abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69634365
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 14:45 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Wat is je conclusie?
Je hebt het toch over iemand die hier geboren is? Iemand die hier geboren is, is een Nederlander. Wilders heeft het over niet-nederlanders.
  Moderator dinsdag 2 juni 2009 @ 14:48:12 #102
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_69634398
lijkt mij vooral slechter voor de autochtone crimineel die wel gewoon de cel in moet voor zijn misdaden ipv beloond te worden met een betaalde vakantie

bovendien heeft nog steeds niemand me uitgelegd waarom die landen onze criminelen zouden aannemen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 14:50:21 #103
188345 Py
op zich
pi_69634444
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 14:33 schreef sp3c het volgende:

[..]

als het puur gaat om of ze wel of geen respect voor de man heeft dan was het niet zo'n interessant verhaal dan heeft Wilders gewoon niet goed gelezen ... zal niemand verbazen, haalt ook geen voorpagina's

probleem is dat hij het over de linkse elitaire boeg gooit ... dat vind iedereen smerig want dat heeft er geen fluit mee te maken
Hij vindt dat die 'linksen' aan het stockholmsyndroom lijden ja. Is dat smerig? Dat hij iets zegt over 'de linkse elite'?
Dat het de voorpagina's heeft gehaald mag volledig op het conto van Halsema&co worden geschreven.
  Moderator dinsdag 2 juni 2009 @ 14:50:22 #104
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_69634445
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 14:46 schreef vanhal het volgende:

[..]

Je hebt het toch over iemand die hier geboren is? Iemand die hier geboren is, is een Nederlander. Wilders heeft het over niet-nederlanders.
dan is het toch helemaal nutteloos?

de probleemgroep is hier gewoon geboren en kreeg een gratis paspoort die ze niet eens kunnen weigeren
pi_69634458
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 14:24 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Lees je anders maar even in: www.watwilwilders.nl
Ja... wat is daarmee? Kun jij daar passages uithalen die stellen dat moslims/allochtonen tweederangs burgers zijn? Je interpretatie zit wel vol aannames. Best zielig als jij zo politiek bedrijft.
pi_69634466
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 14:46 schreef vanhal het volgende:

[..]

Partijprogramma Wilders:
quote:
Denaturalisatie en uitzetting recidiverende (Marokkaanse) straatterroristen met dubbele nationaliteit
Onder die groep zitten er genoeg die in Nederland geboren zijn. "Denaturalisatie" is het afnemen van de (Nederlandse) nationaliteit.
  Moderator dinsdag 2 juni 2009 @ 14:52:47 #107
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_69634505
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 14:50 schreef Py het volgende:

[..]

Hij vindt dat die 'linksen' aan het stockholmsyndroom lijden ja. Is dat smerig? Dat hij iets zegt over 'de linkse elite'?
Dat het de voorpagina's heeft gehaald mag volledig op het conto van Halsema&co worden geschreven.
nee het is smerig dat hij dit mevrouwtje dr vermeende stockholmsyndroom gebruikt om zijn politieke revalen aan te vallen

maar goed, ik herinner me ook een Tsunami van Islamisering en een ambassadeur oid die Islam griep had opgelopen

net zo populistisch
pi_69634525
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 14:51 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Partijprogramma Wilders:
[..]

Onder die groep zitten er genoeg die in Nederland geboren zijn. "Denaturalisatie" is het afnemen van de (Nederlandse) nationaliteit.
Prima, ik heb daar in het geval van veelplegers (waar wilders het dus over heeft) geen probleem mee.

3 regels daaronder staat overigens:
quote:
Niet-Nederlanders die een misdrijf plegen worden direct uit Nederland verwijderd
pi_69634533
Naieve doos,..
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  dinsdag 2 juni 2009 @ 14:54:08 #110
188345 Py
op zich
pi_69634548
quote:

[..]

Als je hier nog niet over uit bent is het zinloos om verder te discussieren.
Zeg het maar: levenslang achter de tralies of vrij in een ander land.
Ik zeg niet op voorhand dat het eerste beter is voor de crimineel. Volgens jou is het zo duidelijk dat het zinloos is om er over te discussiëren.
pi_69634568
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 14:53 schreef vanhal het volgende:

[..]

Prima, ik heb daar in het geval van veelplegers (waar wilders het dus over heeft) geen probleem mee.
Zolang je zelf maar buiten de reikwijdte van Wilders' oplossingen blijft is alles best natuurlijk.
quote:
3 regels daaronder staat overigens:
[..]

Met niet-Nederlanders bedoelt hij mensen die geen Nederlands paspoort hebben, mensen met een verblijfsvergunning of illegalen dus.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 14:56:54 #112
188345 Py
op zich
pi_69634613
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 14:52 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee het is smerig dat hij dit mevrouwtje dr vermeende stockholmsyndroom gebruikt om zijn politieke revalen aan te vallen

maar goed, ik herinner me ook een Tsunami van Islamisering en een ambassadeur oid die Islam griep had opgelopen
Ach de uitgever gebruikt 'het vermeende stockholmsyndroom' op de omslag om betere verkoopcijfers te scoren.
quote:
net zo populistisch
pi_69634615
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 14:54 schreef Py het volgende:

[..]

Zeg het maar: levenslang achter de tralies of vrij in een ander land.
Ik zeg niet op voorhand dat het eerste beter is voor de crimineel. Volgens jou is het zo duidelijk dat het zinloos is om er over te discussiëren.
Hoe kom je erbij dat die criminelen vrij mogen rondlopen? Lijkt mij trouwens dat ze dan binnen de kortste keren terug zijn, maar dan in de illegaliteit en dus onzichtbaar voor de autoriteiten.
pi_69634622
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 14:51 schreef Meh7 het volgende:
Ja en? Als die nitwits zich niet kunnen gerdagen volgens onze wettelijke regels, hun religie laten lijden voor hun leven waardoor ze de westerse cultuur veroordelen... weg ermee. Wat doen die mensen in een land waar ze heel de dag op kankeren?

Als iemand bij jou logeert en zich alleen maar stoort aan de levenswijze in jouw huis, en dat keer op keer uitspreekt en notabene de boel kort en klein slaat uit onvrede, schop jij hem ook uit je huis. 100% zeker, hoef je niet recht te praten.
Dus waar ben je mee bezig met je 2 maten meten en je hypocriete denkbeeld?
pi_69634666
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 14:57 schreef Matteüs het volgende:
Als iemand bij jou logeert en zich alleen maar stoort aan de levenswijze in jouw huis, en dat keer op keer uitspreekt en notabene de boel kort en klein slaat uit onvrede, schop jij hem ook uit je huis.
Lol, de "ze zijn hier te gast" is ook al uit de kast gehaald. Deze logica berust op de gedachte dat allochtonen hier niet horen, maar slechts te gast zijn. Een soort van tweederangsburgers dus.
pi_69634669
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 14:55 schreef Meh7 het volgende:
Zolang je zelf maar buiten de reikwijdte van Wilders' oplossingen blijft is alles best natuurlijk.
Als mijn veiligheid en die van mijn familie daarmee vergroot wordt, in dit geval heb ik er dan geen probleem mee. De veelpleger heeft het er in dit geval zelf naar gemaakt. Niet?
quote:
Met niet-Nederlanders bedoelt hij mensen die geen Nederlands paspoort hebben, mensen met een verblijfsvergunning of illegalen dus.
Ja, prima toch?
  dinsdag 2 juni 2009 @ 14:58:49 #117
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_69634675
quote:

[..]

Als je hier nog niet over uit bent is het zinloos om verder te discussieren.
Nee, helder, lekker patsen in die toko's die in NL gevangenissen zijn, met je te dure kleding, afgewisseld met spelen op de playstation is idd minder erg dan terugmoeten naar marokko
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
pi_69634682
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 14:41 schreef Montov het volgende:

[..]

Waarvoor? Halsema heeft nog steeds gelijk dat het beschamend is hoe Wilders zo'n situatie misbruikt om politike punten te scoren.
Vind je het ook beschamend dat die mevrouw haar situatie misbruikt om een boek te schrijven?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 2 juni 2009 @ 14:59:49 #119
136 V.
Like tears in rain...
pi_69634698
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 14:50 schreef Py het volgende:

[..]

Hij vindt dat die 'linksen' aan het stockholmsyndroom lijden ja.
Dat mag hij vinden.
quote:
s dat smerig? Dat hij iets zegt over 'de linkse elite'?
Dat is niet smerig, hooguit magertjes. De -overigens holle term 'linkse elite' is al aan devaluatie onderhevig sinds hij voor het eerst werd gebruikt.
quote:
Nee, geheel op het conto van de heer Wilders, op het moment dat hij zijn rechtse sharia-plannetje om een verkrachtingsslachtoffer politiek te stenigen ten uitvoer bracht. Een feit dat jij heel gemakkelijk uit jouw retorische 'analyse' hebt weggelaten.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  Moderator dinsdag 2 juni 2009 @ 15:00:53 #120
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_69634726
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 14:56 schreef Py het volgende:

[..]

Ach de uitgever gebruikt 'het vermeende stockholmsyndroom' op de omslag om betere verkoopcijfers te scoren.
[..]

dat hele boek gaat daarover!

met de linkse elite heeft het geen fok! te maken
pi_69634752
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 14:58 schreef ExTec het volgende:

[..]

Nee, helder, lekker patsen in die toko's die in NL gevangenissen zijn, met je te dure kleding, afgewisseld met spelen op de playstation is idd minder erg dan terugmoeten naar marokko
Waarom is iedereen er dan zo op tegen dat Wilders veroordeeld wordt in de zaak tegen hem? Lekker chillen, Fifa09 spelen tegen zijn celmaatje op de PS3.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 15:02:21 #122
188345 Py
op zich
pi_69634763
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 14:56 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat die criminelen vrij mogen rondlopen?
Heb jij redenen om aan te nemen van niet?
Dat is dan aan de authoriteiten van het betreffende land. Nederland heeft er dan niets meer over te zeggen.
quote:
Lijkt mij trouwens dat ze dan binnen de kortste keren terug zijn, maar dan in de illegaliteit en dus onzichtbaar voor de autoriteiten.
Dat is een risico idd.
Het alternatief is dan levenslang, om zeker te zijn dat ze geen gevaar meer voor onze samenleving vormen. Kost alleen een stuk meer.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 15:02:25 #123
136 V.
Like tears in rain...
pi_69634765
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 14:59 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Vind je het ook beschamend dat die mevrouw haar situatie misbruikt om een boek te schrijven?
Moet Sabine Dardenne zich schamen dat ze een boek over haar ervaringen heeft geschreven, of is dat anders omdat Dutroux geen moslim is

Maar goed, het antwoord ligt besloten in je vraag. Het is haar situatie. Zij mag daarmee doen wat ze wil. Wilders daarentegen niet, en al helemaal niet in de plenaire zaal van de Tweede Kamer. Die mag met zíjn situatie kokketeren, wat hij dan ook maar al te graag doet.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 15:05:12 #124
6484 ExTec
pi_69634829
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 14:56 schreef Meh7 het volgende:

Lijkt mij trouwens dat ze dan binnen de kortste keren terug zijn, maar dan in de illegaliteit en dus onzichtbaar voor de autoriteiten.
Precies, want "Het heeft helemaal geen zin om ze uit te zetten, ze komen toch terug! ".

Maar heeft dus wel zin.

Illegaal = geen uitkering, geen ziektekosten verzekering, niks. In aanraking met justitie is weer kas. Mag je er even aan koppelen dat de hardleersen eerst even een half jaartje na mogen gaan denken in het gevang, als ze zo dom zijn om het nog een keer te proberen,

En ziedaar; je "bezweringsformule" "Kan niet! " is ineens omgetoverd tot "kan wel! "
  dinsdag 2 juni 2009 @ 15:07:00 #125
188345 Py
op zich
pi_69634862
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 15:00 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat hele boek gaat daarover!
Nee, ze zat zelf bij K&vdB te vertellen dat het boek over véél meer ging dan alleen die verkrachting.
quote:
met de linkse elite heeft het geen fok! te maken
Jawel, die lijden, net als mevrouw, aan het stockholmsyndroom.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 15:08:17 #126
6484 ExTec
pi_69634896
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 15:01 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Waarom is iedereen er dan zo op tegen dat Wilders veroordeeld wordt in de zaak tegen hem? Lekker chillen, Fifa09 spelen tegen zijn celmaatje op de PS3.
Dat heeft iets met 'vrijheid van meningsuiting te maken' maar dat is moeilijk aan jou uit te leggen,

Want in essentie onderschrijf jij die niet.

We hoeven maar met zwaar zuigende uitspraken van bv wilders over jou religie te komen, en het is ineens glashelder waar die vrijheid van meningsuiting bij jou ophoud.
pi_69634931
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 15:02 schreef Verbal het volgende:

[..]

Moet Sabine Dardenne zich schamen dat ze een boek over haar ervaringen heeft geschreven, of is dat anders omdat Dutroux geen moslim is

Maar goed, het antwoord ligt besloten in je vraag. Het is haar situatie. Zij mag daarmee doen wat ze wil. Wilders daarentegen niet, en al helemaal niet in de plenaire zaal van de Tweede Kamer. Die mag met zíjn situatie kokketeren, wat hij dan ook maar al te graag doet.

V.
Waarom is het haar situatie?? Zodra zij de publiciteit zoekt, wordt het iedereen z'n situatie. Iedereen mag daar toch een mening over hebben en dan een parallel trekken met het Stockholm-syndroom dat al die lefties hebben? Er is toch een vrijheid van meningsuiting, of hoe zit dat godverdomme.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_69634965
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 15:08 schreef ExTec het volgende:

blabla
Maar 't was toch zo lekker in de gevangenis?
  dinsdag 2 juni 2009 @ 15:11:29 #129
136 V.
Like tears in rain...
pi_69634988
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 13:17 schreef Py het volgende:

[..]

Wat vond je dan van Jan Marijnissen die in de 2e kamer e-mails voorlas van burgers met hun persoonlijke verhaal om vervolgens zijn politieke punt te maken?
Die hebben hem benaderd om iets aan hun situatie te doen. Lijkt mij anders, maar ja, voor types als jij is blauw ook groen als het zo uitkomt.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_69634989
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 15:05 schreef ExTec het volgende:
Maar heeft dus wel zin.

Iedereen die een misdrijf pleegt de doodstraf geven zal ook financiële voordelen hebben. Volgens jou invoeren dus?
  dinsdag 2 juni 2009 @ 15:15:25 #131
188345 Py
op zich
pi_69635092
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 14:59 schreef Verbal het volgende:

[..]

Dat mag hij vinden.
[..]

Dat is niet smerig, hooguit magertjes. De -overigens holle term 'linkse elite' is al aan devaluatie onderhevig sinds hij voor het eerst werd gebruikt.
[..]

Nee, geheel op het conto van de heer Wilders, op het moment dat hij zijn rechtse sharia-plannetje om een verkrachtingsslachtoffer politiek te stenigen ten uitvoer bracht. Een feit dat jij heel gemakkelijk uit jouw retorische 'analyse' hebt weggelaten.

V.
.. zijn rechtse sharia-plannetje om een verkrachtingsslachtoffer politiek te stenigen ten uitvoer bracht ..

Als hij iets 'politiek wilde stenigen' was dat de 'linkse elite'.
Daarvoor gebruikte hij het publiek bekende verhaal van de mevrouw-die-verkracht-is-maar-ook-een-lekker-stukje-kaas-had-gekregen-dat-de-verkrachter-in-het-dorp-is-wezen-roven-voor-haar-en-dat-er-dus-sprake-van-respect-was-en-daar-een-boek-over-heeft-geschreven.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 15:16:33 #132
136 V.
Like tears in rain...
pi_69635124
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 15:09 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Waarom is het haar situatie??
Omdat zij verkracht is door een Talibani, wellicht? (Wilders mag van mij overigens ook best stevig gebukt gaan staan voor een groot geschapen moslim, als hij zich zo nodig de situatie wil toe-eigenen, daar niet van).
quote:
Zodra zij de publiciteit zoekt, wordt het iedereen z'n situatie.
Wat een onzin.
quote:
Iedereen mag daar toch een mening over hebben en dan een parallel trekken met het Stockholm-syndroom dat al die lefties hebben?
Ja, dat mag.
quote:
Er is toch een vrijheid van meningsuiting, of hoe zit dat godverdomme.
Er is zeker vrijheid van meningsuiting godverdomme, (en die schijnt volgens de bruinhemdjes (1, 2, 3, 4) van Wilders alleen voor de Wilders-stemmers te gelden, want anders is het 'demonisering'), maar een mening hebben of iemands situatie zo draaien dat je daar een rare kronkel naar je eigen politieke standpunten naar gaat maken zijn twee verschillende dingen.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 15:16:43 #133
6484 ExTec
pi_69635127
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 15:02 schreef Verbal het volgende:

[..]

Nee;

Wel als er ook net zo'n vergoeilijkend sfeertje uit dat boek opsteeg hey. We hebben het immers niet over wat mevrouw is overkomen, maar over wat zij ermee heeft gedaan. Dan gaat het vergelijk met mevr. Dardenne dus al niet meer op.

Voor de rest vind ik die hele line of argument bullshit.

Als jij een boek schrijft, ook nog de publiciteit zoekt, ben je het podium opgegaan. Dan gaan mensen commentaar hebben op wat je doet. Had je dat niet gewild, had je niet de publiciteit op moeten zoeken.

Lyrebird zei het al:
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 14:36 schreef Lyrebird het volgende:
Zodra iemand zielig is, krijgt deze persoon geen vrijbrief om de malloot uit te hangen. Misschien in linkse kringen, maar in de echte wereld mogen we zo iemand best met de feiten om de oren slaan.
Ook als je een 'bonafide' zielig geval bent, ben je niet gevrijwaard van commentaar.

Dat reduceert e.e.a. tot een gevalletje van smaak, of het al dan niet hebben van. Maar dat is discussietechnisch niet eens interresant. Niemand die wilders mocht gaat em ineens niet niet mogen adhv dit bericht en vice versa. Dus buitel vooral over elkaar heen dat wilders smakeloos was. Boeiend.
pi_69635154
Uitstekende bijdrage PY. We moeten tegenwoordig echt alles in Jip en Janneke taal uitleggen.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 15:18:04 #135
6484 ExTec
pi_69635163
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 15:11 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Iedereen die een misdrijf pleegt de doodstraf geven zal ook financiële voordelen hebben. Volgens jou invoeren dus?
Die poging de materie tot in het extreme te trekken ga ik niet eens serieus nemen.
pi_69635216
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 14:41 schreef Montov het volgende:

[..]

Waarvoor? Halsema heeft nog steeds gelijk dat het beschamend is hoe Wilders zo'n situatie misbruikt om politike punten te scoren.
Hoezo? Dit wijf is stapelgek, vergel;ijkbaar met de idioten die in de jaren zeventig de Baader Meinhoffgruppe steunden. Afbranden van dit soort waanzin is het enige wat ons kan redden van de barbarij. Nu Halsema al dan niet opzettelijk dit gedrag van deze mevrouw probeert goed te praten, wekt ze op zijn minst de schijn dat ze zich hier wel een beetje in kan vinden. Niet verbazingwekkend natuurlijk gezien de achterban van haar partij voor een groot deel uit (voormalige?) RAF sympathisanten bestaat. Hoezo goedkoop je politieke punt willen maken?
  dinsdag 2 juni 2009 @ 15:21:34 #137
188345 Py
op zich
pi_69635259
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 15:11 schreef Verbal het volgende:

[..]

Die hebben hem benaderd om iets aan hun situatie te doen. Lijkt mij anders, maar ja, voor types als jij is blauw ook groen als het zo uitkomt.

V.
je zei dat je het belachelijk vond dat iemand over de rug van een individueel verhaal politiek bedreef.

groen = iemand benadert een politicus met een e-mail en die politicus gebruikt dat persoonlijke verhaal om een politiek statement te maken
blauw = iemand benadert de hele samenleving met een boek en een politicus gebruikt dat verhaal om een politiek statement te maken.
pi_69635266
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 15:18 schreef ExTec het volgende:

[..]

Die poging de materie tot in het extreme te trekken ga ik niet eens serieus nemen.
Jij betrekt zelf uit het niets de "financiële voordelen" die een straf met zich mee kan brengen, terwijl de discussie om criminaliteit ging en niet om financiële gevolgen van een straf.
pi_69635269
Maar buiten het gebruik van de verkrachtingszaak, heeft wilders een punt met het maken van die vergelijking? Lijdt 'onze elite' net als de Rijke aan het stockholm-syndroom?
  dinsdag 2 juni 2009 @ 15:25:22 #140
136 V.
Like tears in rain...
pi_69635365
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 15:16 schreef ExTec het volgende:

Als jij een boek schrijft, ook nog de publiciteit zoekt, ben je het podium opgegaan. Dan gaan mensen commentaar hebben op wat je doet. Had je dat niet gewild, had je niet de publiciteit op moeten zoeken.
Ik heb het al een paar keer gezegd: wat mensen verder over dat mens en haar boek zeggen, LB.

Het gaat erom dat iemand ongevraagd in een wansmakelijke politieke vergelijking is terechtgekomen. Dat heeft niks met mening van Wilders over haar of haar boek te maken, maar over het misbruik maken voor je eigen politieke doeleinden.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 15:28:49 #141
188345 Py
op zich
pi_69635460
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 15:22 schreef vanhal het volgende:
Maar buiten het gebruik van de verkrachtingszaak, heeft wilders een punt met het maken van die vergelijking? Lijdt 'onze elite' net als de Rijke aan het stockholm-syndroom?

Wilders heeft een punt en Halsema heeft direct zijn gelijk aangetoond. Goed duo die twee
pi_69635470
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 15:25 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ik heb het al een paar keer gezegd: wat mensen verder over dat mens en haar boek zeggen, LB.

Het gaat erom dat iemand ongevraagd in een wansmakelijke politieke vergelijking is terechtgekomen. Dat heeft niks met mening van Wilders over haar of haar boek te maken, maar over het misbruik maken voor je eigen politieke doeleinden.

V.
Maar als Wilders gelijk heeft, en 'onze elite' lijdt aan het stockhol-syndroom, dan is het aangrijpen van een zeer recent voorbeeld om die vergelijking kracht bij te zetten voor de hand liggend.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 15:29:39 #143
6484 ExTec
pi_69635483
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 15:21 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Jij betrekt zelf uit het niets de "financiële voordelen"
Nope, deed ik niet.

Ik merk op dat ik niet 'zie' welke 'verplichting' wij hebben om tuig van de richel koste wat kost alhier te houden,

En ik prik je 'bezweringsformule' alsin 'dat uitzetten helemaal geen zin heeft!' door. En ja; dat een illegaal verstoken is van een uitkering is daar een element van ja. Maar over de financiele voordelen an sich heb ik me niet uitgelaten.
pi_69635531
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 15:22 schreef vanhal het volgende:
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat een "rechtse elite" gevoeilig is voor een Stockholm syndroom. Daarvoor moet je toch echt een Wasa knackebrot etende geitewollensok zijn. Die komen vaker voor in linkse kringen.

De vraag is nu of de onverkwikkelijke situatie waarin Nederland zich bevindt, met 'boefjes' en zo die de straten onveilig maken, aanleiding is voor een Stockholm syndroom. Ze - en dan heb ik het over de "linkse elite" hebben de schijn in ieder geval niet mee, omdat ze het bagettaliseren van problemen tot een kunst hebben verheven.

Mijn theorie (maar dat heb ik blijkbaar van de Amerikanen volgens een POLler) is dat de linksen daarmee proberen te verbloemen dat hun ontwerp voor een ideale samenleving juist de oorzaak is van al dit gedonder (Stockholmsyndroomlijder: welk gedonder?). Een praktisch voorbeeld: als je politieagenten omschoolt tot veredelde welzijnswerkers, die in principe iedere zaak aankunnen (en dus niets kunnen), ipv specialisten die of moordzaken, of wapens, of zeden, of drugs doen, dan kun je er op rekenen dat de politie geen zaken meer oplost. Criminelen hebben dan vrij spel.
pi_69635625
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 15:31 schreef Lyrebird het volgende:
Een praktisch voorbeeld: als je politieagenten omschoolt tot veredelde welzijnswerkers, die in principe iedere zaak aankunnen (en dus niets kunnen), ipv specialisten die of moordzaken, of wapens, of zeden, of drugs doen, dan kun je er op rekenen dat de politie geen zaken meer oplost. Criminelen hebben dan vrij spel.
Ze kunnen dus van alle aspecten een beetje, maar doen niet 1 aspect heel goed, zoiets?
pi_69635687
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 15:35 schreef vanhal het volgende:

[..]

Ze kunnen dus van alle aspecten een beetje, maar doen niet 1 aspect heel goed, zoiets?
De politie kan in Nederland in ieder geval geen zaken oplossen.
pi_69635766
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 14:58 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Lol, de "ze zijn hier te gast" is ook al uit de kast gehaald. Deze logica berust op de gedachte dat allochtonen hier niet horen, maar slechts te gast zijn. Een soort van tweederangsburgers dus.
Zo kun je het voorbeeld ook van tafel vegen inderdaad. Ik had het van je kunnen verwachten.
Maar goed, tis duidelijk dat je graag Babylonische spraakverwarring gebruikt om vervelende antwoorden te ontwijken.
pi_69635858
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 15:31 schreef Lyrebird het volgende:
Ze - en dan heb ik het over de "linkse elite" hebben de schijn in ieder geval niet mee, omdat ze het bagettaliseren van problemen tot een kunst hebben verheven.
En de tegenstanders zijn meesters in het veels te veel simplificeren van problemen. 'Leuk' om dan te bepalen welke van de 2 erger is.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 15:45:51 #149
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_69635916
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 13:04 schreef Verbal het volgende:
Al had dat mens de befkwaliteiten van Osama Bin Laden zelf bejubeld, Wilders had haar niet mogen gebruiken voor zijn eigen politieke puntje in een kamerdebat. Punt.

V.
Tuurlijk niet, want stel je voor dat andere politici ook gaan doen. Wait... They DO!!

Kom op zeg, in de kamer zijn wel vaker voorbeelden uit het dagelijks leven/media gekomen om gebruikt te worden voor politiek gewin. Waarom we dan allemaal zo ethisch gaan doen over het voorbeeld van Wilders kan ik niet begrijpen...
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_69635940
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 15:35 schreef vanhal het volgende:

[..]

Precies. Of beter, geen enkel aspect goed genoeg om een zaak op te lossen.

Ik heb die analyse trouwens van een Australier, en ik vermoed dat PvdA commissarissen zoals Nordholt en Wiarda precies hetzelfde geintje met de grotere Nederlandse korpsen hebben uitgevoerd. Daar heb ik overigens 0,0 bewijs voor. Onderbuikgevoel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')