http://www.al-yaqeen.com/nieuw/nieuws/nieuws.php?id=1456quote:Nederland, mei 2009
‘Er bestaat veel onwetendheid en er zijn veel misverstanden over de islam’, aldus CDA kandidate voor de Europese verkiezingen Rena Netjes in een interview op de website van de omstreden imam Fawaz, Al-Yaqeen, waar eerder interviews stonden met Harry van Bommel (SP) en Tofik Dibi (GroenLinks).
Netjes studeerde o.a. Arabisch en is getrouwd met een moslim: ‘ik trof in Nederland niet zo’n respectabele man als ik in hem heb gevonden’. Netjes zegt zich ‘hard te maken tegen discriminatie en racisme. Ik wil het opnemen voor moslims. Ik steek mijn nek voor jullie uit’.
Netjes over de islam: ’Mohammed heeft een aantal vrouwenrechten ingevoerd die er voorheen niet waren’. Netjes stelt voorts: ‘ik vind het in islamitische landen veel gezelliger dan in Nederland. Wat ik ook waardeer is dat moslims heel serieus met hun geloof omgaan en heel veel respect voor God hebben’.
Over vrouwenrechten in islamitische landen: ‘ik denk dat het probleem vooral bij de vrouwen zelf ligt, ze pakken hun rechten te weinig. Mannen zullen die namelijk niet snel opgeven...‘
Netjes vindt het prima als moslima’s weigeren een hand te geven: ‘de meeste ziektes worden overgebracht, omdat we elkaar de hand schudden’.
Ja maar in een wetloos land is toch iedereen aardiger en de zon schijnt daar tenminste vaker dan hier dusquote:Op woensdag 3 juni 2009 22:27 schreef Meki het volgende:
[..]
http://www.al-yaqeen.com/nieuw/nieuws/nieuws.php?id=1456
Klopt,,,, Nederland chagarijnig en en altijd denkend aan geld en economie en hebzuchtig en gierigs....
Maar als je naar Afrika gaat en je bezoekt een sloppenwijk in Adis Abbebba,,, iedereen blij en geen zorgen over hun toekomst... ze zijn arm maar toch rijk in hun gelukkigheid..
Ze heeft gelijk...
Jahaa, een en al geluk wat je daar ziet inderdaad.quote:Op woensdag 3 juni 2009 22:27 schreef Meki het volgende:
[..]
Maar als je naar Afrika gaat en je bezoekt een sloppenwijk ,,, iedereen blij en geen zorgen over hun toekomst... ze zijn arm maar toch rijk in hun gelukkigheid..
Ik weet niet... maar zijn wel te vertrouwen..quote:Op woensdag 3 juni 2009 22:32 schreef KoosVogels het volgende:
Allemaal reuze aardige gasten hoor in moslim landen, ik vertrouw ze alleen niet. Er zit altijd een addertje onder het gras, zo lijkt het.
vele sloppenwijken bezocht...quote:Op woensdag 3 juni 2009 22:35 schreef Stali het volgende:
[..]
Jahaa, een en al geluk wat je daar ziet inderdaad..
Het is weliswaar je doel niet met dit topic maar ben je weleens in een sloppenwijk geweest, Meki?
Want dit is typisch POL he? Goed en slecht en alles wat daartussen zit bestaat niet of wordt linksom rechtsom door toetsenbordheldjes in Nederland verheerlijkt of verworpen. Algemeen en ik bedoel dit niet enkel aan jouw adres. Maar zo ervaar ik die verworden hoaxen als NWS en POL wel.
Met jouw achtergrond heb je een aanzienlijk hogere kans op paranoïde waanstoornissen, moet je mee uitkijken.quote:Op woensdag 3 juni 2009 22:36 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik weet niet... maar zijn wel te vertrouwen..
Maar is hier je buurman wel te vertrouwen ? ik heb het gevoel dat iedereen met een dubbele agenda´s lopen hier....
Dit was een serieuze vraag. Je vind het hier kut, je hebt dezelfde achtergrond, je vind het daar zo fijn.... wat houdt je hier dan?quote:
Ga dan lekker weg jongen. Wat doe je hier nog? Een beetje profiteren van al de rijkdom die we hier wél hebben?quote:Op woensdag 3 juni 2009 22:27 schreef Meki het volgende:
[..]
Klopt,,,, Nederland chagarijnig en en altijd denkend aan geld en economie en hebzuchtig en gierigs....
Maar als je naar Afrika gaat en je bezoekt een sloppenwijk in Adis Abbebba,,, iedereen blij en geen zorgen over hun toekomst... ze zijn arm maar toch rijk in hun gelukkigheid..
Ze heeft gelijk...
Met jou achtergrond heb je een aanzienlijk hogere kans tot kredietcrisis...quote:Op woensdag 3 juni 2009 22:37 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Met jouw achtergrond heb je een aanzienlijk hogere kans op paranoïde waanstoornissen, moet je mee uitkijken.
Liever arm leven met gelukkigheidquote:Op woensdag 3 juni 2009 22:40 schreef tho_Omas het volgende:
Om even op jouw stijl van redeneren terug te komen: "De Islam maakt arm, want in Addis Abbeba is iedereen arm."
Dus ik begrijp dat ontwikkelingshulp overbodig is?quote:Op woensdag 3 juni 2009 22:41 schreef Meki het volgende:
[..]
Liever arm leven met gelukkigheid
dan met rijk leven en met ongelukkigheid...
Ontwikkelingshulp is een van de fatsoen van de mensheid..quote:Op woensdag 3 juni 2009 22:42 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Dus ik begrijp dat ontwikkelingshulp overbodig is?
Begin maar met die topic....quote:Op woensdag 3 juni 2009 22:42 schreef Revolution-NL het volgende:
Waar wacht je nog op!? Ga lekker in die gezellige zandbak van je spelen! Verzuurd allochtoontje
Ik hou wel een inzamelings actie op FOK! om je ticket te betalen, denk dat ik 5 min na het plaatsen van het topic het bedrag bijelkaar heb.
Ja Meki, geef is antwoord.quote:Op woensdag 3 juni 2009 22:38 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dit was een serieuze vraag. Je vind het hier kut, je hebt dezelfde achtergrond, je vind het daar zo fijn.... wat houdt je hier dan?
Nee hoor, zeer hoog opgeleid, blank, man. Ik zit gebakkenquote:Op woensdag 3 juni 2009 22:38 schreef Meki het volgende:
[..]
Met jou achtergrond heb je een aanzienlijk hogere kans tot kredietcrisis...
Jezelf redden brengt je uiteindelijk een stuk verder...quote:Op woensdag 3 juni 2009 22:43 schreef Meki het volgende:
[..]
Ontwikkelingshulp is een van de fatsoen van de mensheid..
Andere mensen helpen is de helft van je bestaan.
Mijn zwager is een bedoein, of hoe jij het ook schrijft. En ik heb hem recentelijk ontmoet in egypte. Ik kon het absoluut niet vinden met die vent. Hele tijd zeiken dat wij gratis mochten verblijven in zijn kampeerplaats-gebeuren, maar op het eind wel zn hand ophouden. Dat soort dingen.quote:Op woensdag 3 juni 2009 22:36 schreef Meki het volgende:
[..]
Maar is hier je buurman wel te vertrouwen ? ik heb het gevoel dat iedereen met een dubbele agenda´s lopen hier....
Nou je mening is dat het daar zoveel beter is. Als ik serieus van mening was dat het ergens anders veel beter was, ging ik ook emigreren. Niemand hier heeft je nationaliteit in twijfel getrokken.quote:Op woensdag 3 juni 2009 22:45 schreef Meki het volgende:
Ik ben een Nederlander en woon in Nederland
Mag ik soms een mening hebben
of alleen jullie mogen dat ...
Maar waarom handel je dan niet naar je mening? Je vindt moslimlanden gezelliger, je bent liever arm en gelukkig. Wat houdt je dan tegen?quote:Op woensdag 3 juni 2009 22:45 schreef Meki het volgende:
Onthoofdingenquote:Op woensdag 3 juni 2009 22:44 schreef Disorder het volgende:
[..]
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/8080447.stm
Ja, het is zo fantastisch feestvieren in de sloppen he? Nergens vind je groter geluk.quote:Op woensdag 3 juni 2009 22:37 schreef Meki het volgende:
[..]
vele sloppenwijken bezocht...
In Marokko en vele landen...
Alleen een beetje jammer dat je niet geaccepteerd wordt als Nederlander.quote:Op woensdag 3 juni 2009 22:45 schreef Meki het volgende:
Nou nou, "democratie". Zolang half NL zo dom is om op de CDA te stemmen zal er nooit echte democratie zijn.quote:Op woensdag 3 juni 2009 22:45 schreef DennisMoore het volgende:
En een democratische rechtsstaat is toch overrated, dat hebben moslims heul niet nodig!
Veel te druk met gezelligheid om je daarmee bezig te houden.
Betreffende CDA'ster is biljkbaar druk doende om moslim-zieltjes te ronselen voor de verkiezingen. Why should the PvdA have all the fun eh?
Goed trouwens dat je over Ethiopie begon. Het deed me denken aan iets.quote:Op woensdag 3 juni 2009 22:43 schreef Meki het volgende:
[..]
Dat mens heeft geen idee waar ze het over heeftquote:Over vrouwenrechten in islamitische landen: ‘ik denk dat het probleem vooral bij de vrouwen zelf ligt, ze pakken hun rechten te weinig. Mannen zullen die namelijk niet snel opgeven...‘
Ja leuk, geld geven aan negertjes donkere jongetjes zodat ze niet dood gaan van de honger en als ze later groot en sterk zijn de andere helft van de bevolking met machetes kan bewerken, of babies kunnen verkrachten om van hun HIV te genezen.....nee echt, goede besteding van ons geld!quote:Op woensdag 3 juni 2009 22:43 schreef Meki het volgende:
[..]
Ben je hier nog steeds??quote:Op woensdag 3 juni 2009 22:27 schreef Meki het volgende:
[..]
Ze heeft gelijk...
quote:
Inderdaad. Meki zou zijn meningen eens moeten omzetten in daden. Maar eens beginnen denk ik in een opleidings centrum van de Taliban in Pakistan denk ik.quote:Op woensdag 3 juni 2009 22:46 schreef Swetsenegger het volgende:
Dus... waarom emigreer je niet? Jij hebt nog als voordeel dat je een zelfde achtergrond hebt.
quote:Op donderdag 4 juni 2009 01:22 schreef F04 het volgende:
Totdat Meki ter dood wordt veroordeelt in Iran omdat ie kerels neukt.
quote:
Omg, sinds wanneer worden ziektes overgebracht door handen schudden? Wat een kul argument zeg; En ondertussen wel namens je geloof het gebruik van condooms afkeuren terwijl er in Afrika een AIDS epidemie heerst die jaarlijks miljoenen slachtoffers eist. Lekker hypocriet bezig mevrouw Netjes!quote:‘de meeste ziektes worden overgebracht, omdat we elkaar de hand schudden’.
we hebben het hier over MOSLIM landen. eh ?bijdehand .quote:
Stenigen? In hoeveel moslimlanden is dat de regel? In Israël wordt je als Goy behandeld - interraciale huwelijken zijn daar al helemaal uit den boze.quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:15 schreef telavivnick het volgende:
[..]
we hebben het hier over MOSLIM landen. eh ?bijdehand .
kijk als je zoals zij met een moslim getrouwd ben ,dan moet je dit wel zeggen anders word je gestenigd. als je thuis kom na een dag slap geluld te hebben in de kamer .
HAHAHAHAHAHAHA!!!!quote:Op woensdag 3 juni 2009 22:27 schreef Meki het volgende:
[..]
Ze heeft gelijk...
quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
HAHAHAHAHAHAHA!!!!
dit meen je toch niet serieus he?
Zie je die lach van de middelste. Zelfs in dergelijke situaties zijn ze gezellig.quote:
goy zijn dat die goudvissen ??quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Stenigen? In hoeveel moslimlanden is dat de regel? In Israël wordt je als Goy behandeld - interraciale huwelijken zijn daar al helemaal uit den boze.
En maar in Nederland blijven.quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:14 schreef Mutant01 het volgende:
Klopt. Komt door a) de zon b) de gastvrijheid en c) het feit dat je daar doorgaans familie hebt.
dat maakt het land nog niet gezelligquote:Op donderdag 4 juni 2009 15:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zie je die lach van de middelste. Zelfs in dergelijke situaties zijn ze gezellig.
Sorry maar ik snap er geen flikker van.quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:29 schreef telavivnick het volgende:
[..]
goy zijn dat die goudvissen ??
maar ik ben katholiek van geloof (niet dat ik er wat aan doe ) maar ben gelukkig getrouwd met een joodse schoonen . eh ??? en ben in het bezit van A een ID card een israelishe wel te verstaan .
en een nederland paspoort EN een israelishe eh hoe zat het ook al weer zij je ???
vrouwen moet wat gaan leren van de tora maar is ook al weer uit de tijd vel mee gaan met de tijd he ,
en stenigen ja kom voor in vrijveel moslim landen meer dan je denkt .maar oke wel mischien de gang-bangs
zijn wat minder
Ik zei interraciale huwelijken. Dat komt vrijwel niet voor, en stenigen komt in weinig moslim landen voor, sterker nog het is vaak een regionaal fenomeen (bepaalde regio's in bepaalde landen, zoals Afghanistan, Pakistan e.d.)quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:29 schreef telavivnick het volgende:
[..]
goy zijn dat die goudvissen ??
maar ik ben katholiek van geloof (niet dat ik er wat aan doe ) maar ben gelukkig getrouwd met een joodse schoonen . eh ??? en ben in het bezit van A een ID card een israelishe wel te verstaan .
en een nederland paspoort EN een israelishe eh hoe zat het ook al weer zij je ???
vrouwen moet wat gaan leren van de tora maar is ook al weer uit de tijd vel mee gaan met de tijd he ,
en stenigen ja kom voor in vrijveel moslim landen meer dan je denkt .maar oke wel mischien de gang-bangs
zijn wat minder
quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zie je die lach van de middelste. Zelfs in dergelijke situaties zijn ze gezellig.
Waarom zou dat niet kunnen? Gezelligheid moet je af kunnen wisselen met serieusheid.quote:
Welk land? Kijk, mensen komen hier niet voor de gezelligheid natuurlijk he.quote:
quote:
Leuk verhaal hoor, maar waarom kunnen ze het dan niet meer als ze verhuizen naar Nederland?quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:34 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Verder heeft Meki in bepaalde opzichten wel gelijk, ik woon al zo'n 15 jaar in verschillende moslimlanden en ik kan mij de laatste keer dat ik of een kennis van mij lastig is gevallen niet herinneren. Verder is iedereen wel bereid je even te helpen, terwijl je in Nederland nogal eens afgesnauwd wordt of in ieder geval een norse blik te zien krijgt. Zelfs de (zichtbare) criminaliteit is hier beduidend lager en er is zelfs nog respect voor ouderen
Geen idee. Dit zijn overigens aziaten en arabieren uit het midden oosten, geen noord afrikanen. Koeltoerverschil mischien?quote:Op donderdag 4 juni 2009 20:27 schreef Almere-Dude het volgende:
[..]
Leuk verhaal hoor, maar waarom kunnen ze het dan niet meer als ze verhuizen naar Nederland?
Dat is de welbekende "rapist-smile"quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik ben geen expert, wat dat betreft.quote:Op donderdag 4 juni 2009 21:01 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dat is de welbekende "rapist-smile"
Je moest eens weten wat voor cursussen ze bij de ROC geven tegenwoordig.quote:Op donderdag 4 juni 2009 21:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik ben geen expert, wat dat betreft.
Goed punt, op vakantie zijn of der wonen is een groot verschil.quote:Op donderdag 4 juni 2009 21:16 schreef Mutant01 het volgende:
Tja, het is gezelliger omdat je daar op vakantie bent. Maar dan is elke plek wel gezellig volgens mij.
Het échte leven.quote:Op donderdag 4 juni 2009 21:18 schreef SpecialK het volgende:
Zodra meki hier vertrekt is het daar weer superkut en dan kunnen we hier weer lekker met oma gaan ganzenborden.
Dat is precies het probleem, geen lange termijnvisie.quote:Op woensdag 3 juni 2009 22:27 schreef Meki het volgende:
En over welke landen praten we danquote:Op donderdag 4 juni 2009 15:34 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Verder heeft Meki in bepaalde opzichten wel gelijk, ik woon al zo'n 15 jaar in verschillende moslimlanden en ik kan mij de laatste keer dat ik of een kennis van mij lastig is gevallen niet herinneren. Verder is iedereen wel bereid je even te helpen, terwijl je in Nederland nogal eens afgesnauwd wordt of in ieder geval een norse blik te zien krijgt. Zelfs de (zichtbare) criminaliteit is hier beduidend lager en er is zelfs nog respect voor ouderen
toch woon ik liever in den haag en koop ik mijn eigen theequote:Op donderdag 4 juni 2009 23:19 schreef LXIV het volgende:
Nou, ik ben ik veel moslimlanden geweest en wat gastvrijheid, vriendelijkheid en manieren betreft kunnen de Nederlanders daar nog veel van leren. Als je hier als vreemdeling over straat loopt is de kans dat je uitgenodigd wordt voor het eten ongeveer 0,0%. Het is mij in ieder geval nog nooit overkomen. In islamitische landen gebeurt dat vaak.
In de sloppenwijken van Cairo, de dessa in Indonesie of de "greenzone" van Uruzgan, thee werd je overal aangeboden en de laatste cent werd nog uitgegeven om jou er iets lekkers bij te geven.
Ik ook. Maar over de gastvrijheid daar geen verkeerd woord. Ook de gastvrijheid van allochtonen in Nederland is veel beter dan die van autochtonen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 23:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
toch woon ik liever in den haag en koop ik mijn eigen thee
Ja kom zeg, haal ze allemaal even naar Brabant.quote:Op donderdag 4 juni 2009 23:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik ook. Maar over de gastvrijheid daar geen verkeerd woord. Ook de gastvrijheid van allochtonen in Nederland is veel beter dan die van autochtonen.
Zelf heb ik er wel van geleerd en zal mensen die langskomen altijd uitnodigen om te blijven eten. Dat is zeker 2x per week.
Alleen de mensen die er toch al zijn, hé.quote:Op donderdag 4 juni 2009 23:30 schreef Stali het volgende:
[..]
Ja kom zeg, haal ze allemaal even naar Brabant..
true that!!quote:Op donderdag 4 juni 2009 23:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik ook. Maar over de gastvrijheid daar geen verkeerd woord. Ook de gastvrijheid van allochtonen in Nederland is veel beter dan die van autochtonen.
ja nou zeker 2x per week ... dan kom je toch weer op dat Hollandse uitquote:Zelf heb ik er wel van geleerd en zal mensen die langskomen altijd uitnodigen om te blijven eten. Dat is zeker 2x per week.
Ja, zie je nu wel. Jij doet je hier voor als onschuldig rokende baby maar je haalt meevreters verdorie uit Utrecht.quote:Op donderdag 4 juni 2009 23:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Alleen de mensen die er toch al zijn, hé.
En soms nodig ik mensen uit Zeeland of Utrecht uit.
Maar mensen zijn toch niet 24 uur per dag thuis? Ik zou het niet tof vinden als vrienden onverwachts om 2 uur 's nachts aanbellen als ik al in bed lig.quote:Op donderdag 4 juni 2009 23:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
true that!!
ik merk het ook hoor (halfbloedje) in mijn familie
en niet zozeer dat de Nederlandse kant ongastvrij is ofzo maar meer gesloten, er zijn meer regeltjes enzo
ik ga daar altijd graag onaangekondigd langs ... gaan ze zweten en snel opruimen en extra eten kopen/koken en zo maar ze laten me niet voor de deur staan
ik moet ervan giechelen
nu ja alles within reason natuurlijk hequote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:02 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Maar mensen zijn toch niet 24 uur per dag thuis? Ik zou het niet tof vinden als vrienden onverwachts om 2 uur 's nachts aanbellen als ik al in bed lig.
Ik niet meer, vandaar ook mijn plannen om binnen nu en 10 jaar je uit te zwaaien.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:13 schreef sp3c het volgende:
nou dat wil ik wel ontkennen ja
ik vind Nederland en Nederlanders wel leuk
In de zin van dat ik zwaai naar jou. In de zin van dat ik al wandelend aan de horizon verdwijn, zwaaiend naar een huilende Sp3c.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:36 schreef sp3c het volgende:
mij uit zwaaien?
ik blijver tot ik uit en grijs ben
En ligt dat niet aan je directe omgeving/stad, of voel je dit overal in Nederland zo?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik niet meer, vandaar ook mijn plannen om binnen nu en 10 jaar je uit te zwaaien.
Ja. Een grote ongezellige, zeikende bende. En nu met de crisis is het nog erger dan normaal.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:38 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
En ligt dat niet aan je directe omgeving/stad, of voel je dit overal in Nederland zo?
huilende sp3c?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In de zin van dat ik zwaai naar jou. In de zin van dat ik al wandelend aan de horizon verdwijn, zwaaiend naar een huilende Sp3c.
het moment dat ik er zo over denk ben ik weg ... niet tussen nu en tien jaar, niet tussen nu en 10 maanden maar meteenquote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja. Een grote ongezellige, zeikende bende. En nu met de crisis is het nog erger dan normaal.
Ik begrijp wat je bedoelt en ik voel hetzelfde, maar dan waarschijnlijk wel om andere redenen.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja. Een grote ongezellige, zeikende bende. En nu met de crisis is het nog erger dan normaal.
Om vervolgens te vragen of je een kleed wil kopen?quote:Op donderdag 4 juni 2009 23:19 schreef LXIV het volgende:
Nou, ik ben ik veel moslimlanden geweest en wat gastvrijheid, vriendelijkheid en manieren betreft kunnen de Nederlanders daar nog veel van leren. Als je hier als vreemdeling over straat loopt is de kans dat je uitgenodigd wordt voor het eten ongeveer 0,0%. Het is mij in ieder geval nog nooit overkomen. In islamitische landen gebeurt dat vaak.
In de sloppenwijken van Cairo, de dessa in Indonesie of de "greenzone" van Uruzgan, thee werd je overal aangeboden en de laatste cent werd nog uitgegeven om jou er iets lekkers bij te geven.
quote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:43 schreef speknek het volgende:
[..]
Om vervolgens te vragen of je een kleed wil kopen?
Jij ziet het niet gebeuren? De voorbereidende handelingen hebben reeds plaatsgevonden, de fundering ligt er (letterlijk).quote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:42 schreef sp3c het volgende:
[..]
het moment dat ik er zo over denk ben ik weg ... niet tussen nu en tien jaar, niet tussen nu en 10 maanden maar meteen
ik zie het niet gebeuren
in mijn geval zie ik het niet gebeuren?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jij ziet het niet gebeuren? De voorbereidende handelingen hebben reeds plaatsgevonden, de fundering ligt er (letterlijk).
Hoe moet ik ruiken dat je het over jezelf hebt, als je mij quote. Niet erg scherp, voor een semi-soldaat.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
in mijn geval zie ik het niet gebeuren?
niet de hele wereld draait om Mutant01
"het moment dat IK etc."quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hoe moet ik ruiken dat je het over jezelf hebt, als je mij quote. Niet erg scherp, voor een semi-soldaat.
Dat stond niet in je 2e zin, zuipschuit. "Ik zie het niet gebeuren" kan op werkelijk alles slaan in die post.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
"het moment dat IK etc."
vetgedrukte doelt in het Nederlands meestal op jezelf
Typisch. Het hier niets vinden maar nog wel lekker 10 jaar van de faciliteiten gebruik maken. Rot dan gewoon zsm op.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik niet meer, vandaar ook mijn plannen om binnen nu en 10 jaar je uit te zwaaien.
Dan wordt het hoog tijd eens wat van de wereld te zien, buiten de conflictgebieden waar je ongetwijfeld bij tijd en wijle verpoostquote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:13 schreef sp3c het volgende:
Dan kan het niet anders zijn of je hebt heel weinig van deze wereld gezien.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:13 schreef sp3c het volgende:
Tsja, maar als iedereen maar wegvlucht in plaats van er iets aan te doen wordt het nooit beter, of wel?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 22:52 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Dan wordt het hoog tijd eens wat van de wereld te zien, buiten de conflictgebieden waar je ongetwijfeld bij tijd en wijle verpoost
Het is natuurlijk niet alleen maar slecht, maar echt sociaal en tolerant zijn we al een tijdje niet meer
Vandaar de "doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg" mentaliteit, waar iedereen met een BMW/Audi/Groot huis al snel door de rest van Nederland voor patser en opschepper wordt uitgemaakt?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 22:54 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Nederlanders zijn zuur, gespannen en bovengemiddeld belust op geld, status en rijkdom.
Wat doe je hier eigenlijk nog als het volk om je heen allemaal zo slecht is?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 22:54 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Dan kan het niet anders zijn of je hebt heel weinig van deze wereld gezien.
Nederlanders zijn zuur, gespannen en bovengemiddeld belust op geld, status en rijkdom.
Nederlanders doen alles voor geld en aanzien. Alles om in die dure auto te kunnen komen. Ze naaien de hele boel erbij, steken zichzelf in de schulden, besodemieteren doorgaans de hele familie bij erfenissen, nalatenschappen, en andere gezamenlijke financiele meevallers. Men speelt het keihard, om maar aan die dure auto te kunnen komen. Duurder dan de buren. Beduidend duurder dan de buren.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 22:57 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Vandaar de "doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg" mentaliteit, waar iedereen met een BMW/Audi/Groot huis al snel door de rest van Nederland voor patser en opschepper wordt uitgemaakt?
Ik mag dat toch wel constateren? Ik baseer dit op mijn ervaringen met mensen uit andere windstreken.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 23:01 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Wat doe je hier eigenlijk nog als het volk om je heen allemaal zo slecht is?
Mooi dan kunnen wij het ontwikkelingshulp aan Afrika dan ook wel stoppen!quote:Op woensdag 3 juni 2009 22:27 schreef Meki het volgende:
[..]
Ze heeft gelijk...
Zo'n gek plan is dat niet. Ik ben er namelijk van overtuigd dat het op geen enkele manier functioneert en doorgaans in de broekzakken van lokale corrupte rijkaards belandt.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 23:12 schreef detlevico het volgende:
[..]
Mooi dan kunnen wij het ontwikkelingshulp aan Afrika dan ook wel stoppen!
![]()
Wat je dus eigenlijk zegt is dat je familie en vrienden allemaal zure, gespannen op geld en macht beluste mensen zijn? Leuke mensen ken jij dan.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 23:09 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ik mag dat toch wel constateren? Ik baseer dit op mijn ervaringen met mensen uit andere windstreken.
Ik mag toch ook wel constateren dat mijn auto matig functioneert, zonder direct naar de garage te sprinten voor een nieuwer exemplaar? Dat heeft met acceptatie te maken.
Bovendien woont mijn familie en al mijn vrienden hier. Die wil ik niet missen.
Ik heb het niet over alle Nederlanders toch?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 23:16 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Wat je dus eigenlijk zegt is dat je familie en vrienden allemaal zure, gespannen op geld en macht beluste mensen zijn? Leuke mensen ken jij dan.
Jij generaliseert! Aan de schandpaal met jou!quote:Op zaterdag 6 juni 2009 00:24 schreef Muzz_ het volgende:
* Islamitische landen hebben over het algemeen een betere klimaat dan Nederland, altijd zonnig weer tegenover kil grijs weer van NL.
* Moslims hebben over het algemeen veel sterkere familiebanden en grotere gezinnen tegenover het individualisme van NL.
* Moslims hebben vaker meer voeldoening in het leven door hun geloof dan atheïsten.
Heb een tijdje gewerkt in Islamitische landen (Verenigde Arabische Emiraten en Oman), mensen waren daar over het algemeen vrolijker en ik werd sneller door collega's bijvoorbeeld thuis uitgenodigd om te komen dineren terwijl ik ze pas kende. Dit is vrij zelden in NL. Mijn mening dus, gebaseerd op persoonlijke ervaringen.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 00:28 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Jij generaliseert! Aan de schandpaal met jou!
Je begrijpt dat ik enigszins cynisch was. Mijn ervaring met moslims is dat ze inderdaad vrij gastvrij zijn. Daar tegenover staat dat je in Nederland stukken minder sociale druk hebt om bijvoorbeeld voor iemand extra te koken, of om onverwachts bezoek binnen te laten. Heerlijk, toch?quote:Op zaterdag 6 juni 2009 00:32 schreef Muzz_ het volgende:
[..]
Heb een tijdje gewerkt in Islamitische landen (Verenigde Arabische Emiraten en Oman), mensen waren daar over het algemeen vrolijker en ik werd sneller door collega's bijvoorbeeld thuis uitgenodigd om te komen dineren terwijl ik ze pas kende. Dit is vrij zelden in NL. Mijn mening dus, gebaseerd op persoonlijke ervaringen.
Over het algemeen heeft Nederland een uitstekend klimaat. Ik kom graag buiten en dat kan in Nederland volop. Gelukkig ook geen klimaat waardoor het grote delen van het seizoen of van de dag erg onprettig is om buiten te zijn vanwege hitte.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 00:24 schreef Muzz_ het volgende:
* Islamitische landen hebben over het algemeen een betere klimaat dan Nederland, altijd zonnig weer tegenover kil grijs weer van NL.
* Moslims hebben over het algemeen veel sterkere familiebanden en grotere gezinnen tegenover het individualisme van NL.
* Moslims hebben vaker meer voeldoening in het leven door hun geloof dan atheïsten.
In jouw beleving. De meeste Nederlanders zijn hardwerkende, fatsoenlijke en vriendelijke mensen. Veel Nederlanders spreken hun talen en zijn sociaal en tolerant.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 06:35 schreef Fortune_Cookie het volgende:
We ontkennen toch niet dat Nederlanders een asociaal, chagrijnig kutvolkje zijn?
Geldt voor mij ook hoor, maar ik vertrek over een paar jaar (hopelijk) dan ook en hoop er zelf ook wat relaxter van te worden.
Van eind Oktober tot begin April is het in Nederland hondenweer en onze zomers lijken meer op een verkapte herfst, dit is een feit. De zomerhitte in die landen kun je gemakkelijk ontwijken door 's middags binnen te blijven, daarna is het weer lekker toeven. Ik heb dit liever dan het weer van ons landje.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 00:53 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Over het algemeen heeft Nederland een uitstekend klimaat. Ik kom graag buiten en dat kan in Nederland volop. Gelukkig ook geen klimaat waardoor het grote delen van het seizoen of van de dag erg onprettig is om buiten te zijn vanwege hitte.
Nederland is een rijk en welvarend land met uitgebreide sociale voorzieningen, zodat mensen minder afhankelijk zijn van familie.
Dat is ook mijn ervaring in Turkije!quote:Op donderdag 4 juni 2009 23:19 schreef LXIV het volgende:
Oman, nice. Welk bedrijf?quote:Op zaterdag 6 juni 2009 00:32 schreef Muzz_ het volgende:
[..]
Heb een tijdje gewerkt in Islamitische landen (Verenigde Arabische Emiraten en Oman), mensen waren daar over het algemeen vrolijker en ik werd sneller door collega's bijvoorbeeld thuis uitgenodigd om te komen dineren terwijl ik ze pas kende. Dit is vrij zelden in NL. Mijn mening dus, gebaseerd op persoonlijke ervaringen.
Niet dat dat veel zegt in deze omgevingquote:Op zaterdag 6 juni 2009 01:07 schreef Muzz_ het volgende:
[..]
Sommige golfstaten hebben bijvoorbeeld een hoger inkomen per hoofd van de bevolking dan Nederland.
Hondeweer...verkapte herfst...je lijkt vedomme wel zo'n oud wijf dat de hele dag achter de geraniums over het weer zit te klagen. Als je het hebt over dat buitje dat af en toe naar beneden valt...anders dan dat is het klimaat hier prima. Maandenlang komt het hier boven de 20 graden, met een piekperiode dat het kwik boven de 30 komt, prima toch? Winters hebben we hier ook niet echt, ik moet zeggen dat ik amper of nooit de knoppen van mijn CV aan moet zetten. Ik werk in de buitenlucht, dus als er al iemand reden tot klagen zou moeten hebben, ben ik het wel, maar ik zie totaal geen reden tot klagen. Die regenbui zo nu en dan neem ik wel voor lief, altijd nog beter dan een klimaat waar het s'ochtends om 10 uur al bijna 30 graden is, in dat soort temperaturen zou het een stuk minder prettig werken zijn.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 01:07 schreef Muzz_ het volgende:
[..]
Van eind Oktober tot begin April is het in Nederland hondenweer en onze zomers lijken meer op een verkapte herfst, dit is een feit. De zomerhitte in die landen kun je gemakkelijk ontwijken door 's middags binnen te blijven, daarna is het weer lekker toeven. Ik heb dit liever dan het weer van ons landje.
Niet alleen arme gezinnen hebben in Islamitische landen sterke familiaire banden maar ook de welgestelden in dat soort landen, dus het heeft niets te maken met welvaart of sociale voorzieningen. Sommige golfstaten hebben bijvoorbeeld een hoger inkomen per hoofd van de bevolking dan Nederland.
Goed punt, dat schijnheilige gedoe van "iedereen moet en zal het goed met elkaar kunnen vinden" is toch helemaal niet nodig? Die zogenaamde goede familiebanden tussen veel mensen in moslimlanden is vaak ook maar een spelletje. Vraag het maar aan een hoop vrouwen die door vader en broer geforceerd worden om zich een bepaalde manier te gedragen enz enz en dat ook alleen maar doen omdat ze anders bijna niemand meer hebben.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 09:48 schreef Hathor het volgende:
[..]
En die familiebanden van je kunnen me gestolen worden, mijn familie zit vol schijnheilige malloten die elkaar het licht in de ogen niet gunnen, dus aan een beetje sociaal gaan zitten klitten omdat het zogenaamd zo hoort doe ik es effe niet mee, ik kies mijn eigen kenisssenkring wel. En ik geloof niet dat mijn familie een uitzondering is wat betreft sociale wanorde LOL
Haha wat is dit nou weer voor bagger. Je moet hier in m'n multiculti wijk eens kijken wie de dure bmw's voor hun sociale woningbouw appartementje hebben staan.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 23:09 schreef Chooselife het volgende:
Ik mag dat toch wel constateren? Ik baseer dit op mijn ervaringen met mensen uit andere windstreken.
Ik mag toch ook wel constateren dat mijn auto matig functioneert, zonder direct naar de garage te sprinten voor een nieuwer exemplaar? Dat heeft met acceptatie te maken.
Bovendien woont mijn familie en al mijn vrienden hier. Die wil ik niet missen.
Dat is iets wat je al snel kan concluderen: Nederlanders zijn helemaal niet zo gastvrij. In heel veel andere landen zijn ze dat veel meer. Dus het is niet zo dat 'moslimlanden' gastvrijer zijn, het is eerder dat Nederlanders minder gastvrij zijn.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 00:41 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Je begrijpt dat ik enigszins cynisch was. Mijn ervaring met moslims is dat ze inderdaad vrij gastvrij zijn. Daar tegenover staat dat je in Nederland stukken minder sociale druk hebt om bijvoorbeeld voor iemand extra te koken, of om onverwachts bezoek binnen te laten. Heerlijk, toch?
Dat is inderdaad wat je kan stellen.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 14:12 schreef popolon het volgende:
[..]
Dat is iets wat je al snel kan concluderen: Nederlanders zijn helemaal niet zo gastvrij. In heel veel andere landen zijn ze dat veel meer. Dus het is niet zo dat 'moslimlanden' gastvrijer zijn, het is eerder dat Nederlanders minder gastvrij zijn.
Nederland mag wel op 1 hoop gegooid worden maar Islamitische landen zoals Marokko niet?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 6 juni 2009 14:19 schreef IHVK het volgende:
Nee ben sinds dat jeugdtrama altijd mager gebleven.
dat kan wel andersquote:Op vrijdag 5 juni 2009 22:54 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Nederlanders zijn zuinig niet bovengemiddeld belust op geld en rijkdom dat is wat anders en niet eens per se een slecht ietsquote:Nederlanders zijn zuur, gespannen en bovengemiddeld belust op geld, status en rijkdom.
Dat is geen feit, dat is jouw mening. Het weer in Nederland is de meeste dagen van het jaar prima. Heel anders dan sommige andere landen waar je weken achter elkaar niet naar buiten kan vanwege de hitte, zoals ik al eerder schreef.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 01:07 schreef Muzz_ het volgende:
[..]
Van eind Oktober tot begin April is het in Nederland hondenweer en onze zomers lijken meer op een verkapte herfst, dit is een feit. De zomerhitte in die landen kun je gemakkelijk ontwijken door 's middags binnen te blijven, daarna is het weer lekker toeven. Ik heb dit liever dan het weer van ons landje.
Niet alleen arme gezinnen hebben in Islamitische landen sterke familiaire banden maar ook de welgestelden in dat soort landen, dus het heeft niets te maken met welvaart of sociale voorzieningen. Sommige golfstaten hebben bijvoorbeeld een hoger inkomen per hoofd van de bevolking dan Nederland.
Kut, daar ga ik over 3 maanden naartoe verhuizenquote:Op zaterdag 6 juni 2009 14:24 schreef speknek het volgende:
Whehe, weggaan uit Rotterdam was ook mijn beste levenskeuze.
Ik had je nog gewaarschuwd.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 14:42 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Kut, daar ga ik over 3 maanden naartoe verhuizen
Maar als ik regelrecht uit de Arabische woestijnghetto kom, is het dan nog steeds niet te doenquote:
Tja, bij mij hoef je eigenlijk ook niet op een koekje te rekenen, simpelweg omdat ik ze nooit in huis heb. Dan ben ik dus niet gastvrij omdat ik weinig koek aanbied. So be it.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 14:14 schreef IHVK het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wat je kan stellen.
Mij is het aangeleerd dat het onzettend asociaal is als je iemand die voor de deur staat niet binnenlaat. Of als je niet meteen heel je voorraad koekjes op de tafel pleurt. Maar dat is gewoon cultuurgebonden.
Mijn eerste ervaring bij een Nederlands kindje thuis was ook een vrij grote schok. Toen de koekjes gelijk weer de trommel in gingen.
Maar moslims in Nederland zijn in een snel tempo aan het veranderen en integreren. Dus het wordt wel minder.
Ja leuk de hele dag thee drinken en vier keer per dag plat op de grond met je neus in het stofquote:Op woensdag 3 juni 2009 22:27 schreef Meki het volgende:
Ze heeft gelijk...
Nee je mag geen mening hebben. Mond houden dus, anders ga ik PVV stemmen.quote:Op woensdag 3 juni 2009 22:45 schreef Meki het volgende:
Nederland wordt op 1 hoop gegooid met? Marokko wordt op een op hoop gegooid met?quote:Op zaterdag 6 juni 2009 14:22 schreef Chewie het volgende:
[..]
Nederland mag wel op 1 hoop gegooid worden maar Islamitische landen zoals Marokko niet?
Ik vond Nederland een paar jaar geleden ook niet leuk meer maar dat was toen ik in Rotterdam woonde, nu bevalt het mij over het algemeen weer prima.
Aww, wat lief! Je bent dan ook welkom in mijn huis aldaar hoor.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 16:51 schreef MrX1982 het volgende:
Ik kom je uitzwaaien hoor Mutant als je vertrekt.
quote:Op zaterdag 6 juni 2009 16:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Aww, wat lief! Je bent dan ook welkom in mijn huis aldaar hoor.
Er is hier helemaal geen xenofoob klimaat.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 17:22 schreef IHVK het volgende:
Alle redelijke mensen vertrekken, dat krijg je met het huidige xenofobe klimaat.
Alsof die rotjochies zo weggaan.![]()
Maar goed, ik ga sowieso mijn opleiding afmaken. Ben niet van plan om te vertrekken, blijf liever in Nederland maar mocht het nodig zijn dan zou (natuurlijk is dit hypothetisch, je kan nooit weten wat de toekomst je brengt) het ook geen gigantische ramp ofzo zijn, met de opleiding op zak natuurlijk.
Ja ik bedoel dus de huidige opkomst van Wilders waardoor mensen het gevoel (terecht of ontrecht) krijgen dat er een heel groot aantal mensen niets moet hebben van moslims.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 17:25 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Er is hier helemaal geen xenofoob klimaat.
Ik vind het dan nog buitengewoon overdreven om van een xenofoob klimaat te spreken.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 17:29 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ja ik bedoel dus de huidige opkomst van Wilders waardoor mensen het gevoel (terecht of ontrecht) krijgen dat er een heel groot aantal mensen niets moet hebben van moslims.
En hoogopgeleiden zijn daar volgens mij gevoeliger voor dan straatschoffies.
Is dat niet omdat Allah hen verbiedt naast mannen/niet moslims te zittenquote:Op zaterdag 6 juni 2009 17:29 schreef IHVK het volgende:
[..]
Zo zitten de Marokkaanse meisjes in de collegebanken meestal vooraan. Etc.
Er zijn helemaal geen Marokkaanse rotjongens.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 17:25 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Er is hier helemaal geen xenofoob klimaat.
Ik vermoed overigens dat je in veel delen van bijvoorbeeld Marokko of Turkije meer zal moeten aanpassen als vreemdeling en minder snel geaccepteerd zal worden, dan omgekeerd hier in Nederland.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 17:29 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ja ik bedoel dus de huidige opkomst van Wilders waardoor mensen het gevoel (terecht of ontrecht) krijgen dat er een heel groot aantal mensen niets moet hebben van moslims.
En hoogopgeleiden zijn daar volgens mij gevoeliger voor dan straatschoffies.
Bovendien zijn er echt wel delen in Nederland waar als je allochtoon bij voorbaat al gefaald hebt hoor. Ik noem maar een Volendam. En dat heeft niets met de 50% PVV te maken. Dat was altijd al zo. Enkele maanden een interview gelezen over een dame die probeerde te integreren in Volendam. Na een paar jaar gaf ze het op.
Aan de andere kant kun je natuurlijk stellen dat er wijken zijn in de randstad waar je al autochtoon sowieso gefaald hebt. Dat is ook heel slecht en ook onderdeel van dat 'xenofobe klimaat'
Maar zoals Eberhard van der Laan het gister op NOVA zei. Het zijn in beide groepen echt een paar duizend hardliners die het verpesten. Zo zitten de Marokkaanse meisjes in de collegebanken meestal vooraan. Etc.
Vind je?quote:Op zaterdag 6 juni 2009 17:33 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik vind het dan nog buitengewoon overdreven om van een xenofoob klimaat te spreken.
quote:Op zaterdag 6 juni 2009 17:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er zijn helemaal geen Marokkaanse rotjongens.
Nee, ze zitten vaak met enkele Marokkaanse jongen ertussen.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 17:34 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Is dat niet omdat Allah hen verbiedt naast mannen/niet moslims te zitten?
In de zin van? Dat je geen naaktstranden hebt?quote:Op zaterdag 6 juni 2009 17:34 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik vermoed overigens dat je in veel delen van bijvoorbeeld Marokko of Turkije meer zal moeten aanpassen als vreemdeling en minder snel geaccepteerd zal worden, dan omgekeerd hier in Nederland.
Dat vermoeden heb ik ook.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 17:34 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik vermoed overigens dat je in veel delen van bijvoorbeeld Marokko of Turkije meer zal moeten aanpassen als vreemdeling en minder snel geaccepteerd zal worden, dan omgekeerd hier in Nederland.
Dat je als een verwesterde buitenstaander wordt gezien?quote:Op zaterdag 6 juni 2009 17:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In de zin van? Dat je geen naaktstranden hebt?
Dat ligt er maar net aan waar je gaat zitten. Als je midden in een sloppenwjk gaat zitten loop je dat risico ja, voor de rest is een blank persoon met mooie kleding nou niet echt iets bijzonders in die landen.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 17:38 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Dat je als een verwesterde buitenstaander wordt gezien?
Ik niet. Ik hoor zelf prima hoe mensen over buitenlanders praten. Het is vrij schandalig te noemen.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 17:33 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik vind het dan nog buitengewoon overdreven om van een xenofoob klimaat te spreken.
quote:Op zaterdag 6 juni 2009 17:35 schreef IHVK het volgende:
[..]
Nee, ze zitten vaak met enkele Marokkaanse jongen ertussen.
www.expatica.comquote:Op zaterdag 6 juni 2009 00:55 schreef rutger05 het volgende:
[..]
In jouw beleving. De meeste Nederlanders zijn hardwerkende, fatsoenlijke en vriendelijke mensen. Veel Nederlanders spreken hun talen en zijn sociaal en tolerant.
Ik durf overigens rustig te stellen dat Nederland een van de beste landen ter wereld is om te wonen en te leven. Wel is het zo dat Nederland heel erg dichtbevolkt is.
Bij mijn studie niet nee.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 17:40 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Aha, dus nog steeds geen integratie!
Met Nederlandquote:Op zaterdag 6 juni 2009 16:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nederland wordt op 1 hoop gegooid met?
Marokko, lees je je eigen reacties weleens terug? Je begon zelf over regionale/lokale gebeurtenissen en gebruiken en dat we die niet horen te projecteren op een heel land of volk. Volkomen terecht overigens dat je daar tegen ageert maar doe dan vervolgens niet zo dom door hetzelfde te doen.quote:Marokko wordt op een op hoop gegooid met?
En door die 2 ervaringen ben jij van mening dat dit voor heel Nederland opgaat? Doe je nu niet precies hetzelfde als waar je die andere generalisten in je eerdere reacties van beschuldigt?quote:En het heeft geen reet meet Rotterdam te maken, ik woon er pas 6 jaar - daarvoor woonde ik in 't Gooi, daar was het ook niet veel beter.
Ik gooi Nederland met 1 hoop op Nederland en Marokko met 1 hoop op Marokko. Ik generaliseer echter nergens een kenmerk over een geheel volk. Iets wat andere mensen maar al te graag doen - heb je mij horen zeggen dat Nederlanders een ongezellig en saai volk zijn? Of meen je dat af te moeten leiden uit het zinnetje "ik niet meer", wat meer sloeg op het eerste gedeelte van sp3c's post, en dus niet op Nederlanders als volk (want dan zou ik mezelf afzeiken). Je had mij ook kunnen vragen wat ik precies bedoelde - en ik doelde op het gezeik, waar ik nu ook last van begin te krijgen. (En dan weet je zeker dat er iets niet goed is).quote:Op zaterdag 6 juni 2009 20:18 schreef Chewie het volgende:
[..]
Met Nederland
[..]
Marokko, lees je je eigen reacties weleens terug? Je begon zelf over regionale/lokale gebeurtenissen en gebruiken en dat we die niet horen te projecteren op een heel land of volk. Volkomen terecht overigens dat je daar tegen ageert maar doe dan vervolgens niet zo dom door hetzelfde te doen.
[..]
En door die 2 ervaringen ben jij van mening dat dit voor heel Nederland opgaat? Doe je nu niet precies hetzelfde als waar je die andere generalisten in je eerdere reacties van beschuldigt?
Zou dat soms een reden hebbenquote:Op zaterdag 6 juni 2009 17:38 schreef IHVK het volgende:
[..]
Dat vermoeden heb ik ook.
Maar de grootste kranten van Turkije of Marokko koppen niet elke dag hoe vreselijk de <insert minderheid> wel niet zijn.
Niemand is te vertrouwen oetlul.quote:Op woensdag 3 juni 2009 22:36 schreef Meki het volgende:
[..]
Ah de "kleine groep die het voor de rest verpest" wordt ook in de ogen van de goedpraters steeds groter. Eens wordt nog wel eens duidelijk dat ook een paar duizend zelfs nog een lachwekkende schatting is.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 17:29 schreef IHVK het volgende:
[..]
Maar zoals Eberhard van der Laan het gister op NOVA zei. Het zijn in beide groepen echt een paar duizend hardliners die het verpesten. Zo zitten de Marokkaanse meisjes in de collegebanken meestal vooraan. Etc.
Hier kan ik nog wel enigzins in meegaanquote:Op vrijdag 5 juni 2009 22:54 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Nederlanders zijn zuur, gespannen
maar dit is grote kul. In Latijnse (dat begint al in Belgie) en Mediterraanse culturen is status en rijkdom veel belangrijker dan in het sobere, calvinistische Nederland.quote:en bovengemiddeld belust op geld, status en rijkdom.
Klopt, ze was nog een allochtoon ook (in Spanje geboren geloof ik). Yolanda of zo. En ze had de euvele moed om aan te knopen met een bekende volkszanger uit dat dorp, ja dan vraag je om problemen natuurlijk. Zeker als er dan ook nog vreemdgegaan wordt.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 17:29 schreef IHVK het volgende:
[..]
Bovendien zijn er echt wel delen in Nederland waar als je allochtoon bij voorbaat al gefaald hebt hoor. Ik noem maar een Volendam. En dat heeft niets met de 50% PVV te maken. Dat was altijd al zo. Enkele maanden een interview gelezen over een dame die probeerde te integreren in Volendam.
quote:Op maandag 8 juni 2009 10:52 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Klopt, ze was nog een allochtoon ook (in Spanje geboren geloof ik). Yolanda of zo. En ze had de euvele moed om aan te knopen met een bekende volkszanger uit dat dorp, ja dan vraag je om problemen natuurlijk. Zeker als er dan ook nog vreemdgegaan wordt.
Vergeet ook niet dat ze totaal niet gastvrij was, een koekje bij de koffie kon er niet eens af.quote:Op maandag 8 juni 2009 10:52 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Klopt, ze was nog een allochtoon ook (in Spanje geboren geloof ik). Yolanda of zo. En ze had de euvele moed om aan te knopen met een bekende volkszanger uit dat dorp, ja dan vraag je om problemen natuurlijk. Zeker als er dan ook nog vreemdgegaan wordt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |