Dat is de Butlânswei in Jirnsum.quote:Op donderdag 4 juni 2009 00:45 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Nou worden ze zelfs ook al half afgebouwd de fabriek uit gereden![]()
(Waar is die foto eigenlijk genomen en enig idee wat ze daar deden?)
Dat is in het treinentopic.quote:Op donderdag 4 juni 2009 02:23 schreef Breathtaking het volgende:
Maak dan foto's van een fatsoenlijk stationDen Helder, of all places
Ben ik ook van op de hoogte. Het zijn ook bussen van mijn favoriete fabrikant, Mercedes-Benz.quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:46 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Deze bussen staan naast het station hoor!
't bussie wel, de fotos niet.quote:Op donderdag 4 juni 2009 01:07 schreef admiraal_anaal het volgende:
Deze kennen jullie dan vast al
De MAN-Lion City's met aardgastanks van de HTM
Waar is is m'n peuk nou weer gebleven. Oh, daar......quote:
Zullen ze eindelijk die ontbrekende pot verf gevonden hebben dan?quote:Op donderdag 4 juni 2009 12:21 schreef Alexxxxx het volgende:
De Citea's rijden inderdaad richting Elzinga![]()
Alleen zijn deze duidelijk al gespoten en rijdt die achterste bus rond met een missend motorcompartiment paneel.quote:Op donderdag 4 juni 2009 18:44 schreef Alexxxxx het volgende:
[.Citeas.]
Zo gaat het niet alleen bij Berkhof hoor.... Ambulances worden daar ook gespoten ver vóór de afmontage....
Niet dat ik weet. Ze mogen hier nog steeds door de Velser tunnel ...quote:Op donderdag 4 juni 2009 18:43 schreef Ou-Tannu het volgende:
dr is toch niks mis met MAN Gasmaaiers?
Nopequote:Op donderdag 4 juni 2009 19:13 schreef Ou-Tannu het volgende:
precies..
iemand trouwens een idee waneer de kubus 8700 volvo's weg gaan en de biogas brommers komen?
't Zou me helemaal niet verbazen als die Volvo's zouden blijven.quote:Op donderdag 4 juni 2009 19:13 schreef Ou-Tannu het volgende:
precies..
iemand trouwens een idee waneer de kubus 8700 volvo's weg gaan en de biogas brommers komen?
Waren dat niet die grijze?quote:Op donderdag 4 juni 2009 20:20 schreef Ou-Tannu het volgende:
op die volvo''s staat nog steeds dat ze in 2009 vervangen worden voor biogas brommers namelijk!
die Volvo's waren toch door MAN gehuurd ofzo omdat ze niet genoeg bussen konden leveren op tijd?
Staat vast ook op dat je voor meer informatie op Internet kan kijken (waar dan precies evenveel informatie staat als op de poster, standaard praktijk tegenwoordig bij XX)quote:op naar de afdeling CXX..
Dalkaartjes.. wie weet daar meer van? ( ivm poster in de bus met dalkaartjes vanaf 1,20?!)
Het zijn 1-ritkaarten en je kunt er niet mee overstappen. Wel handig als je van huis naar het winkelcentrum gaat, maar anders niet.quote:Op donderdag 4 juni 2009 20:20 schreef Ou-Tannu het volgende:
op die volvo''s staat nog steeds dat ze in 2009 vervangen worden voor biogas brommers namelijk!
die Volvo's waren toch door MAN gehuurd ofzo omdat ze niet genoeg bussen konden leveren op tijd?
op naar de afdeling CXX..
Dalkaartjes.. wie weet daar meer van? ( ivm poster in de bus met dalkaartjes vanaf 1,20?!)
Toffe bussen, alleen moet je ze niet overbeladen. De motor mist namelijk trekkracht om met een degelijke snelheid de tunnel uit te razen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 18:54 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Alleen zijn deze duidelijk al gespoten en rijdt die achterste bus rond met een missend motorcompartiment paneel.
[..]
Niet dat ik weet. Ze mogen hier nog steeds door de Velser tunnel ...
Die derde komt uit Noord-Brabant of BRU-Noordwest. De ProData hebben ze er inmiddels weer uitgebouwd, in ieder geval konden ze alleen bestemmingen in kapitalen weergeven.quote:Op donderdag 4 juni 2009 17:28 schreef BeefRWijker het volgende:
[ afbeelding ]
... en wie rijdt er nou eigenlijk voor wie ....
die grijze zijn gewoon Lions Citys uit de MAN schuur?quote:Op donderdag 4 juni 2009 22:31 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Waren dat niet die grijze?
[..]
Staat vast ook op dat je voor meer informatie op Internet kan kijken (waar dan precies evenveel informatie staat als op de poster, standaard praktijk tegenwoordig bij XX)
A propos, Fryskers, deze is al redelijk ver afgezakt:
[ afbeelding ]
De betreffende foto zou naar verluidt (OViB) op 20 mei jl zijn gemaakt.quote:Op donderdag 4 juni 2009 22:34 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is precies het busje dat te koop staat
http://www.trucks.nl/VehicleDetail.asp?vehicleid=969396&languageid=2
Nee, voorzover ik weet rijden er alleen Amba's en Citaro G's.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 16:44 schreef NoBody122 het volgende:
Hebben ze in Amersfoort de stadsdienst ook al op Fryskers draaien?
http://www.connexxion.nl/(...)_eigen_partybus/594/
Hoog tijd om er een paar die kant op te sturen dusquote:Op vrijdag 5 juni 2009 20:38 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Nee, voorzover ik weet rijden er alleen Amba's en Citaro G's.
Wil je de Amersfoorters weer de auto in krijgen?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 21:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hoog tijd om er een paar die kant op te sturen dus
vandaar dat er in de meesten al een extra ventilator ala model straaljager in gebouwd is :/quote:Op zaterdag 6 juni 2009 01:10 schreef greavy het volgende:
Die Fryskers zijn wel tof.
Heb er al redelijk vaak ingezeten, 1x zaten we vast op een drempel![]()
Ook hoorden we een keer dat een Frysker met zn voorbanden de weg af ging, oftewel hij hing enorm naar achteren.
Het is in Leeuwarden ook al eens gebeurd dat de Frysker in een bocht zat, en omkukelde..
" Volle Fryskers zouden regelmatig door hun vering zakken. Bij sommige busjes leidde dat tot een gebroken achteras. De bus heeft last van spoorvorming in het wegdek, is windgevoelig en het zicht is slecht door de spiegelende voorruit. Andere klachten zijn tocht bij de voordeur, geluidsoverlast en slechte ventilatie. Een deurbeveiliging ontbreekt. Lange of corpulente chauffeurs passen moeilijk in de krappe cabine. "
jup..quote:Op zaterdag 6 juni 2009 16:06 schreef Peterselieman het volgende:
Met die ventilator aan wordt je zo doof als een kwartel als je er langer dan een kwartier in zit.
Ze gaan zometeen naar de Randstad verhuizen in de hoop wat concessies binnen te slepen.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 17:21 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
jup..
zouden de mensjes in het arriva HQ te heerenveen t wel zo tof vinden dat hun busjes zo ver weg moeten rijden nu?
BRU is net vergeven, dus die pakken ze niet zo snel. Volgens mij is Voorne-Putten de volgende concessie waar ze op zullen asen. Dat is immers aangesloten op de concessie in het zuiden van zuid-holland.quote:Op maandag 8 juni 2009 02:49 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ze gaan zometeen naar de Randstad verhuizen in de hoop wat concessies binnen te slepen.
De OV-autoriteiten moeten eigenlijk zulke specifieke programma's samenstellen zodat Arriva terugdeinst. Ik heb liever niet dat ze de BRU overnemen.
Zelfde geldt voor Veolia.
Die mening deel ik van harte! Ophoepelen met die troep van hun. Ze reden al eens op lijnen binnen de BRU en dat was ook al zo'n goeie service voor de mensen, not! Weg met die uit elkaar rammelende Engelse schroothopen die zij bussen durven te noemen. En Scania moet vrachtwagens blijven maken geen bussen. Weg weg weg! Gewoon GVUquote:Op maandag 8 juni 2009 02:49 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ze gaan zometeen naar de Randstad verhuizen in de hoop wat concessies binnen te slepen.
De OV-autoriteiten moeten eigenlijk zulke specifieke programma's samenstellen zodat Arriva terugdeinst. Ik heb liever niet dat ze de BRU overnemen.
Zelfde geldt voor Veolia.
WAT ZEG JE?quote:Op zaterdag 6 juni 2009 16:06 schreef Peterselieman het volgende:
Met die ventilator aan wordt je zo doof als een kwartel als je er langer dan een kwartier in zit.
Hoe zou dat nou toch komen.quote:Op maandag 8 juni 2009 14:06 schreef Peterselieman het volgende:
Ik hoorde dat Qbuzz voor Groningen en Drenthe helemaal geen bestelling bij MAN gaat plaatsen,
quote:maar dat alles bij Mercedes besteld wordt. Voor de stadsdiensten 12 meter en 18 meter Citaro's, voor de streek Citaro LE en waarschijnlijk ook wel geledes en voor de Qliners Integro's.
en XX moet op de Lion's regio en MB Integro's eens nieuwe lijnfilms er in drukken.. ze rijden meer met een briefje op t raam dan met een werkende lijnfilm :|quote:Op maandag 8 juni 2009 14:06 schreef Peterselieman het volgende:
Ik hoorde dat Qbuzz voor Groningen en Drenthe helemaal geen bestelling bij MAN gaat plaatsen, maar dat alles bij Mercedes besteld wordt. Voor de stadsdiensten 12 meter en 18 meter Citaro's, voor de streek Citaro LE en waarschijnlijk ook wel geledes en voor de Qliners Integro's.
Wel handig, heb je altijd 4 reserve wielen bij je. En als je schoonmoeder meerijdt, dan kan ze altijd boven gaan zitten.quote:
Spectaculairder kan ik 't helaas niet voor je makenquote:
Integro's mogen toch helemaal niet meer omdat het geen lagevloers bussen zijn?quote:Op maandag 8 juni 2009 14:06 schreef Peterselieman het volgende:
Ik hoorde dat Qbuzz voor Groningen en Drenthe helemaal geen bestelling bij MAN gaat plaatsen, maar dat alles bij Mercedes besteld wordt. Voor de stadsdiensten 12 meter en 18 meter Citaro's, voor de streek Citaro LE en waarschijnlijk ook wel geledes en voor de Qliners Integro's.
En de streekbussen geel met een wit dak en grijze schortplaten?quote:Op maandag 8 juni 2009 15:41 schreef Mr.Jorn. het volgende:
En de bussen in Groningen worden weer rood
wat ene Mr. Jorn zegt. Plus wat ik al gezegd had.quote:Op maandag 8 juni 2009 15:53 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Spectaculairder kan ik 't helaas niet voor je makenWat heb jij dan om dit te toppen, Groenteman?
vandaar dat XX amba's op de 351 druktquote:Op maandag 8 juni 2009 16:31 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Integro's mogen toch helemaal niet meer omdat het geen lagevloers bussen zijn?
De nieuwste Integro's zijn uitgerust met rolstoelliften, dat zou een maas in de wet kunnen zijn.quote:Op maandag 8 juni 2009 16:31 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Integro's mogen toch helemaal niet meer omdat het geen lagevloers bussen zijn?
Dat hebben de Lion's Regio op lijn 315 ook. Mijn vader heeft er een paar jaar mee gereden en die dingen zijn alleen gebruikt bij de presentatie van de bus.quote:Op maandag 8 juni 2009 17:45 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De nieuwste Integro's zijn uitgerust met rolstoelliften, dat zou een maas in de wet kunnen zijn.
quote:Op maandag 8 juni 2009 19:22 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik moest meteen aan jou denken inderdaad toen ik hoorde dat Qbuzz om chauffeurs verlegen zitSucces!
Wouw, dat is inderdaad niet te toppen, Groenteman. Ik sta helemaal perplex.quote:Op maandag 8 juni 2009 16:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wat ene Mr. Jorn zegt. Plus wat ik al gezegd had.
Niks wet. Staat gewoon in het PVE, (programma van eisen). Is gewoon wat je afspreekt.quote:Op maandag 8 juni 2009 17:45 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De nieuwste Integro's zijn uitgerust met rolstoelliften, dat zou een maas in de wet kunnen zijn.
Alleen een streekbus van 8 jaar oud, die 2 jaar geleden ook al eens van eigenaar is veranderd.quote:Op maandag 8 juni 2009 20:59 schreef Ou-Tannu het volgende:
hm apart trouwens dat er op trucks.nl ook wat XX integro's tekoop staan :p
MAN, is dat kreng lelijk. Alsof het zo uit de 50-er jaren komt.quote:Op maandag 8 juni 2009 12:25 schreef Gnittoo het volgende:
nieuwe man hybrid:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die Frysker ziet er nog slechter uit dan die Suzuki Swift.quote:Op woensdag 10 juni 2009 21:42 schreef marcel.nl het volgende:
en weer één minder... .
http://www.noordnieuws.nl/ftp/foto/groot/groot_090610-bus.jpg
Geen groter vermaak dan leedvermaak.quote:
Daar heeft die verkeerspaal natuurlijk ook helemaal niks mee te makenquote:Op woensdag 10 juni 2009 22:19 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Die Frysker ziet er nog slechter uit dan die Suzuki Swift.
Valt dan nog mee, bij sommige vallen ze er al uit als ze naar de spuiter gaanquote:Op woensdag 10 juni 2009 21:50 schreef Peterselieman het volgende:
Zag trouwens in Groningen zo straks de Arriva Citea passeren en daarbij was een raam boven het linker achterwiel met tape aan het dak vastgetapet
Tja. Nou als die citea net zulke playmobile kwaliteit heeft als de ambassador, ga dan allemaal maar meteen weer op anderen over zoals mercedes, of bijvoorbeeld irizar (in spanje veel gebruikt op snellijnen zoals qliners - geen touringcar, wel hoge instap, maar super comfortabel)quote:Op woensdag 10 juni 2009 21:50 schreef Peterselieman het volgende:
Zag trouwens in Groningen zo straks de Arriva Citea passeren en daarbij was een raam boven het linker achterwiel met tape aan het dak vastgetapet
Moeilijke neger in de busquote:Op donderdag 11 juni 2009 00:55 schreef Irritatie100 het volgende:
Zojuist in de bus: neger koopt een 1zone kaartje van 1,60 en betaalt met 50 euro. Buschauffeur geeft het wisselgeld compleet in losgeld
Sinds wanneer mag je met briefjes van 50 betalen?quote:Op donderdag 11 juni 2009 00:55 schreef Irritatie100 het volgende:
Zojuist in de bus: neger koopt een 1zone kaartje van 1,60 en betaalt met 50 euro. Buschauffeur geeft het wisselgeld compleet in losgeld
En sinds wanneer mogen er negers met de bus mee ? En hoe kwam hij aan die 50euro ?quote:Op donderdag 11 juni 2009 18:07 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Sinds wanneer mag je met briefjes van 50 betalen?
Bussjoofs hebben toch niet terug van hoger dan 20?
Die 50 euro?quote:Op donderdag 11 juni 2009 18:23 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
En sinds wanneer mogen er negers met de bus mee ? En hoe kwam hij aan die 50euro ?
(grapje natuurlijk hè jongens)
niks mis met MAN bussenquote:Op donderdag 11 juni 2009 17:32 schreef BeefRWijker het volgende:
Siemens Lease financiert 81 bussen van Hermes/Connexxion
Hoe dat nou weer precies zit, want die dingen rijden daar toch al lang?
Kan twee dingen betekenen: of Connexxion heeft er alle vertrouwen in en gaat flink meer
MANnekes nemen - of juist niet en als het mis gaat mag Siemens de brokken opruimen.
Zowat alles rijdt beter dan die Berkhof barrels....quote:Op donderdag 11 juni 2009 21:16 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
niks mis met MAN bussen
vind t MAN bussen van XX fijner om mee te reizen die Berkhofbarrels :p
Wie heeft er z'n mond voorbij gepraat in de mongolen forums.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 10:48 schreef NoBody122 het volgende:
Het is "grappigs", niet "funny's"...
Nee, laat ik er ook maar niet aan beginnen eigenlijk![]()
* Ou-Tannu zag vanmorgen toch alleen maar roestblikken op wielen..quote:Op maandag 15 juni 2009 10:43 schreef Peterselieman het volgende:
Veel stadsbussen in Groningen zijn opeens voorzien van een TFT-scherm met wat reclamerotzooi er op.
Jup, dat komt omdat ze waarschijnlijk gaan verhuizen naar Dordrecht, waar de beeldschermen verplicht zijn.quote:Op maandag 15 juni 2009 10:43 schreef Peterselieman het volgende:
Veel stadsbussen in Groningen zijn opeens voorzien van een TFT-scherm met wat reclamerotzooi er op.
Hoor jezelf, Irizar, van die uit elkaar vallende troep. Weet je waarom 't in Spanje comfortabeler is? Omdat 't 1 de eis is, en 2 vervoerders nog geld in bussen stoppen in iets wat onderhoud heet. Iets met regelgeving en strenge sacties.quote:Op donderdag 11 juni 2009 06:31 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Tja. Nou als die citea net zulke playmobile kwaliteit heeft als de ambassador, ga dan allemaal maar meteen weer op anderen over zoals mercedes, of bijvoorbeeld irizar (in spanje veel gebruikt op snellijnen zoals qliners - geen touringcar, wel hoge instap, maar super comfortabel)
quote:Op maandag 15 juni 2009 10:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
wat bekt beter:
Arriva Wij Irriteren mensen?
of
Arriva Wij bewegen mensen het OV uit de auto in.
quote:Op maandag 15 juni 2009 15:38 schreef RealZeus het volgende:
[..]
![]()
Arriva: Wij bewegen mensen (tot wanhoop)
Wij bewegen mensen tot spugenquote:Op maandag 15 juni 2009 15:38 schreef RealZeus het volgende:
[..]
![]()
Arriva: Wij bewegen mensen (tot wanhoop)
bron: denhelderactueel 11-6quote:Hij komt eraan!
[.]
Sinds de nieuwe bussen rondrijden in onze stad (waar zijn ze overigens gebleven, volgens mij is de helft weer vervangen door oud en afgeschreven) staan de apparaten waar hij oppast al op hem te wachten. Een stickertje maakt al die tijd duidelijk dat het binnenkort mogelijk is. Na een half jaar dagelijkse aankondigingen zit het je wel gebakken en neem je het allemaal niet meer zo serieus. Die poster op het verkooploket zegt me ook niets, want er hangt ook een poster van een grote kop koffie op een karretje en die heb ik ook nog nooit in de bus gezien. Maar dit keer schijnt het anders te zijn. Juist op het moment dat je er niet meer in gelooft, pats boem, hij komt eraan! En nu echt.
Vanaf volgende deze week mogen we in Den Helder chippen. Jawel, reizen met de OV Chipkaart. De strippenkaart zal op termijn verdwijnen, ook al is de chipper helemaal niet veilig. Ook moet je niet vergeten uit te checken bij het uitstappen, anders kost het je geld. Maar als het allemaal goed werkt, schijnt het geld op te leveren. Reizen met de OV Chipkaart schijnt goedkoper te zijn dan op de strippen, al ben ik als enthousiast ov-reiziger nog lang niet overtuigd. Eerst zien, dan geloven.
Doe mij maar zo’n chipkaart, zei ik desondanks tegen de dame van het loket. “Kan niet”, was het antwoord. “Kan alleen via internet worden gekocht, niet aan het loket.” Op dus naar www.ov-chipkaart.nl, maar zo eenvoudig is het niet. Even snel een kaartje kopen is er niet bij, want welke moet ik dan hebben? De persoonlijke, de anonieme of de wegwerp? Weet je wat, voorlopig maar even niet. Die strippen blijven vast nog jaren geldig, ook al zeggen ze van niet. En anders koop ik wel een enkeltje bij de chauffeur, dat kon vorige maand in Rotterdam ook gewoon, ondanks dat de chipkaart daar ‘het enige betaalmiddel’ is. Ja ja, het zal wel. Eerst maar eens afwachten of hij echt wel komt. Eerst zien, dan geloven.
Spieken was niet nodigquote:
Links uitstappen, rechts instappen ofzoiets?quote:Op woensdag 17 juni 2009 18:45 schreef Alexxxxx het volgende:
Dat moeten ze bij alle bussen doen, deuren aan alle kanten!
Heb jij weer meer werkquote:Op woensdag 17 juni 2009 18:45 schreef Alexxxxx het volgende:
Dat moeten ze bij alle bussen doen, deuren aan alle kanten!
Gewoon twee compleet uit deuren bestaande wandenquote:Op woensdag 17 juni 2009 18:46 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Links uitstappen, rechts instappen ofzoiets?
Jij snapt mquote:
Connexxion heeft em gewonnen en blijft dus rijden op Voorne Puttenquote:Op maandag 8 juni 2009 08:18 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
BRU is net vergeven, dus die pakken ze niet zo snel. Volgens mij is Voorne-Putten de volgende concessie waar ze op zullen asen. Dat is immers aangesloten op de concessie in het zuiden van zuid-holland.
http://wiki.ovinnederland(...)ervoer_Voorne-Putten
Superbus (I kid you not). Ging helaas niet door. Te duur (of niet duur genoeg, wat was het ook al weer).quote:Op woensdag 17 juni 2009 18:45 schreef Alexxxxx het volgende:
Dat moeten ze bij alle bussen doen, deuren aan alle kanten!
Natuurlijk wel.quote:Op woensdag 17 juni 2009 16:31 schreef Peterselieman het volgende:
Heel apart met deuren aan beide zijden van de bus![]()
[..]
Spieken was niet nodig
quote:Op woensdag 17 juni 2009 17:50 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik verwacht dat Viola er een puinzooi van gaat maken in de Haaglanden.
Precies, daar weten ze ook van alles van, bij Connexxion (Novio, Hermes etc etc) Syntus, BBA, hè.quote:Die Fransozen zijn nooit vies van controverse.
quote:17/06/2009
Milieuvriendelijke bussen voor MIVB
BRUSSEL - Busbouwer Van Hool uit Lier zal dit najaar 189 milieuvriendelijke dieselbussen leveren aan de Brusselse vervoersmaatschappij MIVB. Het nieuws werd bekendgemaakt tijdens een internationaal congres rond mobiliteit in Wenen. 'De 189 bussen zijn zo ecologisch dat ze amper stofdeeltjes uitstoten', zegt Yves Goffin.
'Het zijn de beste bussen die op de markt te verkrijgen zijn. Ze beschikken namelijk over een roetfilter.
[..]
Ik heb nooit negatieve ervaringen meegemaakt van Keolis.quote:Op donderdag 18 juni 2009 16:13 schreef BeefRWijker het volgende:
Precies, daar weten ze ook van alles van, bij Connexxion (Novio, Hermes etc etc) Syntus, BBA, hè.
Vraag blijft wanneer die wagens worden afgeleverd. De MIVB heeft voor deze mega-order een reeks CNG-bussen afbesteld vanwege de administratieve rompslomp omtrent één of meerdere gastankstations bij de busgarages.quote:Op donderdag 18 juni 2009 20:13 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
nieuwsblad.be
Wauw, ze zijn er toch wel heel erg vooruitstrevend daar in de belgiek.
Ik ook niet. Gek hè.quote:Op donderdag 18 juni 2009 20:22 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik heb nooit negatieve ervaringen meegemaakt van Keolis.
quote:Transdev laat bovendien regionale vervoerders in hun waarde en is zelfs voornemens het stedelijke vervoer uit te breiden met een tram-/lightrail-verbinding of meer.
Vindt ik bvb ook van Connexxion. Of dat ligt aan Transdev, ik zou 't niet weten.quote:Ik ageerde tegen Veolia, dat er alles aan doet rijdend personeel en passagiers uit hun voertuigen te jagen,
Nou, daar had ik inderdaad heel erg veel last van.quote:ben nog steeds blij dat ze hun activiteiten in Denemarken hebben moeten staken.
quote:Overigens ben ik er nog als de dood voor dat FirstGroup en/of Stagecoach voet in Nederland zetten, aangezien die bedrijven in hun thuisland bekend staan om hun excessieve bezuinigingen
Moeilijke woorden gebruik jij toch.quote:en predatie.
Op vrijdagmiddag niet, want er reed een 15 meter lange touringcar van ITS voorquote:Op zaterdag 20 juni 2009 09:25 schreef JeePee83 het volgende:
Is een gelede citaro op vrijdagmiddag, zondagavond en maandagochtend niet planmatig om zo versterking uit te sparen? Of is dat alweer verleden tijd.
vanwege oerol worden op een aantal ritten citaro's ingezet op de 350 (vr, za en zo).quote:Op zaterdag 20 juni 2009 00:17 schreef Peterselieman het volgende:
Er was kennelijk weer eens een tekort aan Integro's voor lijn 350. Leeuwarder Citaro 9167 mocht om 16.00 aan een rit richting Alkmaar beginnen.
ook goed voor de HOV eisen ;-)quote:Op zaterdag 20 juni 2009 16:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Op vrijdagmiddag niet, want er reed een 15 meter lange touringcar van ITS voor
9117 dacht ik, vrijdag nog als lijn 10 rondjes zien rijden. Bedoel je trouwens niet Novio, ik heb Syntus nog nooit gezien in Nijmegenquote:Op zondag 21 juni 2009 02:38 schreef NoBody122 het volgende:
Ik had, als passagier, een aantal uren geleden van Nijmegen Goffertpark naar Nijmegen CS een Cxx Citaro (uiteraard het exacte nr weer eens niet onthouden, was ergens tussen de 9110-9120). Deze werd extra ingezet voor Syntus i.v.m. het pendelvervoer van/naar Sonisphere
Aardige chauffeurs trouwens bij Syntus; chapeau
Ik weet wel dat de nieuwe Berkhof bussen na 10 minuten uitgaan.quote:Op donderdag 18 juni 2009 13:38 schreef Geqxon het volgende:
Zijn er eigenlijk al bussen die regenerative braking hebben en gebruik maken van start/stop systemen? Dat zou echt een hele bak plaatselijke uitstoot schelen, als ze weer minuten lang bij een busterminal stilstaan.
Hybride bussies bouwen!quote:Op donderdag 18 juni 2009 13:38 schreef Geqxon het volgende:
Zijn er eigenlijk al bussen die regenerative braking hebben en gebruik maken van start/stop systemen? Dat zou echt een hele bak plaatselijke uitstoot schelen, als ze weer minuten lang bij een busterminal stilstaan.
Je hebt gelijkquote:Op zondag 21 juni 2009 14:14 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Bedoel je trouwens niet Novio, ik heb Syntus nog nooit gezien in Nijmegen
quote:Op maandag 22 juni 2009 01:19 schreef NoBody122 het volgende:
Vanavond de 1851 gespot in Frieslân, deze rijdt nu rond in standaard Cxx-kleurstelling. Een poos terug heeft die hier al een maand of wat rondgereden als VDL-demobus
Klein foutje: dit was geen demobus.quote:Op maandag 22 juni 2009 01:19 schreef NoBody122 het volgende:
Vanavond de 1851 gespot in Frieslân, deze rijdt nu rond in standaard Cxx-kleurstelling. Een poos terug heeft die hier al een maand of wat rondgereden als VDL-demobus
Precies, het Prius principe. Met de energie die vrijkomt als een volbeladen bus remt kun je bakken met electriciteit opwekken, en als de bus dan toch 10 minuten bij de bussenterminal stilstaat kan de accu eventueel ook bijgeladen geworden met externe stroom. De bus hoeft dan nog maar amper op brandstof te rijden, en ook voor de airco hoeft de motor niet langer mee te draaien. Ik zie hier potentie.quote:Op zondag 21 juni 2009 21:05 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Hybride bussies bouwen!
bij langdurige stops kan je prima de diesel uitzetten.. bij het wegrijden kan je de diesel weer aanslingeren.. de EL motor trekt de bus wel van zn halte af.. en het dieselblok zou inprincipe ook een constanter toerental kunnen draaien ( minimale uitstoot maximale performance )..
Ik durf te wedden dat de VS zulke bussen al inzetten.quote:Op maandag 22 juni 2009 01:46 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Precies, het Prius principe. Met de energie die vrijkomt als een volbeladen bus remt kun je bakken met electriciteit opwekken, en als de bus dan toch 10 minuten bij de bussenterminal stilstaat kan de accu eventueel ook bijgeladen geworden met externe stroom. De bus hoeft dan nog maar amper op brandstof te rijden, en ook voor de airco hoeft de motor niet langer mee te draaien. Ik zie hier potentie.
Ik weet het; heb hem destijds, tijdens zijn vorige Fryske avontuur, een aantal keren meegehadquote:Op maandag 22 juni 2009 01:29 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
en hij rijdt ook nog eens erg lekker
sowieso vervuild een stationair draaiende diesel meer dan een diesel die lekker toeren maakt..quote:Op maandag 22 juni 2009 01:46 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Precies, het Prius principe. Met de energie die vrijkomt als een volbeladen bus remt kun je bakken met electriciteit opwekken, en als de bus dan toch 10 minuten bij de bussenterminal stilstaat kan de accu eventueel ook bijgeladen geworden met externe stroom. De bus hoeft dan nog maar amper op brandstof te rijden, en ook voor de airco hoeft de motor niet langer mee te draaien. Ik zie hier potentie.
Ik zag m vrijdag al tuffen in Leeuwarden.quote:Op maandag 22 juni 2009 01:19 schreef NoBody122 het volgende:
Vanavond de 1851 gespot in Frieslân, deze rijdt nu rond in standaard Cxx-kleurstelling. Een poos terug heeft die hier al een maand of wat rondgereden als VDL-demobus
Mja, dat zijn meer de Amba's in de lagere 1800 serie. De meesten daarvan hebben nog een geel/groene lijnfilmquote:Ik had eigenlijk verwacht dat hij bij het GVU zou rondrijden, aangezien de GVU-Amba's ook allemaal in de 18xx-range zitten
Precies, een ex-(blanco)Hermes.quote:
Ik kan dat sinds vanmiddag inderdaad bevestigen toen ik een ex-Hermes 1800 Amba ipv een MAN kreeg voorgeschoteld op Alkmaar B'wijk. De reeds verwachte ergernis bleef verrassend genoeg uit.quote:Maar de 1851 rijdt inderdaad lekker.
Volgens mij ligt 't gewoon aan een betere isolatie of een andere transmissie.quote:De Amba's tot medio 2004 zijn baggerdingen, daarna heeft men iets gedaan aan het rare schakelprogramma van de versnellingsbakken.
Die bus was in december vorig jaar anders ook al groen:quote:Op maandag 22 juni 2009 11:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik zag m vrijdag al tuffen in Leeuwarden.
Niet die van NoordHolland-Noord. Die hebben allemaal LEDS (concessie eis).quote:[..]
Mja, dat zijn meer de Amba's in de lagere 1800 serie. De meesten daarvan hebben nog een geel/groene lijnfilm
Leer eens lezen en quoten. Je haalt nu we verkeerde aan, wantquote:Op maandag 22 juni 2009 16:15 schreef BeefRWijker het volgende:
Die bus was in december vorig jaar anders ook al groen:
[ afbeelding ]
[..]
Niet die van NoordHolland-Noord. Die hebben allemaal LEDS (concessie eis).
Goeie Zwahiel immitatie, groentebroer.quote:Op maandag 22 juni 2009 16:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Leer eens lezen en quoten. Je haalt nu we verkeerde aan, want
1. ik heb niets gezegd over dat de 1851 in december al dan niet groen was, maar alleen dat ik m gespot had
2. Ik had het niet over die Noord-Hollandse wrakken, maar die dingen bij het GVU, waarbij ik even over het hoofd gezien heb dat er ook een aantal met led-film rondrijden.
Misschien een dom vraagjequote:Op maandag 22 juni 2009 16:15 schreef BeefRWijker het volgende:
Niet die van NoordHolland-Noord. Die hebben allemaal LEDS (concessie eis).
Neuh, alleen die verkeerde betweterigheid staat me niet aan.quote:Op maandag 22 juni 2009 18:59 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Goeie Zwahiel immitatie, groentebroer.
Met het verkeerde been uit je nest gesodemieterd?
Dan moeten het LEDs van LAWO zijn.quote:Op maandag 22 juni 2009 20:18 schreef Alexxxxx het volgende:
Gokje: een LED leverancier die wel wat financiële ondersteuning van de provincie kan gebruiken.
Uniformiteit. Het zou ook LCD kunnen zijn maar LEDjes zijn nou eenmaal de laatste technologie.quote:Op maandag 22 juni 2009 20:16 schreef RubenK het volgende:
[..]
Misschien een dom vraagjemaar wat voor nut/doel heeft leds als concessie eis nou precies?
Je bent een meester in het projecteren van je eigen fouten op een ander, Groenteman. Gefeliciteerd hoor.quote:Op maandag 22 juni 2009 20:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Neuh, alleen die verkeerde betweterigheid staat me niet aan.
Dat is het zijpaneel van een Ambassadorquote:Op dinsdag 23 juni 2009 12:20 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik zie een dashboard.
Is het een VDV-dashboard van MAN of Mercedes-Benz?
Ja, ik! 24 juli.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:24 schreef Ou-Tannu het volgende:
* Ou-Tannu steekt een 1700 series CXX amba in de fik.. zo rammelwagens![]()
en de juiste bestemming op de lijnfilm krijgen is schijnbaar lastig op de 8200s
trouwens wie gaat er ook naar assen?
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:24 schreef Ou-Tannu het volgende:
* Ou-Tannu steekt een 1700 series CXX amba in de fik..
quote:zo rammelwagens![]()
quote:en de juiste bestemming op de lijnfilm krijgen is schijnbaar lastig op de 8200s
[.]
Nee hoor, dat is precies het goede weekend.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:38 schreef Ou-Tannu het volgende:
ow das te laat.. met een maand
* Ou-Tannu gaat vrijdag ofzo B)
Inderdaadquote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:44 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is precies het goede weekend.
Motoren![]()
Vrachtwagens
Wat spannend ! Ik tril helemaal van opwinding.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 16:27 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat is het zijpaneel van een Ambassador![]()
De GVB-Citaro-fapper heeft nog wat achtergelaten voor je.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 22:13 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Wat spannend ! Ik tril helemaal van opwinding.
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 22:18 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
De GVB-Citaro-fapper heeft nog wat achtergelaten voor je.
[ afbeelding ]
Ik geloof dat jij het nog niet snapt, maar dat zal wel aan de omstandigheden liggenquote:Op dinsdag 23 juni 2009 15:56 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Je bent een meester in het projecteren van je eigen fouten op een ander, Groenteman. Gefeliciteerd hoor.
Nou zijn het weer de omstandigheden, aan jou zal het niet liggen, hè Groenteman.quote:Op woensdag 24 juni 2009 00:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik geloof dat jij het nog niet snapt, maar dat zal wel aan de omstandigheden liggen
Op de A27 bij de Uithof. En In Noordelijke richting nog wel. Die had natuurlijk heimwee.quote:Anyway, zag vanmiddag een Frysker op de A27 in Noordelijke richting rijden bij de Uithof in Utrecht
Een stuk of 5 als ik 't goed begrepen heb van de sjoof al heb ik daar onderweg niks van gemerkt.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 16:59 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
vanwege oerol worden op een aantal ritten citaro's ingezet op de 350 (vr, za en zo).
Tof, ook al iPhones in Moldavië ja?quote:
http://www.flakkeeweb.nl/(...)-brand-23062009.htmlquote:Op woensdag 24 juni 2009 09:49 schreef Peterselieman het volgende:
Er is bij Oude Tonge een Qliner van TCR/Arriva deels uitgefikt.
Wederom een integro dus
quote:Busbedrijf Qbuzz vecht vervoersbedrijven regio uit
MARKELO - Een jaar geleden kondigde Rob van Holten (53) aan met compagnon Leon Struijk de strijd aan te gaan met de grote drie uit het streekvervoer.
Hun gezamenlijke bedrijf, Qbuzz, bezat op dat moment nog niet één bus. Maar het zou de luis in de pels moeten worden van de gevestigde orde: Connexxion, Arriva en Veolia.
Binnenkort heeft Qbuzz 550 bussen op de weg en 1600 personeelsleden in dienst.
Hij heeft zich voorgenomen om in december, bij de eerste rit in zijn geboortestad Groningen, zelf achter het stuur te kruipen. "Ik heb mijn rijbewijs voor de bus niet voor niets gehaald", glimlacht Rob van Holten.
"Lijn 1 was vroeger Lijn 4 en liep door de buurt waar ik ben opgegroeid."
Rob van Holten is blij met het begin deze maand behaalde succes. Qbuzz gaat acht jaar lang het streekvervoer in Groningen en Drenthe verzorgen. Met de concessie is 93 miljoen euro per jaar gemoeid.
Arriva - dat tot op heden het streekvervoer verzorgt in Groningen en Drenthe - heeft het nakijken. Evenals Van Holtens oude werkgever, Connexxion, dat ook meedeed aan de aanbesteding.
Geheel uit het niets komt Qbuzz in het tweede jaar van zijn bestaan uit op een omzet van om en nabij de 130 miljoen euro. Vorig jaar won het nieuwe streekvervoersbedrijf al de aanbestedingen voor de regio's Zuidoost-Friesland en Rotterdam.
De start van Qbuzz ging met het nodige rumoer gepaard toen duidelijk werd dat Van Holten als voormalig vicevoorzitter van de raad van bestuur van Connexxion zijn oude werkgever zou gaan beconcurreren.
Connexxion zorgde zelf voor het startkapitaal door Van Holten een premie van ruim acht ton toe te kennen bij zijn vertrek. Dat de NS als tweede grote aandeelhouder - 49 procent - ging deelnemen in Qbuzz zorgde helemaal voor onrust bij de concurrentie.
"Het laatste jaar zijn er door Arriva en Connexxion in totaal twaalf gerechtelijke procedures tegen ons aangespannen en we hebben die allemaal gewonnen", zegt Van Holten.
"Het spel wordt hard gespeeld. We hadden het pand van Connexxion in Rotterdam willen huren, omdat alle infrastructuur daar al aanwezig was. Maar Connexxion verlengde doodleuk het huurcontract, terwijl ze de concessie kwijt waren." Hij hoopt dat de verhoudingen normaliseren nu de verantwoordelijke bestuurders bij Connexxion allemaal zijn vertrokken. De grote baas van Connexxion is nu een Fransman met wie Van Holten inmiddels een constructief gesprek zegt te hebben gehad.
Connexxion behoort tot het Franse Transdev. "Het is een filiaalbedrijf geworden", zegt Van Holten. Dat was ook de reden waarom hij er twee jaar geleden vertrok. "Geen zin om zetbaas te worden", luidde toen zijn motivatie. Ook Veolia is Frans, heeft in Breda een Franse directie, en Arriva is in Engelse handen.
Hij zegt dat Qbuzz de aanbesteding in het noorden heeft gewonnen op kwaliteit. "Wij waren niet de goedkoopste, qua prijs lagen de aanbiedingen niet ver uit elkaar. We hebben ervoor gekozen geen prijsvechter te worden, maar kwaliteitsstrijder. Dat was een principiële keuze. Onze organisatie is duurder dan die van concurrenten. We werken decentraal. Onze afdelingen klantenservice en de verkeersleiding zitten fysiek bij elkaar, op locatie in onze vervoersregio's. "Wij luisteren écht naar wat onze mensen zeggen. Mijn compagnon Leon Struijk en ik komen zeker twee keer per week op de vestigingen en praten rechtstreeks met het personeel."
Gaat nogal moeilijk met een gelede trekbus.quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:31 schreef blup het volgende:
Ik kwam gisteravond nog een geschaarde AG300 tegen, waren tegelijkertijd vanaf 2 kanten de busbaan opgedraaid.. Eentje dacht wel even achteruit te rijden..Mooi om te zien...
Ik heb me altijd al afgevraagd waarom er geen knopje opzit waarbij de achterwielen niet mee sturen maar tegensturen waardoor vreemde achteruit manoeuvres mogelijk worden.quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:36 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Gaat nogal moeilijk met een gelede trekbus.
Ik ben daarom ook volledig bekeerd tot gelede duwbussen.
En juist het ontbreken van die installatie zorgt ervoor dat Van Hool buiten België, Frankrijk en Amerika om steeds minder gelede bussen kan afzetten.quote:Op woensdag 24 juni 2009 14:16 schreef blup het volgende:
[..]
Ik heb me altijd al afgevraagd waarom er geen knopje opzit waarbij de achterwielen niet mee sturen maar tegensturen waardoor vreemde achteruit manoeuvres mogelijk worden.
Wat een onzin.quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:36 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Gaat nogal moeilijk met een gelede trekbus.
Ik ben daarom ook volledig bekeerd tot gelede duwbussen.
quote:Op woensdag 24 juni 2009 14:31 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
En juist het ontbreken van die installatie zorgt ervoor dat Van Hool buiten België, Frankrijk en Amerika om steeds minder gelede bussen kan afzetten.
Wat een moeilijke manier van zeggen dat ze een kleinere draaicirkel (zouden) hebben.quote:Gelede duwbussen hebben een iets minder grote draaicirkel.
Ik had blijkbaar iets fout gezegd, ik ben blijkbaar die incidenten met de Den Oudsten B93 waarbij tijdens een bocht de geleding op slot raakte vergeten.quote:Op woensdag 24 juni 2009 15:43 schreef BeefRWijker het volgende:
Wat tegenstrijdig is aangezien een geduwde bus makkelijk schaart en een trekbus niet.
Ik heb ook ooit begrepen dat gelede Citaro's helemaal niet meesturen juist vanwege die
aangedreven achteras en dat je daarom bochten juist ruim moet nemen.
Ik moet eerder denken aan Afrikaanse bussen als het gaat om houtje-touwtje.quote:Op woensdag 24 juni 2009 16:00 schreef BeefRWijker het volgende:
[ afbeelding ]
En weer een houtje-touwtje bus onderweg om ontbrekende onderdelen ergens in de provincie op te pikken.
quote:Op woensdag 24 juni 2009 16:03 schreef Peterselieman het volgende:
Het is wel zo dat de geduwde gelede bakken de neiging hebben om de bochten af te snijden, zodat je ze ruimer aan moet snijden.
Je bracht iets als volkomen vanzelfsprekends waar ieder normaal denkend mens kan bedenken dat dat niet zo is.quote:
Ik zou 't niet weten wat jij allemaal vergeten bent.quote:ik ben blijkbaar die incidenten met de Den Oudsten B93 waarbij tijdens een bocht de geleding op slot raakte vergeten.
Hoezo dat?quote:Op woensdag 24 juni 2009 16:18 schreef RealZeus het volgende:
[..]
En het lijkt me best kut rijden als het glad is.
Die van Mercedes in ieder geval wel.quote:Op woensdag 24 juni 2009 16:03 schreef Peterselieman het volgende:
Het is wel zo dat de geduwde gelede bakken de neiging hebben om de bochten af te snijden,
Ik heb begrepen dat de Scania geledes wel meesturen. Of dat ook werkelijk waar is weet ik niet.quote:zodat je ze ruimer aan moet snijden.
Waarschijnlijk omdat het een puur mechanisch (passief) en uiterst simpel systeem is.quote:Op woensdag 24 juni 2009 14:16 schreef blup het volgende:
[..]
Ik heb me altijd al afgevraagd waarom er geen knopje opzit waarbij de achterwielen niet mee sturen maar tegensturen waardoor vreemde achteruit manoeuvres mogelijk worden.
Tegen de tijd dat deze daar als tweede- of derdehands aankomen zal dat ongetwijfeld het geval zijn.quote:Op woensdag 24 juni 2009 16:01 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik moet eerder denken aan Afrikaanse bussen als het gaat om houtje-touwtje.
Bullshit. Qbuzz hanteert net zoals alle andere OV bedrijven de CAO OV. Dat kan ook niet anders. Verschil is wel dat Qbuzz niet het maximaal mogelijke uitbesteedt aan toerboeren die wel met een goedkopere CAO rijden...quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:13 schreef Ofyles2 het volgende:
Qbuzz is een OV-bedrijf dat deels in handen is van de NS, dat verklaart waarom ze gunstigere CAO's kunnen voorleggen in tegenstelling tot andere vervoerders.
Dat kan ik bevestigenquote:Op woensdag 24 juni 2009 17:05 schreef BeefRWijker het volgende:
Nieuwe 'Afrikaanse' bussen zijn evenwel gebouwd als tanks, zonder enige poespas.
Ik wist niet dat de bussen zo snel afgeschreven werdenquote:Op woensdag 24 juni 2009 18:39 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Dat kan ik bevestigenZitten ook hele beste deuren in
Ik hoorde dat er een boek op de markt is met alles wat jij WEL weet?quote:Op woensdag 24 juni 2009 18:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik wist niet dat de bussen zo snel afgeschreven werden
Het moet nog gepubliceerd worden, maar het ligt nu bij de drukkerquote:Op woensdag 24 juni 2009 18:52 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik hoorde dat er een boek op de markt is met alles wat jij WEL weet?
[ afbeelding ]
Je hebt de verkeerde in gedachten, Alexquote:Op woensdag 24 juni 2009 19:11 schreef Alexxxxx het volgende:
De drukker is er mee bezig zie ik.
[ afbeelding ]
ik ook!quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:13 schreef Ofyles2 het volgende:
Qbuzz is een OV-bedrijf dat deels in handen is van de NS, dat verklaart waarom ze gunstigere CAO's kunnen voorleggen in tegenstelling tot andere vervoerders.
Ik blijf het desondanks geweldig vinden dat Arriva klappen krijgt, nu Veolia nog.
Als je in een bocht te veel gas geeft en de aangedreven wielen gaan slippen, waarschijnlijk wel.quote:Op donderdag 25 juni 2009 18:12 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Als het echt glad is, krijgt de duwbak dan niet de neiging de kont om te gooien?
Deed ik ook niet, hè. In tegenstelling tot jouwzelf.quote:Op donderdag 25 juni 2009 19:46 schreef Peterselieman het volgende:
Dat kun je niet zomaar zeggen.
(Extreme) gladheid.quote:Het hangt van de omstandigheden af.
Stond duidelijk in m'n stukkie.quote:Of je gas geeft of niet,
Als je gas geeft rem je niet, gek hè.quote:of je remt of niet,
Brand maar los, maak jezelf 's waar.quote:de verdeling van het gewicht en nog enkele factoren die van invloed zijn.
Dat doe je wel, want je maakt de aanname dat de niet aangedreven wielen meer grip hebben dan de aangedreven wielen zonder rekening te houden met alle variabelen.quote:Op donderdag 25 juni 2009 21:57 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Deed ik ook niet, hè. In tegenstelling tot jouwzelf.
Daar ging ik al vanuitquote:[..]
(Extreme) gladheid.
Je hebt gas geven en gas geven. Ga je vol gas weg, of ga je op eieren rijden zoals extreem voorzichtig genoemd wordt.quote:[..]
Stond duidelijk in m'n stukkie.
Het kan wel tegelijkquote:[..]
Als je gas geeft rem je niet, gek hè.
Grip verliezen door remmen of gasgeven, daar zit wel verschil in, maar het resultaat zal vaak wel overeen kunnen komen. Bij remmen op extreem gladde wegen draaien de wielen niet, want je glijdt namelijk.quote:En of je de grip verliest door remmen of teveel gas geven maakt niet zoveel uit voor de middelpunt vliedende krachten hoewel passief mee draaiende wielen eerder grip terug pakken, maar met ABS is dat verschil waarschijnlijk ook nihiel.
Ik ga er wel vanuit dat er iets in die richting is, maar dat zal je op extreem gladde wegen echt niet helpen. Ik weet uit ervaring dat het goed mogelijk is om op gladde wegen met slippende banden op te trekken terwijl je de 1.800 toeren nog niet eens haalt met een dieselmotor.quote:De volgende vraag is dan: zit er traction control op zo'n bus, ik heb geen idee eerlijk gezegd.
Dat doe ik alquote:
[..]
Brand maar los, maak jezelf 's waar.
Jammer dan dat je verzuimt aan te geven in welke gevallen dat niet zo is. Nog steeds.quote:Op donderdag 25 juni 2009 22:17 schreef Peterselieman het volgende:
[.poneren.]
Dat doe je wel, want je maakt de aanname dat de niet aangedreven wielen meer grip hebben dan de aangedreven wielen zonder rekening te houden met alle variabelen.
Kennelijk niet, vanwege allerlei 'andere' factoren.quote:[.gladheid.]
Daar ging ik al vanuit
Zoveel gas dat het opgewekte vermogen niet overgebracht kan worden op het wegdek in een te resulteren versnelling,quote:[..]
Je hebt gas geven en gas geven. Ga je vol gas weg, of ga je op eieren rijden zoals extreem voorzichtig genoemd wordt.
Als je donuts wilt draaien in een bus, tuurlijkquote:[.gassen NE remmen.]
Het kan wel tegelijk![]()
quote:[..]
Grip verliezen door remmen of gasgeven, daar zit wel verschil in, maar het resultaat zal vaak wel overeen kunnen komen.
Niet met ABS, als het goed is.quote:Bij remmen op extreem gladde wegen draaien de wielen niet, want je glijdt namelijk.![]()
En hier is dus waar je jezelf tegen spreekt.quote:Bij het loslaten van het gas (aangedreven wielen) of de rem (alle wielen) zullen ze gaan rollen en dan kun je de grip weer terugvinden. ABS kan in een dergelijk geval wel gelijk het proces enorm versnellen, want het zorgt ervoor dat de wielen tijdens het remmen niet blokkeren
We hadden het over het uitbreken van de kont.quote:en dat in dit geval een bus ondanks de ondergrond toch nog redelijk snel stil staat.
Dan werkt 't dus niet zoals bedoelt. Een werkende traction control schroeft het gas terug tot er weer traktie ontstaat.quote:[.traction control.]
Ik ga er wel vanuit dat er iets in die richting is, maar dat zal je op extreem gladde wegen echt niet helpen.
Maar laat dat de kont uitbreken was de vraag.quote:Ik weet uit ervaring dat het goed mogelijk is om op gladde wegen met slippende banden op te trekken terwijl je de 1.800 toeren nog niet eens haalt met een dieselmotor.
Ik heb nog weinig over al die andere factoren ('variabelen') gehoord.quote:[..]
Dat doe ik al![]()
Heel goedquote:Op donderdag 25 juni 2009 23:12 schreef BeefRWijker het volgende:
Zoveel gas dat het opgewekte vermogen niet overgebracht kan worden op het wegdek in een te resulteren versnelling,
of te wel er ontstaat slip.
Daar had ik het niet overquote:[..]
Als je donuts wilt draaien in een bus, tuurlijk![]()
Daarom geef ik ook twee gevallen. Eentje zonder en eentje met ABSquote:[..]
[..]
Niet met ABS, als het goed is.
Zie bovenstaandequote:[..]
En hier is dus waar je jezelf tegen spreekt.
Dan nog moet het kunnen, maar ik zou zeggen: Ga het testen.quote:[..]
We hadden het over het uitbreken van de kont.
Meestal werkt het idd niet 100 % goed. Vooral als er te veel gas teruggeschroeft moet worden, zoals in deze gevallen.quote:[..]
Dan werkt 't dus niet zoals bedoelt. Een werkende traction control schroeft het gas terug tot er weer traktie ontstaat.
Alleen als de wielspin lang genoeg aanhoudt en je stuurbewegingen moet maken. Dan kan het wel.quote:[..]
Maar laat dat de kont uitbreken was de vraag.
Het type weg waarop je je bevindt, of het op een helling is of niet, hoe hard het waait kán invloed hebben, is de bus vol beladen of juist leeg, de dikte van de ijslaag op de weg, het gebruikte type banden, heb je spikes in de banden of er kettingen omheenquote:[..]
Ik heb nog weinig over al die andere factoren ('variabelen') gehoord.
quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Het type weg waarop je je bevindt, of het op een helling is of niet, hoe hard het waait kán invloed hebben, is de bus vol beladen of juist leeg, de dikte van de ijslaag op de weg,
quote:het gebruikte type banden, heb je spikes in de banden of er kettingen omheen
Yes please. Absoluut.quote:Moet ik nog even doorgaan?
Ga er maar uberhaupt niet op in. Ik weet er weinig van, boeit me ook weinig verder, het enige wat ik wel ooit hoorde was dat de gelede bus met de motor voorin neigt uit te zwenken naar buiten en de gelede bus met de motor achterin neigt naar binnen te draaien. Ongeacht het wel of niet meesturen van de achterwielen enzo.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:24 schreef BeefRWijker het volgende:
Daarom ga ik er ook maar niet meer serieus op in.
Nooit Fred en Ria Onderbuik gekend?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 16:41 schreef RealZeus het volgende:
BeefRwijker en PSM zouden een goed echtpaar vormenIk voorzie een huwelijk.
Maken die Cummins-motoren zo een lawaai?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 18:01 schreef ReisT het volgende:
Stupid Amba's. Erger ik me vaker aan de laatste maanden. Het hele huis trilde net weer omdat er zo'n lawaaiding hier voor het rode licht stond. En nog extra veel herrie door dit warme weer (alle ramen open enzo). Kan het GVU die dingen alsjeblieft weer terugsturen naar CXX en weer fatsoenlijke bussen gaan inzetten op lijn 1?
quote:Op vrijdag 26 juni 2009 16:41 schreef RealZeus het volgende:
BeefRwijker en PSM zouden een goed echtpaar vormen![]()
Maak er maar geen beroep van, van die voorspellingen.quote:Ik voorzie een huwelijk.
Rijden er tegenwoordig ook al gelede bussen op dorpen.quote:Ik heb een beter idee, ik vraag het mijn pa wel een keer. die is immers buschauffeur en heeft zowel op de oudere versies (MB200
) met dus de motor in de voorwagen als met de huidige duwbakken gereden.
Maar mijn broer is namelijk eens op een ijzelige dag passagier geweest in één van de laatste bussen richting ons dorp
Dat zal dan echt geen duwbak geweest zijn.quote:en die voelde de aanhanger af en toe weg schuiven wat de chauffeur kon opvangen door gas te geven.
quote:Vandaar dat ik me dat afvroeg.
Gelede Europa 2000's/Duvedecs en af en toe een Citaro G in Friesland.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 21:06 schreef BeefRWijker het volgende:
Rijden er tegenwoordig ook al gelede bussen op dorpen.
quote:
Hou die gedachte even vast.quote:Ik weet er weinig van,
Het gezond verstand was even op toen jij aan de beurt was?quote:boeit me ook weinig verder, het enige wat ik wel ooit hoorde
Dat kan -als zijnde wat het meeste voorkomt- maar hangt wel af van wel-of-niet meesturende assen. Een sturende as (met enkel wielstel) op een getrokken aanhanger is veel makkelijker te realiseren dan een meesturende as (met dubbel wielstel) op een aangedreven aanhanger en daar hangt een prijskaartje aan.quote:was dat de gelede bus met de motor voorin neigt uit te zwenken naar buiten en de gelede bus met de motor achterin neigt naar binnen te draaien.
En dat is dus je reinste onzin. Het heeft juist alles te maken met wel of niet meesturende assen (wielen) en helemaal niks met waar de motor zit. Meesturende wielen volgen het spoor van de voor liggende wielen (de achterkant zwenkt juist niet uit maar zwenkt mee waardoor deze binnen het spoor van de wielen blijft), niet meesturende assen steken binnen door, domweg omdat de bus in een knik staat en de wielen van de achter as niet in het spoor staan van de voorste as(sen) en daar ook niet naar toe sturen. Dit is waar mensen 'vroeger' altijd standaard op rekenden en waarom op aan-hangers met meesturende assen -die daarin juist afweken- een waarschuwing werd gehangen.quote:Ongeacht het wel of niet meesturen van de achterwielen enzo.
Je vergeet gemakshalve dat aanhangers ook tweeassig zijn.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 00:19 schreef BeefRWijker het volgende:
Andersom, hoe meer bus achter de achteras is geplaatst (overhang en dat is vooral bij staart (motor) bussen en ver-lengde bussen met sleepas 't geval) hoe meer de achterkant uitzwenkt in een bocht. Menig bushokje en/of achter-kant van de bus is zo gesneuveld door sjoofs die te scherp weg stuurden van de halte waardoor de achter kant uitzwenkte over het perron en een deel van het hokje meenam. Bij een getrokken aanhanger zit de as meestal verder naar achteren geplaatst en zou het uitzwenk effect juist kleiner moeten zijn.
Ik woon hier al zes jaar, en heb tot kort geleden nooit zulke klachten gehad.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 18:35 schreef NoBody122 het volgende:
Moet je maar niet in Utrecht gaan wonen
Stationair draaiend wel ja. Lange tijd in een rijdende bus zitten met zo'n motor wordt ik ook nooit zo vrolijk van. Irritant zeurderig geluidje is dat toch altijd.quote:
Dat is al meer dan twintig jaar zo.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 21:06 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
[..]
[..]
Rijden er tegenwoordig ook al gelede bussen op dorpen.
Nee, dat zei ik toch ook niet. Maar ik vroeg me af wat er dan gebeurde als een duwbak op zo'n glad wegdek komt.quote:[..]
Dat zal dan echt geen duwbak geweest zijn.
[..]
Ik heb video's van een gelede MAN in Oslo gezien. Kwam een steile besneeuwde helling niet meer op.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 18:36 schreef RealZeus het volgende:
Nee, dat zei ik toch ook niet. Maar ik vroeg me af wat er dan gebeurde als een duwbak op zo'n glad wegdek komt.
Jammer dat wanneer iemand probeert het moddergooien te stoppen, een zelfde reactie tegoed krijgt net als zowat iedereen op dit forum krijgt.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 00:19 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Het gezond verstand was even op toen jij aan de beurt was?
[..]
Arriva heeft strax toch genoeg bussies overquote:Op zondag 28 juni 2009 14:29 schreef Peterselieman het volgende:
De Waterlandse Arriva Citaro G 7919 heeft afgelopen nacht een enkeltje schroothoop gekregen.
Zie: Treintopic 170 - waar ProRail records blijft breken op Ah-Ww
Maar goed, dat het ding leeg was.quote:Op zondag 28 juni 2009 14:29 schreef Peterselieman het volgende:
De Waterlandse Arriva Citaro G 7919 heeft afgelopen nacht een enkeltje schroothoop gekregen.
Zie: Treintopic 170 - waar ProRail records blijft breken op Ah-Ww
Net zo min als dat je het ontkende. Het was een simpele konstatering.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 18:36 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dat is al meer dan twintig jaar zo.![]()
[..]
Nee, dat zei ik toch ook niet.
quote:Maar ik vroeg me af wat er dan gebeurde als een duwbak op zo'n glad wegdek komt.
Nope, baarlijke onzin, hoe vaak je dat ook herhaald.quote:En over die andere discussie: een duwbak komt in de bochten meer binnendoor en een geleden met de motor in de voorwagen zwenkt uit.
Dat zelfde argument zou je ook kunnen gebruiken voor niet meesturende aanhangers en 15 meter bussen.quote:Daarom hadden de MB's ook afgeschuinde achterkanten.
Casino Royalequote:Op zondag 28 juni 2009 14:29 schreef Peterselieman het volgende:
De Waterlandse Arriva Citaro G 7919 heeft afgelopen nacht een enkeltje schroothoop gekregen.
Zie: Treintopic 170 - waar ProRail records blijft breken op Ah-Ww
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dacht 't toch van niet.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 00:22 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Je vergeet gemakshalve dat aanhangers ook tweeassig zijn.
quote:Op zaterdag 27 juni 2009 18:58 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Jammer dat wanneer iemand probeert het moddergooien te stoppen, een zelfde reactie tegoed krijgt
Business as usual dus, niks om je over op te winden.quote:net als zowat iedereen op dit forum krijgt.
En dat begint dan met "'t kan me weinig boeien". Nee, daar hoor jij wel bij, hey.quote:Gezellig hobbyisten en geinteresseerden met elkaar. Maar nee hoor...
Heel goed, je weet 't wel. Nu alleen de uitvoering nog.quote:En nu zal ik het verwijt wel weer krijgen: "als je niets weet over duwbakken en trekkarren, ik me niet in de discussie moet mengen" of "welkom in de harde wereld" of iets in die trend.
Nee, dan "'t kan me weinig boeien" en "geneuzel" dat is nog 's opbouwend commentaar op een stukje waar iemand een uurtje de moeite heeft genomen eens precies uit te leggen hoe 't zit.quote:Erg gezellig allemaal ! Ook zo lekker opbouwend !
Ik heb de knal niet gehoordquote:Op zondag 28 juni 2009 14:29 schreef Peterselieman het volgende:
De Waterlandse Arriva Citaro G 7919 heeft afgelopen nacht een enkeltje schroothoop gekregen.
Zie: Treintopic 170 - waar ProRail records blijft breken op Ah-Ww
Ja, dat bedoelde ik. Het mengen in een discussie of een forum hoeft niet altijd met een betweterige toon en op een manier dat een ander lager en dommer wordt geschat dan je zelf. Ik kan me niet voorstellen dat er niemand anders op het forum is die er ook zo over denkt.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 16:30 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Business as usual dus, niks om je over op te winden.
ja en het is de toon die de muziek maakt. Iets uitzoeken om de ander daar wijzer mee te maken is natuurlijk heel positief. De ander op een betweterige manier vermanen daarentegen niet.quote:BeefRWijker schreef het volgende:
[..]
Nee, dan "'t kan me weinig boeien" en "geneuzel" dat is nog 's opbouwend commentaar op een stukje waar iemand een uurtje de moeite heeft genomen eens precies uit te leggen hoe 't zit.
Viel te verwachten, heeft in elk geval 3 dagen geduurd om tot dit antwoord te komen.quote:BeefRWijker schreef het volgende:
[..]
Ga vooral zo door. Wie is er hier nou de troll.
omgekeerdquote:
quote:Op woensdag 1 juli 2009 02:03 schreef Breathtaking het volgende:
Kan iemand mijn post hier verwijderen? Dit topic gaat maar niet vol, ik heb geen enkele affectie met bussen en het is irritant in m'n AT.
quote:Op woensdag 1 juli 2009 02:03 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
omgekeerd
en dat in de brandende hitte![]()
airco op 18 graden ofzoprima te zitten op lijn 24 naar Assen
daar in een trein met Airco gehopt naar zwolle.. om vanaf zwolle t met ARKO te moeten doen naar heerenveen
hoewel de bus naar thuus vanaf heerenveen was wel weer voorzien van airco.. alleen niet op 18 graden
Over dat gesproken, waar is dj_flash gebleven?quote:Op woensdag 1 juli 2009 02:33 schreef RealZeus het volgende:
[..]Ik geloof niet dat jij de perfecte vrouw bent voor dj_flash en zijn Citaro-obsessie.
Dat had je van tevoren moeten verzinnen, nu zit je het maar uitquote:Op woensdag 1 juli 2009 02:03 schreef Breathtaking het volgende:
Kan iemand mijn post hier verwijderen? Dit topic gaat maar niet vol, ik heb geen enkele affectie met bussen en het is irritant in m'n AT.
Dat kan pas over 10 dagen.quote:Op donderdag 2 juli 2009 17:55 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik kan je posts weghalen. Als je je naaktfoto's hebt gemailed zal ik je melden op welke manier je de betaling kunt voldoen
vast niet meer dan ik afgelopen vrijdag had toen ik uit alkmaar kwam (+17)quote:> veel vertraging in het gedeelte Noord-Holland
Pech gehad bij die sluizen zeker, of was de koffie te heet in Alkmaar?quote:Op zondag 5 juli 2009 10:54 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
vast niet meer dan ik afgelopen vrijdag had toen ik uit alkmaar kwam (+17)
het stuk alkmaar heerhugowaard is een ramp op vrijdagmiddag. bij kornwerderzand stond natuurlijk een kleine file, heb dat maar even illegaal opgelost.quote:Pech gehad bij die sluizen zeker, of was de koffie te heet in Alkmaar?
Die is daar niet.quote:
tijdelijke busstrookquote:Op maandag 6 juli 2009 12:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die is daar niet.
Ik zit eerder te denken aan het rijden via het fietspad. Je kunt nog oversteken als je bij het monument bent
quote:Op zondag 5 juli 2009 04:46 schreef NoBody122 het volgende:
Voor degenen die morgen (Zondag; het is laat voor me) in Fryslân met Cxx gaan bussen; verkleinde kans op Fryskers i.v.m. een dance-event op het Oldehoofster kerkhof in Leeuwarden
Zelf mag ik morgen met een Citaro G (als het goed is) naar Alkmaar.. Fijne bussen om in te rijden als chauf,
Niks van gemerkt de vorige keer. 'k Miste wel m'n bus maar dat lag er meer aan dat we onverwacht door Oudorp gingen en ik daardoor vergat om m'n aansluiting te reserveren. Ook vandaag was het weer krap met 1 minuutje laat (Integro) vanwege veel pasagiers tussen Middenmeer en HHW die allemaal een kaartje moesten.quote:maar jammer genoeg niet vooruit te branden -> veel vertraging in het gedeelte Noord-Holland![]()
En over welk monument bij Kornwerderzand hebben we het dan wel?quote:Op maandag 6 juli 2009 12:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die is daar niet.
Ik zit eerder te denken aan het rijden via het fietspad. Je kunt nog oversteken als je bij het monument bent
Dat jij dat niet weet zeg. Je rijdt er langs als je onderweg gaat naar Kornwerderzandquote:Op maandag 6 juli 2009 16:18 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
En over welk monument bij Kornwerderzand hebben we het dan wel?
Wel dusquote:Dan hebben we het nog maar even niet over dat fietspad dat aan de andere kant ligt.
quote:Op maandag 6 juli 2009 01:17 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Pech gehad bij die sluizen zeker, of was de koffie te heet in Alkmaar?
"Hij heeft 'één' van de wit-gele Volvo's gebruikt".quote:Heb vanmiddag één van de wit-gele Volvo's gebruikt
quote:op lijn 92 (Bolsward), 98 (2x, Makkum) en weer 92
Er werd vandaag geen Citaro G ingezet op lijn 350, trouwens.. Beide Citaro's werden ingezet als pendelbus i.v.m. Dancetour.
En die mag niet harder dan tachetig.quote:Gelukkig viel de grijze Integro 2947,
Ik had laatst een blauwe waarbij die ook goed(?) werkte (18 graden is dus echt te koud).quote:waarbij de Airco goed functioneert, mij ten dele![]()
't Is goed met je.quote:Op maandag 6 juli 2009 16:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat jij dat niet weet zeg. Je rijdt er langs als je onderweg gaat naar Kornwerderzand![]()
[..]
Wel dus
Heeft iedereen zich soms weer klem gezopen in het weekend?!quote:Op maandag 6 juli 2009 17:05 schreef Ofyles2 het volgende:
Integro's niet harder dan 80?
Volgens mij kan de sjoof dat zelf regelen (cruise control). Enkele Integro's uit de eerste twee bestellingen kunnen 90 bereiken, de ex-Interliners zelfs 100-110.
Sorry, klemzuipen staat momenteel gelijk aan jezelf dooddrinken.quote:Op maandag 6 juli 2009 17:16 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Heeft iedereen zich soms weer klem gezopen in het weekend?!
Nee, dan liever ieder weekend een paar honderduizend hersencellen uitmoorden om er bij te horen, hè.quote:Op maandag 6 juli 2009 17:20 schreef Peterselieman het volgende:
zeiksnor is weer bezig.
'k Ben benieuwd (naar dat fietspad bij de kazematten dat pal naast de (afgesloten) rijstrook zou liggen).quote:Zal straks om de gemoedstoestand weer wat beter te laten worden nog even een plaatje posten
Iets wat jij kennelijk iedere dag doetquote:Op maandag 6 juli 2009 17:33 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Nee, dan liever ieder weekend een paar honderduizend hersencellen uitmoorden om er bij te horen, hè.
Hoef je niet meer daadwerkelijk proberen te lezen wat er staat, kun je gewoon een vrije interpretatie maken van wat je denkt dat er misschien staat.
Ga kijken zou ik zeggen. Ik ga het niet voor je doenquote:'k Ben benieuwd (naar dat fietspad bij de kazematten dat pal naast de (afgesloten) rijstrook zou liggen).
Ah, je reageert nu dus eigenlijk vanuit het hiernamaals. Dat ze daar ook Internet aansluitingen hebben.quote:Op maandag 6 juli 2009 17:21 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Sorry, klemzuipen staat momenteel gelijk aan jezelf dooddrinken.
Nee, ik reageer nog vanuit mijn woning.quote:Op maandag 6 juli 2009 17:39 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Ah, je reageert nu dus eigenlijk vanuit het hiernamaals. Dat ze daar ook Internet aansluitingen hebben.
Jij zegt 't.quote:Op maandag 6 juli 2009 17:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Iets wat jij kennelijk iedere dag doet
Het verbaast me elke keer weer hoe jij een half uitgescheten keutel zo snel weer in kan trekken.quote:[..]
Ga kijken zou ik zeggen. Ik ga het niet voor je doen
quote:Op maandag 6 juli 2009 12:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die is daar niet.
Ik zit eerder te denken aan het rijden via het fietspad. Je kunt nog oversteken als je bij het monument bent
kunnen en mogen zijn 2 verschillende dingen. de grijze niet omgebouwde integro zou afgevoerd worden.quote:Op maandag 6 juli 2009 17:05 schreef Ofyles2 het volgende:
Integro's niet harder dan 80?
Volgens mij kan de sjoof dat zelf regelen (cruise control). Enkele Integro's uit de eerste twee bestellingen kunnen 90 bereiken, de ex-Interliners zelfs 100-110.
Vreemde associaties maak je. Ik vraag me sterk af of het in jouw bovenkamer wel goed zit.quote:Op maandag 6 juli 2009 17:51 schreef BeefRWijker het volgende:
Het verbaast me elke keer weer hoe jij een half uitgescheten keutel zo snel weer in kan trekken.
Sorry hoor maar ik ben de poppenspeler, niet de pop. De pop zei dat ie een fotootje ging plaatsen. De pop is nu aan zet.quote:Op maandag 6 juli 2009 17:35 schreef Ofyles2 het volgende:
BeefRWijker, wanneer gooi je je fobo weer open?
(We hoeven niet te reageren, foto's plaatsen is voldoende.)
Ja, ook goedemorgen.quote:Op maandag 6 juli 2009 18:13 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Sorry hoor maar ik ben de poppenspeler, niet de pop. De pop zei dat ie een fotootje ging plaatsen. De pop is nu aan zet.
Als je zo doorgaat, dan kun je wachten tot je een ons weegt en bovendien weet je helemaal niet wat er op de foto staatquote:Op maandag 6 juli 2009 18:13 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Sorry hoor maar ik ben de poppenspeler, niet de pop. De pop zei dat ie een fotootje ging plaatsen. De pop is nu aan zet.
En reageer bovendien ook in andere fora.quote:Op maandag 6 juli 2009 18:13 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Sorry hoor maar ik ben de poppenspeler, niet de pop. De pop zei dat ie een fotootje ging plaatsen. De pop is nu aan zet.
Aaaaaaaah wat lief we hebben een autistjequote:Op maandag 6 juli 2009 16:10 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
[..]
'k Miste wel m'n bus maar dat lag er meer aan dat we onverwacht door Oudorp gingen en ik daardoor vergat om m'n aansluiting te reserveren.
Dat stukje vluchtstrook dat er volgens PSM dus niet is.quote:Op maandag 6 juli 2009 17:52 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
stukje vluchtstrook in het oncirkelde gedeelte.
CVL beweert soms dingen waarvan je je afvraagt of 't wel klopt wat ze melden.quote:ondanks contact met de cvl was m'n aansluiting er alweer vandoor[..]
Zo is 't maar net.quote:kunnen en mogen zijn 2 verschillende dingen.
D'r zijn er nu toch weer twee?! En ik hoorde vandaag net dat ze toch omgebouwd gingen worden.quote:de grijze niet omgebouwde integro zou afgevoerd worden.
Bij de sluizen zelf niet neequote:Op maandag 6 juli 2009 18:41 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Dat stukje vluchtstrook dat er volgens PSM dus niet is.
Kom jij er even makkelijk vanaf. En ja hoor, de keutel is weer binnen.quote:Op maandag 6 juli 2009 18:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als je zo doorgaat, dan kun je wachten tot je een ons weegt
Waarom ik ook maar niet publiekelijk gegokt heb zodat je niet uit dwarsigheid een andere gepost zou hebben.quote:en bovendien weet je helemaal niet wat er op de foto staat![]()
Is dat zo?quote:Op maandag 6 juli 2009 18:23 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Aaaaaaaah wat lief we hebben een autistje
Oudorp is eigenlijk de van ouds bekende route door Alkmaar en die is voor 't gevoel korter/sneller. Ze zijn daar al een paar jaar mee bezig en dat krijg je allemaal niet mee als er via de ring wordt gereden dus ja dan wil je wel even vergeten om de zaken op zeker te stellen als je om je heen zit te kijken wat ze daar allemaal voor gekkigheid op verkeersgebied hebben uitgehaald. Tegen de tijd dat je er achter komt dat je 't niet gaar halen ben je te laat om er nog iets aan te doen.quote:De bus rijd iets anders dan normaal en meteen helemaal van slag![]()
En daar laat meneer ik-heb-altijd-gelijk zich weer horen. Heerlijk zo'n autistisch figuur die maar in één topic post en voor mij de wereld uit niets anders bestaat dan bussen, bussen en nog eens bussen. Ik weet dan ook het perfecte verjaardagcadeau voor je.quote:Op maandag 6 juli 2009 19:00 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Kom jij er even makkelijk vanaf. En ja hoor, de keutel is weer binnen.
[..]
Waarom ik ook maar niet publiekelijk gegokt heb zodat je niet uit dwarsigheid een andere gepost zou hebben.
Ach gut, heb ik je nou toch kwaad gemaakt, pop? Zal ik nog even aan je touwtjes trekken. Je begint trouwens wel wat te piepen. Misschien moet je een beetje geolied worden? Beetje wonder olie dan maar?quote:Op maandag 6 juli 2009 19:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En daar laat meneer ik-heb-altijd-gelijk zich weer horen. Heerlijk zo'n autistisch figuur die maar in één topic post en voor mij de wereld uit niets anders bestaat dan bussen, bussen en nog eens bussen. Ik weet dan ook het perfecte verjaardagcadeau voor je.
Mocht je genezen zijn verklaard, dan hoor ik het wel en oh ja, tot die tijd heb je een eigen topic tot je geschikking, totaal gewijd aan jouw xx-obsessie.
Dit lijkt me een perfect popcorn-moment. We wachten net zolang totdat één van die twee kemphanen breekt.quote:Op maandag 6 juli 2009 19:52 schreef RealZeus het volgende:
Kunnen de twee botsende ego's even ergens anders gaan spelen, dan kan het hier weer op een NORMALE manier over bussen gaan.
Goed ideequote:Op maandag 6 juli 2009 20:28 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dit lijkt me een perfect popcorn-moment. We wachten net zolang totdat één van die twee kemphanen breekt.
Ga vooral je gang, onze toestemming heb je niet nodig. Wat had je allemaal te melden dat je er niet tussen kon krijgen?quote:Op maandag 6 juli 2009 19:52 schreef RealZeus het volgende:
Kunnen de twee botsende ego's even ergens anders gaan spelen, dan kan het hier weer op een NORMALE manier over bussen gaan.
Niks , maar dat is nog altijd beter dan je ego laten botsen met een ander ego. Het is hier toch verdomme geen kleuterklas.quote:Op maandag 6 juli 2009 20:31 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Ga vooral je gang, onze toestemming heb je niet nodig. Wat had je allemaal te melden dat je er niet tussen kon krijgen?
Zeg eens lieverd, welk gedeelte van die zin snap jij niet? Je gaat mij toch niet vertellen dat de grote BeefRWijker, met hoofdletters B, R en W, niet weet wat ik bedoel met 'wit-gele' Volvo? Wetende dat het zich in Frieslân heeft afgespeeld?quote:Op maandag 6 juli 2009 17:03 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
[..]
"Hij heeft 'één' van de wit-gele Volvo's gebruikt".
Leuk he, zo'n geheim taaltje.
Kun je dingen zeggen waarvan toch niemand begrijpt wat er bedoeld wordt of wat daar nou zelfs ook maar de nieuwswaarde van is.
[..]
Nou kunnen er twee dingen gebeuren/aan de hand zijn:quote:Op maandag 6 juli 2009 22:05 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Zeg eens lieverd, welk gedeelte van die zin snap jij niet? Je gaat mij toch niet vertellen dat de grote BeefRWijker, met hoofdletters B, R en W, niet weet wat ik bedoel met 'wit-gele' Volvo? Wetende dat het zich in Frieslân heeft afgespeeld?
De Volvo 8700LE's die Qbuzz tijdelijk geleaset heeft.quote:Op maandag 6 juli 2009 23:15 schreef BeefRWijker het volgende:
Mocht jou dit als liefhebber van cryptologie nou te cryptisch zijn: Ik heb dus werkelijk geen flauwe notie met wat je bedoelde met die witgele Volvo's.
Als chassisbouwer is Volvo al jarenlang actief in Nederland en complete bussen produceren doen ze al sinds het vorig decennium.quote:De enige Volvo's die ik ken van Connexxion zijn groen en dat is puur omdat die dingen jonger zijn dan Connexxion zelf. Voor zover ik weet is Volvo een betrekkelijke nieuwkomer op de nederlandse markt en zijn er geen Volvos in voormalige VSN kleuren. Dus gaat het waarschijnlijk om Berkhof Duvedecs of Berkhof 2000NL's.
Weer een continuïteitsfout: De DAF Duvedecs van NZH hebben inderdaad wel een Volvo-streep in de grille, hun oudere broertjes die bij RET werkzaam waren misten die streep.quote:Maar welke idioot noemt Duvedecs niet gewoon Duvedecs maar Volvos? Dat doen alleen de bussen mongolen die enkel emblemen kunnen lezen en het even niet meer weten als dat er af ligt. Nou schijnt het ook nog eens zo te zijn dat de DAF Duvedecs ook die schuine streep in de grille hebben.
Waar was jij toen die tijd? Het lijkt me dat die Berkhof 2000NL's op DAF-, Volvo-, Scania- en Dennis-onderstellen bijna overal actief waren, inclusief jouw thuisbasis Beverwijk.quote:Die Berkhof 2000NL heb ik er ooit maar eentje van gezien (in Bolsward en dat was volgens mij ook nog eens een DAF) en die heb ik nooit op dienst gezien, laat staan in de Volvo variant.
Maar jij bent dan ook gek op raadspelletjes. Ik HAAT raadspelletjes.quote:Op maandag 6 juli 2009 23:21 schreef Alexxxxx het volgende:
Als busliefhebber met vrachtwagenroots wist ik toch wel direct dat er een Duvedec werd bedoeld hoor
Zwolle heeft ze ook, enkele 7800's (serie 7800-7814).quote:Op dinsdag 7 juli 2009 00:00 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Maar jij bent dan ook gek op raadspelletjes. Ik HAAT raadspelletjes.
Wat is er mis met gelede Berkhof of Duvedec? Snapt iedereen tenmiste waar 't over gaat: totale gekkigheid.
En had ik hier laatst niet gelezen dat die Duvedecs ook uitgebannen waren?
Ik heb er hier al tijden niks meer over gehoord. Zijn er soms een paar Oerol bussen blijven hangen of zo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |