abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 juni 2009 @ 19:09:35 #201
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_70333659
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 18:52 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Ik hoorde dat er een boek op de markt is met alles wat jij WEL weet?

[ afbeelding ]
Het moet nog gepubliceerd worden, maar het ligt nu bij de drukker
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_70333714
De drukker is er mee bezig zie ik.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 juni 2009 @ 19:12:31 #203
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_70333746
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 19:11 schreef Alexxxxx het volgende:
De drukker is er mee bezig zie ik.
[ afbeelding ]
Je hebt de verkeerde in gedachten, Alex
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_70337388
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 13:13 schreef Ofyles2 het volgende:
Qbuzz is een OV-bedrijf dat deels in handen is van de NS, dat verklaart waarom ze gunstigere CAO's kunnen voorleggen in tegenstelling tot andere vervoerders.

Ik blijf het desondanks geweldig vinden dat Arriva klappen krijgt, nu Veolia nog.
ik ook!
pi_70366406
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 16:34 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Hoezo dat?
Als het echt glad is, krijgt de duwbak dan niet de neiging de kont om te gooien?
pi_70368889
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 18:12 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Als het echt glad is, krijgt de duwbak dan niet de neiging de kont om te gooien?
Als je in een bocht te veel gas geeft en de aangedreven wielen gaan slippen, waarschijnlijk wel.
Zodra je de grip kwijt bent wordt 't schuiven maar dat geldt ook voor een standaard bus.
Het verschil is dat de sjoof een weg geschoven aanhanger niet meteen merkt aangezien het voorste
gedeelte in eerste instantie recht blijft staan maar die houdt wel in (zoals die ook in houdt als de aanhanger
door een dalletje of over een heuveltje gaat). Op een recht stuk is het theoretisch mogelijk dat vanuit stil
stand de aanhanger de bus niet in beweging krijgt en al slippend de ene of de andere kant op schuift omdat
ie ergens heen wil -behalve vooruit- maar dan is het wel zo glad dat je überhaupt gek bent om te gaan rijden.
Bij een rijdende combinatie kan ik me niet voorstellen dat de aanhanger in staat is de middelste as naar een
kant weg te duwen (scharen). Niet aangedreven wielen hebben volgens mij meer grip dan wel aangedreven
wielen al moet gezegd dat de aangedreven wielen wel dubbel zijn uitgevoerd en de niet aangedreven niet.
Beef R. Wijker
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 juni 2009 @ 19:46:18 #207
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_70369070
Dat kun je niet zomaar zeggen. Het hangt van de omstandigheden af. Of je gas geeft of niet, of je remt of niet, de verdeling van het gewicht en nog enkele factoren die van invloed zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_70373512
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 19:46 schreef Peterselieman het volgende:
Dat kun je niet zomaar zeggen.
Deed ik ook niet, hè. In tegenstelling tot jouwzelf.
quote:
Het hangt van de omstandigheden af.
(Extreme) gladheid.
quote:
Of je gas geeft of niet,
Stond duidelijk in m'n stukkie.
quote:
of je remt of niet,
Als je gas geeft rem je niet, gek hè.

En of je de grip verliest door remmen of teveel gas geven maakt niet zoveel uit voor de middelpunt vliedende krachten hoewel passief mee draaiende wielen eerder grip terug pakken, maar met ABS is dat verschil waarschijnlijk ook nihiel. De volgende vraag is dan: zit er traction control op zo'n bus, ik heb geen idee eerlijk gezegd.
quote:
de verdeling van het gewicht en nog enkele factoren die van invloed zijn.
Brand maar los, maak jezelf 's waar.
Beef R. Wijker
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 juni 2009 @ 22:17:41 #209
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_70374273
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 21:57 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Deed ik ook niet, hè. In tegenstelling tot jouwzelf.
Dat doe je wel, want je maakt de aanname dat de niet aangedreven wielen meer grip hebben dan de aangedreven wielen zonder rekening te houden met alle variabelen.
quote:
[..]

(Extreme) gladheid.
Daar ging ik al vanuit
quote:
[..]

Stond duidelijk in m'n stukkie.
Je hebt gas geven en gas geven. Ga je vol gas weg, of ga je op eieren rijden zoals extreem voorzichtig genoemd wordt.
quote:
[..]

Als je gas geeft rem je niet, gek hè.
Het kan wel tegelijk
quote:
En of je de grip verliest door remmen of teveel gas geven maakt niet zoveel uit voor de middelpunt vliedende krachten hoewel passief mee draaiende wielen eerder grip terug pakken, maar met ABS is dat verschil waarschijnlijk ook nihiel.
Grip verliezen door remmen of gasgeven, daar zit wel verschil in, maar het resultaat zal vaak wel overeen kunnen komen. Bij remmen op extreem gladde wegen draaien de wielen niet, want je glijdt namelijk. Bij het loslaten van het gas (aangedreven wielen) of de rem (alle wielen) zullen ze gaan rollen en dan kun je de grip weer terugvinden. ABS kan in een dergelijk geval wel gelijk het proces enorm versnellen, want het zorgt ervoor dat de wielen tijdens het remmen niet blokkeren en dat in dit geval een bus ondanks de ondergrond toch nog redelijk snel stil staat.
quote:
De volgende vraag is dan: zit er traction control op zo'n bus, ik heb geen idee eerlijk gezegd.
Ik ga er wel vanuit dat er iets in die richting is, maar dat zal je op extreem gladde wegen echt niet helpen. Ik weet uit ervaring dat het goed mogelijk is om op gladde wegen met slippende banden op te trekken terwijl je de 1.800 toeren nog niet eens haalt met een dieselmotor.
quote:

[..]

Brand maar los, maak jezelf 's waar.
Dat doe ik al
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_70376648
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 22:17 schreef Peterselieman het volgende:

[.poneren.]

Dat doe je wel, want je maakt de aanname dat de niet aangedreven wielen meer grip hebben dan de aangedreven wielen zonder rekening te houden met alle variabelen.
Jammer dan dat je verzuimt aan te geven in welke gevallen dat niet zo is. Nog steeds.
quote:
[.gladheid.]

Daar ging ik al vanuit
Kennelijk niet, vanwege allerlei 'andere' factoren.
quote:
[..]

Je hebt gas geven en gas geven. Ga je vol gas weg, of ga je op eieren rijden zoals extreem voorzichtig genoemd wordt.
Zoveel gas dat het opgewekte vermogen niet overgebracht kan worden op het wegdek in een te resulteren versnelling,
of te wel er ontstaat slip.
quote:
[.gassen NE remmen.]

Het kan wel tegelijk
Als je donuts wilt draaien in een bus, tuurlijk
quote:
[..]

Grip verliezen door remmen of gasgeven, daar zit wel verschil in, maar het resultaat zal vaak wel overeen kunnen komen.
quote:
Bij remmen op extreem gladde wegen draaien de wielen niet, want je glijdt namelijk.
Niet met ABS, als het goed is.
quote:
Bij het loslaten van het gas (aangedreven wielen) of de rem (alle wielen) zullen ze gaan rollen en dan kun je de grip weer terugvinden. ABS kan in een dergelijk geval wel gelijk het proces enorm versnellen, want het zorgt ervoor dat de wielen tijdens het remmen niet blokkeren
En hier is dus waar je jezelf tegen spreekt.
quote:
en dat in dit geval een bus ondanks de ondergrond toch nog redelijk snel stil staat.
We hadden het over het uitbreken van de kont.
quote:
[.traction control.]

Ik ga er wel vanuit dat er iets in die richting is, maar dat zal je op extreem gladde wegen echt niet helpen.
Dan werkt 't dus niet zoals bedoelt. Een werkende traction control schroeft het gas terug tot er weer traktie ontstaat.
quote:
Ik weet uit ervaring dat het goed mogelijk is om op gladde wegen met slippende banden op te trekken terwijl je de 1.800 toeren nog niet eens haalt met een dieselmotor.
Maar laat dat de kont uitbreken was de vraag.
quote:
[..]

Dat doe ik al
Ik heb nog weinig over al die andere factoren ('variabelen') gehoord.
Beef R. Wijker
  Spellchecker vrijdag 26 juni 2009 @ 10:36:00 #211
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_70388130
Bevertje is, ondanks dat hij alleen maar in deze reeks post, echt één van de grootste internet trolls op Fok!
Tevens -purist.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 26 juni 2009 @ 11:33:44 #212
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_70390195
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 23:12 schreef BeefRWijker het volgende:

Zoveel gas dat het opgewekte vermogen niet overgebracht kan worden op het wegdek in een te resulteren versnelling,
of te wel er ontstaat slip.
Heel goed
quote:
[..]

Als je donuts wilt draaien in een bus, tuurlijk
Daar had ik het niet over
quote:
[..]


[..]

Niet met ABS, als het goed is.
Daarom geef ik ook twee gevallen. Eentje zonder en eentje met ABS
quote:
[..]

En hier is dus waar je jezelf tegen spreekt.
Zie bovenstaande
quote:
[..]

We hadden het over het uitbreken van de kont.
Dan nog moet het kunnen, maar ik zou zeggen: Ga het testen.
quote:
[..]

Dan werkt 't dus niet zoals bedoelt. Een werkende traction control schroeft het gas terug tot er weer traktie ontstaat.
Meestal werkt het idd niet 100 % goed. Vooral als er te veel gas teruggeschroeft moet worden, zoals in deze gevallen.
quote:
[..]

Maar laat dat de kont uitbreken was de vraag.
Alleen als de wielspin lang genoeg aanhoudt en je stuurbewegingen moet maken. Dan kan het wel.
quote:
[..]

Ik heb nog weinig over al die andere factoren ('variabelen') gehoord.
Het type weg waarop je je bevindt, of het op een helling is of niet, hoe hard het waait kán invloed hebben, is de bus vol beladen of juist leeg, de dikte van de ijslaag op de weg, het gebruikte type banden, heb je spikes in de banden of er kettingen omheen

Moet ik nog even doorgaan?
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 26 juni 2009 @ 13:24:25 #213
225098 BeefRWijker
Ziet 't zo:
pi_70393952
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 11:33 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


[..]


[..]


[..]


[..]


[..]


[..]


[..]

Het type weg waarop je je bevindt, of het op een helling is of niet, hoe hard het waait kán invloed hebben, is de bus vol beladen of juist leeg, de dikte van de ijslaag op de weg,
quote:
het gebruikte type banden, heb je spikes in de banden of er kettingen omheen
quote:
Moet ik nog even doorgaan?
Yes please. Absoluut.
"t Kan alleen nog maar veel gekker worden dan 't al is.
Daarom ga ik er ook maar niet meer serieus op in.

Leg jij 't allemaal maar even loepzuiver aan Zeus uit.
Beef R. Wijker
pi_70400786
BeefRwijker en PSM zouden een goed echtpaar vormen Ik voorzie een huwelijk.

Ik heb een beter idee, ik vraag het mijn pa wel een keer. die is immers buschauffeur en heeft zowel op de oudere versies ( MB200 ) met dus de motor in de voorwagen als met de huidige duwbakken gereden.

Maar mijn broer is namelijk eens op een ijzelige dag passagier geweest in één van de laatste bussen richting ons dorp en die voelde de aanhanger af en toe weg schuiven wat de chauffeur kon opvangen door gas te geven. Vandaar dat ik me dat afvroeg.
  vrijdag 26 juni 2009 @ 18:01:44 #215
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_70402938
Stupid Amba's. Erger ik me vaker aan de laatste maanden. Het hele huis trilde net weer omdat er zo'n lawaaiding hier voor het rode licht stond. En nog extra veel herrie door dit warme weer (alle ramen open enzo). Kan het GVU die dingen alsjeblieft weer terugsturen naar CXX en weer fatsoenlijke bussen gaan inzetten op lijn 1?
  Spellchecker vrijdag 26 juni 2009 @ 18:35:03 #216
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_70403717
Moet je maar niet in Utrecht gaan wonen
Tevens -purist.
pi_70403982
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 13:24 schreef BeefRWijker het volgende:


Daarom ga ik er ook maar niet meer serieus op in.
Ga er maar uberhaupt niet op in. Ik weet er weinig van, boeit me ook weinig verder, het enige wat ik wel ooit hoorde was dat de gelede bus met de motor voorin neigt uit te zwenken naar buiten en de gelede bus met de motor achterin neigt naar binnen te draaien. Ongeacht het wel of niet meesturen van de achterwielen enzo.
(ik woonde in Capelle, daar reden eerst de oude mercedes vetters en later de mercedes 0405g).

Laten we al het geneuzel dus maar sluiten met:

Als chauffeur: Voorzichtig rijden als de omstandigheden daartoe zijn.
En als buitenstaander: probeer niet naast het achterstuk van de gelede bus te lopen, fietsen, rijden, het kan zo maar gebeuren dat je geraakt wordt.
  vrijdag 26 juni 2009 @ 20:53:33 #218
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_70407532
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 16:41 schreef RealZeus het volgende:
BeefRwijker en PSM zouden een goed echtpaar vormen Ik voorzie een huwelijk.
Nooit Fred en Ria Onderbuik gekend?
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 18:01 schreef ReisT het volgende:
Stupid Amba's. Erger ik me vaker aan de laatste maanden. Het hele huis trilde net weer omdat er zo'n lawaaiding hier voor het rode licht stond. En nog extra veel herrie door dit warme weer (alle ramen open enzo). Kan het GVU die dingen alsjeblieft weer terugsturen naar CXX en weer fatsoenlijke bussen gaan inzetten op lijn 1?
Maken die Cummins-motoren zo een lawaai?
  vrijdag 26 juni 2009 @ 21:06:08 #219
225098 BeefRWijker
Ziet 't zo:
pi_70407883
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 16:41 schreef RealZeus het volgende:
BeefRwijker en PSM zouden een goed echtpaar vormen
quote:
Ik voorzie een huwelijk.
Maak er maar geen beroep van, van die voorspellingen.
quote:
Ik heb een beter idee, ik vraag het mijn pa wel een keer. die is immers buschauffeur en heeft zowel op de oudere versies ( MB200 ) met dus de motor in de voorwagen als met de huidige duwbakken gereden.

Maar mijn broer is namelijk eens op een ijzelige dag passagier geweest in één van de laatste bussen richting ons dorp
Rijden er tegenwoordig ook al gelede bussen op dorpen.
quote:
en die voelde de aanhanger af en toe weg schuiven wat de chauffeur kon opvangen door gas te geven.
Dat zal dan echt geen duwbak geweest zijn.
quote:
Vandaar dat ik me dat afvroeg.
Beef R. Wijker
  vrijdag 26 juni 2009 @ 21:09:01 #220
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_70407962
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 21:06 schreef BeefRWijker het volgende:
Rijden er tegenwoordig ook al gelede bussen op dorpen.
Gelede Europa 2000's/Duvedecs en af en toe een Citaro G in Friesland.
pi_70413818
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 18:45 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Ga er maar uberhaupt niet op in.
quote:
Ik weet er weinig van,
Hou die gedachte even vast.
quote:
boeit me ook weinig verder, het enige wat ik wel ooit hoorde
Het gezond verstand was even op toen jij aan de beurt was?
quote:
was dat de gelede bus met de motor voorin neigt uit te zwenken naar buiten en de gelede bus met de motor achterin neigt naar binnen te draaien.
Dat kan -als zijnde wat het meeste voorkomt- maar hangt wel af van wel-of-niet meesturende assen. Een sturende as (met enkel wielstel) op een getrokken aanhanger is veel makkelijker te realiseren dan een meesturende as (met dubbel wielstel) op een aangedreven aanhanger en daar hangt een prijskaartje aan.
quote:
Ongeacht het wel of niet meesturen van de achterwielen enzo.
En dat is dus je reinste onzin. Het heeft juist alles te maken met wel of niet meesturende assen (wielen) en helemaal niks met waar de motor zit. Meesturende wielen volgen het spoor van de voor liggende wielen (de achterkant zwenkt juist niet uit maar zwenkt mee waardoor deze binnen het spoor van de wielen blijft), niet meesturende assen steken binnen door, domweg omdat de bus in een knik staat en de wielen van de achter as niet in het spoor staan van de voorste as(sen) en daar ook niet naar toe sturen. Dit is waar mensen 'vroeger' altijd standaard op rekenden en waarom op aan-hangers met meesturende assen -die daarin juist afweken- een waarschuwing werd gehangen.

Andersom, hoe meer bus achter de achteras is geplaatst (overhang en dat is vooral bij staart (motor) bussen en ver-lengde bussen met sleepas 't geval) hoe meer de achterkant uitzwenkt in een bocht. Menig bushokje en/of achter-kant van de bus is zo gesneuveld door sjoofs die te scherp weg stuurden van de halte waardoor de achter kant uitzwenkte over het perron en een deel van het hokje meenam. Bij een getrokken aanhanger zit de as meestal verder naar achteren geplaatst en zou het uitzwenk effect juist kleiner moeten zijn.
Beef R. Wijker
  zaterdag 27 juni 2009 @ 00:22:00 #222
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_70413889
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 00:19 schreef BeefRWijker het volgende:
Andersom, hoe meer bus achter de achteras is geplaatst (overhang en dat is vooral bij staart (motor) bussen en ver-lengde bussen met sleepas 't geval) hoe meer de achterkant uitzwenkt in een bocht. Menig bushokje en/of achter-kant van de bus is zo gesneuveld door sjoofs die te scherp weg stuurden van de halte waardoor de achter kant uitzwenkte over het perron en een deel van het hokje meenam. Bij een getrokken aanhanger zit de as meestal verder naar achteren geplaatst en zou het uitzwenk effect juist kleiner moeten zijn.
Je vergeet gemakshalve dat aanhangers ook tweeassig zijn.
  zaterdag 27 juni 2009 @ 02:32:40 #223
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_70416575
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 18:35 schreef NoBody122 het volgende:
Moet je maar niet in Utrecht gaan wonen
Ik woon hier al zes jaar, en heb tot kort geleden nooit zulke klachten gehad.
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 20:53 schreef Ofyles2 het volgende:
Maken die Cummins-motoren zo een lawaai?
Stationair draaiend wel ja. Lange tijd in een rijdende bus zitten met zo'n motor wordt ik ook nooit zo vrolijk van. Irritant zeurderig geluidje is dat toch altijd.
pi_70430324
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 21:06 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]


[..]


[..]

Rijden er tegenwoordig ook al gelede bussen op dorpen.
Dat is al meer dan twintig jaar zo.
quote:
[..]

Dat zal dan echt geen duwbak geweest zijn.
[..]
Nee, dat zei ik toch ook niet. Maar ik vroeg me af wat er dan gebeurde als een duwbak op zo'n glad wegdek komt.

En over die andere discussie: een duwbak komt in de bochten meer binnendoor en een geleden met de motor in de voorwagen zwenkt uit. Daarom hadden de MB's ook afgeschuinde achterkanten.
  zaterdag 27 juni 2009 @ 18:40:55 #225
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_70430435
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 18:36 schreef RealZeus het volgende:
Nee, dat zei ik toch ook niet. Maar ik vroeg me af wat er dan gebeurde als een duwbak op zo'n glad wegdek komt.
Ik heb video's van een gelede MAN in Oslo gezien. Kwam een steile besneeuwde helling niet meer op.
pi_70430969
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 00:19 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]

Het gezond verstand was even op toen jij aan de beurt was?
[..]
Jammer dat wanneer iemand probeert het moddergooien te stoppen, een zelfde reactie tegoed krijgt net als zowat iedereen op dit forum krijgt.

Gezellig hobbyisten en geinteresseerden met elkaar. Maar nee hoor...

En nu zal ik het verwijt wel weer krijgen: "als je niets weet over duwbakken en trekkarren, ik me niet in de discussie moet mengen" of "welkom in de harde wereld" of iets in die trend.

Erg gezellig allemaal ! Ook zo lekker opbouwend !
  Redactie Frontpage / Sport zondag 28 juni 2009 @ 14:29:46 #227
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_70446890
De Waterlandse Arriva Citaro G 7919 heeft afgelopen nacht een enkeltje schroothoop gekregen.

Zie: Treintopic 170 - waar ProRail records blijft breken op Ah-Ww
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_70448281
quote:
Op zondag 28 juni 2009 14:29 schreef Peterselieman het volgende:
De Waterlandse Arriva Citaro G 7919 heeft afgelopen nacht een enkeltje schroothoop gekregen.

Zie: Treintopic 170 - waar ProRail records blijft breken op Ah-Ww
Arriva heeft strax toch genoeg bussies over
pi_70448377
quote:
Op zondag 28 juni 2009 14:29 schreef Peterselieman het volgende:
De Waterlandse Arriva Citaro G 7919 heeft afgelopen nacht een enkeltje schroothoop gekregen.

Zie: Treintopic 170 - waar ProRail records blijft breken op Ah-Ww
Maar goed, dat het ding leeg was.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 16:14:15 #230
225098 BeefRWijker
Ziet 't zo:
pi_70517608
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 18:36 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Dat is al meer dan twintig jaar zo.
[..]

Nee, dat zei ik toch ook niet.
Net zo min als dat je het ontkende. Het was een simpele konstatering.
Gezien het onderwerp lag duwbus echter voor de hand.
quote:
Maar ik vroeg me af wat er dan gebeurde als een duwbak op zo'n glad wegdek komt.
quote:
En over die andere discussie: een duwbak komt in de bochten meer binnendoor en een geleden met de motor in de voorwagen zwenkt uit.
Nope, baarlijke onzin, hoe vaak je dat ook herhaald.
Aanhangers zonder meesturende as gaan binnendoor, aanhangers met meesturende as volgen in het spoor van de middelste as, zo simpel als dat. Even beter opletten bij wis- en meetkunde de volgende keer op school, ja.
quote:
Daarom hadden de MB's ook afgeschuinde achterkanten.
Dat zelfde argument zou je ook kunnen gebruiken voor niet meesturende aanhangers en 15 meter bussen.
Dat is gewoon een aardigheidje van Schenk en Duvedec, geen wetmatigheid.
Een aanhanger met meesturende as zwenkt in z'n geheel uit dus het afschuinen van de achterkant heeft weinig zin.
Het heeft meer zin bij bussen met een grote overhang en daar zie je 't juist niet. Bij niet aangedreven aanhangers kan het makkelijker omdat er geen ruimte nodig is voor de motor en de achteras dichter op de achterkant zit.
Beef R. Wijker
  dinsdag 30 juni 2009 @ 16:16:45 #231
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_70517706
quote:
Op zondag 28 juni 2009 14:29 schreef Peterselieman het volgende:
De Waterlandse Arriva Citaro G 7919 heeft afgelopen nacht een enkeltje schroothoop gekregen.

Zie: Treintopic 170 - waar ProRail records blijft breken op Ah-Ww
Casino Royale
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 16:30:10 #232
225098 BeefRWijker
Ziet 't zo:
pi_70518073
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 00:22 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Je vergeet gemakshalve dat aanhangers ook tweeassig zijn.
Dacht 't toch van niet.
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 18:58 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Jammer dat wanneer iemand probeert het moddergooien te stoppen, een zelfde reactie tegoed krijgt
quote:
net als zowat iedereen op dit forum krijgt.
Business as usual dus, niks om je over op te winden.
quote:
Gezellig hobbyisten en geinteresseerden met elkaar. Maar nee hoor...
En dat begint dan met "'t kan me weinig boeien". Nee, daar hoor jij wel bij, hey.
quote:
En nu zal ik het verwijt wel weer krijgen: "als je niets weet over duwbakken en trekkarren, ik me niet in de discussie moet mengen" of "welkom in de harde wereld" of iets in die trend.
Heel goed, je weet 't wel. Nu alleen de uitvoering nog.
quote:
Erg gezellig allemaal ! Ook zo lekker opbouwend !
Nee, dan "'t kan me weinig boeien" en "geneuzel" dat is nog 's opbouwend commentaar op een stukje waar iemand een uurtje de moeite heeft genomen eens precies uit te leggen hoe 't zit.

Ga vooral zo door. Wie is er hier nou de troll.
Beef R. Wijker
  dinsdag 30 juni 2009 @ 16:47:44 #233
225098 BeefRWijker
Ziet 't zo:
pi_70518561
quote:
Op zondag 28 juni 2009 14:29 schreef Peterselieman het volgende:
De Waterlandse Arriva Citaro G 7919 heeft afgelopen nacht een enkeltje schroothoop gekregen.

Zie: Treintopic 170 - waar ProRail records blijft breken op Ah-Ww
Ik heb de knal niet gehoord Awakenings aan de andere kant was hier in Beverwijk goed mee te genieten.
Beef R. Wijker
pi_70523948
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 16:30 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]

Business as usual dus, niks om je over op te winden.
Ja, dat bedoelde ik. Het mengen in een discussie of een forum hoeft niet altijd met een betweterige toon en op een manier dat een ander lager en dommer wordt geschat dan je zelf. Ik kan me niet voorstellen dat er niemand anders op het forum is die er ook zo over denkt.

Dat is ook het "geneuzel" dat ik bedoelde. Ook al heeft de ander nog gelijk of weet diegene het werkelijk beter, door de houding kan die mening me weinig nog boeien.

[..]
quote:
BeefRWijker schreef het volgende:
[..]

Nee, dan "'t kan me weinig boeien" en "geneuzel" dat is nog 's opbouwend commentaar op een stukje waar iemand een uurtje de moeite heeft genomen eens precies uit te leggen hoe 't zit.
ja en het is de toon die de muziek maakt. Iets uitzoeken om de ander daar wijzer mee te maken is natuurlijk heel positief. De ander op een betweterige manier vermanen daarentegen niet.
quote:
BeefRWijker schreef het volgende:
[..]
Ga vooral zo door. Wie is er hier nou de troll.
Viel te verwachten, heeft in elk geval 3 dagen geduurd om tot dit antwoord te komen.

Maar goed, voldoende offtopic.

Ik ben blij dat er in ieder geval geen mensen in die arrivabus zaten, anders was de ramp niet te overzien.

Zelf ook wel eens van dichtbij meegemaakt. Zoals sommigen misschien wel weten is de Calandlijn metro Rotterdam Oost gewoon op maaiveld. Van het begin af aan gebeuren daar veel ongelukken. Gelukkig zijn er sinds een jaar of 5 slagbomen. Die waren er niet. Een kennis van mij reed rondjes naar het IJsselland Ziekenhuis in Capelle met een mercedes 0405. We moesten linksaf het kruispunt over en dan het metrospoor over en zo verder. We kregen groen voor linksaf, wat betekent dat er geen metro kwam. Ook stonden er dan pal op het spoor stoplichten, eveneens groen. Dus reden wij het spoor over. Vlak erna passeerde de metro. Die moet op een centimeter na de achterkant van die bus gemist hebben. Verbijsterd keken we achterom.
Door het groene licht, het drukken kruispunt, de bochten in het metrospoor en de snelheid van de metro hadden we die onmogelijk aan kunnen zien komen.
Na die rit dus maar eens een stevige bak koffie gedronken.
pi_70531155
gister eens hoogwaardig OV bij Arriva !
pi_70535015
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 23:19 schreef Ou-Tannu het volgende:
gister eens hoogwaardig OV bij Arriva !
Zat er een Dennis op een Q-liner?
pi_70535040
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 02:01 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Zat er een Dennis op een Q-liner?
omgekeerd

en dat in de brandende hitte

airco op 18 graden ofzo prima te zitten op lijn 24 naar Assen

daar in een trein met Airco gehopt naar zwolle.. om vanaf zwolle t met ARKO te moeten doen naar heerenveen

hoewel de bus naar thuus vanaf heerenveen was wel weer voorzien van airco.. alleen niet op 18 graden
pi_70535041
Kan iemand mijn post hier verwijderen? Dit topic gaat maar niet vol, ik heb geen enkele affectie met bussen en het is irritant in m'n AT.
pi_70535305
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 02:03 schreef Breathtaking het volgende:
Kan iemand mijn post hier verwijderen? Dit topic gaat maar niet vol, ik heb geen enkele affectie met bussen en het is irritant in m'n AT.
Ik geloof niet dat jij de perfecte vrouw bent voor dj_flash en zijn Citaro-obsessie.
pi_70535310
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 02:03 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

omgekeerd

en dat in de brandende hitte

airco op 18 graden ofzo prima te zitten op lijn 24 naar Assen

daar in een trein met Airco gehopt naar zwolle.. om vanaf zwolle t met ARKO te moeten doen naar heerenveen

hoewel de bus naar thuus vanaf heerenveen was wel weer voorzien van airco.. alleen niet op 18 graden
Goed bezig.
  woensdag 1 juli 2009 @ 11:53:40 #241
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_70541879
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 02:33 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat jij de perfecte vrouw bent voor dj_flash en zijn Citaro-obsessie.
Over dat gesproken, waar is dj_flash gebleven?
pi_70562531
Tot zover de OV chipkaart in de KAN regio. Gister werkten ze in de bussen, vandaag niet meer
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_70575953
OV flopkaart B)
  Spellchecker donderdag 2 juli 2009 @ 15:54:16 #244
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_70582405
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 02:03 schreef Breathtaking het volgende:
Kan iemand mijn post hier verwijderen? Dit topic gaat maar niet vol, ik heb geen enkele affectie met bussen en het is irritant in m'n AT.
Dat had je van tevoren moeten verzinnen, nu zit je het maar uit
Tevens -purist.
pi_70586032
Ik kan je posts weghalen. Als je je naaktfoto's hebt gemailed zal ik je melden op welke manier je de betaling kunt voldoen
  vrijdag 3 juli 2009 @ 00:13:16 #246
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_70598175
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 17:55 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik kan je posts weghalen. Als je je naaktfoto's hebt gemailed zal ik je melden op welke manier je de betaling kunt voldoen
Dat kan pas over 10 dagen.

Probleem heeft zichzelf dan opgelost.
  Spellchecker zondag 5 juli 2009 @ 04:46:32 #247
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_70659435
Voor degenen die morgen (Zondag; het is laat voor me) in Fryslân met Cxx gaan bussen; verkleinde kans op Fryskers i.v.m. een dance-event op het Oldehoofster kerkhof in Leeuwarden

Zelf mag ik morgen met een Citaro G (als het goed is) naar Alkmaar.. Fijne bussen om in te rijden als chauf, maar jammer genoeg niet vooruit te branden -> veel vertraging in het gedeelte Noord-Holland
Tevens -purist.
  zondag 5 juli 2009 @ 10:54:29 #248
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_70661447
quote:
> veel vertraging in het gedeelte Noord-Holland
vast niet meer dan ik afgelopen vrijdag had toen ik uit alkmaar kwam (+17)
  Spellchecker maandag 6 juli 2009 @ 01:17:16 #249
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_70688770
quote:
Op zondag 5 juli 2009 10:54 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

vast niet meer dan ik afgelopen vrijdag had toen ik uit alkmaar kwam (+17)
Pech gehad bij die sluizen zeker, of was de koffie te heet in Alkmaar?

Heb vanmiddag één van de wit-gele Volvo's gebruikt op lijn 92 (Bolsward), 98 (2x, Makkum) en weer 92

Er werd vandaag geen Citaro G ingezet op lijn 350, trouwens.. Beide Citaro's werden ingezet als pendelbus i.v.m. Dancetour. Gelukkig viel de grijze Integro 2947, waarbij de Airco goed functioneert, mij ten dele
Tevens -purist.
  maandag 6 juli 2009 @ 11:52:57 #250
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_70694872
quote:
Pech gehad bij die sluizen zeker, of was de koffie te heet in Alkmaar?
het stuk alkmaar heerhugowaard is een ramp op vrijdagmiddag. bij kornwerderzand stond natuurlijk een kleine file, heb dat maar even illegaal opgelost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')