oh, laat ze maar afgaan in europa, daar kunnen ze toch geen kwaadquote:Op woensdag 3 juni 2009 17:32 schreef remlof het volgende:
En nu maar hopen dat de meeste PVV-stemmers hier morgen niet mogen stemmen of wel nadenken voordat ze dat doen
Ze zullen ook niet veel goeds doen in Brusselquote:Op woensdag 3 juni 2009 17:34 schreef Flurry het volgende:
[..]
oh, laat ze maar afgaan in europa, daar kunnen ze toch geen kwaad
Ja, laat ze maar grootste worden nu. Dan ben ik eens benieuwd hoe ze het daarna gaan doen.quote:Op woensdag 3 juni 2009 17:34 schreef Flurry het volgende:
[..]
oh, laat ze maar afgaan in europa, daar kunnen ze toch geen kwaad
quote:Op woensdag 3 juni 2009 17:38 schreef nummer_zoveel het volgende:
D66 doet het hier trouwens ook wel aardig.
Misschien vinden de mensen andere standpunten van de partijen belangrijker dan Europa.quote:Op woensdag 3 juni 2009 17:43 schreef sunmoonstar het volgende:
Opvallen dat PVV en SP zo uit elkaar liggen terwijl ze wel allebei als basis 'nee' zeggen tegen Europa..
Dat is de reden.quote:Op woensdag 3 juni 2009 17:45 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Misschien vinden de mensen andere standpunten van de partijen belangrijker dan Europa.
en zeker ook allemaal op geertje stemmen op die lijst, terwijl hij zich daar zo min mogelijk mee wilt bemoeien.quote:Op woensdag 3 juni 2009 17:47 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Dat is de reden.
Dat je nationaal PVV stemt kan ik me enigszins voorstellen als je kijkt naar de grote steden.
Maar voor Europa zijn ze echt stront. Echter kijken de mensen daar niet naar.
Newropeans wilt samenwerken met de piratpartiet.quote:Op woensdag 3 juni 2009 17:51 schreef dyna18 het volgende:
Beetje jammer dat het trouwens niet 'echt' Europese verkiezingen zijn.
Ik zou het liefst op de Zweedse piratenpartij stemmen, maar ik mag alleen op Nederlandse partijen mijn stem uitbrengen....
ojajoh?quote:Op woensdag 3 juni 2009 18:18 schreef Pupp3t het volgende:
Lachen..
Iedereen zit hier op Fok! te kotsen op de de PVV. Maar zo gauw we anoniem onze stem uit mogen brengen wordt de zaak weer net effe wat anders.
Kijken of dat morgen ook zo is.quote:Op woensdag 3 juni 2009 18:18 schreef Pupp3t het volgende:
Lachen..
Iedereen zit hier op Fok! te kotsen op de de PVV. Maar zo gauw we anoniem onze stem uit mogen brengen wordt de zaak weer net effe wat anders.
en reacties als deze geven weer een dom beeld van de PVV'ers.quote:Op woensdag 3 juni 2009 18:18 schreef Pupp3t het volgende:
Lachen..
in de verste verte niet.quote:Op woensdag 3 juni 2009 18:21 schreef GauloisesB. het volgende:
Maar in hoeverre is FOK! een goede afspiegeling van de maatschappij?
Juist voor deze verkiezingen is 't een 'veilige' proteststem die als signaal kan dienen. Nederland heeft in totaal toch maar 25 van de 700+ zetels en bovendien heeft het EP weinig macht. Nationaal zou ik 't erger vinden als hij de grootste zou worden.quote:Op woensdag 3 juni 2009 17:47 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Dat is de reden.
Dat je nationaal PVV stemt kan ik me enigszins voorstellen als je kijkt naar de grote steden.
Maar voor Europa zijn ze echt stront. Echter kijken de mensen daar niet naar.
lekker achter een proxy 40x op de PVV stemmen of CUquote:Op woensdag 3 juni 2009 18:18 schreef Pupp3t het volgende:
Lachen..
quote:Op woensdag 3 juni 2009 17:39 schreef FunkyHomosapien het volgende:
ik ga voor de newropeans trouwens!
Democratie is een bitch.quote:Op woensdag 3 juni 2009 17:32 schreef remlof het volgende:
En nu maar hopen dat de meeste PVV-stemmers hier morgen niet mogen stemmen of wel nadenken voordat ze dat doen
quote:Op woensdag 3 juni 2009 18:32 schreef AlwaysConnected het volgende:
Ik mis de optie Blanko stemmen
dus ik kan hier niets aangeven
Nee, democratie is een grrot goed, maar ik vertrouw er niet op dat de PVV die in stand wil houden.quote:
Of dit topic was gelinkt op een Christelijke sitequote:Op woensdag 3 juni 2009 19:07 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik denk dat er iemand met de poll zit/zat te kloten. Toen ik eerst keek stond pvv bovenaan. Nu staat cu/sgp ineens flink bovenaan, terwijl er op de andere partijen nauwelijks verder gestemd is. Het zou wel enorm toeval zijn als er ineens een enorme stroom cu-stemmers tegelijk op dit topic zou zijn gestuit.
Natuurlijk is er gekloot met de poll.quote:Op woensdag 3 juni 2009 19:03 schreef Crazy Harry het volgende:
Of er wordt gekloot met de poll, of ik had het mis, en mensen beseffen wel hoe de europese verkiezingen in elkaar zitten...
Heb je net het debat gekeken met die gast van de SP ?quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:03 schreef Qwea het volgende:
SP. Wilde pvv stemmen, maar er zijn cruciale punten in hun partijprogramma wat me absoluut niet aanstaat.
Bij SP idem, maar bij pvv is de afkeer ervan vele malen groter.
Dat laatste zal wel fake zijn. Ik vermoed eigenlijk ook dat er een verband bestaat tussen leeftijd en weerstand tegen een Europese superdictatuur, in de zin dat die bij jongeren groter is. Dat zou eigenlijk wel interessant zijn om dat na te kunnen kijkenquote:Op woensdag 3 juni 2009 20:23 schreef Ada. het volgende:
http://www.nu.nl/verkiezi(...)nder-scholieren.html
Zou dit de populariteit van de PVV op FOK! kunnen verklaren? Ik verbaas me trouwens over het aantal stemmen die CU/SGP gekregen heeft...
Sluit ik me helemaal bij aan. Voor mij wordt het morgen ook PVV, zo jammer dat er zoveel mensen zijn die constant op de mening van een ander moeten kankeren. Ik heb ook niks met Groenlinks, maar als er mensen zijn die er op willen stemmen ben ik blij dat er voor die mensen een partij in de vorm van Groenlinks die hun belangen behartigd. Zou leuk zijn als iedereen elkaar die ruimte zou bieden.quote:Op woensdag 3 juni 2009 18:43 schreef __Saviour__ het volgende:
Zo opvallend hier altijd hoe er om wordt gegaan met PVV. Nu in dit topic weer en ook in de reacties onder het bericht op de frontpage.
Tegenstanders van PVV die maar blijven roepen dat de mensen die er wel op stemmen dom zijn en eigenlijk vooral niet zouden mogen stemmen. Typisch trekje lijkt dat wel te zijn van ze. 'Lang leve de democratie ole ole, zolang je het maar met ons eens bent'
Ik vind dat de PVV een paradoxale naam heeft, omdat vrijheid van godsdienst een van de funderingen van de vrijheid van meningsuiting is, en gelijkheid een van de pijlers van de cultuur, als je een geloof verbiedt, ben je net zo erg als een Moslimextremist die ongelovigen varkens noemt.quote:Op donderdag 4 juni 2009 02:21 schreef n00000b het volgende:
[..]
Sluit ik me helemaal bij aan. Voor mij wordt het morgen ook PVV, zo jammer dat er zoveel mensen zijn die constant op de mening van een ander moeten kankeren. Ik heb ook niks met Groenlinks, maar als er mensen zijn die er op willen stemmen ben ik blij dat er voor die mensen een partij in de vorm van Groenlinks die hun belangen behartigd. Zou leuk zijn als iedereen elkaar die ruimte zou bieden.
Ik vind het jammer dat de PVV zich maar op 1 religie focust.quote:Op donderdag 4 juni 2009 02:54 schreef JoaC het volgende:
[..]
Ik vind dat de PVV een paradoxale naam heeft, omdat vrijheid van godsdienst een van de funderingen van de vrijheid van meningsuiting is, en gelijkheid een van de pijlers van de cultuur, als je een geloof verbiedt, ben je net zo erg als een Moslimextremist die ongelovigen varkens noemt.
Tuurlijk niet, wees niet zo belachelijkquote:Op donderdag 4 juni 2009 04:24 schreef Noin het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat de PVV zich maar op 1 religie focust.
Als de PVV zich nou sterk zou maken om alle religies af te schaffen zouden ze denk ik nog veel meer stemmen trekken.
Kijk voor de grap eens naar de naam van Noord-Korea.quote:Op donderdag 4 juni 2009 02:54 schreef JoaC het volgende:
[..]
Ik vind dat de PVV een paradoxale naam heeft, omdat vrijheid van godsdienst een van de funderingen van de vrijheid van meningsuiting is, en gelijkheid een van de pijlers van de cultuur, als je een geloof verbiedt, ben je net zo erg als een Moslimextremist die ongelovigen varkens noemt.
Ageren zij tegen Europa, nee toch?quote:Op donderdag 4 juni 2009 09:30 schreef Windigo het volgende:
Ik heb op de Partij voor de Dieren gestemd omdat zij de enigen zijn die werkelijk tegen Europa ageren en tenminste ook goede milieupunten hebben.
Wel een beetje de lijn van de PVV natuurlijk, ´Lang leve de democratie ole ole, zolang je maar geen moslim bent´quote:Op woensdag 3 juni 2009 18:43 schreef __Saviour__ het volgende:
Zo opvallend hier altijd hoe er om wordt gegaan met PVV. Nu in dit topic weer en ook in de reacties onder het bericht op de frontpage.
Tegenstanders van PVV die maar blijven roepen dat de mensen die er wel op stemmen dom zijn en eigenlijk vooral niet zouden mogen stemmen. Typisch trekje lijkt dat wel te zijn van ze. 'Lang leve de democratie ole ole, zolang je het maar met ons eens bent'
En hun punten zijn?quote:Op donderdag 4 juni 2009 10:21 schreef SeLang het volgende:
Zojuist gestemd: UK Independence Party - Nigel Farage
SGP script kiddy? Computeren mag toch helemaal niet van God?quote:Op donderdag 4 juni 2009 10:26 schreef en_door_slecht het volgende:
Yo, welke SGP script kiddy zit de poll te fucken?
quote:Op woensdag 27 mei 2009 00:38 schreef isogram het volgende:
Ik weet werkelijk niet meer waar ik op moet stemmen. Het is vooral een kwestie van wegstrepen en dan zien wat er overblijft:
Ik stem uit principe niet op partijen met een religieuze grondslag. Komt nog bij dat de CDA straks in één fractie zit met de partij van Berlusconi; ik gruwel van de gedachte. Deze week zag ik een inhoudelijk goed spotje van een partij die zich niet bekendmaakte. Ze wezen onder meer op mensenrechten; een belangrijk punt. Toen bleek het een spotje van de ChristenUnie/SGP te zijn. CU die zich in allerlei bochten wringt om homo's niet te discrimineren, maar ze toch eigenlijk liever niet heeft; SGP die simpelweg vrouwen discrimineert.
Dus: CDA, ChristenUnie/SGP
De PVV heeft op sommige onderwerpen goede punten (bijvoorbeeld op het gebied van strafrecht) maar slaat op andere punten bizar door. Het is me te populistisch. Dus: PVV
De VVD is een partij in verval, met gebrek aan thema's en toekomstvisie. Krampachtig vasthouden aan zaken als AOW en hypotheekrenteaftrek; zaken die steeds moeilijker betaalbaar worden en veel geld kosten. Bovendien is de VVD verantwoordelijk voor marktwerking in de zorg en andere publieke sectoren; zwaar op tegen. De VVD is het spoor bijster. Dus: VVD
D66 is me iets te pro-Europa. Ik krijg bij D66 de laatste tijd het gevoel dat ze vooral iets zoeken om zich te onderscheiden van andere partijen. En het rad van avontuur wees deze keer op 'pro-Europa zijn', wat ze dan ook overdreven uitdragen. Daarnaast ben ik het programmatisch op een flink aantal punten niet met ze eens, hoewel ik wel sociaal-liberaal ben ingesteld. Helaas dus: D66
GroenLinks vind ik compleet wereldvreemd; dat bewijzen ze keer op keer weer, met idiote voorstellen. Laatst zijn ze weer moeilijk gaan doen over die 7 kilometer resterende snelweg. Het lukt me gewoon niet om deze club serieus te nemen. Overduidelijk: GroenLinks Oja, en in één adem: PvdD (nog zo'n overbodige onzin-partij)
SP... in het verleden op gestemd, maar ik krijg er tegenwoordig steeds vaker een slechte smaak van in de mond. Ik herinner me nog de brand op Schiphol en hoe de SP destijds Verdonk nog net niet voor moordenaar uitschold. Ik zie Van Bommel nog lopen in het protest tegen Israël: "Hamas, hamas..." - En nu vandaag weer een gefrustreerde Marijnissen (de SP doet het niet best in de peilingen) die gaat lopen schelden tegen een minister. Nee, het is mijn partij niet meer. Streep erdoor: SP
Tja, en wat heb je dan verder nog? Kleine splinterpartijen met veelal amateuristische websites. Of ze spreken me totaal niet aan, OF de kieswijzer wijst (helaas) uit dat ik het totaal niet met ze eens ben. De enige die ik überhaupt in overweging zou hebben genomen, was LibDem. Toch verschillen ze te veel met mijn opvattingen.
Dus: kleine partijen
Hebben we dan nog wat over? Uhmm... eens even zien. Verrek, we hebben de PvdA nog. Niet dat ik die partij nou de hemel in prijs, maar ze hebben regeringsverantwoordelijkheid genomen toen dat moest. Bos doet het goed en ik ben het programmatisch op veel fronten met ze eens. Er schort beslist nog wel het nodige aan; het mag wat resoluter en minder soft. Maar de partij heeft wel een realistische visie getoond tijdens de verkiezingen in 2006 en vertelde deze ook eerlijk.
Ik zie dus geen enkele andere reële optie meer dan PvdA stemmen.
Hoogvoorhoofdige karpatenkoppen die het niet kunnen laten om op die stinkbende van Wilders te stemmen.quote:
OP naar de politie-staat met PVV. Preventief fouilleren, concentratiekampen, jeugd SS waffe.quote:II. Keiharde aanpak criminaliteit en terrorisme
* Hogere straffen voor crimineel gedrag en invoering minimumstraffen voor misdrijven en overtredingen
* Na drie zware geweldsmisdrijven levenslange gevangenisstraf
* Afschaffen van de korting op de maximumstraf in geval van poging tot misdrijf
* Wettelijke verplichting OM tot voordeelsontneming daders bij misdrijven
* Minder taakstraffen
* Afschaffen verjaring gewelds- en zedenmisdrijven
* Geen kwijtschelding deel gevangenisstraf bij goed gedrag
* Introductie heropvoedingskampen
* Preventief fouilleren in het hele land
* Herinvoering jeugd- en zedenpolitie
* Wettelijk verbod op pedofielenpartij
* Professionelere hulp voor slachtoffers
* Einde gedoogbeleid: sluiten coffeeshops, krachtige aanpak thuisteelt en drugsoverlast, geen vrije heroïneverstrekking
* Denaturalisatie en uitzetting recidiverende (Marokkaanse) straatterroristen met dubbele nationaliteit
* Introductie van administratieve detentie bij terrorisme
* 10 jaar geen recht op uitkering bij uitkeringsfraude
* Niet-Nederlanders die een misdrijf plegen worden direct uit Nederland verwijderd
* Agressie tegen politiefunctionarissen en andere hulpverleners: 1/3 hogere minimumstraf en 1/3 hogere maximumstraf
* Kraakverbod
* Reorganisatie politie: terug van 26 naar 4 politieregio's, plus KLPD
SP stemmers?quote:Op donderdag 4 juni 2009 12:48 schreef Ringo het volgende:
[..]
Hoogvoorhoofdige karpatenkoppen die het niet kunnen laten om op die stinkbende van Wilders te stemmen.
Wat dacht je anders, helder licht?
quote:D66 vindt één Europese aanpak op het gebied van terrorisme en grensoverschrijdende misdaad noodzakelijk. Criminelen werken al ‘heel goed’ samen in Europa, nu de politie en justitie nog!
Georganiseerde criminelen opereren steeds vaker over de grens. Mensenhandel, drugssmokkel en het wit wassen van geld zijn slechts enkele voorbeelden. Europese politie en justitie werken dan ook steeds vaker samen. D66 juicht dit toe. Al moet die samenwerking nog wel veel efficiënter, democratischer en sneller worden dan de huidige trage besluitvorming. Bijvoorbeeld door het Europees Parlement op dit gebied meer bevoegdheden te geven.
D66 streeft op termijn naar een Europese politiemacht voor het bestrijden van grensoverschrijdende misdaad, en naar een Europees Openbaar Ministerie.
Samen zitten ze aan de 0 zetels.quote:Op donderdag 4 juni 2009 13:18 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Ik twijfel tussen Newropeans en LibDem. Ik kan alleen nergens vinden hoe ze er in de peilingen voor staan
Knap dat je voorspellende gaven hebt. Laten we vanavond maar eens afwachten voordat je voorbarige conclusies gaat trekken.quote:
quote:
D66 has many leather bound books.quote:
Onder welke steen kom jij vandaan? Als er ergens een Wilders-electoraat zit, is het hierquote:Op woensdag 3 juni 2009 18:18 schreef Pupp3t het volgende:
Lachen..
quote:Op donderdag 4 juni 2009 13:40 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Knap dat je voorspellende gaven hebt. Laten we vanavond maar eens afwachten voordat je voorbarige conclusies gaat trekken.
Alweer vergeten hoe de SP 25 zetels haalde, dat hebben ze niet bereikt door 'thuisstemmende' kiezers.quote:Op donderdag 4 juni 2009 14:17 schreef Ringo het volgende:
[..]Ik weet dat SP'ers luie donders zijn die het liefst de hele dag onder het genot van een vette uitlkering in hun nest blijven liggen maar op basis van de resultaten tot nu toe durf ik wel een voorspelling te doen.
boeiend, alsof er echt dingen gaan veranderen als de PVV de grootste partij is...quote:Op woensdag 3 juni 2009 17:32 schreef remlof het volgende:
Als hij eenmaal gekozen is, gaat hij in Brussel samen met D66 in één fractie zitten. Terwijl ze in de campagne dikwijls lijnrecht tegenover elkaar staan. Hoe betrouwbaar ben je dan?quote:Op donderdag 4 juni 2009 13:47 schreef taxhaven het volgende:
VVD.
Ik vind van Baalen een zeer gepassioneerde en betrouwbare man.
Dat blijft jammerlijk inderdaad.quote:Op donderdag 4 juni 2009 14:36 schreef Lkw het volgende:
[..]
Als hij eenmaal gekozen is, gaat hij in Brussel samen met D66 in één fractie zitten. Terwijl ze in de campagne dikwijls lijnrecht tegenover elkaar staan. Hoe betrouwbaar ben je dan?
Omdat de TS het wel een splinterpartij vindt?quote:Op donderdag 4 juni 2009 14:38 schreef Wheelgunner het volgende:
PvdD, wat ik overigens geen splinter-partij vind. Dus waarom staat die niet in de poll?
Gottegot, wat een idioterie.quote:Op donderdag 4 juni 2009 14:17 schreef Ringo het volgende:
[..]Ik weet dat SP'ers luie donders zijn die het liefst de hele dag onder het genot van een vette uitlkering in hun nest blijven liggen maar op basis van de resultaten tot nu toe durf ik wel een voorspelling te doen.
Daarom stem ik ook geen D66, hoewel ik dat eerder wel van plan was. Maar van hun privacybeleid kan natuurlijk niets komen als ze samenwerken met de VVD.quote:Op donderdag 4 juni 2009 14:36 schreef Lkw het volgende:
[..]
Als hij eenmaal gekozen is, gaat hij in Brussel samen met D66 in één fractie zitten. Terwijl ze in de campagne dikwijls lijnrecht tegenover elkaar staan. Hoe betrouwbaar ben je dan?
Heeft vind ik weinig met betrouwbaarheid te maken, het is de politieke realiteit van de Europese fracties. Kun je uiteindelijk veel meer invloed uitoefenen vergeleken met de onafhankelijken.quote:Op donderdag 4 juni 2009 14:36 schreef Lkw het volgende:
[..]
Ik heb het over de peiling hier op Fok! hè, fyi.quote:Op donderdag 4 juni 2009 14:21 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Alweer vergeten hoe de SP 25 zetels haalde, dat hebben ze niet bereikt door 'thuisstemmende' kiezers.
Je bent niet bepaald een helder licht zo te zien.
Ja, vanaf 21.00.quote:Op donderdag 4 juni 2009 14:54 schreef Doagere het volgende:
Is vanavond ook de uitslag op tv te zien trouwens?
proxies..quote:
Als het je om het stierenvechten gaat, waarom heb je dan niet op de PvdD gestemd?quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:56 schreef A_Soul1980 het volgende:
GroenLinks.
Ik zat heel erg te twijfelen tussen D66 en GroenLinks. Ik kan me meer vinden in GroenLinks, omdat die partij meer maatregelen wil treffen tegen de stierenvechten in Spanje dan D66. Maar die Sophie van D66 vind ik wel sterk en overtuigend overkomen en in haar als persoon heb ik wel vertrouwen. Ik heb toch besloten enkel te stemmen op de partij waar ik me qua standpunten het meest in kan vinden. Maar ik zou het niet erg vinden als GroenLinks geen zetels krijgt en D66 wel.
duh. Het gaat er niet om de andere mening die PeeWeers hebben, het gaat erom dat Wilders liegt en bedriegt en racistisch is. Rutte en de SGP hebben ook een totaal andere mening, maar die liegen niet, of iig een stuk minder.quote:Op donderdag 4 juni 2009 02:21 schreef n00000b het volgende:
[..]
Sluit ik me helemaal bij aan. Voor mij wordt het morgen ook PVV, zo jammer dat er zoveel mensen zijn die constant op de mening van een ander moeten kankeren. Ik heb ook niks met Groenlinks, maar als er mensen zijn die er op willen stemmen ben ik blij dat er voor die mensen een partij in de vorm van Groenlinks die hun belangen behartigd. Zou leuk zijn als iedereen elkaar die ruimte zou bieden.
quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:18 schreef BogardeRules het volgende:
[..]
duh. Het gaat er niet om de andere mening die PeeWeers hebben, het gaat erom dat Wilders liegt en bedriegt en racistisch is. Rutte en de SGP hebben ook een totaal andere mening, maar die liegen niet, of iig een stuk minder.
Wat ik zou willen is dat jullie peeweers ook eens minder zouden liegen en gewoon toegeven dat jullie pw stemmen om dat je tegen buitenlanders en moslims bent.
En als je denkt dat we geloven dat je pw stemt voor een andere reden ... keep dreaming.
ze hebben ook een goeie website moet je maar eens kijken http://www.klokkenluiderspartij.nl/quote:
reageren op jezelfquote:Op donderdag 4 juni 2009 16:26 schreef ASroma het volgende:
[..]
ze hebben ook een goeie website moet je maar eens kijken http://www.klokkenluiderspartij.nl/
Die site is in 1997 gelanceerd en sindsdien niet meer geupdate?quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:26 schreef ASroma het volgende:
[..]
ze hebben ook een goeie website moet je maar eens kijken http://www.klokkenluiderspartij.nl/
Mogen de Spanjolen zelf beslissen wat ze in hun vrije tijd doen? Wat een bekrompen bemoeizucht, werkelijk ongelovelijk.quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:56 schreef A_Soul1980 het volgende:
Ik kan me meer vinden in GroenLinks, omdat die partij meer maatregelen wil treffen tegen de stierenvechten in Spanje dan D66.
hij ligt er nu soms ook uit, tis gewoon een echte stormloop op dit moment. Zou me niks verbazen als die partij vanavond met 4 zetels aan de haal gaan.quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:50 schreef Steeven het volgende:
[..]
Die site is in 1997 gelanceerd en sindsdien niet meer geupdate?
Juist. Straks komen ze ook aan ons cultureel erfgoed. Dag drugsbeleid, euthanasie, en abortus. Mensen lijken dit niet te snappen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:56 schreef Morendo het volgende:
[..]
Mogen de Spanjolen zelf beslissen wat ze in hun vrije tijd doen? Wat een bekrompen bemoeizucht, werkelijk ongelovelijk.
Ik vind het nog meer zorgelijk dat dit punt gisteren nog is aangehaald in de Europese debatten.quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:56 schreef Morendo het volgende:
[..]
Mogen de Spanjolen zelf beslissen wat ze in hun vrije tijd doen? Wat een bekrompen bemoeizucht, werkelijk ongelovelijk.
Same here.quote:Op donderdag 4 juni 2009 13:52 schreef Aurelianus het volgende:
Bijna de helft van de stemmen gaat naar xenofoben en bijbelexegeten. Gaat de goede kant op, hier op Fok!
Mijn stem is naar D66 gegaan. De enige echte liberale partij.
quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:56 schreef Morendo het volgende:
[..]
Leg uit.quote:
Daar noem je me een EP-lid die zich voor 100%, zo niet voor 200%, inzet voor de burgerbelangen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 14:25 schreef pfaf het volgende:
En zojuist D66 gestemd. Ik had ook zeker sympathie voor LibDem, maar Sophie's strijd voor mijn privacy heeft me toch D66 doen stemmen.
Eigenlijk vind ik ook dat het afgelopen moet zijn met de 'ik veeg alleen mijn eigen straatje schoon'-mentaliteit.quote:
Als ik in m'n vrije tijd jouw hersens in wil slaan is dat volgens jou geoorloofd, puur omdat het vrije tijd is?quote:
Ow, vind ik ook. Ik weet ook niet precies wat ik er mee aanmoet. Ik vind het namelijk verwerpelijk en primitief, maar het opsluiten van koeien op een vierkante meter voor een biefstukkiloprijs van 5 euro is dat ook.quote:Op donderdag 4 juni 2009 17:07 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Eigenlijk vind ik ook dat het afgelopen moet zijn met de 'ik veeg alleen mijn eigen straatje schoon'-mentaliteit.
Wat de Europese Unie nodig heeft is een president van de EC, die van aanpakken weet en van buiten naar binnen de problemen aanpakt in plaats van andersom (de discussie over het stierenvechten vind ik veel minder belangrijk dan het aanpakken van de milieuvervuiling, als voorbeeld).
Wil de Europese samenwerking een beetje slagen dan moet je je als volksvertegenwoordiger toch houden aan de conventie dat je je niet rechtstreeks bemoeit met culturele tradities en gewoonten van andere lidstaten. Ik weet dat het in de karakter van Nederlanders zit om de rol van dominee op zich te nemen en anderen op een belerende, moraliserende manier toe te spreken over hoe men zich dient te gedragen en wat je wel en niet mag doen. Toch lijkt het me verstandig om die karaktertrek een beetje te dimmen.quote:
Waar zaten bij jou de verschillen voor LibDem en D66 dan? Want zoals gezegd kon ik nauwelijks essentiele verschillen ontdekken.quote:Op donderdag 4 juni 2009 17:10 schreef superworm het volgende:
Splinterpartij, nl. LibDem. De enige partij waar ik het alleen op voor mij onbelangrijkere punten mee oneens was.
Uiteraard. Het ging me om het argument pur sec, dat als het maar vrije tijd van anderen is, alles geoorloofd zou moeten zijn.quote:Op donderdag 4 juni 2009 17:11 schreef Morendo het volgende:
[..]
Wil de Europese samenwerking een beetje slagen dan moet je je als volksvertegenwoordiger toch houden aan de conventie dat je je niet rechtstreeks bemoeit met culturele tradities en gewoonten van andere lidstaten. Ik weet dat het in de karakter van Nederlanders zit om de rol van dominee op zich te nemen en anderen op een belerende, moraliserende manier toe te spreken over hoe men zich dient te gedragen en wat je wel en niet mag doen. Toch lijkt het me verstandig om die karaktertrek een beetje te dimmen.
De Spanjaarden zelf doe je geen plezier met dergelijke bemoeizucht. Wij zouden het ook niet prettig vinden als vertegenwoordigers van bijvoorbeeld Poolse politieke partijen zich sterk maken op een verbod van euthanasie in Nederland via Brusselse wetgeving.
Ah, de welbekende lokroep om een 'sterke man' die alle problemen gaat oplossen heeft zelfs de verlichte liberalen van D66 bereikt. Gratis tip: misschien zouden jullie bij Wilders kunnen informeren of hij zin heeft?quote:Op donderdag 4 juni 2009 17:07 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Eigenlijk vind ik ook dat het afgelopen moet zijn met de 'ik veeg alleen mijn eigen straatje schoon'-mentaliteit.
Wat de Europese Unie nodig heeft is een president van de EC, die van aanpakken weet en van buiten naar binnen de problemen aanpakt in plaats van andersom (de discussie over het stierenvechten vind ik veel minder belangrijk dan het aanpakken van de milieuvervuiling, als voorbeeld).
*Gaat nog even de lijstjes door*quote:Op donderdag 4 juni 2009 17:11 schreef pfaf het volgende:
[..]
Waar zaten bij jou de verschillen voor LibDem en D66 dan? Want zoals gezegd kon ik nauwelijks essentiele verschillen ontdekken.
Ik werd 2 weken na de vorige 2e Kamer-verkiezingen 18. Was ook zuurquote:Op donderdag 4 juni 2009 17:16 schreef Machiavelli. het volgende:
Balen dat ik morgen pas 18 wordt, anders had ik op Libertas gestemd.
Oh ja, belastingen. Daar zat ik er ook naast inderdaad. Al vind ik dat geen prioriteit, het geld gaat er toch wel heen, one way or another.quote:Op donderdag 4 juni 2009 17:18 schreef superworm het volgende:
[..]
*Gaat nog even de lijstjes door*
Voor mij woog bijzonder zwaar dat privacy niet nevengeschikt aan veiligheid wordt. Ik wil geen directe Europese belastingen. Tegen kilometerheffing op transport v goederen. Oh en Europa is met een half miljard inwoners en 27 landen groot zát.
Wat mij -als D66-lid, nota bene- bijzonder zwaar viel, was dat er na jarenlange bescherming van de privacy concessies worden gedaan. LibDem doet die niet, daarom werd het niet 'mijn eigen' partijtje.quote:Op donderdag 4 juni 2009 17:20 schreef pfaf het volgende:
[..]
Oh ja, belastingen. Daar zat ik er ook naast inderdaad. Al vind ik dat geen prioriteit, het geld gaat er toch wel heen, one way or another.
Alsof zoveel partijen falikant tegen Europa zijn.quote:Op donderdag 4 juni 2009 17:12 schreef DennisMoore het volgende:
D66 natuurlijk, naast GroenLinks de enige serieuse pro-Europa partij.
Dat nationalistische en kneuterige wij/zij-denken moet binnen Europa maar 's afgelopen zijn. Denk aan de toekomst, en dan niet de komende 4 jaar, maar de komende 40 of zelfs 100 jaar. Europa als blok is onvermijdelijk en bovendien de beste keuze.
Waardeloos tegenargument. Je moet goed bedenken dat stierenvechten, waar ik overigens tegen ben, cultureel erfgoed is van de Spanjaarden. Ga dat verbieden, en er zullen dingen verboden worden in NL omdat die niet in het Europese straatje liggen. Nou sorry, maar voor die paar stieren, waar Spanje zelf prima over kan beslissen overigens, wil ik niet onze eigen cultuur opgeven, enkel omdat een paar moraalridders te kortzichtig is dat in te zien.quote:Op donderdag 4 juni 2009 17:08 schreef pfaf het volgende:
[..]
Als ik in m'n vrije tijd jouw hersens in wil slaan is dat volgens jou geoorloofd, puur omdat het vrije tijd is?
Precies de reden waarom ik ook voor LibDem ben gegaan, privacy woog zwaar. En doet dat nog steeds.quote:Op donderdag 4 juni 2009 17:21 schreef superworm het volgende:
[..]
Wat mij -als D66-lid, nota bene- bijzonder zwaar viel, was dat er na jarenlange bescherming van de privacy concessies worden gedaan. LibDem doet die niet, daarom werd het niet 'mijn eigen' partijtje.
quote:Op donderdag 4 juni 2009 17:34 schreef Steeven het volgende:
[..]
Precies de reden waarom ik ook voor LibDem ben gegaan, privacy woog zwaar. En doet dat nog steeds.
Een simpele foto in je paspoort is al een 'concessie'.quote:Op donderdag 4 juni 2009 17:21 schreef superworm het volgende:
Wat mij -als D66-lid, nota bene- bijzonder zwaar viel, was dat er na jarenlange bescherming van de privacy concessies worden gedaan. LibDem doet die niet, daarom werd het niet 'mijn eigen' partijtje.
Nouja, dan heb je in ieder geval nog op een homo gestemdquote:Op donderdag 4 juni 2009 17:39 schreef marcodej het volgende:
Net het rode vakje ingevuld van de nummer 1 van het CDA, W. van der Camp.
Ik dacht even, ik doe eens gek, ik stem op een vrouw (de nummer 4 van het CDA kwam een aantal maal voorbij in de regionale media en kwam daarin wel aardig over), maar uiteindelijk toch op de bovenste gestemd, zoals ik altijd doe. Goede, ervaren vent.
Pfffff!quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:56 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ik weet niet wat het is, maar vorige keer heb ik voor de Tweede Kamerverkiezingen ook op een homo van het CDA gestemd, Joop Wijn.quote:Op donderdag 4 juni 2009 17:41 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Nouja, dan heb je in ieder geval nog op een homo gestemd.
Geestverwant meldt zichquote:Op woensdag 3 juni 2009 20:47 schreef xminator het volgende:
newropeans
Heb ik vroeger ook nog wel 's op gestemd, goeie ventquote:Op donderdag 4 juni 2009 17:44 schreef marcodej het volgende:
Ik weet niet wat het is, maar vorige keer heb ik voor de Tweede Kamerverkiezingen ook op een homo van het CDA gestemd, Joop Wijn.
Er zijn ook een hoop landen tegen een normaal drugsbeleid en landen die privacy niet belangrijk vinden. Moeten die het ook maar even voor ons komen verstieren?quote:Op donderdag 4 juni 2009 17:43 schreef A_Soul1980 het volgende:
[..]
Pfffff!![]()
Lekker makkelijk gezegd, hé! Ze kiezen er zelf voor om zich bij de EU aan te sluiten, dus dan mogen ze ook wel gewezen worden op hun primitieve vorm van vermaak.
Inderdaad, dat was precies wat door mijn gedachten ging. Behalve dat ik uiteindelijk toch voor VVD gekozen heb, maar niet vanwege hun weldaden van de laatste tijd.quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:22 schreef Marurk het volgende:
[..]_!
Kan me goed voorstellen dat mensen die normaal rechts stemmen deze keer kiezen voor de PVV. CDA en alles wat daar links van zit, valt al af voor deze mensen. Enige relevante keuze is dan VVD of PVV. En VVD is ook niet zo geweldig bezig de laatste tijd. En bovendien zijn er ook een boel mensen die PVV stemmen uit protest tegen het kabinet dat er nu zit.
trollquote:
Neen. We gooien geld op het Franse, Spaanse en Oost-europese platteland en dan wil ik ook dat die heidekneuters naar ons luisteren.quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:56 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ik denk dat Nederland toch iets te klein is voor dergelijke imperialistische politiek.quote:Op donderdag 4 juni 2009 18:25 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Neen. We gooien geld op het Franse, Spaanse en Oost-europese platteland en dan wil ik ook dat die heidekneuters naar ons luisteren.
Maar europa niet.quote:Op donderdag 4 juni 2009 18:33 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ik denk dat Nederland toch iets te klein is voor dergelijke imperialistische politiek.
Waarom? Wel aardige meid, sprak haar eind april.quote:Op donderdag 4 juni 2009 18:42 schreef Xebrozius het volgende:
Marietje Schaak van D66 is het geworden (ik kies altijd nummer 3 op de lijst,vraag me niet waarom).
LibDem?quote:Op donderdag 4 juni 2009 18:50 schreef Happel het volgende:
Gestemd op een splinterpartij die tegen verdere maatregelen omtrent privacy is.
Ik denk Solidara.quote:
quote:Op donderdag 4 juni 2009 18:36 schreef du_ke het volgende:
Heb net Groenlinks gestemd. Was best druk in het stembureau
Denkt iedereen nog dat de CU/SGP stemmers alhier, dat ook echt stemmen?quote:Op donderdag 4 juni 2009 18:53 schreef DJKoster het volgende:
Wat een CU/SGP stemmers hier![]()
Ook gestemd, op de eerste vrouw van de CU/SGP lijst.
Ik twijfelde tussen niet stemmen, wat links partijen en CU/SGP, uiteindelijk dus de laatste geworden.
Ik haat het om zelf als derde te eindigen (maakt niet uit waarin). Eigenlijk een best simpele redenquote:Op donderdag 4 juni 2009 18:49 schreef JoaC het volgende:
[..]
Waarom? Wel aardige meid, sprak haar eind april.
Alsof je PVV zou stemmen omdat je tegen Europa bentquote:Op woensdag 3 juni 2009 17:43 schreef sunmoonstar het volgende:
Opvallen dat PVV en SP zo uit elkaar liggen terwijl ze wel allebei als basis 'nee' zeggen tegen Europa..
Mijn broer ook. Ik vroeg hem, ben je het dan met de PVV eens? Hij zei, volstrekt niet. Maar wie stemt op Geert, ageert. En zo is het wel...quote:Op donderdag 4 juni 2009 19:03 schreef Parafernalia het volgende:
Ik heb ook maar PVV gestemdMassahysterie
In werkelijkheid zou 't de laatste partij zijn waarop ik zou stemmen. (if you wanna call it a partij because it's a one man name)
Nederland moet uit de EU?quote:Op donderdag 4 juni 2009 19:05 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Alsof je PVV zou stemmen omdat je tegen Europa bent
Ja, SP is voortgekomen uit de NSDAPquote:Op donderdag 4 juni 2009 19:07 schreef taxhaven het volgende:
Hoe kan je jezelf in godsnaam serieus nemen als je SP stemt?
Ik had 't over mijn stem hier op de pollquote:Op donderdag 4 juni 2009 19:11 schreef superworm het volgende:
[..]
Mijn broer ook. Ik vroeg hem, ben je het dan met de PVV eens? Hij zei, volstrekt niet. Maar wie stemt op Geert, ageert. En zo is het wel...
De SP is hun leider kwijt, blamage met de 26 zetels in het parlement (er is geen chemiequote:Op donderdag 4 juni 2009 19:07 schreef taxhaven het volgende:
Hoe kan je jezelf in godsnaam serieus nemen als je SP stemt?
Met de jaren ben je echt een stuk volwassener geworden zie ikquote:
Dat snap ik wel, maar ik geloof niet dat er veel mensen zijn die vooral dáárom PVV stemmen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 19:11 schreef Steeven het volgende:
[..]
Nederland moet uit de EU?
Weg met de euro?
Grenzen dicht?
Ja, dat is behoorlijk tegen Europa. Meer komt er ook niet uit.
Ok op die manier. Nou ja, goede vraag eigenlijk. De mensen die ik ken die PVV stemmen, doen dat omdat ze vinden dat de EU teveel geld zou kosten en enkel nadelig zou zijn. Maar ze praten enkel de oneliners na van de PVV, die nergens onderbouwd worden, ook niet in de gehouden debatten. De discussie aangaan erover hebben ze ook nooit veel zin in.quote:Op donderdag 4 juni 2009 19:12 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Dat snap ik wel, maar ik geloof niet dat er veel mensen zijn die vooral dáárom PVV stemmen.
Hoe kun je überhaupt iemand serieus nemen die VVD stemt.quote:Op donderdag 4 juni 2009 13:47 schreef taxhaven het volgende:
VVD.
Ik vind van Baalen een zeer gepassioneerde en betrouwbare man.
? wat een rare reacitequote:Op donderdag 4 juni 2009 19:24 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Hoe kun je überhaupt iemand serieus nemen die VVD stemt.
Je aansluiten bij de EU is compromissen maken. Wat dat drugsbeleid betreft, wij vinden het een goed beleid. Ikzelf ook. Maar de kans is aanwezig dat het nadelige gevolgen voor ons heeft. Je moet de voordelen en nadelen tegen elkaar afwegen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 18:16 schreef LoggedIn het volgende:
Er zijn ook een hoop landen tegen een normaal drugsbeleid en landen die privacy niet belangrijk vinden. Moeten die het ook maar even voor ons komen verstieren?![]()
Geldverspilling is het sowieso, dan nog beter voor iemand die er eerlijk voor uit komt. Net of de PVDA iets te zeggen heeft met die paar zetelsquote:Op donderdag 4 juni 2009 19:28 schreef Xebrozius het volgende:
Ik vind het zo mooi dat mensen op de PVV stemmen omdat ze de EU zo'n geldverspilling vinden. Maar ondertussen kies je dus iemand die willens en wetens niets van doen wil hebben met de hele EU maar wel een dik salaris hiervoor ontvangt. Hoezo geldverspilling?
Nou ja liever de centen naar iemand die in ieder geval moeite wil doen dan iemand die vanaf dag 1 geen fuck zal doen voor NL/EU. Behalve dan wat populistisch gelul zo nu en dan.quote:Op donderdag 4 juni 2009 19:29 schreef LENUS het volgende:
[..]
Geldverspilling is het sowieso, dan nog beter voor iemand die er eerlijk voor uit komt. Net of de PVDA iets te zeggen heeft met die paar zetels
Nee, jij bent nu serieus te nemen na deze opmerking.quote:Op donderdag 4 juni 2009 19:24 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Hoe kun je überhaupt iemand serieus nemen die VVD stemt.
quote:Woeste anti-PVV'er vernielt stempotloden
Kor Wijmenga vindt zijn eigen mening wel kek. Volgens hem is dat namelijk de enige juiste. Om zijn stadsgenoten tegen hun eigen domheid te behoeden, besloot hij tot rigoreuze maatregelen op het stemkantoor in Leeuwarden. Hij brak alle potloden doormidden, zodat "niemand nog op de PVV kon stemmen".
De gemeente was echter niet voor een gat te vangen, en heeft direct voor nieuwe potloden gezorgd. Linkse Kor is een bekende in de regio. Eerder jatte hij de Aldi al leeg, om vervolgens broden aan een arme moeder met tien pleegkinderen te geven.
Waarom niet? Het is de partij die zich het meest uitspreekt tegen Europa, dus is dat zo gek?quote:Op donderdag 4 juni 2009 19:05 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Alsof je PVV zou stemmen omdat je tegen Europa bent
gaan ze straks propjes gooien in het europees parlement?quote:Op donderdag 4 juni 2009 19:48 schreef Lkw het volgende:
[..]
Waarom niet? Het is de partij die zich het meest uitspreekt tegen Europa, dus is dat zo gek?
quote:Op donderdag 4 juni 2009 19:51 schreef ASroma het volgende:
[..]
gaan ze straks propjes gooien in het europees parlement?!
Toch maar Sophie in t Veld van d66, alleen kreeg ik onderweg soort van allergische aanval dus kwam met rode ogen in stembureau.....dachten vast dat ik er emotioneel van was ofzo.quote:Op donderdag 4 juni 2009 18:47 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Damn, uit de stemwijzer kwamen achtereenvolgens GL, Europa voordelig (oid) en nu CDA.![]()
Misschien gewoon REVOLUTIE opkrassen met een smiley ofzo want ik weet t niet meer.
Maar dat sluiten van compromissen moet juist vermeden worden. Op nationaal niveau hebben we daar al enorm veel last van, laat staan als een land met een compleet andere cultuur gaat bepalen wat wij wel en niet in onze huiskamer mogen doen. Dat is ook wat mij zo irriteert aan de EU, ze bemoeien zich veel te veel met onze vrijheiden, wat meestal bijzonder negatief uitpakt.quote:Op donderdag 4 juni 2009 19:28 schreef A_Soul1980 het volgende:
[..]
Je aansluiten bij de EU is compromissen maken. Wat dat drugsbeleid betreft, wij vinden het een goed beleid. Ikzelf ook. Maar de kans is aanwezig dat het nadelige gevolgen voor ons heeft. Je moet de voordelen en nadelen tegen elkaar afwegen.
Het klinkt misschien raar omdat ik GroenLinks heb gestemd, maar ik vind ook dat het asielbeleid, integratie en andere problemen met allochtonen veel strenger moeten worden aangepakt. Ik erken, net als veel mensen die PVV stemmen, dat er grote problemen zijn. Maar de oplossingen die de PVV daarvoor heeft vind ik ondoordacht, onrechtvaardig en ik denk dat het juist averechts gaat werken. Ik zie er meer in om te vergelijken met andere EU-landen hoe zij dat aanpakken, dan om zomaar te roepen dat de islam niet deugt en blablabla nog meer van die onzin-uitspraken.
Zoals?quote:Op donderdag 4 juni 2009 20:06 schreef LoggedIn het volgende:
..laat staan als een land met een compleet andere cultuur gaat bepalen wat wij wel en niet in onze huiskamer mogen doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |