Op vrijdagmiddag niet, want er reed een 15 meter lange touringcar van ITS voorquote:Op zaterdag 20 juni 2009 09:25 schreef JeePee83 het volgende:
Is een gelede citaro op vrijdagmiddag, zondagavond en maandagochtend niet planmatig om zo versterking uit te sparen? Of is dat alweer verleden tijd.
vanwege oerol worden op een aantal ritten citaro's ingezet op de 350 (vr, za en zo).quote:Op zaterdag 20 juni 2009 00:17 schreef Peterselieman het volgende:
Er was kennelijk weer eens een tekort aan Integro's voor lijn 350. Leeuwarder Citaro 9167 mocht om 16.00 aan een rit richting Alkmaar beginnen.
ook goed voor de HOV eisen ;-)quote:Op zaterdag 20 juni 2009 16:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Op vrijdagmiddag niet, want er reed een 15 meter lange touringcar van ITS voor
9117 dacht ik, vrijdag nog als lijn 10 rondjes zien rijden. Bedoel je trouwens niet Novio, ik heb Syntus nog nooit gezien in Nijmegenquote:Op zondag 21 juni 2009 02:38 schreef NoBody122 het volgende:
Ik had, als passagier, een aantal uren geleden van Nijmegen Goffertpark naar Nijmegen CS een Cxx Citaro (uiteraard het exacte nr weer eens niet onthouden, was ergens tussen de 9110-9120). Deze werd extra ingezet voor Syntus i.v.m. het pendelvervoer van/naar Sonisphere
Aardige chauffeurs trouwens bij Syntus; chapeau
Ik weet wel dat de nieuwe Berkhof bussen na 10 minuten uitgaan.quote:Op donderdag 18 juni 2009 13:38 schreef Geqxon het volgende:
Zijn er eigenlijk al bussen die regenerative braking hebben en gebruik maken van start/stop systemen? Dat zou echt een hele bak plaatselijke uitstoot schelen, als ze weer minuten lang bij een busterminal stilstaan.
Hybride bussies bouwen!quote:Op donderdag 18 juni 2009 13:38 schreef Geqxon het volgende:
Zijn er eigenlijk al bussen die regenerative braking hebben en gebruik maken van start/stop systemen? Dat zou echt een hele bak plaatselijke uitstoot schelen, als ze weer minuten lang bij een busterminal stilstaan.
Je hebt gelijkquote:Op zondag 21 juni 2009 14:14 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Bedoel je trouwens niet Novio, ik heb Syntus nog nooit gezien in Nijmegen
quote:Op maandag 22 juni 2009 01:19 schreef NoBody122 het volgende:
Vanavond de 1851 gespot in Frieslân, deze rijdt nu rond in standaard Cxx-kleurstelling. Een poos terug heeft die hier al een maand of wat rondgereden als VDL-demobus
Klein foutje: dit was geen demobus.quote:Op maandag 22 juni 2009 01:19 schreef NoBody122 het volgende:
Vanavond de 1851 gespot in Frieslân, deze rijdt nu rond in standaard Cxx-kleurstelling. Een poos terug heeft die hier al een maand of wat rondgereden als VDL-demobus
Precies, het Prius principe. Met de energie die vrijkomt als een volbeladen bus remt kun je bakken met electriciteit opwekken, en als de bus dan toch 10 minuten bij de bussenterminal stilstaat kan de accu eventueel ook bijgeladen geworden met externe stroom. De bus hoeft dan nog maar amper op brandstof te rijden, en ook voor de airco hoeft de motor niet langer mee te draaien. Ik zie hier potentie.quote:Op zondag 21 juni 2009 21:05 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Hybride bussies bouwen!
bij langdurige stops kan je prima de diesel uitzetten.. bij het wegrijden kan je de diesel weer aanslingeren.. de EL motor trekt de bus wel van zn halte af.. en het dieselblok zou inprincipe ook een constanter toerental kunnen draaien ( minimale uitstoot maximale performance )..
Ik durf te wedden dat de VS zulke bussen al inzetten.quote:Op maandag 22 juni 2009 01:46 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Precies, het Prius principe. Met de energie die vrijkomt als een volbeladen bus remt kun je bakken met electriciteit opwekken, en als de bus dan toch 10 minuten bij de bussenterminal stilstaat kan de accu eventueel ook bijgeladen geworden met externe stroom. De bus hoeft dan nog maar amper op brandstof te rijden, en ook voor de airco hoeft de motor niet langer mee te draaien. Ik zie hier potentie.
Ik weet het; heb hem destijds, tijdens zijn vorige Fryske avontuur, een aantal keren meegehadquote:Op maandag 22 juni 2009 01:29 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
en hij rijdt ook nog eens erg lekker
sowieso vervuild een stationair draaiende diesel meer dan een diesel die lekker toeren maakt..quote:Op maandag 22 juni 2009 01:46 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Precies, het Prius principe. Met de energie die vrijkomt als een volbeladen bus remt kun je bakken met electriciteit opwekken, en als de bus dan toch 10 minuten bij de bussenterminal stilstaat kan de accu eventueel ook bijgeladen geworden met externe stroom. De bus hoeft dan nog maar amper op brandstof te rijden, en ook voor de airco hoeft de motor niet langer mee te draaien. Ik zie hier potentie.
Ik zag m vrijdag al tuffen in Leeuwarden.quote:Op maandag 22 juni 2009 01:19 schreef NoBody122 het volgende:
Vanavond de 1851 gespot in Frieslân, deze rijdt nu rond in standaard Cxx-kleurstelling. Een poos terug heeft die hier al een maand of wat rondgereden als VDL-demobus
Mja, dat zijn meer de Amba's in de lagere 1800 serie. De meesten daarvan hebben nog een geel/groene lijnfilmquote:Ik had eigenlijk verwacht dat hij bij het GVU zou rondrijden, aangezien de GVU-Amba's ook allemaal in de 18xx-range zitten
Precies, een ex-(blanco)Hermes.quote:
Ik kan dat sinds vanmiddag inderdaad bevestigen toen ik een ex-Hermes 1800 Amba ipv een MAN kreeg voorgeschoteld op Alkmaar B'wijk. De reeds verwachte ergernis bleef verrassend genoeg uit.quote:Maar de 1851 rijdt inderdaad lekker.
Volgens mij ligt 't gewoon aan een betere isolatie of een andere transmissie.quote:De Amba's tot medio 2004 zijn baggerdingen, daarna heeft men iets gedaan aan het rare schakelprogramma van de versnellingsbakken.
Die bus was in december vorig jaar anders ook al groen:quote:Op maandag 22 juni 2009 11:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik zag m vrijdag al tuffen in Leeuwarden.
Niet die van NoordHolland-Noord. Die hebben allemaal LEDS (concessie eis).quote:[..]
Mja, dat zijn meer de Amba's in de lagere 1800 serie. De meesten daarvan hebben nog een geel/groene lijnfilm
Leer eens lezen en quoten. Je haalt nu we verkeerde aan, wantquote:Op maandag 22 juni 2009 16:15 schreef BeefRWijker het volgende:
Die bus was in december vorig jaar anders ook al groen:
[ afbeelding ]
[..]
Niet die van NoordHolland-Noord. Die hebben allemaal LEDS (concessie eis).
Goeie Zwahiel immitatie, groentebroer.quote:Op maandag 22 juni 2009 16:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Leer eens lezen en quoten. Je haalt nu we verkeerde aan, want
1. ik heb niets gezegd over dat de 1851 in december al dan niet groen was, maar alleen dat ik m gespot had
2. Ik had het niet over die Noord-Hollandse wrakken, maar die dingen bij het GVU, waarbij ik even over het hoofd gezien heb dat er ook een aantal met led-film rondrijden.
Misschien een dom vraagjequote:Op maandag 22 juni 2009 16:15 schreef BeefRWijker het volgende:
Niet die van NoordHolland-Noord. Die hebben allemaal LEDS (concessie eis).
Neuh, alleen die verkeerde betweterigheid staat me niet aan.quote:Op maandag 22 juni 2009 18:59 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Goeie Zwahiel immitatie, groentebroer.
Met het verkeerde been uit je nest gesodemieterd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |