abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217279286
Er zijn hier vast al mensen naar Cinque Terre geweest. Ik ga aankomend weekend. Wil vooral (veel) wandelen. Nog tips voor noord naar zuid of andersom? Alle wandelpaden lijken open dus dat is top. Algemene tips? Hoop dat het nu nog niet te druk is aangezien het nog vrij vroeg in het seizoen is. Hoe pittig zijn de wandelingen?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 3 april 2025 @ 23:15:20 #152
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_217281071
Hoe pittig het is hangt er vanaf hoe geoefend je bent. Ikzelf ben er eigenlijk totaal onvoorbereid en niet helemaal met de juiste schoenen aan begonnen en heb in Monterosso een wandelpas gehaald. Ik ben via de kustroute naar Vernazza gelopen. Mooie route met af en toe best wel stevige trappen. Heb bij de bakkerij een broodje gehaald en heb bij de kust op een bankje gezeten.

Daarna ben ik verder gelopen naar Corniglia. Die etappe vond ik best wel zwaar, mede omdat het al wat later op de dag was en ik niet echt voorbereid was. Halverwege is een restaurantje waar je wat kunt halen, maar ik zie dat het nu gesloten is. Corniglia is stiekem wel een pareltje, wel een stukje rustiger dan de andere plekken.

De wandelingen tussen Corniglia en Manarola en tussen Manarola en Riomaggiore heb ik niet gedaan, want geen tijd meer voor. De kustroute tussen die laatste twee plaatsen schijnt een makkie te zijn en maar heel kort te duren.

Tip is wel dat je op tijd begint zodat je wat meer tijd in de dorpjes door kunt brengen. De wandelingen langs de kust vergen wel enkele uren per route en het is aan te raden niet meer dan 2 etappes per dag te doen. Je kunt ook de langere routes door de bergen kiezen, maar daar heb ik geen ervaring mee. Wel zijn die routes gratis.

Voor wat tips:
https://www.reisjunk.nl/italie/cinque-terre/
https://www.cinqueterre.eu.com/nl/paden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_217281611
quote:
14s.gif Op donderdag 3 april 2025 23:15 schreef Peterselieman het volgende:
Hoe pittig het is hangt er vanaf hoe geoefend je bent. Ikzelf ben er eigenlijk totaal onvoorbereid en niet helemaal met de juiste schoenen aan begonnen en heb in Monterosso een wandelpas gehaald. Ik ben via de kustroute naar Vernazza gelopen. Mooie route met af en toe best wel stevige trappen. Heb bij de bakkerij een broodje gehaald en heb bij de kust op een bankje gezeten.

Daarna ben ik verder gelopen naar Corniglia. Die etappe vond ik best wel zwaar, mede omdat het al wat later op de dag was en ik niet echt voorbereid was. Halverwege is een restaurantje waar je wat kunt halen, maar ik zie dat het nu gesloten is. Corniglia is stiekem wel een pareltje, wel een stukje rustiger dan de andere plekken.

De wandelingen tussen Corniglia en Manarola en tussen Manarola en Riomaggiore heb ik niet gedaan, want geen tijd meer voor. De kustroute tussen die laatste twee plaatsen schijnt een makkie te zijn en maar heel kort te duren.

Tip is wel dat je op tijd begint zodat je wat meer tijd in de dorpjes door kunt brengen. De wandelingen langs de kust vergen wel enkele uren per route en het is aan te raden niet meer dan 2 etappes per dag te doen. Je kunt ook de langere routes door de bergen kiezen, maar daar heb ik geen ervaring mee. Wel zijn die routes gratis.

Voor wat tips:
https://www.reisjunk.nl/italie/cinque-terre/
https://www.cinqueterre.eu.com/nl/paden
Ik zou mezelf wel als bovengemiddeld fit omschrijven en hike graag op vakantie. En dan heb ik het niet over hele bergtochten maar wel gewoon daghikes. Dat restaurantje zie ik op veel plekken aangeraden worden inderdaad. Volgens google maps gesloten maar wel weer 3 weken geleden een google maps review gekregen, dus misschien heb ik geluk.
Ik was eigenlijk wel van plan om de kustroutes inderdaad te doen en lekker vroeg te starten (uur of 8) en dan gewoon te gaan lopen en wel te zien hoe lang ik het leuk vind. Ik ga aankomende week dus hopelijk valt het nog mee met de drukte.
  vrijdag 4 april 2025 @ 13:57:53 #154
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_217284786
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 10:26 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Weet was in sicilie prima. Zo rond de 20 graden, maar is natuurlijk wel een stuk zuidelijker dan de dolomieten. Half april ga ik nog een paar daagjes naar toscane dus dat is wellicht wat accurater.
Dat klinkt top. Wij willen eerst meer richting het zuiden gaan sowieso. *O*
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 april 2025 @ 20:44:44 #155
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_217288504
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 06:33 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Ik zou mezelf wel als bovengemiddeld fit omschrijven en hike graag op vakantie. En dan heb ik het niet over hele bergtochten maar wel gewoon daghikes. Dat restaurantje zie ik op veel plekken aangeraden worden inderdaad. Volgens google maps gesloten maar wel weer 3 weken geleden een google maps review gekregen, dus misschien heb ik geluk.
Ik was eigenlijk wel van plan om de kustroutes inderdaad te doen en lekker vroeg te starten (uur of 8) en dan gewoon te gaan lopen en wel te zien hoe lang ik het leuk vind. Ik ga aankomende week dus hopelijk valt het nog mee met de drukte.
Veel plezier zou ik zeggen. Zonder de dagpas moet je halen om aan de routes te mogen beginnen. Je komt onderweg enkele controlepunten tegen.

Dat restaurantje is een leuke onderbreking van de route
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_217358265
Vanaf Weeze kun je heel goedkoop naar steden als Pescara, Ancona en Crotone vliegen. Is iemand hier daar weleens geweest? Wat is dan de leukste stad denken jullie?
pi_217359806
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 16:28 schreef tompsv18 het volgende:
Vanaf Weeze kun je heel goedkoop naar steden als Pescara, Ancona en Crotone vliegen. Is iemand hier daar weleens geweest? Wat is dan de leukste stad denken jullie?
Is vooral voor strandplezier toch?
  woensdag 23 april 2025 @ 09:58:24 #158
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_217444496
Ik heb een kleine vraag rondom autohuur. Ik wil voor komende zomer een auto huren op Sicilië en nu staat er in de voorwaarden bij de meeste veerhuurders dit: 1. Credit-/debitcard bevat zowel de voor- als achternaam van de hoofdbestuurder. Mijn creditcard (en volgens mij geldt dit voor de meeste nederlandse creditcards) heeft echter alleen voorletters en een achternaam. Kan dit probelmen geven? Het gaat specifiek om een boeking via een tussenpersoon (edreams/holidayauto's) bij Maggiore, maar dzie het ook bij andere verhuurders

[ Bericht 14% gewijzigd door GlennQuagmire op 23-04-2025 10:04:17 ]
pi_217444515
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 09:58 schreef GlennQuagmire het volgende:
Ik heb een kleine vraag rondom autohuur. Ik wil voor komende zomer een auto huren op Sicilië en nu staat er in de voorwaarden bij de meeste veerhuurders dit: 1. Credit-/debitcard bevat zowel de voor- als achternaam van de hoofdbestuurder. Mijn creditcard (en volgens mij geldt dit voor de meeste nederlandse creditcards) heeft echter alleen voorletters en een achternaam. Kan dit probelmen geven?
Mijne staat ook voorletter en achternaam op maar nooit problemen (in maart nog een auto gehuurd op sicilie) mee gehad.
  woensdag 23 april 2025 @ 11:14:02 #160
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_217444989
Ok, dankjewel. Vond het al gek aangezien als er streng gehandhaafd zou worden er geen enkele Nederlander een auto zou kunnen huren
pi_217789300
Over anderhalve week gaan we een weekje naar Toscane voor de eerste keer. We verblijven in het kleine plaatsje Montecarlo, in de buurt van Lucca. We willen sowieso naar Lucca, Florence en Pisa. Hebben een huurauto. Siena twijfelen we over, is anderhalf uur heen en dan later op de dag weer terug. Als iemand nog tips heeft verder, graag!
  donderdag 29 mei 2025 @ 17:57:28 #162
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_217789331
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 17:55 schreef tompsv18 het volgende:
Over anderhalve week gaan we een weekje naar Toscane voor de eerste keer. We verblijven in het kleine plaatsje Montecarlo, in de buurt van Lucca. We willen sowieso naar Lucca, Florence en Pisa. Hebben een huurauto. Siena twijfelen we over, is anderhalf uur heen en dan later op de dag weer terug. Als iemand nog tips heeft verder, graag!
Zou de toren van Pisa skippen en Siena juist wel doen. Dat is echt een prachtige stad, 1,5 rijden echt wel waard.
Wie dit leest is een lezer van dit
  donderdag 29 mei 2025 @ 18:03:26 #163
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_217789404
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2025 17:57 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Zou de toren van Pisa skippen en Siena juist wel doen. Dat is echt een prachtige stad, 1,5 rijden echt wel waard.
Toren van Pisa is echt wel iets wat je moet zien eigenlijk. Maar voor de rest is Pisa niks. En inderdaad, als je daar in de buurt bent is Siena echt een must. Misschien te combineren met San Gimignano.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  donderdag 29 mei 2025 @ 18:15:04 #164
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_217789522
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 17:55 schreef tompsv18 het volgende:
Oh, en ik weet niet of je iets met Leonardo da Vinci hebt, maar je zit dan ook redelijk dicht bij zijn geboorteplaats.
pi_217789571
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 18:15 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
Oh, en ik weet niet of je iets met Leonardo da Vinci hebt, maar je zit dan ook redelijk dicht bij zijn geboorteplaats.
Dat zag ik idd! Lijkt een heel klein plaatsje. Dat museum met geboortehuis is wellicht nog wel leuk om heen te gaan, ja.
  zondag 8 juni 2025 @ 15:50:35 #166
202014 JJH
Knetter. O+
pi_217886384
Ligurië deze zomer!

Op de heenreis doen we 4 nachten Zwitserland.

We zitten bij Sassello in de buurt. Natuurlijk een dagje langs de Italiaanse Rivièra toeren. Piemonte is ook om de hoek, Genua ook een bezoek waard? In ieder geval veel zin in. :)
  zondag 8 juni 2025 @ 17:47:29 #167
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_217887284
Vanaf komende zondag, 15 juni, weer een klein weekje Mille Miglia!

Ik hou van Bella Italia! O+
  zondag 8 juni 2025 @ 19:01:04 #168
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_217887714
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 17:47 schreef Bargehassus het volgende:
Vanaf komende zondag, 15 juni, weer een klein weekje Mille Miglia!

Ik hou van Bella Italia! O+
Dat is redelijk cool.
Leuk weekje. ^O^
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')