Mmm... dat had ik eerder moeten wetenquote:Op woensdag 14 juli 2010 12:19 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Dat heb je niet goed gedaan! Ben natuurlijk bevooroordeeld, want Bologna is mijn lievelingsstad van Italie. Maar van dat eten vind ik ook vreemd, wij zijn er in juni nog geweest en gingen ook na de wedstrijden pas eten. Het is daar heel normaal dat je pas om 23.00 uur aanschuift. Wij zaten te eten en waren na twaalven klaar en toen kwamen er nog twee oudjes die uit een voorstelling kwamen en er werd toen wel even moeilijk gekeken, maar die mochten zelfs nog gaan zitten. Als je er nog eens komt, een echte aanrader is Ristorante delle Belle Arti in de Via delle Belle Arti. Speciaal voor dat restaurant rijden we elk jaar nog even langs Bologna als we in Italie zijn geweest.
Grappig dat je La Linea noemt. Daar hebben we nog om 23h30 een bord pasta kunnen krijgen met 'bolognesesaus voor 6 euro.". Opgewarmd in de magnetron, met verbrande stukken in de saus zoals je die hebt in een au bain marie bak.quote:Op donderdag 15 juli 2010 01:24 schreef bloodymary het volgende:
Dat gehaaste en blikmijdende is mij eigenlijk niet zo opgevallen, niet meer dan in andere grote steden. Misschien viel het op omdat het in bijvoorbeeld Milaan en Rome wemelt van de toeristen en in Bologna niet. Wat ik juist zo gezellig vind aan Bologna is dat het een echte studentenstad is. Je kunt gerust tot 03.00 uur 's nachts (dan is het ook sluitingstijd) nog bij La Linea op het terras zitten (aan de voorkant van het Piazza Maggiore) en dan zit het terras nog bomvol.
Wat ik trouwens ook top vind, is dat zwervers (die een grote stad nu eenmaal heeft) die zich melden bij de keuken van de restaurants tegen middernacht, bakken vol overblijfselen van de diners meekrijgen. Als ik ooit zwerver wordt weet ik wel waar
Wanneer ga je? In de zomer zijn Venetië en het Gardameer gigantisch toeristisch. Sowieso, is het Comomeer niet mooier? Verder lijkt het me goed te doen in 3 weken hoor. In Toscane zou ik zeker ook Siena en San Gimigniano bezoeken.quote:Op donderdag 15 juli 2010 15:24 schreef SnuggLe het volgende:
Jongens, ik wil met de auto met mijn vriendin Italie rond. Heb 3, max 4 weken.
Zit te denken aan:
- le Cinque Terre
- uitvalsbasis in Toscane, dagtripjes Bologna/Florance
- Venetie
- Gardameer
Is dat te doen in die tijd, of te veel rijden?
Of moet ik juist andere dingen gaan bekijken?
Ik hoor graag tips/trucs!
In Toscane zijn de kleine plaatsjes aan de kust wel leuk, vooral Viareggio vind ik gezellig, als je iets naar boven gaat (andere regio) heb je La Spezia en Portovenere, ook erg leuk. Natuur vind je genoeg in Toscane wanneer je gewoon door de bergen rijd van dorpje naar dorpje toe, en om te shoppen kan je naar Firenze of Lucca, Firenze is wat groter, maar Lucca is ook erg gezellig. Ik weet niet of het leuk is om een keer de Pisa toren te zien, gewoon voor 1 keer, maar als je absoluut niet van cultuur houd, is er verder ook niet zoveel aan daar.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:49 schreef nelisb het volgende:
Tvp!
Nog nooit in Italië geweest. Ga in september 2 weken met m'n vrouw. 5 september weg tm de 19de.
We gaan met de auto. Boeken niks van te voren en zien het wel.
We zijn niet van de cultuur. Wel natuur, mooie kusten, strand en shoppen
Suggesties wat wij zouden kunnen doen?
Denken nu aan Toscane, capri, pescara ergens in die buurten.
Dat ben ik dus helemaal met je eens, daarnaast is er het Scala theaterquote:Op woensdag 11 augustus 2010 01:22 schreef tim2308 het volgende:
Iedereen (ook de Italianen zelf van buiten Milaan) hebben iets tegen Milaan, maar ik vond het reuze meevallen! Genoeg te doen, genoeg te zien (de Duomo is echt mooi! (ik had echt een wow-gevoel toen ik hem voor het eerst zag) en een goede uitvalbasis voor dorpjes erom heen. Ook de mensen zijn daar veel aardiger en relaxter dan door de niet Milanezen wordt geschetst
Milaan > Rome. Rome is te toeristisch.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:47 schreef knep het volgende:
[..]
Dat ben ik dus helemaal met je eens, daarnaast is er het Scala theater.
Maar als ik moest kiezen werd het toch zeker Roma, gelukkig hoef ik niet te kiezen.
Ik was laatst nog in Torino, daar heb ik wel een aperitivo gedaan (was erg lekker en leuk gedaan). Aperocena klinkt ook wel als een goed idee! Maar heb ik er niet gezien helaas. Nu ben ik ook net terug van een aperitivoquote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:34 schreef tim2308 het volgende:
Ja... aperitivo !!!!!!! Zelfs in de andere steden waar we geweest waren (Perugia, Bologna) heb je dat niet... In Torino schijn je overiges AperoCena te hebben, dus avondeten met een glas drinken voor een lage prijs.
jezus, wat een vragen. Waar je je al niet druk over kan maken als je vakantie gaat zeg... Waarvoor zou je een nooddeken kopen in hartje zomer...quote:Op maandag 16 augustus 2010 22:02 schreef Swiffer het volgende:
Hoi,
Volgende week vertrek ik naar italie, naar Toscane. (Castel del Piano, zo'n 75 km onder Siena)
We gaan waarschijnlijk via de a12 (kustweg) maar kunnen nergens vinden of de wegen goed zijn voorzien van benzine stations. (distributore di benzina)
Weet iemand dit?
En, is het in Duitsland verplicht een jerrycan benzine en een nooddeken (evenals verbanddoos) bij je te hebben?
Je begrijpt het punt niet, dat is duidelijk.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 09:20 schreef Swiffer het volgende:
Een nooddeken zag ik in een ander italie topic staan als 'verplicht' item, daarom de vraag
Een geel vest is sowieso verplicht in Italie, en een verbandkoffertje in Duitsland. (Al dan niet met nooddeken, dat weet ik dus niet zeker?)
Op de ANWB-site staat dat nl niet vermeld...
En het druk maken om op vakantie te gaan valt heus mee, maar ik heb geen zin in boetes, en wil op tijd kunnen tanken, dat is toch niet zo vreemd?
Sorry, dat was misschien niet helemaal duidelijk. Ik bedoelde dat het een mooi zoekavontuur ging worden op internet om een geschikt iets te vinden.quote:
Zoals elk jaar aan het einde van het seizoen (27 augustus vertrek en dan 14 dagen).quote:Op woensdag 17 november 2010 21:43 schreef gifkwal het volgende:
Wanneer ga je? Zo'n agriturismo-achtig gebouw met zwembad afhuren lijkt me heerlijk!
100 euro per nacht voor een camping????daar heb je een heel mooi hotel voor!quote:Op woensdag 17 november 2010 23:49 schreef Pizzaman het volgende:
Wij zaten elk jaar in een stacaravan, beviel op zich ook prima, enig nadeel is dat die dingen in Italië steeds dichter op elkaar komen te staan. Stond er vroeger nog 1 stacaravan op 10m2, dan staan er nu rustig drie of vier. Dat heeft een negatieve invloed op de geluidsoverlast en je privacy, dus dit jaar wat luxer. Prijs voor twee weken zal zo rond de 1500 euro voor het verblijf komen als ik het zo zie...
Toch valt het wel mee, de meeste Nederlanders met (jankende) kinderen vertrekken dan inmiddels al weer.quote:Op donderdag 18 november 2010 23:35 schreef bloodymary het volgende:
Ja, die eerste week is ook nog hoogseizoen in Italie natuurlijk.
Ben op zoek momenteel naar een accomodatie voor onze zomervakantie, maar dat is precies het probleem waar ik tegenaan loop. Heb een prachtig uitziend agriturismo-hotel gezien, maar zonder keuken of koelkast moet je toch echt elke keer vers drinken gaan halen ergens bij een winkel en 's avonds verplicht uit eten (hè, wat rot).quote:Op vrijdag 19 november 2010 13:26 schreef Pizzaman het volgende:
Je mist iets.
Nadeel van een hotel vind ik altijd dat je min of meer gedwongen bent uit eten te gaan. In een appartement kun je nog zelf even snel iets in elkaar flansen.
Je zou eens kunnen kijken op http://www.casamia.nl, heb vorig jaar ook via deze topicreeks daar een leuk apartement gevonden in Toscane. Complex was echt super!quote:Op donderdag 16 december 2010 12:34 schreef Jape het volgende:
[..]
Ben op zoek momenteel naar een accomodatie voor onze zomervakantie, maar dat is precies het probleem waar ik tegenaan loop. Heb een prachtig uitziend agriturismo-hotel gezien, maar zonder keuken of koelkast moet je toch echt elke keer vers drinken gaan halen ergens bij een winkel en 's avonds verplicht uit eten (hè, wat rot).
Dus dan toch maar op zoek naar een appartement (volgens goed Toscaans gebruik met een spartaans keukentje), met een eigen terrasjes om 's avonds lekker buiten te eten met zelf gemaakte pasta!
Las in Italië magazine dat het in Rome vanaf januari sale is. Weet niet of dit voor Milaan ook geldt enzo, maar ik denk dat er best een kans isquote:Op dinsdag 28 december 2010 11:16 schreef Dynia het volgende:
Weet iemand wanneer in Italie de grote uitverkoop begint? Mijn vrouw wil graag een keertje shoppen in Milaan, en rond deze tijd is er zo'n seizoens sale dacht ik. Weet iemand dat?...:)
E zijn inr europa 2 winkels, milaan en londen. Milaan is vooral in het weekend druk. iedereen die daar werkt is volgens mij model. In de zomer staan er ook gasten met ontbloot bovenlijf buiten...quote:Op dinsdag 28 december 2010 21:24 schreef gifkwal het volgende:
De uitverkoop in Milaan begint officieel pas in januari. Als ik me niet vergis de eerste zaterdag van januari, of anders de tweede. Vervolgens duurt dat een maand. Maar er zijn nu ook vast al winkels die korting geven.
Die Abercrombie winkel in Milaan is trouwens maar vaag, met van die dansende wijven binnen. Er staan daar vaak hele rijen buiten, zo populair is het er.
Ik wist niet dat er maar 2 winkels zijn in Europa, dat verklaart al een hoop. Ik ben er nog nooit binnengeweest omdat het er altijd zo hels druk uit ziet wanneer ik er langs kom.quote:Op dinsdag 28 december 2010 21:37 schreef Luco het volgende:
[..]
E zijn inr europa 2 winkels, milaan en londen. Milaan is vooral in het weekend druk. iedereen die daar werkt is volgens mij model. In de zomer staan er ook gasten met ontbloot bovenlijf buiten...
Is Umbria of Le Marche misschien iets voor je? Veel mooie oude en fotogenieke dorpjes en stadjes (denk aan Perugia, Assisi, Gubbio). Maar zo te lezen ben je ook nog niet in Toscane geweest, dus daar valt ook nog genoeg te zien.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 15:53 schreef Eye4 het volgende:
Mensen, ik heb volgende week een vakantie staan, maar nog geen bestemming. Ik denk aan Italië, maar waar? Ben inmiddels in Milaan, Genua (en omgeving), Verona, Venetië (en omgeving), Triëste, Rome en Palermo (en omgeving) geweest. Dus het liefst een andere bestemming.
Ben een beetje een amateur-fotograaf dus een pitoresque stad is wel een must (maar in Italië is dat nietzo moeilijk). Heb een tijdje geleden the American gezien van Corbijn en de Abruzzen in de winter lijkt me wel mooi. Aanraders (niet per sé in de Abruzzen).
Mijn dank is groot!
kleine tip, ga op maandag. Dan is het rustig en zijn equote:Op zaterdag 1 januari 2011 22:17 schreef gifkwal het volgende:
[..]
Ik wist niet dat er maar 2 winkels zijn in Europa, dat verklaart al een hoop. Ik ben er nog nooit binnengeweest omdat het er altijd zo hels druk uit ziet wanneer ik er langs kom.
[..]
Is Umbria of Le Marche misschien iets voor je? Veel mooie oude en fotogenieke dorpjes en stadjes (denk aan Perugia, Assisi, Gubbio). Maar zo te lezen ben je ook nog niet in Toscane geweest, dus daar valt ook nog genoeg te zien.
Als je wat verder wilt rijden is de Amalfitaanse kust onder Napels ook heel mooi.
Dichterbij huis zijn de Cinque Terre enorm fotogeniek. En in de winter vast niet zo bomvol met toeristen als in de zomer.
Eens. Booking.com rockt.quote:Op maandag 3 januari 2011 20:15 schreef gifkwal het volgende:
Een beetje een algemene tip: www.booking.com. Hier vind ik altijd goed geprijsde appartementen en je kan direct recensies lezen van eerdere gebruikers zodat je weet of het een beetje schoon is en zo.
Waar ben je uiteindelijk heen geweest en hoe beviel het?quote:Op zaterdag 1 januari 2011 15:53 schreef Eye4 het volgende:
Mensen, ik heb volgende week een vakantie staan, maar nog geen bestemming. Ik denk aan Italië, maar waar? Ben inmiddels in Milaan, Genua (en omgeving), Verona, Venetië (en omgeving), Triëste, Rome en Palermo (en omgeving) geweest. Dus het liefst een andere bestemming.
Ben een beetje een amateur-fotograaf dus een pitoresque stad is wel een must (maar in Italië is dat nietzo moeilijk). Heb een tijdje geleden the American gezien van Corbijn en de Abruzzen in de winter lijkt me wel mooi. Aanraders (niet per sé in de Abruzzen).
Mijn dank is groot!
Naja makkelijk, er zitten een aantal feestdagen tussen, maar als je niet al te veel eisen stelt moet het wel lukken.quote:Op maandag 28 maart 2011 10:25 schreef SnuggLe het volgende:
Is het makkelijk om in Juni (van 1 tot 20 juni) in Toscane iets per nacht te vinden geen verblijf te boeken van tevoren?
Het is onze huwelijksreis, dus we zoeken wel wat goeds, zeker voor de eerste dagen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 18:15 schreef Pizzaman het volgende:
[..]
Naja makkelijk, er zitten een aantal feestdagen tussen, maar als je niet al te veel eisen stelt moet het wel lukken.
Ik weet niet wat je zoekt?
Wauw, wat een mooie locatie voor je huwelijksreis! Ik denk dat de manier van reizen heel persoonlijk is. Ik moet er namelijk niet aan denken om tijdens mijn vakantie na het drinken van een aantal wijntjes nog op zoek te moeten naar een hotel. Maar goed ik ken ook genoeg mensen die daar niet van in de stress schieten en rustig rond zoeken.quote:Op donderdag 31 maart 2011 12:42 schreef SnuggLe het volgende:
[..]
Het is onze huwelijksreis, dus we zoeken wel wat goeds, zeker voor de eerste dagen.
Maar we twijfelen over 2x een locatie voor een hele week, of voor het 2e deel op de bonnefooi gaan reizen en dus na wat wijntjes kunnen overnachten waar je wil.
http://boomhutvakantie.nl/index.htmlquote:Op dinsdag 5 april 2011 10:18 schreef Soohr het volgende:
[..]
Zodra ik het weet laat ik het weten,
al hoort die locatie eigenlijk niet in dit topic thuis
Kunnen hem ook met meerdere mensen kopen dan ;-)quote:Op vrijdag 20 mei 2011 19:47 schreef Pizzaman het volgende:
Mocht je ze hebben, dan heb ik er eventueel ook wel interesse in!
Grappig, wij gaan precies dezelfde reis maken, maar dan wel iets minder lang door Italie zelf. Misschien 2 dagen in Bologna op de terugweg of zo, onze favoriete stad. Wij gaan ook heen met de boot Genua-Palermo, dan in drie weken het eiland rond en dan met de auto terug.quote:Op zondag 22 mei 2011 14:30 schreef LieLie het volgende:
Wij gaan dit jaar ook weer naar Italie
Drie jaar geleden waren we daar ook, eerst aan het lago Bracciano, met uitstapjes naar Rome, Ostia Antica, Villa d' Este en daarna naar Toscane, Firenze, Lucca, Siena, Vinci, San Gimignano enz
Dit jaar gaan we eerst naar Sicilie (vanaf Genua op de boot) en daarna rijden we via land terug, Amalfi-kust en Pompeii staan o.a. op het lijstje. We hebben 3-4 weken de tijd
Oh, grappig iddquote:Op zondag 22 mei 2011 17:38 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Grappig, wij gaan precies dezelfde reis maken, maar dan wel iets minder lang door Italie zelf. Misschien 2 dagen in Bologna op de terugweg of zo, onze favoriete stad. Wij gaan ook heen met de boot Genua-Palermo, dan in drie weken het eiland rond en dan met de auto terug.
Vergeet Paestum of Poseidonia niet te bezoeken, indrukwekkende tempels.quote:Op zondag 22 mei 2011 14:30 schreef LieLie het volgende:
Wij gaan dit jaar ook weer naar Italie
Drie jaar geleden waren we daar ook, eerst aan het lago Bracciano, met uitstapjes naar Rome, Ostia Antica, Villa d' Este en daarna naar Toscane, Firenze, Lucca, Siena, Vinci, San Gimignano enz
Dit jaar gaan we eerst naar Sicilie (vanaf Genua op de boot) en daarna rijden we via land terug, Amalfi-kust en Pompeii staan o.a. op het lijstje. We hebben 3-4 weken de tijd
Da's eigenlijk moeilijk uit te leggen. Er is niet heel veel te zien daar, maar een bepaalde sfeer die de stad heeft, zeker buiten de vakanties om, als het er wemelt van de studenten. Heerlijk eten en drinken overal. Ik denk niet dat iedereen onze mening deelt.quote:Op zondag 22 mei 2011 20:51 schreef SnuggLe het volgende:
Waarom is Bologna jullie favo stad? Ben benieuwd! We willen er misschien ook heen.
Ik ben redelijk bekend in Toscane, dus zo heel graag wil ik ze nou ook weer niet hebben.quote:Op zondag 22 mei 2011 15:25 schreef SnuggLe het volgende:
[..]
Kunnen hem ook met meerdere mensen kopen dan ;-)
Ik deel die mening zeker niet. Er hangt inderdaad een bepaalde sfeer (veel hippies)quote:Op zondag 22 mei 2011 21:19 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Da's eigenlijk moeilijk uit te leggen. Er is niet heel veel te zien daar, maar een bepaalde sfeer die de stad heeft, zeker buiten de vakanties om, als het er wemelt van de studenten. Heerlijk eten en drinken overal. Ik denk niet dat iedereen onze mening deelt.
FYI, wij hebben de laatste 2x hier geslapen, goed 12km boven Basel.quote:Op woensdag 25 mei 2011 11:19 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
Yep dat weten we, is daarom ook ideaal te rijden. We gaan met onze dochter van dan 11 maanden en nog een ander stel. Overnachten in Zuid-Duitsland. We zijn nog een beetje aan het kijken wat we precies gaan doen, willen het niet té druk maken zeker ook met het oog op de kleine
Willen 1 á 2 stadjes bezoeken, een aantal keer lekker gaan uit eten en de rest gewoon lekker rustig aan met een wijntje e.d. We zouden heel graag 1 dag Rome doen, weet alleen niet of dit netjes te doen is vanaf daar. Qua berekening in kilometers wel, maar heb geen idee hoe goed het te rijden is daar.
Onze kleine shortlist nu:
- St. Gimignano.
- Florence.
- e.v.t. Rome.
- e.v.t. richting zee 1 dag (geen idee of het de moeite is.)
Verder iemand nog tips van Must-See dingen in de buurt??
Da's wat lastig, aangezien je door centraal Europa rijdt.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:43 schreef Man_Made_God het volgende:
Wij gaan in juli naar Umbrië in de buurt van het Lago di Trasimeno. Daar hebben we al een accomodatie, maar we willen eigenlijk in de week ervoor al richting Italië rijden, en daar dus goed lang over doen.
We zoeken nu een plek om te overnachten op de route van Nederland - Umbrië waarbij strand/zee zeer wenselijk is. Iemand suggesties? Hoeft niet per definitie Italië te zijn, als het maar op de eerdergenoemde route ligt.
Cinque Terre ziet er mooi uit, had er nog niet van gehoord: dank!quote:Op maandag 13 juni 2011 17:37 schreef gifkwal het volgende:
De enige zee op die route is volgens mij sowieso alleen in Italië tenzij je wilt omrijden. Dan zou ik aanraden om bij Cinque Terre een tussenstop te houden, super mooi daar, vooral als je van wandelen houdt. Ook een paar leuke stranden.
Het zal inderdaad Duitsland/Zwitserland worden, dus dan skippen we Frankrijk.quote:Op maandag 13 juni 2011 17:59 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Da's wat lastig, aangezien je door centraal Europa rijdt.Een Duits/Zwitsers meer zou nog kunnen, of jullie moeten via de Franse riviera en Monaco rijden. In Monaco kan je trouwens lekker biefstuk eten bij de Beef Bar.
Beverello haven ligt een dikke kilometer lopen vanaf het centraal station.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 09:47 schreef Fazzoletti het volgende:
...Enig idee welk station in Napels het handigst is om snel bij de ferry naar Ischia te komen?
Grazie! Heb vandaag een mail gekregen van het hotel op Ischia dat we inderdaad naar Beverello moeten voor de boot. Ik krijg er steeds meer zin inquote:Beverello haven ligt een dikke kilometer lopen vanaf het centraal station.
http://maps.google.nl/map(...)024186,0.065961&z=15
Florence *na* Rome vond ik een enorme afknapper. Alles is zoveel kleiner dan in Rome.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 09:15 schreef ChuckBartowski het volgende:
Ik ga binnenkort twee weken richting Italie
Vraagje: ik ben van plan de hotels + treinen van te voren te boeken. Ik ga naar Milaan, Florence, Rome en Venetie.
Klopt het dat een interrail ticket dan het voordeligste is? (volgens mij 95 euro voor 4 dagen kaart + 10 euro extra per trip).
Zit er wel een beetje mee dat ik 4 hotels in 4 verschillende plaatsen boek, kan het 4 keer misgaan
Leuk! Cinque Terre vind ik echt één van de mooiste stukjes Italië, dus ik denk dat je het daar wel naar je zin zal hebben. Fijne vakantiequote:Op dinsdag 5 juli 2011 11:21 schreef Man_Made_God het volgende:
Met dank aan Gifkwal (thanks!) ingezoomd op Cinque Terre, en een accomodatie gevonden en geboekt in Levanto. Het wordt nu een reis van 5 dagen naar Umbrie, met (naast Levanto) een stop in Duitsland. Dan zijn we al met al straks toch weer 12 dagen weg: zin in!
Dit inderdaad. Wij hadden in deze wijk een appartement: ultieme vakantie-gevoel.quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:37 schreef gifkwal het volgende:
Trastevere (aan de overkant van de Tiber zeg maar een beetje in de richting van het vaticaan) is leuk om rond te lopen en te eten. Het is nog echt een beetje een oud/authentiek wijkje met leuke barretjes en zo. Daar zie je ineens een heel ander Rome.
Tips?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 21:24 schreef italiaan1987 het volgende:
Het echte italie begint pas bij Rome en verder
Amalfi kustlijn, Omgeving Bari (alberobello, martina franca), Capri.quote:
Amalfi hebben we inderdaad in de planning, ook Capriquote:Op zaterdag 9 juli 2011 22:14 schreef italiaan1987 het volgende:
[..]
Amalfi kustlijn, Omgeving Bari (alberobello, martina franca), Capri.
Vooral capri is prachtig. Zelf kom ik uit Bari oorspronkelijk.
Toen ik er was (augustus) vond ik het juist een toeristenmagneet waar je over de hoofden van de toeristen kon lopen. Beetje als montmatre (place du Tetre) in Parijs. Viel me toen vies tegenquote:
Op woensdag 6 juli 2011 14:37 schreef gifkwal het volgende:
Trastevere (aan de overkant van de Tiber zeg maar een beetje in de richting van het vaticaan) is leuk om rond te lopen en te eten. Het is nog echt een beetje een oud/authentiek wijkje met leuke barretjes en zo. Daar zie je ineens een heel ander Rome.
Meneer is Terrone?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 21:24 schreef italiaan1987 het volgende:
Het echte italie begint pas bij Rome en verder
De sfeer in Trastevere zal inderdaad erg afhankelijk zijn van het aantal toeristen. Ik was er buiten het seizoen en ervoer het als een rustig en authentiek wijkje. Jammer dat het zo kan veranderen.quote:Op maandag 11 juli 2011 01:02 schreef tim2308 het volgende:
[..]
Toen ik er was (augustus) vond ik het juist een toeristenmagneet waar je over de hoofden van de toeristen kon lopen. Beetje als montmatre (place du Tetre) in Parijs. Viel me toen vies tegen
[..]
Meneer is Terrone?(een vriendelijk scheldwoord van Noord Italianen voor iedereen die in Rome woont en zuiderlijker)
Ik denk dat je gelijk hebt. Ik ken haast alleen maar zuid-Italianen, dus de context in mijn hoofd zal iets anders zijn idd. Ik bedoelde het in ieder geval met een knipoogquote:Op maandag 11 juli 2011 08:45 schreef gifkwal het volgende:
[..]
Of Terrone een "vriendelijk" scheldwoord is betwijfel ik een beetjeVolgens mij is het net zoals "nigger", als een Zuid-Italiaan het zelf gebruikt is het acceptabel maar uit de mond van een Noord-Italiaan is het vaak denigrerend bedoeld.
Jup, trots en welquote:Op maandag 11 juli 2011 01:02 schreef tim2308 het volgende:
[..]
Toen ik er was (augustus) vond ik het juist een toeristenmagneet waar je over de hoofden van de toeristen kon lopen. Beetje als montmatre (place du Tetre) in Parijs. Viel me toen vies tegen
[..]
Meneer is Terrone?(een vriendelijk scheldwoord van Noord Italianen voor iedereen die in Rome woont en zuiderlijker)
Ligt eraan wanneer je wilt, heb een lodge met wc en douche geboekt begin september.quote:Op maandag 11 juli 2011 21:27 schreef Renaldo het volgende:
Iemand nog tips voor een goede en betaalbare camping in Veneto? vlakbij het strand het liefst...
quote:Op maandag 11 juli 2011 14:17 schreef w00h00 het volgende:
Half augustus voor het eerst 2 weken naar Ameglia (in de buurt van Portovino en Cinque Terre) om lekker vakantie te vieren.
Op de heenweg willen we 2 keer in Frankrijk overnachten, om daar ook nog wat te gaan bezoeken. Sowieso willen we Monaco bezoeken, maar heeft iemand hier nog tips van steden/omgeving die ik in dat geval echt moet bezoeken in Frankrijk?
10 tot 12 dagen is misschien een beetje kort om al onze tips uit te voeren, maar als je rond gaat rijden is het binnenland van Toscane (Chianti-gebied) ook erg mooi. In juli wel kneiterwarm, maar er valt van alles te zien (leuke plaatsen als Radda, Castellina, Greve en eindigen in Siena) en je kunt er ontzettend lekker eten en drinken.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |