abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 juni 2009 @ 18:23:16 #226
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_70260978
quote:
Op maandag 22 juni 2009 16:58 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

Ik ben trouwens het boek 'Hulpgids ADHD' aan het lezen en het is echt een verademing. Het is echt heel erg positief geschreven en legt dingen echt heel goed uit. Ik vind het een aanrader.
Dat zei ik toch .
Wat vind je van de SLIDE en SPIN theorie? (Ergens halverwege het boek)... (daar ben ik, ook begonnen )...
Ik probeer het nu een beetje te, herkennen in mijn eigen, leven - best confronterend.
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  maandag 22 juni 2009 @ 18:28:55 #227
104367 Thrackan
new and improved
pi_70261177
quote:
Op maandag 22 juni 2009 16:55 schreef Terrorizing_Cookie het volgende:

[..]

Bij den haag stond 5 dagen, maar ze zei dat ik pas in oktober kon. Dus ik denk dat die wachtlijsten niet helemaal up-to-date zijn.
Ik weet toevalligerwijs dat er bij Den Haag een behandelaar weggaat per de 30e deze maand, dat zou een hoop kunnen verklaren.
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
  maandag 22 juni 2009 @ 19:23:09 #228
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_70263582
quote:
Op maandag 22 juni 2009 16:52 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Op de site van Psyq kun je opzoeken wat de wachtlijsten bij andere vestigingen zijn. Ik ben zelf naar Tilburg uitgeweken omdat er in Eindhoven een wachtlijst van 3 maanden was voor het betreffende onderzoek, het scheelde me 8 weken wachten. Het grote nadeel was de reistijd (anderhalf uur). Maar op zich kun je dus best bellen om te vragen of je mag uitwijken. Voor een behandeling kon ik in Eindhoven juist weer heel snel terecht.
Ik ook, ze wilde mij naar Amsterdam sturen met een wachttijd van 2,5 maand. Toen heb ik zelf Haarlem voorgesteld omdat ik al gezien had dat daar de wachttijd 7 dagen was. Woon overigs aan de rand van de stad, dus ben in 10 minuten (auto) bij de vestiging in haarlem terwijl die in Amsterdam me minstens een half uur reistijd zou kosten.
"Does it worry you that you don't talk any kind of sense? "
  maandag 22 juni 2009 @ 19:25:03 #229
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_70263672
quote:
Op maandag 22 juni 2009 17:47 schreef northernlight81 het volgende:

Concentratieproblemen heb ik ook, maar ik vind het alleen moeilijk om aan te geven hoe erg je van sommige dingen last hebt, het is lastig in iemand anders zijn hoofd te kijken. Ik bedoel dat ik vrij snel afgeleid ben, maar ieder mens wordt wel eens afgeleid. Hoe veel sneller ik ben afgeleid dan een medestudent of hoe veel minder snel dan iemand met ad(h)d kan ik echt niet zeggen.

Is ook super lastig.
Ik ben er achter gekomen omdat het mij gewoon niet lukte om een scriptie te schrijven, terwijl anderen om me heen dat probleemloos leken te doen.
  maandag 22 juni 2009 @ 19:55:05 #230
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_70265131
quote:
Op maandag 22 juni 2009 17:47 schreef northernlight81 het volgende:
Heb misschien ook ad(h)d, maar ben er sinds kort pas achter. Heb jarenlang heel veel geblowt en wanneer ik stoned was, was ik wel rustig. Dacht eigenlijk dat ik de andere momenten alleen opgefokt en onrustig was, omdat ik zo snel mogelijk wilde blowen .
Het enige echte grote probleem is dat ik meerdere malen per dag echt zwaar opgefokt ben. Gebeurt eigenlijk om niks, of omdat ik me stoor aan iets onbelangrijks (auto die niet snel genoeg rijdt of dat ik me ergens aan stoot). Vooral in de auto vind ik dit slecht, claxonneren, middelvingers, groot licht... ik rij vaak echt asociaal .

Concentratieproblemen heb ik ook, maar ik vind het alleen moeilijk om aan te geven hoe erg je van sommige dingen last hebt, het is lastig in iemand anders zijn hoofd te kijken. Ik bedoel dat ik vrij snel afgeleid ben, maar ieder mens wordt wel eens afgeleid. Hoe veel sneller ik ben afgeleid dan een medestudent of hoe veel minder snel dan iemand met ad(h)d kan ik echt niet zeggen.

Ben nu dus na een paar keer te zijn doorverwezen na een psychologe geweest voor een ad(h)d test (duurde langer dan 3 uur en ik moest ook mensen meenemen die mij goed kennen). Volgende week gaan we dan de behandeling of een eventueel vervolgonderzoek doorspreken.

tvp dus eigenlijk
Nou ja goed. Daar moet je eens voor gaan zitten. Opschrijven.

Ik ontdekte dat ik vaak van die dingen had in de klas. Dat de hele klas dan weer in een deuk lag en m'n vrienden dan in die klas riepen van eh " hahaha, wallofdolls is weer in de war. Je bent weer veel te moeilijk aan het denken" enzo. Dan was ik dus tijdens workshops of presentaties weer veel te veel van de hak op de tak aan het springen en op irrelevante zaken aan het inzoomen. Of dat ik bij de oplevering van een product gewoon een beetje aan het dromen was en de hele tijd overal op het scherm klikte en zinloos heel snel van pagina switchte. Of dat we door de stad liepen en ik even ergens stond te kijken en dat die vrienden dan plotseling terug kwamen lopen: "he man, wij waren al doorgelopen, dus we kijken om en je bent verdwenen. Jij loopt af en toe echt gewoon zonder te zeggen weg"
  maandag 22 juni 2009 @ 20:09:34 #231
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_70265759
ik wil graag even een adviesje.

Even korte samenvatting geschiedenis: ben anderhalve maand geleden gediagnostiseerd op ADHD en slik sinds 3 weken Concerta.

Nu zit ik met het volgende: Ik ben aan het afstuderen, scriptie schrijven en dat gaat niet helemaal lekker. Ben al 4 maanden aan het rommelen. Veel moeite met de planning voor elkaar krijgen, structuur erin krijgen, gewoon een logisch verhaal ervan maken.

Nu heb ik een docent die aangesteld is om me te helpen. Ze heeft al meerdere keren feedback gegeven, soms positief, soms wat minder. Afgelopen keer was ze redelijk positief met een heel verhaal hoe ik het aan moest passen. Had ik een week voor, zat nog een deadline tussen, dus een week lang kei en keihard gewerkt om die aanpassingen erdoor te krijgen.

Ingeleverd en feedback teruggekregen, ze was niet happy. Ze heeft het idee dat ik niks met haar feedback doe en ik merk aan haar houding dat ze gewoon niet begrijpt waarom ik er zoveel moeite mee heb. Ik vermoed ook dat ze niet doorheeft hoeveel tijd en energie het me allemaal kost en ben echt heel bang om als lui bestempeld te worden door haar.

Ik wil absoluut niet anders behandeld worden, wil geen voorkeursbehandeling of anders beoordeeld worden. Zit er nu aan te twijfelen of ik haar van mijn ADHD moet vertellen.

Ik weet gewoon niet wat ik er mee op zou schieten om het haar te vertellen. heeft iemand ervaring met het vertellen aan docenten?

Kleine kanttekening: Mijn schooljaar duurt officieel nog een week. en daarna gaat mijn herkansing in, wat betekend dat ik nog anderhalve maand heb om mijn scriptie af te ronden.
  maandag 22 juni 2009 @ 20:36:56 #232
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_70266973
quote:
Op maandag 22 juni 2009 18:23 schreef Oxymoron het volgende:

[..]

Dat zei ik toch .
Wat vind je van de SLIDE en SPIN theorie? (Ergens halverwege het boek)... (daar ben ik, ook begonnen )...
Ik probeer het nu een beetje te, herkennen in mijn eigen, leven - best confronterend.
Zover ben ik nog niet, maar tot nu toe vond ik er wel veel herkenning in. Weet je, ik probeer het vooral met zoveel mogelijk humor te zien, en het is inderdaad niet altijd makkelijk, soms ronduit kut maar het heeft me ook een hoop plezier en fijne dingen opgeleverd. Ik leidt een redelijk krankzinnig leven en maak allerlei bijzondere dingen mee door hoe ik ben. En ik zou dat echt niet willen missen. Ik vind mijn leven daar veel te gaaf voor. Ik zou denk ik gek worden als ik een normaal leven zou hebben.
  maandag 22 juni 2009 @ 20:51:32 #233
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_70267550
quote:
Op maandag 22 juni 2009 20:09 schreef TumTum het volgende:
ik wil graag even een adviesje.

Even korte samenvatting geschiedenis: ben anderhalve maand geleden gediagnostiseerd op ADHD en slik sinds 3 weken Concerta.

Nu zit ik met het volgende: Ik ben aan het afstuderen, scriptie schrijven en dat gaat niet helemaal lekker. Ben al 4 maanden aan het rommelen. Veel moeite met de planning voor elkaar krijgen, structuur erin krijgen, gewoon een logisch verhaal ervan maken.

Nu heb ik een docent die aangesteld is om me te helpen. Ze heeft al meerdere keren feedback gegeven, soms positief, soms wat minder. Afgelopen keer was ze redelijk positief met een heel verhaal hoe ik het aan moest passen. Had ik een week voor, zat nog een deadline tussen, dus een week lang kei en keihard gewerkt om die aanpassingen erdoor te krijgen.

Ingeleverd en feedback teruggekregen, ze was niet happy. Ze heeft het idee dat ik niks met haar feedback doe en ik merk aan haar houding dat ze gewoon niet begrijpt waarom ik er zoveel moeite mee heb. Ik vermoed ook dat ze niet doorheeft hoeveel tijd en energie het me allemaal kost en ben echt heel bang om als lui bestempeld te worden door haar.

Ik wil absoluut niet anders behandeld worden, wil geen voorkeursbehandeling of anders beoordeeld worden. Zit er nu aan te twijfelen of ik haar van mijn ADHD moet vertellen.

Ik weet gewoon niet wat ik er mee op zou schieten om het haar te vertellen. heeft iemand ervaring met het vertellen aan docenten?

Kleine kanttekening: Mijn schooljaar duurt officieel nog een week. en daarna gaat mijn herkansing in, wat betekend dat ik nog anderhalve maand heb om mijn scriptie af te ronden.
Weet je, ik snap heel goed dat je niet anders behandeld wilt worden maar op dit punt zou dat juist wel moeten. Ook al is het kut te accepteren dat je iets minder goed kan dan anderen.

Ik neem aan dat jou bekend is dat dit soort dingen op tijd afmaken (of uberhaupt afmaken) een valkuil is voor de meeste ADHD-ers. Op heel veel scholen krijgen mensen met ADHD daarom extra begeleiding en tijd om ervoor te zorgen dat zij ook gewoon een diploma kunnen halen.

Waarom zou jij jezelf zoiets ontzeggen?

Sterker nog, je lerares kan als ze weet wat er met je is begrip voor je opbrengen en met jou kijken naar hoe je je scriptie alsnog af kan maken. Dat is toch veel relaxter dan dat je het hierdoor nu niet redt, je jezelf dan een enorme faalhaas vindt, je lerares dat ook vindt (of iets pedagogisch verantwoorders) en je dus je opleiding niet haalt.
  maandag 22 juni 2009 @ 21:40:39 #234
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_70269632
quote:
Op maandag 22 juni 2009 20:51 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Weet je, ik snap heel goed dat je niet anders behandeld wilt worden maar op dit punt zou dat juist wel moeten. Ook al is het kut te accepteren dat je iets minder goed kan dan anderen.

Ik neem aan dat jou bekend is dat dit soort dingen op tijd afmaken (of uberhaupt afmaken) een valkuil is voor de meeste ADHD-ers. Op heel veel scholen krijgen mensen met ADHD daarom extra begeleiding en tijd om ervoor te zorgen dat zij ook gewoon een diploma kunnen halen.

Waarom zou jij jezelf zoiets ontzeggen?

Sterker nog, je lerares kan als ze weet wat er met je is begrip voor je opbrengen en met jou kijken naar hoe je je scriptie alsnog af kan maken. Dat is toch veel relaxter dan dat je het hierdoor nu niet redt, je jezelf dan een enorme faalhaas vindt, je lerares dat ook vindt (of iets pedagogisch verantwoorders) en je dus je opleiding niet haalt.
Uiteraard is het mij bekend dat dit één van de valkuilen is.

Ik wil het liever niet te sprake brengen omdat het gewoon te laat is voor een voorkeurs behandeling. Ik zit aan het einde van mijn laatste jaar en het jaar is bijna afgelopen. Die extra begeleiding en tijd is er gewoon domweg niet.

Daarbij komt nog dat ik niet het gevoel wil hebben dat ik ook mee kan draaien op HBO niveau. Ik bedoel, harstikke leuk dat je op school extra begeleiding krijgt, maar ik denk niet dat een werkgever zin heeft om extra tijd in mij te gaan stoppen. Er wordt toch van je verwacht dat je een bepaald niveau van zelfredzaamheid hebt als je HBO afgestudeerd bent?

Wat mij nu het meest tegenzit is het idee dat ik door mijn docent als lui gezien wordt omdat ik duidelijk minder hard werk dan medestudenten. Dat zou nu voor mij de voornaamste reden zijn om het te vertellen.

Het staat me gewoon enorm tegen om zielig hierover te doen. Misschien is het ook wel omdat ik bang ben dat mensen het gewoon niet begrijpen ofzo.

bah
  maandag 22 juni 2009 @ 21:54:54 #235
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_70270309
ben nu bezig een mailtje te schrijven met uitleg, maar het lukt niet.
Te ingewikkeld om uit te leggen. Begrijp zelf niet eens goed wat ik nu wil ermee.

What's the use als je geen voorkeursbehandeling wil? Begrip? Je kan niet van een nietADHD verwachten dat ze begrijpen wat ADHD inhoudt. Pffff.
  maandag 22 juni 2009 @ 22:01:22 #236
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_70270626
quote:
Op maandag 22 juni 2009 20:51 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
ik zit je reactie nog eens te lezen en vind dit nog wel een reactie waard.
Probleem is nu dat het schooljaar voorbij is. Docent gaat over twee weken op vakantie en is daarna 5 weken niet meer bereikbaar. In die tijd moet ik het dus sowieso zelf doen. En ik wil perse dit jaar nog mijn opleiding afmaken aangezien ik geen zin heb om nog een jaar schoolgeld te betalen. Ook de stufie is gewoon op.

begrijp je mijn dilemma? Ik zie het nu gewoon niet zo meer om het te vertellen. Waarom een drama maken als het er toch niet meer toe doet...
  maandag 22 juni 2009 @ 22:06:53 #237
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_70270902
quote:
Op maandag 22 juni 2009 22:01 schreef TumTum het volgende:

[..]

ik zit je reactie nog eens te lezen en vind dit nog wel een reactie waard.
Probleem is nu dat het schooljaar voorbij is. Docent gaat over twee weken op vakantie en is daarna 5 weken niet meer bereikbaar. In die tijd moet ik het dus sowieso zelf doen. En ik wil perse dit jaar nog mijn opleiding afmaken aangezien ik geen zin heb om nog een jaar schoolgeld te betalen. Ook de stufie is gewoon op.

begrijp je mijn dilemma? Ik zie het nu gewoon niet zo meer om het te vertellen. Waarom een drama maken als het er toch niet meer toe doet...
He pssht.. ADHD is een chronische ziekte en dat is voor de ib-groep een reden om je een jaartje te matsen
  maandag 22 juni 2009 @ 22:09:06 #238
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_70271011
quote:
Op maandag 22 juni 2009 21:40 schreef TumTum het volgende:

[..]

Uiteraard is het mij bekend dat dit één van de valkuilen is.

Ik wil het liever niet te sprake brengen omdat het gewoon te laat is voor een voorkeurs behandeling. Ik zit aan het einde van mijn laatste jaar en het jaar is bijna afgelopen. Die extra begeleiding en tijd is er gewoon domweg niet.

Daarbij komt nog dat ik niet het gevoel wil hebben dat ik ook mee kan draaien op HBO niveau. Ik bedoel, harstikke leuk dat je op school extra begeleiding krijgt, maar ik denk niet dat een werkgever zin heeft om extra tijd in mij te gaan stoppen. Er wordt toch van je verwacht dat je een bepaald niveau van zelfredzaamheid hebt als je HBO afgestudeerd bent?

Wat mij nu het meest tegenzit is het idee dat ik door mijn docent als lui gezien wordt omdat ik duidelijk minder hard werk dan medestudenten. Dat zou nu voor mij de voornaamste reden zijn om het te vertellen.

Het staat me gewoon enorm tegen om zielig hierover te doen. Misschien is het ook wel omdat ik bang ben dat mensen het gewoon niet begrijpen ofzo.

bah
En de decaan?

Desnoods laat je het je decaan vertellen.
Mijn decaan vertelde zelfs: " dan doe je toch n jaartje langer. Het zit hier vol van ADHD-ers en Autisten, die doen dat allemaal hoor"
  maandag 22 juni 2009 @ 22:35:17 #239
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_70272278
quote:
Op maandag 22 juni 2009 22:06 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

He pssht.. ADHD is een chronische ziekte en dat is voor de ib-groep een reden om je een jaartje te matsen
Daar heb ik wel eens van gehoord, maar ik ging er vanuit dat dat voor mij niet meer opging omdat ik aan mijn laatste jaar begonnen ben...

En al bijna klaar ben...
  maandag 22 juni 2009 @ 22:38:05 #240
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_70272400
quote:
Op maandag 22 juni 2009 22:09 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

En de decaan?

Desnoods laat je het je decaan vertellen.
Mijn decaan vertelde zelfs: " dan doe je toch n jaartje langer. Het zit hier vol van ADHD-ers en Autisten, die doen dat allemaal hoor"
MIsschien heb je wel gelijk. Het is alleen.. ik heb die 4 jaar gewoon goed doorlopen, nooit achterstand gehad.. En nu op de eindsprint...

Het voelt gewoon alsof je een marathon lachend afloopt en 200 meter voor de finish struikelt..
  dinsdag 23 juni 2009 @ 09:07:29 #241
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_70280055
quote:
Op maandag 22 juni 2009 22:35 schreef TumTum het volgende:

[..]

Daar heb ik wel eens van gehoord, maar ik ging er vanuit dat dat voor mij niet meer opging omdat ik aan mijn laatste jaar begonnen ben...

En al bijna klaar ben...
Ik ben ook bijna klaar. Maar dat is in principe geen probleem. Als je er pas later achter komt.
pi_70280193
Zo ik heb gisteren ook de hulpgids ADHD besteld. Ik zit er over na te denken om is een gesprek aan te gaan met onze bedrijfs psygoloog. Om is te kijken wat hij kan doen.
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  dinsdag 23 juni 2009 @ 10:00:13 #243
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_70281257
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 09:07 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Ik ben ook bijna klaar. Maar dat is in principe geen probleem. Als je er pas later achter komt.
Ik ga zo toch maar die mail schrijven naar mijn docent (face to face ben ik echt te chicken voor) en dat zien we wel wat er uit komt.

Thanks in ieder geval.
pi_70281473
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 10:00 schreef TumTum het volgende:

[..]

Ik ga zo toch maar die mail schrijven naar mijn docent (face to face ben ik echt te chicken voor) en dat zien we wel wat er uit komt.

Thanks in ieder geval.
sterkte met de mail en de daar op volgede gesprek.
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  dinsdag 23 juni 2009 @ 10:25:36 #245
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_70281977
Kom net dit tegen in een post op de site van PsyQ

[qoute]Ik als suppoost van de galerij 'dertien windstreken tegelijkertijd' kan geen rondleiding
geven als het bij jou windstil is. [/qoute]

Geeft denk ik goed weer waarom het mij zo tegenstaat om iemand uitleg te gaan geven over ADHD.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 10:29:22 #246
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_70282090
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 10:25 schreef TumTum het volgende:
Kom net dit tegen in een post op de site van PsyQ

[qoute]Ik als suppoost van de galerij 'dertien windstreken tegelijkertijd' kan geen rondleiding
geven als het bij jou windstil is. [/qoute]

Geeft denk ik goed weer waarom het mij zo tegenstaat om iemand uitleg te gaan geven over ADHD.
Waar studeer je?

Oh nee, Fok! he, hier is het verboden om HBO studeren te noemen
  dinsdag 23 juni 2009 @ 10:44:11 #247
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_70282525
Eerst vergeten om het verwijsbriefje vd dokter op te halen, nu vergeten waar ik hem gelaten heb
  dinsdag 23 juni 2009 @ 10:45:36 #248
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_70282562
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 10:29 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Waar studeer je?

Oh nee, Fok! he, hier is het verboden om HBO studeren te noemen
Ik zal niet de naam van de opleiding noemen, probeer nog een beetje anoniem te blijven hier op Fok, maar het is opleiding gericht op nieuwe media: internet, mobiel enzo; voornamelijk marketing en communicatie.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 10:49:19 #249
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_70282676
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 10:45 schreef TumTum het volgende:

[..]

Ik zal niet de naam van de opleiding noemen, probeer nog een beetje anoniem te blijven hier op Fok, maar het is opleiding gericht op nieuwe media: internet, mobiel enzo; voornamelijk marketing en communicatie.
Nou ja, niet dat het er erg toe doet, maar ik doelde meer op het waar in de zin van: bij ons op de Hogeschool van Amsterdam zijn ze erg bezig met je persoonlijke ontwikkeling en vinden ze het alleen maar goed dat je je ADHD onderkent en daarvan in ieder geval voorneemt om er een sterk punt van te maken.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 10:50:57 #250
104367 Thrackan
new and improved
pi_70282716
TumTum: Docenten zouden in principe moeten weten hoe ze er mee moeten omgaan als jij aangeeft wat je probleem is. Daar hebben ze voor geleerd en dat is hun werk.
Aangeven wat er bij jou scheelt maakt het voor allebei makkelijker om elkaar te begrijpen.

Tot zover de theorie, in praktijk zou ik ook niks zeggen omdat ik daar een pokkehekel aan heb. Maar de keren dat ik heb aangegeven wat mijn probleem is (omdat ik niet anders kon) heeft dat altijd positieve effecten gehad.
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')