bron: denhelderactueel 11-6quote:Hij komt eraan!
[.]
Sinds de nieuwe bussen rondrijden in onze stad (waar zijn ze overigens gebleven, volgens mij is de helft weer vervangen door oud en afgeschreven) staan de apparaten waar hij oppast al op hem te wachten. Een stickertje maakt al die tijd duidelijk dat het binnenkort mogelijk is. Na een half jaar dagelijkse aankondigingen zit het je wel gebakken en neem je het allemaal niet meer zo serieus. Die poster op het verkooploket zegt me ook niets, want er hangt ook een poster van een grote kop koffie op een karretje en die heb ik ook nog nooit in de bus gezien. Maar dit keer schijnt het anders te zijn. Juist op het moment dat je er niet meer in gelooft, pats boem, hij komt eraan! En nu echt.
Vanaf volgende deze week mogen we in Den Helder chippen. Jawel, reizen met de OV Chipkaart. De strippenkaart zal op termijn verdwijnen, ook al is de chipper helemaal niet veilig. Ook moet je niet vergeten uit te checken bij het uitstappen, anders kost het je geld. Maar als het allemaal goed werkt, schijnt het geld op te leveren. Reizen met de OV Chipkaart schijnt goedkoper te zijn dan op de strippen, al ben ik als enthousiast ov-reiziger nog lang niet overtuigd. Eerst zien, dan geloven.
Doe mij maar zo’n chipkaart, zei ik desondanks tegen de dame van het loket. “Kan niet”, was het antwoord. “Kan alleen via internet worden gekocht, niet aan het loket.” Op dus naar www.ov-chipkaart.nl, maar zo eenvoudig is het niet. Even snel een kaartje kopen is er niet bij, want welke moet ik dan hebben? De persoonlijke, de anonieme of de wegwerp? Weet je wat, voorlopig maar even niet. Die strippen blijven vast nog jaren geldig, ook al zeggen ze van niet. En anders koop ik wel een enkeltje bij de chauffeur, dat kon vorige maand in Rotterdam ook gewoon, ondanks dat de chipkaart daar ‘het enige betaalmiddel’ is. Ja ja, het zal wel. Eerst maar eens afwachten of hij echt wel komt. Eerst zien, dan geloven.
Spieken was niet nodigquote:
Links uitstappen, rechts instappen ofzoiets?quote:Op woensdag 17 juni 2009 18:45 schreef Alexxxxx het volgende:
Dat moeten ze bij alle bussen doen, deuren aan alle kanten!
Heb jij weer meer werkquote:Op woensdag 17 juni 2009 18:45 schreef Alexxxxx het volgende:
Dat moeten ze bij alle bussen doen, deuren aan alle kanten!
Gewoon twee compleet uit deuren bestaande wandenquote:Op woensdag 17 juni 2009 18:46 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Links uitstappen, rechts instappen ofzoiets?
Jij snapt mquote:
Connexxion heeft em gewonnen en blijft dus rijden op Voorne Puttenquote:Op maandag 8 juni 2009 08:18 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
BRU is net vergeven, dus die pakken ze niet zo snel. Volgens mij is Voorne-Putten de volgende concessie waar ze op zullen asen. Dat is immers aangesloten op de concessie in het zuiden van zuid-holland.
http://wiki.ovinnederland(...)ervoer_Voorne-Putten
Superbus (I kid you not). Ging helaas niet door. Te duur (of niet duur genoeg, wat was het ook al weer).quote:Op woensdag 17 juni 2009 18:45 schreef Alexxxxx het volgende:
Dat moeten ze bij alle bussen doen, deuren aan alle kanten!
Natuurlijk wel.quote:Op woensdag 17 juni 2009 16:31 schreef Peterselieman het volgende:
Heel apart met deuren aan beide zijden van de bus![]()
[..]
Spieken was niet nodig
quote:Op woensdag 17 juni 2009 17:50 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik verwacht dat Viola er een puinzooi van gaat maken in de Haaglanden.
Precies, daar weten ze ook van alles van, bij Connexxion (Novio, Hermes etc etc) Syntus, BBA, hè.quote:Die Fransozen zijn nooit vies van controverse.
quote:17/06/2009
Milieuvriendelijke bussen voor MIVB
BRUSSEL - Busbouwer Van Hool uit Lier zal dit najaar 189 milieuvriendelijke dieselbussen leveren aan de Brusselse vervoersmaatschappij MIVB. Het nieuws werd bekendgemaakt tijdens een internationaal congres rond mobiliteit in Wenen. 'De 189 bussen zijn zo ecologisch dat ze amper stofdeeltjes uitstoten', zegt Yves Goffin.
'Het zijn de beste bussen die op de markt te verkrijgen zijn. Ze beschikken namelijk over een roetfilter.
[..]
Ik heb nooit negatieve ervaringen meegemaakt van Keolis.quote:Op donderdag 18 juni 2009 16:13 schreef BeefRWijker het volgende:
Precies, daar weten ze ook van alles van, bij Connexxion (Novio, Hermes etc etc) Syntus, BBA, hè.
Vraag blijft wanneer die wagens worden afgeleverd. De MIVB heeft voor deze mega-order een reeks CNG-bussen afbesteld vanwege de administratieve rompslomp omtrent één of meerdere gastankstations bij de busgarages.quote:Op donderdag 18 juni 2009 20:13 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
nieuwsblad.be
Wauw, ze zijn er toch wel heel erg vooruitstrevend daar in de belgiek.
Ik ook niet. Gek hè.quote:Op donderdag 18 juni 2009 20:22 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik heb nooit negatieve ervaringen meegemaakt van Keolis.
quote:Transdev laat bovendien regionale vervoerders in hun waarde en is zelfs voornemens het stedelijke vervoer uit te breiden met een tram-/lightrail-verbinding of meer.
Vindt ik bvb ook van Connexxion. Of dat ligt aan Transdev, ik zou 't niet weten.quote:Ik ageerde tegen Veolia, dat er alles aan doet rijdend personeel en passagiers uit hun voertuigen te jagen,
Nou, daar had ik inderdaad heel erg veel last van.quote:ben nog steeds blij dat ze hun activiteiten in Denemarken hebben moeten staken.
quote:Overigens ben ik er nog als de dood voor dat FirstGroup en/of Stagecoach voet in Nederland zetten, aangezien die bedrijven in hun thuisland bekend staan om hun excessieve bezuinigingen
Moeilijke woorden gebruik jij toch.quote:en predatie.
Op vrijdagmiddag niet, want er reed een 15 meter lange touringcar van ITS voorquote:Op zaterdag 20 juni 2009 09:25 schreef JeePee83 het volgende:
Is een gelede citaro op vrijdagmiddag, zondagavond en maandagochtend niet planmatig om zo versterking uit te sparen? Of is dat alweer verleden tijd.
vanwege oerol worden op een aantal ritten citaro's ingezet op de 350 (vr, za en zo).quote:Op zaterdag 20 juni 2009 00:17 schreef Peterselieman het volgende:
Er was kennelijk weer eens een tekort aan Integro's voor lijn 350. Leeuwarder Citaro 9167 mocht om 16.00 aan een rit richting Alkmaar beginnen.
ook goed voor de HOV eisen ;-)quote:Op zaterdag 20 juni 2009 16:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Op vrijdagmiddag niet, want er reed een 15 meter lange touringcar van ITS voor
9117 dacht ik, vrijdag nog als lijn 10 rondjes zien rijden. Bedoel je trouwens niet Novio, ik heb Syntus nog nooit gezien in Nijmegenquote:Op zondag 21 juni 2009 02:38 schreef NoBody122 het volgende:
Ik had, als passagier, een aantal uren geleden van Nijmegen Goffertpark naar Nijmegen CS een Cxx Citaro (uiteraard het exacte nr weer eens niet onthouden, was ergens tussen de 9110-9120). Deze werd extra ingezet voor Syntus i.v.m. het pendelvervoer van/naar Sonisphere
Aardige chauffeurs trouwens bij Syntus; chapeau
Ik weet wel dat de nieuwe Berkhof bussen na 10 minuten uitgaan.quote:Op donderdag 18 juni 2009 13:38 schreef Geqxon het volgende:
Zijn er eigenlijk al bussen die regenerative braking hebben en gebruik maken van start/stop systemen? Dat zou echt een hele bak plaatselijke uitstoot schelen, als ze weer minuten lang bij een busterminal stilstaan.
Hybride bussies bouwen!quote:Op donderdag 18 juni 2009 13:38 schreef Geqxon het volgende:
Zijn er eigenlijk al bussen die regenerative braking hebben en gebruik maken van start/stop systemen? Dat zou echt een hele bak plaatselijke uitstoot schelen, als ze weer minuten lang bij een busterminal stilstaan.
Je hebt gelijkquote:Op zondag 21 juni 2009 14:14 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Bedoel je trouwens niet Novio, ik heb Syntus nog nooit gezien in Nijmegen
quote:Op maandag 22 juni 2009 01:19 schreef NoBody122 het volgende:
Vanavond de 1851 gespot in Frieslân, deze rijdt nu rond in standaard Cxx-kleurstelling. Een poos terug heeft die hier al een maand of wat rondgereden als VDL-demobus
Klein foutje: dit was geen demobus.quote:Op maandag 22 juni 2009 01:19 schreef NoBody122 het volgende:
Vanavond de 1851 gespot in Frieslân, deze rijdt nu rond in standaard Cxx-kleurstelling. Een poos terug heeft die hier al een maand of wat rondgereden als VDL-demobus
Precies, het Prius principe. Met de energie die vrijkomt als een volbeladen bus remt kun je bakken met electriciteit opwekken, en als de bus dan toch 10 minuten bij de bussenterminal stilstaat kan de accu eventueel ook bijgeladen geworden met externe stroom. De bus hoeft dan nog maar amper op brandstof te rijden, en ook voor de airco hoeft de motor niet langer mee te draaien. Ik zie hier potentie.quote:Op zondag 21 juni 2009 21:05 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Hybride bussies bouwen!
bij langdurige stops kan je prima de diesel uitzetten.. bij het wegrijden kan je de diesel weer aanslingeren.. de EL motor trekt de bus wel van zn halte af.. en het dieselblok zou inprincipe ook een constanter toerental kunnen draaien ( minimale uitstoot maximale performance )..
Ik durf te wedden dat de VS zulke bussen al inzetten.quote:Op maandag 22 juni 2009 01:46 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Precies, het Prius principe. Met de energie die vrijkomt als een volbeladen bus remt kun je bakken met electriciteit opwekken, en als de bus dan toch 10 minuten bij de bussenterminal stilstaat kan de accu eventueel ook bijgeladen geworden met externe stroom. De bus hoeft dan nog maar amper op brandstof te rijden, en ook voor de airco hoeft de motor niet langer mee te draaien. Ik zie hier potentie.
Ik weet het; heb hem destijds, tijdens zijn vorige Fryske avontuur, een aantal keren meegehadquote:Op maandag 22 juni 2009 01:29 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
en hij rijdt ook nog eens erg lekker
sowieso vervuild een stationair draaiende diesel meer dan een diesel die lekker toeren maakt..quote:Op maandag 22 juni 2009 01:46 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Precies, het Prius principe. Met de energie die vrijkomt als een volbeladen bus remt kun je bakken met electriciteit opwekken, en als de bus dan toch 10 minuten bij de bussenterminal stilstaat kan de accu eventueel ook bijgeladen geworden met externe stroom. De bus hoeft dan nog maar amper op brandstof te rijden, en ook voor de airco hoeft de motor niet langer mee te draaien. Ik zie hier potentie.
Ik zag m vrijdag al tuffen in Leeuwarden.quote:Op maandag 22 juni 2009 01:19 schreef NoBody122 het volgende:
Vanavond de 1851 gespot in Frieslân, deze rijdt nu rond in standaard Cxx-kleurstelling. Een poos terug heeft die hier al een maand of wat rondgereden als VDL-demobus
Mja, dat zijn meer de Amba's in de lagere 1800 serie. De meesten daarvan hebben nog een geel/groene lijnfilmquote:Ik had eigenlijk verwacht dat hij bij het GVU zou rondrijden, aangezien de GVU-Amba's ook allemaal in de 18xx-range zitten
Precies, een ex-(blanco)Hermes.quote:
Ik kan dat sinds vanmiddag inderdaad bevestigen toen ik een ex-Hermes 1800 Amba ipv een MAN kreeg voorgeschoteld op Alkmaar B'wijk. De reeds verwachte ergernis bleef verrassend genoeg uit.quote:Maar de 1851 rijdt inderdaad lekker.
Volgens mij ligt 't gewoon aan een betere isolatie of een andere transmissie.quote:De Amba's tot medio 2004 zijn baggerdingen, daarna heeft men iets gedaan aan het rare schakelprogramma van de versnellingsbakken.
Die bus was in december vorig jaar anders ook al groen:quote:Op maandag 22 juni 2009 11:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik zag m vrijdag al tuffen in Leeuwarden.
Niet die van NoordHolland-Noord. Die hebben allemaal LEDS (concessie eis).quote:[..]
Mja, dat zijn meer de Amba's in de lagere 1800 serie. De meesten daarvan hebben nog een geel/groene lijnfilm
Leer eens lezen en quoten. Je haalt nu we verkeerde aan, wantquote:Op maandag 22 juni 2009 16:15 schreef BeefRWijker het volgende:
Die bus was in december vorig jaar anders ook al groen:
[ afbeelding ]
[..]
Niet die van NoordHolland-Noord. Die hebben allemaal LEDS (concessie eis).
Goeie Zwahiel immitatie, groentebroer.quote:Op maandag 22 juni 2009 16:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Leer eens lezen en quoten. Je haalt nu we verkeerde aan, want
1. ik heb niets gezegd over dat de 1851 in december al dan niet groen was, maar alleen dat ik m gespot had
2. Ik had het niet over die Noord-Hollandse wrakken, maar die dingen bij het GVU, waarbij ik even over het hoofd gezien heb dat er ook een aantal met led-film rondrijden.
Misschien een dom vraagjequote:Op maandag 22 juni 2009 16:15 schreef BeefRWijker het volgende:
Niet die van NoordHolland-Noord. Die hebben allemaal LEDS (concessie eis).
Neuh, alleen die verkeerde betweterigheid staat me niet aan.quote:Op maandag 22 juni 2009 18:59 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Goeie Zwahiel immitatie, groentebroer.
Met het verkeerde been uit je nest gesodemieterd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |