abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 december 2010 @ 21:37:32 #201
164283 Luco
Buongiorno!
pi_90555587
quote:
Op dinsdag 28 december 2010 21:24 schreef gifkwal het volgende:
De uitverkoop in Milaan begint officieel pas in januari. Als ik me niet vergis de eerste zaterdag van januari, of anders de tweede. Vervolgens duurt dat een maand. Maar er zijn nu ook vast al winkels die korting geven.

Die Abercrombie winkel in Milaan is trouwens maar vaag, met van die dansende wijven binnen. Er staan daar vaak hele rijen buiten, zo populair is het er.
E zijn inr europa 2 winkels, milaan en londen. Milaan is vooral in het weekend druk. iedereen die daar werkt is volgens mij model. In de zomer staan er ook gasten met ontbloot bovenlijf buiten...
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_90710697
Mensen, ik heb volgende week een vakantie staan, maar nog geen bestemming. Ik denk aan Italië, maar waar? Ben inmiddels in Milaan, Genua (en omgeving), Verona, Venetië (en omgeving), Triëste, Rome en Palermo (en omgeving) geweest. Dus het liefst een andere bestemming.

Ben een beetje een amateur-fotograaf dus een pitoresque stad is wel een must (maar in Italië is dat nietzo moeilijk). Heb een tijdje geleden the American gezien van Corbijn en de Abruzzen in de winter lijkt me wel mooi. Aanraders (niet per sé in de Abruzzen).

Mijn dank is groot!
pi_90724620
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 21:37 schreef Luco het volgende:

[..]

E zijn inr europa 2 winkels, milaan en londen. Milaan is vooral in het weekend druk. iedereen die daar werkt is volgens mij model. In de zomer staan er ook gasten met ontbloot bovenlijf buiten...
Ik wist niet dat er maar 2 winkels zijn in Europa, dat verklaart al een hoop. Ik ben er nog nooit binnengeweest omdat het er altijd zo hels druk uit ziet wanneer ik er langs kom.

quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 15:53 schreef Eye4 het volgende:
Mensen, ik heb volgende week een vakantie staan, maar nog geen bestemming. Ik denk aan Italië, maar waar? Ben inmiddels in Milaan, Genua (en omgeving), Verona, Venetië (en omgeving), Triëste, Rome en Palermo (en omgeving) geweest. Dus het liefst een andere bestemming.

Ben een beetje een amateur-fotograaf dus een pitoresque stad is wel een must (maar in Italië is dat nietzo moeilijk). Heb een tijdje geleden the American gezien van Corbijn en de Abruzzen in de winter lijkt me wel mooi. Aanraders (niet per sé in de Abruzzen).

Mijn dank is groot!
Is Umbria of Le Marche misschien iets voor je? Veel mooie oude en fotogenieke dorpjes en stadjes (denk aan Perugia, Assisi, Gubbio). Maar zo te lezen ben je ook nog niet in Toscane geweest, dus daar valt ook nog genoeg te zien.

Als je wat verder wilt rijden is de Amalfitaanse kust onder Napels ook heel mooi.

Dichterbij huis zijn de Cinque Terre enorm fotogeniek. En in de winter vast niet zo bomvol met toeristen als in de zomer.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 22:21:04 #204
164283 Luco
Buongiorno!
pi_90724796
quote:
Op zaterdag 1 januari 2011 22:17 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Ik wist niet dat er maar 2 winkels zijn in Europa, dat verklaart al een hoop. Ik ben er nog nooit binnengeweest omdat het er altijd zo hels druk uit ziet wanneer ik er langs kom.

[..]

Is Umbria of Le Marche misschien iets voor je? Veel mooie oude en fotogenieke dorpjes en stadjes (denk aan Perugia, Assisi, Gubbio). Maar zo te lezen ben je ook nog niet in Toscane geweest, dus daar valt ook nog genoeg te zien.

Als je wat verder wilt rijden is de Amalfitaanse kust onder Napels ook heel mooi.

Dichterbij huis zijn de Cinque Terre enorm fotogeniek. En in de winter vast niet zo bomvol met toeristen als in de zomer.
kleine tip, ga op maandag. Dan is het rustig en zijn e
Er amper toeristen in die toko.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_90730702
Zijn er mensen van hier al wel eens in Palermo geweest? Hoelang kun je je daar in de stad zelf vermaken? Zijn er nog aanraders voor in de buurt van Palermo? Ik ben daar helaas wel afhankelijk van het openbaar vervoer...
pi_90738697
Dat weet ik, ik ga ook altijd het liefst op maandagavond winkelen.

Palermo is vooral een interessante stad om te bekijken. Ik ben er jaren terug eens en paar dagen geweest en kan me niet meteen bekende bezienswaardigheden herinneren (er is wel een kasteel en zo en een kerk) maar herinner me vooral het rondstruinen over marktjes en door kleine straatjes die volhangen met wapperende was. Dat soort dingen :) Er vertrekken treinen uit Palermo naar plaatsen in heel Sicilie, dus ik denk dat je makkelijk uitstapjes kan maken.
  zondag 2 januari 2011 @ 11:47:34 #207
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_90738762
wil mijn ouders verrassen met een weekje Rome, maar om nu een duur hotel te nemen, dat hoeft ook niet echt (moet nog een beetje op budget letten)

Had her en der al wat sites gezien waar je rechtstreeks appartementen kan huren. Maar natuurlijk geen idee of dit goed en betrouwbaar is. Heeft iemand nog een tip voor me, of een agentschap waar je goede ervaringen mee hebt?
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_90808450
Een beetje een algemene tip: www.booking.com. Hier vind ik altijd goed geprijsde appartementen en je kan direct recensies lezen van eerdere gebruikers zodat je weet of het een beetje schoon is en zo.
pi_90816042
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 20:15 schreef gifkwal het volgende:
Een beetje een algemene tip: www.booking.com. Hier vind ik altijd goed geprijsde appartementen en je kan direct recensies lezen van eerdere gebruikers zodat je weet of het een beetje schoon is en zo.
Eens. Booking.com rockt.
  donderdag 3 februari 2011 @ 15:29:58 #210
95095 Pizzaman
16:00 Cup-a-soup.
pi_92276179
Booking.com rockt wel, maar is niet echt heel geschikt voor het zoeken naar een appartement. Tripadvisor.com (of .nl) is ook wel een handige site als je wat zoekt.

Ik heb in ieder geval een appartement in Toscane gevonden, lang moeten zoeken maar goed het is het waard geweest. *O*
pi_92294244
Ik heb juist al mijn appartementen via Booking gevonden. Hangt misschien af van de locatie.
pi_92301424
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 15:53 schreef Eye4 het volgende:

Mijn dank is groot!
Waar ben je uiteindelijk heen geweest en hoe beviel het?
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  maandag 28 maart 2011 @ 10:25:26 #213
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_94704760
Is het makkelijk om in Juni (van 1 tot 20 juni) in Toscane iets per nacht te vinden geen verblijf te boeken van tevoren?
  woensdag 30 maart 2011 @ 18:15:04 #214
95095 Pizzaman
pi_94817716
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 10:25 schreef SnuggLe het volgende:
Is het makkelijk om in Juni (van 1 tot 20 juni) in Toscane iets per nacht te vinden geen verblijf te boeken van tevoren?
Naja makkelijk, er zitten een aantal feestdagen tussen, maar als je niet al te veel eisen stelt moet het wel lukken.

Ik weet niet wat je zoekt?
pi_94821156
Inderdaad, 2 juni is altijd een feestdag in Italie, maar die valt dit jaar tegelijk met Hemelvaart. De Italianen gaan dan een lang weekend weg, maar meestal massaal naar zee. In Toscane zal het wel meevallen. Verder kun je in juni in Italie prima op de bonnefooi gaan en per nacht boeken, doen wij al jaren.
  woensdag 30 maart 2011 @ 22:42:58 #216
95095 Pizzaman
pi_94834084
Ik ben erg benieuwd, ik zit precies in die periode in Toscane. :)
  woensdag 30 maart 2011 @ 23:14:25 #217
95095 Pizzaman
pi_94835853
Shit zeg, is het dan ook vakantie voor Nederland ofzo?!

Veel acco's lijken dan al vol te zitten? (eind mei - begin juni)
  donderdag 31 maart 2011 @ 12:42:38 #218
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_94849987
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 18:15 schreef Pizzaman het volgende:

[..]

Naja makkelijk, er zitten een aantal feestdagen tussen, maar als je niet al te veel eisen stelt moet het wel lukken.

Ik weet niet wat je zoekt?
Het is onze huwelijksreis, dus we zoeken wel wat goeds, zeker voor de eerste dagen.
Maar we twijfelen over 2x een locatie voor een hele week, of voor het 2e deel op de bonnefooi gaan reizen en dus na wat wijntjes kunnen overnachten waar je wil.
  donderdag 31 maart 2011 @ 19:20:19 #219
95095 Pizzaman
pi_94866463
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 12:42 schreef SnuggLe het volgende:

[..]

Het is onze huwelijksreis, dus we zoeken wel wat goeds, zeker voor de eerste dagen.
Maar we twijfelen over 2x een locatie voor een hele week, of voor het 2e deel op de bonnefooi gaan reizen en dus na wat wijntjes kunnen overnachten waar je wil.
Wauw, wat een mooie locatie voor je huwelijksreis! Ik denk dat de manier van reizen heel persoonlijk is. Ik moet er namelijk niet aan denken om tijdens mijn vakantie na het drinken van een aantal wijntjes nog op zoek te moeten naar een hotel. Maar goed ik ken ook genoeg mensen die daar niet van in de stress schieten en rustig rond zoeken.

Zeker bij een huwelijksreis zou ik van te voren willen weten waar ik terecht ga komen en niet mijn tijd moeten verspillen aan het zoeken van een geschikt hotel. Vooral bij de wat betere en dus bekendere hotels loop je het risico geen kamer te kunnen vinden. Maar goed, het is allemaal persoonlijk! De een kan er wat beter tegen dan de ander.

In ieder geval veel plezier! Misschien komen we elkaar nog tegen. ;)
  vrijdag 1 april 2011 @ 09:16:31 #220
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_94891554
Ik wil ook niet zoeken na een paar wijntjes, vandaar mijn vraag. Maar....stel je zit op 1 plek en je gaat naar Florence/Sienna whatever, dan moet je toch terug in de avond.

Qua locatie...ik ben nog nooit in Italie geweest, wel best veel van de rest van de wereld gezien, dus nu is Europa aan de beurt. Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat worden.
  zondag 3 april 2011 @ 21:25:13 #221
95095 Pizzaman
pi_94996987
Ik begrijp het wel, maar daar ontkom je bijna niet aan denk ik. Vooral in het binnenland van Toscane moet je toch wel wat aardige afstanden afleggen. Of je moet bij het wijngoed/in de stad een hotel hebben. Afstanden in Toscane zijn in kilometers niet ver, maar het zijn vaak wel erg bochtige wegen, waardoor je toch veel tijd kwijt bent. (en ook nog een beetje scherp moet zijn)

Had je al wel een idee qua locatie? Als pas ^) moet je natuurlijk naar Siena! Maar goed verder zijn er nog duizend dingen die je kunt doen. Lekker de Chianti-route rijden. Heerlijke olijfolie proeven, wijn drinken en super lekker eten. *O*
pi_95019378
Ik moet ook nog even iets van een route plannen voor mn huwelijksreis,
Startpunt wordt Todi (noord Umbrië), want daar gaan we trouwen.

Het globale idee is om daarna een weekje door Toscane heen te trekken en daarna via Frankrijk weer naar huis te rijden, want mijn bijna-vrouw had een camping gezien waar je in een boomhut kon slapen.

Siena stond al op de planning en een eilandje, edna ofzo,
maar daar leken we wel verplicht te moeten reserveren voor minimaal 1 week,
en dat is te lang.
  maandag 4 april 2011 @ 13:38:41 #223
95095 Pizzaman
pi_95020692
Elba. :) Je kunt ook prima voor een dagje heen en weer met de boot. Vanuit Piombino vertrekt zo'n beetje elk half uur wel een boot.
  maandag 4 april 2011 @ 22:39:11 #224
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_95049872
Boomhut? Wie wat waar?
pi_95052316
Blijkbaar ergens in Frankrijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')