Links als je voor het huis staat staan villa huizen is er nog geen 20 seconden lopend vanaf vandaan.quote:Op zondag 7 juni 2009 20:42 schreef Maanvis het volgende:
Net ff op google maps gekeken, lijkt me geen villawijk maar 2 onder 1 kap geschakelde woningen.
't is een ajax fan.. verklaart een hoop!quote:Op maandag 8 juni 2009 20:22 schreef iBenny het volgende:
Zie hier het profiel![]()
(hij schijnt trouwens nog 2 kinderen te hebben (bij een andere vrouw waarschijnlijk))
Peter....![]()
![]()
![]()
Zoals? Wat een kortzichtige en vooral nutteloze opmerking.quote:Op maandag 8 juni 2009 21:09 schreef Maanvis het volgende:
[..]
't is een ajax fan.. verklaart een hoop!
quote:Op maandag 8 juni 2009 21:09 schreef Maanvis het volgende:
[..]
't is een ajax fan.. verklaart een hoop!
die is ook niet echt snel... (23:16 uur)quote:Op maandag 8 juni 2009 21:16 schreef Maanvis het volgende:
was ff een placeholder voor mijn hyves research
[ afbeelding ]
Klopt maar je hebt wel wat anders aan je hoofd als je broer dood is, zo lijkt mij.quote:Op maandag 8 juni 2009 21:17 schreef iBenny het volgende:
[..]
die is ook niet echt snel... (23:16 uur)
ja, oke. en misschien hoorde ze ook wel later dat het om haar broer ging. :xquote:Op maandag 8 juni 2009 21:19 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Klopt maar je hebt wel wat anders aan je hoofd als je broer dood is, zo lijkt mij.
Geen idee.. heb ze ff achter een link gezet..quote:Op maandag 8 juni 2009 21:27 schreef Cyan het volgende:
Mag je die profielen wel zomaar met een printscreen hier laten zien?
quote:Op maandag 8 juni 2009 16:00 schreef iteejer het volgende:
[..]
Linken naar iets dat vrij toegankelijk staat op internet mag altijd.
Als men die weghaalt mag je er evengoed nog naar linken, maar dan krijg je niets te zien natuurlijk.
Wat niet mag: materiaal van die site downloaden, en dat elders uploaden en distribueren. Mag nu niet, en uiteraard ook niet als het origineel al is weggehaald.
Weg met jouw usericoontje danquote:
Verrek... daar heb je weer een punt!quote:Op maandag 8 juni 2009 21:39 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Weg met jouw usericoontje dan.
(en voor de duidelijkheid: Die van mij mag wel!)
Heb de hyve gevonden. Wat je dan niet allemaal aan de weet komt.quote:Op maandag 8 juni 2009 21:23 schreef Maanvis het volgende:
En nog wat, ter meerhoer.
http://i41.tinypic.com/10yp4l2.jpg
http://i39.tinypic.com/aws36v.jpg
Orakel dan eens een oplossing, ipv die quasi stoere onelinersquote:Op zondag 7 juni 2009 23:18 schreef yvonne het volgende:
[..]
Kijk je lijstje nog eens? Het gebeurt te vaak, gewoonweg te vaak.
Die hebben we al....:quote:Op dinsdag 9 juni 2009 07:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Heb de hyve gevonden. Wat je dan niet allemaal aan de weet komt.
Hij heeft dus ook 2 oudere dochters. Je weet zo wie zijn eerste ex is. Die moeder van die oudere dochters plaatste zondag een oproepje op de hyve van één van die dochters om zo snel mogelijk contact met haar op te nemen, met de mededeling: Dit is geen grapje!
Dat doe je toch niet via hyves!!! Ooit gehoord van sms'je?
Op de site van de andere dochter staat ook een filmpje en foto's van één van de vermoorde kindjes.
quote:Op maandag 8 juni 2009 20:22 schreef iBenny het volgende:
Zie hier het profiel![]()
(hij schijnt trouwens nog 2 kinderen te hebben (bij een andere vrouw waarschijnlijk))
Peter....![]()
![]()
![]()
De tweede...quote:Op dinsdag 9 juni 2009 08:42 schreef Chadi het volgende:
Dit soort dingen blijven treurig. Hoeveelste is het al dit jaar?
Wanneer je een beetje weet hoe het tegenwoordig gaat, is dat echt niet het geval. Daar wordt tegenwoordig meer rekening mee gehouden.quote:Op maandag 8 juni 2009 21:47 schreef TeenWolf het volgende:
De moorden zijn niet goed te praten, NOOIT goed te praten, maar POLITIEK DEN HAAG mag zich wel eens afvragen waarom het zo vaak gebeurt...
Iets teveel benadeling van het mannelijke geslacht misschien na een scheiding?
Welterusten.
Ik weet niet waar deze posting op slaat maar de oudste dochter zat in Almere op school volgens de krantenberichten, moeder woonde in Lelystad, vader in Almere.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 10:23 schreef Waterwereld het volgende:
Wanneer je een beetje weet hoe het tegenwoordig gaat
Wat mij vooral opvalt is toch wel de luiheid van de vaders. Niet willen betalen voor hun kinderen, en alleen de weekeinden (wanneer het uitkomt) de kinderen ophalen (het liefst nog laten brengen)
Het kind moet niet moeten kiezen en de ouders moeten eens beseffen dat een kind geen eigendom is.
Vaders vinden het (in veel gevallen) heel normaal om te verlangen dat de moeders de kinderen opvoeden, het huishouden doen en parttime werken, maar wanneer ze dan scheiden vinden ze het vaak ook heel normaal dat de moeder gewoon de kinderen op blijft voeden en zich blijft richten naar de vrije uurtjes van de man. En dan ook het liefst alle kosten op zich nemen.
Doorgaans (en van oudsher) is het nu eenmaal zo dat de vader fulltime werkt en de moeder partime of helemaal niet dus was het vanzelfsprekend dat het grootste gedeelte van de opvoeding op moeders dak terecht kwam.quote:Dat is wat ik zie in mijn omgeving, op een enkele uitzondering na. Die vaders die wel verantwoording blijven nemen voor de kinderen vind ik dan ook echt super! Maar daar zijn er veel minder van dan ik had verwacht.
In andere landen vermoorden ouders hun kinderen ook hoor.quote:Op zondag 7 juni 2009 23:34 schreef yvonne het volgende:
[..]
Misschien dat er wat mensen wakker worden en eens gaan kijken waarom het misgaat en wat er misgaat en hoe er iets aan gedaan kan worden? Zijn de cijfers in de ons omringende landen ook zo hoog of scoren alleen wij zo, etc etc etc.
Iets zit er toch niet goed lijkt me.
quote:Goebbels...
Als enige minister pleegde hij zelfmoord in Hitlers bunker, samen met zijn vrouw Magda - nadat ze eerst hun zes kinderen hadden vermoord. Deze gebeurtenis werd nagespeeld in de Duitse speelfilm Der Untergang, die een beeld tracht te schetsen van de laatste dagen van Hitler en zijn medewerkers in Berlijn.
De kinderen waren:
Helga Susanne (1 september 1932)
Hildegard Traudel (13 april 1934)
Hellmut Christian (2 oktober 1935)
Hedwig Johanna (19 februari 1937)
Holdine Kathrin (1 mei 1938)
Heidrun Elisabeth (20 oktober 1940)
Stiefzoon Harald Quandt, uit een eerder huwelijk van Magda Goebbels, bevond zich toen al in krijgsgevangenschap. De kinderen kregen allemaal een naam met als beginletter de 'H', als eerbetoon aan Hitler.
quote:Moeder verdrinkt kind (11) om geldproblemen MAIDSTONE - Een psychisch gestoorde vrouw heeft voor een rechtbank in Engeland bekend dat ze haar elfjarige zoontje heeft verdronken omdat ze geldproblemen had.
Volgens The Daily Telegraph kon de 45-jarige Jennifer Taylor het schoolgeld van haar zoon James niet meer betalen, nadat haar man stopte met het sturen van geld.
De elfjarige James werd vorig jaar dood aangetroffen in het huis waarin hij en zijn moeder woonden. Hij bleek te zijn verdronken en er werden sporen van drugs in zijn bloed aangetroffen. Volgens buurtbewoners was James een populaire jongen en was zijn moeder verzot op hem.
Psychische analyses moeten uitwijzen in hoeverre de vrouw ontoerekeningsvatbaar was toen ze haar daad beging.
quote:Kinderdoding is van alle tijden en windstreken. Sprookjes als Hans en Grietje en Kleinduimpje, waarin kinderen door hun ouders worden vermoord of achtergelaten in het bos om de hongerdood te sterven, lijken nu gruwelijke fantasieverhalen. In werkelijkheid was kinderdoding tot ver in de middeleeuwen aan de orde van de dag. Kinderen werden bijvoorbeeld geofferd om de goden gunstig te stemmen. Armoede was een voor de hand liggende oorzaak om kinderen het leven te benemen. Ongewenste en mismaakte baby’s of kinderen van het ‘verkeerde’ geslacht werden massaal te vondeling gelegd. Het was een normale praktijk, en is dat in delen van China en India nog steeds. Tot ver in de middeleeuwen hadden vaders in veel landen zelfs het wettelijk recht hun kroost te doden.
‘Tot in de middeleeuwen werden kinderen nauwelijks gezien als individuen met eigen rechten en wensen. Zeker niet zolang ze nog niet konden werken en nog niet voor zichzelf konden zorgen’, aldus Verheugt. ‘Pas kort na de middeleeuwen werd het doden van een kind strafbaar.’
Je haalt één voorbeeld aan?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 11:12 schreef Loedertje het volgende:
[..]
In andere landen vermoorden ouders hun kinderen ook hoor.
[..]
Vrijwel elke dag zie je wel een triest bericht in de media over ouders (of 1 ouder) die om *wat voor reden dan ook* hun kinderen doden .quote:
Maar de vraag is dus of onderbouwd kan worden dat ietsdergelijks in de ons omringende landen, landen die dus met ons te vergelijken zijn op sociologisch gebied, even frequent voorkomt als hier in Nederland. Ik zag een lijstje mbt Belgiė en dat lijstje was dus iets minder groot. Nu heeft Belgiė maar 10 miljoen inwoners oid en dat kan daarvoor de verklaring zijn. Maar toch.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 11:22 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Vrijwel elke dag zie je wel een triest bericht in de media over ouders (of 1 ouder) die om *wat voor reden dan ook* hun kinderen doden .
Doen alsof het iets *van deze tijd * is of dat het hier in Nederland veel vaker voorkomt is overdreven, het gebeurt overal en is helaas van alle tijden.
Neen.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 11:28 schreef Ryan3 het volgende:
De vraag is dus eigenlijk is dit een typisch Nederlands fenomeen
quote:'Vaders doden uit wraak, jaloezie of voor straf'
door Floor Ligtvoet. dinsdag 09 juni 2009 | 09:44 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 09 juni 2009 | 11:30
Tekstgrootte
Kindermoord komt tien keer per jaar voor. Met de klok mee: 2005, twee kinderen en moeder gedood in Zoetermeer; idem in 2007 in het Gelderse Hengelo; 2005, twee meisjes uit Middelburg door hun vader gedood; 2007, man springt bij Haarlem voor de trein na de moord op zijn twee kinderen. foto's GPD
DEN HAAG - In Zwijndrecht bracht onlangs een vader zijn zoon en dochter om. Nu lijkt in Almere een man zijn twee eigen dochters de dood in te hebben gejaagd.
Toch is kinderdoding geen typisch mannelijke daad, zegt Karel Oei, hoogleraar forensische psychiatrie in Tilburg.
Sterker nog, het zijn meestal de moeders die hun kind het leven ontnemen. Psycholoog Toon Verheugt presenteerde twee jaar geleden een uitgebreid onderzoek naar het fenomeen 'moordouders'. Daaruit bleek dat in de 53 onderzochte zaken bijna tweederde van de daders vrouw was.
Volgens Oei, destijds de promotor van Verheugt, vinden dit soort familiedrama's ongeveer tien keer per jaar plaats. Er zijn wel duidelijke verschillen te ontdekken tussen moordende vaders en moeders, stelt Oei: "Moeders doden doorgaans hun kinderen als die nog jong zijn. Een pasgeboren baby of eentje van hooguit een paar maanden oud. Vaak ligt aan die wanhoopsdaad een psychose tijdens de zwangerschap ten grondslag, of een postnatale depressie."
Het moordoudersonderzoek bevestigt dit. Moeders brachten hun kind vaak om tijdens een psychose of omdat het ongewenst was. Vaders daarentegen blijken kinderen eerder te doden uit wraak, jaloezie of voor straf. "De kinderen zijn dan ook al ouder. Er komt meer geweld bij kijken en de aanleiding is vaak een scheiding."
De vaders krijgen de kinderen niet toegewezen, dus dan krijgt ook hun ex ze niet. Die gedachte zit er soms wel achter, bevestigt de hoogleraar. Toch willen veel daders in de eerste plaats zichzelf iets aandoen, benadrukt hij. De dood van de kinderen is dan op een zieke manier een logisch gevolg: "Ze zijn diep depressief, zien zelf het leven niet meer zitten, maar willen de kinderen niet achterlaten."
Dat die bij hun moeder gewoon verder kunnen leven, komt niet bij hen op. "Zover denken ze niet door."
Volgens Verheugts onderzoek komen kinderdoders regelmatig uit relatief grote gezinnen waarin de ouders emotioneel weinig beschikbaar waren. Meer dan tweederde van de daders is als kind mishandeld en 85 procent heeft een of meer dierbaren verloren. Ziek zijn ze zeker, zegt Oei. "Ze zijn absoluut wanhopig en hebben ernstige psychische problemen. Een gezond mens doet dit niet."
Denk het niet. In bepaalde landen gaan de kinderen überhaupt naar de man en je zal zoiets ook minder snel zien vanuit de vrouw. Noem het instinct van de vrouw om de jongen te beschermen. (wat natuurlijk ook niet voor iedere vrouw op gaat)quote:Op dinsdag 9 juni 2009 11:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
De vraag is dus eigenlijk is dit een typisch Nederlands fenomeen, zoals in de VS school/campus shootings en seriemoordenaars voorkomen, of hebben de ons omringende landen daar ook mee te kampen.
Uiteraard, dus vind ik het ook redelijk logisch dat in die gevallen de vrouw de kinderen verder, want de man moest toch werken?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 10:42 schreef Loedertje het volgende:
[..]
[..]
Doorgaans (en van oudsher) is het nu eenmaal zo dat de vader fulltime werkt en de moeder partime of helemaal niet dus was het vanzelfsprekend dat het grootste gedeelte van de opvoeding op moeders dak terecht kwam.
Helaas vrijwel allemaal maar al te waar. Maak het nu in mijn directe omgeving mee.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 10:23 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
Wanneer je een beetje weet hoe het tegenwoordig gaat, is dat echt niet het geval. Daar wordt tegenwoordig meer rekening mee gehouden.
Wat mij vooral opvalt is toch wel de luiheid van de vaders. Niet willen betalen voor hun kinderen, en alleen de weekeinden (wanneer het uitkomt) de kinderen ophalen (het liefst nog laten brengen)
Ik zou juist graag willen dat meer vaders en moeders zich over hun eigen kinderen ontfermen en niet gaan janken over hun eigen behoeften, maar denken aan wat goed is voor je kind. En dan bedoel ik ook de schoolbezoeken.
Het kind moet niet moeten kiezen en de ouders moeten eens beseffen dat een kind geen eigendom is.
En er zou een ongeschreven wet moeten zijn dat de vader en moeder hun waffel eens hielden over de onhebbelijkheden van hun ex wanneer ze gaan scheiden (waar de kinderen bij zijn dan). Dat is nog steeds wat mij het meeste opvalt.
Oké, wanneer een vader of een moeder gedragsgestoord is, en jij je kinderen daartegen wil beschermen zou dat moeten onderzocht worden met meer dan één gesprekje.
Vaders vinden het (in veel gevallen) heel normaal om te verlangen dat de moeders de kinderen opvoeden, het huishouden doen en parttime werken, maar wanneer ze dan scheiden vinden ze het vaak ook heel normaal dat de moeder gewoon de kinderen op blijft voeden en zich blijft richten naar de vrije uurtjes van de man. En dan ook het liefst alle kosten op zich nemen.
Dat is wat ik zie in mijn omgeving, op een enkele uitzondering na. Die vaders die wel verantwoording blijven nemen voor de kinderen vind ik dan ook echt super! Maar daar zijn er veel minder van dan ik had verwacht.
En ja, zo heb je ook vrouwen die denken dat hun baas zijn over kinderen die ze baren, en de lak hebben aan de wensen van de kinderen, maar die zie ik gewoon minder.
En ja, ken redelijk wat gescheiden mensen (horen dus ook de voormalig samenwonenden onder met kinderen).
Lijkt tegenwoordig wel een modegril , dat beslissen over het leven van kinderen
Link mag sowieso.quote:Op maandag 8 juni 2009 21:29 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Geen idee.. heb ze ff achter een link gezet..
quote:Op maandag 8 juni 2009 22:07 schreef Wheelgunner het volgende:
Waarom zitten die volwassen kerels op hyves? Dat is toch iets voor zwakzinnige pubers? Dan weet je ook meteen dat ze niet helemaal in orde zijn.
Wat voor soort zaken bedoel je? Ik lees je opmerking alsof er god weet wat gezegd word op die Hyves terwijl ze elkaar gewoon aanspreken met zus, pa, enz.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 12:57 schreef Gia het volgende:
Heb nog es die hyves bekeken. Staan nog steeds online.
Maar er zijn schijnbaar drie grote meiden die hem pap noemen of V heten.
Er is een Josephina V uit Zwartberg, een Samantha V (22) uit Almere-buiten en een Mariska (Marissie) (14) Uit Amsterdam die hem pap noemt.
Mariska noemt Samantha zus en zegt pap tegen Peter. Op de hyves Van Josephina staat nu deelneming.
Bij hoeveel vrouwen had hij kinderen?
Ow, en nu las ik weer dat Josephina de tante is van Mariska????
Edit: Laat maar, Jose is schijnbaar een zus van Pa en al een jaar of 40
Liet me van de wijs brengen door de oproep van de eerste vrouw om contact op te nemen en de deelneming.
Maar goeie God, wat je niet allemaal uit kunt vogelen via die hyves. Heb er ook één, maar dit soort zaken zet ik daar niet op.
De moeder die haar ex schoonzus afgelopen zondag via hyves dringend verzoekt zo snel mogelijk contact op te nemen met de mededeling dat het geen grapje is.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 18:54 schreef Cyan het volgende:
[..]
Wat voor soort zaken bedoel je? Ik lees je opmerking alsof er god weet wat gezegd word op die Hyves terwijl ze elkaar gewoon aanspreken met zus, pa, enz.
Sowieso lees ik veel scheidingsperikelen op hyves. Mensen gooien hun hele vuile was vaak op hyves.quote:Marissie (162)
29 mei, 21:46
heej pa
ik probeer je al een tijdje te bellen
ik heb je vandaag weer gebeld en gesmst en om 21.20 ofzo belde ik weer en toe kreeg ik een of ander maf/gek wijf aan de telefoon eerst wist ze wie ik bedoelde maar daarna kende ze je niet
maar mijn vraag is al je me even terug wil bellen
groetjes Mariska
Wellicht was telefonisch contact om wat voor reden dan ook niet mogelijk?quote:Op woensdag 10 juni 2009 06:48 schreef Gia het volgende:
De moeder die haar ex schoonzus afgelopen zondag via hyves dringend verzoekt zo snel mogelijk contact op te nemen met de mededeling dat het geen grapje is.
Het drama heeft zich zondag afgespeelt. Dan bel je zo iemand toch op! Of stuur een sms'je.
Je gaat zoiets toch niet via hyves doen.
quote:Doden drama Almere zaterdag begraven
De vader en zijn twee dochters die zondag in een woning in Almere omkwamen bij een gezinsdrama, worden zaterdag begraven. Dat zei een woordvoerder van de gemeente Almere woensdag.
Later deze week wordt bekend of de drie samen worden begraven
kijk, zo wordt ik dus sneller jonger dan met oil of olaz... nu alleen nog mn zwakzinnigheid weg werken.quote:Op maandag 8 juni 2009 22:07 schreef Wheelgunner het volgende:
Waarom zitten die volwassen kerels op hyves? Dat is toch iets voor zwakzinnige pubers? Dan weet je ook meteen dat ze niet helemaal in orde zijn.
Hoe kun je nou ooit verder na zoiets vraag ik me dan af he?quote:Op donderdag 11 juni 2009 13:43 schreef fruit_vliegje het volgende:
Dit zag ik net op internet
De laatste foto van Chelsea en Bridget
http://chantalshersenpan.(...)lsea_en_bridget.jpeg
De rouwkaart
http://chantalshersenpan.(...)wkaart_bewerkt_2.jpg
En een tekening
http://chantalshersenpan.(...)9/06/10/img_3657.jpg
Hoe kun je dat ooit doen..quote:Op donderdag 11 juni 2009 14:26 schreef senesta het volgende:
Hoe kun je nou ooit verder na zoiets vraag ik me dan af he?
Is ook maar iets van wat hiervoor stond een excuus voor zo'n daad? Maakt dat het begrijpelijk?quote:Op donderdag 11 juni 2009 15:06 schreef fruit_vliegje het volgende:
Misschien dat zoiets ook heeft meegespeeld in Almere...
quote:Moeder gezinsdrama houdt zich heel kranig door Thijs Wartenbergh -Telegraaf
ALMERE - Sandra, de moeder van de Chelsea en Bridget en echtgenote van Peter van der V., die zondag eerst zijn dochtertjes van het leven beroofde en vervolgens zichzelf, houdt zich na dit afschuwelijke familiedrama heel krachtig.
"Ze troost zelfs anderen af en toe in hun verdriet", aldus zeer nauw bij de familie betrokkenen. Sandra doet alles om haar kinderen zo goed mogelijk, voor de allerlaatste keer, te verzorgen. Morgen staat ze voor de onmenselijke taak de twee meisjes naar hun laatste rustplaats te begeleiden. Peter wordt op een andere dag begraven.
Volgens de familie heeft niemand het verschrikkelijke drama aan zien komen. Het vermoeden bestaat dat Peter het niet heeft kunnen verkroppen dat Sandra de draad van haar leven weer oppakte. Zij had net elders een huis laten opknappen en betrokken met de kinderen.
Dat had ze gedaan omdat er spanningen waren tussen haar en haar man. Er ontstond een sfeer die meer en meer onleefbaar werd, waarbij er veel ruzies waren. De kinderen raakten overstuur. Het leek Sandra daarom beter met de meisjes het huis te verlaten. De drie trokken bij Sandra's ouders in.
Er was volgens de familie absoluut geen sprake van financiėle problemen bij Peter en de kinderen kon hij gewoon zien. Sandra, eigenlijk de hele familie, was overtuigd dat hij een goede vader was. Dat maakt het voor de nabestaanden nog schokkender.
Niemand heeft dit kunnen bevroeden, ondanks het feit dat Peter een psycholoog had ingeschakeld en zich ziek had gemeld bij zijn werkgever, een drukkerij in Amsterdam.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |