abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 juni 2009 @ 10:51:33 #251
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_70282735
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 10:44 schreef DrD00m het volgende:
Eerst vergeten om het verwijsbriefje vd dokter op te halen, nu vergeten waar ik hem gelaten heb
Hehehe, koop n agenda. zegt mn vriendin altijd
  dinsdag 23 juni 2009 @ 10:56:40 #252
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_70282882
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 10:51 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Die heb ik ook (leeg)
  dinsdag 23 juni 2009 @ 11:17:15 #253
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_70283453
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 10:50 schreef Thrackan het volgende:
TumTum: Docenten zouden in principe moeten weten hoe ze er mee moeten omgaan als jij aangeeft wat je probleem is. Daar hebben ze voor geleerd en dat is hun werk.
Aangeven wat er bij jou scheelt maakt het voor allebei makkelijker om elkaar te begrijpen.

Tot zover de theorie, in praktijk zou ik ook niks zeggen omdat ik daar een pokkehekel aan heb. Maar de keren dat ik heb aangegeven wat mijn probleem is (omdat ik niet anders kon) heeft dat altijd positieve effecten gehad.
Haha, Dta is het inderdaad. Ik heb er zo'n pokkehekel aan om dit soort dingen uit te leggen. Waarschijnlijk denk ik ook veels te veel na over waarom ze het allemaal niet zouden begrijpt.
"Does it worry you that you don't talk any kind of sense? "
  dinsdag 23 juni 2009 @ 11:22:07 #254
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_70283573
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 10:51 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Haha!

heb dat gezeik met agenda's ook altijd gehad, vraag me niet hoe ik het oor elkaar gekregen heb om altijd op tijd te zijn voor colleges enzo.

Maar wat voor mij goed lijkt te werken is mijn mobiel gebruiken als agenda. Niet zomaar natuurlijk, want bij standaard agenda functie moet je wel drie handelingen doen om in je agenda te kijken. Dat werkt niet...

Ik heb een programmatje geïnstalleerd die al mijn afspraken op mijn homescreen laat zien. Op die manier wordt ik dagelijks meerdere malen met afspraken geconfronteerd en dat werkt! Ook laat ik de telefoon synchroniseren met mijn google agenda, dus de afspraken die ik in mijn telefoon zet komen op mijn google agenda en visa versa.

Werkt bij mij goed om dingen mee te nemen. Als ik iets moet meenemen zet ik "DING MEENEMEN NAAR AFSPRAAK!" in mijn telefoon.

Alleen het kwijtraken heb ik nog geen oplossing voor. Ik gebruik nog steeds het stapelsysteem.
pi_70286471
Toch typisch hoe ik, nu ik tijdelijk op kantoor werk, prima uren achter elkaar aan m'n computer cijfertjes in kan vullen (ik vind het wel saai hoor, en zou gek worden als ik zou denken dat dit langdurig was, maar het is nu redelijk goed uit te houden).. Het scheelt wel een hoop dat de radio aanstaat.. en als ik echt dingen uit moet zoeken (dus denkwerk ipv op de automatische piloot gegevens overtypen) dan bereik ik wel weer snel 't punt dat ik amper meer kan denken/concentreren..
pi_70287756
In hoeverre is het volgende een zorgwekkende ontwikkeling?
Medicijngebruik tegen ADHD blijft stijgen
  dinsdag 23 juni 2009 @ 13:52:59 #257
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_70288174
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 11:22 schreef TumTum het volgende:

[..]

Haha!

heb dat gezeik met agenda's ook altijd gehad, vraag me niet hoe ik het oor elkaar gekregen heb om altijd op tijd te zijn voor colleges enzo.

Maar wat voor mij goed lijkt te werken is mijn mobiel gebruiken als agenda. Niet zomaar natuurlijk, want bij standaard agenda functie moet je wel drie handelingen doen om in je agenda te kijken. Dat werkt niet...

Ik heb een programmatje geïnstalleerd die al mijn afspraken op mijn homescreen laat zien. Op die manier wordt ik dagelijks meerdere malen met afspraken geconfronteerd en dat werkt! Ook laat ik de telefoon synchroniseren met mijn google agenda, dus de afspraken die ik in mijn telefoon zet komen op mijn google agenda en visa versa.

Werkt bij mij goed om dingen mee te nemen. Als ik iets moet meenemen zet ik "DING MEENEMEN NAAR AFSPRAAK!" in mijn telefoon.

Alleen het kwijtraken heb ik nog geen oplossing voor. Ik gebruik nog steeds het stapelsysteem.
Hey Tumtum,

Beetje een late reactie maar ik vind het tof dat je toch nog een mail hebt durven sturen. Stel dat er wat tofs uitkomt, dan is dat alvast mooi meegenomen. En die opmerking van 'nu bij ADHD gratis een jaar extra studeren' dat zou voor jou toch handig zijn. Een toekomstige werkgever kun je altijd wat op de mouw spelden als hij vraagt waarom je er langer over hebt gedaan, er zijn zoveel mensen die het niet in 4 jaar halen.

Ik ben benieuwd wat er uitkomt!
  dinsdag 23 juni 2009 @ 13:56:12 #258
104367 Thrackan
new and improved
pi_70288267
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 13:40 schreef RvLaak het volgende:
Het zorgwekkende zijn de reacties met "modeverschijnsel" etc...
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
pi_70288744
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 13:56 schreef Thrackan het volgende:

[..]

Helaas klopt het voor een deel natuurlijk wel. Een stijging van 100+% aan diagnoses kan er bij mij niet in onder het kopje "we kunnen het beter vinden".

Ik vind het zorgwekkender dat mensen als Lambiekje (ea) blijkbaar vinden dat wij met z'n allen niet goed opgevoed zijn of zo...
  dinsdag 23 juni 2009 @ 14:16:52 #260
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_70289029
Mensen als Lambiekje moet je ook niet serieus nemen. En daarbij de meningen van andere mensen in zekere zin ook niet. Het is niet interessant of relevant wat een ander iemand erover denkt.

Het gaat er uiteindelijk om dat het bij jou helpt. 'mode' zwakt uiteindelijk toch wel weer af.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 14:47:52 #261
205891 Nithosm
alles komt goed
pi_70290107
Wauw.

Ik weet niet meer hoe ik er op kwam.. maar ik kwam op de wikipedia site over ADD en dacht ' dit ken ik wel een btje bij mezelf..'. Gisteren op de die levente.nl (site uit OP) gekomen en ik dacht! ':o dit gaat over mij!'.

Nu een btje hier aan het rondlezen en shiiiiiiit, ik herken hier toch wel wat van de verhalen

Ik ben een chaoot in hart en nieren en ben zwaaaaaaaar impulsief, heb altijd wel iets door mijn hoofd zwerven en kan me nauwelijks concentreren. Slaap al sinds 8 jaar ofzo met oordoppen in en gebruik ze nu ook tijdens het maken van huiswerk.. het minste van het geringste geluid maakt me gek.

Slapen is soms nog moeilijk omdat ik altijd dingen visualiseer en alleen als ik mijn ogen op een bepaalde manier dichtknijp kan ik een btje in slaap vallen omdat dan alles zwart wordt en het visualiseren niet lukt...
Hebben jullie dit ook?

Ik gok... ik gok dat ik via mijn huisarts wat meer info kan krijgen?
Of hoe gaat dat in zijn werking?:O

Bvd én tvp
  dinsdag 23 juni 2009 @ 14:51:59 #262
104367 Thrackan
new and improved
pi_70290236
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 14:47 schreef Nithosm het volgende:
Wauw.

Ik weet niet meer hoe ik er op kwam.. maar ik kwam op de wikipedia site over ADD en dacht ' dit ken ik wel een btje bij mezelf..'. Gisteren op de die levente.nl (site uit OP) gekomen en ik dacht! ':o dit gaat over mij!'.

Nu een btje hier aan het rondlezen en shiiiiiiit, ik herken hier toch wel wat van de verhalen

Ik ben een chaoot in hart en nieren en ben zwaaaaaaaar impulsief, heb altijd wel iets door mijn hoofd zwerven en kan me nauwelijks concentreren. Slaap al sinds 8 jaar ofzo met oordoppen in en gebruik ze nu ook tijdens het maken van huiswerk.. het minste van het geringste geluid maakt me gek.

Slapen is soms nog moeilijk omdat ik altijd dingen visualiseer en alleen als ik mijn ogen op een bepaalde manier dichtknijp kan ik een btje in slaap vallen omdat dan alles zwart wordt en het visualiseren niet lukt...
Hebben jullie dit ook?

Bvd én tvp
Sowieso moet je een keer via huisarts een verwijsbriefje weten te bemachtigen. Ik vond zelf de doorverwijzing richting PsyQ (Den Haag in mijn geval) laagdrempelig en hoe ik daar de eerste en tweede keer werd behandeld heb ik als prettig ervaren.
pi_70290583
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 14:51 schreef Thrackan het volgende:

[..]

Sowieso moet je een keer via huisarts een verwijsbriefje weten te bemachtigen. Ik vond zelf de doorverwijzing richting PsyQ (Den Haag in mijn geval) laagdrempelig en hoe ik daar de eerste en tweede keer werd behandeld heb ik als prettig ervaren.
Maar dat is dan nog wel redelijk snel gegaan. Ik ging niet zozeer voor ad(h)d, maar meer wegens die klachten die ik daardoor heb. Doorverwezen van de huisarts naar zo'n eerstelijns therapeut, daar een paar keer geweest en toen doorverwezen naar de GgZE (grote psychiatrisch centrum in Eindhoven waar onder andere die psychische inrichting bijhoort). Daar had ik het idee dat ze nog net niet verwachten dat je daar met je tong uit je bek binnen komt lopen, voelde me ook een beetje als debiel behandelt. Niet onvriendelijk ofzo, maar een beetje kleinerend. Daar dus na maanden wachten naartoe en toen kreeg ik een doorverwijzing naar PsyQ. Huisarts had nooit van PsyQ gehoord.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 15:04:53 #264
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_70290656
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 13:40 schreef RvLaak het volgende:
Ik vind eerder alle foute aannames in de reacties zorgwekkend.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 15:10:46 #265
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_70290846
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 13:52 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Hey Tumtum,

Beetje een late reactie maar ik vind het tof dat je toch nog een mail hebt durven sturen. Stel dat er wat tofs uitkomt, dan is dat alvast mooi meegenomen. En die opmerking van 'nu bij ADHD gratis een jaar extra studeren' dat zou voor jou toch handig zijn. Een toekomstige werkgever kun je altijd wat op de mouw spelden als hij vraagt waarom je er langer over hebt gedaan, er zijn zoveel mensen die het niet in 4 jaar halen.

Ik ben benieuwd wat er uitkomt!
De mail is verstuurd en er is ook al antwoord op gekomen.
Docent is blij dat ze het weet en beloofd er rekening mee te houden. Ze laat ook nog even weten dat ik niet de enigste ben die er moeite mee heeft (5 van 10 hebben het nog niet gehaald en 2 zijn zelfs nog niet eens begonnen) en dat ze er van overtuigd is dat ik het gewoon ga halen.

Positieve woorden dus.

Op het moment ben ik zelf ook weer iets positiever over mijn scriptie (moodswings. ). Nu ik gedwongen ben om weer op een andere manier naar mn scriptie te kijken zie ik weer allemaal spannende invalshoeken. Ben benieuwd hoelang deze posiiteve flow blijft aanhouden.

Oja, wat betreft dat extra jaar...Liever gewoon niet. Zelfs al zou het kunnen. Ik ben 28 en gewoon klaar met student zijn. Wil ook een eigen huisje inplaats van een appartement delen, 2 keer per jaar op vakantie (liever vaker ) en gewoon wat regelmaat in mn leven. Ach. We gaan er gewoon voor.. Danoooontje powerrrr
  dinsdag 23 juni 2009 @ 15:15:56 #266
104367 Thrackan
new and improved
pi_70291064
Mja ik ben dan ook wel direct naar PsyQ gegaan.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 15:17:33 #267
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_70291134
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 14:09 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Helaas klopt het voor een deel natuurlijk wel. Een stijging van 100+% aan diagnoses kan er bij mij niet in onder het kopje "we kunnen het beter vinden".

Ik vind het zorgwekkender dat mensen als Lambiekje (ea) blijkbaar vinden dat wij met z'n allen niet goed opgevoed zijn of zo...
Ik denk dat het inderdaad wel eens te snel bij kinderen voorgeschreven wordt. Maar ik denk dat dat vooral komt door ouders die niet accepteren dat hun kind niet is net als iedereen.

Had het er gisteren nog over met mijn ouders. Kennelijk wisten ze vroeger al dat ik 'kenmerken van ADHD had'. Daarvoor zijn ze ook bij het riagg geweest, en het enige wat het riagg deed was mijn ouders uitleggen hoe ze er mee om moesten gaan. En dat deze ze ook gewoon, er mee om leren gaan. Over medicatie is toen nooit gepraat.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 15:31:11 #268
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_70291690
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 15:15 schreef Thrackan het volgende:
Mja ik ben dan ook wel direct naar PsyQ gegaan.
Ik ook. Veel laagdrempelig in mijn ogen doordat ze veel beter weten wat het inhoudt.
pi_70293071
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 15:17 schreef TumTum het volgende:

[..]

Ik denk dat het inderdaad wel eens te snel bij kinderen voorgeschreven wordt. Maar ik denk dat dat vooral komt door ouders die niet accepteren dat hun kind niet is net als iedereen.

Had het er gisteren nog over met mijn ouders. Kennelijk wisten ze vroeger al dat ik 'kenmerken van ADHD had'. Daarvoor zijn ze ook bij het riagg geweest, en het enige wat het riagg deed was mijn ouders uitleggen hoe ze er mee om moesten gaan. En dat deze ze ook gewoon, er mee om leren gaan. Over medicatie is toen nooit gepraat.
, volgens mij is het bij mij ook ongeveer zo gegaan.

Lijkt me de beste manier. Indien druk/mogelijk AD(H)D -> korte cursus "opvoeden van drukke kinderen" geven.

Niks medicatie, laat dat maar over aan het kind zelf als het ouder is.

De duidelijke gevallen daargelaten natuurlijk
  Moderator dinsdag 23 juni 2009 @ 16:18:12 #270
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_70293183
Mijn date vindt me nog steeds liev

hoe zit dat eigenlijk met de IB-groep? Heb zelf al 1,5 jaar geen stufi meer maar wel een lening. En over een half jaar houdt mijn OV op kun je met terugwerkende kracht nog aanspraak maken op speciale regelingen?
5 - 28 februari Thailand O+
  dinsdag 23 juni 2009 @ 16:18:24 #271
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_70293188
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 13:56 schreef Thrackan het volgende:

[..]

Het zorgwekkende lijkt mij:
quote:
Medicamenten als Ritalin en Concerta (met de actieve stof methylfenidaat) zijn stimulerende middelen die net zo op de hersenen inwerken als amfetamines en cocaïne.
quote:
„De Europese Commissie heeft deze veiligheidsprocedure opgestart vanwege risico’s op hart- en vaatziekten en herseninfarcten”, zegt Monika Benstetter van EMEA.
Mensen schijnen hier 7 keer zo veel kans op te hebben met die medicijnen. Heb ik meermaals op internet gelezen

Bron:

http://www.trouw.nl/achte(...)s_van_Ritalin__.html
  dinsdag 23 juni 2009 @ 16:22:59 #272
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_70293339
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 14:47 schreef Nithosm het volgende:
Wauw.

Hebben jullie dit ook?

Bvd én tvp
Mijn ervaring met huisartsen is dat je daar zo min mogelijk moet aankloppen voor dat soort inlichtingen . Hij kan je beter meteen doorverwijzen, als je dat uiteraard wel eerst aannemelijk hebt gemaakt.

Verder weet ik wel dat bij mij yoga-achtige dingen heel vel hebben geholpen om dat in ieder geval een beetje te verminderen, qua concentreren. Maar dan moet je wel heel veel tijd over hebben.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 16:27:52 #273
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_70293517
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 14:09 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Lambiekje heeft gewoon duidelijk last van waanvoorstellingen . Daar moet je niet te veel over nadenken.

Ik zie twee indirecte oorzaken die mogelijk ook schuldig zijn: de onbegrensde mogelijkheid tot vermaak van de afgelopen decennia die voor te veel afleiding zorgen. En de steeds hogere druk die kinderen/mensen wordt opgelegd.
pi_70293591
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 16:27 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Lambiekje heeft gewoon duidelijk last van waanvoorstellingen . Daar moet je niet te veel over nadenken.

Ik zie twee indirecte oorzaken die mogelijk ook schuldig zijn: de onbegrensde mogelijkheid tot vermaak van de afgelopen decennia die voor te veel afleiding zorgen. En de steeds hogere druk die kinderen/mensen wordt opgelegd.
Lambiekje heeft idd wat wazige ideeën (kom regelmatig in BNW ), maar er zijn veel meer mensen die denken dat AD(H)D enkel een modegril, of aanstellerij, is.

Ik trek het me gelukkig niet al te veel aan, maar het irriteert wel. Het is dezelfde bekrompenheid als die men tentoonstelt mbt dyslexie, asperge, PDD, depressie etc.
pi_70293801
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 16:18 schreef MaJo het volgende:
Mijn date vindt me nog steeds liev

hoe zit dat eigenlijk met de IB-groep? Heb zelf al 1,5 jaar geen stufi meer maar wel een lening. En over een half jaar houdt mijn OV op kun je met terugwerkende kracht nog aanspraak maken op speciale regelingen?
Ik heb het twee weken voor mijn recht op lenen op was aangevraagd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')