ditoquote:Op donderdag 4 juni 2009 16:14 schreef valek het volgende:
Ik vind het sturmgewehr een prachtig ding. Ook omdat het noga revolutionair was voor zijn tijd is.
Idd. Ziehier een vidje als men dat ding gebruikt.quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:14 schreef valek het volgende:
Ik vind het sturmgewehr een prachtig ding. Ook omdat het nogal revolutionair was voor zijn tijd.
kan je met vrijwel alles, zelfs de M16, Famas etc etcquote:Op donderdag 4 juni 2009 17:38 schreef Dawnbreaker het volgende:
M1 Garand.
Mooi en je kunt er ook nog een granaat opzetten om af te vuren, wat wil je nog meer
Dat is toch de grondlegger van de huidige gewerenquote:Op donderdag 4 juni 2009 16:14 schreef valek het volgende:
Ik vind het sturmgewehr een prachtig ding. Ook omdat het nogal revolutionair was voor zijn tijd.
De AK is er min of meer van nageaapt/afgeleidquote:Op donderdag 4 juni 2009 21:32 schreef skippy22 het volgende:
[..]
Dat is toch de grondlegger van de huidige geweren
die moet alleen al genomineerd worden omdat 'ie model heeft gestaan voor het ruigste wapen ter wereld:quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:56 schreef ErwinRommel het volgende:
Nadat er topiques zijn over mooiste tank etc nu deze dan maar
Wat is volgens u het mooiste geweer/mitrailleur? Dan bedoel ik geen pistool, maar een aanvals geweer zoals de Mauser, de AK-47, M-16, Uzi etc
En het Sturmgewehr van de Duitsers:
[ afbeelding ]
en achterhaald tegenwoordig.quote:Op donderdag 4 juni 2009 22:45 schreef Captain_Chaos het volgende:
Mauser K98 7.92 x 57 mm met Karl Zeiss richtmiddel.
Grote mensen geweer met bolt action en veel hout; in de handen van een vakman ongeevenaard.
[ afbeelding ]
dat is niks vergeleken metquote:Op vrijdag 5 juni 2009 00:24 schreef bas-beest het volgende:
hier twee (van de ongetwijfeld vele) filmpjes van een AK47 die mishandeld wordt:
http://www.dailymotion.com/video/x3mhhf_ak47-torture-test_extreme
staat nog een geinige in de gerelateerde video's lijst... Ik zou de blauwe plekken wel eens willen zienquote:
airsoft, zie je zo.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:28 schreef Bullschnitzel. het volgende:[ afbeelding
Kijk eens naar de patroonhouder, duidelijk airsoft.quote:
Jammer dat je er na 5 meter niets meer mee kan raken. Dat kreng schiet echt waardeloos.quote:
Dat is ook wat overdreven, er wordt met Desert Eagles zelfs op afstanden als 100m geschoten bij silhouette bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 08:48 schreef Leffe het volgende:
[..]
Jammer dat je er na 5 meter niets meer mee kan raken. Dat kreng schiet echt waardeloos.
De knal en steekvlam jaag je je vijand misschien mee weg though.
quote:Op vrijdag 5 juni 2009 08:48 schreef Leffe het volgende:
[..]
Jammer dat je er na 5 meter niets meer mee kan raken. Dat kreng schiet echt waardeloos.
De knal en steekvlam jaag je je vijand misschien mee weg though.
Ja. Waaronder de Eagle.. Ga niet zeggen dat ik een prof ben maar van alle handguns schoot dat ding echt het meest waardeloos..Was wel de .44 uitvoering geloof ik.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:51 schreef Andyy het volgende:
[..]
heb je uberhaupt ooit een vuurwapen geschoten?
idd heb zelf paar weken geleden met een IDF Desertt Eagle.50 geschoten en je kan er tot 50 meter makkelijk treffers mee maken denk dat 100m idd haalbaar is.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:51 schreef Andyy het volgende:
[..]
heb je uberhaupt ooit een vuurwapen geschoten?
Niets aan toe te voegenquote:
wacht, ik dacht dat je de MP5 quotte, maargoed, is overkill ja en nergens voor nodig de desert eaglequote:Op vrijdag 5 juni 2009 15:00 schreef Leffe het volgende:
[..]
Ja. Waaronder de Eagle.. Ga niet zeggen dat ik een prof ben maar van alle handguns schoot dat ding echt het meest waardeloos..Was wel de .44 uitvoering geloof ik.
Waar heb jij dan wel geen geweer voor nodig?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 17:34 schreef Andyy het volgende:
[..]
wacht, ik dacht dat je de MP5 quotte, maargoed, is overkill ja en nergens voor nodig de desert eagle
uh, schietsport?quote:Op zaterdag 6 juni 2009 01:22 schreef Bullschnitzel. het volgende:
[..]
Waar heb jij dan wel geen geweer voor nodig?
sturmgewehr uit wo2quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:56 schreef ErwinRommel het volgende:
Nadat er topiques zijn over mooiste tank etc nu deze dan maar
Wat is volgens u het mooiste geweer/mitrailleur? Dan bedoel ik geen pistool, maar een aanvals geweer zoals de Mauser, de AK-47, M-16, Uzi etc
Ik trap af met de Brengun
[ afbeelding ]
En het Sturmgewehr van de Duitsers:
[ afbeelding ]
duitse tegen hanger van de garand toch?quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:34 schreef Deetch het volgende:
Gewehr 43 met aperturesight
Dat is de No 1 MKIIIquote:Op vrijdag 5 juni 2009 23:30 schreef Roumen het volgende:
Dat is natuurlijk de Lee Enfield No.4 MKII
[ afbeelding ]
Toch heb ik het idee dat onder sportschutters de Aug een beetje bekend staat om storingsgevoeligheid.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:34 schreef sp3c het volgende:
Steyr Aug idd ... werkt ook nog goed ook
maar niet de A3, de klassiekke versie Ftw!
dat valt nog alles mee...het eerste schot is relatief zuiverquote:Op vrijdag 5 juni 2009 16:41 schreef EricT het volgende:
[..]
Niets aan toe te voegenoke haalt het niet tegen moderne wapens op ruime afstand.. maar ik vind het een geweldig ding.
quote:Op dinsdag 9 juni 2009 22:55 schreef bas-beest het volgende:
[..]
dat valt nog alles mee...het eerste schot is relatief zuiver
ik kan het weten, heb ermee gesniped in CS
Dat geldt niet alleen voor de AK. Niet voor niets heeft de Diemaco geen full-auto stand en wordt de burst mode zelfs bijna nooit gebruikt. Goed, het is bij de AK net allemaal wat erger dan bij de meeste moderne aanvalsgeweren, maar het is inherent aan het gewicht en opbouw van die dingen dat zuiver schieten in volautomatisch praktisch onmogelijk is.quote:Op woensdag 10 juni 2009 08:04 schreef EricT het volgende:
[..]
klopt maar, automatisch wordt het echt minder
Amerikanen verzamelde toch ook gevonden AK's? En prefereerde daarmee te skieeete?quote:Op woensdag 10 juni 2009 10:10 schreef Shizzah het volgende:
AK, Brilliant wapen.. Mede door dat wapen heeft de Vietcong de Vietnam oorlog gewonnen, de M16 uit die tijd was niks waard vergeleken met de AK. Troepen van de VS kwamen ook geregeld zonder munitie te zitten en de Munitie van de AK past niet in de M16, Andersom wel. Ook was de M16 totaal niet geschikt voor de omstandigheden in de vietnamese jungle naar mijn oordeel
EDIT: Ook is de kans dat je met een AK met 1 kogel iemand volledig uitschakeld groter door de grote van de kogel dan met de M16 vermoed ik![]()
ik heb wel eens gelezen dat gedode Amerikaanse soldaten van werkelijk alles gestript werden, behalve van hun M16.quote:Op woensdag 10 juni 2009 10:19 schreef Rock-shocker het volgende:
Sinds wanneer past 5.56 in een voor 7.62 gekamerd wapen? Er zijn wel AK versies die voor 5.56 gekamerd zijn, maar dat waren echt niet die waarmee in Vietnam is gevochten.
De 5.56 tuimelt trouwens zodra een doelwit raakt. Dat zorgt voor een grotere wond en het feit dat de kogel nogal snel interne organen beschadigt. Dat hele 7.62 versus 5.56 debat is al drie miljoen keer gevoerd en ook dat M16 versus AK debat is totaal onzinnig.
Het feit dat de Amerikanen Vietnam verloren hebben komt niet door een wapen (dat technologisch en militair overwicht was er echt wel hoor), het komt doordat de Vietcong veel ondergrondse steun hadden en de jungles op hun duimpje kenden.
En vanwege het feit dat de Amerikanen de oorlog strategisch licht verkeerd aanpakten
quote:Op woensdag 10 juni 2009 10:10 schreef Shizzah het volgende:
AK, Brilliant wapen.. Mede door dat wapen heeft de Vietcong de Vietnam oorlog gewonnen, de M16 uit die tijd was niks waard vergeleken met de AK. Troepen van de VS kwamen ook geregeld zonder munitie te zitten en de Munitie van de AK past niet in de M16, Andersom wel. Ook was de M16 totaal niet geschikt voor de omstandigheden in de vietnamese jungle naar mijn oordeel
EDIT: Ook is de kans dat je met een AK met 1 kogel iemand volledig uitschakeld groter door de grote van de kogel dan met de M16 vermoed ik![]()
duhhh, dat eerste weet ik ook welquote:
quote:
Dat is complete poep, maar dat zeiden anderen ook al.quote:Op woensdag 10 juni 2009 10:10 schreef Shizzah het volgende:
de Munitie van de AK past niet in de M16, Andersom wel.
En zo is het!quote:
en alleen als 't een M14/M1A is. (quote:Op woensdag 10 juni 2009 17:47 schreef Karrs het volgende:
[..]
En zo is het!
Maar dan wel de versie met hout:
[ afbeelding ]
GA JE TOETSENBORD SPOELEN, VENT.quote:Op woensdag 10 juni 2009 21:56 schreef Andyy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
de mooiste M14 versie
... whát? Gast, heb jij ooit een echte patroon in je handen gehad?quote:Op woensdag 10 juni 2009 10:10 schreef Shizzah het volgende:
AK, Brilliant wapen.. Mede door dat wapen heeft de Vietcong de Vietnam oorlog gewonnen, de M16 uit die tijd was niks waard vergeleken met de AK. Troepen van de VS kwamen ook geregeld zonder munitie te zitten en de Munitie van de AK past niet in de M16, Andersom wel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
quote:Op woensdag 10 juni 2009 22:11 schreef Karrs het volgende:
[..]
... whát? Gast, heb jij ooit een echte patroon in je handen gehad?
Overigens... je hebt gelijk, een 5.56mmx45 past idd in de kamer van een AK-47.Het kan wel..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 10 juni 2009 22:45 schreef Shizzah het volgende:
[..]
Het kan wel..nou, zo heb je ook AR varianten die de 7.62x39 kunnen verschietenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
[..]
Het kan wel..Nee. Het kan niet. Er is geen versie van de AK-47 die gemaakt is om 5.56 af te schieten. Er is wel een versie in de AK familie die dat wel is, maar dat is een heel ander geweer dan waar jij het over hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
quote:Op woensdag 10 juni 2009 23:25 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Nee. Het kan niet. Er is geen versie van de AK-47 die gemaakt is om 5.56 af te schieten. Er is wel een versie in de AK familie die dat wel is, maar dat is een heel ander geweer dan waar jij het over hebt.
[..]
Het kan wel..Waar heb je het over?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik neem even aan dat je met kameren doorladen bedoelt. Naast het feit dat het 5.56 NATO patroon te dun en te lang is om goed in de kamer van een sovjet AK te passen, snap je toch ook wel dat het nooit gaat werken wanneer je een kogel met diameter van 5.56mm uit een loop met een diameter van 7.62mm probeert te schieten?
[ Bericht 13% gewijzigd door Wheelgunner op 11-06-2009 00:07:11 ]
quote:Op woensdag 10 juni 2009 23:57 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Waar heb je het over?
Ik neem even aan dat je met kameren doorladen bedoelt. Naast het feit dat het 5.56 NATO patroon te dun en te lang is om goed in de kamer van een sovjet AK te passen, snap je toch ook wel dat het nooit gaat werken wanneer je een kogel met diameter van 5.56mm uit een loop met een diameter van 7.62mm probeert te schieten?
Nee, M16's in die tijd waren ook 5.56mm NATO.quote:Op donderdag 11 juni 2009 00:18 schreef Shizzah het volgende:
[..]
In die tijd gebruikte NATO 7.62mm
Bron: http://www.economicexpert.com/a/7:62:mm:NATO.html
(je moet de link zelf ff copy pasten anders doet ie het niet, krijg hem niet normaal gelinkt)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |