abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69659491
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 10:58 schreef buachaille het volgende:

[..]

Het lijkt me niet, de wereld doet net alsof het "bezet" gebied is waarop ooit de Islamitische Republiek Palestijna gevestigd is geweest. In werkelijkheid is het door de arabieren betwist gebied en hoort het gebied Judea en Samaria (ook wel genoemd de Westbank) bij de 20% van het oorspronkelijke Palestijn / Eretz Israel dat door de britten in 1920 is bestemd voor het Joods thuisland (de overige 80% is al naar de arabieren gegaan en heet nu Jordanië). Nadat deze nu betwiste gebieden in 1947 door Jordanië zijn veroverd heeft Israel 20 jaar later de gebieden weer terugveroverd. In de jaren 80 heeft Jordanië de aanspraak op Judea en Samaria laten vallen waardoor het bij Israel hoort. Dat de Islamitische bevolking van de gebieden niet onder Israelisch bestuur willen leven is hun probleem. Als het ze niet bevalt dan verhuizen ze 50 kilometer naar rechts en men woont in het Islamitisch koninkrijk Jordanië tussen hun eigen volk (98% van de Jordaniërs is van oorsprong palestijns arabier).

Geweldig, hoe kan je met één post zorgen dat niemand je meer probeert te dissen

Held
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_69659712
Er wordt gewoon keihard geannexeerd, maar dat mogen joden natuurlijk allemaal nog steeds omdat ze zich goed in een slachtoffer rol blijven wentelen, en natuurlijk niet te vergeten een hand boven hun hoofd gehouden wordt door de VS, die veel resoluties met een veto afwimpeld.

We kunnen net zoals buachilia nog wel verder terug de tijd in dat het een groot ottomaans rijk was en engeland nog niets te zeggen had. Omdat in 1920 engelsen iets toegezegd hadden is het dan ook meteen zo, omdat het voor de joden zo het beste uitkomt.

Of zouden ze toch maar beter de door de VN opstelde grezen van 1967 gaan respecteren.
pi_69659868
Kan iemand even de Kanaanieten opsporen en hen effe heel snel Israel teruggeven.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_69660236
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 11:14 schreef telavivnick het volgende:

[..]

maar hier heeft hij toch wel erg gelijk in
In zoverre dat je je wel moet afvragen of één land (UK) mag bepalen van wie een bepaald stuk land is wat niet bij haar eigen koninkrijk hoort.....
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_69660474
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 11:28 schreef Basp1 het volgende:
Er wordt gewoon keihard geannexeerd, maar dat mogen joden natuurlijk allemaal nog steeds omdat ze zich goed in een slachtoffer rol blijven wentelen, en natuurlijk niet te vergeten een hand boven hun hoofd gehouden wordt door de VS, die veel resoluties met een veto afwimpeld.
Er wordt niets geannexeerd want er valt niets te annexeren. Judea en Samaria is een onlosmakelijk deel van Israel en weggeven kunnen ze het niet want dan is Israel fucked. Het gebied is strategisch van levensbelang en Israel is afhankelijk van de waterwinning in het gebied, zo eenvoudig is het. Obama weet dit, schijnheilig speelt hij "mister man" als hij met Netanjahu in gesprek is, maar ondertussen kust hij de voeten van de Saud's. Zo snel kan het gaan, nadat de grote Bush het veld heeft geruimd zit er een Islamitische marionet in het Witte Huis. Ik vrees echter dat hij de Amerikanen ernstig aan het onderschatten is.
quote:
We kunnen net zoals buachilia nog wel verder terug de tijd in dat het een groot ottomaans rijk was en engeland nog niets te zeggen had. Omdat in 1920 engelsen iets toegezegd hadden is het dan ook meteen zo, omdat het voor de joden zo het beste uitkomt.
Niemand hoeft verder terug te gaan dan 1920, tenzij je een oud kaartje uit 1850 wilt zien. http://www.wdl.org/en/item/148/ De arabieren zijn eigenlijk pas massaal naar israel vertrokken toen de eerste harde werkers begonnen met het in cultuur brengen van onvruchtbare grond.
quote:
Het is nogal naief om te denken dat wanneer israel een stuk van haar eigen grondgebied weggeeft aan de arabieren dat men elkaar dan huilend als broeders in de armen neemt en als goede buren naast elkaar woont tot aan het einde der dagen. Als Israel eenzijdig consessies doet dan vliegen een dag later de raketten alweer om de oren. Helaas maar dat komt omdat we hier te maken hebben met een religieus conflikt. Israel heeft het niet aan de stok met een paar miljoen arabieren maar met 1 miljard moslims.
pi_69660785
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 10:58 schreef buachaille het volgende:

[..]

Het lijkt me niet, de wereld doet net alsof het "bezet" gebied is waarop ooit de Islamitische Republiek Palestijna gevestigd is geweest. In werkelijkheid is het door de arabieren betwist gebied en hoort het gebied Judea en Samaria (ook wel genoemd de Westbank) bij de 20% van het oorspronkelijke Palestijn / Eretz Israel dat door de britten in 1920 is bestemd voor het Joods thuisland
Ik blijf het altijd hilarisch vinden, de britten bezetten land, geven het aan de joden, en de joden zeggen nu dat het hun rechtmatig eigendom is omdat zij het van de britten gekregen hebben.

Zou dat nou ook opgaan als de duitsers in 40/45 nederland weg gegeven hadden, zouden de nederlanders die dit soort kommentaar geven dan ook vrijwillig hun huis opgeven en ergens in het buitenland gaan wonen?
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_69660976
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 11:52 schreef buachaille het volgende:

Het is nogal naief om te denken dat wanneer israel een stuk van haar eigen grondgebied weggeeft aan de arabieren dat men elkaar dan huilend als broeders in de armen neemt en als goede buren naast elkaar woont tot aan het einde der dagen. Als Israel eenzijdig consessies doet dan vliegen een dag later de raketten alweer om de oren. Helaas maar dat komt omdat we hier te maken hebben met een religieus conflikt. Israel heeft het niet aan de stok met een paar miljoen arabieren maar met 1 miljard moslims.
Ik vind het nog naiever om te denken dat je op basis van een 2000 jaar oud boek en wat oude familielijnen nog steeds denkt aanspraak te kunnen maken op een heel stuk land. Waarbij de meeste orginele bewoners zich allang niet meer op dat stuk land bevonden.

Het zou het zelfde zijn als wij weer terug willen naar de grenzen van romeinse rijk omdat dat ooit zo was.

De vestiging van isreal op een stuk land in het midden oosten is de grootste fout die de mensheid in de afgelopen eeuw gemaakt heeft. Hierdoor hebben we zoveel problemen gecreerd dat het beter was geweest als we dat niet gedaan hadden.
pi_69661063
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 12:09 schreef Basp1 het volgende:
Ik vind het nog naiever om te denken dat je op basis van een 2000 jaar oud boek en wat oude familielijnen nog steeds denkt aanspraak te kunnen maken op een heel stuk land. Waarbij de meeste orginele bewoners zich allang niet meer op dat stuk land bevonden.
Ik baseer me op mijn gevoel voor rechtvaardigheid en mijn gezond verstand. En dan nog, de Islamieten gebruiken hun sprookjesboek ook niet alleen om hun kindertjes iedere avond voor het slapen gaan een verhaaltje uit voor te lezen.
pi_69661258
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 12:11 schreef buachaille het volgende:

Ik baseer me op mijn gevoel voor rechtvaardigheid en mijn gezond verstand. En dan nog, de Islamieten gebruiken hun sprookjesboek ook niet alleen om hun kindertjes iedere avond voor het slapen gaan een verhaaltje uit voor te lezen.
Dus je vindt het heel rechtvaardig dat er gewoon een nieuw land in het bestaande jordanie van toenderrtijd gecreerd werd. Nou iets in mijn moraal zegt toch dat het totaal niet rechtvaardig is om onder druk een heel stuk land op te offeren omdat dat moest door een bezittingensmacht van engeland in 1920.

Verder doet het lezen uit de koran van die lokale mensen totaal niets af aan het annexeren en het steeds meer bezetten van land door joden.
  woensdag 3 juni 2009 @ 12:31:12 #30
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_69661666
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 12:17 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dus je vindt het heel rechtvaardig dat er gewoon een nieuw land in het bestaande jordanie van toenderrtijd gecreerd werd. Nou iets in mijn moraal zegt toch dat het totaal niet rechtvaardig is om onder druk een heel stuk land op te offeren omdat dat moest door een bezittingensmacht van engeland in 1920.

Verder doet het lezen uit de koran van die lokale mensen totaal niets af aan het annexeren en het steeds meer bezetten van land door joden.
het steets meer bezetten van land door joden
het moet zijn ,,het steets meer weg geven van land door joden .
vredesoverleg whahahahahahahahahahahha
pi_69661699
Dus het is Israel te doen om land? Goh.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 3 juni 2009 @ 12:33:30 #32
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_69661723
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 12:32 schreef Weltschmerz het volgende:
ja ze willen hun land houden ! raar joh ?
vredesoverleg whahahahahahahahahahahha
pi_69661738
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 12:11 schreef buachaille het volgende:
Ik baseer me op mijn gevoel voor rechtvaardigheid en mijn gezond verstand.
Ik denk dat je daar wel de kern van het probleem te pakken hebt.
pi_69661766
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 12:34 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik denk dat je daar wel de kern van het probleem te pakken hebt.
pi_69661805
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 12:33 schreef telavivnick het volgende:

[..]

ja ze willen hun land houden ! raar joh ?
De grenzen die in 1967 zijn vastgesteld door de VN dan moetzen ze veel terug gaan geven.
pi_69661888
http://www.israel-palesti(...)stina_1900-1967.html

Hier een mooi overzichtje waarop steeds verschillende grenzen staan aangegeven. Ben blij dat velen nog een beetje bramhartig zijn en zeggen dat men zich aan de grezen van 1967 moet houden ipv 1947, dan zou israel nog minder "lebensraum" hebben.
pi_69662023
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 12:35 schreef Basp1 het volgende:
De grenzen die in 1967 zijn vastgesteld door de VN dan moetzen ze veel terug gaan geven.
Of de grenzen uit de deal van begin jaren negentig, waar toen nobelprijzen voor zijn uitgereikt en waarvoor de Palestijnse autoriteit Israel heeft erkend.

Maar toen werd Rabin in een onbewaakt ogenblik doodgeschoten, en wie kwam er toen aan de macht. Netanyahu, die de deal verbrak en nederzettingen ging bouwen. Met de tweede intifada tot logisch gevolg, en met nog meer nederzettingen en land inpikken tot gevolg, en met het bomaanslagen tot gevolg, wat weer aanleiding was om nog meer land in te pikken en de bezetting harder te maken en de Israel-erkenners te belegeren en uit te schakelen. Met de opkomst van Hamas tot logisch gevolg.

Israel heeft weer zijn tegenstander met wie niet te praten is, Israel erkend krijgen door de palestijnen moet weer overnieuw beginnen, en dan kan er pas over vrede gepraat worden, maar dan vanuit een situatie dat Israel weer veel meer land heeft ingepikt, facts on the ground heet dat dan.
  woensdag 3 juni 2009 @ 12:51:27 #38
798 voyeur
bemoeit zich
pi_69662201
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 12:32 schreef Weltschmerz het volgende:
land, water en macht.
Here we are now, entertain us.
pi_69662453
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 12:17 schreef Basp1 het volgende:

Het punt is dat mensen zoals jij niet lijken te beseffen dat er altijd Joden en Arabieren in Palestina hebben gewoond (in ieder geval al 5000 jaar joden, de arabieren zijn ietsjes later gekomen). Jeruzalem heeft zelfs altijd een joodse meerderheid gekend!

Ten tijde van de Balfour declaraties was het ook al hommeles in het gebied. De grote held de moeftie van jeruzalem zag zijn kans schoon en begon met het vermoorden van het joodse gedeelte van de stad. Deze laffe arabier, die een ander een mes in zijn rug steekt als hij niet uitkijkt, begon natuurlijk met de zwakke schakel en ging over tot het vermoorden van vredelievende orthodoxe joden. Ook in andere gebieden zijn toendertijd progroms uitgevoerd. De britten wilden kennelijk een solomons oordeel uitspreken en hebben toen besloten om het mandaatgebied palestina evenredig te verdelen in 2 gebieden, één van 80% voor de arabieren omdat de bevolking toendertijd uit 80% arabieren bestond en het resterende deel 20% voor de joden. Het gebied Jordanië werd etnisch gezuiverd van joden en ook hedentendage worden joden in jordanie vermoord en staat de doodstraf op verkoop van grond aan joden.

Na de balfourdeclaraties ruikten de omliggende staten bloed en geld en zijn de arabieren massaal naar israel vertrokken. Israel is zo dom geweest om na de onafhankelijkheid die arabieren te laten zitten en tot op heden zit met met een tikkende tijdbom in de vorm van een 1 miljoen koppen grote 5e colonne die gillen om de vernietiging van de staat.

Er is dus niks bezet, er wordt niks geannexeerd. De israelisch spelen een beetje gekke henkie met hun humanitair beleid in hun zelfverkozen ghetto Israel (of moet ik zeggen mellah). Als ze humanitair willen zijn prima, maar het is wel wrang dat de arabieren proberen een mes in de rug te steken van israel.
pi_69662515
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 12:51 schreef voyeur het volgende:
land, water en macht.
Wat een bombastische gezeik over "macht". Het enige wat men wil is wonen in een land waar "jood" geen scheldwoord is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')