Ik heb geen verstand van wijn...quote:Op zondag 28 maart 2010 21:22 schreef RPG het volgende:
Begin mei zijn de ouders van mijn vriendin 25 jaar getrouwd en al jaren roepen ze dat ze wel eens naar Italië toe willen. Uiteraard gaat dat nooit uit zichzelf gebeuren en hebben we besloten in het geheim een vakantie naar Rome voor ze te boeken.
We hebben al een aantal goedkope vluchten en hotels gevonden waaruit we nog moeten kiezen, en dan is het bijna rond. Op 7 mei laten we ze vliegen en op 14 mei moeten ze weer terug naar Nederland. Ik heb natuurlijk kunnen lezen wat de grootste trekpleisters in Rome zijn; Het vaticaan, de Sint. Pieterskerk en het Collosseüm, dus ik weet dat ze er in ieder geval wat te bekijken hebben!
Weten jullie nog leuke dingen die ook een must-see zijn? Ook houden mijn schoonouders er erg van om een terrasje te pikken en op hun gemak rond te wandelen. Ook van wijn zijn ze gek trouwens! Dus als iemand een plekje weet waar ze lekkere wijn hebben, hoor ik het graag!!
hmm, ik kom al zo lang in italië, en elk jaar ook een half uur van milaan vandaan, maar ik ben gewoon nog nooit in milaan geweest, schande is het eigenlijkquote:
Je hebt gelijk. Ik vind het de minst leuke stad van Italië die ik ken. Maar als je toch zo vaak in de buurt bent is het wel de moeite waard voor een dagje hoor. De Duomo is enorm mooi, de wijk Brera heeft leuke barretjes en restaurantjes en het is een leuke stad als je van winkelen houdt (en een zak vol poen hebt).quote:Op zondag 28 maart 2010 21:30 schreef pumpkinsoup het volgende:
[..]
hmm, ik kom al zo lang in italië, en elk jaar ook een half uur van milaan vandaan, maar ik ben gewoon nog nooit in milaan geweest, schande is het eigenlijkhet lijkt me ook een minder leuke stad.. ik vind florence heel erg leuk.
Ja het lijkt me wel heel leuk om er gewoon een keer te zijn geweest, waarschijnlijk gaan we in Mei een dagje, want we gaan dan een beetje rondreizen in het noord-westenquote:Op zondag 28 maart 2010 21:32 schreef gifkwal het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Ik vind het de minst leuke stad van Italië die ik ken. Maar als je toch zo vaak in de buurt bent is het wel de moeite waard voor een dagje hoor. De Duomo is enorm mooi, de wijk Brera heeft leuke barretjes en restaurantjes en het is een leuke stad als je van winkelen houdt (en een zak vol poen hebt).
Huh ik snap hem niet?quote:Op zondag 28 maart 2010 22:48 schreef honda1990 het volgende:
Van de zomer even flink de beest uitgangen in Rimini voor 2 weken, de laatste keer waarschijnlijk dat ik met mijn vrienden op vakantie ga aangezien ik zomer 2010 naar Italia ga![]()
Waarheenquote:
Trentino is ZO veel mooier...quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:57 schreef Danielle83 het volgende:
De regio Toscane vind ik nog steeds een aanrader
nu heb ik zin in pizza manquote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:56 schreef Pizzaman het volgende:
[..]
Waarheen
Voor mij staat er inmiddels weer twee keer Italie op het programma. In mei 1,5 week en eind augustus lekker twee weken.
Sorry moet zomer 2011 zijn. Dan ga ik studeren in perugiaquote:
Oh haha okee, ik begreep je al niet. Wel tof, wat ga je studeren?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:00 schreef honda1990 het volgende:
[..]
Sorry moet zomer 2011 zijn. Dan ga ik studeren in perugia
Ja hequote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:02 schreef pumpkinsoup het volgende:
[..]
Oh haha okee, ik begreep je al niet. Wel tof, wat ga je studeren?
Zuidkant van het gardameer, of voor Toscana/Umbria moet je in Firenze, Pisa, Siena, Perugia zijn...quote:Op zondag 6 juni 2010 10:59 schreef HansvanOchten het volgende:
Iemand misschien nog tipv voor een bestemming in italie.
Dit jaar wil ik samen met mijn vriendin ergens gaan camperen alleen we weten nog niet waar, voorkeur is wel toscane.
We willen het liefst naar een plek waar 's avonds ook nog wat te beleven is, zoals bij het gardameer, lekker terrasjes pikken etc.
Ik heb 7 dagen om van Amsterdam naar Melt te komen en het liefst via Rome mochten we dat halen. Dat het moeilijk gaat passen was ik al bang voor (maar ivm andere vakanties maar kort te tijd voor deze trip) maar ik hoop toch zoveel mogelijk te zien en in ieder geval een eerst indruk te krijgen van noord italië. Max 400 tot 500 km per dag rijden.quote:Op zondag 27 juni 2010 16:16 schreef gifkwal het volgende:
Wacht even hoor... Bedoel je dat je in totaal 7 dagen hebt, of 7 dagen om in Rome te komen? Dat lijstje wat je opnoemt gaat je toch nooit lukken in 1 week
Precies, heb even wat dingen opgezocht maar waar we uiteindelijk heen gaan moeten we nog maar even zien. Met de tips die jij gaf kan ik wel wat, wellicht dat we het niet redden tot Rome, zien we dan wel weer. Weet nog niet echt goed of ik Rome de moeite waard ga vinden en Toscane lijkt me qua sfeer inderdaad heel erg fijn!quote:Op zondag 27 juni 2010 17:38 schreef gifkwal het volgende:
Oke, dus in feitje is het lijstje een opsomming van plaatsen die je eventueel zou willen aandoen? Want alles dat gaat dus echt niet lukken. Sowieso, als je al een beetje rustig van Amsterdam naar Rome wil rijden en dan naar Duitsland ben je al 4 dagen kwijt (en dat is nog vrij krap als je gemiddeld 500km per dag wil rijden). Voor Rome alleen al moet je minstens twee dagen uittrekken wil je een beetje iets zien.
Maar goed, aangezien je van kleine authentieke plaatsjes houdt kan je er ook voor kiezen om Rome, Firenze en zeker Milaan te skippen. Het Comomeer is leuk wat betreft kleine dorpjes, en bijvoorbeeld Lucca, Siena en San Giminiano zijn ook sfeervol in Toscane. Is het voor jullie niet gewoon een idee om via het Comomeer door Umbrië en Toscane te rijden en daar kleine dorpjes aan te doen, aangezien jullie van autorijden op mooie wegen houden?
Qua campings heb ik op dit moment geen specifieke tips, maar er bestaat wel een boekje getiteld "Rustiek kamperen in noord- en midden-Italië". Daar staan alleen maar kleine eenvoudige campings in.
http://www.bol.com/nl/p/n(...)005876256/index.html
Lekker luxe, Capriquote:Op woensdag 30 juni 2010 14:34 schreef Mr_Moon het volgende:
25 juli vertrekken we op huwelijksreis naar Italië. Een weekje naar Capri en dan nog een paar dagen naar Bari en Florence. Heb er al zin in...
Wat een rare combi Capri-Bari-Florence. Is daar een reden voor en doe je dat per auto?quote:Op woensdag 30 juni 2010 14:34 schreef Mr_Moon het volgende:
25 juli vertrekken we op huwelijksreis naar Italië. Een weekje naar Capri en dan nog een paar dagen naar Bari en Florence. Heb er al zin in...
Capri omdat we daar zelf naar toe wilden en Bari en Florence omdat we dat als kado krijgen... en inderdaad gaan we met de auto.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 23:14 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Wat een rare combi Capri-Bari-Florence. Is daar een reden voor en doe je dat per auto?
In ieder geval een fijne huwelijksdag en prachtige vakantie gewenst!
Dat heb je niet goed gedaan! Ben natuurlijk bevooroordeeld, want Bologna is mijn lievelingsstad van Italie. Maar van dat eten vind ik ook vreemd, wij zijn er in juni nog geweest en gingen ook na de wedstrijden pas eten. Het is daar heel normaal dat je pas om 23.00 uur aanschuift. Wij zaten te eten en waren na twaalven klaar en toen kwamen er nog twee oudjes die uit een voorstelling kwamen en er werd toen wel even moeilijk gekeken, maar die mochten zelfs nog gaan zitten. Als je er nog eens komt, een echte aanrader is Ristorante delle Belle Arti in de Via delle Belle Arti. Speciaal voor dat restaurant rijden we elk jaar nog even langs Bologna als we in Italie zijn geweest.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:59 schreef tim2308 het volgende:
Daarna hebben we twee dagen Bologna gehad. Dit was een beetje teleurstellend. De mensen zijn erg op zichzelf gericht, ze mijden je blik echt. De stad wel mooi overigens. Ik reisde met een grote voetbal fan, dus die dagen hebben we niet echt in restaurants gegeten. (alles was dicht na de wedstrijd en voor de wedstrijd was te vroeg) Helaas hebben we dus niet alles uit Bologna gehaald wat mogelijk was want het wordt genoemd als culinaire hoofdstad van Europa.
Ja ik vond het ook vreemd, want in Rome konden we vorig jaar ook gewoon nog om 11 uur ergens eten. Maar goed, de pareltjes ziten natuurlijk ook verspreid in zijstraatjes enzo. Echt een restaurantdistrict zoals de Brera hebben we niet gezien in Bolognaquote:Op woensdag 14 juli 2010 12:19 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Dat heb je niet goed gedaan! Ben natuurlijk bevooroordeeld, want Bologna is mijn lievelingsstad van Italie. Maar van dat eten vind ik ook vreemd, wij zijn er in juni nog geweest en gingen ook na de wedstrijden pas eten. Het is daar heel normaal dat je pas om 23.00 uur aanschuift. Wij zaten te eten en waren na twaalven klaar en toen kwamen er nog twee oudjes die uit een voorstelling kwamen en er werd toen wel even moeilijk gekeken, maar die mochten zelfs nog gaan zitten. Als je er nog eens komt, een echte aanrader is Ristorante delle Belle Arti in de Via delle Belle Arti. Speciaal voor dat restaurant rijden we elk jaar nog even langs Bologna als we in Italie zijn geweest.
Arezzoquote:Op woensdag 14 juli 2010 19:02 schreef gifkwal het volgende:
Klinkt als een leuk reisje, Tim! Bologna moet ik zelf nog zien, ik heb al zo vaak gehoord dat het daar mooi is dat ik daar snel eens heen moet. Heb je daar een tip qua goedkoop hostel of zoiets? Wist je trouwens dat in Arezzo de film La Vita È Bella is opgenomen? Buongiorno, principessa!
Umbria Jazz is, geweldige sfeer. Ik heb destijds o.a. Elton John, Diana Ross en Joao Gilberto gezien (niet bepaald jazz maar wel super leuk!)
Mmm... dat had ik eerder moeten wetenquote:Op woensdag 14 juli 2010 12:19 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Dat heb je niet goed gedaan! Ben natuurlijk bevooroordeeld, want Bologna is mijn lievelingsstad van Italie. Maar van dat eten vind ik ook vreemd, wij zijn er in juni nog geweest en gingen ook na de wedstrijden pas eten. Het is daar heel normaal dat je pas om 23.00 uur aanschuift. Wij zaten te eten en waren na twaalven klaar en toen kwamen er nog twee oudjes die uit een voorstelling kwamen en er werd toen wel even moeilijk gekeken, maar die mochten zelfs nog gaan zitten. Als je er nog eens komt, een echte aanrader is Ristorante delle Belle Arti in de Via delle Belle Arti. Speciaal voor dat restaurant rijden we elk jaar nog even langs Bologna als we in Italie zijn geweest.
Grappig dat je La Linea noemt. Daar hebben we nog om 23h30 een bord pasta kunnen krijgen met 'bolognesesaus voor 6 euro.". Opgewarmd in de magnetron, met verbrande stukken in de saus zoals je die hebt in een au bain marie bak.quote:Op donderdag 15 juli 2010 01:24 schreef bloodymary het volgende:
Dat gehaaste en blikmijdende is mij eigenlijk niet zo opgevallen, niet meer dan in andere grote steden. Misschien viel het op omdat het in bijvoorbeeld Milaan en Rome wemelt van de toeristen en in Bologna niet. Wat ik juist zo gezellig vind aan Bologna is dat het een echte studentenstad is. Je kunt gerust tot 03.00 uur 's nachts (dan is het ook sluitingstijd) nog bij La Linea op het terras zitten (aan de voorkant van het Piazza Maggiore) en dan zit het terras nog bomvol.
Wat ik trouwens ook top vind, is dat zwervers (die een grote stad nu eenmaal heeft) die zich melden bij de keuken van de restaurants tegen middernacht, bakken vol overblijfselen van de diners meekrijgen. Als ik ooit zwerver wordt weet ik wel waar
Wanneer ga je? In de zomer zijn Venetië en het Gardameer gigantisch toeristisch. Sowieso, is het Comomeer niet mooier? Verder lijkt het me goed te doen in 3 weken hoor. In Toscane zou ik zeker ook Siena en San Gimigniano bezoeken.quote:Op donderdag 15 juli 2010 15:24 schreef SnuggLe het volgende:
Jongens, ik wil met de auto met mijn vriendin Italie rond. Heb 3, max 4 weken.
Zit te denken aan:
- le Cinque Terre
- uitvalsbasis in Toscane, dagtripjes Bologna/Florance
- Venetie
- Gardameer
Is dat te doen in die tijd, of te veel rijden?
Of moet ik juist andere dingen gaan bekijken?
Ik hoor graag tips/trucs!
In Toscane zijn de kleine plaatsjes aan de kust wel leuk, vooral Viareggio vind ik gezellig, als je iets naar boven gaat (andere regio) heb je La Spezia en Portovenere, ook erg leuk. Natuur vind je genoeg in Toscane wanneer je gewoon door de bergen rijd van dorpje naar dorpje toe, en om te shoppen kan je naar Firenze of Lucca, Firenze is wat groter, maar Lucca is ook erg gezellig. Ik weet niet of het leuk is om een keer de Pisa toren te zien, gewoon voor 1 keer, maar als je absoluut niet van cultuur houd, is er verder ook niet zoveel aan daar.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:49 schreef nelisb het volgende:
Tvp!
Nog nooit in Italië geweest. Ga in september 2 weken met m'n vrouw. 5 september weg tm de 19de.
We gaan met de auto. Boeken niks van te voren en zien het wel.
We zijn niet van de cultuur. Wel natuur, mooie kusten, strand en shoppen
Suggesties wat wij zouden kunnen doen?
Denken nu aan Toscane, capri, pescara ergens in die buurten.
Dat ben ik dus helemaal met je eens, daarnaast is er het Scala theaterquote:Op woensdag 11 augustus 2010 01:22 schreef tim2308 het volgende:
Iedereen (ook de Italianen zelf van buiten Milaan) hebben iets tegen Milaan, maar ik vond het reuze meevallen! Genoeg te doen, genoeg te zien (de Duomo is echt mooi! (ik had echt een wow-gevoel toen ik hem voor het eerst zag) en een goede uitvalbasis voor dorpjes erom heen. Ook de mensen zijn daar veel aardiger en relaxter dan door de niet Milanezen wordt geschetst
Milaan > Rome. Rome is te toeristisch.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:47 schreef knep het volgende:
[..]
Dat ben ik dus helemaal met je eens, daarnaast is er het Scala theater.
Maar als ik moest kiezen werd het toch zeker Roma, gelukkig hoef ik niet te kiezen.
Ik was laatst nog in Torino, daar heb ik wel een aperitivo gedaan (was erg lekker en leuk gedaan). Aperocena klinkt ook wel als een goed idee! Maar heb ik er niet gezien helaas. Nu ben ik ook net terug van een aperitivoquote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:34 schreef tim2308 het volgende:
Ja... aperitivo !!!!!!! Zelfs in de andere steden waar we geweest waren (Perugia, Bologna) heb je dat niet... In Torino schijn je overiges AperoCena te hebben, dus avondeten met een glas drinken voor een lage prijs.
jezus, wat een vragen. Waar je je al niet druk over kan maken als je vakantie gaat zeg... Waarvoor zou je een nooddeken kopen in hartje zomer...quote:Op maandag 16 augustus 2010 22:02 schreef Swiffer het volgende:
Hoi,
Volgende week vertrek ik naar italie, naar Toscane. (Castel del Piano, zo'n 75 km onder Siena)
We gaan waarschijnlijk via de a12 (kustweg) maar kunnen nergens vinden of de wegen goed zijn voorzien van benzine stations. (distributore di benzina)
Weet iemand dit?
En, is het in Duitsland verplicht een jerrycan benzine en een nooddeken (evenals verbanddoos) bij je te hebben?
Je begrijpt het punt niet, dat is duidelijk.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 09:20 schreef Swiffer het volgende:
Een nooddeken zag ik in een ander italie topic staan als 'verplicht' item, daarom de vraag
Een geel vest is sowieso verplicht in Italie, en een verbandkoffertje in Duitsland. (Al dan niet met nooddeken, dat weet ik dus niet zeker?)
Op de ANWB-site staat dat nl niet vermeld...
En het druk maken om op vakantie te gaan valt heus mee, maar ik heb geen zin in boetes, en wil op tijd kunnen tanken, dat is toch niet zo vreemd?
Sorry, dat was misschien niet helemaal duidelijk. Ik bedoelde dat het een mooi zoekavontuur ging worden op internet om een geschikt iets te vinden.quote:
Zoals elk jaar aan het einde van het seizoen (27 augustus vertrek en dan 14 dagen).quote:Op woensdag 17 november 2010 21:43 schreef gifkwal het volgende:
Wanneer ga je? Zo'n agriturismo-achtig gebouw met zwembad afhuren lijkt me heerlijk!
100 euro per nacht voor een camping????daar heb je een heel mooi hotel voor!quote:Op woensdag 17 november 2010 23:49 schreef Pizzaman het volgende:
Wij zaten elk jaar in een stacaravan, beviel op zich ook prima, enig nadeel is dat die dingen in Italië steeds dichter op elkaar komen te staan. Stond er vroeger nog 1 stacaravan op 10m2, dan staan er nu rustig drie of vier. Dat heeft een negatieve invloed op de geluidsoverlast en je privacy, dus dit jaar wat luxer. Prijs voor twee weken zal zo rond de 1500 euro voor het verblijf komen als ik het zo zie...
Toch valt het wel mee, de meeste Nederlanders met (jankende) kinderen vertrekken dan inmiddels al weer.quote:Op donderdag 18 november 2010 23:35 schreef bloodymary het volgende:
Ja, die eerste week is ook nog hoogseizoen in Italie natuurlijk.
Ben op zoek momenteel naar een accomodatie voor onze zomervakantie, maar dat is precies het probleem waar ik tegenaan loop. Heb een prachtig uitziend agriturismo-hotel gezien, maar zonder keuken of koelkast moet je toch echt elke keer vers drinken gaan halen ergens bij een winkel en 's avonds verplicht uit eten (hè, wat rot).quote:Op vrijdag 19 november 2010 13:26 schreef Pizzaman het volgende:
Je mist iets.
Nadeel van een hotel vind ik altijd dat je min of meer gedwongen bent uit eten te gaan. In een appartement kun je nog zelf even snel iets in elkaar flansen.
Je zou eens kunnen kijken op http://www.casamia.nl, heb vorig jaar ook via deze topicreeks daar een leuk apartement gevonden in Toscane. Complex was echt super!quote:Op donderdag 16 december 2010 12:34 schreef Jape het volgende:
[..]
Ben op zoek momenteel naar een accomodatie voor onze zomervakantie, maar dat is precies het probleem waar ik tegenaan loop. Heb een prachtig uitziend agriturismo-hotel gezien, maar zonder keuken of koelkast moet je toch echt elke keer vers drinken gaan halen ergens bij een winkel en 's avonds verplicht uit eten (hè, wat rot).
Dus dan toch maar op zoek naar een appartement (volgens goed Toscaans gebruik met een spartaans keukentje), met een eigen terrasjes om 's avonds lekker buiten te eten met zelf gemaakte pasta!
Las in Italië magazine dat het in Rome vanaf januari sale is. Weet niet of dit voor Milaan ook geldt enzo, maar ik denk dat er best een kans isquote:Op dinsdag 28 december 2010 11:16 schreef Dynia het volgende:
Weet iemand wanneer in Italie de grote uitverkoop begint? Mijn vrouw wil graag een keertje shoppen in Milaan, en rond deze tijd is er zo'n seizoens sale dacht ik. Weet iemand dat?...:)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |