abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 2 juni 2009 @ 01:38:23 #151
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_69623891
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 01:33 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Je stelde zelf voor om te gaan slapen huilie
Er staat: Weltrusten. Dat kan betekenen dat ik ga slapen, dat kan betekenen dat ik anderen een rustige nacht wens, dat kan een aanmoediging voor jou zijn om naar bed te gaan.

Ik hou het op het laatste.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 2 juni 2009 @ 01:39:49 #152
247052 HeldenHart
Moed der wanhoop!
pi_69623907
Welterusten mensen! ik ga wel slapen
Heul erg anti-heul!
  dinsdag 2 juni 2009 @ 01:40:29 #153
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_69623911
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 01:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Er staat: Weltrusten. Dat kan betekenen dat ik ga slapen, dat kan betekenen dat ik anderen een rustige nacht wens, dat kan een aanmoediging voor jou zijn om naar bed te gaan.

Ik hou het op het laatste.
Waarom ben jij zo pro-abortus eigenlijk? Je hebt geen baarmoeder, en volgens mij kom je niet vaak genoeg achter je computer vandaan om ooit een ongewenst kind te verwekken.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 01:40:44 #154
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_69623914
Er moet minder (onverantwoord) geneukt worden.
[b]"It's me Bitches..!!! "[/b]
*********************************************************************
[b]Every Need Has An Ego To Feed[/b]..............
pi_69623928
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 01:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Er staat: Weltrusten. Dat kan betekenen dat ik ga slapen, dat kan betekenen dat ik anderen een rustige nacht wens, dat kan een aanmoediging voor jou zijn om naar bed te gaan.

Ik hou het op het laatste.
Er maakte niemand aanstalten om op korte termijn te gaan slapen hoor. Verder ben je best vermoeiend maar ben ik gewoon aan het werk. Dus optie twee en drie slaan nergens op.
Feitelijk de enige conclusie die getrokken kan worden is dat jij ging slapen. Maar ik zie dat je her en der wat problemen hebt met e.e.a. in de juiste context te plaatsen , misschien speelt dat in dit misverstand een rol?
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_69623933
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 01:39 schreef HeldenHart het volgende:
Welterusten mensen! ik ga wel slapen
Trusten
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
  dinsdag 2 juni 2009 @ 01:44:18 #157
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_69623948
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 01:40 schreef ThunderBitch het volgende:
Er moet minder (onverantwoord) geneukt worden.
We moeten een selectiever voortplantingsbeleid invoeren, realistisch gezien. Maarja, dat is niet zo politiek correct.
pi_69623963
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 01:40 schreef ThunderBitch het volgende:
Er moet minder (onverantwoord) geneukt worden.
Er zaten 5 jaar geleden al meisjes bij mij op school die met 17 jaar al 2 of 3 x naar de abortusdokter geweest omdat ze onveilig gevreeën hadden.
Volgens mij boeit het je dan gewoon echt niet hoor. Of ze zijn erg dom. Maar het was op de HAVO dus het vooroordeel predicaat VMBO breezer-sletjes in achterstandwijken ging niet helemaal op
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
  dinsdag 2 juni 2009 @ 01:46:56 #159
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_69623973
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 01:38 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Lekker laten gaan , hij is compleet aan het flippen
Jij bent hier degene die flipt. Een vrouw is voor jou slechts een broedmachine zonder mening en rechten. Jij kan voor een ander individu bepalen wat ze met haar eigen lichaam moet doen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 2 juni 2009 @ 01:47:23 #160
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_69623978
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 01:44 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

We moeten een selectiever voortplantingsbeleid invoeren, realistisch gezien. Maarja, dat is niet zo politiek correct.
Sterker nog, sommige mensen zouden gecastreerd moeten worden.
[b]"It's me Bitches..!!! "[/b]
*********************************************************************
[b]Every Need Has An Ego To Feed[/b]..............
  dinsdag 2 juni 2009 @ 01:49:05 #161
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_69623994
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 01:40 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Waarom ben jij zo pro-abortus eigenlijk? Je hebt geen baarmoeder, en volgens mij kom je niet vaak genoeg achter je computer vandaan om ooit een ongewenst kind te verwekken.
Ik ben de laatste om iemand een abortus op te willen dringen maar:

Ben jij een voor of tegenstander van abortus?
quote:
Zolang het "kind" nog niet geboren is, is het onderdeel van de moeder en is de moeder de enige die er (over haar eigen lichaam) iets over kan zeggen.

Meningen van anderen zijn volslagen academisch.

Iedereen die het daar niet mee eens is mag een mes pakken en het "kind" uit de moeder snijden. Hoe wil je als buitenstaander anders willen bepalen wat er met het "kind" gebeurd?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 2 juni 2009 @ 01:49:56 #162
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_69623999
Ik denk dat er minstens 2 dingen spelen.
1. abortus toestaan bij "een ongeluk"
of
2. abortus is toch een optie, dus neuk er maar op los, we zijn lekker modern bezig.


Ik vind het wel wat uitmaken of we het hebben over situatie 1 of situatie 2.
[b]"It's me Bitches..!!! "[/b]
*********************************************************************
[b]Every Need Has An Ego To Feed[/b]..............
  dinsdag 2 juni 2009 @ 01:50:02 #163
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_69624004
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 01:42 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Er maakte niemand aanstalten om op korte termijn te gaan slapen hoor. Verder ben je best vermoeiend maar ben ik gewoon aan het werk. Dus optie twee en drie slaan nergens op.
Feitelijk de enige conclusie die getrokken kan worden is dat jij ging slapen. Maar ik zie dat je her en der wat problemen hebt met e.e.a. in de juiste context te plaatsen , misschien speelt dat in dit misverstand een rol?
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 01:42 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Trusten
PWND
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 2 juni 2009 @ 01:52:15 #164
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_69624020
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 01:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik ben de laatste om iemand een abortus op te willen dringen maar:

Ben jij een voor of tegenstander van abortus?
[..]


Ik hecht nogal wat waarde aan academische meningen eigenlijk. Sterker nog, als iemand niet minstens een WO opleiding volgt schrijf ik hun mening meteen af
pi_69624036
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 01:49 schreef ThunderBitch het volgende:
Ik denk dat er minstens 2 dingen spelen.
1. abortus toestaan bij "een ongeluk"
of
2. abortus is toch een optie, dus neuk er maar op los, we zijn lekker modern bezig.


Ik vind het wel wat uitmaken of we het hebben over situatie 1 of situatie 2.
Tja wat is een "ongeluk"? Als je 16 bent en nog vol op school zit oké . Maar sommige mensen van dik in de 20 die samen werken , een eigen huis gekocht hebben en omdat het ff niet uitkomt het dus maar weg laten halen komen toch wat lafjes over. Neuk dan niet of draag 3 condooms over elkaar
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
  dinsdag 2 juni 2009 @ 07:21:45 #166
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_69625028
ik heb er eens een nachtje over geslapen en ben tot de volgende conclusie gekomen:

we zijn het gewoon met elkaar eens dat we het niet eens met elkaar zijn
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_69625067
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 07:21 schreef Klonk het volgende:
ik heb er eens een nachtje over geslapen en ben tot de volgende conclusie gekomen:

we zijn het gewoon met elkaar eens dat we het niet eens met elkaar zijn
So true
Noot noot.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 08:52:46 #168
262 Re
Kiss & Swallow
pi_69625829
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 01:52 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Ik hecht nogal wat waarde aan academische meningen eigenlijk. Sterker nog, als iemand niet minstens een WO opleiding volgt schrijf ik hun mening meteen af
dan haal ik jouw verdere meningen uit dit topic... deal?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_69626148
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 01:54 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Tja wat is een "ongeluk"? Als je 16 bent en nog vol op school zit oké . Maar sommige mensen van dik in de 20 die samen werken , een eigen huis gekocht hebben en omdat het ff niet uitkomt het dus maar weg laten halen komen toch wat lafjes over. Neuk dan niet of draag 3 condooms over elkaar
Dus alleen omdat je ouder bent en al samen woont betekend dat abortus niet mag? Wat als je als stel (of als vrouw) hebt besloten nooit kinderen te willen... moet je die dan maar gewoon houden? Vind ik niets met lafjes te maken....
Zo zou ik bijvoorbeeld nooit van mijn leven kinderen willen.... Als ik lange tijd met iemand samen ben en het gebeurd per ongeluk zou ik het nog steeds niet willen en niet 'omdat het ef niet uitkomt'
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_69626159
-edit- genoeg daarover...

[ Bericht 95% gewijzigd door Re op 02-06-2009 10:14:28 ]
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_69627544
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 00:33 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Geboortebeperking en abortus zijn wel ff 2 totaal verschillende zaken.

Als jouw stelling zou kloppen dan was elke natte droom bij mannen en de maandelijks terugkerende menstruatie bij vrouwen schendingen van de mensenrechten zijn.

Sowieso de mensen die het verschil niet snappen dus zaadcellen , eicellen en de ongeboren vrucht. Ga je schoolgeld terugvragen ofzo
Waarom zijn dat 2 verschillende dingen? Mijn stelling is juist dat die natte droom en menstuatie geen schending van de mensenrechten zijn, en abortus dus ook niet.
Het enige verschil is dat ze niet samen zijn gekomen. Dus niet samen laten komen van de zaadcel en eicel dat mag, geen probleem, maar als ze samen zijn gekomen en je laat het verwijderen voordat het uit kan groeien tot een mens is het ineens wel een probleem. Dat vind ik een beetje krom.
pi_69628705
quote:
Op maandag 1 juni 2009 23:39 schreef Pacmaniac het volgende:
Laatst een hele discussie met mijn broertje . Hij is er voor en vriendin idem ook heeft hij verder geen morele , humane of persoonlijke bezwaren waarom wanneer zijn "vrijheid" in het geding komt ze niet tot abortus zouden overgaan.

Ik ben van mening dat (buitens een medische of psychische aanleiding als na een verkrachting en zo zullen er nog wat dingen zijn )je niet het recht hebt om eigen rechter te spelen over leven/dood.
Men neukt maar wat af , al stelt de relatie geen flikker voor want mocht het zo zijn dat het "ff niet uitkomt" men relatief simpel overgaat tot dergelijke ingrijpende oplossingen.
Dus jij wilt dat dat soort mensen kinderen krijgen en denk jij dat deze mensen hun verantwoordelijkheden zouden nemen? Een kind laten opgroeien in een veilige en goede omgeving? Ik denk van niet, ik weet zeker van niet.

Ik ben ervoor dat veel meer abortussen uitgevoerd worden, waarom? Omdat er op Jaarbasis 50.000 tot 80.000 gevallen zijn van kindermishandeling in Nederland alleen. Deze mensen hadden nooit kinderen moeten krijgen. Een kind krijg/neem je om deze een goede en verantwoordelijke thuisbasis te bieden. Iemand die een kind dat al niet kan bieden mag van mij geen kinderen krijgen. Zelf ben ik voor verplichte castratie van bepaalde lieden, bijvoorbeeld mensen met een strafblad door geweldpleging, verkrachting, pedofilie en moord. Mensen als deze hebben de schijn tegen zich wat betreft goed ouderschap en hebben hun kansen reeds verspeeld.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-06-2009 11:07:59 ]
  dinsdag 2 juni 2009 @ 12:17:01 #173
200052 Empje
Fuck yeah
pi_69630436
Ik vind dat abortus een vrije keuze moet zijn. Of je nou voor of tegen bent, je mag een keuze als deze niet afnemen van mensen omdat anderen het er niet mee eens zijn.

Een kind is een hele verantwoordelijkheid, ik heb liever dat mensen een foetus weg laten halen omdat ze nu al weten dat het niet goed komt onder hun zorg, dan dat het kind stelselmatig mishandeld of verwaarloosd wordt.

Wel vind ik dat er veel voorzichtiger mee omgegaan moet worden. Ik hoor soms tieners die bij discussies over zwangerschap tussen neus en lippen door zeggen "dan doe ik maar een abortus". Zo makkelijk mag het niet zijn, want de gevolgen voor de vrouw kunnen best groot zijn, zeker psychisch gezien. Van mij mag er dus wel beter voorgelicht worden, want zo moeilijk is het niet ongewenste zwangerschappen te voorkomen.
Vive le moment
Viva l'amitié
Viva la mémoire
  dinsdag 2 juni 2009 @ 12:25:03 #174
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_69630621
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 12:17 schreef Empje het volgende:
Ik vind dat abortus een vrije keuze moet zijn. Of je nou voor of tegen bent, je mag een keuze als deze niet afnemen van mensen omdat anderen het er niet mee eens zijn.
Ik denk dat je hiermee het punt van tegenstanders mist. Want op zich zullen die niet betwisten dat je iemands keuze niet mag afnemen, maar alleen als dit anderen niet schaadt. Jij en ik zullen het ook wel eens zijn dat als iemand ervoor kiest zijn buurvrouw te vermoorden, dit strafbaar is. Waarom? Omdat die buurvrouw bepaalde rechten heeft, die belangrijker zijn dan de keuzevrijheid van de buurman.

Het vraagstuk is dan ook meer: heeft de foetus dusdanige rechten dat deze boven de keuzevrijheid van de moeder gaan? Wat is belangrijker? Het recht van de foetus, of het recht van de moeder?
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 13:57:01 #175
200052 Empje
Fuck yeah
pi_69632984
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 12:25 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ik denk dat je hiermee het punt van tegenstanders mist. Want op zich zullen die niet betwisten dat je iemands keuze niet mag afnemen, maar alleen als dit anderen niet schaadt. Jij en ik zullen het ook wel eens zijn dat als iemand ervoor kiest zijn buurvrouw te vermoorden, dit strafbaar is. Waarom? Omdat die buurvrouw bepaalde rechten heeft, die belangrijker zijn dan de keuzevrijheid van de buurman.

Het vraagstuk is dan ook meer: heeft de foetus dusdanige rechten dat deze boven de keuzevrijheid van de moeder gaan? Wat is belangrijker? Het recht van de foetus, of het recht van de moeder?
Daar heb je gelijk in. In sommige landen (Korea o.a.) tellen ze bij je leeftijd ook nog een deel van de zwangerschap mee. Daar zien ze een foetus wel al als mens. Ik vind persoonlijk dat dit een beetje overdreven is. Zeker ook aangezien de vrouw er mee rond moet lopen en er aan vast zal zitten (in de meeste gevallen, wanneer ze het niet afstaat). Ik denk dat je je dan niet alleen moet afvragen of het kind recht heeft op leven wanneer het nog ongeboren is, maar dat je ook moet meewegen wat het kind moet doorstaan in zo'n leven. Ik gun niemand ouders die het kind behandelen als een foutje, zoals in China soms nog gebeurd als het kind een meisje blijkt of er al teveel kinderen zijn. Ik zeg niet dat dit altijd gebeurd, maar wanneer dit voorkomen kan worden vind ik dat abortus moet blijven bestaan. Mits dit wel op een zover mogelijk humane manier gedaan wordt. Dat het nog klein genoeg is om weggezogen te worden.
Vive le moment
Viva l'amitié
Viva la mémoire
  dinsdag 2 juni 2009 @ 14:07:16 #176
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_69633265
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 12:25 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ik denk dat je hiermee het punt van tegenstanders mist. Want op zich zullen die niet betwisten dat je iemands keuze niet mag afnemen, maar alleen als dit anderen niet schaadt. Jij en ik zullen het ook wel eens zijn dat als iemand ervoor kiest zijn buurvrouw te vermoorden, dit strafbaar is. Waarom? Omdat die buurvrouw bepaalde rechten heeft, die belangrijker zijn dan de keuzevrijheid van de buurman.

Het vraagstuk is dan ook meer: heeft de foetus dusdanige rechten dat deze boven de keuzevrijheid van de moeder gaan? Wat is belangrijker? Het recht van de foetus, of het recht van de moeder?
het recht van de moeder
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  dinsdag 2 juni 2009 @ 16:55:51 #177
247052 HeldenHart
Moed der wanhoop!
pi_69637987
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 14:07 schreef Klonk het volgende:

[..]

het recht van de moeder
Het recht om te doden, boven het recht om te leven.
Heul erg anti-heul!
  dinsdag 2 juni 2009 @ 17:03:17 #178
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_69638204
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 16:55 schreef HeldenHart het volgende:

[..]

Het recht om te doden, boven het recht om te leven.
het lijkt me wel duidelijk dat wij het op dit gebied niet met elkaar eens zijn
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  dinsdag 2 juni 2009 @ 17:08:00 #179
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_69638328
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 16:55 schreef HeldenHart het volgende:

[..]

Het recht om te doden, boven het recht om te leven.
Een individu dwingen te leven volgens andermans moraal? Wil je haar opsluiten?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 2 juni 2009 @ 17:09:38 #180
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_69638376
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 16:55 schreef HeldenHart het volgende:
Het recht om te doden, boven het recht om te leven.
Dit vind ik in feite een misleidende verwoording. In ieder geval is er geen eenduidig antwoord op te geven, daar voor velen het antwoord zal verschillen in het geval het dieren of mensen betreft. Deze grote woorden klinken mooi, maar zijn bij nadere bestudering tamelijk hol.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 17:10:35 #181
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_69638412
Het lijkt me vele malen onverantwoordelijker om een kind te houden als je van tevoren al weet dat je er niet goed voor kunt zorgen dan om op tijd de foetus weg te laten halen.
an urge to help mankind overcomes me
  dinsdag 2 juni 2009 @ 17:12:38 #182
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_69638495
Voor de vrijheid om die keuze zelf te maken, zonder dat allerlei moraalridders die denken te mogen beslissen onder welke omstandigheden een abortus wel of niet toelaatbaar is zich daar mee kunnen bemoeien.

De kans dat ik zelf echter een abortus zou ondergaan als noch de gezondheid van het kind, noch de mijne in het geding is, is overigens nihil.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 2 juni 2009 @ 17:45:55 #183
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_69639496
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 01:25 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Jij spreekt voor een hele samenleving?
Dus jij zou jouw vriendin maar een breinaald in de buik steken als zij het niet wil maar jij wel?
pi_69640947
Voor.

Al moet ik zeggen dat ik me wel behoorlijk stoor aan die meiden die het niet zoveel uitmaakt of ze al dan niet eens een pilletje of condoom vergeten 'omdat je het toch wel kunt laten weghalen als je zwanger wordt'. Totaal onverantwoord.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  dinsdag 2 juni 2009 @ 18:35:01 #185
247052 HeldenHart
Moed der wanhoop!
pi_69641024
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 17:03 schreef Klonk het volgende:

[..]

het lijkt me wel duidelijk dat wij het op dit gebied niet met elkaar eens zijn
Dat denk ik ook niet nee, al wil ik er wel bij vermelden dat ik het meer als vraag bedoelde.
Nogmaals ik heb de wijsheid absoluut niet in pacht, en ik ga mensen die wel besluiten tot een abortus absoluut niet veroordelen.
Heul erg anti-heul!
  dinsdag 2 juni 2009 @ 18:35:50 #186
247052 HeldenHart
Moed der wanhoop!
pi_69641046
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 17:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Een individu dwingen te leven volgens andermans moraal? Wil je haar opsluiten?
nee.
Heul erg anti-heul!
  woensdag 3 juni 2009 @ 00:09:01 #187
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_69653715
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 18:33 schreef Natalie het volgende:
Voor.

Al moet ik zeggen dat ik me wel behoorlijk stoor aan die meiden die het niet zoveel uitmaakt of ze al dan niet eens een pilletje of condoom vergeten 'omdat je het toch wel kunt laten weghalen als je zwanger wordt'. Totaal onverantwoord.
Dat soort gevallen zijn idd razend irritant, maar ik heb toch het vermoeden dat zelfs de dames die er zo nonchalant mee omgaan nog wel even moeten slikken (npi) als het werkelijk zover komt.

Men doet immers wel alsof het maar een ingreep is die niets voorstelt, maar ik heb begrepen dat je in NL zelfs al een echo van je kind voor je kiezen krijgt voor je tot de definitieve beslissing over mag gaan, en dat is in een hoop gevallen al voldoende om er van af te zien.

Overigens is het aantal ongewenste zwangerschappen en daaropvolgende abortussen veel hoger als er minder seksuele voorlichting is.

In 1986 stond er een artikel in Time magazine over ongewenste zwangerschappen bij blanke meisjes tussen de 15 en 19 in de VS, dit aantal was 3 x zo hoog als in Engeland en Frankrijk en 6 x zo hoog als in Nederland, en dat verbaast me niets.
Van een 19-jarige Amerikaanse kennis hoorde ik dat van de 7 vriendinnen die ze had, 6 een abortus hadden gehad, en 1 een kind had.... ik kende op dat moment (ik was ook 19) in NL niemand die een abortus had gehad, of op die leeftijd een kind had.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 3 juni 2009 @ 00:20:48 #188
258109 Kathryn.Janeway
Captain will suffice.
pi_69653971
Ik ben voor abortus. En wel omdat er geen 100% veilige methode is om seks te hebben zonder kans op zwangerschap. Maar goed, ik vind ook dat er voor vrouwen boven 21 best een andere wet mag gelden qua omstandigheden. Ik denk dat veruit de meeste vrouwen van 21 en ouder (bijvoorbeeld, toevallig de 'volwassen' leeftijd)in staat zijn om kinderen op te voeden.

Overigens, de meeste vrouwen die zich in abortusklinieken melden zijn geen onwetende tieners maar vrouwen van eind 20 die de verantwoordelijkheid gewoon niet zien zitten.
This is Captain Kathryn Janeway, Federation starship Voyager to Starfleet Command. We are stranded in the Delta quadrant. Do you read?
  woensdag 3 juni 2009 @ 00:42:10 #189
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_69654363
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 00:20 schreef Kathryn.Janeway het volgende:
Ik ben voor abortus. En wel omdat er geen 100% veilige methode is om seks te hebben zonder kans op zwangerschap. Maar goed, ik vind ook dat er voor vrouwen boven 21 best een andere wet mag gelden qua omstandigheden. Ik denk dat veruit de meeste vrouwen van 21 en ouder (bijvoorbeeld, toevallig de 'volwassen' leeftijd)in staat zijn om kinderen op te voeden.

Overigens, de meeste vrouwen die zich in abortusklinieken melden zijn geen onwetende tieners maar vrouwen van eind 20 die de verantwoordelijkheid gewoon niet zien zitten.
De "volwassen" leeftijd is in NL per 1 januari 1988 al bijgesteld van 21 naar 18.....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_69656160
Je kunt er allerlei hogere principiele beschouwingen over houden, maar het ook puur praktisch bekijken en zien dat zelfs MET abortus we van de baby's die wel geboren worden het recht op leven totaal niet beschermen. Onvoldoende pleeggezinnen, het wereldvoedseltekort, oorlogen, het ontbreken van zelfs de meest basale gezondheidszorg in veel gebieden, een gebrek aan schoon drinkwater....zolang we zelfs postnataal als mensheid totaal niet in staat zijn het recht op leven te beschermen, is het wellicht wat hoog gegrepen om het over een prenataal recht op leven te hebben. Om iemand geboren te laten worden en vervolgens aan z'n lot over te laten vind ik wat cru.
pi_69656262
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 09:16 schreef Californium het volgende:

[..]

Dus alleen omdat je ouder bent en al samen woont betekend dat abortus niet mag? Wat als je als stel (of als vrouw) hebt besloten nooit kinderen te willen... moet je die dan maar gewoon houden? Vind ik niets met lafjes te maken....
Zo zou ik bijvoorbeeld nooit van mijn leven kinderen willen.... Als ik lange tijd met iemand samen ben en het gebeurd per ongeluk zou ik het nog steeds niet willen en niet 'omdat het ef niet uitkomt'
Waarom als je 100 % zeker bent dat je geen kinderen wilt , laat je jezelf (of je partner) dan niet helpen? Het gebeurt nogal eens dat vrouwen na een abortus last krijgen van spijtgevoelens . 2e voordeel is dat het volgens mij een stuk praktischer . Kun je (indien je in een vaste relatie zit) gewoon onbeschermd vrijen, hetgeen toch een stuk lekkerder is in mijn bescheiden opinie .
En lafjes doel ik op mensen die weglopen voor bepaalde verantwoordelijkheden . Als het geld op is gaan ze naar lening nummer 4 , als ze zwanger zijn who gives a fuck , meteen weg laten halen. Stel dat we geen 3 x per jaar meer op vakantie kunnen Meer de algehele normenvervaging zeg maar.
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_69656286
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 17:45 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Dus jij zou jouw vriendin maar een breinaald in de buik steken als zij het niet wil maar jij wel?
dubbel
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_69656297
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 17:45 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Dus jij zou jouw vriendin maar een breinaald in de buik steken als zij het niet wil maar jij wel?
Als je de OP gelezen had , dan had je aldaar kunnen aanschouwen dat ik een tegenstander ben...
De kans dat ik mijn vriendin met een breinaald ga aborteren kun je dan ook gerust uitsluiten.
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
  woensdag 3 juni 2009 @ 09:07:52 #194
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_69656475
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 08:54 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Als je de OP gelezen had , dan had je aldaar kunnen aanschouwen dat ik een tegenstander ben...
De kans dat ik mijn vriendin met een breinaald ga aborteren kun je dan ook gerust uitsluiten.
Jij zegt dat ik voor hele volksstammen spreek wanneer ik zeg dat de vrouw uiteindelijk zelf bepaalt of ze de baby aborteert of niet. En dat de man niets meer is dan een adviserende factor.
pi_69656936
voor
maar wel met de juiste regelementering
zolang het niet echt om een kind maar om samengesmolten cellen gaat vind ik dat abortus kan
vanaf het moment dat je over een foetus spreekt heb je al een kindje en is het te laat voor abortus volgens mij
pi_69657715
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 09:35 schreef _LotT het volgende:
voor
maar wel met de juiste regelementering
zolang het niet echt om een kind maar om samengesmolten cellen gaat vind ik dat abortus kan
vanaf het moment dat je over een foetus spreekt heb je al een kindje en is het te laat voor abortus volgens mij
Maar waar trek je dan die grens?
There is no love sincerer than the love of food.
pi_69657864
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 10:17 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Maar waar trek je dan die grens?
ik persoonlijk denk zo rond de 10e week
maar ik denk dat dat een taak is van de dokters om daar een duidelijke grens in te maken die dan ook de wet wordt
in belgie kan het tot de 14e week, dus daar heeft men die redenring ook gevolgd veronderstel ik
pi_69657944
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 08:52 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Waarom als je 100 % zeker bent dat je geen kinderen wilt , laat je jezelf (of je partner) dan niet helpen? Het gebeurt nogal eens dat vrouwen na een abortus last krijgen van spijtgevoelens . 2e voordeel is dat het volgens mij een stuk praktischer . Kun je (indien je in een vaste relatie zit) gewoon onbeschermd vrijen, hetgeen toch een stuk lekkerder is in mijn bescheiden opinie .
En lafjes doel ik op mensen die weglopen voor bepaalde verantwoordelijkheden . Als het geld op is gaan ze naar lening nummer 4 , als ze zwanger zijn who gives a fuck , meteen weg laten halen. Stel dat we geen 3 x per jaar meer op vakantie kunnen Meer de algehele normenvervaging zeg maar.
Probeer als vrouw maar eens een arts te vinden die je voor je 35e wil steriliseren als je nog geen kinderen hebt. Dat doen ze niet, aangezien ze veel te bang zijn dat je spijt krijgt. En je partner kan je niet dwingen zich dan maar te laten helpen, puur omdat jij als vrouw geen kinderen wilt. Dus dan blijf je toch gebonden aan een andere vorm van anticonceptie, waarbij de pil de meeste zekerheid biedt (zelfs meer zekerheid dan een sterilisatie trouwens, want ook dan kun je nog pech hebben en zwanger worden), maar je kan altijd die 0,01% zijn.
Arseen (As), atoomnummer 33
pi_69658207
voor
mijn emailadres staat verkeerd l.koorn1@chello.nl is de juiste
  woensdag 3 juni 2009 @ 12:49:27 #200
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_69662144
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')