Ja, dat hoop ik ook.quote:Op woensdag 3 juni 2009 10:36 schreef Andries1 het volgende:
[..]
http://www.independent.co(...)lements-1695486.html
Onthuld: de geheime overeenkomst tussen Israel en Bush
http://welingelichtekring(...)-israel-en-bush.html
Schandalig dit. BushHopelijk houdt Obama zijn rug recht en doet hij geen concessies aan de zionisten.
De "wereld" doet helemaal niet alsof het bezet gebied is waarop ooit de republiek Palestina gevestigd is geweest.quote:Op woensdag 3 juni 2009 10:58 schreef buachaille het volgende:
[..]
Het lijkt me niet, de wereld doet net alsof het "bezet" gebied is waarop ooit de Islamitische Republiek Palestijna gevestigd is geweest. In werkelijkheid is het door de arabieren betwist gebied en hoort het gebied Judea en Samaria (ook wel genoemd de Westbank) bij de 20% van het oorspronkelijke Palestijn / Eretz Israel dat door de britten in 1920 is bestemd voor het Joods thuisland (de overige 80% is al naar de arabieren gegaan en heet nu Jordanië). Nadat deze nu betwiste gebieden in 1947 door Jordanië zijn veroverd heeft Israel 20 jaar later de gebieden weer terugveroverd. In de jaren 80 heeft Jordanië de aanspraak op Judea en Samaria laten vallen waardoor het bij Israel hoort. Dat de Islamitische bevolking van de gebieden niet onder Israelisch bestuur willen leven is hun probleem. Als het ze niet bevalt dan verhuizen ze 50 kilometer naar rechts en men woont in het Islamitisch koninkrijk Jordanië tussen hun eigen volk (98% van de Jordaniërs is van oorsprong palestijns arabier).
Hoe zat het ook weer met de Goudsmit-collectie of zelfs met de moord op homo's, zigeuners en joden?quote:Op woensdag 3 juni 2009 11:09 schreef telavivnick het volgende:
[..]
het is ook nooit gebeurd ,er is niets gestolen .
Dat vermoedden we wel al heel lang, ja.quote:zo er hoef niets terug gegeven te worden . er valt namelijk niets terug tegeven . er wordt gegeven dat is wat anders .
waneer woord dit nu eens gesnapt ??
by the way het topic news ,,de onthulling ,,is al jaren bekent dat dit gebeurd en niet stop gezet word.
is niet echt een onthulling .
Ik kreeg de slappe lach!quote:Op woensdag 3 juni 2009 11:17 schreef Provinciaal het volgende:
Het leesteken wordt gevolgd door een spatie, niet spatie en dan het leesteken. En één komma, punt, vraagteken, enzovoorts is overigens voldoende.
Ja dat kennen we. Noemden de nazi's dat niet Lebensraum?quote:Op woensdag 3 juni 2009 11:52 schreef buachaille het volgende:
[..]
Er wordt niets geannexeerd want er valt niets te annexeren. Judea en Samaria is zijn een onlosmakelijk deel van Israel en weggeven kunnen ze het niet want dan is Israel fucked. Het gebied is strategisch van levensbelang en Israel is afhankelijk van de waterwinning in het gebied, zo eenvoudig is het. Obama weet dit, schijnheilig speelt hij "mister man" als hij met Netanjahu in gesprek is, maar ondertussen kust hij de voeten van de Saud's. Zo snel kan het gaan, nadat de grote Bush het veld heeft geruimd zit er een Islamitische marionet in het Witte Huis. Ik vrees echter dat hij de Amerikanen ernstig aan het onderschatten is.
Mythe, sprookje, veronderstelling? Hoe dan ook: bewijs oorzaak en gevolg.quote:[..]
Niemand hoeft verder terug te gaan dan 1920, tenzij je een oud kaartje uit 1850 wilt zien. http://www.wdl.org/en/item/148/ De arabieren zijn eigenlijk pas massaal naar israel vertrokken toen de eerste harde werkers begonnen met het in cultuur brengen van onvruchtbare grond.
Gelul! Indonesische moslims zijn er helemaal niet op uit om Israel te veroveren en daar te gaan wonen. Dat zou niet eens passen!quote:[..]
Het is nogal naief om te denken dat wanneer israel een stuk van haar zijn eigen grondgebied weggeeft aan de arabieren dat men elkaar dan huilend als broeders in de armen neemt en als goede buren naast elkaar woont tot aan het einde der dagen. Als Israel eenzijdig consessies doet dan vliegen een dag later de raketten alweer om de oren. Helaas maar dat komt omdat we hier te maken hebben met een religieus conflikt. Israel heeft het niet aan de stok met een paar miljoen arabieren maar met 1 miljard moslims.
Heel scherp weer!quote:Op woensdag 3 juni 2009 14:36 schreef voyeur het volgende:
[..]
Hun perceptie van veiligheid, niet veiligheid. Mijn inschatting is dat ze juist door die opstelling hun veiligheid bedreigen.
Zijn we het dus inmiddels eens dat ze een regionale supermacht willen zijn?
Alleen is het hun eigen land niet. En volgens het Brits mandaat voor Palestina is zelfs een deel van de migratie van Joden naar Palestina zelfs illegaal.quote:Op woensdag 3 juni 2009 10:41 schreef buachaille het volgende:
Ik begrijp het probleem niet, de isralische bevolking groeit, het is niet meer dan logisch dat de bevolking zich vestigt waar ze dan ook willen in hun eigen land. Laat de arabieren maar lekker verhuizen naar Jordanië als ze persé in een 100% islamitisch land willen wonen.
Hier zijn twee soorten veiligheid het onderwerp.quote:Op woensdag 3 juni 2009 14:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat is antwoord op de vraag: werkt het?
Je bent van mening van niet, en dat zou best wel eens kunnen kloppen.
Maar het is al wat genuanceerder dan Israel afschilderen als een stelletje machtswellustelingen, die macht willen omdat ze nu eenmaal macht willen, snap je?
De reden waarom ze die macht graag willen ontkennen is niet ver verwijderd van outright demoniseren. Want in het verlengde ligt immers dat ze pallestijnen afmaken omdat ze daar 'plezier' in scheppen, niet een motivatie aardend in veiligheid oid.
[..]
Jahoor
Vanuit Israelisch perspectief kan ik me dat ook wel weer voorstellen. Als ik een knuppel zo groot als morgen en de hele dag heb, valt niemand me lastig.
Beide zijn waar, de beste oplossing zal wel in het midden liggen.
Je haalt zaken door elkaar.quote:Op woensdag 3 juni 2009 15:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ach het valt niet uit te sluiten; maar iig ik ben niet van mening dat Israel veel keuze is gelaten.
Je kan natuurlijk net doen alsof Israel heel erg 'braaf' maar tot in het oneindige het beste beentje voor moeten blijven zetten, en zelfs na de 6daagse oorlog, waar het lekker 'sportief': Iedereen tegen de joden!was, maar moeten blijven geloven in de heilzame werking van "een goed gesprek
", maar I for one begrijp dondersgoed dat Israel, puur om te overleven op bepaalde fronten precies dezelfde nare trekjes zal moeten vertonen om maar te overleven.
Wat ik denk is dat de regering van Israël krampachtig probeert de komst van een Palestijnse staat tegen te gaan. Terwijl ze zelf heel goed weten dat die staat er gewoon gaat komen. Vraag is alleen wanneer.quote:Op donderdag 4 juni 2009 01:45 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Je haalt zaken door elkaar.
Er is verschil tussen de kracht van een staat om zich te verdedigen en de gretigheid om grond te veroveren.
Man, als jij in het Nederlandse verzet had gezeten waren ze snel klaar geweest!quote:Op woensdag 3 juni 2009 17:28 schreef waht het volgende:
Eens met buachaille. Die palestijnen moeten lekker naar een van de tientallen moslimbuurlanden vertrekken. Genoeg dictators om onder te leven, waarom ze dan net op dat kleine kutstukje naast een sterkere vijand willen wonen is mij een raadsel. Of anders gewoon niet zeiken en leven onder Israëlische vlag.
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Het is meer het land van de israelisch dan van de palestijnen. Ik wil geen oude koeien uit de sloot halen maar de meeste palestijnen hebben een gemixte achtergrond en hebben voorouders uit Egypte, Syrië, Libanon etc. De palestijnen moeten niet net doen alsof de geroofde grond waarop ze wonen behoort tot de Islamitische Republiek Palestina, want dat land bestaat niet en heeft ook nooit bestaan.quote:Op donderdag 4 juni 2009 01:28 schreef Megumi het volgende:
Alleen is het hun eigen land niet. En volgens het Brits mandaat voor Palestina is zelfs een deel van de migratie van Joden naar Palestina zelfs illegaal.
quote:11.00 uur SPEECH OBAMA IN CAïRO
Rechstreeks verslag van de toespraak
die president Obama houdt in Caïro.De
speech wordt uitgezonden op Journaal24.
Alsof de joden in Israel geen gemixte achtergrond hebben: Duits, Russisch, Syrisch, Brits, Nederlands, noem maar op. Alles behalve Israelisch.quote:Op donderdag 4 juni 2009 08:37 schreef buachaille het volgende:
[..]
Het is meer het land van de israelisch dan van de palestijnen. Ik wil geen oude koeien uit de sloot halen maar de meeste palestijnen hebben een gemixte achtergrond en hebben voorouders uit Egypte, Syrië, Libanon etc. De palestijnen moeten niet net doen alsof de geroofde grond waarop ze wonen behoort tot de Islamitische Republiek Palestina, want dat land bestaat niet en heeft ook nooit bestaan.
U gaat er vanuit dat ik dezelfde regels toepas op een situatie waarin ik zelf zit.quote:Op donderdag 4 juni 2009 02:24 schreef voyeur het volgende:
[..]
Man, als jij in het Nederlandse verzet had gezeten waren ze snel klaar geweest!
Jij denkt heel simplistisch. Het recht op een thuis is een mensenrecht. Minderheden en Arabieren mogen ook door Israeli's niet gedeporteerd worden. Toch is dat wat Avigdor Lieberman wil doen.quote:Op woensdag 3 juni 2009 10:41 schreef buachaille het volgende:
Ik begrijp het probleem niet, de isralische bevolking groeit, het is niet meer dan logisch dat de bevolking zich vestigt waar ze dan ook willen in hun eigen land. Laat de arabieren maar lekker verhuizen naar Jordanië als ze persé in een 100% islamitisch land willen wonen.
Dit is echt een leugen. De Palestijnen zijn de verzameling van Arabische islamieten, Samaritanen, christelijke semitische bevolkingsgroepen (vaak gearabiseerd doorheen de eeuwen), die door Israëli's verdreven, verjaagd, gedeporteerd zijn - of sinds 1948 zijn gevlucht.quote:Op donderdag 4 juni 2009 08:37 schreef buachaille het volgende:
[..]
Het is meer het land van de israelisch dan van de palestijnen. Ik wil geen oude koeien uit de sloot halen maar de meeste palestijnen hebben een gemixte achtergrond en hebben voorouders uit Egypte, Syrië, Libanon etc. De palestijnen moeten niet net doen alsof de geroofde grond waarop ze wonen behoort tot de Islamitische Republiek Palestina, want dat land bestaat niet en heeft ook nooit bestaan.
Van hemquote:Op donderdag 4 juni 2009 22:23 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
[..]
[knip]
Antisemieten, islamieten, evangelicale zionisten, Amerikanen en Israeli's zien de complexe realiteit niet.
Ik had van jou beter verwacht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |