Tips?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 21:24 schreef italiaan1987 het volgende:
Het echte italie begint pas bij Rome en verder
Amalfi kustlijn, Omgeving Bari (alberobello, martina franca), Capri.quote:
Amalfi hebben we inderdaad in de planning, ook Capriquote:Op zaterdag 9 juli 2011 22:14 schreef italiaan1987 het volgende:
[..]
Amalfi kustlijn, Omgeving Bari (alberobello, martina franca), Capri.
Vooral capri is prachtig. Zelf kom ik uit Bari oorspronkelijk.
Toen ik er was (augustus) vond ik het juist een toeristenmagneet waar je over de hoofden van de toeristen kon lopen. Beetje als montmatre (place du Tetre) in Parijs. Viel me toen vies tegenquote:
Op woensdag 6 juli 2011 14:37 schreef gifkwal het volgende:
Trastevere (aan de overkant van de Tiber zeg maar een beetje in de richting van het vaticaan) is leuk om rond te lopen en te eten. Het is nog echt een beetje een oud/authentiek wijkje met leuke barretjes en zo. Daar zie je ineens een heel ander Rome.
Meneer is Terrone?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 21:24 schreef italiaan1987 het volgende:
Het echte italie begint pas bij Rome en verder
De sfeer in Trastevere zal inderdaad erg afhankelijk zijn van het aantal toeristen. Ik was er buiten het seizoen en ervoer het als een rustig en authentiek wijkje. Jammer dat het zo kan veranderen.quote:Op maandag 11 juli 2011 01:02 schreef tim2308 het volgende:
[..]
Toen ik er was (augustus) vond ik het juist een toeristenmagneet waar je over de hoofden van de toeristen kon lopen. Beetje als montmatre (place du Tetre) in Parijs. Viel me toen vies tegen
[..]
Meneer is Terrone?(een vriendelijk scheldwoord van Noord Italianen voor iedereen die in Rome woont en zuiderlijker)
Ik denk dat je gelijk hebt. Ik ken haast alleen maar zuid-Italianen, dus de context in mijn hoofd zal iets anders zijn idd. Ik bedoelde het in ieder geval met een knipoogquote:Op maandag 11 juli 2011 08:45 schreef gifkwal het volgende:
[..]
Of Terrone een "vriendelijk" scheldwoord is betwijfel ik een beetjeVolgens mij is het net zoals "nigger", als een Zuid-Italiaan het zelf gebruikt is het acceptabel maar uit de mond van een Noord-Italiaan is het vaak denigrerend bedoeld.
Jup, trots en welquote:Op maandag 11 juli 2011 01:02 schreef tim2308 het volgende:
[..]
Toen ik er was (augustus) vond ik het juist een toeristenmagneet waar je over de hoofden van de toeristen kon lopen. Beetje als montmatre (place du Tetre) in Parijs. Viel me toen vies tegen
[..]
Meneer is Terrone?(een vriendelijk scheldwoord van Noord Italianen voor iedereen die in Rome woont en zuiderlijker)
Ligt eraan wanneer je wilt, heb een lodge met wc en douche geboekt begin september.quote:Op maandag 11 juli 2011 21:27 schreef Renaldo het volgende:
Iemand nog tips voor een goede en betaalbare camping in Veneto? vlakbij het strand het liefst...
quote:Op maandag 11 juli 2011 14:17 schreef w00h00 het volgende:
Half augustus voor het eerst 2 weken naar Ameglia (in de buurt van Portovino en Cinque Terre) om lekker vakantie te vieren.
Op de heenweg willen we 2 keer in Frankrijk overnachten, om daar ook nog wat te gaan bezoeken. Sowieso willen we Monaco bezoeken, maar heeft iemand hier nog tips van steden/omgeving die ik in dat geval echt moet bezoeken in Frankrijk?
10 tot 12 dagen is misschien een beetje kort om al onze tips uit te voeren, maar als je rond gaat rijden is het binnenland van Toscane (Chianti-gebied) ook erg mooi. In juli wel kneiterwarm, maar er valt van alles te zien (leuke plaatsen als Radda, Castellina, Greve en eindigen in Siena) en je kunt er ontzettend lekker eten en drinken.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |