Inderdaad.quote:
Ja, ik kan me voorstellen dat je het dan allemaal niet meer ziet zitten, maar WAAROM dan ook je kinderen vermoorden? Dat is de meest egoïstische daad die je maar kan plegen!quote:Op maandag 8 juni 2009 00:59 schreef Courage77 het volgende:
Een opeenstapeling van factoren zal meestal een rol spelen. Verlies van partner, huwelijk, huis, baan, en dan ook nog eens de onzekerheid over de relatie met de kinderen, financiele zorgen, misschien wel ziekte en overlijden in de familie etc. en dan nog eens mogelijk hatelijkheden van de ex-partner en omgeving etc.
Buren stellen dat de vermoedelijke moordenaar de vader van zijn ex onlangs in het ziekenhuis heeft geslagen.quote:Op maandag 8 juni 2009 07:20 schreef N.icka het volgende:
telegraaf meldt dat de man zijn ex onlangs het ziekenhuis heeft ingeslagen , baan kwijt was , grote financiele problemen.
Ergens kan ik mij voorstellen dat die mensen zo zwaar in een depressie terecht zijn gekomen dat ze dood willen en daarbij hun kinderen mee willen nemen, omdat ze hen niet alleen en ouderloos in deze nare, wrede wereld achter willen laten. Dat hierbij de gedachte speelt dat men dit doet om de kinderen te beschermen tegen allerlei ellende die het leven nog gaat brengen.quote:Op maandag 8 juni 2009 06:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, ik kan me voorstellen dat je het dan allemaal niet meer ziet zitten, maar WAAROM dan ook je kinderen vermoorden? Dat is de meest egoïstische daad die je maar kan plegen!
Zelfmoord plegen na eerst je kinderen het leven ook niet meer te gunnen.
Dat was idd wel de motivatie van de moordenaar in zwijndrecht/bavel.quote:Op maandag 8 juni 2009 07:31 schreef charleen het volgende:
[..]
Ergens kan ik mij voorstellen dat die mensen zo zwaar in een depressie terecht zijn gekomen dat ze dood willen en daarbij hun kinderen mee willen nemen, omdat ze hen niet alleen en ouderloos in deze nare, wrede wereld achter willen laten. Dat hierbij de gedachte speelt dat men dit doet om de kinderen te beschermen tegen allerlei ellende die het leven nog gaat brengen.
Dit is niet om het goed te praten, maar veel mensen kennen het hebben van een depressie waarschijnlijk wel, waarin alles zo uitzichtloos lijkt en waarbij de dood de enige uitweg lijkt. De meeste mensen zoeken hiervoor hulp, maar er zijn zat mensen die zo rond blijven lopen en uiteindelijk dus wel tot die gruwelijke daad over gaan.
Eindelijk iemand die het begrijpt en het goed weet te verwoorden. Dit soort daden hebben niet veel met haat te maken, tenzij er een ander in het spel is, maar meer met wanhoop.quote:Op maandag 8 juni 2009 07:31 schreef charleen het volgende:
[..]
Ergens kan ik mij voorstellen dat die mensen zo zwaar in een depressie terecht zijn gekomen dat ze dood willen en daarbij hun kinderen mee willen nemen, omdat ze hen niet alleen en ouderloos in deze nare, wrede wereld achter willen laten. Dat hierbij de gedachte speelt dat men dit doet om de kinderen te beschermen tegen allerlei ellende die het leven nog gaat brengen.
Dit is niet om het goed te praten, maar veel mensen kennen het hebben van een depressie waarschijnlijk wel, waarin alles zo uitzichtloos lijkt en waarbij de dood de enige uitweg lijkt. De meeste mensen zoeken hiervoor hulp, maar er zijn zat mensen die zo rond blijven lopen en uiteindelijk dus wel tot die gruwelijke daad over gaan.
Wanhoop.quote:Op zondag 7 juni 2009 19:54 schreef Crack_ het volgende:
Ik snap het niet!
Het kan toch niet dat die vader in een keer niet meer van zn kinderen hield ? Hoe kun je, als vader zijnde je eigen kinderen vermoorden..
Mja, als je dat niet doet, heb je daar weer problemen mee. De vader-kind band wordt als iets zo belangrijks gezien, dat kun je niet zomaar op eigen houtje opschorten.quote:Op maandag 8 juni 2009 07:29 schreef Maanvis het volgende:
Er zit dan wel een raar luchtje aan de zaak.. kerel is in therapie, slaat schoonvader in elkaar en toch brengt mevrouwtje netjes de kinderen voor het weekend..
Komt het in Nederland idd onevenredig vaak voor tov omringende landen? Wat zeggen de deskundigen hiervan dan?quote:Op zondag 7 juni 2009 23:34 schreef yvonne het volgende:
[..]
Misschien dat er wat mensen wakker worden en eens gaan kijken waarom het misgaat en wat er misgaat en hoe er iets aan gedaan kan worden? Zijn de cijfers in de ons omringende landen ook zo hoog of scoren alleen wij zo, etc etc etc.
Iets zit er toch niet goed lijkt me.
Hoe dan ook, het is de schuld van de moeder!!quote:Op maandag 8 juni 2009 07:29 schreef Maanvis het volgende:
Er zit dan wel een raar luchtje aan de zaak.. kerel is in therapie, slaat schoonvader in elkaar en toch brengt mevrouwtje netjes de kinderen voor het weekend..
Ze zouden niet alleen achter blijven. De kinderen hadden ook nog een moeder.quote:Op maandag 8 juni 2009 07:31 schreef charleen het volgende:
[..]
Ergens kan ik mij voorstellen dat die mensen zo zwaar in een depressie terecht zijn gekomen dat ze dood willen en daarbij hun kinderen mee willen nemen, omdat ze hen niet alleen en ouderloos in deze nare, wrede wereld achter willen laten.
Prima, moet je lekker zelf weten, maar anderen vermoorden is niet goed te praten, nooit!!quote:Dat hierbij de gedachte speelt dat men dit doet om de kinderen te beschermen tegen allerlei ellende die het leven nog gaat brengen.
Dit is niet om het goed te praten, maar veel mensen kennen het hebben van een depressie waarschijnlijk wel, waarin alles zo uitzichtloos lijkt en waarbij de dood de enige uitweg lijkt.
Deze man had schijnbaar hulp.quote:De meeste mensen zoeken hiervoor hulp, maar er zijn zat mensen die zo rond blijven lopen en uiteindelijk dus wel tot die gruwelijke daad over gaan.
Ik heb pas geleden een verhaal gehoord dat een moeder een boete kreeg, omdat haar dochtertje niet met papa mee wilde. Kind verzette zich zo hevig dat moeder besloot haar dan maar niet mee te geven.quote:Op maandag 8 juni 2009 08:06 schreef patatmetfriet het volgende:
[..]
Mja, als je dat niet doet, heb je daar weer problemen mee. De vader-kind band wordt als iets zo belangrijks gezien, dat kun je niet zomaar op eigen houtje opschorten.
(Daarbij, ik ken iemand waarbij het zo is gegaan: Moeder hield telkens de kinderen weg, deed zeer irritant, moeders' nieuwe vriend ging lopen provoceren. Vader slaat nieuwe vriend, zíjn voormalig beste vriend ook nog trouwens, totdat ie met zijn vrouw in bed dook. >> Moeder belt pliesie, dagdag bezoekrecht. Scheidingen zijn nasty spelletjes.)
Natuurlijk is dat niet goed te praten. Maar wanhoop doet gekke dingen.quote:Op maandag 8 juni 2009 10:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Ze zouden niet alleen achter blijven. De kinderen hadden ook nog een moeder.
[..]
Prima, moet je lekker zelf weten, maar anderen vermoorden is niet goed te praten, nooit!!
[..]
Deze man had schijnbaar hulp.
Kinderen van 3 en 7 hebben doorgaans geen hyves hoor.quote:Op maandag 8 juni 2009 14:44 schreef iBenny het volgende:
mag je hier eigenlijk de hyve van de vader posten?
(of foto's van de kinderen?)
dat klopt...quote:Op maandag 8 juni 2009 15:25 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Kinderen van 3 en 7 hebben doorgaans geen hyves hoor.
Linken naar iets dat vrij toegankelijk staat op internet mag altijd.quote:Op maandag 8 juni 2009 14:44 schreef iBenny het volgende:
mag je hier eigenlijk de hyve van de vader posten?
(of foto's van de kinderen?)
Dat ligt vwb 'gelinkte fotoos in een img tag' iets genuanceerder, maargoed de rechters zijn het daar ook nog niet over eensquote:Op maandag 8 juni 2009 16:00 schreef iteejer het volgende:
[..]
Linken naar iets dat vrij toegankelijk staat op internet mag altijd.
Als men die weghaalt mag je er evengoed nog naar linken, maar dan krijg je niets te zien natuurlijk.
Wat niet mag: materiaal van die site downloaden, en dat elders uploaden en distribueren. Mag nu niet, en uiteraard ook niet als het origineel al is weggehaald.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |