abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 juli 2011 @ 22:51:49 #276
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_99224649
In Trastevere zelf was geen app. meer te vinden; het is deze geworden (in de buurt vh Colosseum):
http://www.rentalinrome.com/gladiatorestudio/gladiatorestudio.htm
pi_99255552
Het echte italie begint pas bij Rome en verder
bier
pi_99255865
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 21:24 schreef italiaan1987 het volgende:
Tips?
pi_99257491
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 21:31 schreef LieLie het volgende:

[..]

Tips?
Amalfi kustlijn, Omgeving Bari (alberobello, martina franca), Capri.
Vooral capri is prachtig. Zelf kom ik uit Bari oorspronkelijk.
bier
pi_99257580
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 22:14 schreef italiaan1987 het volgende:

[..]

Amalfi kustlijn, Omgeving Bari (alberobello, martina franca), Capri.
Vooral capri is prachtig. Zelf kom ik uit Bari oorspronkelijk.
Amalfi hebben we inderdaad in de planning, ook Capri :)
pi_99267340
Capri vond ik zeker een mooi eiland maar niet echt het "echte" Italië met al die chique (dure) mensen die daar rondhangen en hun bijbehorende boutiques en restaurants. Vond het een beetje nep overkomen allemaal. Anacapri (het dorpje wat hoger ligt dan het dorpje Capri) vond ik wel wat leuker.

Amalfikust is inderdaad prachtig.
pi_99306011
quote:
0s.gif
Op woensdag 6 juli 2011 14:37 schreef gifkwal het volgende:
Trastevere (aan de overkant van de Tiber zeg maar een beetje in de richting van het vaticaan) is leuk om rond te lopen en te eten. Het is nog echt een beetje een oud/authentiek wijkje met leuke barretjes en zo. Daar zie je ineens een heel ander Rome.
Toen ik er was (augustus) vond ik het juist een toeristenmagneet waar je over de hoofden van de toeristen kon lopen. Beetje als montmatre (place du Tetre) in Parijs. Viel me toen vies tegen

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 21:24 schreef italiaan1987 het volgende:
Meneer is Terrone? :) (een vriendelijk scheldwoord van Noord Italianen voor iedereen die in Rome woont en zuiderlijker)

[ Bericht 3% gewijzigd door tim2308 op 11-07-2011 01:03:14 (uitleg Terrone) ]
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_99310323
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 01:02 schreef tim2308 het volgende:

[..]

Toen ik er was (augustus) vond ik het juist een toeristenmagneet waar je over de hoofden van de toeristen kon lopen. Beetje als montmatre (place du Tetre) in Parijs. Viel me toen vies tegen

[..]

Meneer is Terrone? :) (een vriendelijk scheldwoord van Noord Italianen voor iedereen die in Rome woont en zuiderlijker)
De sfeer in Trastevere zal inderdaad erg afhankelijk zijn van het aantal toeristen. Ik was er buiten het seizoen en ervoer het als een rustig en authentiek wijkje. Jammer dat het zo kan veranderen.

Of Terrone een "vriendelijk" scheldwoord is betwijfel ik een beetje :P Volgens mij is het net zoals "nigger", als een Zuid-Italiaan het zelf gebruikt is het acceptabel maar uit de mond van een Noord-Italiaan is het vaak denigrerend bedoeld.
  maandag 11 juli 2011 @ 14:17:03 #284
51286 w00h00
Digital man!
pi_99319135
Half augustus voor het eerst 2 weken naar Ameglia (in de buurt van Portovino en Cinque Terre) om lekker vakantie te vieren.

Op de heenweg willen we 2 keer in Frankrijk overnachten, om daar ook nog wat te gaan bezoeken. Sowieso willen we Monaco bezoeken, maar heeft iemand hier nog tips van steden/omgeving die ik in dat geval echt moet bezoeken in Frankrijk?
pi_99320650
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 08:45 schreef gifkwal het volgende:

[..]
Of Terrone een "vriendelijk" scheldwoord is betwijfel ik een beetje :P Volgens mij is het net zoals "nigger", als een Zuid-Italiaan het zelf gebruikt is het acceptabel maar uit de mond van een Noord-Italiaan is het vaak denigrerend bedoeld.
Ik denk dat je gelijk hebt. Ik ken haast alleen maar zuid-Italianen, dus de context in mijn hoofd zal iets anders zijn idd. Ik bedoelde het in ieder geval met een knipoog :)
pi_99320903
Over Zuid-Italie gesproken. De Salento is echt prachtig! Ben zelf ook erg fan van het Italie onder Napels.
pi_99334595
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 01:02 schreef tim2308 het volgende:

[..]

[..]

Jup, trots en wel :) Rome hoort trouwens officieel nog bij Noord.
Kom zelf uit de buurt van Bari.
bier
pi_99339184
Iemand nog tips voor een goede en betaalbare camping in Veneto? vlakbij het strand het liefst...
dont get high on your own supply
pi_99340739
Nou, die zijn daar heeeel veel. Ben zelf ooit geweest op camping Il Tridente in Bibione. Erg mooie camping, met eigen strand en zwembad. Niet zo groot als veel andere campings daar. Bibione is wel een heel toeristisch oord, maar daar heb je verder geen last van. Soms wel gezellig zelfs. Je kunt vanaf vlakbij de camping ook met een boot naar Venetie, is een leuke tocht.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 15:00:21 #290
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_99795961
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 21:27 schreef Renaldo het volgende:
Iemand nog tips voor een goede en betaalbare camping in Veneto? vlakbij het strand het liefst...
Ligt eraan wanneer je wilt, heb een lodge met wc en douche geboekt begin september.
http://www.capasquali.it/index.aspx
Hoogseizoen meer dan 1200 euro per week. Week van 10 sept 96 eurootjes, aan het strand en al die kids zijn ook nog eens weg. :) Met een bootje binnen no-time in Venetie voor 7 euro.
Voor de rest is er geen ruk te doen op dat schiereiland. Daarna richting Gardameer, Lazise, het echte Italie (wel toeristisch ook).

Na Sicilie en Toscane, nu maar eens Noord Italie. :P
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  zaterdag 23 juli 2011 @ 17:59:36 #291
51286 w00h00
Digital man!
pi_99845080
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 14:17 schreef w00h00 het volgende:
Half augustus voor het eerst 2 weken naar Ameglia (in de buurt van Portovino en Cinque Terre) om lekker vakantie te vieren.

Op de heenweg willen we 2 keer in Frankrijk overnachten, om daar ook nog wat te gaan bezoeken. Sowieso willen we Monaco bezoeken, maar heeft iemand hier nog tips van steden/omgeving die ik in dat geval echt moet bezoeken in Frankrijk?
pi_106816394
Ben met vriendin van plan (beiden 20 jaar) begin deze zomer kleine rondreis door noord-Italië te doen met als doel verschillende steden te bezoeken. Plan is om ongeveer 10-12 dagen onderweg te zijn en ondertussen in ieder geval Florence, Venetië en Rome aan te doen. Milaan eventueel ook nog als we daar op vliegen :). Begin juli is het zeker niet rustig, goedkoop en koel, maar dat nemen we voor lief, eerder hebben we geen tijd.

Ik wou hier vragen om ervaringen over vooral Florence, Venetië en Milaan, het Rome-topic is groot genoeg. Waar moet ik nog specifiek op letten, wat zijn de do's & don'ts?

Voor verwijzingen naar nuttige sites of betere topics sta ik ook open!

Cheers :)
  zaterdag 14 januari 2012 @ 22:54:22 #293
43642 Bayswater
pi_106817318
Venetië vond ik helemaal niets, Florence is al vele malen beter maar Lucca is veruit het leukste plaatsje. En blijf heel ver weg van Pisa.
Life lies a slow suicide
pi_106817691
Thanks, ik ga kijken naar Lucca! :) Venetië wil ik toch gezien hebben, ook al ga ik me vast ergeren aan de toeristen, maar ja, ik pas me maar aan en vriendin is dan ook blij. En waarom wegblijven van Pisa? Vanwege alle 'kijkdetorenvanpisaismijnpenis' toeristen? :P
  zaterdag 14 januari 2012 @ 23:35:29 #295
43642 Bayswater
pi_106818870
Pisa straalt totaal geen gezelligheid uit, veel Jappen die een toren op de foto willen zetten. Lucca , Siena en Perugia zijn leuke prachtige studentensteden. (Pisa is overigens ook een studentenstad, alleen ligt die wijk buiten het centrum)
Life lies a slow suicide
pi_106820759
Okee top, hier heb ik wat aan ^O^
pi_106823148
Ik zie dat je begin juli gaat! 6 tot 15 juli is er Umbria Jazz in Perugia met optredens (gratis en betaald) en een fantastische sfeer in het stadje http://www.umbriajazz.com ! Doen!!!
  maandag 16 januari 2012 @ 10:40:54 #298
95095 Pizzaman
16:00 Cup-a-soup.
pi_106863127
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 00:23 schreef Rookert het volgende:
Okee top, hier heb ik wat aan ^O^
10 tot 12 dagen is misschien een beetje kort om al onze tips uit te voeren, maar als je rond gaat rijden is het binnenland van Toscane (Chianti-gebied) ook erg mooi. In juli wel kneiterwarm, maar er valt van alles te zien (leuke plaatsen als Radda, Castellina, Greve en eindigen in Siena) en je kunt er ontzettend lekker eten en drinken. :)

De Cinque Terre is overigens ook een prachtig gebied om plaatsjes te bezoeken.

Verder hoef je niet ergens specifiek op te letten, zorg voor een auto met airco en hotel/accommodatie met zwembad, dan overleef je de hitte wel. :) Ik weet niet hoe veel jaren rijervaring je hebt, maar in Italië is de rijstijl iets anders dan in Nederland.
pi_108021452
Wie heeft er tips voor de regio Veneto? Ik ga met m'n vriendin met de auto die kant op begin juli, we zijn op zoek naar leuke plekjes in die buurt om de route uit te stippelen. Het lijkt mij erg leuk om een beetje van het authentieke, rustige italie te ontdekken. Ook willen we een dagje Venetie doen. Must sees? En wat te vermijden?
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_108021720
Ik kan trouwens het festival Mercantia in Certaldo (Toscane) ook heel erg aanbevelen! In juli volgens mij. Veel straattheater in een middeleeuws sfeertje, vooral 's avonds heel tof!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')