FYI, wij hebben de laatste 2x hier geslapen, goed 12km boven Basel.quote:Op woensdag 25 mei 2011 11:19 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
Yep dat weten we, is daarom ook ideaal te rijden. We gaan met onze dochter van dan 11 maanden en nog een ander stel. Overnachten in Zuid-Duitsland. We zijn nog een beetje aan het kijken wat we precies gaan doen, willen het niet té druk maken zeker ook met het oog op de kleine
Willen 1 á 2 stadjes bezoeken, een aantal keer lekker gaan uit eten en de rest gewoon lekker rustig aan met een wijntje e.d. We zouden heel graag 1 dag Rome doen, weet alleen niet of dit netjes te doen is vanaf daar. Qua berekening in kilometers wel, maar heb geen idee hoe goed het te rijden is daar.
Onze kleine shortlist nu:
- St. Gimignano.
- Florence.
- e.v.t. Rome.
- e.v.t. richting zee 1 dag (geen idee of het de moeite is.)
Verder iemand nog tips van Must-See dingen in de buurt??
Da's wat lastig, aangezien je door centraal Europa rijdt.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:43 schreef Man_Made_God het volgende:
Wij gaan in juli naar Umbrië in de buurt van het Lago di Trasimeno. Daar hebben we al een accomodatie, maar we willen eigenlijk in de week ervoor al richting Italië rijden, en daar dus goed lang over doen.
We zoeken nu een plek om te overnachten op de route van Nederland - Umbrië waarbij strand/zee zeer wenselijk is. Iemand suggesties? Hoeft niet per definitie Italië te zijn, als het maar op de eerdergenoemde route ligt.
Cinque Terre ziet er mooi uit, had er nog niet van gehoord: dank!quote:Op maandag 13 juni 2011 17:37 schreef gifkwal het volgende:
De enige zee op die route is volgens mij sowieso alleen in Italië tenzij je wilt omrijden. Dan zou ik aanraden om bij Cinque Terre een tussenstop te houden, super mooi daar, vooral als je van wandelen houdt. Ook een paar leuke stranden.
Het zal inderdaad Duitsland/Zwitserland worden, dus dan skippen we Frankrijk.quote:Op maandag 13 juni 2011 17:59 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Da's wat lastig, aangezien je door centraal Europa rijdt.Een Duits/Zwitsers meer zou nog kunnen, of jullie moeten via de Franse riviera en Monaco rijden. In Monaco kan je trouwens lekker biefstuk eten bij de Beef Bar.
Beverello haven ligt een dikke kilometer lopen vanaf het centraal station.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 09:47 schreef Fazzoletti het volgende:
...Enig idee welk station in Napels het handigst is om snel bij de ferry naar Ischia te komen?
Grazie! Heb vandaag een mail gekregen van het hotel op Ischia dat we inderdaad naar Beverello moeten voor de boot. Ik krijg er steeds meer zin inquote:Beverello haven ligt een dikke kilometer lopen vanaf het centraal station.
http://maps.google.nl/map(...)024186,0.065961&z=15
Florence *na* Rome vond ik een enorme afknapper. Alles is zoveel kleiner dan in Rome.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 09:15 schreef ChuckBartowski het volgende:
Ik ga binnenkort twee weken richting Italie
Vraagje: ik ben van plan de hotels + treinen van te voren te boeken. Ik ga naar Milaan, Florence, Rome en Venetie.
Klopt het dat een interrail ticket dan het voordeligste is? (volgens mij 95 euro voor 4 dagen kaart + 10 euro extra per trip).
Zit er wel een beetje mee dat ik 4 hotels in 4 verschillende plaatsen boek, kan het 4 keer misgaan
Leuk! Cinque Terre vind ik echt één van de mooiste stukjes Italië, dus ik denk dat je het daar wel naar je zin zal hebben. Fijne vakantiequote:Op dinsdag 5 juli 2011 11:21 schreef Man_Made_God het volgende:
Met dank aan Gifkwal (thanks!) ingezoomd op Cinque Terre, en een accomodatie gevonden en geboekt in Levanto. Het wordt nu een reis van 5 dagen naar Umbrie, met (naast Levanto) een stop in Duitsland. Dan zijn we al met al straks toch weer 12 dagen weg: zin in!
Dit inderdaad. Wij hadden in deze wijk een appartement: ultieme vakantie-gevoel.quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:37 schreef gifkwal het volgende:
Trastevere (aan de overkant van de Tiber zeg maar een beetje in de richting van het vaticaan) is leuk om rond te lopen en te eten. Het is nog echt een beetje een oud/authentiek wijkje met leuke barretjes en zo. Daar zie je ineens een heel ander Rome.
Tips?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 21:24 schreef italiaan1987 het volgende:
Het echte italie begint pas bij Rome en verder
Amalfi kustlijn, Omgeving Bari (alberobello, martina franca), Capri.quote:
Amalfi hebben we inderdaad in de planning, ook Capriquote:Op zaterdag 9 juli 2011 22:14 schreef italiaan1987 het volgende:
[..]
Amalfi kustlijn, Omgeving Bari (alberobello, martina franca), Capri.
Vooral capri is prachtig. Zelf kom ik uit Bari oorspronkelijk.
Toen ik er was (augustus) vond ik het juist een toeristenmagneet waar je over de hoofden van de toeristen kon lopen. Beetje als montmatre (place du Tetre) in Parijs. Viel me toen vies tegenquote:
Op woensdag 6 juli 2011 14:37 schreef gifkwal het volgende:
Trastevere (aan de overkant van de Tiber zeg maar een beetje in de richting van het vaticaan) is leuk om rond te lopen en te eten. Het is nog echt een beetje een oud/authentiek wijkje met leuke barretjes en zo. Daar zie je ineens een heel ander Rome.
Meneer is Terrone?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 21:24 schreef italiaan1987 het volgende:
Het echte italie begint pas bij Rome en verder
De sfeer in Trastevere zal inderdaad erg afhankelijk zijn van het aantal toeristen. Ik was er buiten het seizoen en ervoer het als een rustig en authentiek wijkje. Jammer dat het zo kan veranderen.quote:Op maandag 11 juli 2011 01:02 schreef tim2308 het volgende:
[..]
Toen ik er was (augustus) vond ik het juist een toeristenmagneet waar je over de hoofden van de toeristen kon lopen. Beetje als montmatre (place du Tetre) in Parijs. Viel me toen vies tegen
[..]
Meneer is Terrone?(een vriendelijk scheldwoord van Noord Italianen voor iedereen die in Rome woont en zuiderlijker)
Ik denk dat je gelijk hebt. Ik ken haast alleen maar zuid-Italianen, dus de context in mijn hoofd zal iets anders zijn idd. Ik bedoelde het in ieder geval met een knipoogquote:Op maandag 11 juli 2011 08:45 schreef gifkwal het volgende:
[..]
Of Terrone een "vriendelijk" scheldwoord is betwijfel ik een beetjeVolgens mij is het net zoals "nigger", als een Zuid-Italiaan het zelf gebruikt is het acceptabel maar uit de mond van een Noord-Italiaan is het vaak denigrerend bedoeld.
Jup, trots en welquote:Op maandag 11 juli 2011 01:02 schreef tim2308 het volgende:
[..]
Toen ik er was (augustus) vond ik het juist een toeristenmagneet waar je over de hoofden van de toeristen kon lopen. Beetje als montmatre (place du Tetre) in Parijs. Viel me toen vies tegen
[..]
Meneer is Terrone?(een vriendelijk scheldwoord van Noord Italianen voor iedereen die in Rome woont en zuiderlijker)
Ligt eraan wanneer je wilt, heb een lodge met wc en douche geboekt begin september.quote:Op maandag 11 juli 2011 21:27 schreef Renaldo het volgende:
Iemand nog tips voor een goede en betaalbare camping in Veneto? vlakbij het strand het liefst...
quote:Op maandag 11 juli 2011 14:17 schreef w00h00 het volgende:
Half augustus voor het eerst 2 weken naar Ameglia (in de buurt van Portovino en Cinque Terre) om lekker vakantie te vieren.
Op de heenweg willen we 2 keer in Frankrijk overnachten, om daar ook nog wat te gaan bezoeken. Sowieso willen we Monaco bezoeken, maar heeft iemand hier nog tips van steden/omgeving die ik in dat geval echt moet bezoeken in Frankrijk?
10 tot 12 dagen is misschien een beetje kort om al onze tips uit te voeren, maar als je rond gaat rijden is het binnenland van Toscane (Chianti-gebied) ook erg mooi. In juli wel kneiterwarm, maar er valt van alles te zien (leuke plaatsen als Radda, Castellina, Greve en eindigen in Siena) en je kunt er ontzettend lekker eten en drinken.quote:
Castelfranco Veneto (glas wijn 90 cent) en Marostica zijn 2 leuke kleine plaatsjes in het noorden van Veneto.quote:Op woensdag 15 februari 2012 20:45 schreef crossover het volgende:
Wie heeft er tips voor de regio Veneto? Ik ga met m'n vriendin met de auto die kant op begin juli, we zijn op zoek naar leuke plekjes in die buurt om de route uit te stippelen. Het lijkt mij erg leuk om een beetje van het authentieke, rustige italie te ontdekken. Ook willen we een dagje Venetie doen. Must sees? En wat te vermijden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |