abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 mei 2011 @ 11:06:14 #251
95095 Pizzaman
16:00 Cup-a-soup.
pi_97286321
Ziet er gaaf uit! Het ligt wel relatief noordelijk in Toscane. Wat ben je van plan allemaal te gaan bezoeken? :)
pi_97286750
Yep dat weten we, is daarom ook ideaal te rijden. We gaan met onze dochter van dan 11 maanden en nog een ander stel. Overnachten in Zuid-Duitsland. We zijn nog een beetje aan het kijken wat we precies gaan doen, willen het niet té druk maken zeker ook met het oog op de kleine :)

Willen 1 á 2 stadjes bezoeken, een aantal keer lekker gaan uit eten en de rest gewoon lekker rustig aan met een wijntje e.d. We zouden heel graag 1 dag Rome doen, weet alleen niet of dit netjes te doen is vanaf daar. Qua berekening in kilometers wel, maar heb geen idee hoe goed het te rijden is daar.

Onze kleine shortlist nu:
- St. Gimignano.
- Florence.
- e.v.t. Rome.
- e.v.t. richting zee 1 dag (geen idee of het de moeite is.)

Verder iemand nog tips van Must-See dingen in de buurt??
  maandag 30 mei 2011 @ 21:05:39 #253
1762 YPPY
Yppiaans
pi_97512524
Rome is vanaf daar erg ver, zeker met een klein kind. Pistoie (?) vond ik een creepy stad, maar de kerk/kathedraal in het centrum is erg mooi. Verder heb je een oud kasteel. Stond verder niet in de reisgidsen, maar dat is leuk om doorheen te lopen, zeker als je toch in de buurt bent. Wel beperkte openingstijden, daardoor hadden wij maar een kwartiertje.

Niet zover weg heb je Luca, leuk om een wandeling te maken. :)
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_97786187
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 11:19 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
Yep dat weten we, is daarom ook ideaal te rijden. We gaan met onze dochter van dan 11 maanden en nog een ander stel. Overnachten in Zuid-Duitsland. We zijn nog een beetje aan het kijken wat we precies gaan doen, willen het niet té druk maken zeker ook met het oog op de kleine :)

Willen 1 á 2 stadjes bezoeken, een aantal keer lekker gaan uit eten en de rest gewoon lekker rustig aan met een wijntje e.d. We zouden heel graag 1 dag Rome doen, weet alleen niet of dit netjes te doen is vanaf daar. Qua berekening in kilometers wel, maar heb geen idee hoe goed het te rijden is daar.

Onze kleine shortlist nu:
- St. Gimignano.
- Florence.
- e.v.t. Rome.
- e.v.t. richting zee 1 dag (geen idee of het de moeite is.)

Verder iemand nog tips van Must-See dingen in de buurt??
FYI, wij hebben de laatste 2x hier geslapen, goed 12km boven Basel.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_97838425
Aankomende zomer gaat het voor mij de eerste keer worden om in Italie op vakantie te gaan. Ik ga samen met een vriend alleen we weten nog niet waar we echt naar toe moeten gaan. We willen met de auto, en we zoeken een camping waar je toch kan chillen maar ook wel savonds een beetje stappen (hoeft niet elke dag). Hoeft niet elke avond.

Ik zat zelf te denken aan een weekje in de buurt van rimini en daarna naar lago maggiore voor een beetje relaxen.

Wat raden jullie me aan?
pi_98112174
Wij gaan in juli naar Umbrië in de buurt van het Lago di Trasimeno. Daar hebben we al een accomodatie, maar we willen eigenlijk in de week ervoor al richting Italië rijden, en daar dus goed lang over doen.
We zoeken nu een plek om te overnachten op de route van Nederland - Umbrië waarbij strand/zee zeer wenselijk is. Iemand suggesties? Hoeft niet per definitie Italië te zijn, als het maar op de eerdergenoemde route ligt.
pi_98119769
De enige zee op die route is volgens mij sowieso alleen in Italië tenzij je wilt omrijden. Dan zou ik aanraden om bij Cinque Terre een tussenstop te houden, super mooi daar, vooral als je van wandelen houdt. Ook een paar leuke stranden.
pi_98120724
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 14:43 schreef Man_Made_God het volgende:
Wij gaan in juli naar Umbrië in de buurt van het Lago di Trasimeno. Daar hebben we al een accomodatie, maar we willen eigenlijk in de week ervoor al richting Italië rijden, en daar dus goed lang over doen.
We zoeken nu een plek om te overnachten op de route van Nederland - Umbrië waarbij strand/zee zeer wenselijk is. Iemand suggesties? Hoeft niet per definitie Italië te zijn, als het maar op de eerdergenoemde route ligt.
Da's wat lastig, aangezien je door centraal Europa rijdt. ;) Een Duits/Zwitsers meer zou nog kunnen, of jullie moeten via de Franse riviera en Monaco rijden. In Monaco kan je trouwens lekker biefstuk eten bij de Beef Bar.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_98123443
Ja, water zee noemen is niet handig: ik bedoel water. In de breedste zin v/h woord, maar niet een simpel meertje waar je in een uurtje omheen loopt.

quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 17:37 schreef gifkwal het volgende:
De enige zee op die route is volgens mij sowieso alleen in Italië tenzij je wilt omrijden. Dan zou ik aanraden om bij Cinque Terre een tussenstop te houden, super mooi daar, vooral als je van wandelen houdt. Ook een paar leuke stranden.
Cinque Terre ziet er mooi uit, had er nog niet van gehoord: dank!
Zal eens kijken naar accomodaties in de buurt.

quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 17:59 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Da's wat lastig, aangezien je door centraal Europa rijdt. ;) Een Duits/Zwitsers meer zou nog kunnen, of jullie moeten via de Franse riviera en Monaco rijden. In Monaco kan je trouwens lekker biefstuk eten bij de Beef Bar.
Het zal inderdaad Duitsland/Zwitserland worden, dus dan skippen we Frankrijk.
  donderdag 16 juni 2011 @ 14:49:59 #260
73386 Fazz
onderweg
pi_98249267
Hallo!

Ik ga volgende week op vakantie naar Italie, heel veel zin in :Y

Nu hebben we 4 dagen een appartement in Rome en daarna een hotel op Ischia.
We willen met de trein naar Napels en vanaf daar met de boot over. Is het aan te raden om die trein al van te voren te boeken of kan dat net zo goed ter plekke?

Ik heb de website van Trenitalia gecheckt en kan daar ook prijzen vinden maar als het ter plekke net zo duur is dan leg ik me liever nog niet vast aan een bepaalde tijd....

Alvast dank! :)
pi_98272323
Trein hoef je niet van te voren te reserveren, kan je prima daar een kaartje voor kopen. De prijzen zijn online hetzelfde als aan het loket/de kaartjesautomaat. Let erop dat er overigens niet één standaard kaartje is, de prijs hangt af van het type trein dat je neemt. De Regionale is het goedkoopst (en het sloomst).

Wel is het soms aan te raden een beetje op tijd bij de trein te zijn op het station. Ze staan er vaak al een half uur van te voren te wachten en ik heb wel eens meegemaakt op lijnen als Rome-Napels dat de trein zo vol zit dat je nergens meer kan zitten als je te laat komt.
pi_98282308
De regionale Rome-Napels was vorig jaar 10 euro 50 (misschien nu dus een heel klein beetje duurder) en doet er ongeveer 3 uur over. De intercity's zijn sneller (1 uur 40 op z'n snelst geloof ik) maar kosten vaak meer dan het dubbele.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 09:47:53 #263
73386 Fazz
onderweg
pi_98283806
Dank voor de reacties!! Dat maakt het al wat duidelijker

Ik denk dat we maar vroeg naar het station moeten gaan en dan zien we het wel.... wel nog even checken of ze vanaf Termini gaan of vanaf een ander station :)

Enig idee welk station in Napels het handigst is om snel bij de ferry naar Ischia te komen?
  zaterdag 18 juni 2011 @ 11:13:11 #264
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_98327438
Net terug van 2 weken italie: (omgeving) Lucca, dagje Pisa, 2 regenachtige dagen in TE toeristisch Florence, daarna fantastisch verblijf in (Radda in) Chianti, met uitstapjes naar Montepulciano, Volterra, San Gimignano, Siena, Montecantini etc etc met veel wijn, afgesloten rondom Cinque Terre & avondjes doorgebracht in het mooie La Spezia. Topvakantie gehad.

Fiorentina-steak was het lekkerste wat ik gegeten heb, op houtskool gegaard. Lovely.
  zaterdag 18 juni 2011 @ 12:09:15 #265
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_98328766
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 09:47 schreef Fazzoletti het volgende:
...Enig idee welk station in Napels het handigst is om snel bij de ferry naar Ischia te komen?
Beverello haven ligt een dikke kilometer lopen vanaf het centraal station.
http://maps.google.nl/map(...)024186,0.065961&z=15

Vanaf Beverello kan je op verschillende manieren naar Ischia: http://www.visitingeu.com(...)aples-to-ischia.html
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 18 juni 2011 @ 18:06:19 #266
73386 Fazz
onderweg
pi_98340576
quote:
Beverello haven ligt een dikke kilometer lopen vanaf het centraal station.
http://maps.google.nl/map(...)024186,0.065961&z=15
Grazie! Heb vandaag een mail gekregen van het hotel op Ischia dat we inderdaad naar Beverello moeten voor de boot. Ik krijg er steeds meer zin in :s)
pi_98450504
Ik ga binnenkort twee weken richting Italie :)

Vraagje: ik ben van plan de hotels + treinen van te voren te boeken. Ik ga naar Milaan, Florence, Rome en Venetie.
Klopt het dat een interrail ticket dan het voordeligste is? (volgens mij 95 euro voor 4 dagen kaart + 10 euro extra per trip).

Zit er wel een beetje mee dat ik 4 hotels in 4 verschillende plaatsen boek, kan het 4 keer misgaan ;)
pi_98450637
Ik denk dat dat wel kan schelen, ja. Milaan-Rome enkele reis is al 90 euro (met de freciarosso, zeg maar een soort thalys. Die doet er maar 3 uur over). Of anders iets van 35 euro als je een hele trage trein neemt van 6 uur of zoiets. Je kan op www.trenitalia.it sowieso de prijzen checken van de trajecten die jij wil afleggen en alles op die manier tegen elkaar afzetten.

Ik denk dat het gaat afhangen van je trein-keuze. Neem je steeds de Regionale (traagste & goedkoopste) dan kan het goedkoper zijn om gewoon kaartjes te kopen, wil je liever met snellere en dus duurdere treinen dan kan interrail lonen.
pi_98465754
Nog vier weken! *O*
pi_99050589
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 09:15 schreef ChuckBartowski het volgende:
Ik ga binnenkort twee weken richting Italie :)

Vraagje: ik ben van plan de hotels + treinen van te voren te boeken. Ik ga naar Milaan, Florence, Rome en Venetie.
Klopt het dat een interrail ticket dan het voordeligste is? (volgens mij 95 euro voor 4 dagen kaart + 10 euro extra per trip).

Zit er wel een beetje mee dat ik 4 hotels in 4 verschillende plaatsen boek, kan het 4 keer misgaan ;)
Florence *na* Rome vond ik een enorme afknapper. Alles is zoveel kleiner dan in Rome.

En de hotels zijn altijd goed gegaan via booking.com en easytobook. Gewoon de recensies lezen.
In Milan had ik Hotel Serena en in Rome Hotel Continentale, beide basic hotels maar prima.
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_99057764
Met dank aan Gifkwal (thanks!) ingezoomd op Cinque Terre, en een accomodatie gevonden en geboekt in Levanto. Het wordt nu een reis van 5 dagen naar Umbrie, met (naast Levanto) een stop in Duitsland. Dan zijn we al met al straks toch weer 12 dagen weg: zin in!
pi_99061169
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 11:21 schreef Man_Made_God het volgende:
Met dank aan Gifkwal (thanks!) ingezoomd op Cinque Terre, en een accomodatie gevonden en geboekt in Levanto. Het wordt nu een reis van 5 dagen naar Umbrie, met (naast Levanto) een stop in Duitsland. Dan zijn we al met al straks toch weer 12 dagen weg: zin in!
Leuk! Cinque Terre vind ik echt één van de mooiste stukjes Italië, dus ik denk dat je het daar wel naar je zin zal hebben. Fijne vakantie :)
  dinsdag 5 juli 2011 @ 16:20:33 #273
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_99069699
5 dagen Rome it is!! We zitten in een app. in de buurt van het Colosseum en zijn nog nooit in Rome geweest! Het Rome topic is volgens mij redelijk dood, dus hier maar vragen naar wat te zien (behalve de standaard bezienswaardigheden) en waar moet men per se gegeten/gedronken hebben. Alle tips zijn welkom!!
pi_99111038
Trastevere (aan de overkant van de Tiber zeg maar een beetje in de richting van het vaticaan) is leuk om rond te lopen en te eten. Het is nog echt een beetje een oud/authentiek wijkje met leuke barretjes en zo. Daar zie je ineens een heel ander Rome.
pi_99145203
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 14:37 schreef gifkwal het volgende:
Trastevere (aan de overkant van de Tiber zeg maar een beetje in de richting van het vaticaan) is leuk om rond te lopen en te eten. Het is nog echt een beetje een oud/authentiek wijkje met leuke barretjes en zo. Daar zie je ineens een heel ander Rome.
Dit inderdaad. Wij hadden in deze wijk een appartement: ultieme vakantie-gevoel.
En voor pizza's moet je bij Da Baffetto zijn. Bijzondere sfeer (volledig volgepakt), lange rijen voor de deur en geweldige pizza's. Heerlijk!
  vrijdag 8 juli 2011 @ 22:51:49 #276
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_99224649
In Trastevere zelf was geen app. meer te vinden; het is deze geworden (in de buurt vh Colosseum):
http://www.rentalinrome.com/gladiatorestudio/gladiatorestudio.htm
pi_99255552
Het echte italie begint pas bij Rome en verder
bier
pi_99255865
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 21:24 schreef italiaan1987 het volgende:
Tips?
pi_99257491
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 21:31 schreef LieLie het volgende:

[..]

Tips?
Amalfi kustlijn, Omgeving Bari (alberobello, martina franca), Capri.
Vooral capri is prachtig. Zelf kom ik uit Bari oorspronkelijk.
bier
pi_99257580
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 22:14 schreef italiaan1987 het volgende:

[..]

Amalfi kustlijn, Omgeving Bari (alberobello, martina franca), Capri.
Vooral capri is prachtig. Zelf kom ik uit Bari oorspronkelijk.
Amalfi hebben we inderdaad in de planning, ook Capri :)
pi_99267340
Capri vond ik zeker een mooi eiland maar niet echt het "echte" Italië met al die chique (dure) mensen die daar rondhangen en hun bijbehorende boutiques en restaurants. Vond het een beetje nep overkomen allemaal. Anacapri (het dorpje wat hoger ligt dan het dorpje Capri) vond ik wel wat leuker.

Amalfikust is inderdaad prachtig.
pi_99306011
quote:
0s.gif
Op woensdag 6 juli 2011 14:37 schreef gifkwal het volgende:
Toen ik er was (augustus) vond ik het juist een toeristenmagneet waar je over de hoofden van de toeristen kon lopen. Beetje als montmatre (place du Tetre) in Parijs. Viel me toen vies tegen

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 21:24 schreef italiaan1987 het volgende:
Meneer is Terrone? :) (een vriendelijk scheldwoord van Noord Italianen voor iedereen die in Rome woont en zuiderlijker)

[ Bericht 3% gewijzigd door tim2308 op 11-07-2011 01:03:14 (uitleg Terrone) ]
pi_99310323
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 01:02 schreef tim2308 het volgende:

[..]

Toen ik er was (augustus) vond ik het juist een toeristenmagneet waar je over de hoofden van de toeristen kon lopen. Beetje als montmatre (place du Tetre) in Parijs. Viel me toen vies tegen

[..]

Meneer is Terrone? :) (een vriendelijk scheldwoord van Noord Italianen voor iedereen die in Rome woont en zuiderlijker)
De sfeer in Trastevere zal inderdaad erg afhankelijk zijn van het aantal toeristen. Ik was er buiten het seizoen en ervoer het als een rustig en authentiek wijkje. Jammer dat het zo kan veranderen.

Of Terrone een "vriendelijk" scheldwoord is betwijfel ik een beetje :P Volgens mij is het net zoals "nigger", als een Zuid-Italiaan het zelf gebruikt is het acceptabel maar uit de mond van een Noord-Italiaan is het vaak denigrerend bedoeld.
  maandag 11 juli 2011 @ 14:17:03 #284
51286 w00h00
Digital man!
pi_99319135
Half augustus voor het eerst 2 weken naar Ameglia (in de buurt van Portovino en Cinque Terre) om lekker vakantie te vieren.

Op de heenweg willen we 2 keer in Frankrijk overnachten, om daar ook nog wat te gaan bezoeken. Sowieso willen we Monaco bezoeken, maar heeft iemand hier nog tips van steden/omgeving die ik in dat geval echt moet bezoeken in Frankrijk?
pi_99320650
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 08:45 schreef gifkwal het volgende:

[..]
Of Terrone een "vriendelijk" scheldwoord is betwijfel ik een beetje :P Volgens mij is het net zoals "nigger", als een Zuid-Italiaan het zelf gebruikt is het acceptabel maar uit de mond van een Noord-Italiaan is het vaak denigrerend bedoeld.
Ik denk dat je gelijk hebt. Ik ken haast alleen maar zuid-Italianen, dus de context in mijn hoofd zal iets anders zijn idd. Ik bedoelde het in ieder geval met een knipoog :)
pi_99320903
Over Zuid-Italie gesproken. De Salento is echt prachtig! Ben zelf ook erg fan van het Italie onder Napels.
pi_99334595
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 01:02 schreef tim2308 het volgende:

[..]

[..]

Jup, trots en wel :) Rome hoort trouwens officieel nog bij Noord.
Kom zelf uit de buurt van Bari.
bier
pi_99339184
Iemand nog tips voor een goede en betaalbare camping in Veneto? vlakbij het strand het liefst...
dont get high on your own supply
pi_99340739
Nou, die zijn daar heeeel veel. Ben zelf ooit geweest op camping Il Tridente in Bibione. Erg mooie camping, met eigen strand en zwembad. Niet zo groot als veel andere campings daar. Bibione is wel een heel toeristisch oord, maar daar heb je verder geen last van. Soms wel gezellig zelfs. Je kunt vanaf vlakbij de camping ook met een boot naar Venetie, is een leuke tocht.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 15:00:21 #290
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_99795961
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 21:27 schreef Renaldo het volgende:
Iemand nog tips voor een goede en betaalbare camping in Veneto? vlakbij het strand het liefst...
Ligt eraan wanneer je wilt, heb een lodge met wc en douche geboekt begin september.
http://www.capasquali.it/index.aspx
Hoogseizoen meer dan 1200 euro per week. Week van 10 sept 96 eurootjes, aan het strand en al die kids zijn ook nog eens weg. :) Met een bootje binnen no-time in Venetie voor 7 euro.
Voor de rest is er geen ruk te doen op dat schiereiland. Daarna richting Gardameer, Lazise, het echte Italie (wel toeristisch ook).

Na Sicilie en Toscane, nu maar eens Noord Italie. :P
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  zaterdag 23 juli 2011 @ 17:59:36 #291
51286 w00h00
Digital man!
pi_99845080
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 14:17 schreef w00h00 het volgende:
Half augustus voor het eerst 2 weken naar Ameglia (in de buurt van Portovino en Cinque Terre) om lekker vakantie te vieren.

Op de heenweg willen we 2 keer in Frankrijk overnachten, om daar ook nog wat te gaan bezoeken. Sowieso willen we Monaco bezoeken, maar heeft iemand hier nog tips van steden/omgeving die ik in dat geval echt moet bezoeken in Frankrijk?
pi_106816394
Ben met vriendin van plan (beiden 20 jaar) begin deze zomer kleine rondreis door noord-Italië te doen met als doel verschillende steden te bezoeken. Plan is om ongeveer 10-12 dagen onderweg te zijn en ondertussen in ieder geval Florence, Venetië en Rome aan te doen. Milaan eventueel ook nog als we daar op vliegen :). Begin juli is het zeker niet rustig, goedkoop en koel, maar dat nemen we voor lief, eerder hebben we geen tijd.

Ik wou hier vragen om ervaringen over vooral Florence, Venetië en Milaan, het Rome-topic is groot genoeg. Waar moet ik nog specifiek op letten, wat zijn de do's & don'ts?

Voor verwijzingen naar nuttige sites of betere topics sta ik ook open!

Cheers :)
  zaterdag 14 januari 2012 @ 22:54:22 #293
43642 Bayswater
pi_106817318
Venetië vond ik helemaal niets, Florence is al vele malen beter maar Lucca is veruit het leukste plaatsje. En blijf heel ver weg van Pisa.
Life lies a slow suicide
pi_106817691
Thanks, ik ga kijken naar Lucca! :) Venetië wil ik toch gezien hebben, ook al ga ik me vast ergeren aan de toeristen, maar ja, ik pas me maar aan en vriendin is dan ook blij. En waarom wegblijven van Pisa? Vanwege alle 'kijkdetorenvanpisaismijnpenis' toeristen? :P
  zaterdag 14 januari 2012 @ 23:35:29 #295
43642 Bayswater
pi_106818870
Pisa straalt totaal geen gezelligheid uit, veel Jappen die een toren op de foto willen zetten. Lucca , Siena en Perugia zijn leuke prachtige studentensteden. (Pisa is overigens ook een studentenstad, alleen ligt die wijk buiten het centrum)
Life lies a slow suicide
pi_106820759
Okee top, hier heb ik wat aan ^O^
pi_106823148
Ik zie dat je begin juli gaat! 6 tot 15 juli is er Umbria Jazz in Perugia met optredens (gratis en betaald) en een fantastische sfeer in het stadje http://www.umbriajazz.com ! Doen!!!
  maandag 16 januari 2012 @ 10:40:54 #298
95095 Pizzaman
16:00 Cup-a-soup.
pi_106863127
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 00:23 schreef Rookert het volgende:
Okee top, hier heb ik wat aan ^O^
10 tot 12 dagen is misschien een beetje kort om al onze tips uit te voeren, maar als je rond gaat rijden is het binnenland van Toscane (Chianti-gebied) ook erg mooi. In juli wel kneiterwarm, maar er valt van alles te zien (leuke plaatsen als Radda, Castellina, Greve en eindigen in Siena) en je kunt er ontzettend lekker eten en drinken. :)

De Cinque Terre is overigens ook een prachtig gebied om plaatsjes te bezoeken.

Verder hoef je niet ergens specifiek op te letten, zorg voor een auto met airco en hotel/accommodatie met zwembad, dan overleef je de hitte wel. :) Ik weet niet hoe veel jaren rijervaring je hebt, maar in Italië is de rijstijl iets anders dan in Nederland.
pi_108021452
Wie heeft er tips voor de regio Veneto? Ik ga met m'n vriendin met de auto die kant op begin juli, we zijn op zoek naar leuke plekjes in die buurt om de route uit te stippelen. Het lijkt mij erg leuk om een beetje van het authentieke, rustige italie te ontdekken. Ook willen we een dagje Venetie doen. Must sees? En wat te vermijden?
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_108021720
Ik kan trouwens het festival Mercantia in Certaldo (Toscane) ook heel erg aanbevelen! In juli volgens mij. Veel straattheater in een middeleeuws sfeertje, vooral 's avonds heel tof!
  woensdag 15 februari 2012 @ 21:08:09 #301
43642 Bayswater
pi_108022753
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 20:45 schreef crossover het volgende:
Wie heeft er tips voor de regio Veneto? Ik ga met m'n vriendin met de auto die kant op begin juli, we zijn op zoek naar leuke plekjes in die buurt om de route uit te stippelen. Het lijkt mij erg leuk om een beetje van het authentieke, rustige italie te ontdekken. Ook willen we een dagje Venetie doen. Must sees? En wat te vermijden?
Castelfranco Veneto (glas wijn 90 cent) en Marostica zijn 2 leuke kleine plaatsjes in het noorden van Veneto.
Life lies a slow suicide
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')