi zoquote:Op dinsdag 9 juni 2009 22:33 schreef Logician het volgende:
Ja wel met een hoop hulp en gepiep, maar het komt er uit
Ik ook, je ziet echt aan dr hoe ziek ze is (geweest) en ze loopt behoorlijk achter in de ontwikkeling en groei, maar elk stapje in de juiste richting is er 1quote:Op dinsdag 9 juni 2009 22:34 schreef Harajuku. het volgende:
Ik hoop dat ze 't nu ook goed blijft doen, 't arme ding
Nou, inderdaad. Ik schrok een beetjequote:Op dinsdag 9 juni 2009 22:46 schreef Logician het volgende:
[..]
Ik ook, je ziet echt aan dr hoe ziek ze is (geweest) en ze loopt behoorlijk achter in de ontwikkeling en groei, maar elk stapje in de juiste richting is er 1
Das echt een hele flinke geweest danquote:Op dinsdag 9 juni 2009 22:58 schreef Logician het volgende:
DrMarten: dat hoe het er nu uitziet na de geknapte absessen idd
quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:47 schreef Logician het volgende:
hmmm
noesje had aan de zijkant op dr wang ook zo'n hard stuk zitten dat viel dus net los..
gewoon echt vlees wat je er onder ziet.. ben serieus bang om te gaan bellen hierover.. verdomme ze doet het net zo goed..
quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:56 schreef Logician het volgende:
Advies is om te deppen met een watje dat gedoopt is in gekookt lauw water met een klein beetje biotex groen.. naar de winkel dus.
Aan de rest van je pak Biotex kun je nog nog wat hebben, ik las van een andere kittenopvangdame dat zij haar huis ermee dweilde omdat het zo lekker fris rook, en verdomd jaquote:Op woensdag 10 juni 2009 16:56 schreef Logician het volgende:
Advies is om te deppen met een watje dat gedoopt is in gekookt lauw water met een klein beetje biotex groen.. naar de winkel dus.
Zit er rose 'rauw' vlees onder? En stinkt het niet?quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:56 schreef Logician het volgende:
quote:Op woensdag 10 juni 2009 18:00 schreef Logician het volgende:
Het is roze/rood en stinkt niet![]()
Ik ben even koken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het was helemaal superquote:Op donderdag 11 juni 2009 20:38 schreef Logician het volgende:
Ging vandaag goed met Noes en ook met Boris en Evie (kleine vreetmonstertjes)
MamaMia & CrackityJones zijn net weer weg, die waren op kittenbezoek, was supergezellig en er is heeeel veel gekroelt![]()
![]()
Gerechtigheid wijffiequote:Op zaterdag 13 juni 2009 11:48 schreef Logician het volgende:
Haha sorrie beetje drukjes hier
Ik heb gister een gesprek gehad met de basin, hou je vast!
Ze gaf aan dit nooit gezegd te hebben![]()
Ze was superlief en vond het enorm jammer dat ik niet meteen contact met dr heb opgenomen
Ze gaf aan dat ze niet precies wist hoe het zat met een fret maar dat mensen dit ook wel over honden en katten zeiden en dat die vaan haar dan wel weer prima konden, en dus vond ze dat ik maar eens langzaam Mijn fret een de katjes aan elkaar moest laten wennen en dat we dan wel verder keken, en ze zei dat zij degene was die deze beslissingen nam en niet de kittendame. Ook zei ze dat ze me een schatje vond
Ik was helemaal in de war na het gesprek, heb weer eens staan janken als een mietje!
Ps: met Noesje gaat het super alle vieze stukjes vallen er nu af, half kale poes dus nu in huis ziet er niet uit, maar het is wel een goed teken volgens de DA en dinsdag moet ik om 18:20 met dr langs de DA voor controle
Misschien dinsdag, rond 15.30quote:Op zaterdag 13 juni 2009 14:14 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Gisteravond nog niet, maar dat zal ook wel snel gaan gebeuren
Foto's of het is niet gebeurd.quote:
quote:Op maandag 15 juni 2009 11:19 schreef Logician het volgende:
Hou je vast,![]()
Filmpje geschoten van mijn jongste met de ktitens![]()
![]()
quote:Op dinsdag 16 juni 2009 00:02 schreef Logician het volgende:
Ja zeker ik ben nu bezig met filmpjes van de foto's van Joep en Teuntje te maken v.a de dag dat ze hier zijn tot nu voor brittie en innepin
quote:Op dinsdag 16 juni 2009 00:02 schreef Logician het volgende:
Ja zeker ik ben nu bezig met filmpjes van de foto's van Joep en Teuntje te maken v.a de dag dat ze hier zijn tot nu voor brittie en innepin
Oeh tofquote:Op donderdag 18 juni 2009 19:50 schreef Logician het volgende:
Gaaaaaaaaat prima!! serieus![]()
En vandaag van het asiel de bevestiging gehad dat joep en teuntje op naam van britte en innepin staan en Evie en Boris op naam van Darklight en CrackityJones![]()
![]()
Jaaaaaaquote:Op donderdag 18 juni 2009 19:50 schreef Logician het volgende:
Gaaaaaaaaat prima!! serieus![]()
En vandaag van het asiel de bevestiging gehad dat joep en teuntje op naam van britte en innepin staan en Evie en Boris op naam van Darklight en CrackityJones![]()
![]()
En wij maar zeuren om foto'squote:Op donderdag 18 juni 2009 19:53 schreef Logician het volgende:idd
De kleintjes kroelen nu met Teun en Joep de hele kamer mee rond hahaha zo cute, ben morgen vrij dus dan zal ik weer foto's maken, vandaag bijna 9u ambu op 3uur slaap, ben bek af
hey meis.. kan ik morgen avond na het eten langs komen?quote:Op donderdag 18 juni 2009 19:53 schreef Logician het volgende:idd
De kleintjes kroelen nu met Teun en Joep de hele kamer mee rond hahaha zo cute, ben morgen vrij dus dan zal ik weer foto's maken, vandaag bijna 9u ambu op 3uur slaap, ben bek af
Zo zitten katten in elkaar. Makkelijk he?quote:Op maandag 22 juni 2009 15:32 schreef Logician het volgende:
Idioot gewoon ze gaan gewoon op de bak elke keer als ze wat moetenzo vroeg al zindelijk!!
![]()
![]()
Er zijn wel foto's gemaakt, maar Logi is even niet in staat om achter de pc te gaan zitten om die foto's van de camera te halen.quote:
quote:Op donderdag 25 juni 2009 19:41 schreef Logician het volgende:
zal zo ff de foto's en filmpjes uploaden ...............
Ze geven je ook de typetyfusquote:Op donderdag 25 juni 2009 20:57 schreef Logician het volgende:
Ti's mijn hele linker kant.. linkerkant van de nek, linker schouder, straalt uit tot linker oksel, elleboog en hand.. vreselijk KKKKK gevoel.. medicijnen doen veel, maar maljenm me vooral heeel erg wazig in mijn hoofd zie alles dubbel.
Doe mijn best, load die van joep en tein nog even op en dan ga ik weer liggenquote:Op donderdag 25 juni 2009 20:59 schreef Cat22 het volgende:
Beterschap Logi! En ga het nu niet zitten forceren achter een toetsenbord (lurken mag wel natuurlijk). Verhalen, foto's en filmpjes komen wel weer als je beter bent, of via je hulptroepen.
Kloptquote:Op donderdag 25 juni 2009 21:35 schreef ikweethetookniet het volgende:
Logi is dus gewoon rechtshandig![]()
![]()
Foto's![]()
![]()
Beterschap![]()
Wanneer komen de volgende foto's![]()
![]()
quote:Op vrijdag 26 juni 2009 15:29 schreef Logician het volgende:
vanavond gaan we waarschijnlijk een nieuw huisgenootje ophalen, details komen later
Hehe die kopquote:Op vrijdag 26 juni 2009 15:41 schreef Logician het volgende:
Hij heet Wups, 2jr oud. Zijn baasje is er super verdrietig om dat hij weg moet omdat hij helaas enorm word gepest door zijn huisgenootjes (en die waren er eerder) en dan niets maar dan ook niets terug doet, hij is veel te lief om bij grote katten te zijn en een enorm knuffelbeestje.. ingeent, zindelijk, nog nooit de nagels uitgehaald etc.. m.a.w. perfecter kan niet... Ik ben verliefd![]()
En nu snel douchen en aankleden hier (nahja snel)
[ afbeelding ]
Dat is zeker wel de bedoeling, denk dat die kwa karakter ook wel een goed stel zullen maken, 2 veel te lieve en aanhankele sulletjesquote:Op vrijdag 26 juni 2009 15:43 schreef Darklight het volgende:
Hey wat leuk
En Noes? Blijft die nou bij jou?
Je laat Logi toch niet rijden hequote:Op vrijdag 26 juni 2009 16:34 schreef Mama_Mia het volgende:
Ga em vanavond met Logi ophalen
Volgens mij is het idd een Maine Coonen hij is ontzettend mooi
quote:
Daarom was ik meequote:Op vrijdag 26 juni 2009 19:01 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Je laat Logi toch niet rijden he![]()
![]()
![]()
En eh had ik al gevraagd om foto's![]()
En waarom maak jij geen foto's danquote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:17 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Daarom was ik meekon ik mooi chauffeur spelen
En ik was heel blij dat ik mee mocht, Guus is echt een lieverdje
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |