Regal zo langzamerhand gaat het weer de verkeerde kant op met je reacties.quote:Op dinsdag 27 april 2010 15:58 schreef Regal het volgende:
[..]
Oh, dat weet ik niet, maar toch lijkt het beeld me duidelijk. Israël pikt land in en vermoord mensen die in hun weg staan. Ga dat vooral niet ontkennen, want dat is werkelijk lachwekkend.
[..]
Israël berispt militairen voor schietpartijenquote:Op dinsdag 27 april 2010 16:11 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Regal zo langzamerhand gaat het weer de verkeerde kant op met je reacties.
Beetje inbinden nu.
quote:In het ene incident werden twee Palestijnse demonstranten doodgeschoten tijdens een gewelddadig protest. In de andere zaak schoot een militair twee Palestijnen dood. Hij dacht dat de mannen hem aanvielen.
http://www.upi.com/Top_Ne(...)/UPI-83561272030458/quote:JERUSALEM, April 23 (UPI) -- Israel again rejected U.S. calls to halt settlement expansion in occupied East Jerusalem.
"I am saying one thing: There will be no freeze in Jerusalem," Israeli Prime Minister Binyamin Netanyahu told Israel's Channel 2 TV. "There should be no preconditions to talks (with the Palestinians)."
Palestinians pulled out from scheduled indirect peace talks with Israel after Israeli officials announced Israel would build 1,600 new housing units in East Jerusalem.
ow dus ze staan quittequote:Op dinsdag 27 april 2010 16:12 schreef Amos_ het volgende:
Ja het gaat nergens om. Alsof de Palestijnse kant ook geen slachtoffers maakt.
In een conflict vallen doden. Dat staat niet gelijk aan iemand vermoorden, al is de uitkomst weliswaar hetzelfde.
Hier sluit ik me deels wel bij aan. Toch zie ik het verband vanuit de kant van Israel wel wat groter. Ze bespelen hem zeer zeker.quote:Op dinsdag 27 april 2010 16:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
ow dus ze staan quitte![]()
wilders is niet echt een zionist, hij ziet in israel de perfecte bondgenoot tegen het kwaad (wat in zijn ogen de islam is) en daarom vindt hij alles van israel meer dan geweldig
Je kunt natuurlijk wel allerlei berichten hier plaatsen die alleen de ene kant belichten, maar het komt daar van twee kanten.quote:Op dinsdag 27 april 2010 16:18 schreef Ticker het volgende:
[..]
Israël berispt militairen voor schietpartijen
[..]
[..]
http://www.upi.com/Top_Ne(...)/UPI-83561272030458/
Heeft ie nu wel gelijk?
Of moeten we dit ontkennen?
Dan pak ik even wat statistieken uit 2006, gewoon van een willekeurige website:quote:Op dinsdag 27 april 2010 16:33 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk wel allerlei berichten hier plaatsen die alleen de ene kant belichten, maar het komt daar van twee kanten.
Dus áls je zonodig zoiets wilt plaatsen doe het dan eerlijk en allebei de kanten.
http://www.black-iris.com(...)years-but-palestine/quote:Israel death toll lowest in years; but Palestine?02Jan06 Forty-five Israelis were killed in Palestinian militant attacks in 2005, the Israeli internal security agency Shin Bet has reported.
This is 60% fewer than the number killed in 2004, and the lowest since the start of the intifada in 2000.
The main reason for the decline, Shin Bet said, was the informal truce observed by some Palestinian groups. [source]
Well since no one is going to write a report calculating the Palestinian side I figured I’d give it a try.
In 2005: About 255 Palestinians died and 993 were injured. This is by far the lowest number since the intifada started in late 2000.
compare this to 881 deaths and 4,009 injuries suffered in 2004
That’s about a 71% decrease in the number of total Palestinian deaths since 2004
This is most likely as a result of the informal on and off truces as well. This data is by way of the Palestine Red Crecent Society (PRCS) whose injury count includes those injured by live ammunition, rubber/plastic bullets and tear gas.
The BBCNews website also has casualty numbers of the intifada but do not cover 2005. Though interestingly enough they include a footnote for the Palestinian table which reads:
*There are no figures to show the proportion of Palestinians who were combatants and those who were civilians.
Meaning no one can (or no one will bother) to tell the difference between a combatant and a civilian. Come to think of it whenever I turn on the news the terms I hear used to describe Palestinian deaths are “militants” and “terrorists” regardless of who was killed.
In addition here are the break down of numbers since the intifada started. You can see the full table at the PRCS website.
255 deaths - 2005
993 injuries - 2005
881 deaths - 2004
4009 injuries - 2004
664 deaths - 2003
2992 injuries - 2003
1068 deaths - 20003
4322 injuries - 2003
904 deaths - 2002 + Oct, Nov, Dec 2001
16989 in juries - 2002 + Oct, Nov, Dec 2001
Total Deaths = 3,774
Total Injuries = 29,368
Partijdig?quote:Op dinsdag 27 april 2010 16:36 schreef Ticker het volgende:
[..]
Dan pak ik even wat statistieken uit 2006, gewoon van een willekeurige website:
[..]
http://www.black-iris.com(...)years-but-palestine/
T'is niet erg als je partijdig bent, maar ik vraag me alleen af waarom..
Ontkennen is haten, want je negeert de dood van een volk.quote:Op dinsdag 27 april 2010 16:39 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Partijdig?
Ik vraag naar beide kanten van het verhaal dus praat me niet van partijdigheid.
Op FOK is haat op wie dan ook niet gewenst en niet toegestaan.
Zoals zo vaak kun je weer niet uitleggen wat er precies fout is aan m'n reacties. Maar ja, had niet anders van je verwacht. Als dit al te veel voor je is, dan kun je me beter maar meteen bannen, want wat ik hier nu vertel is echt kattepis. We kunnen met z'n allen wel zonder moeite over het Vaticaan, Islam of wat dan ook brabbelen, maar als we eventjes over Israël hebben (nog niet eens het volk) is de wereld weer te klein. Zegt dat opzich al niet genoeg? Wat een toppropaganda hebben ze er op die manier in elkaar gezet. Het is zo zichtbaar.quote:Op dinsdag 27 april 2010 16:11 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Regal zo langzamerhand gaat het weer de verkeerde kant op met je reacties.
Beetje inbinden nu.
Ja, en ooit is die verhaal aan één kant begonnen. Of wordt het dan te veel voor je... Ik kan de Palestijnen niet echt kwalijk nemen wat ze doen. Of het fout is is weer een ander verhaal. Het valt wel te begrijpen. Tenminste, voor degene die geen stront in de ogen heeft zitten.quote:Op dinsdag 27 april 2010 16:52 schreef Lavenderr het volgende:
Nogmaals Ticker, er zitten twee kanten aan het verhaal. Aan élk verhaal van landen in oorlog. En ik vind ook dat we on topic moeten blijven en het topic ging over Wilders, of die al dan niet een zionist is.
Dus on topic graag.
Ik ben nog erg mild hoor. Van binnen kook ik werkelijk wat die Israëliers daar allemaal doen, maar ik vind dat ik me nog behoorlijk weet in te houden. Vooral omdat je zo machteloos bent en allemaal gehersenspoelde mensen tegenkomt kook ik gewoon enorm van binnen. Ze negeren gewoon totaal het punt wat jij en anderen proberen te maken als het om Israël/Zionisme gaat.quote:Op dinsdag 27 april 2010 16:40 schreef Ticker het volgende:
[..]
Ontkennen is haten, want je negeert de dood van een volk.
Besef je dat?
Als je dus gaat beweren dat Regal moet inbinden omdat hij letterlijk zei dat Israel mensen dood die in de weg staan om land in te pikken, ontken je keihard de zojuist gepresenteerde feiten. Beter nog, hij mag zelfs niet vrijuit zeggen wat er gebeurt.
Ik ben het met je eens dat Regal soms wat ruw uit de hoek komt, maar pak hem dan alleen daarop.
Ik wilde even Lavenderr beantwoorden, maar nu weer ontopic inderdaad.quote:Op dinsdag 27 april 2010 18:45 schreef ToT het volgende:
Regal, even inbinden s.v.p.
Het gaat hier over Wilders als zionist, en het valt ons gewoon op dat bij elk topic waarbij het ook maar ZIJDELINGS over het jodendom gaat of er het woordje "jood" in voorkomt, dat je met een tirade over de joden komt. Het zou fijn zijn als je daar een keertje mee ophield. Je mag over de staat Israël klagen en roepen dat de Israëliërs inhumaan zijn tegen de Palestijnen.....maar dan wel in topics die daar specifiek over gaan!
Dat is alleen maar omdat mensen zodra ze het woord israel al zien beginnen te schuimbekken en nog net niet de deuren naar het zomerkamp geopend hebben.quote:Op dinsdag 27 april 2010 18:58 schreef Regal het volgende:
[..]
Ik wilde even Lavenderr beantwoorden, maar nu weer ontopic inderdaad.
En nogmaals, ik ben erg mild en zal zeker niet ophouden als dit onderwerp ter sprake komt. Als dat me anti-semitisch maakt en dat je dan alle topics moet sluiten om m'n bek te snoeren, dan so be it. Je werkt alleen wel enorm met ze mee wat je wilt tegenhouden. Namelijk het censureren van internet. Het onderwerp Israël/Zionisme/Jodendom is hier gewoon vrijwel onbespreekbaar.
Het vaticaan? Geen probleem. Islam? Geen probleem. Nazi-Duitsland? idem. Reptilians? idem. chemtrails? ook geen probleem. En met deze onderwerpen nog heel veel onderwerpen dat geen probleem is te bespreken. Maar Israël, Zionisme..? ho maar... Zo gaat het telkens weer hier.
Misschien moeten we dit in het feedback forum doen, maar Regal heeft een punt. Hij is vrij duidelijk in zijn mening, en ik kan niet zeggen dat hij anti semitist of wat dan is. Hij heeft een probleem met de religie en de staat israel, ofwel politiek gezien is hij er tegen. Indien dit onderwerpen zijn waar we extra op moeten letten, anders dus dan bij andere onderwerpen.. bevestigd dat niet alleen al waar het nu over gaat?quote:Op dinsdag 27 april 2010 18:58 schreef Regal het volgende:
[..]
Ik wilde even Lavenderr beantwoorden, maar nu weer ontopic inderdaad.
En nogmaals, ik ben erg mild en zal zeker niet ophouden als dit onderwerp ter sprake komt. Als dat me anti-semitisch maakt en dat je dan alle topics moet sluiten om m'n bek te snoeren, dan so be it. Je werkt alleen wel enorm met ze mee wat je wilt tegenhouden. Namelijk het censureren/sluiten/verwijderen van internet. Het onderwerp Israël/Zionisme/Jodendom is hier gewoon vrijwel onbespreekbaar.
Het vaticaan? Geen probleem. Islam? Geen probleem. Nazi-Duitsland? idem. Reptilians? idem. chemtrails? ook geen probleem. En met deze onderwerpen nog heel veel andere onderwerpen dat geen probleem is om te bespreken. Maar Israël, Zionisme..? ho maar... Zo gaat het telkens weer hier.
Wat een ONZIN!quote:Op dinsdag 27 april 2010 19:01 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Dat is alleen maar omdat mensen zodra ze het woord israel al zien beginnen te schuimbekken en nog net niet de deuren naar het zomerkamp geopend hebben.
Nee precies, we zijn allemaal anti-semieten inderdaad. Ben je nu blij?quote:Op dinsdag 27 april 2010 19:01 schreef Amos_ het volgende:
Als er fatsoenlijk gediscussieerd zou kunnen worden zonder een met emoties overladen pagina te moeten aanschouwen lijkt het me dat ToT en Lavenderr er echt geen problemen mee zouden hebben.
Nu weer on-topic inderdaad
Stoppen nu Regal. Klaar.quote:Op dinsdag 27 april 2010 18:36 schreef Regal het volgende:
[..]
Ja, en ooit is die verhaal aan één kant begonnen. Of wordt het dan te veel voor je... Ik kan de Palestijnen niet echt kwalijk nemen wat ze doen. Of het fout is is weer een ander verhaal. Het valt wel te begrijpen. Tenminste, voor degene die geen stront in de ogen heeft zitten.
Wilders vergelijken met een zionist gaat gewoon veelte ver. Hij is een groot Israel fan en komt er vanaf zijn 18e al, ook daar heeft hij nooit een woord Spaans over gepraat. Maar noem eens een aantal dingen op wat zionistisch is aan Wilders?quote:
Zolang men Amerika als Amerika blijft zien komen we niet verder. De VS is overgenomen. Een tijdje terug al. Rond de eerste wereldoorlog ongeveer. Door mensen die niet in Amerikaans belang denken, maar vooral zoveel mogelijk geld willen stelen om het uit te geven naar de wensen die ze hebben. Zodoende is de VS zegmaar een soort van sellout en gebruiken ze VS nu voor alles. Ook oorlogen, totdat de bevolking helemaal gesloopt is en het niet meer op kan brengen. De man die hier verantwoordelijk voor is heeft ook vlak daarna spijt betuigt. Kan even niet op z'n naam komen. Een stukje uit z'n citaat ging als volgt: 'Onze vrijheid zal nooit meer hetzelfde zijn. We hebben nu een regering die niet voor de bevolking een aanwinst is.'quote:Op dinsdag 27 april 2010 20:12 schreef Schenkstroop het volgende:
We zeiden het al he. De truthers zeiden het. Iran staat al heel lang op Ameirka's agenda. En Amerika blijft maar stoken en stoken en stoken en sancties voeren tegen Iran. Valse media berichten de wereld in helpen , waarheden verdraaien. Eerst wapens verkopen aan ze en dan stoken. Oorlog uitlokken.. no conspiracies here. all just a coincidence Overal waar de amerikanen komen hetzelfde draaiboekje. Wapen verkoop, bemoeienis, dictators aan de macht helpen, valse verkiezingen, oproer middels valse partijen. En dan oorlog. Allemaal coincidence.
Daar is dus 0,0% bewijs voor.quote:Op dinsdag 27 april 2010 19:55 schreef Schenkstroop het volgende:
Het kostee gemiddeld Nederland wel heel wat tijd voordat er mensen wakker werden. En zagen dat Wilders toch wel een raar figuur was dat vooral geilde op Israel.. En gesponsord wordt door israelische krachten vanuit de VS of Israel zelf. Anti-moslim is al jaren de trend, zien wij nog geen verband met Amerika en hun oorlogen in het MO?
Dat was Woodrow Wilsonquote:Op dinsdag 27 april 2010 20:42 schreef Regal het volgende:
De man die hier verantwoordelijk voor is heeft ook vlak daarna spijt betuigt. Kan even niet op z'n naam komen. Een stukje uit z'n citaat ging als volgt: 'Onze vrijheid zal nooit meer hetzelfde zijn. We hebben nu een regering die niet voor de bevolking een aanwinst is.'
Je hebt gelijk, maar je zal het nog even van iets verderaf moeten bekijken. Je praat in Landen als machten, maar dit probleem is globaal. Er is nl. een Global Elite aan de macht die opereert in bijna, zoniet alle Landen. Elk machtstructuur onder leiding van dezelfde Elite voert z'n agenda-deel uit om uiteindelijk tot een officiële Wereldregering te komen die vergelijkbaar is met een fascistische dictatuur.quote:Op dinsdag 27 april 2010 20:12 schreef Schenkstroop het volgende:
We zeiden het al he. De truthers zeiden het. Iran staat al heel lang op Ameirka's agenda. En Amerika blijft maar stoken en stoken en stoken en sancties voeren tegen Iran. Valse media berichten de wereld in helpen , waarheden verdraaien. Eerst wapens verkopen aan ze en dan stoken. Oorlog uitlokken.. no conspiracies here. all just a coincidence Overal waar de amerikanen komen hetzelfde draaiboekje. Wapen verkoop, bemoeienis, dictators aan de macht helpen, valse verkiezingen, oproer middels valse partijen. En dan oorlog. Allemaal coincidence.
ik zeg niks meer, met zulke machten in de wereld en 95% van de wereldbevolking dat er geen erg in heeft. best wel eng allemaal.
De Jodenstaat van Herzl, grondlegger modern zionisme, mag wat Wilders betreft alle Palestijnse gebieden beslaan. De Palestijnen moeten maar *kuch* verhuizen. Dit zijn uitspraken van het Lieberman-soort, waar velen zelfs in Israel niet mee geassocieerd willen worden. Veel zuiverder zionisme vind je niet.quote:Wilders: "Palestijnen die op dit moment in de Gazastrook en de Westelijke Jordaanoever wonen, zouden zeer wel naar de andere kant van de Jordaan kunnen gaan, naar Jordanië of andere gebieden. Daar is ruimte en plaats genoeg en er wonen ook al veel Palestijnen."
- "U bent ook nog voor etnische zuivering?"
Wilders: "Dat is geen etnische zuivering. Israël kan met recht aanspraak maken op dat gebied.”
Geert Wilders in De Standaard, 28 juni 2008
quote:Op woensdag 28 april 2010 06:09 schreef NorthernStar het volgende:
Natuurlijk is Wilders een Zionist.
[..]
De Jodenstaat van Herzl, grondlegger modern zionisme, mag wat Wilders betreft alle Palestijnse gebieden beslaan. De Palestijnen moeten maar *kuch* verhuizen. Dit zijn uitspraken van het Lieberman-soort, waar velen zelfs in Israel niet mee geassocieerd willen worden. Veel zuiverder zionisme vind je niet.
Maar in de vraag of Wilders een zionist is ligt een andere besloten.
De impliciete vraag is of Wilders, gebruikmakend van de onvrede in Nederland, hij stiekem de belangen van Israel en Joden behartigt.
Buit hij de Nederlandse problemen met migranten uit voor een Joods/Israelische agenda?
Het antwoord is ja. En je kunt het geeneens een verborgen agenda noemen. Het ligt er zo verschrikkelijk dik bovenop dat je stekeblind moet zijn het niet te zien. Het hele buitenlandse beleid van de PVV kan worden samengevat met "onvoorwaardelijke steun aan Israel, zelfs als het ten koste van Nederlandse belangen gaat".
Ter meerdere eer en glorie van Israel wil hij een kwart van de wereldbevolking de oorlog verklaren. Dat de helft van ons nationaal inkomen uit de export voortkomt maakt Geert geen bal uit. Dat alleen al zegt alles.
"Nergens heb ik dat speciale gevoel van verbondenheid dat ik steeds weer krijg als ik op het Ben Goerion-airport voet op Israëlische bodem zet"
Het lijkt alsof Wilders' paranoia over dubbele loyaliteiten pure projectie zijn.
Over de psyche van Geert gesproken, Freud zou er nog een kluif aan hebben. Ik denk persoonlijk dat Wilders niks dan een lopende indentiteitscrisis is. Hij haat zijn Indische afkomst, heeft zich ook nooit Nederlander gevoeld en is zich ter compensatie enorm vast gaan klampen aan een mogelijke joodse voorouder die hij zou hebben. Serieus, we zijn er aan gewend geraakt maar wie trekt de wenkbrauw in eerste instantie niet op vanwege zijn peroxide haar? Zonder Bolkestein had hij het waarschijnlijk nooit tot kamerlid geschopt.
De verkniptheid straalt van die man af. Heel veel nieuwsgierigheid voel ik verder dan ook niet zijn persoonlijke motivatie. Er zijn andere meer interessante vragen: Wie Wilders zijn contacten, in Nederland, maar ook in de VS en Israel zijn bijvoorbeeld. Van wie hij geld krijgt. Met wie hij overleg voert etc.
Hier ben ik nog niet helemaal over uit. Is Israel tegen de EU? Maar dan weer voor de VN?quote:Een andere aantasting van onze democratie heet Europese Unie. Die gaat steeds meer lijken
op de oude Sovjet-Unie. De EUssr. Het is een superstaat met vergaande bevoegdheden zonder
voldoende democratische controle. Het zogenaamde parlement heeft geen enkele invloed.
Met massieve propaganda probeert Brussel zich overeind te houden. Maar ook de miljarden
belastinggeld die men daar in stopt kan niet verhullen dat het EU-nationalisme op steeds minder
steun kan rekenen. Het referendum over de Europese grondwet was daar een mooi voorbeeld
van. Tweederde van de Nederlandse Tweede Kamer was er voor, tweederde van de Nederlandse
burgers stemden tegen. Hoezo kloof?
Weet niet hoeveel procent, maar meer dan 0,0,quote:
quote:Even googlen leert dat Wilders steun krijgt van veel buitenlandse sites, waaronder Atlas Shrugs, jihad watch, Samizdata.net, Yidwithlid, GatesofVienna.
http://allochtonen.web-lo(...)in-israel-wordt.html
Meer dan 'n hardnekkig gerucht imhoquote:Ijdeltuit Pipes zet Wilders te kijk
Maar Pipes is te veel een kwebbelaar en een ijdeltuit, om een echte Israelische agent te zijn. Daarom pakt hij op vraag van de Nederlandse pers triomfantelijk uit, over het bedrag van zes cijfers, dat hij in de VS (en elders?) heeft laten inzamelen voor de verdediging van Wilders. Wilders ontvangt dat geld op naam van zijn partij-stichting, waarvan hij opzettelijk de doelstelling heeft laten uitbreiden met "legale verdediging". Niemand kan echter controleren, waaraan dat geld wordt besteed. Waarschijnlijk komen die één of meer miljoenen dollars ook ten goede aan andere uitgaven.
http://delagelanden.huibs(...)voorschotten-op.html
Precies!, bedankt voor deze postquote:Op woensdag 28 april 2010 06:09 schreef NorthernStar het volgende:
...
Ik zie niemand die Israel aan het verdedigen is in dit topic? Alleen de wat minder onderbuikgevoelens-users geven gewoon aan dat waar 2 vechten er 2 schuld hebben.quote:Op woensdag 28 april 2010 14:21 schreef Salvad0R het volgende:
Ach, de mensen die precies weten waar de belangen van Wilders liggen, zijn dezelfde mensen die in dit topic de brutaliteit en terrorisatie door Israel lopen te verdedigen.
Wilders =/= Israelquote:Op woensdag 28 april 2010 14:23 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Ik zie niemand die Israel aan het verdedigen is in dit topic? Alleen de wat minder onderbuikgevoelens-users geven gewoon aan dat waar 2 vechten er 2 schuld hebben.
En nu weer Wilders
Het is nou eenmaal zo dat Israël de Palestijnen onthoudt van water, gas, elektriciteit en andere primaire levensbehoeften, en niet andersom.quote:Op woensdag 28 april 2010 14:34 schreef Amos_ het volgende:
Dit bedoel ik dus met die lekkere eenzijdige berichtgeving. Zolang jij enkel 1 kant ziet als kwaadaardig en niet beide kanten ben je geen haar beter dan al die "zionisten" zelf die alleen palestijnen als het kwaad zien.
Alhoewel ik het haar van Geert Wilders verschrikkelijk lelijk vind, vind ik het geen argument om te zeggen dat omdat hij zijn haar heeft geblondeerd hij zijn Indische afkomst verloochent. Ik ben zelf van Indisch afkomst en heb mijn haar ook al in alle kleuren van de regenboog gehadquote:Op woensdag 28 april 2010 06:09 schreef NorthernStar het volgende:
Over de psyche van Geert gesproken, Freud zou er nog een kluif aan hebben. Ik denk persoonlijk dat Wilders niks dan een lopende indentiteitscrisis is. Hij haat zijn Indische afkomst, heeft zich ook nooit Nederlander gevoeld en is zich ter compensatie enorm vast gaan klampen aan een mogelijke joodse voorouder die hij zou hebben. Serieus, we zijn er aan gewend geraakt maar wie trekt de wenkbrauw in eerste instantie niet op vanwege zijn peroxide haar? Zonder Bolkestein had hij het waarschijnlijk nooit tot kamerlid geschopt.
Niet om het een of ander, maar een echt indische uiterlijk verberg je niet, ook niet met pipo de clown haar.quote:Op woensdag 28 april 2010 14:52 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Alhoewel ik het haar van Geert Wilders verschrikkelijk lelijk vind, vind ik het geen argument om te zeggen dat omdat hij zijn haar heeft geblondeerd hij zijn Indische afkomst verloochent. Ik ben zelf van Indisch afkomst en heb mijn haar ook al in alle kleuren van de regenboog gehad. Als blonde mensen hun haar donker verven, zegt dat toch ook niks over hun afkomst versus psyche
.
Make-up heb ik ook weleens op jaquote:Op woensdag 28 april 2010 15:16 schreef Ticker het volgende:
Niet om het een of ander, maar een echte pindaknar verberg je niet.
Dat is bij hem toch een stuk beter gelukt, mede omdat hij er al veel minder indisch uitziet van zichzelf, ofwel een win/win situatie.!
Dit bedoelde ik eerder ook al met het punt dat mensen zichzelf snel aangesproken voelen maar vervolgens zich niet kunnen verplaatsen in andere situaties. Dus je hebt nog nooit gehoord van het feit dat mensen zichzelf anders voordoen dan ze zijn? uhhh neus correcties? Makeup? Haar verf?
Ik vind iemand z'n afkomst inderdaad sowieso non-nieuws, maar in dit geval was het voor mij sowieso geen nieuws, want ik had dat allang gezienquote:Op woensdag 28 april 2010 15:21 schreef Amos_ het volgende:
Dat is toch ook non-nieuws? En totaal niet relevant. Al helemaal niet om een halfbakken poging te doen om via internet een relevant psychologisch profiel op te stellen van een persoon die je nooit echt gesproken hebt
psuedo-psychologie is nog te hoog qua term
quote:Op woensdag 28 april 2010 15:21 schreef Amos_ het volgende:
Dat is toch ook non-nieuws? En totaal niet relevant. Al helemaal niet om een halfbakken poging te doen om via internet een relevant psychologisch profiel op te stellen van een persoon die je nooit echt gesproken hebt
psuedo-psychologie is nog te hoog qua term
Hier, nou doe je het dus weerquote:
Ik vind het ook altijd zo'n gebrek aan argumentatie als men het over het geblondeerde haar van Wilders heeft. Wat the fuck heeft dat met zijn politiek te maken?quote:Op woensdag 28 april 2010 15:24 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Ik vind iemand z'n afkomst inderdaad sowieso non-nieuws, maar in dit geval was het voor mij sowieso geen nieuws, want ik had dat allang gezien. Ik was dan ook verbaasd dat anderen mensen er verbaasd over waren
.
Op grond van zijn vruchten wél, niet op zijn uiterlijk of kapsel.quote:Op woensdag 28 april 2010 15:47 schreef Salvad0R het volgende:
Wilders is een vertegenwoordigend publiek figuur.
Stellen dat je hem niet zou mogen beoordelen op grond van zijn vruchten, is opzich nogal ridicuul.
Nou ja als wetenschappelijk aantoonbaar is dat je van waterstof-peroxide mentaal in de war raakt is er wat voor te zeggen, maar vooralsnog is iemand beoordelen op de manier hoe ie eruitziet net zo fout als wat Geert Wilders zegt als je het mij vraagtquote:Op woensdag 28 april 2010 15:48 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik vind het ook altijd zo'n gebrek aan argumentatie als men het over het geblondeerde haar van Wilders heeft. Wat the fuck heeft dat met zijn politiek te maken?
Volgens mij hadden we Wilders al lang beoordeelt op zijn uitspraken en snijden jullie zelf nogmaals de blonde haren van Wilders aan.quote:Op woensdag 28 april 2010 15:49 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Nou ja als wetenschappelijk aantoonbaar is dat je van waterstof-peroxide mentaal in de war raakt is er wat voor te zeggen, maar vooralsnog is iemand beoordelen op de manier hoe ie eruitziet net zo fout als wat Geert Wilders zegt als je het mij vraagt
Nee, via internet, op een forum een profielschets over iemands psyche maken is (nog niet eens) psuedo-psychologie.quote:Op woensdag 28 april 2010 16:09 schreef Ticker het volgende:
En dan nog.. mensen beoordelen op uiterlijk is.. pseudo wetenschap?Hou op!!
HOU OP!!!!Ik moet piesen!!!!!!
Ben jij Geert Wilders? Want schijnbaar kan jij in zijn hoofd kijkenquote:Op woensdag 28 april 2010 16:06 schreef Ticker het volgende:
[..]
Dat hij zijn haar blondeert om meer nederlands(lees:blank) te lijken is een bijkomend punt wat schijnbaar alleen voor de super helderziende hier is weggelegd.
Via internet?? Man die vent is dagelijks op het nieuws. En zo niet zorgt hij wel voor een of andere manier van publiciteit.quote:Op woensdag 28 april 2010 16:12 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Nee, via internet, op een forum een profielschets over iemands psyche maken is (nog niet eens) psuedo-psychologie.
Nee hoor, ik verbaas me alleen dat er schijnbaar veel profilers en psychologen hier in BNW zitten die al een keurige profielschets hebben kunnen maken op basis van scenes en selecties uit de media.quote:Op woensdag 28 april 2010 16:14 schreef Ticker het volgende:
[..]
Via internet?? Man die vent is dagelijks op het nieuws. En zo niet zorgt hij wel voor een of andere manier van publiciteit.
Je probeert echt alles aan te pakken om je idool schoonschip te praten.
Wat zit je hier dan heel de tijd te doen alsof we allemaal niet kunnen inzien dat Wilders niet klopt.quote:Op woensdag 28 april 2010 16:16 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Nee hoor, ik verbaas me alleen dat er schijnbaar veel profilers en psychologen hier in BNW zitten die al een keurige profielschets hebben kunnen maken op basis van scenes en selecties uit de media.
En hou nou eens op met dat "idool" gelul. Ik heb geen idolen, enkel wat mensen aan wie ik een voorbeeld zou willen nemen qua daadkracht. En daar is Wilders er GEEN van.
Ja maar wat is sowieso het nut te discussieren met iemand die geen inzicht heeft in belangen?quote:Op woensdag 28 april 2010 16:37 schreef Amos_ het volgende:
Heel mijn werkdag? Je bedoelt af en toe een keer bijlezen dat iemand weer een ongefundeerde mening verkondigt over iemand zonder daar ook maar een splinter van bewijs voor te hebben.
Dat Wilders te extreme ideeen heeft spreekt voor zich. Maar de stem van zoveel mensen negeren, dan doe je de bevolking ook tekort. Er is een reden dat men op hem stemt, en nee dat is niet omdat men 'dom' is. Zo diskwalificeer je jezelf alleen maar nog meer als discussiepartner.
En hou nou eens op met je emotionele geblaat, het wordt echt vermoeiend. Ik spreek jou ook niet zo aan met zo'n emotie-beladen toontje.
Ik zou ook uit schaamte naar de grond kijken als je alleen maar zo anti-israel kan praten in plaats van toegeven dat beide partijen fout zijn ja.quote:Op woensdag 28 april 2010 16:44 schreef Ticker het volgende:
[..]
Ja maar wat is sowieso het nut te discussieren met iemand die geen inzicht heeft in belangen?
Als ik de gemiddelde nederlander enigzins naar een discussie ga vragen over Israel, is het beste wat ze kunnen doen, naar de grond staren. Of het NOS napraten.
Nogmaals, waar in het partijprogramma staan al die enge "zionistische" dingen waar jij en anderen zo bang voor zijn?quote:Ga me nou aub niet vertellen dat het volk wat op dit moment op hem gaat stemmen enigzins weet heeft van de helft van wat zijn plannen zijn.
Mien Dobbelsteen van tegenwoordig heeft alleen maar oog voor zijn punten over de Islam.
Nee, ik erger me wel aan het steeds respectlozer wordende straattuig en de overlast die daarmee gepaard gaat. Alleen maak ik geen onderscheid in afkomst of kleurtje. Jij wel?quote:Want zeg eens eerlijk, ben je niet overgefrustreed van alle 'buitenlanders' die hier 'niets te zoeken hebben' of 'zich niet aanpassen' en 'de taal willen leren'?
Waar staat dat ik over anti-israel praat? Ik had het over Israel algemeen en mensen hun mening. Ben jij stiekem zelf niet een beetje bevooroordeelt?quote:Op woensdag 28 april 2010 16:50 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Ik zou ook uit schaamte naar de grond kijken als je alleen maar zo anti-israel kan praten in plaats van toegeven dat beide partijen fout zijn ja.
[..]
Nogmaals, waar in het partijprogramma staan al die enge "zionistische" dingen waar jij en anderen zo bang voor zijn?
[..]
Nee, ik erger me wel aan het steeds respectlozer wordende straattuig en de overlast die daarmee gepaard gaat. Alleen maak ik geen onderscheid in afkomst of kleurtje. Jij wel?
Raar hoor dat je weer voor mij meent te kunnen praten
Man, pak gerust eens de posts uit dit topic van jezelf. Nee heel neutraal inderdaadquote:Op woensdag 28 april 2010 16:58 schreef Ticker het volgende:
[..]
Waar staat dat ik over anti-israel praat? Ik had het over Israel algemeen en mensen hun mening. Ben jij stiekem zelf niet een beetje bevooroordeelt?
Ja en nog steeds heb ik niks zionistisch of bedreigends voor Nederland kunnen vinden erin. Dus vandaar mijn vraag.quote:Dat partij programma stond pagina 4 al op het forum. Er hebben directe citaten uit het programma op het forum gestaan.. zeker 'per ongeluk' overheen gelezen? Geeft niet hoor, heel dit topic hebben we het er namelijk al over, we zitten ook pas op pagina 6.
Bravo, bravo. Ongelofelijk hoe jij hebt kunnen voorspellen dat ik straattuig zie als overlast. Wie had dat gedacht!quote:En toch wist ik al dat 'straattuig' je dwars zat. Maargoed dat zal wel toeval zijn want een profiel schets kan ik heul niet maken zo over het forum.
Dat zijn weer dingen die je er zelf bijverzint. Wordt een beetje vervelend zo onderhand, de dingen over mij die je erbij blijft fantaseren. Stap eens weg van de monitor, misschien zal dat je goed doen.quote:, vooral door de manier hoe je Wilders als een lichtpunt in de nederlandse Politiek ziet..
En weer sla je de plank mis, we hadden het over het aanspreken van mensen in het algemeen.quote:Op woensdag 28 april 2010 16:59 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Man, pak gerust eens de posts uit dit topic van jezelf. Nee heel neutraal inderdaad
Zeg Ticker, weltrusten he.quote:Op woensdag 28 april 2010 17:01 schreef Ticker het volgende:
[..]
En weer sla je de plank mis, we hadden het over het aanspreken van mensen in het algemeen.
Man man man.. zo gaat een topic wel snel hoor.
Het is niet aan jou om een oordeel te geven over wanneer iemand op Fok aanwezig is. Je wordt er zelf toch ook niet op aangevallen?quote:Op woensdag 28 april 2010 16:25 schreef Ticker het volgende:
[..]
Wat zit je hier dan heel de tijd te doen alsof we allemaal niet kunnen inzien dat Wilders niet klopt.
Als heel Nederland echt zo stekenblind moet zijn als jij jezelf voordoet hebben we nog een leuke tijd tegemoed te gaan.
Wat maakt voor jou Wilders nou zo betrouwbaar dat je al heel je werkdag de discussie probeert aan te houden zonder enige argumentatie maar puur op basis van het wantrouwen van wat andere zeggen..?
Slaap je nu ook al op je werk?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
Ik weet niet wie die 'jullie' allemaal zijn, maar wat betreft het haar van Wilders reageerde ik op deze post van vandaag van NorthernStar die het over dat kapsel versus psyche had:quote:Op woensdag 28 april 2010 16:06 schreef Ticker het volgende:
Volgens mij hadden we Wilders al lang beoordeelt op zijn uitspraken en snijden jullie zelf nogmaals de blonde haren van Wilders aan.
quote:Op woensdag 28 april 2010 06:09 schreef NorthernStar het volgende:
Waar is de bron voor het feit dat hij met geblondeerd haar meer Nederlands of blank wil lijken? Er zijn zoveel mensen met donker haar die hun haar blonderen zonder dat ze daarmee hun afkomst willen verloochenen. Als jij ineens besluit om je haar donker te verven, betekent dat dan dat jij op bijvoorbeeld een Marokkaan wilt lijken?quote:Op woensdag 28 april 2010 16:06 schreef Ticker het volgende:
Dat hij zijn haar blondeert om meer nederlands(lees:blank) te lijken is een bijkomend punt wat schijnbaar alleen voor de super helderziende hier is weggelegd. Om nogmaals te herhalen dat hij mensen hiermee voor de gek probeert te houden en zichzelf probeert voor te doen als wat anders heb je zeker niet door. Een blanke vent met blond haar die tegen buitenl... de islam is. Hmm nee hoor we hebben het niet door hoor. Ook nog nooooit gehoord van het Arisch ras?
Och, ik heb zoveel aan mijn uiterlijk te dankenquote:Op woensdag 28 april 2010 16:06 schreef Ticker het volgende:
En zeker ook niet bekend met de bijkomstigheden die mensen te danken hebben aan zoiets als uiterlijk?
charisma en hoe je overkomt is belangrijk als politicus. Agnes kant werd ook afgemaakt omdat ze niet charismatisch genoeg zou zijn. Inhoudelijk sprak ze sterke taal. Maar mensen lopen dus liever achter "change" en andere slogans aan.quote:Op woensdag 28 april 2010 15:49 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Op grond van zijn vruchten wél, niet op zijn uiterlijk of kapsel.
Heb je gelijk in hoorquote:Op woensdag 28 april 2010 18:29 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
charisma en hoe je overkomt is belangrijk als politicus. Agnes kant werd ook afgemaakt omdat ze niet charismatisch genoeg zou zijn. Inhoudelijk sprak ze sterke taal. Maar mensen lopen dus liever achter "change" en andere slogans aan.
Heeft verder niet veel met dit topic te maken maar ik zag je reactie staan, en dacht effe reageren. gewoon omdat het kan
quote:Op woensdag 28 april 2010 18:57 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Heb je gelijk in hoor, charisma is heel belangrijk voor een politicus.
quote:Op woensdag 28 april 2010 15:48 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik vind het ook altijd zo'n gebrek aan argumentatie als men het over het geblondeerde haar van Wilders heeft. Wat the fuck heeft dat met zijn politiek te maken?
Charisma is belangrijk voor een politicus voor de grote massa! Lavenderr zegt toch niet dat zij dat een doorslaggevend argument vindt? Jeez.....quote:
Een profiel schets, op basis van een argument!! Wat een pseudo wetenschap!!quote:
Me punt dat blond haar in een racistisch oogende partij best een dubbele na smaak kan leveren is denk ik wel duidelijk ermee toch. Aangezien iemand aangeeft dat charisma toch wel belangrijk is.quote:Op woensdag 28 april 2010 20:04 schreef ToT het volgende:
[..]
Charisma is belangrijk voor een politicus voor de grote massa! Lavenderr zegt toch niet dat zij dat een doorslaggevend argument vindt? Jeez.....
Dat heeft me een hele middag gekost.. kon je niet eerder langskomen!quote:Op woensdag 28 april 2010 20:08 schreef ToT het volgende:
Ja okee, daar ben ik het persoonlijk wel met je mee eens, en ik denk dat veel mensen het daarmee eens zullen zijn.
Wilders zijn vereenzelfiging met Israel is duidelijk. Het waarom is een logische vervolgvraag.quote:Op woensdag 28 april 2010 14:52 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Alhoewel ik het haar van Geert Wilders verschrikkelijk lelijk vind, vind ik het geen argument om te zeggen dat omdat hij zijn haar heeft geblondeerd hij zijn Indische afkomst verloochent. Ik ben zelf van Indisch afkomst en heb mijn haar ook al in alle kleuren van de regenboog gehad. Als blonde mensen hun haar donker verven, zegt dat toch ook niks over hun afkomst versus psyche
.
Er zijn al een aantal gegeven in dit topic. Zet die op een rijtje en je hebt een helder beeld van Wilders zijn echte ideologie en agenda.quote:Er zijn andere meer interessante vragen: Wie Wilders zijn contacten, in Nederland, maar ook in de VS en Israel zijn bijvoorbeeld. Van wie hij geld krijgt. Met wie hij overleg voert etc.
Pardon?quote:Op woensdag 28 april 2010 20:09 schreef Ticker het volgende:
[..]
Dat heeft me een hele middag gekost.. kon je niet eerder langskomen!
Ik was het sowieso al met je eens toen je er over begon, maar ten eerste was ik vanmiddag niet thuis en ten tweede vond ik het belangrijker om me op je gedrag te richten dan op de inhoud.quote:Op woensdag 28 april 2010 20:09 schreef Ticker het volgende:
[..]
Dat heeft me een hele middag gekost.. kon je niet eerder langskomen!
allejezus wat een bullcrap...quote:Op woensdag 28 april 2010 20:33 schreef ToT het volgende:
Ik ben echter wel absoluut met Lavenderr is dat charisma en uiterlijk feitelijk er niets toe zouden moeten doen in de politiek: je punten moeten gewoon goed zijn en die moet je ook gewoon aanpakken, klaar!
quote:Op woensdag 28 april 2010 22:46 schreef bijdehand het volgende:
Ik hou van Israel dus ik ben zojuist overtuigd
Ik zou nooit op hem gestemd hebben maar wel op Israel dus toen zag ik het lichtquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |